Ik snap het allemaal niet meer.
Je weet al maanden van te voren dat zo'n topper (fey-ajax) eraan komt. Je hebt vorig jaar (ja, toen was het hetzelfde verhaal) meegemaakt hoe het fout loopt. Nu gaat het weer fout, en geven ze allemaal elkaar de schuld.
Zo moeilijk is het volgens mij allemaal niet, je weet dat voornamelijk veel jongeren niet alleen voetbal willen zien, maar ook willen knokken met de tegenpartij (naar mijn idee kan je hier weinig tegen doen, want het zijn er ontzettend veel). De Ajax-aanhang (die voornamelijk via aparte/speciale treinen komen die horen te stoppen bij "Station-Feyenoord" waar ze moeten uitstappen om vervolgens het station te betreden.
Van te voren kan je je bedenken dat vooral bij Rotterdam Centraal de Feyenoord-aanhang staat om ze verrot te schelden en eventueel 'spullen' naar de trein gooien (hierbij is de oplossing dus simpel, je laat de treinen van de Ajax-aanhang via spoor15 doorrijden *dit is mogelijk* en op Spoor15 zorg je dat geen supporter op het perron komt.
Bij het station van Feyenoord zorg je vervolgens dat 1 van de 2 clubs als eerst het stadion in komen (geef desnoods tijdlimiet voor de thuisclub om het stadion in te komen, anders kom je er niet in). Vervolgens laat je de 3/4 treinen van de Ajax-aanhang het station betreden, en die begleid je het stadion in *ook dit is mogelijk*.
Na de wedstrijd doe je precies hetzelfde; Ajax-aanhang eerst het stadion uit, daarna de Feyenoord-aanhang.
En dan toch gaat het gisteren weer fout. Feyenoord-aanhang zien een STILSTAANDE Ajax-trein staan, en die beginnen met stenen te gooien e.d. Het spijt me hoor, maar je VRAAGT er gewoon om als je zoiets doet. Natuurlijk laten de mensen van Ajax dit niet gebeuren en slopen de deuren van de trein etc etc..
Vervolgens maakt die burgemeester de grootste fout, die stuurt de treinen terug naar Amsterdam. Nou sorry hoor, maar je moet wel erg debiel zijn wil je dit doen.
Wat verwacht die lul nou? Dat ze allemaal in d'r stoeltje blijven zitten en gaan lachen 'haha wij kunnen het stadion niet in, en kunnen de wedstrijd niet kijken'.
Tuurlijk niet......
Die mensen worden natuurlijk pissed en laten zich niet zomaar 'wegjagen' Ik sta dus op Capelle Schollevaar (vlakbij waar de trein tot stilstand wordt gebracht), en die trein rijd voorbij en glas vliegt om je oren van de ramen die eruit worden getikt, deuren zie je al half kapot eruit hangen etc etc.
Vervolgens stopt de trein dus vlakbij een voetbalvereniging waar iedereen op Zondag altijd live de Feyenoord-wedstrijden kan meekijken, en die beginnen elkaar uit te dagen etc..
Doordat supporters van Ajax over de rails gaan rennen, stenen gooien naar mensen rijden er van beide kanten geen treinen. Het ergste is nog dat al de ME zich verzameld bij het Stadion van Feyenoord. Dus zet die treinen daar desnoods stil als het zo uit de hand loopt, maar stuur ze dan niet terug.
Nieuwerkerk is 1 klein kut dorpje; waar je nog mag hopen dat er 1 politie-auto rondrijd per dag. Het duurde eeuwen voordat de ME er uiteindelijk aan kwam en toen was er al een hele ophef tussen Feyenoord-aanhang & Ajax-aanhang.
Doordat de bussen ook nog eens te laat kwamen voor de Ajax-supporters, reden er nog wel gewoon bussen richting Nieuwerkerk, en alles van het Stadion ging ook meteen met die bussen mee en wilden daar met hun op de vuist gaan..
-
Ik vind het ook onzin dat mensen elkaar de hersens in willen slaan, maar ik kan het wel begrijpen omdat zoiets nu eenmaal 'bij de jeugd erbij zit' Veel jongeren vinden dit nu eenmaal een 'kick' en dat kan je echt moeilijk bestrijden. Dit hoort nu eenmaal bij het Nederlandse Voetbal, en dit zal je moeilijk kunnen bestrijden.
Maar hoe is het toch mogelijk dat zo'n hersenloze burgemeester zoiets flikt. Het terugsturen van treinen is gewoonweg vragen voor meer problemen. Je hoeft maar 1x goed na te denken om te weten wat er gebeurd als je zoiets doet.
En achteraf gaan janken dat allemaal zo uit de hand loopt, ik weet dat je zoiets moeilijk kan bestrijden maar dit keer heeft de burgemeester het helemaal aan zichzelf te danken dat het allemaal zo uit de hand loopt.
World Wrestling Entertainment