Interessant lijstje, ken er een aantal niet (Eyeless in Gaze, Tuxedomoon, T.C. en Fad Gadget), die ik mooi eens kan gaan checken.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:00 schreef Mr_Memory het volgende:
Mijn klassieke 80's albums zijn:
T.C. Matic - L' Apache
The Sound - From the Lions Mouth
Talking Heads - Remain in Light
Tuxedomoon - Holy Wars
The Comsat Angels - Fiction
Eyeless in Gaza - Caught in Flux ( zo tergend mooi)
Wire - 154
Swans - Childeren of God
The Cure - Faith
Joy Division - Unknown Pleasures
Clock DVA - Advantage
Cabaret Voltaire - The Crackdown
Fad Gadget - Under the Flag
Weet niet of het allemaal onder de noemer "New Wave" valt, is namelijk nogal een groot begrip.![]()
Wat... ken je TC Matic nietquote:Op zaterdag 3 februari 2007 15:36 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Interessant lijstje, ken er een aantal niet (Eyeless in Gaze, Tuxedomoon, T.C. en Fad Gadget), die ik mooi eens kan gaan checken.
Wat van mijn favorieten:
The Sound - Into the lion's mouth *check*
The Chameleons - Script of the bridge
Killing Joke - Nighttime
Wire - Chairs missing *check*
Psychedelic Furs - Psychedelic Furs *check*
The Comsat Angels - Fiction *check*
quote:Op zaterdag 3 februari 2007 22:04 schreef Mr_Memory het volgende:
Ik vond nog een juweeltje op youtube![]()
Swans met Beautiful Child live. (van het album "Childeren of God")
Mischien niet geheel ontopic, maar toch...
Mensen dit is puur, dit is rauw, dit is hard, dit is emotie, dit is goor, kortom, dit is geweldig!![]()
Luister en beleef het.![]()
Hee bedankt, ik laat nog weten wat ik ervan vind!quote:Op zaterdag 3 februari 2007 17:52 schreef Mr_Memory het volgende:
@ Kolkus
Eyeless in Gaza zeker niet hun sterkste nummer, maar is het enige wat ik kon vinden.
Tuxedomoon van hun LP Desire ook een aanrader.
T.C. Matic geweldig nummer.
Fad Gadget Helaas overleden, maar gek was hij![]()
Grensgeval of niet, Feels like heaven vind ik een prachtig nummer. Nog niet genoemd zijn Siglo XX en The Names, beiden hebben een aantal erg goede nummers.quote:Op zondag 4 februari 2007 10:30 schreef a-child-in-chains het volgende:
Vind Vienna nogsteeds leuk. Is dat ook New Wave?
En "Feels Like Heaven" ?
En "King - Love and Pride"? Grensgeval?
Is goed, ik lees het welquote:Op zondag 4 februari 2007 14:03 schreef Kolkus het volgende:
[..]
Hee bedankt, ik laat nog weten wat ik ervan vind!
New Gold Dream van de Simple Minds is idd. ook een New Wave-pareltje.
Het debuut van Theatre of Hate (weet even niet de titel uit mijn hoofd) is ook een favorietje.
Ultravox was goed, maar met name de John Fox-periode. Vienna was ook wel een goed album, daarna werd het allemaal wat te gelikt, naar mijn idee.quote:Op zondag 4 februari 2007 10:01 schreef monco27 het volgende:
[..]
Niks mis mee.
Ik open de dag met Ultravox
Opzich heb je daar wel gelijk in, het is meer post-punk.quote:Op zondag 4 februari 2007 19:59 schreef cafca het volgende:
[..]
Ultravox was goed, maar met name de John Fox-periode. Vienna was ook wel een goed album, daarna werd het allemaal wat te gelikt, naar mijn idee.
Overigens vind ik Wire en the Swans wat ver gezocht als "New Wave Classics", da's meer Post-Punk. Anders heb ik nog wel een paar tips:
- Soft Boys - Underwater Moonlight
- Pere Ubu - The Modern Dance
- The Feelies - Crazy Rhythms
Yup. Bauhaus, Joy Division, The Cure, Echo & the Bunnymen, Sisters of Mercy, The Smiths, Siouxie & the Banshees enzo.quote:Op zondag 4 februari 2007 20:37 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Opzich heb je daar wel gelijk in, het is meer post-punk.
Maar New Wave is in mijn ogen een ruim begrip, al die bands kwamen wel degelijk als een nieuwe stroming.
Wat is in jouw ogen dan ECHT New Wave?
Simple Minds en zo?
Heel leuk om eens tezienquote:Op zondag 4 februari 2007 21:00 schreef cafca het volgende:
Nog een juweeltje: The Chills - Pink Frost
Zeg dat wel.quote:Op zondag 4 februari 2007 21:00 schreef cafca het volgende:
Uhm,..quote:
Werd Spandau Ballet en ABC enzo niet bij New Romantic gerekend? Maar goed dan zul je het wel over een sub,subgenre hebben...quote:Op zondag 4 februari 2007 20:48 schreef cafca het volgende:
[..]
Yup. Bauhaus, Joy Division, The Cure, Echo & the Bunnymen, Sisters of Mercy, The Smiths, Siouxie & the Banshees enzo.
Maar je hebt gelijk, het is een breed begrip. Duran Duran en Spandau Ballet werden ook onder New Wave gerekend.
Tegenwoordig op een platenbeurs ofzo staat zo'n beetje alles wat 80s is in de New Wave bak.quote:Op maandag 5 februari 2007 10:22 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Werd Spandau Ballet en ABC enzo niet bij New Romantic gerekend? Maar goed dan zul je het wel over een sub,subgenre hebben...
Nee precies, ze werden gerekend tot de New Romantics.quote:Op maandag 5 februari 2007 10:30 schreef ranja het volgende:
[..]
Tegenwoordig op een platenbeurs ofzo staat zo'n beetje alles wat 80s is in de New Wave bak.
In 1984 werden Duran Duran en Spandau Ballet niet echt als new wave gezien![]()
Wat weer een sub-genre was van de New Wave. "Oorspronkelijk" stonden deze bands gewoon in de New Wave bakken, tenminste, bij de "mainstream" platenzaken als King en Free Record Shopquote:Op maandag 5 februari 2007 10:51 schreef Megalomaniac het volgende:
[..]
Nee precies, ze werden gerekend tot de New Romantics.![]()
Neuh, dat denk ik niet. Moelijk te vergelijken, maar ik denk dat de door jouw genoemde bands ongeveer net zo bekend waren als de Silver Jews en Modest Mouse nu (om maar eens wat te noemen). Ik denk dat Interpol nu net zo bekend is als Echo & the Bunnymen toen.....quote:Op maandag 5 februari 2007 20:35 schreef KillingMoon het volgende:
Wat ik me afvraag, waren bands als Comsat Angels, Chameleons etc. in die tijd even populair dan interpol enco nu?
Dit is nou mijn probleem, al die namen zeggen me nietsquote:Op maandag 5 februari 2007 20:46 schreef cafca het volgende:
[..]
Neuh, dat denk ik niet. Moelijk te vergelijken, maar ik denk dat de door jouw genoemde bands ongeveer net zo bekend waren als de Silver Jews en Modest Mouse nu (om maar eens wat te noemen). Ik denk dat Interpol nu net zo bekend is als Echo & the Bunnymen toen.....
Wat een juweeltje inderdaad, geweldig nummer en mooi bijpassende clip!quote:Op zondag 4 februari 2007 21:00 schreef cafca het volgende:
Misschien zoek je het bij de verkeerde bands? Muse, Radiohead en Placebo zijn erg goede bands hoor, maar tis wel een heel ander soort muziek dan de new wave. Ken je Bloc Party/Interpol/Editors/Maximo Park?quote:Op maandag 5 februari 2007 21:42 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Dit is nou mijn probleem, al die namen zeggen me niets![]()
![]()
Silver Jews, Modest Mouse nooit van gehoort!
Ben echt in de jaren 80/90 blijven hangen, sommige bands volg ik nog wel, zoals The Cure, SY en Smashing Pumpkins, maar de rest zegt me heel weinig.
Heb natuurlijk wel wat nieuwe bands als Placebo, Muse, Radiohead en zo...
Maar toch zoals in de 80's/90's raakt het me niet zo.![]()
Volg elk jaar Pinkpop trouw op TV, maar ik zie bijna nooit iets van Yeah dit is het.
Kaiser Chiefs en al die gehypte shit, ik vind het niks![]()
Damn ik word oud.![]()
Dat bedoel ik.quote:Op maandag 5 februari 2007 21:42 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Dit is nou mijn probleem, al die namen zeggen me niets![]()
![]()
Silver Jews, Modest Mouse nooit van gehoort!
Ben echt in de jaren 80/90 blijven hangen, sommige bands volg ik nog wel, zoals The Cure, SY en Smashing Pumpkins, maar de rest zegt me heel weinig.
Heb natuurlijk wel wat nieuwe bands als Placebo, Muse, Radiohead en zo...
Maar toch zoals in de 80's/90's raakt het me niet zo.![]()
Volg elk jaar Pinkpop trouw op TV, maar ik zie bijna nooit iets van Yeah dit is het.
Kaiser Chiefs en al die gehypte shit, ik vind het niks![]()
Damn ik word oud.![]()
Als ik hier de "definitie" van New Wave zo'n beetje lees, heb ik eigenlijk altijd meer van post punk, industrial gehouden denk ik.quote:Op dinsdag 6 februari 2007 18:48 schreef KillingMoon het volgende:
[..]
Misschien zoek je het bij de verkeerde bands? Muse, Radiohead en Placebo zijn erg goede bands hoor, maar tis wel een heel ander soort muziek dan de new wave. Ken je Bloc Party/Interpol/Editors/Maximo Park?
Die bands zouden normaal meer in jouw staartje moeten liggen dan Muse enco. Ik verkies ook de authentieke wave maar kan van die 'new' new wave bands ook genieten, vooral Bloc Party is erg goed.
Trouwens Kaiser Chiefs vind ik ook niet veel aan, de hitjes zijn leuk maar dat is het dan ook.
Comsat Angels waren idd wereldberoemd bij een klein publiek, net als The Sound, die zijn ook nooit doorgebroken bij het grote publiekquote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:15 schreef cafca het volgende:
[..]
Dat bedoel ik.Zo bekend waren the Comsat Angels in de 80's
. Wereldberoemd bij een klein publiek dus. Overigens, in Modest Mouse speelt (sinds kort) een gitarist die je wellicht kent uit de jaren 80: Johnny Marr
Mjah, die nieuwe retro wave bandjes: ik vind ze best leuk, maar heb toch telkens iets van: "dit heb ik eerder, en beter, gehoord."
Soft Boys is wel OKquote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:28 schreef cafca het volgende:
Maar als je het meer in de richting van post-punk zoekt, luister dan eens naar mijn tips hier: New wave classics (2)
Daar ben ik dan wel erg benieuwd naar!quote:Op woensdag 7 februari 2007 21:20 schreef bartrid het volgende:
Die later ook nog zeer verdienstelijk (erg trouw aan het origineel) is gecovered door Ministry. Magazine is inderdaad erg lekker.
Virgin Prunes (if i die, i die) en Modern English (mesh & lace) zijn dan toch ook zeker aan te bevelen!quote:Op dinsdag 6 februari 2007 20:54 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Soft Boys is wel OK![]()
Pere Ubu was mij wel bekend, moet ik nog ergens iets van hebben.
Maar idd dit is meer mijn style.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |