bron nu.nlquote:Roep om maatregelen na voetbalrellen (video)
Uitgegeven: 17 april 2005 22:40
Laatst gewijzigd: 18 april 2005 10:32
RIJSWIJK - Een meerderheid in de Tweede Kamer wil maatregelen naar aanleiding van de supportersrellen zondag in Rotterdam rond de wedstrijd Feyenoord-Ajax. Het weren van supporters bij uitwedstrijden van hun club is een van de mogelijkheden.
Bekijk video:
Modem/ Breedband
Zeven politiemensen en minstens drie supporters raakten door de onlusten voor en na de wedstrijd gewond. Een van hen is er ernstig aan toe doordat vuurwerk in zijn broekzak ontplofte. De politie arresteerde 43 mensen. Van hen zijn er acht in verzekering gesteld, aldus de politie.
De onrust concentreerde zich rond twee treinen met Ajax-supporters. In de ene trein werden Ajax-fans belaagd door Feyenoord-aanhangers toen het voertuig bij station Rotterdam-Zuid werd stilgezet. De ME greep in om te voorkomen dat een massale vechtpartij ontstond.
Vernielingen
De trein reed vervolgens een paar honderd meter door naar station Stadion. Daar werden de Ajax-aanhangers opgevangen in de speciale supporters-corridor. Ze mochten van burgemeester Opstelten van Rotterdam het stadion niet in "vanwege de grove vernielingen" in de trein, aldus de politie.
Supporters op het traject Gouda-Rotterdam - Foto: Louis de Blécourt
Opstelten stuurde de supporters vervolgens terug naar Amsterdam. Hij deed dat ook met de tweede trein die nog op weg was naar het stadion. De driehoek politie-burgemeester-justitie besloot de Ajax-fans terug te laten reizen met bussen omdat de trein niet meer kon rijden.
Charges
De volgende rellen begonnen net na de wedstrijd. Op dat moment waren nog niet alle Ajax-fans in de bus op weg naar Amsterdam. De ongeveer 150 overgebleven fans werden belaagd door Feyenoord-aanhangers waarbij ze onder meer werden bekogeld met stenen. De mobiele eenheid voerde charges uit om de boel tot rust te krijgen.
Over de betrokken trajecten was urenlang geen treinverkeer mogelijk - Foto: M. Visser
De tweede supporterstrein kwam tot station Rotterdam-Noord en reed vanaf dat punt op bevel van burgemeester Opstelten terug. De trein kwam echter niet verder dan Nieuwerkerk aan den IJssel toen supporters aan de handrem trokken.
Rampenplan
Om de afvoer van de ongeveer achthonderd supporters uit de trein zo ordelijk mogelijk te laten verlopen, trad het gemeentelijk rampenplan in werking. De Ajax-aanhang werd uiteindelijk in door de politie bestelde bussen naar Amsterdam gebracht. Deze operatie duurde tot ongeveer half tien zondagavond.
Over de betrokken trajecten was urenlang geen treinverkeer mogelijk. Reizigers van Rotterdam naar Dordrecht en Gouda hadden te maken met vertragingen. Deze duurden tot diep in de avond.
Onderzoek
Voor directeur betaald voetbal Henk Kesler van de KNVB is de grens zo langzamerhand bereikt. Hij vraagt zich af in hoeverre het verantwoord is op de huidige manier met voetbalfans door te gaan. Burgemeester Opstelten van Rotterdam heeft het auditteam voetbalvandalisme onder leiding van oud-politica Margo Vliegenthart officieel verzocht onderzoek te gaan doen naar de gebeurtenissen op het spoor en rond de Kuip.
VVD-Tweede-Kamerlid Rijpstra vindt dat het tijd wordt dat voetbalvandalen persoonlijk aansprakelijk worden gesteld voor de schade die ze aanrichten. Verder moeten de voorzitters van de clubs in het betaalde voetbal meer lef tonen door raddraaiers definitief uit hun stadion te bannen, zei hij zondag.
Oplossing
Het CDA ziet een oplossing in het spelen van risicowedstrijden zonder aanhangers van de uitspelende club. De partij krijgt daarbij steun van de PvdA.
Zijn ze in Twente echt zo dom? Wat ik je probeer duidelijk te maken is dat er nu een hype gaande is om maar zoveel mogelijk te lullen over voetbal.quote:Dus heeft iedere willekeurige ander het recht om de trein naar Rotterdam te slopen Ik kan er echt niet bij dat jij denkt dat dit normaal is...
Ik hou maar op met proberen om het te begrijpen...
Ook al ben ik dan maar een dom boerenmeisje in jouw ogen (in de Randstad zijn ze standaard toch slimmer dan bij ons in de rimboe nietwaar? Dat hebben jullie ze gisteren wel weer eens bewezen...), je hebt mij nergens horen zeggen dat het geweld buiten voetbal om geen probleem is!quote:Op maandag 18 april 2005 12:58 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Deel 2 van deze zinloze discussie? Nou vooruit dan maar...
[..]
Zijn ze in Twente echt zo dom? Wat ik je probeer duidelijk te maken is dat er nu een hype gaande is om maar zoveel mogelijk te lullen over voetbal.
Het geweld buiten het voetbal om is een veel groter probleem. Ik hoor geen politici over gebieden waar elke week vele knokpartijen plaatsvinden en waar elke week treinen worden gesloopt en mensen worden bedreigd.
Jullie? Ik woon niet eens in de Randstad, dat blijkt ook wel uit mijn icon. Een beetje blond ben je wel he?quote:Op maandag 18 april 2005 13:02 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Ook al ben ik dan maar een dom boerenmeisje in jouw ogen (in de Randstad zijn ze standaard toch slimmer dan bij ons in de rimboe nietwaar? Dat hebben jullie gisteren wel weer eens bewezen...), je hebt mij nergens horen zeggen dat het geweld buiten voetbal om geen probleem is!
Maar is dat een reden om het voetbalvandalisme wel goed te keuren? Onder het mom van "ach er zijn ergere dingen", want dat is de enige boodschap die jij lijkt te verkondigen!
och dan.quote:Op maandag 18 april 2005 13:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Jullie? Ik woon niet eens in de Randstad, dat blijkt ook wel uit mijn icon. Een beetje blond ben je wel he?
Er wordt gedaan alsof er alleen bij voetbal problemen zijn. Dat is niet zo, verre van dat zelfs. Buiten het voetbal zijn er veel grotere problemen, maar daar hoor je die boer van een Atsma niet over.
Nu wordt er gezanikt over een gesloopt treinstelletje. Nou, elk weekend worden er wel wat treinen gesloopt hoor, buiten het voetbal om.
Anders lees je het vorige topic even voor dat je hier de plank mis komt slaan.quote:Op maandag 18 april 2005 13:08 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
och dan.
Laten we die kansloze hooligans ook maar hun gang gaan![]()
Eeuhhh...quote:Op maandag 18 april 2005 13:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Ik woon niet eens in de Randstad, dat blijkt ook wel uit mijn icon.
Excusez-moi, ik heb mijn post aangepast... Ik ben blijkbaar echt heel dom, want aan jouw icon kan ik niet zien waar je vaste verblijfplaats isquote:Op maandag 18 april 2005 13:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Jullie? Ik woon niet eens in de Randstad, dat blijkt ook wel uit mijn icon. Een beetje blond ben je wel he?
Is dat misschien omdat meneer Atsma zich in de Kamer bezig houdt met o.m. sport en voorzitter is van de Vaste Commissie voor Verkeer en Waterstaat? Lijkt me toch dat het slopen van treinen (Verkeer) door voetbal"supporters" (sport) dan op zijn beleidsterrein ligt...quote:Er wordt gedaan alsof er alleen bij voetbal problemen zijn. Dat is niet zo, verre van dat zelfs. Buiten het voetbal zijn er veel grotere problemen, maar daar hoor je die boer van een Atsma niet over.
Ik zal nu maar geen moeite meer doen om je ervan te overtuigen dat dit niet normaal isquote:Nu wordt er gezanikt over een gesloopt treinstelletje. Nou, elk weekend worden er wel wat treinen gesloopt hoor, buiten het voetbal om.
Dat is eens in de zoveel tijd op zondag zo. En dinsdags zijn ze het net zo snel weer vergeten (laten we hopen dat het dit keer ook zo is).quote:Op maandag 18 april 2005 13:12 schreef twentemeisje het volgende:
En jouw bewering dat er nu net wordt gedaan alsof het enige probleem in ons land het geweld rondom voetbalwedstrijden is, lijkt me ernstig overtrokken. Het is toch logisch dat hier nu, net nadat het gebeurd is, flink over wordt gediscussieerd?
[..]
Dat had dan ook weer niet gehoeven.quote:Op maandag 18 april 2005 13:12 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
Excusez-moi, ik heb mijn post aangepast...
[..]
Waarom hoor ik hem dan nooit over de tientallen treinstellen die al gesloopt zijn door jongeren die terugkomen van een avondje stappen in Eindhoven? Dat lijkt me qua schade een grotere kostenpost, aangezien er vrijwel nooit arrestaties plaatsvinden en nu alle inzittende van die "Ajax-trein" bekend zijn.quote:Is dat misschien omdat meneer Atsma zich in de Kamer bezig houdt met o.m. sport en voorzitter is van de Vaste Commissie voor Verkeer en Waterstaat? Lijkt me toch dat het slopen van treinen (Verkeer) door voetbal"supporters" (sport) dan op zijn beleidsterrein ligt...
Er wordt een discussie gevoerd omdat de media er bovenop duikt. De discussie over geweld in onze samenleving lijkt me vele malen zinniger, omdat geweld overal plaatsvindt. Met name met het uitgaan. Maar waarom hoor ik geen politicus over het verbieden van kroegen? Dat scoort electoraal vast niet zo lekker.quote:En jouw bewering dat er nu net wordt gedaan alsof het enige probleem in ons land het geweld rondom voetbalwedstrijden is, lijkt me ernstig overtrokken. Het is toch logisch dat hier nu, net nadat het gebeurd is, flink over wordt gediscussieerd?
[..]
Zeg ik ergens dat het wel normaal is?quote:Ik zal nu maar geen moeite meer doen om je ervan te overtuigen dat dit niet normaal is![]()
Denk je?quote:Op maandag 18 april 2005 13:17 schreef SicSicSics het volgende:
Als ze nou gewoon de ME weer eens een paar keer flink los laten gaan en een paar van die debielen het ziekenhuis in knuppelen is het vst snel afgelopen met dat voetbalgeweld!
ja joh? Je bent de eerste die het zegt!quote:Op maandag 18 april 2005 13:17 schreef SicSicSics het volgende:
Als ze nou gewoon de ME weer eens een paar keer flink los laten gaan en een paar van die debielen het ziekenhuis in knuppelen is het vst snel afgelopen met dat voetbalgeweld!
Wow. Waar leven er dan draken? Ik ben erg benieuwd. Niet in Brabant, meen ik mij te herinneren.quote:Op maandag 18 april 2005 13:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
[..]
Er wordt gedaan alsof er alleen bij voetbal problemen zijn. Dat is niet zo, verre van dat zelfs. Buiten het voetbal zijn er veel grotere problemen, maar daar hoor je die boer van een Atsma niet over.
Nu wordt er gezanikt over een gesloopt treinstelletje. Nou, elk weekend worden er wel wat treinen gesloopt hoor, buiten het voetbal om.
De schuld van de relschoppers. Alles is de schuld van de relschoppers en niemand anders.quote:Op maandag 18 april 2005 13:29 schreef Da_Sandman het volgende:
Het is volgens een van de Ajacieden hier die in de betreffende trein zat ook opgeblazen. Waarom hoor je niemand erover waarom die trein in godsnaam een kilometer voor de Kuip werd stilgezet? Wiens schuld is dat?
Maar je kunt wel clubs of stadions veel harder aan pakken c.q. sluiten. Gebeurt met kroegen waar geweld is ook.quote:Op maandag 18 april 2005 13:08 schreef pfaf het volgende:
Deel 2.
Oh ja: en we gaan voetbal niet afschaffen, iedereen die met dat argument aan komt, krijgt een schop onder z'n kont.
Ik ben het volkomen met je eenSCH... Het antwoord op de schuldvraag is zo duidelijk als wat...quote:Op maandag 18 april 2005 13:30 schreef SCH het volgende:
[..]
De schuld van de relschoppers. Alles is de schuld van de relschoppers en niemand anders.
Voetbalsupporters zijn net Marokkanen, ze geven altijd anderen de schuld. Ik begrijp nu dat Ajax-supporters zelfs aangifte hebben gedaan tegen de gemeente Rotterdam
Met een kroeg sluiten ban je geweld niet uit.quote:Op maandag 18 april 2005 13:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar je kunt wel clubs of stadions veel harder aan pakken c.q. sluiten. Gebeurt met kroegen waar geweld is ook.
De machinist heeft het treinstel stopgezet. Waarom weet ik niet.quote:Op maandag 18 april 2005 13:29 schreef Da_Sandman het volgende:
Het is volgens een van de Ajacieden hier die in de betreffende trein zat ook opgeblazen. Waarom hoor je niemand erover waarom die trein in godsnaam een kilometer voor de Kuip werd stilgezet? Wiens schuld is dat?
Ik snap je verontwaardiging, maar je snapt het niet.quote:Op maandag 18 april 2005 13:44 schreef pikwik het volgende:
ik vind stadions sluiten voor een periode zo gek nog niet eigenlijk
kijken hoe blij je club dan nog met je is!!!
Helemaal mee eens. En als dat nou eens serieus wordt geprobeerd, dan kan er daarna nog altijd worden gesproken over het weren van uitsupporters.quote:VVD-Tweede-Kamerlid Rijpstra vindt dat het tijd wordt dat voetbalvandalen persoonlijk aansprakelijk worden gesteld voor de schade die ze aanrichten. Verder moeten de voorzitters van de clubs in het betaalde voetbal meer lef tonen door raddraaiers definitief uit hun stadion te bannen, zei hij zondag.
Pardon? Dus als er 10 mensen zijn die stenen gooien mogen de overige duizenden of tienduizenden het stadion niet meer in? Zeer reëel zeg.quote:Op maandag 18 april 2005 13:44 schreef pikwik het volgende:
ik vind stadions sluiten voor een periode zo gek nog niet eigenlijk
kijken hoe blij je club dan nog met je is!!!
Als dat keer op keer gebeurt en al die supporters weten die 10 mensen niet tegen te houden dan is het antwoord: JAquote:Op maandag 18 april 2005 13:56 schreef Stpan het volgende:
[..]
Pardon? Dus als er 10 mensen zijn die stenen gooien mogen de overige duizenden of tienduizenden het stadion niet meer in? Zeer reëel zeg.![]()
er is toch lang genoeg gewaarschuwd en genoeg getolereerd? het is een keer afgelopen hoor met die zogenaamde voetbalfans (quote:Op maandag 18 april 2005 13:56 schreef Stpan het volgende:
[..]
Pardon? Dus als er 10 mensen zijn die stenen gooien mogen de overige duizenden of tienduizenden het stadion niet meer in? Zeer reëel zeg.![]()
Ik verwacht je bij een komende risico-wedstrijd in het risico-vak, en oh wee als je blijft zitten als een doorgesnoven beer voor je iets gooit.quote:Op maandag 18 april 2005 13:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Als dat keer op keer gebeurt en al die supporters weten die 10 mensen niet tegen te houden dan is het antwoord: JA
Ik ga meteen naar de club om te zeggen wie het was, wat in voetbalkringen als not done wordt beschouwd.quote:Op maandag 18 april 2005 14:01 schreef PBateman1978 het volgende:
[..]
Ik verwacht je bij een komende risico-wedstrijd in het risico-vak, en oh wee als je blijft zitten als een doorgesnoven beer voor je iets gooit.
ah dit bied perspectief.quote:Op maandag 18 april 2005 13:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Als dat keer op keer gebeurt en al die supporters weten die 10 mensen niet tegen te houden dan is het antwoord: JA
Waarom moet ik als supporter mijn medesupporters inrekenen, aanhouden, arresteren? Ik betaal belasting en ik betaal veiligheidskosten. Stewards en politieagenten. Sociale-controle werkt niet, dat iemand toevallig voordezelfde club is als ik, en daar op rare manieren uiting aangeeft betekent niet dat ik moet zeggen: 'heej, foei! hou daar eens mee op!'.quote:Op maandag 18 april 2005 13:57 schreef SCH het volgende:
[..]
Het klikspaan idee is inderdaad ook aan mij niet besteed nee..quote:Op maandag 18 april 2005 14:02 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik ga meteen naar de club om te zeggen wie het was, wat in voetbalkringen als not done wordt beschouwd.
Daar snap ik geen jota van. Dan ben je dus mede-verantwoordelijk.quote:Op maandag 18 april 2005 14:06 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het klikspaan idee is inderdaad ook aan mij niet besteed nee..
Ik krijg dat gevoel eerder als je zou weten wie vuurwerk op het veld gooit, je club ernstig benadeelt, en er niks over meldt.quote:Op maandag 18 april 2005 14:11 schreef Da_Sandman het volgende:
Als je dat zo wilt stellen zij het maar zo...
Ik krijg er een beetje een NSB gevoel bij...
maar de marokkaanse gemeenschap moet wel haar randgroepen 'aanspreken en aanpakken' zeker???quote:Op maandag 18 april 2005 14:11 schreef Da_Sandman het volgende:
Als je dat zo wilt stellen zij het maar zo...
Ik krijg er een beetje een NSB gevoel bij...
Het gaat hier toch over voetbalsupporters? Beetje kromme vergelijking imo...quote:Op maandag 18 april 2005 14:14 schreef pikwik het volgende:
[..]
maar de marokkaanse gemeenschap moet wel haar randgroepen 'aanspreken en aanpakken' zeker???
och net werden 'de buitenlanders' er ook al aan de haren bijgesleept zie oa de reply van plaequote:Op maandag 18 april 2005 14:15 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Het gaat hier toch over voetbalsupporters? Beetje kromme vergelijking imo...
Jep.quote:Op maandag 18 april 2005 14:18 schreef pikwik het volgende:
[..]
och net werden 'de buitenlanders' er ook al aan de haren bijgesleept zie oa de reply van plae
dat wil jij er graag van maken jaquote:Op maandag 18 april 2005 14:21 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Jep.
Een veel groter probleem dan voetbalvandalisme in onze samenleving
Ik heb er totaal geen problemen mee als je dat soms wilt weten.quote:Op maandag 18 april 2005 14:22 schreef pikwik het volgende:
ik krijg sterk de indruk dat er hier een paar stiekum wel kicken op een beetje rellen
Er zijn er hier inderdaad bij ja...quote:Op maandag 18 april 2005 14:22 schreef pikwik het volgende:
[..]
dat wil jij er graag van maken ja
ik krijg sterk de indruk dat er hier een paar stiekum wel kicken op een beetje rellen
tuurlijk niet en waarom zou jequote:Op maandag 18 april 2005 14:24 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Ik heb er totaal geen problemen mee als je dat soms wilt weten.
En daar zijn vast wel topics over te vinden op dit forum... Je begint er telkens weer over, dus misschien kun je beter verhuizen naar een van die topics?quote:Op maandag 18 april 2005 14:21 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Jep.
Een veel groter probleem dan voetbalvandalisme in onze samenleving
telkens is ook wat overdreven.quote:Op maandag 18 april 2005 14:26 schreef twentemeisje het volgende:
[..]
En daar zijn vast wel topics over te vinden op dit forum... Je begint er telkens weer over, dus misschien kun je beter verhuizen naar een van die topics?
We kunnen het hier gaan hebben over bejaarden die liggen uit te drogen in hun kamertjes in de verzorgingscentra...? Dat is pas erg, wat maakt het dan uit of een stelletje kwajongens een treintje slopen op een saaie zondagmiddag![]()
en dat doen ze om jou te pesten zeker?quote:Op maandag 18 april 2005 14:28 schreef PLAE@ het volgende:
en er altijd meteen moord en brand geschreeuwd wordt door de politiek.
Gewoon omdat voetbal hot is.
doe ik ookquote:Op maandag 18 april 2005 14:29 schreef pikwik het volgende:
je hebt je gewoon te gedragen als je naar een wedstrijd gaat PUNT
Boefjesquote:Op maandag 18 april 2005 14:25 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Er zijn er hier inderdaad bij ja...
Wij hebben geen trein aangevallen. Wij werden aangevallen. Maar ik weet nu al dat als de AC finale feyenoord - Ajax wordt dat we niet mogen komen. En om welke reden is dat? Dat onze trein aangevallen werd?quote:Op maandag 18 april 2005 17:12 schreef Positive_Thinking het volgende:
Nee hooligans vallen een trein aan en gaan matten. Dat is de reden waarom we dit soort dingen krijgen. Was de fout gemaakt en had iedereen zich netjes gedragen hadden we deze discussie over geweld helemaal niet gehad.
Hahaha, de voetbalwet in Engeland heeft nog geen zoden aan de dijk gezet. Hooliganisme is daar opgebloeid de laatste jaren.quote:Op maandag 18 april 2005 17:45 schreef Elgigante het volgende:
Ik vind het belachelijk dat we anno 2005 nog dergelijke taferelen hebben en dat de gewraakte driehoek in 30 jaar tijd nog geen fatsoenlijke oplossing heeft aangedragen.
Een voetbalwet zoals in Engeland lijkt me de enige oplossing.
De wijze heren in Den Haag weten anders zeker dat dit de oplossing is hoor!quote:Op maandag 18 april 2005 18:17 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Hahaha, de voetbalwet in Engeland heeft nog geen zoden aan de dijk gezet. Hooliganisme is daar opgebloeid de laatste jaren.
Komt omdat er een grotere aanwas is van mensen die geweld niet schuwen, Engelsen zijn niet te vergelijken met nederlanders.quote:Op maandag 18 april 2005 18:17 schreef Cart_man het volgende:
[..]
Hahaha, de voetbalwet in Engeland heeft nog geen zoden aan de dijk gezet. Hooliganisme is daar opgebloeid de laatste jaren.
Plus dat de politici nu moord en brand schreeuwen, maar uiteindelijk geen enkele ruk ondernemen. De politiek ziet het voornamelijk als een mogelijkheid om zendtijd te scoren, maar actie ondernemen doen ze uiteindelijk niet.quote:Op maandag 18 april 2005 20:39 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Rellen zoals dit gebeuren in Italie rustig bij zeker 10 wedstrijden per weekend uit de Serie A, B en C.
Wel leuk dat Nederland dan altijd om zo'n incidenteel oprispinkje gelijk op de achterste benen staat, daarmee doet Nederland zich erg naief en wereldvreemd overkomen.
Wij zijn de trein niet uitgeweest, mongool. Die machinist nam de verkeerde wissel waardoor de trein stilstond, kakkerlakken gooiden stenen van ons waarop gasten van ons ramen doorbeukten en eruit klommen om terug te gooien. Maar verder zijn we in geen enkele woonwijk geweest, hele tijd in de sluis gezeten en in Nieuwekerk hebben ze op het spoor gezeten.quote:Op maandag 18 april 2005 17:18 schreef Stpan het volgende:
Nee, omdat jullie een trein hebben gesloopt en in woonwijken stenen door de ruit hebben gegooid. Niet opeens die slachtofferrol spelen he?
oooohhhhhh zeg dat dan dan is het goed!quote:Op maandag 18 april 2005 20:39 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Rellen zoals dit gebeuren in Italie rustig bij zeker 10 wedstrijden per weekend uit de Serie A, B en C.
quote:Op maandag 18 april 2005 17:15 schreef Bananenman het volgende:
[..]
Wij hebben geen trein aangevallen. Wij werden aangevallen. Maar ik weet nu al dat als de AC finale feyenoord - Ajax wordt dat we niet mogen komen. En om welke reden is dat? Dat onze trein aangevallen werd?
Ook een argument. Je klinkt als die Rymzter: 'we hebbuh nieksj gedaan en alsjnog willuh sje ons haten'.quote:Op maandag 18 april 2005 20:55 schreef Bananenman het volgende:
Flikker op als je niet weet waar je het over hebt, sukkel.
Ach ja, in Afrika verkrachten en vermoorden ze elkaar ook op systematische wijze, dus waar maken wij naief en wereldvreemd volk ons nou druk over als er af en toe wat meisjes van hun fiets worden gerukt en dood worden teruggevonden in de polder?quote:Op maandag 18 april 2005 20:39 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Wel leuk dat Nederland dan altijd om zo'n incidenteel oprispinkje gelijk op de achterste benen staat, daarmee doet Nederland zich erg naief en wereldvreemd overkomen.
Ik bedoel dus te zeggen dat de politiek met name, niet moet reageren alsof er meteen een soort 3e wereldoorlog is uitgebroken, zo rollen ze over elkaar heen, zondagmiddag al, met drastische maatregelen.quote:[b]Op dinsdag 19 april 2005 09:25
Ach ja, in Afrika verkrachten en vermoorden ze elkaar ook op systematische wijze, dus waar maken wij naief en wereldvreemd volk ons nou druk over als er af en toe wat meisjes van hun fiets worden gerukt en dood worden teruggevonden in de polder?![]()
Waarom niet? Als je zelf niets doet en je zo onkundig behandeld wordt dan kan ik me er wel iets bij voorstellen.quote:Op maandag 18 april 2005 17:40 schreef SCH het volgende:
Dat van die aangifte van ajax-supporters tegen de gemeente Rotterdam is echt waar
Nederland reageert graag paniekerig en Kamerleden lopen dan als een kip zonder kop vanalles en nog wat te roepen, dat had ik wel verwacht.quote:Op dinsdag 19 april 2005 12:49 schreef DIGGER het volgende:
[..]
Ik bedoel dus te zeggen dat de politiek met name, niet moet reageren alsof er meteen een soort 3e wereldoorlog is uitgebroken, zo rollen ze over elkaar heen, zondagmiddag al, met drastische maatregelen.
Zo erg is het in Nederland helemaal niet, sterker nog, Nederland heeft bijzonder weinig last van Hooligansime.
En als ze dat willen aanpakken, en dat laten ze al jaren na, dan maken ze eens serieus werk van die stadionverboden (meldplicht) en de dubbelslachtigheid van de clubs (die fans van de eigen club niet/amper durven aanpakken).
Maar na zo'n incidenteel iets, zo hard op de achterste benen staan, daar kijtk een buitenlander heel vreemd van op.
Precies maar SCH scheert graag alles en iedereen over 1 kam denk ik in dit soort gevallenquote:Op dinsdag 19 april 2005 13:10 schreef Doc het volgende:
[..]
Waarom niet? Als je zelf niets doet en je zo onkundig behandeld wordt dan kan ik me er wel iets bij voorstellen.
Ja, de slachtofferrol staat voetbalsupporters over het algemeen goed. Ik vind het merkwaardig; laat ze deze energie liever steken in het bestrijden van hun medesupporters. Die zijn de schuld, niet de gemeente Rotterdam.quote:Op dinsdag 19 april 2005 13:10 schreef Doc het volgende:
[..]
Waarom niet? Als je zelf niets doet en je zo onkundig behandeld wordt dan kan ik me er wel iets bij voorstellen.
Waarom is het interessant hoe buitenlanders er tegen aan kijken?quote:Op dinsdag 19 april 2005 12:49 schreef DIGGER het volgende:
Maar na zo'n incidenteel iets, zo hard op de achterste benen staan, daar kijtk een buitenlander heel vreemd van op.
sorry maar ik vind echt dat je poep praat.quote:Op dinsdag 19 april 2005 13:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, de slachtofferrol staat voetbalsupporters over het algemeen goed. Ik vind het merkwaardig; laat ze deze energie liever steken in het bestrijden van hun medesupporters. Die zijn de schuld, niet de gemeente Rotterdam.
Ik heb niet de indruk dat het om zo'n kleine minderheid gaat, het geweld wordt grotendeels gedoogd door mede-supporters.quote:Op dinsdag 19 april 2005 13:17 schreef Suijk het volgende:
Het zou een mooie boel in Nederland worden als je de 'rest' van de groep aankijkt op het gedrag van 'de kleine minderheid' sch...
Ik weet niet of het interessant of relevant is, maar men doet hier wel of we een nieuwe vorm van terrorisme hebben aangeboord, terwijl het al jaren voorkomt en niemand de verantwoordelijkheid op zich neemt om het op te lossen.quote:Op dinsdag 19 april 2005 13:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Waarom is het interessant hoe buitenlanders er tegen aan kijken?
Niet durven ingrijpen staat niet echt gelijk aan gedogen als het spreekt over burgers vind ik.quote:Op dinsdag 19 april 2005 13:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat het om zo'n kleine minderheid gaat, het geweld wordt grotendeels gedoogd door mede-supporters.
Stel je het een groep van 800 mensen die enigszins opgewonden zijn (adrenaline peil wat hoger dan normaal bijvoorbeeld omdat er een spannende wedstrijd voor de boeg is). Die stop je in een trein en laat die trein 500 meter voor het eindpunt 40 minuten wachten in "vijandelijk gebied" (trein wordt belaagd) en geeft geen informatie. En blijft geen informatie geven. Dat frustreerd. Dan maakt het niet uit of iemand een voetbal fan is of niet, maardan zal zeker een deel van zo'n groep hun frustraties uiten. Die gaat iets doen met dat machteloze gevoel - waarbij zij niet kunnen doen en het adrenaline peilmaar blijft stijgen in dergelijk omstandigheden. Dat heeft weinig met voetbal vandalisme te maken maar veel meer met de menselijke natuur.quote:Op dinsdag 19 april 2005 13:12 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja, de slachtofferrol staat voetbalsupporters over het algemeen goed. Ik vind het merkwaardig; laat ze deze energie liever steken in het bestrijden van hun medesupporters. Die zijn de schuld, niet de gemeente Rotterdam.
Als ik naar het voetbal ga, weet ik dat ik me dingen moet laten welgevallen die niet altijd even logisch of redelijk zijn. Maar dat is natuurlijk niet voor niks, de veiligheidsmaatregelen zijn er niet voor niks.quote:Op dinsdag 19 april 2005 13:16 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
sorry maar ik vind echt dat je poep praat.
ik kan zoveel vergelijkingen gaan trekken van bevolkingsgroepen die dan ook de rest van zo'n bevolkingsgroep in bedwang zouden moeten houden opdat ze anders ook gestraft worden wat jij zelf enorm krom zou vinden.
Maar nee jij zou het wel leuk vinden om 6 uur ergens op de stenen tussen een paar hekken te moeten zitten. Halverwege die tijd ook nog eens een stenenregen krijgt en dat je daarna op de foto mag en je seizoenskaart moet inleveren. En al die tijd heb je geen druppel water of iets te eten gehad cq kunnen kopen.
+ dat je nog eens een evenement hebt gemist waar je 30/40 euro voor hebt betaald.
Volgens mij zou je dan wel anders blaten. Maarja het gaat om voetbalsupporters he, die mogen we over 1 kam scheren.
Zoals criminaliteit"gedoogd" zou worden door de Marokaanse gemeenschap? Die er ook maarin z'n geheel op aankijken? SCH, wat je nu doet is simpele Wilders-praat ...quote:Op dinsdag 19 april 2005 13:19 schreef SCH het volgende:
[..]
Ik heb niet de indruk dat het om zo'n kleine minderheid gaat, het geweld wordt grotendeels gedoogd door mede-supporters.
In tegenstelling tot sommige mensen kan ik me misschien nog wel in anderen verplaatsenquote:Op dinsdag 19 april 2005 13:23 schreef SCH het volgende:
Bovendien ben jij degene die zegt helemaal geen problemen met rellen en geweld te hebben, dus waar hebben we het eigenlijk over?
Als ik me goed herinner heb jij wel eens gezegd dat jij ook rond een voetbal wedstrijd toch ook wel eens opgepakt zonderdat je wat meer deed dan simpelweg ergens staan?quote:Op dinsdag 19 april 2005 13:23 schreef SCH het volgende:
[..]
Als ik naar het voetbal ga, weet ik dat ik me dingen moet laten welgevallen die niet altijd even logisch of redelijk zijn. Maar dat is natuurlijk niet voor niks, de veiligheidsmaatregelen zijn er niet voor niks.
Ik wil na een wedstrijd ook graag naar huis en niet nog eens een half uur opgesloten zitten, natuurlijk. Maar als er zoveel gekut is, is het logisch dat er dat soort maatregelen worden genomen. Niet leuk, zeker niet, maar ook niet zo onlogisch.
Bovendien ben jij degene die zegt helemaal geen problemen met rellen en geweld te hebben, dus waar hebben we het eigenlijk over?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |