tja, elephant was in vergelijking met WBC een beetje een teleurdtelling. Hopelijk gaat de stijl van de nieuwe helemaal terug naar "De Stijl".quote:Op maandag 18 april 2005 19:02 schreef methodmich het volgende:
Ben er zeer benieuwd naar, hoop ook dat ze weer meer richting WBC gaan!
Niet dusquote:Op maandag 25 april 2005 23:07 schreef placebeau het volgende:
[..]
tja, elephant was in vergelijking met WBC een beetje een teleurdtelling. Hopelijk gaat de stijl van de nieuwe helemaal terug naar "De Stijl".
Nee, het is vernoemd naar de stijl van de Nederlandse kunstenaar Rietveld ofzoquote:Op maandag 25 april 2005 23:18 schreef super-muffin het volgende:
De Stijl (hoe spreek je dat Engels uit?)
Black Math was wel geweldig!quote:Op maandag 25 april 2005 23:07 schreef placebeau het volgende:
[..]
tja, elephant was in vergelijking met WBC een beetje een teleurdtelling. Hopelijk gaat de stijl van de nieuwe helemaal terug naar "De Stijl".
hoezo?quote:Op zaterdag 30 april 2005 10:37 schreef TrenTs het volgende:
Alhoewel Jack White wel extreem overrated is in de gitaar top 100
mja vind ik ook wel hoor.. TWS is vergelijkbaar met De Stijl, maar dan net iets beterquote:Op zaterdag 30 april 2005 16:57 schreef methodmich het volgende:
De Stijl het minst goede Tom Tom?? Verrassend!
Ja, ik weet het niet. Er staan wel goede nummers op (Bound To Pack It Up, bijvoorbeeld), maar de andere 3 albums vind ik gewoon beter.quote:Op zaterdag 30 april 2005 16:57 schreef methodmich het volgende:
De Stijl het minst goede Tom Tom?? Verrassend!
Bekijk die lijst en lach schamper.quote:
ajoh ze zijn allemaal even superquote:Op zaterdag 30 april 2005 19:53 schreef r0p het volgende:
Naja zeg: Hello operator, Death letter, apple blossom, truth doesn't make a noise... allemaal juweeltjes IMHO.
De stijl blijft mijn favoriet. WBC is het minst vind ik.
Nee Jimi Hendrix, maar dat is overal zo.quote:
Ow nee, een goed nr wordt een hit! Nou zijn ze commercieel, en dat vind ik niet tof.quote:Op maandag 18 april 2005 19:09 schreef keijz het volgende:
Tja, ze zijn wel wat commercieler geworden (seven nation army), dus ik vrees dat GBMS een beetje hetzelfde als z'n voorganger is.
Neemt niet weg dat De Stijl en WBC gewoon vele malen beter waren dan Elephant, ik kan me zo niet eens een echt goed nummer van Elephant voor de geest halen, terwijl de Stijl en vooral WBC vól staan met goede nummers. WS vind ik overigens ook geen geweldig album.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 15:54 schreef Rasing het volgende:
[..]
Ow nee, een goed nr wordt een hit! Nou zijn ze commercieel, en dat vind ik niet tof.
Wat een rare snob-instelling. Seven Nation Army is gewoon een heel erg goed nr, en dat het een hit is geweest, is alleen maar goed.
GBMS zal op de ingeslagen weg doorgaan, ze hoeven niet het vrij beperkte repertoire van De Stijl te blijven herhalen. Hoe goed die CD ook was.
Zeker een hoog niveau, maar hij viel mij na de door WBC gewekte verwachtingen een beetje tegen. Was niet de knaller waar ik op hoopte. Die verkiezing van plaat v/h jaar door vele muziekmedia zag ik dan ook als goedmaker voor 2001, toen WBC misschien in retroperspectief wel van The Strokes had moeten winnen.quote:Op dinsdag 3 mei 2005 21:21 schreef DaisyDuke het volgende:
Vind Elephant, met nummers als ‘Back Math’, ‘Hypnotize’, ‘Ball & Biscuit’, ‘I Just Don’t Know What to Do with Myself’, eigenlijk wel een verdomd goede rock 'n roll plaat! Hij gaf zich wellicht iets minder vlug bloot dan ‘White Blood Cells’ of ‘De Stijl’, maar is niettemin een plaat van erg hoog niveau.
geen probleem manquote:Op woensdag 4 mei 2005 19:02 schreef BeRightBack het volgende:
Lekker nummer , ik vind het begin typisch white stripes met die base drum.
maar later is er toch wel degelijk verschil te merken
Bedankt Keijz !
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |