abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 mei 2005 @ 16:03:27 #51
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_26699587
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 15:54 schreef Rasing het volgende:

[..]

Ow nee, een goed nr wordt een hit! Nou zijn ze commercieel, en dat vind ik niet tof.

Wat een rare snob-instelling. Seven Nation Army is gewoon een heel erg goed nr, en dat het een hit is geweest, is alleen maar goed.

GBMS zal op de ingeslagen weg doorgaan, ze hoeven niet het vrij beperkte repertoire van De Stijl te blijven herhalen. Hoe goed die CD ook was.
Neemt niet weg dat De Stijl en WBC gewoon vele malen beter waren dan Elephant, ik kan me zo niet eens een echt goed nummer van Elephant voor de geest halen, terwijl de Stijl en vooral WBC vól staan met goede nummers. WS vind ik overigens ook geen geweldig album.
Nee, ik hoop dat GBMS meer op de eerdere albums lijkt dan, voor mij althans, de grootste tegenvaller van 2003.
pi_26703234
Vond dat er wel een paar erg leuke nummers op Elephant stonden (Black Math, 7NA, Ball & Biscuit), maar teveel mindere nummers.
pi_26704439
Elephant kon minder beklijven inderdaad. Eigenlijk vond ik de cover op dit album het interessantst en dat is geen goed teken.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_26705318
Naja, ik hoop dat ze de verleiding kunnen weerstaan om een elephant 2 te produceren. Maar ik heb het gevoel dat het bij Jack White wel goed zit en dat ie gewoon met wat leuke nieuwe dingen op de proppen komt.
  dinsdag 3 mei 2005 @ 21:21:57 #55
56690 DaisyDuke
In Coffee We Trust!
pi_26708755
Vind Elephant, met nummers als ‘Back Math’, ‘Hypnotize’, ‘Ball & Biscuit’, ‘I Just Don’t Know What to Do with Myself’, eigenlijk wel een verdomd goede rock 'n roll plaat! Hij gaf zich wellicht iets minder vlug bloot dan ‘White Blood Cells’ of ‘De Stijl’, maar is niettemin een plaat van erg hoog niveau.
1,000,000 demons can't be wrong...
  dinsdag 3 mei 2005 @ 23:36:40 #56
41051 Rasing
Taalnazis vereinigt euch!
pi_26713666
Zeker, De Stijl was een herhaling van White Stripes, maar dan met veel betere nummers. White Blood Cells en Elephant zijn steeds stappen in een richting waar ik hoop dat Satan nog wat verder gaat.
Overigens vind ik De Stijl, White Blood Cells en Elephant alledrie steengoede CD's. Alleen White Stripes is wat minder, maar dat was dan ook de eerste.
Ten es gheen wondere, dat mi tderuen grief gheeft:
Niemant en scheet gheerne van dat hi lief heeft.
pi_26725110
quote:
Op dinsdag 3 mei 2005 21:21 schreef DaisyDuke het volgende:
Vind Elephant, met nummers als ‘Back Math’, ‘Hypnotize’, ‘Ball & Biscuit’, ‘I Just Don’t Know What to Do with Myself’, eigenlijk wel een verdomd goede rock 'n roll plaat! Hij gaf zich wellicht iets minder vlug bloot dan ‘White Blood Cells’ of ‘De Stijl’, maar is niettemin een plaat van erg hoog niveau.
Zeker een hoog niveau, maar hij viel mij na de door WBC gewekte verwachtingen een beetje tegen. Was niet de knaller waar ik op hoopte. Die verkiezing van plaat v/h jaar door vele muziekmedia zag ik dan ook als goedmaker voor 2001, toen WBC misschien in retroperspectief wel van The Strokes had moeten winnen.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_26733935
Lekker nummer , ik vind het begin typisch white stripes met die base drum.
maar later is er toch wel degelijk verschil te merken
Bedankt Keijz !
pi_26737013
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 19:02 schreef BeRightBack het volgende:
Lekker nummer , ik vind het begin typisch white stripes met die base drum.
maar later is er toch wel degelijk verschil te merken
Bedankt Keijz !
geen probleem man
  vrijdag 6 mei 2005 @ 10:35:23 #60
41051 Rasing
pi_26772699
Is er al iemand die, langs als dan niet legale kanalen, het gehele album heeft gehoord? Ik heb een paar recensies gezien van een luistersessie in New York:

*klik*

Moet wel een goede plaat zijn...
pi_26808659
Nieuwe single klinkt goed. ik ben dan ook zeer benieuwd naar het hele album.

@Rasing: ik denk niet dat iemand hier het hele album al gehoord heeft. Wat er op internet staat zijn volgens mij allemaal fakes. Op het moment dat hij 'officieel' door RNS ofzo op internet gezet is, staat dit ook wel op de 'grote' sites in de torrent / emule scene, en nog eerder bij de fxp denk ik..
pi_26808876
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 20:01 schreef FIubber het volgende:
Nieuwe single klinkt goed. ik ben dan ook zeer benieuwd naar het hele album.

@Rasing: ik denk niet dat iemand hier het hele album al gehoord heeft. Wat er op internet staat zijn volgens mij allemaal fakes. Op het moment dat hij 'officieel' door RNS ofzo op internet gezet is, staat dit ook wel op de 'grote' sites in de torrent / emule scene, en nog eerder bij de fxp denk ik..
je kunt hem wel al bestellen bij www.cd-wow.nl !
pi_27200588
En jawel, het album is uitgelekt.

Ik ben bij nummer 2, The Nurse. En wauw, dat is totaal niet White Stripes achtig. Echt tof.
pi_27202876
Blue Orchid is dus echt geen representatief nummer voor het album. Het is voor een groot gedeelte erg akoestisch enzo. Ik vind het heel erg hip. .
Blue Orchid kennen we onderhand wel. Dat klinkt typisch White Stripes, nog.
The Nurse draait vooral om een xylofoon (of iets wat daarop lijkt). Geniaal nummer vind ik het. Als je denkt dat je in slaap valt zorgt een kort stuk ontspoorde gitaar/drum ervoor dat je weer wakker wordt. Super.
My Doorbell is een vrolijk nummer met een piano, drums en een tamboerijn. In het refrein beukt het wat meer, maar het blijft toch wat rustiger.
Forever For Her (Is Over For Me) doet me heel erg denken aan een ander White Stripes nummer, maar ik kan niet op de titel komen... Oh ja, het lijkt een beetje op This Protector (White Blood Cells). Leuk nummer. Weer heeft de piano de hoofdrol.
Little Ghost. Akoestisch gitaartje. Drums. Singer/songwriter achtig nummer. Dit klinkt wel een beetje als eerdere White Stripes nummers, erg leuk, dus.
The Denial Twist klinkt weer veel meer als een nummer wat op Elephant had kunnen staan.
White Moon is het eerste nummer waar Jack Rita bezingt. Rita komt straks nog een keer terug. Weer een piano en drums nummer.
Instinct Blues is een nummer wat weer meer teruggrijpt naar The White Stripes en eventueel De Stijl. Klinkt lekker rauw. Gitaren en drums voor de verandering. Het eerste nummer na Blue Orchid wat echt klinkt als The White Stripes.
Passive Manipulation is een kort piano/tamboerijn nummer wat Meg zingt. Best leuk. Niet meer, niet minder. Meg is gewoon niet de beste zangeres op de wereld. Gelukkig is het dus kort.
Take, Take, Take. Daar is Rita weer. Dit nummer klinkt een beetje als The Denial Twist met de akoestische gitaar, drums en tamboerijn (gebruikten ze op eerdere albums ook zo vaak tamboerijnen? Het is me nog niet opgevallen).
Ugly As I Seem klinkt haast country-achtig. Of het had op het laatste album van The Raveonettes gepast. Een soort kruising daartussen, denk ik. Ik hoor drie stemmen, volgens mij. Jack, een vrouwenstem en een lagere mannenstem. Misschien Loretta Lynn, omdat Jack daar zo mee dweept? Ik weet het niet. Maar het nummer is gezellig. Nu nog leren paardrijden en ik ben een echte cowboy.
Red Rain begint met een klokkenspel. Maar dat gaat, in tegenstelling tot de xylofoon in The Nurse, niet het hele nummer door. Na het intro krijg je weer een ouderwets White Stripes nummer. Dit had ook op De Stijl gekund, denk ik.
I'm Loneley (But I Ain't That Lonely Yet. Zoals altijd sluit het album weer af met een nummet wat je niet echt verwacht op het album en wat heel erg anders klinkt dan de rest van het album. Dit is een pianoballad zonder drums. Ik zeg: Tori Amos die niet over elfjes en mythes enzo zingt, maar over dat ze wel eenzaam is, maar niet te. Ofzo. Mooi.

Verandering van spijs doet eten, zullen we maar zeggen. .

Ik ga het album kopen als 'ie uitkomt.
  zaterdag 21 mei 2005 @ 13:16:23 #65
41051 Rasing
pi_27213606
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 22:23 schreef Tom_Tom- het volgende:
Drie hoeraatjes voor het Internet
  zaterdag 21 mei 2005 @ 13:20:03 #66
64792 Mryc
play me one more song
pi_27213686
quote:
Op vrijdag 20 mei 2005 22:23 schreef Tom_Tom- het volgende:
Net als bij Elephant in eerste instantie in lp-kwaliteit
pi_27215816
Ronduit tegenvallend naar mijn mening
pi_27217263
Ik heb het album nu ook, gelekt.

Klinkt lekker, maar niet beter als hun vorige albums vind ik
pi_27218632
ik vind die lp-sound wel wat hebben. een beetje gekraak er tussen door. ben het album nu aan het luisteren en het bevalt me zeer goed. ik ben in ieder geval blij dat het geen elephant II is geworden, maar gewoon weer iets origineels wat we grootdeels nog niet eerder gehoord hadden.
pi_27238211
Ik heb hem ook binnen net, straks ff luisteren
  zondag 22 mei 2005 @ 11:16:58 #71
41051 Rasing
pi_27239296
Mwoa mwoa... Ik weet het nog niet. Met Blue Orchid wist ik dat ook niet toen ik m voor t eerst hoorde, maar dat is ook goed gekomen.

The Nurse is alvast niks, My Doorbell is grappig. The Denial Twist is goed, Red Rain ook. Het laatst nr is het enige nummer dat ik meteen geweldig vond. De rest zegt me nog niet zo veel.
  zondag 22 mei 2005 @ 11:22:27 #72
41051 Rasing
pi_27239388
White Moon:

'It's the truth, and it don't make a noise...'

Overigens moet ik een paar keer aan de Black Keys denken (Instinct Blues)
pi_27240790
Ja hier komtie ook binnen
pi_27243012
the nurse is echt een kutnummer
pi_27243327
quote:
Op zondag 22 mei 2005 14:03 schreef wlsandman het volgende:
the nurse is echt een kutnummer
neeee ik vind die juist geniaal

de rest heeft nog wel een paar luisterbeurten nodig denk
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties