abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 april 2005 @ 12:57:09 #1
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26320301
Laten we hier verdergaan
quote:
Roep om maatregelen na voetbalrellen (video)

Uitgegeven: 17 april 2005 22:40
Laatst gewijzigd: 18 april 2005 10:32

RIJSWIJK - Een meerderheid in de Tweede Kamer wil maatregelen naar aanleiding van de supportersrellen zondag in Rotterdam rond de wedstrijd Feyenoord-Ajax. Het weren van supporters bij uitwedstrijden van hun club is een van de mogelijkheden.

Bekijk video:
Modem/ Breedband

Zeven politiemensen en minstens drie supporters raakten door de onlusten voor en na de wedstrijd gewond. Een van hen is er ernstig aan toe doordat vuurwerk in zijn broekzak ontplofte. De politie arresteerde 43 mensen. Van hen zijn er acht in verzekering gesteld, aldus de politie.

De onrust concentreerde zich rond twee treinen met Ajax-supporters. In de ene trein werden Ajax-fans belaagd door Feyenoord-aanhangers toen het voertuig bij station Rotterdam-Zuid werd stilgezet. De ME greep in om te voorkomen dat een massale vechtpartij ontstond.

Vernielingen

De trein reed vervolgens een paar honderd meter door naar station Stadion. Daar werden de Ajax-aanhangers opgevangen in de speciale supporters-corridor. Ze mochten van burgemeester Opstelten van Rotterdam het stadion niet in "vanwege de grove vernielingen" in de trein, aldus de politie.

Supporters op het traject Gouda-Rotterdam - Foto: Louis de Blécourt

Opstelten stuurde de supporters vervolgens terug naar Amsterdam. Hij deed dat ook met de tweede trein die nog op weg was naar het stadion. De driehoek politie-burgemeester-justitie besloot de Ajax-fans terug te laten reizen met bussen omdat de trein niet meer kon rijden.

Charges

De volgende rellen begonnen net na de wedstrijd. Op dat moment waren nog niet alle Ajax-fans in de bus op weg naar Amsterdam. De ongeveer 150 overgebleven fans werden belaagd door Feyenoord-aanhangers waarbij ze onder meer werden bekogeld met stenen. De mobiele eenheid voerde charges uit om de boel tot rust te krijgen.

Over de betrokken trajecten was urenlang geen treinverkeer mogelijk - Foto: M. Visser

De tweede supporterstrein kwam tot station Rotterdam-Noord en reed vanaf dat punt op bevel van burgemeester Opstelten terug. De trein kwam echter niet verder dan Nieuwerkerk aan den IJssel toen supporters aan de handrem trokken.

Rampenplan

Om de afvoer van de ongeveer achthonderd supporters uit de trein zo ordelijk mogelijk te laten verlopen, trad het gemeentelijk rampenplan in werking. De Ajax-aanhang werd uiteindelijk in door de politie bestelde bussen naar Amsterdam gebracht. Deze operatie duurde tot ongeveer half tien zondagavond.

Over de betrokken trajecten was urenlang geen treinverkeer mogelijk. Reizigers van Rotterdam naar Dordrecht en Gouda hadden te maken met vertragingen. Deze duurden tot diep in de avond.

Onderzoek

Voor directeur betaald voetbal Henk Kesler van de KNVB is de grens zo langzamerhand bereikt. Hij vraagt zich af in hoeverre het verantwoord is op de huidige manier met voetbalfans door te gaan. Burgemeester Opstelten van Rotterdam heeft het auditteam voetbalvandalisme onder leiding van oud-politica Margo Vliegenthart officieel verzocht onderzoek te gaan doen naar de gebeurtenissen op het spoor en rond de Kuip.

VVD-Tweede-Kamerlid Rijpstra vindt dat het tijd wordt dat voetbalvandalen persoonlijk aansprakelijk worden gesteld voor de schade die ze aanrichten. Verder moeten de voorzitters van de clubs in het betaalde voetbal meer lef tonen door raddraaiers definitief uit hun stadion te bannen, zei hij zondag.

Oplossing

Het CDA ziet een oplossing in het spelen van risicowedstrijden zonder aanhangers van de uitspelende club. De partij krijgt daarbij steun van de PvdA.
bron nu.nl
pi_26320350
Deel 2 van deze zinloze discussie? Nou vooruit dan maar...
quote:
Dus heeft iedere willekeurige ander het recht om de trein naar Rotterdam te slopen Ik kan er echt niet bij dat jij denkt dat dit normaal is...

Ik hou maar op met proberen om het te begrijpen...
Zijn ze in Twente echt zo dom? Wat ik je probeer duidelijk te maken is dat er nu een hype gaande is om maar zoveel mogelijk te lullen over voetbal.

Het geweld buiten het voetbal om is een veel groter probleem. Ik hoor geen politici over gebieden waar elke week vele knokpartijen plaatsvinden en waar elke week treinen worden gesloopt en mensen worden bedreigd.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  maandag 18 april 2005 @ 13:00:48 #3
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26320402
Het is altijd Joop Atsma die als eerste vooraan staat met z'n vingertje te wijzen. Is dat de man die dikwijls veroordeeld is tot weekenddienst bij het cda als ze weer eens wat over waarden en normen te blaten hebben?
  maandag 18 april 2005 @ 13:02:15 #4
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_26320442
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Deel 2 van deze zinloze discussie? Nou vooruit dan maar...
[..]

Zijn ze in Twente echt zo dom? Wat ik je probeer duidelijk te maken is dat er nu een hype gaande is om maar zoveel mogelijk te lullen over voetbal.

Het geweld buiten het voetbal om is een veel groter probleem. Ik hoor geen politici over gebieden waar elke week vele knokpartijen plaatsvinden en waar elke week treinen worden gesloopt en mensen worden bedreigd.
Ook al ben ik dan maar een dom boerenmeisje in jouw ogen (in de Randstad zijn ze standaard toch slimmer dan bij ons in de rimboe nietwaar? Dat hebben jullie ze gisteren wel weer eens bewezen...), je hebt mij nergens horen zeggen dat het geweld buiten voetbal om geen probleem is!

Maar is dat een reden om het voetbalvandalisme wel goed te keuren? Onder het mom van "ach er zijn ergere dingen", want dat is de enige boodschap die jij lijkt te verkondigen!

[ Bericht 1% gewijzigd door twentemeisje op 18-04-2005 13:07:25 ]
pi_26320538
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:02 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Ook al ben ik dan maar een dom boerenmeisje in jouw ogen (in de Randstad zijn ze standaard toch slimmer dan bij ons in de rimboe nietwaar? Dat hebben jullie gisteren wel weer eens bewezen...), je hebt mij nergens horen zeggen dat het geweld buiten voetbal om geen probleem is!

Maar is dat een reden om het voetbalvandalisme wel goed te keuren? Onder het mom van "ach er zijn ergere dingen", want dat is de enige boodschap die jij lijkt te verkondigen!
Jullie? Ik woon niet eens in de Randstad, dat blijkt ook wel uit mijn icon. Een beetje blond ben je wel he?

Er wordt gedaan alsof er alleen bij voetbal problemen zijn. Dat is niet zo, verre van dat zelfs. Buiten het voetbal zijn er veel grotere problemen, maar daar hoor je die boer van een Atsma niet over.

Nu wordt er gezanikt over een gesloopt treinstelletje. Nou, elk weekend worden er wel wat treinen gesloopt hoor, buiten het voetbal om.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_26320614
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

[..]

Jullie? Ik woon niet eens in de Randstad, dat blijkt ook wel uit mijn icon. Een beetje blond ben je wel he?

Er wordt gedaan alsof er alleen bij voetbal problemen zijn. Dat is niet zo, verre van dat zelfs. Buiten het voetbal zijn er veel grotere problemen, maar daar hoor je die boer van een Atsma niet over.

Nu wordt er gezanikt over een gesloopt treinstelletje. Nou, elk weekend worden er wel wat treinen gesloopt hoor, buiten het voetbal om.
och dan.

Laten we die kansloze hooligans ook maar hun gang gaan
zoals het potje thuis poept, poept het nergens
_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*_-*-_-*
ACWW NWFC id: 2921-2609-9160 nick: tbone Town: Finetown
Fiets
  maandag 18 april 2005 @ 13:08:35 #7
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_26320620
Deel 2.

Oh ja: en we gaan voetbal niet afschaffen, iedereen die met dat argument aan komt, krijgt een schop onder z'n kont.
pi_26320644
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:08 schreef kareltje_de_grote het volgende:

[..]

och dan.

Laten we die kansloze hooligans ook maar hun gang gaan
Anders lees je het vorige topic even voor dat je hier de plank mis komt slaan.
  maandag 18 april 2005 @ 13:11:59 #9
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_26320727
quote:

[..]

Ik woon niet eens in de Randstad, dat blijkt ook wel uit mijn icon.
Eeuhhh...
  maandag 18 april 2005 @ 13:12:40 #10
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_26320744
quote:

[..]

Excusez-moi, ik heb mijn post aangepast... Ik ben blijkbaar echt heel dom, want aan jouw icon kan ik niet zien waar je vaste verblijfplaats is
quote:
Is dat misschien omdat meneer Atsma zich in de Kamer bezig houdt met o.m. sport en voorzitter is van de Vaste Commissie voor Verkeer en Waterstaat? Lijkt me toch dat het slopen van treinen (Verkeer) door voetbal"supporters" (sport) dan op zijn beleidsterrein ligt...

En jouw bewering dat er nu net wordt gedaan alsof het enige probleem in ons land het geweld rondom voetbalwedstrijden is, lijkt me ernstig overtrokken. Het is toch logisch dat hier nu, net nadat het gebeurd is, flink over wordt gediscussieerd?
quote:
Ik zal nu maar geen moeite meer doen om je ervan te overtuigen dat dit niet normaal is
  maandag 18 april 2005 @ 13:15:14 #11
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26320802
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:12 schreef twentemeisje het volgende:
En jouw bewering dat er nu net wordt gedaan alsof het enige probleem in ons land het geweld rondom voetbalwedstrijden is, lijkt me ernstig overtrokken. Het is toch logisch dat hier nu, net nadat het gebeurd is, flink over wordt gediscussieerd?
[..]
Dat is eens in de zoveel tijd op zondag zo. En dinsdags zijn ze het net zo snel weer vergeten (laten we hopen dat het dit keer ook zo is).
pi_26320846
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:12 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

Excusez-moi, ik heb mijn post aangepast...
[..]
Dat had dan ook weer niet gehoeven.
quote:
Is dat misschien omdat meneer Atsma zich in de Kamer bezig houdt met o.m. sport en voorzitter is van de Vaste Commissie voor Verkeer en Waterstaat? Lijkt me toch dat het slopen van treinen (Verkeer) door voetbal"supporters" (sport) dan op zijn beleidsterrein ligt...
Waarom hoor ik hem dan nooit over de tientallen treinstellen die al gesloopt zijn door jongeren die terugkomen van een avondje stappen in Eindhoven? Dat lijkt me qua schade een grotere kostenpost, aangezien er vrijwel nooit arrestaties plaatsvinden en nu alle inzittende van die "Ajax-trein" bekend zijn.
quote:
[..]
Er wordt een discussie gevoerd omdat de media er bovenop duikt. De discussie over geweld in onze samenleving lijkt me vele malen zinniger, omdat geweld overal plaatsvindt. Met name met het uitgaan. Maar waarom hoor ik geen politicus over het verbieden van kroegen? Dat scoort electoraal vast niet zo lekker.
quote:
Ik zal nu maar geen moeite meer doen om je ervan te overtuigen dat dit niet normaal is
Zeg ik ergens dat het wel normaal is?
  maandag 18 april 2005 @ 13:17:42 #13
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_26320873
Als ze nou gewoon de ME weer eens een paar keer flink los laten gaan en een paar van die debielen het ziekenhuis in knuppelen is het vst snel afgelopen met dat voetbalgeweld!
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  maandag 18 april 2005 @ 13:19:02 #14
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_26320919
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:17 schreef SicSicSics het volgende:
Als ze nou gewoon de ME weer eens een paar keer flink los laten gaan en een paar van die debielen het ziekenhuis in knuppelen is het vst snel afgelopen met dat voetbalgeweld!
Denk je?
pi_26320936
De ME hakt er ook flink op los. Vaak genoeg gezien dat de ME flink aan het inhakken was op autoruiten en vaders met kinderen.
  maandag 18 april 2005 @ 13:19:29 #16
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26320937
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:17 schreef SicSicSics het volgende:
ja joh? Je bent de eerste die het zegt!

De mobiele eenheid is over het algemeen geen haar beter (nu zal ik me wel kritiek op de hals halen) maar voor 95% zijn het agressieve macho's en van die manwijfen met kort haar (potten). Die doen dat werk echt niet omdat ze het zo leuk vinden om 2 uur in de kou te staan niksen. Maar om lekker hun agressie te kunnen botvieren.
pi_26321017
Er zijn weer rellen geweest en gelijk staan er weer politici die die zeggen dat de maat nu echt vol is en dat het tijd word voor harde maatregelen, dat zeiden ze 10 jaar geleden ook al.
pi_26321111
quote:

[..]

Wow. Waar leven er dan draken? Ik ben erg benieuwd. Niet in Brabant, meen ik mij te herinneren.
pi_26321184
Het is volgens een van de Ajacieden hier die in de betreffende trein zat ook opgeblazen. Waarom hoor je niemand erover waarom die trein in godsnaam een kilometer voor de Kuip werd stilgezet? Wiens schuld is dat?
'Cause it's easier to fly
Than to face another night
In Southern Sun
And your love is all around
pi_26321224
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:29 schreef Da_Sandman het volgende:
Het is volgens een van de Ajacieden hier die in de betreffende trein zat ook opgeblazen. Waarom hoor je niemand erover waarom die trein in godsnaam een kilometer voor de Kuip werd stilgezet? Wiens schuld is dat?
De schuld van de relschoppers. Alles is de schuld van de relschoppers en niemand anders.

Voetbalsupporters zijn net Marokkanen, ze geven altijd anderen de schuld. Ik begrijp nu dat Ajax-supporters zelfs aangifte hebben gedaan tegen de gemeente Rotterdam
pi_26321268
Dat kan ik begrijpen als je daar wordt stilgezet, in het nauw wordt gedreven door de politie en een berg stenen op je kop krijgt. Ik kan me best voorstellen dat er dan een ruit sneuvelt o.i.d.
In Southern Sun
pi_26321308
Wij reden op het viaduct voor de Kuip en zagen die trein staan. Hm, tis wel een dubbeldekker. Hm, er staan idd wel wat ME'ertjes om heen. Maar nee, zó dom kunnen ze toch niet zijn...
pi_26321494
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:08 schreef pfaf het volgende:
Deel 2.

Oh ja: en we gaan voetbal niet afschaffen, iedereen die met dat argument aan komt, krijgt een schop onder z'n kont.
Maar je kunt wel clubs of stadions veel harder aan pakken c.q. sluiten. Gebeurt met kroegen waar geweld is ook.
  maandag 18 april 2005 @ 13:41:45 #24
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_26321519
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:30 schreef SCH het volgende:

[..]

De schuld van de relschoppers. Alles is de schuld van de relschoppers en niemand anders.

Voetbalsupporters zijn net Marokkanen, ze geven altijd anderen de schuld. Ik begrijp nu dat Ajax-supporters zelfs aangifte hebben gedaan tegen de gemeente Rotterdam
Ik ben het volkomen met je eenSCH... Het antwoord op de schuldvraag is zo duidelijk als wat...

En dat laatste moet een wat laat uitgevallen 1 april-grap zijn.... toch
pi_26321540
Ach, volgende week is het weer stil in de media, en in deze topic.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_26321544
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:41 schreef SCH het volgende:

[..]

Maar je kunt wel clubs of stadions veel harder aan pakken c.q. sluiten. Gebeurt met kroegen waar geweld is ook.
Met een kroeg sluiten ban je geweld niet uit.
  maandag 18 april 2005 @ 13:43:25 #27
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_26321559
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:29 schreef Da_Sandman het volgende:
De machinist heeft het treinstel stopgezet. Waarom weet ik niet.

Er zijn immers geen noodremmen in die treinen, zijn er uit voorzorg al uitgehaald.
A.M.A.B
  maandag 18 april 2005 @ 13:44:22 #28
111463 pikwik
slappe bak
pi_26321587
ik vind stadions sluiten voor een periode zo gek nog niet eigenlijk
kijken hoe blij je club dan nog met je is!!!
pi_26321657
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:44 schreef pikwik het volgende:
Ik snap je verontwaardiging, maar je snapt het niet.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 18 april 2005 @ 13:47:19 #30
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_26321662
Atsma
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_26321672
die CDA'er hoopt gewoon op rellen zodat ie weer met z'n kop op tv kan ik heb zo'n hekel aan dat soort politici!
  maandag 18 april 2005 @ 13:49:30 #32
73305 Stpan
Zullen wij laten hoo-ooren...
pi_26321722
quote:
VVD-Tweede-Kamerlid Rijpstra vindt dat het tijd wordt dat voetbalvandalen persoonlijk aansprakelijk worden gesteld voor de schade die ze aanrichten. Verder moeten de voorzitters van de clubs in het betaalde voetbal meer lef tonen door raddraaiers definitief uit hun stadion te bannen, zei hij zondag.
Helemaal mee eens. En als dat nou eens serieus wordt geprobeerd, dan kan er daarna nog altijd worden gesproken over het weren van uitsupporters.
Misschien is het wel een idee om te stellen dat het terugsturen van supporters zoals gister automatisch betekent dat de betreffende bezoekende club (Ajax in dit geval) geen aanspraak maakt op het bezoeken van diezelfde wedstrijd tijdens het lopende seizoen (eventuele bekerwedstrijden) en het volgende seizoen.
In dit geval geen Ajax-supporters bij Feyenoord-Ajax in seizoen 2005/2006.
  maandag 18 april 2005 @ 13:56:57 #33
73305 Stpan
pi_26321907
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:44 schreef pikwik het volgende:
Pardon? Dus als er 10 mensen zijn die stenen gooien mogen de overige duizenden of tienduizenden het stadion niet meer in? Zeer reëel zeg.
pi_26321929
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:56 schreef Stpan het volgende:

[..]

Pardon? Dus als er 10 mensen zijn die stenen gooien mogen de overige duizenden of tienduizenden het stadion niet meer in? Zeer reëel zeg.
Als dat keer op keer gebeurt en al die supporters weten die 10 mensen niet tegen te houden dan is het antwoord: JA
  maandag 18 april 2005 @ 13:58:23 #35
111463 pikwik
slappe bak
pi_26321945
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:56 schreef Stpan het volgende:

[..]

er is toch lang genoeg gewaarschuwd en genoeg getolereerd? het is een keer afgelopen hoor met die zogenaamde voetbalfans ( )
pi_26322016
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:57 schreef SCH het volgende:

[..]

Als dat keer op keer gebeurt en al die supporters weten die 10 mensen niet tegen te houden dan is het antwoord: JA
Ik verwacht je bij een komende risico-wedstrijd in het risico-vak, en oh wee als je blijft zitten als een doorgesnoven beer voor je iets gooit.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_26322048
quote:
Op maandag 18 april 2005 14:01 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ik verwacht je bij een komende risico-wedstrijd in het risico-vak, en oh wee als je blijft zitten als een doorgesnoven beer voor je iets gooit.
Ik ga meteen naar de club om te zeggen wie het was, wat in voetbalkringen als not done wordt beschouwd.
pi_26322072
Toch blijft het jammer dat er een scheepslading aan speciale maatregelen en personeel uit de kast getrokken moet worden om de "supporters" van twee elkaar op sportieve wijze bestrijdende clubs uit elkaar te houden. Ik hoop dat de relschoppers nu hun zin hebben, als straks het gros van de uitwedstrijden zonder publiek gespeeld mag gaan worden (want met die nieuwe klote-opzet van de competitie zullen er wel weer een handjevol risico-wedstrijden bijkomen). De schade verhalen op de daders zal in bepaalde gevallen best mogelijk zijn, maar gezien de bedragen zal dit nooit dekkend zijn (tenzij er zich rellende weekend-miljonairs in dit soort groeperingen bevind). De aanpak moet dan ook niet symptomatisch zijn, zoals het laten spelen zonder uitpubliek (dat roept alleen maar meer aggressie op, en zal leiden tot knokpartijen ala Beverwijk). Ik zie veel meer in een landelijk stadionverbod met meldingsplicht voor gepakte hooligans (indien schuldig bevonden aan dergelijke zware vergrijpen) met daarnaast de bestraffing volgens het civiel recht. Verder moet De KNVB in staat worden gesteld voor een club waarvan de "fans" zich regelmatig vergrijpen aan vernielingen/knokpartijen/openlijke geweldpleging/etc. achteraf puntenaftrek door te voeren. Per wedstrijd met misdragingen 3 punten aftrek, of je nu de wedstrijd gewonnen of verloren had. Het zijn draconische maatregelen, maar blijkbaar nodig. Als zoiets je overkomt als club tijdens een Europese wedstrijd riskeer je het risico van Europese uitsluiting, dat lijkt me helemaal niet iets waar je als voetballand op zit te wachten.

Het besluit om die trein daar stil te zetten is natuurlijk zotheid ten top. Je zou het bijna uitlokking noemen. Om dergelijke bestuurlijke dwalingen te voorkomen lijkt het nuttig om een overkoepelend orgaan op te zetten waarin clubs, supportersverenigingen, overheid, politie, NS, en andere betrokkenen zitting hebben, dat voor wedstrijden kan adviseren naar clubs en overheid, tijdens wedstrijden monitoring doet, en na wedstrijden voor eventuele vervolging kan zorgen, danwel het voor de rechter brengen van verdachten.
Natuurlijk gaat dit de clubs geld kosten, maar het is een van de weinige manieren om de onschuldige, niet op rellen beluste fans (toch altijd nog de meerderheid) geen wedstrijden te ontzeggen voor zaken waar ze weinig aan kunnen doen.
  maandag 18 april 2005 @ 14:04:21 #39
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26322092
quote:

[..]

ah dit bied perspectief.

Als van de 100.000 marokkanen hier in Nederland 100 zich keer op keer niet weten te gedragen en de rest van de groep dit niet weet te voorkomen. Dan kunnen we ze zo het land uitschoppen

99% van de allochtonen het land uit. Daar wil ik best een jaar voetbal voor missen.
  maandag 18 april 2005 @ 14:04:46 #40
73305 Stpan
pi_26322099
quote:

[..]

Waarom moet ik als supporter mijn medesupporters inrekenen, aanhouden, arresteren? Ik betaal belasting en ik betaal veiligheidskosten. Stewards en politieagenten. Sociale-controle werkt niet, dat iemand toevallig voordezelfde club is als ik, en daar op rare manieren uiting aangeeft betekent niet dat ik moet zeggen: 'heej, foei! hou daar eens mee op!'.

Dat wij nou voor Sparta en Heerenveen zijn, maar ik zou niet weten wat mijn buurman met zijn zoontje van 5 gister bij de Kuip had kunnen en moeten doen behalve wegwezen. Dat is zijn verantwoordelijkheid helemaal niet. Het is de verantwoordelijkheid van de clubs (supporterscoordinatoren, de supportersverenigingen) en de lokale overheden. En het is aan de landelijke overheid om passende maatregelen in te voeren zoals meldingsplicht.
pi_26322138
quote:
Op maandag 18 april 2005 14:02 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik ga meteen naar de club om te zeggen wie het was, wat in voetbalkringen als not done wordt beschouwd.
Het klikspaan idee is inderdaad ook aan mij niet besteed nee..
In Southern Sun
pi_26322222
quote:
Op maandag 18 april 2005 14:06 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het klikspaan idee is inderdaad ook aan mij niet besteed nee..
Daar snap ik geen jota van. Dan ben je dus mede-verantwoordelijk.
pi_26322256
Als je dat zo wilt stellen zij het maar zo...
Ik krijg er een beetje een NSB gevoel bij...
In Southern Sun
pi_26322322
quote:
Op maandag 18 april 2005 14:11 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik krijg dat gevoel eerder als je zou weten wie vuurwerk op het veld gooit, je club ernstig benadeelt, en er niks over meldt.
  maandag 18 april 2005 @ 14:14:26 #45
111463 pikwik
slappe bak
pi_26322350
quote:
Op maandag 18 april 2005 14:11 schreef Da_Sandman het volgende:
maar de marokkaanse gemeenschap moet wel haar randgroepen 'aanspreken en aanpakken' zeker???
pi_26322392
quote:
Op maandag 18 april 2005 14:14 schreef pikwik het volgende:

[..]

maar de marokkaanse gemeenschap moet wel haar randgroepen 'aanspreken en aanpakken' zeker???
Het gaat hier toch over voetbalsupporters? Beetje kromme vergelijking imo...
In Southern Sun
  maandag 18 april 2005 @ 14:18:46 #47
111463 pikwik
slappe bak
pi_26322470
quote:
Op maandag 18 april 2005 14:15 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Het gaat hier toch over voetbalsupporters? Beetje kromme vergelijking imo...
och net werden 'de buitenlanders' er ook al aan de haren bijgesleept zie oa de reply van plae
  maandag 18 april 2005 @ 14:21:12 #48
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26322525
quote:
Op maandag 18 april 2005 14:18 schreef pikwik het volgende:

[..]

och net werden 'de buitenlanders' er ook al aan de haren bijgesleept zie oa de reply van plae
Jep.
Een veel groter probleem dan voetbalvandalisme in onze samenleving
  maandag 18 april 2005 @ 14:22:04 #49
111463 pikwik
slappe bak
pi_26322544
quote:
Op maandag 18 april 2005 14:21 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Jep.
dat wil jij er graag van maken ja
ik krijg sterk de indruk dat er hier een paar stiekum wel kicken op een beetje rellen
  maandag 18 april 2005 @ 14:24:10 #50
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26322599
quote:
Op maandag 18 april 2005 14:22 schreef pikwik het volgende:
ik krijg sterk de indruk dat er hier een paar stiekum wel kicken op een beetje rellen
Ik heb er totaal geen problemen mee als je dat soms wilt weten.
pi_26322617
quote:
Op maandag 18 april 2005 14:22 schreef pikwik het volgende:

[..]

dat wil jij er graag van maken ja
Er zijn er hier inderdaad bij ja...
In Southern Sun
  maandag 18 april 2005 @ 14:25:45 #52
111463 pikwik
slappe bak
pi_26322630
quote:
Op maandag 18 april 2005 14:24 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Ik heb er totaal geen problemen mee als je dat soms wilt weten.
tuurlijk niet en waarom zou je
lekker treintje slopen lijntje snuiven, beetje vechten met de ME

wat moet je anders op een zondag he
  maandag 18 april 2005 @ 14:26:19 #53
68591 twentemeisje
Onmeunig Twents
pi_26322642
quote:
Op maandag 18 april 2005 14:21 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Jep.
En daar zijn vast wel topics over te vinden op dit forum... Je begint er telkens weer over, dus misschien kun je beter verhuizen naar een van die topics?

We kunnen het hier gaan hebben over bejaarden die liggen uit te drogen in hun kamertjes in de verzorgingscentra...? Dat is pas erg, wat maakt het dan uit of een stelletje kwajongens een treintje slopen op een saaie zondagmiddag

Ik irriteer me scheel aan alle vergelijkingen die hier worden getrokken met andere maatschappelijke problemen... Het topic is voetbalvandalisme, en niet criminele Marokkanen of uitdrogende bejaarden...
  maandag 18 april 2005 @ 14:28:03 #54
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26322681
quote:
Op maandag 18 april 2005 14:26 schreef twentemeisje het volgende:

[..]

En daar zijn vast wel topics over te vinden op dit forum... Je begint er telkens weer over, dus misschien kun je beter verhuizen naar een van die topics?

We kunnen het hier gaan hebben over bejaarden die liggen uit te drogen in hun kamertjes in de verzorgingscentra...? Dat is pas erg, wat maakt het dan uit of een stelletje kwajongens een treintje slopen op een saaie zondagmiddag
telkens is ook wat overdreven.
Maar het is alleen om aan te tonen hoe het mbt voetbalvandalisme zo uit het verband gerukt wordt en er altijd meteen moord en brand geschreeuwd wordt door de politiek.
Gewoon omdat voetbal hot is.
pi_26322690
Misschien dat Atsma zich daar beter mee bezig kan houden inderdaad.
  maandag 18 april 2005 @ 14:29:20 #56
111463 pikwik
slappe bak
pi_26322708
quote:
Op maandag 18 april 2005 14:28 schreef PLAE@ het volgende:
en er altijd meteen moord en brand geschreeuwd wordt door de politiek.
Gewoon omdat voetbal hot is.
en dat doen ze om jou te pesten zeker?

je hebt je gewoon te gedragen als je naar een wedstrijd gaat PUNT
  maandag 18 april 2005 @ 14:30:42 #57
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26322740
quote:
Op maandag 18 april 2005 14:29 schreef pikwik het volgende:

je hebt je gewoon te gedragen als je naar een wedstrijd gaat PUNT
doe ik ook
  maandag 18 april 2005 @ 14:33:02 #58
111463 pikwik
slappe bak
pi_26322793
quote:
Op maandag 18 april 2005 14:30 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

doe ik ook
grote jongen hoor
  maandag 18 april 2005 @ 14:33:39 #59
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_26322816
Ik snap het allemaal niet meer.
Je weet al maanden van te voren dat zo'n topper (fey-ajax) eraan komt. Je hebt vorig jaar (ja, toen was het hetzelfde verhaal) meegemaakt hoe het fout loopt. Nu gaat het weer fout, en geven ze allemaal elkaar de schuld.

Zo moeilijk is het volgens mij allemaal niet, je weet dat voornamelijk veel jongeren niet alleen voetbal willen zien, maar ook willen knokken met de tegenpartij (naar mijn idee kan je hier weinig tegen doen, want het zijn er ontzettend veel). De Ajax-aanhang (die voornamelijk via aparte/speciale treinen komen die horen te stoppen bij "Station-Feyenoord" waar ze moeten uitstappen om vervolgens het station te betreden.
Van te voren kan je je bedenken dat vooral bij Rotterdam Centraal de Feyenoord-aanhang staat om ze verrot te schelden en eventueel 'spullen' naar de trein gooien (hierbij is de oplossing dus simpel, je laat de treinen van de Ajax-aanhang via spoor15 doorrijden *dit is mogelijk* en op Spoor15 zorg je dat geen supporter op het perron komt.
Bij het station van Feyenoord zorg je vervolgens dat 1 van de 2 clubs als eerst het stadion in komen (geef desnoods tijdlimiet voor de thuisclub om het stadion in te komen, anders kom je er niet in). Vervolgens laat je de 3/4 treinen van de Ajax-aanhang het station betreden, en die begleid je het stadion in *ook dit is mogelijk*.
Na de wedstrijd doe je precies hetzelfde; Ajax-aanhang eerst het stadion uit, daarna de Feyenoord-aanhang.

En dan toch gaat het gisteren weer fout. Feyenoord-aanhang zien een STILSTAANDE Ajax-trein staan, en die beginnen met stenen te gooien e.d. Het spijt me hoor, maar je VRAAGT er gewoon om als je zoiets doet. Natuurlijk laten de mensen van Ajax dit niet gebeuren en slopen de deuren van de trein etc etc..
Vervolgens maakt die burgemeester de grootste fout, die stuurt de treinen terug naar Amsterdam. Nou sorry hoor, maar je moet wel erg debiel zijn wil je dit doen.
Wat verwacht die lul nou? Dat ze allemaal in d'r stoeltje blijven zitten en gaan lachen 'haha wij kunnen het stadion niet in, en kunnen de wedstrijd niet kijken'.

Tuurlijk niet......
Die mensen worden natuurlijk pissed en laten zich niet zomaar 'wegjagen' Ik sta dus op Capelle Schollevaar (vlakbij waar de trein tot stilstand wordt gebracht), en die trein rijd voorbij en glas vliegt om je oren van de ramen die eruit worden getikt, deuren zie je al half kapot eruit hangen etc etc.
Vervolgens stopt de trein dus vlakbij een voetbalvereniging waar iedereen op Zondag altijd live de Feyenoord-wedstrijden kan meekijken, en die beginnen elkaar uit te dagen etc..

Doordat supporters van Ajax over de rails gaan rennen, stenen gooien naar mensen rijden er van beide kanten geen treinen. Het ergste is nog dat al de ME zich verzameld bij het Stadion van Feyenoord. Dus zet die treinen daar desnoods stil als het zo uit de hand loopt, maar stuur ze dan niet terug.
Nieuwerkerk is 1 klein kut dorpje; waar je nog mag hopen dat er 1 politie-auto rondrijd per dag. Het duurde eeuwen voordat de ME er uiteindelijk aan kwam en toen was er al een hele ophef tussen Feyenoord-aanhang & Ajax-aanhang.
Doordat de bussen ook nog eens te laat kwamen voor de Ajax-supporters, reden er nog wel gewoon bussen richting Nieuwerkerk, en alles van het Stadion ging ook meteen met die bussen mee en wilden daar met hun op de vuist gaan..
-
Ik vind het ook onzin dat mensen elkaar de hersens in willen slaan, maar ik kan het wel begrijpen omdat zoiets nu eenmaal 'bij de jeugd erbij zit' Veel jongeren vinden dit nu eenmaal een 'kick' en dat kan je echt moeilijk bestrijden. Dit hoort nu eenmaal bij het Nederlandse Voetbal, en dit zal je moeilijk kunnen bestrijden.

Maar hoe is het toch mogelijk dat zo'n hersenloze burgemeester zoiets flikt. Het terugsturen van treinen is gewoonweg vragen voor meer problemen. Je hoeft maar 1x goed na te denken om te weten wat er gebeurd als je zoiets doet.

En achteraf gaan janken dat allemaal zo uit de hand loopt, ik weet dat je zoiets moeilijk kan bestrijden maar dit keer heeft de burgemeester het helemaal aan zichzelf te danken dat het allemaal zo uit de hand loopt.

World Wrestling Entertainment
  maandag 18 april 2005 @ 14:58:05 #60
73305 Stpan
pi_26323422
Ik sta achter je hele verhaal meneer muis, maar ik denk dat als ik burgermeester was geweest ik ook die treinen had teruggestuurd. Bij Utrechtsupporters waren er destijds geen problemen met teruggestuurde supporters behalve wat loszittend meubilair in de treinen.
  maandag 18 april 2005 @ 15:08:38 #61
100008 MeneerMuis
WWE is my life
pi_26323673
Van die kant kan je het ook bekijken ja, maar zowiezo als je al zoiets uit de hand laat lopen, zorg dan dat je de treinen bewaakt. Laat ze bij het stadion stilstaan en zorg dat er genoeg ME omheen staat.
Het niet toestaan in het stadion werkt alleen maar tegen. Ik ben zelf ook een supporter (hou wel van beetje spanning/actie tussen beide groepen) en ik ken genoeg vrienden/andere supporters die helemaal agressief worden als je het stadion niet binnen mag (vooral als je die topper graag wilt kijken, en je kaartjes hebt gekocht etc)
Het werkt gewoon niet op deze manier, en ik weet zeker als die burgemeester zijn hersens wat meer gebruikt je zo'n wedstrijd met veel ME goed kan laten verlopen. En vooral als je het jaar daarvoor al een grote blunder hebt gemaakt, moet je het zeker niet een 2de keer nog erger laten verlopen.

Er werd boven al vermeld dat het niet toelaten van supporters bij vervolg-wedstrijden niet zal helpen. Diegene heeft helemaal gelijk, je zal dan alleen maar van die 'afgesproken-battles' krijgen op speciale plekken.

Ze moeten eens een plan opstellen om een wedstrijd zoals deze goed te laten verlopen, en ik hoop met hart en ziel dat zowel Feyenoord&Ajax woensdag/donderdag winnen en elkaar eind mei tegenkomen in de Kuip en dat 'Rotterdam' dit keer wel laat zien hoe je het goed kan regelen.
Het bestreiden van 'voetbal-hooligans' is moeilijker dan het bestreiden van zo'n blunder als zondag.

ps: Met spanning/actie bedoel ik gewoon elkaar lekker gek maken etc, ik heb zelf geen zin om met mensen die ik niet ken op de vuist te gaan of zelf klappen te incasseren. Overigens ben ik wel een sensatie persoon en zou ik best meekijken.

Overigens wil ik de burgemeester bedanken, dankzij hem kon ik gisteren niet met de trein vertrekken en volgens de NS krijg ik mijn geld van mijn treinkaartje niet terug.
World Wrestling Entertainment
pi_26323766
quote:
Op maandag 18 april 2005 14:25 schreef Da_Sandman het volgende:

[..]

Er zijn er hier inderdaad bij ja...
Boefjes .
slettebak [@] gmail.com
pi_26323810
De politie en gemeente krijgen iig een herkansing op 29 mei.
slettebak [@] gmail.com
pi_26325894
Politie overvallen door omvang voetbalrellen

LEUSDEN - De omvang van de supportersrellen afgelopen zondag rond de wedstrijd Feyenoord-Ajax heeft de politie overvallen. Dat heeft de politievakorganisatie ACP maandag geconcludeerd. "Het is teleurstellend dat hoewel er zoveel politie op de been was, we de problemen toch niet onder de knie konden krijgen", stelt R. Meijer van de ACP.
"Deze enorme politie-inzet komt niet overeen met het belang van een voetbalwedstrijd. Wij maken ons zorgen over de nieuwe competitie-opzet waardoor volgend seizoen een toenemend aantal risicowedstrijden wordt gespeeld. Wat er nu gebeurt, is maatschappelijk niet meer te verantwoorden" , vindt de politiebond. "We moeten zo langzamerhand gaan kijken of het zin heeft om supporters thuis te laten."

Bron: telegraaf
pi_26326080
Tijd dat de supporters wat meer macht krijgen bedoelen ze. In Italië gebeurt dit elke week en daar durven ze er niet eens aan te DENKEN om zoiets in te voeren.

Idioten. ZIJ maken alle fouten en daarom moeten wij in het vervolg thuisblijven? Flikker toch ff op zeg
pi_26326568
Nee hooligans vallen een trein aan en gaan matten. Dat is de reden waarom we dit soort dingen krijgen. Was de fout gemaakt en had iedereen zich netjes gedragen hadden we deze discussie over geweld helemaal niet gehad.

In Italie gebeurd het en is dat een reden om geweld goed te keuren in Nederland?? Dadelijk gaan we nog zeggen ja maar in Congo is ook oorlog dus waarom hier niet?
pi_26326644
quote:
Op maandag 18 april 2005 17:12 schreef Positive_Thinking het volgende:
Nee hooligans vallen een trein aan en gaan matten. Dat is de reden waarom we dit soort dingen krijgen. Was de fout gemaakt en had iedereen zich netjes gedragen hadden we deze discussie over geweld helemaal niet gehad.
Wij hebben geen trein aangevallen. Wij werden aangevallen. Maar ik weet nu al dat als de AC finale feyenoord - Ajax wordt dat we niet mogen komen. En om welke reden is dat? Dat onze trein aangevallen werd?
  maandag 18 april 2005 @ 17:18:53 #68
73305 Stpan
pi_26326725
Nee, omdat jullie een trein hebben gesloopt en in woonwijken stenen door de ruit hebben gegooid. Niet opeens die slachtofferrol spelen he?
  maandag 18 april 2005 @ 17:20:20 #69
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_26326756
Die trein was idd al gesloopt, voordat die aankwam. Daarom stopte de machinist ook. Die dacht natuurlijk "laat de Feijenoord-aanhang het maar afmaken"
A.M.A.B
pi_26327051

Foei!
pi_26327300
Dat van die aangifte van ajax-supporters tegen de gemeente Rotterdam is echt waar
pi_26327435
Ik vind het belachelijk dat we anno 2005 nog dergelijke taferelen hebben en dat de gewraakte driehoek in 30 jaar tijd nog geen fatsoenlijke oplossing heeft aangedragen.
Een voetbalwet zoals in Engeland lijkt me de enige oplossing.

Wat ik van beide kampen heb vernomen is het verhaal wat de media ervan maken niet geheel juist en heeft de NS, misschien wel op gezag van, ook niet juist gehandeld.

Laat de clubs maar eens opdraaien voor de schade en dan mogen die de schade weer doorberekenen aan de daders, men weet immers exact wie er voor verantwoordelijk is.
Yeah baby Yeah!
  maandag 18 april 2005 @ 18:17:44 #73
17897 Cart_man
Love to be hated
pi_26328272
quote:
Op maandag 18 april 2005 17:45 schreef Elgigante het volgende:
Ik vind het belachelijk dat we anno 2005 nog dergelijke taferelen hebben en dat de gewraakte driehoek in 30 jaar tijd nog geen fatsoenlijke oplossing heeft aangedragen.
Een voetbalwet zoals in Engeland lijkt me de enige oplossing.
Hahaha, de voetbalwet in Engeland heeft nog geen zoden aan de dijk gezet. Hooliganisme is daar opgebloeid de laatste jaren.
A.M.A.B
  maandag 18 april 2005 @ 18:21:05 #74
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26328355
quote:
Op maandag 18 april 2005 18:17 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Hahaha, de voetbalwet in Engeland heeft nog geen zoden aan de dijk gezet. Hooliganisme is daar opgebloeid de laatste jaren.
De wijze heren in Den Haag weten anders zeker dat dit de oplossing is hoor!
Dus waar jij die onzin vandaan haalt is mij een raadsel
pi_26328408
quote:
Op maandag 18 april 2005 18:17 schreef Cart_man het volgende:

[..]

Komt omdat er een grotere aanwas is van mensen die geweld niet schuwen, Engelsen zijn niet te vergelijken met nederlanders.
Het voetbal leeft daar veel meer dan hier, er wordt veel meer gezopen en er lopen nog meer kansloze figuren rond die een wekelijks uitje nodig hebben om hun frustratie te kunnen uitten.
Probleem is ook dat in Engeland kleine clubs, vergelijkbaar met een redelijke eersteklasser hier, al tientallen die-hard hooligans hebben.
het probleem is daar veel groter dan hier.
Ik snap niet waarom relschoppers geen levenslang stadionverbod opgelegd krijgen + een boete in de duizenden euro's, het woord is aan de clubs zelf, die zijn aan zet, niet de politiek.
Yeah baby Yeah!
pi_26329039
quote:
Op maandag 18 april 2005 17:31 schreef Erasmusch het volgende:
[afbeelding]
Foei!
.
slettebak [@] gmail.com
  maandag 18 april 2005 @ 19:33:19 #77
44116 Vikingo
Sterker door strijd
pi_26330232
Ik heb zo´n vermoeden dat dit een enigszinds geplande actie van boven af is geweest, om het geweld te stimuleren en zelfs uit te lokken en zo het voetbalvandalisme weer als groot maatschappelijk probleem onder de aandacht te brengen.
Waardoor het kabinet binnenkort zonder enige moeite nieuwe regels en wetsveranderingen, zoals die zogenaamde voetbalwet en andere nutteloze maatregelen, die verzonnen zijn door mensen die totaal geen kennis van dit probleem hebben, in te voeren.
Die fouten die gisteren gemaakt zijn door die zogenaamde driehoek zijn gewoon zo schandalig en amateuristisch dat deze mensen meer blaam treft dan de mensen die nu de zwarte piet krijgen toegeschoven.
Dit ruikt naar voorbedachte rade
............................................................Hasta La Victoria Para Siempre............................................................
pi_26330458
Inderdaad, de politiek wilt een voetbalpas voor iedereen, meer combi's etc.

Tuurlijk gaan in beginsel de supporters in de fout, maar treinen stil zetten vlak voor de Kuip, supporters van ajax tot na de wedstrijd bij het voorplein vast houden. Dit zijn inderdaad ernorme missers. Iedereen kon op z'n vingers na tellen hoe dat zou aflopen.

Zit eigenlijk ook nog steeds op de eerste politici te wachten die de lijn consequent durft door te trekken. Of beperken de mediageile politic als van Heemst zich weer alleen tot het landoverheersende voetbal probleem?
"..and in my brain it's going wrong.."
  maandag 18 april 2005 @ 20:39:19 #79
2565 Elegantly Wasted
can you handle me?!
pi_26331700
Rellen zoals dit gebeuren in Italie rustig bij zeker 10 wedstrijden per weekend uit de Serie A, B en C.
Wel leuk dat Nederland dan altijd om zo'n incidenteel oprispinkje gelijk op de achterste benen staat, daarmee doet Nederland zich erg naief en wereldvreemd overkomen.
Do you lead, or are you led?
Are you sure that you don't care?
  maandag 18 april 2005 @ 20:53:45 #80
33232 Againzender
Vriend van de show
pi_26331788
quote:
Op maandag 18 april 2005 20:39 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Rellen zoals dit gebeuren in Italie rustig bij zeker 10 wedstrijden per weekend uit de Serie A, B en C.
Wel leuk dat Nederland dan altijd om zo'n incidenteel oprispinkje gelijk op de achterste benen staat, daarmee doet Nederland zich erg naief en wereldvreemd overkomen.
Plus dat de politici nu moord en brand schreeuwen, maar uiteindelijk geen enkele ruk ondernemen. De politiek ziet het voornamelijk als een mogelijkheid om zendtijd te scoren, maar actie ondernemen doen ze uiteindelijk niet.
[b]Op maandag 6 september 2010 00:28 schreef tong80 het volgende:[/b]
GVD Wat moet jij een trotse vader zijn :)
:P
pi_26331834
quote:
Op maandag 18 april 2005 17:18 schreef Stpan het volgende:
Nee, omdat jullie een trein hebben gesloopt en in woonwijken stenen door de ruit hebben gegooid. Niet opeens die slachtofferrol spelen he?
Wij zijn de trein niet uitgeweest, mongool. Die machinist nam de verkeerde wissel waardoor de trein stilstond, kakkerlakken gooiden stenen van ons waarop gasten van ons ramen doorbeukten en eruit klommen om terug te gooien. Maar verder zijn we in geen enkele woonwijk geweest, hele tijd in de sluis gezeten en in Nieuwekerk hebben ze op het spoor gezeten.

Flikker op als je niet weet waar je het over hebt, sukkel.
  maandag 18 april 2005 @ 21:12:58 #82
111463 pikwik
slappe bak
pi_26332387
quote:
oooohhhhhh zeg dat dan dan is het goed!
pi_26336375
quote:
Op maandag 18 april 2005 17:15 schreef Bananenman het volgende:

[..]

Wij hebben geen trein aangevallen. Wij werden aangevallen. Maar ik weet nu al dat als de AC finale feyenoord - Ajax wordt dat we niet mogen komen. En om welke reden is dat? Dat onze trein aangevallen werd?
jankmuil
  dinsdag 19 april 2005 @ 09:25:14 #84
73305 Stpan
pi_26341053
quote:
Op maandag 18 april 2005 20:55 schreef Bananenman het volgende:
Flikker op als je niet weet waar je het over hebt, sukkel.
Ook een argument. Je klinkt als die Rymzter: 'we hebbuh nieksj gedaan en alsjnog willuh sje ons haten'.
quote:
Ach ja, in Afrika verkrachten en vermoorden ze elkaar ook op systematische wijze, dus waar maken wij naief en wereldvreemd volk ons nou druk over als er af en toe wat meisjes van hun fiets worden gerukt en dood worden teruggevonden in de polder?
pi_26345444
quote:
[b]Op dinsdag 19 april 2005 09:25

Ach ja, in Afrika verkrachten en vermoorden ze elkaar ook op systematische wijze, dus waar maken wij naief en wereldvreemd volk ons nou druk over als er af en toe wat meisjes van hun fiets worden gerukt en dood worden teruggevonden in de polder?
Ik bedoel dus te zeggen dat de politiek met name, niet moet reageren alsof er meteen een soort 3e wereldoorlog is uitgebroken, zo rollen ze over elkaar heen, zondagmiddag al, met drastische maatregelen.

Zo erg is het in Nederland helemaal niet, sterker nog, Nederland heeft bijzonder weinig last van Hooligansime.

En als ze dat willen aanpakken, en dat laten ze al jaren na, dan maken ze eens serieus werk van die stadionverboden (meldplicht) en de dubbelslachtigheid van de clubs (die fans van de eigen club niet/amper durven aanpakken).

Maar na zo'n incidenteel iets, zo hard op de achterste benen staan, daar kijtk een buitenlander heel vreemd van op.
O mamma mamma mamma, O mamma mamma mamma. Sai perche mi batte il corazon?
Ho visto Maradona, ho visto Maradona. Eh, mammŕ, innamorato son!
A Guinness a day keeps the doctor away
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 april 2005 @ 13:10:53 #86
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_26345993
quote:
Op maandag 18 april 2005 17:40 schreef SCH het volgende:
Dat van die aangifte van ajax-supporters tegen de gemeente Rotterdam is echt waar
Waarom niet? Als je zelf niets doet en je zo onkundig behandeld wordt dan kan ik me er wel iets bij voorstellen.
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
pi_26346023
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 12:49 schreef DIGGER het volgende:

[..]

Ik bedoel dus te zeggen dat de politiek met name, niet moet reageren alsof er meteen een soort 3e wereldoorlog is uitgebroken, zo rollen ze over elkaar heen, zondagmiddag al, met drastische maatregelen.

Zo erg is het in Nederland helemaal niet, sterker nog, Nederland heeft bijzonder weinig last van Hooligansime.

En als ze dat willen aanpakken, en dat laten ze al jaren na, dan maken ze eens serieus werk van die stadionverboden (meldplicht) en de dubbelslachtigheid van de clubs (die fans van de eigen club niet/amper durven aanpakken).

Maar na zo'n incidenteel iets, zo hard op de achterste benen staan, daar kijtk een buitenlander heel vreemd van op.
Nederland reageert graag paniekerig en Kamerleden lopen dan als een kip zonder kop vanalles en nog wat te roepen, dat had ik wel verwacht.

Het voetbal is Neerlands grootste sport en een zeer klein deelmisbruikt het wekelijks uitje en de gezonde rivaliteit, de clubs weten exact wie het zijn, aan hen de taak dit schorem te verwijderen in en rondom wedstrijden en stadions.
Yeah baby Yeah!
  dinsdag 19 april 2005 @ 13:12:22 #88
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_26346028
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 13:10 schreef Doc het volgende:

[..]

Waarom niet? Als je zelf niets doet en je zo onkundig behandeld wordt dan kan ik me er wel iets bij voorstellen.
Precies maar SCH scheert graag alles en iedereen over 1 kam denk ik in dit soort gevallen
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_26346039
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 13:10 schreef Doc het volgende:

[..]

Ja, de slachtofferrol staat voetbalsupporters over het algemeen goed. Ik vind het merkwaardig; laat ze deze energie liever steken in het bestrijden van hun medesupporters. Die zijn de schuld, niet de gemeente Rotterdam.
pi_26346123
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 12:49 schreef DIGGER het volgende:

Waarom is het interessant hoe buitenlanders er tegen aan kijken?
  dinsdag 19 april 2005 @ 13:16:38 #91
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26346163
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 13:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Ja, de slachtofferrol staat voetbalsupporters over het algemeen goed. Ik vind het merkwaardig; laat ze deze energie liever steken in het bestrijden van hun medesupporters. Die zijn de schuld, niet de gemeente Rotterdam.
sorry maar ik vind echt dat je poep praat.
ik kan zoveel vergelijkingen gaan trekken van bevolkingsgroepen die dan ook de rest van zo'n bevolkingsgroep in bedwang zouden moeten houden opdat ze anders ook gestraft worden wat jij zelf enorm krom zou vinden.

Maar nee jij zou het wel leuk vinden om 6 uur ergens op de stenen tussen een paar hekken te moeten zitten. Halverwege die tijd ook nog eens een stenenregen krijgt en dat je daarna op de foto mag en je seizoenskaart moet inleveren. En al die tijd heb je geen druppel water of iets te eten gehad cq kunnen kopen.
+ dat je nog eens een evenement hebt gemist waar je 30/40 euro voor hebt betaald.

Volgens mij zou je dan wel anders blaten. Maarja het gaat om voetbalsupporters he, die mogen we over 1 kam scheren.
pi_26346190
Het zou een mooie boel in Nederland worden als je de 'rest' van de groep aankijkt op het gedrag van 'de kleine minderheid' sch...
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_26346227
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 13:17 schreef Suijk het volgende:
Het zou een mooie boel in Nederland worden als je de 'rest' van de groep aankijkt op het gedrag van 'de kleine minderheid' sch...
Ik heb niet de indruk dat het om zo'n kleine minderheid gaat, het geweld wordt grotendeels gedoogd door mede-supporters.
pi_26346234
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 13:15 schreef SCH het volgende:

[..]

Waarom is het interessant hoe buitenlanders er tegen aan kijken?
Ik weet niet of het interessant of relevant is, maar men doet hier wel of we een nieuwe vorm van terrorisme hebben aangeboord, terwijl het al jaren voorkomt en niemand de verantwoordelijkheid op zich neemt om het op te lossen.
Ik zou me als vredelievend Ajax-supporter die 8 uur onnodig in een gemolesteerde treincoupe moet verblijven wel voorstellen dat je gepikeerd bent over de gang van zaken, maar je weet natuurlijk wel met wie je op reis gaat en tegen wie je speelt.
Gezien de mogelijke uitkomst van de vergoeding van de geleden schade kan ik de aanklacht van de Ajax-supporterseerlijk gezegd niet anders bestempelen als logisch.
Ieder probeert toch zijn eigen hachje te redden?
Yeah baby Yeah!
pi_26346274
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 13:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Ik heb niet de indruk dat het om zo'n kleine minderheid gaat, het geweld wordt grotendeels gedoogd door mede-supporters.
Niet durven ingrijpen staat niet echt gelijk aan gedogen als het spreekt over burgers vind ik.
Ik keur het ten zeerste af, maar ik ben noet levensmoe genoeg om een kerel van 2 bij 2 om de nek te vliegen en hem af te remmen, jij wel?
Yeah baby Yeah!
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 april 2005 @ 13:21:48 #96
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_26346295
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 13:12 schreef SCH het volgende:

[..]

Stel je het een groep van 800 mensen die enigszins opgewonden zijn (adrenaline peil wat hoger dan normaal bijvoorbeeld omdat er een spannende wedstrijd voor de boeg is). Die stop je in een trein en laat die trein 500 meter voor het eindpunt 40 minuten wachten in "vijandelijk gebied" (trein wordt belaagd) en geeft geen informatie. En blijft geen informatie geven. Dat frustreerd. Dan maakt het niet uit of iemand een voetbal fan is of niet, maardan zal zeker een deel van zo'n groep hun frustraties uiten. Die gaat iets doen met dat machteloze gevoel - waarbij zij niet kunnen doen en het adrenaline peilmaar blijft stijgen in dergelijk omstandigheden. Dat heeft weinig met voetbal vandalisme te maken maar veel meer met de menselijke natuur.

Daarnaast als in een deel van de trein de boel gesloopt wordt kan je daar in het andere deel van de trein bar weinig aan doen.
pi_26346323
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 13:16 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

sorry maar ik vind echt dat je poep praat.
ik kan zoveel vergelijkingen gaan trekken van bevolkingsgroepen die dan ook de rest van zo'n bevolkingsgroep in bedwang zouden moeten houden opdat ze anders ook gestraft worden wat jij zelf enorm krom zou vinden.

Maar nee jij zou het wel leuk vinden om 6 uur ergens op de stenen tussen een paar hekken te moeten zitten. Halverwege die tijd ook nog eens een stenenregen krijgt en dat je daarna op de foto mag en je seizoenskaart moet inleveren. En al die tijd heb je geen druppel water of iets te eten gehad cq kunnen kopen.
+ dat je nog eens een evenement hebt gemist waar je 30/40 euro voor hebt betaald.

Volgens mij zou je dan wel anders blaten. Maarja het gaat om voetbalsupporters he, die mogen we over 1 kam scheren.
Als ik naar het voetbal ga, weet ik dat ik me dingen moet laten welgevallen die niet altijd even logisch of redelijk zijn. Maar dat is natuurlijk niet voor niks, de veiligheidsmaatregelen zijn er niet voor niks.

Ik wil na een wedstrijd ook graag naar huis en niet nog eens een half uur opgesloten zitten, natuurlijk. Maar als er zoveel gekut is, is het logisch dat er dat soort maatregelen worden genomen. Niet leuk, zeker niet, maar ook niet zo onlogisch.

Bovendien ben jij degene die zegt helemaal geen problemen met rellen en geweld te hebben, dus waar hebben we het eigenlijk over?
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 april 2005 @ 13:24:15 #98
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_26346352
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 13:19 schreef SCH het volgende:

[..]

Zoals criminaliteit"gedoogd" zou worden door de Marokaanse gemeenschap? Die er ook maarin z'n geheel op aankijken? SCH, wat je nu doet is simpele Wilders-praat ...
  dinsdag 19 april 2005 @ 13:25:02 #99
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_26346376
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 13:23 schreef SCH het volgende:
Bovendien ben jij degene die zegt helemaal geen problemen met rellen en geweld te hebben, dus waar hebben we het eigenlijk over?
In tegenstelling tot sommige mensen kan ik me misschien nog wel in anderen verplaatsen

voor de rest wat doc hierboven zegt.
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 19 april 2005 @ 13:26:21 #100
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_26346414
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 13:23 schreef SCH het volgende:

[..]

Als ik naar het voetbal ga, weet ik dat ik me dingen moet laten welgevallen die niet altijd even logisch of redelijk zijn. Maar dat is natuurlijk niet voor niks, de veiligheidsmaatregelen zijn er niet voor niks.

Ik wil na een wedstrijd ook graag naar huis en niet nog eens een half uur opgesloten zitten, natuurlijk. Maar als er zoveel gekut is, is het logisch dat er dat soort maatregelen worden genomen. Niet leuk, zeker niet, maar ook niet zo onlogisch.

Als ik me goed herinner heb jij wel eens gezegd dat jij ook rond een voetbal wedstrijd toch ook wel eens opgepakt zonderdat je wat meer deed dan simpelweg ergens staan?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')