De Iraakse lobby heeft hier zeker 20 jaar om gevraagd. Uit onderzoeken blijkt dat een overgrote meerderheid van de Iraakse bevolking het terecht vond dat Saddam is afgezet. Liefst zien ze de Amerikanen nu weer vertrekken (als de rust is weergekeerd). Logisch natuurlijk.quote:Op maandag 18 april 2005 10:29 schreef snabbi het volgende:
[..]
Uhm dat vietnam geroepen weet ik niets van, maar ik weet uberhaupt weinig van die oorlog dus daar zeg ik niets over, maar om nu te roepen dat Irak bijvoorbeeld om de VS heeft geroepen?
Ja er waren "blije" reacties, maar die waren er ook onder Saddam. Volgens mij zijn ze echt niet welkom daar en heeft ook Europa hier niet om gevraagd.
Inderdaad om maar weer eens on topic te gaan. Ik was licht voor maar ik neig nu toch meer naar tegen. Wanneer de voor campagne met zulke argumenten als sterk uit de bus wil komen begin ik toch weer hard te twijfelen.quote:Op maandag 18 april 2005 10:27 schreef NorthernStar het volgende:
Dan zouden ze daar misschien kunnen beginnen?
In plaats van mensen 'onder dreiging van' proberen voor te laten stemmen?
Natuurlijk zijn mensen sceptisch over Europa. Ze zijn nergens bij betrokken geweest, zijn nergens naar gevraagd en als het voordelen biedt zijn die verdomd lastig om te ontdekken voor de gewone burger. En geef dan inzicht en normale voorlichting ipv zo'n kutkrantje wat ik hier niet eens kan krijgen.
Hoe dan ook, Europeanen hoeven zich echt niet verheven te voelen gezien de geschiedenis van ons continentje.quote:Op maandag 18 april 2005 10:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Da's de Onafhankelijkheidsoorlog.
Geschiedenis onderwijs![]()
Zullen we het weer over Donner en de Eu hebben? We dwalen af zo.quote:Op maandag 18 april 2005 10:29 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Da's de Onafhankelijkheidsoorlog.
Geschiedenis onderwijs![]()
Donner wordt de nieuwe Tito, absoluut heerser over Groot-Europa.quote:Op maandag 18 april 2005 10:48 schreef sizzler het volgende:
[..]
Zullen we het weer over Donner en de Eu hebben? We dwalen af zo.
Als de eenheid van Joegoslavië er niet voor gezorgd heeft dat de Serviers en de Kroaten met elkaar in oorlog kwamen, waarom zoiets onzichtbaars als de Eu dan wel?
Deze vraag zie ik graag terug in één van de nieuwsbulletins van vandaag!quote:Op maandag 18 april 2005 10:48 schreef sizzler het volgende:
[..]
Zullen we het weer over Donner en de Eu hebben? We dwalen af zo.
Als de eenheid van Joegoslavië er niet voor gezorgd heeft dat de Serviers en de Kroaten met elkaar in oorlog kwamen, waarom zoiets onzichtbaars als de Eu dan wel?
Er loopt nog een ander topic op dit gebied, als je dat doorneemt blijkt al heel snel dat de door jou gezochte duidelijkheid werkelijk totaal ontbreekt, en dat je nog maar moet afwachten of het gedrocht een vooruitgang is, vooralsnog lijkt het eerder de macht van de dictatoriale eurocratie te verstevigen. Het heeft in ieder geval niets met democratie te maken, het enige democratische is dat je tegen kunt stemmen, is ook aan te raden, je mag natuurlijk voorstemmen, maar doe dat dan niet op grond van zulke vage argumenten als "het is natuurlijk goed".quote:Op maandag 18 april 2005 10:51 schreef Sapientiea het volgende:
Ik vind een EU-grondwet prima en een goede vooruitgang, mits er duidelijk word aangeven wat de wetten worden, hoe de wetten worden uitgevoerd etc.
Roepen dat er oorlog komt als je nee stemt is manipulatie en ik heb geen stukje bewijs hiervoor gezien!
Jeremy Rifkin schreef een interessant boek over Europa (http://www.foet.org/European%20Dream.htm). Hierin schrijft hij dat de Europese beschaving juist " veel beter" is (Hij is Amerikaan), maar dat juist daarom Europa 1 moet worden. Hij maakt o.a. de vergelijking met de VS: De Verenigde Staten van Europa. Interessant!quote:Op maandag 18 april 2005 09:09 schreef klez het volgende:
Het is beschamend dat Europa in de 21e eeuw nog zoveel achter loopt op de VS qua beschaving dat ze zelf dat soort problemen niet op kan lossen.
Ja ik ben het met je eens. Wat ik wilde zeggen is dat ik alleen 'ja' stem als ik dus weet waarop ik stem en waarvoor.quote:Op maandag 18 april 2005 11:16 schreef speedfreak1 het volgende:
[..]
Er loopt nog een ander topic op dit gebied, als je dat doorneemt blijkt al heel snel dat de door jou gezochte duidelijkheid werkelijk totaal ontbreekt, en dat je nog maar moet afwachten of het gedrocht een vooruitgang is, vooralsnog lijkt het eerder de macht van de dictatoriale eurocratie te verstevigen. Het heeft in ieder geval niets met democratie te maken, het enige democratische is dat je tegen kunt stemmen, is ook aan te raden, je mag natuurlijk voorstemmen, maar doe dat dan niet op grond van zulke vage argumenten als "het is natuurlijk goed".
Denkt hij nu werkelijk dat zo'n logge en bureaucratische instelling als de Europese Overheid echt snel en adequaat kan reageren bij geschillen? Alleen het beschrijven van zo'n geschil duurt al veel te lang, omdat alles zonodig in twintig talen vertaald moet worden. Je wil als land natuurlijk wel je eigen taal blijven voeren. Maar waarom willen dezelfde landen dan wel een gecentraliseerde overheid dat beslissingen neemt op bepaalde gebieden? Wees dan consequent en voer ook één gemeenschappelijke taal zodat je elkaar zonder al die tientallen tolken kan begrijpen.quote:Om in vrede te kunnen samenleven, behoeven we een overheid die geschillen kan beslechten, regels stellen en in het algemeen belang optreden.
En heeft ons zestig jaar een bestuur opgeleverd dat zich totaal niks aantrekt van de Europese burgers en gewoon lekker hun eigen gang gaan.quote:Europese integratie heeft ons zestig jaar vrede en voorspoed geboden, maar om die te bewaren mogen we niet in onvermogen vastlopen."
Hoe ver wil je gaan met de Europese eenwording?quote:Op maandag 18 april 2005 12:19 schreef Tikorev het volgende:
Wat een idioot zeg. Ik hoop dat de keizer hem op 1 juni straft voor deze uitspraak.
quote:Op maandag 18 april 2005 12:19 schreef Tikorev het volgende:
Wat een idioot zeg. Ik hoop dat de keizer hem op 1 juni straft voor deze uitspraak. Als Europa al voor vrede zou zorgen moet je toch echt concluderen dat wij al zestig jaar vrede hebben dankzij een Europa zonder Grondwet.
Heeft hij dat ECHT gezegd?quote:"Alle Franse normen en waarden staan in de EU-Grondwet en die worden nu ook de andere Europese landen opgelegd"
Economische samenwerking prima, maar daarna is voor mij de grens bereikt. Hoe het nummerbord eruit moet zien, welke ladders schilders mogen gebruiken, wat er in brood mag zitten, overal bemoeit dat Europa zich mee. Straks met die EU-Grondwet gaan ze ook ons buitenlandsbeleid bepalen en ons asielbeleid beïnvloeden.quote:Op maandag 18 april 2005 12:20 schreef Monidique het volgende:
Hoe ver wil je gaan met de Europese eenwording?
Stond vrijdag op de voorpagina van de Volkskrant.quote:
wijn een eerste levensbehoefte in heel de EU, het moet niet gekker wordenquote:Op maandag 18 april 2005 12:32 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
[..]
Heeft hij dat ECHT gezegd?!
volgens mij is 'tie gewoon al een tijdje op proefverlofquote:Op maandag 18 april 2005 12:31 schreef marcb1974 het volgende:
Het is tijd om zijne excellentie maar eens te laten onderzoeken in een tbs kliniek.
Voor een groot gedeelte ben ik het wel met je eens, maar jouw opmerking dat de Keizer Donner wel zou straffen, was wel frappant.quote:Op maandag 18 april 2005 12:36 schreef Tikorev het volgende:
[..]
Economische samenwerking prima, maar daarna is voor mij de grens bereikt. Hoe het nummerbord eruit moet zien, welke ladders schilders mogen gebruiken, wat er in brood mag zitten, overal bemoeit dat Europa zich mee. Straks met die EU-Grondwet gaan ze ook ons buitenlandsbeleid bepalen en ons asielbeleid beïnvloeden.
Nederland mag momenteel niet eens meer snelwegen of industrieterreinen bouwen omdat er altijd wel een Europees regeltje in de weg staat. Zelfs spitsstroken om files te bestrijden mogen niet meer. Fantastisch hoor zo'n Europa. Nederland slibt onder invloed van Europese regels steeds verder dicht en Duitsland kijkt lachend toe hoe alle economische activiteiten zich meer en meer oostwaards verplaatsen.
En dan ook nog met een Grondwet aankomen. Europa is geen land en een Europees volk bestaat niet eens. Wat moet je dan met een Grondwet? Europa is veel te divers voor een eenwording. Zoveel verschillende volken, culturen en talen kun je in nog geen duizend jaar één laten worden.
quote:Op maandag 18 april 2005 12:47 schreef Monidique het volgende:
[..]
Voor een groot gedeelte ben ik het wel met je eens, maar jouw opmerking dat de Keizer Donner wel zou straffen, was wel frappant.
idd.. en juist daarom zal Wilders over enkele jaren flink gaan scorenquote:Op maandag 18 april 2005 14:50 schreef lionsguy18 het volgende:
Die grondwet komt er wel.
Al is 99 % van de nederlanders er tegen.
Dat heb ik tegen een referendum, het is een middel om de schijn van de democratie op te houden.
Voor machthebbers zijn mondige burgers maar lastig.
Als ze de grondwet erdoor drukken.... dan heeft hij via de overheid de best betaalde/lopende reclamespot ooit gehad.quote:Op maandag 18 april 2005 15:08 schreef Koos Voos het volgende:
idd.. en juist daarom zal Wilders over enkele jaren flink gaan scoren![]()
Van onze belastingcenten in elk geval..quote:Op maandag 18 april 2005 15:55 schreef Harry_Sack het volgende:
Hoort dit bij het satiredebat?
De uitspraken van Donner & co worden steeds belachelijker. Misschien bedoelde hij dat ie een burgeroorlog vreest?
Eerlijk waar, vaak genoeg vraag ik me af waar dat soort mensen van leven.
Het zal de tijdgeest wel zijn, "boetedoening in het nieuwe milleniumconcept" oidquote:Op maandag 18 april 2005 16:27 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Van onze belastingcenten in elk geval..
Ik vraag me nu ook al tijden af of Donner ooit op straat komt of welk referentiekader hij gebruikt om zijn wil door te drukken, die man is werkelijk realtiteits- en wereldvreemd.
Yeh, dit soort dingen schieten te ver door idd. Of bedoel je andere dingen?quote:Op maandag 18 april 2005 17:31 schreef vanthof het volgende:
Het referendum is een kans om het neoliberale beleid van Donner c.s. bij te sturen. Neem dat dan sportief op zou ik tegen Donner willen zeggen.
Mijn part stellen we een maximum aan de tijd dat iemand de overheid mag dienen, zo lang in dezelfde spelonken vertoeven heeft Donner geen goed gedaan.quote:Op maandag 18 april 2005 16:54 schreef Harry_Sack het volgende:
[..]
Het zal de tijdgeest wel zijn, "boetedoening in het nieuwe milleniumconcept" oid![]()
Dat schiet te ver door inderdaad. En dat is een site voor buitenlandersquote:Op maandag 18 april 2005 17:33 schreef NightH4wk het volgende:
[..]
Yeh, dit soort dingen schieten te ver door idd. Of bedoel je andere dingen?
Kijk eens:quote:Op maandag 18 april 2005 18:44 schreef vanthof het volgende:
Liberalisering van allerlei diensten is niet percee goed, denk aan bijvoorbeeld NS waar je tegenwoordig niet eens een kaartje naar Parijs kan kopen zonder in een grote stad te wonen.
Onze centen!quote:Op maandag 18 april 2005 15:55 schreef Harry_Sack het volgende:
Hoort dit bij het satiredebat?
De uitspraken van Donner & co worden steeds belachelijker. Misschien bedoelde hij dat ie een burgeroorlog vreest?
Ja en dan hebben ze het ook nog over oorlog voeren als het over de EU grondwet gaatquote:Op maandag 18 april 2005 17:48 schreef Black_Tulip het volgende:
[..]
Dat schiet te ver door inderdaad. En dat is een site voor buitenlandersWoest aantrekkelijk, dat Nederland
Ach. Ik voorzie geen oorlog, maar nu heb ik in ieder geval iets om over te praten bij mijn "news speech" bij Engels vandaagquote:Op maandag 18 april 2005 23:41 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Ja en dan hebben ze het ook nog over oorlog voeren als het over de EU grondwet gaat![]()
Van mijn stem iig. Ik heb het lang vol kunnen houden en ondanks dat ik nog wel steeds achter het CDA kan staan is deze uitspraak zo ontzettend achterlijk dat ze mijn stem kwijt zijn. Ik vraag me af hoeveel er nog gaan volgen. Wellicht dat ik weer terugkom bij CDA maar niet voordat de dhr Donner veilig zit opgeborgen ergens. Wat een achterlijke uitspraken zegquote:Op maandag 18 april 2005 15:55 schreef Harry_Sack het volgende:
De uitspraken van Donner worden steeds belachelijker. Misschien bedoelde hij dat ie een burgeroorlog vreest?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |