Iedereen zit wel eens voor lange tijd in een studiedipquote:Op maandag 18 april 2005 03:03 schreef Sickert het volgende:
En ga op maandag en dinsdag avond naar school om nivo 3 erbij te halen waar ik nu een jaar te lang over doe en zoals ik nu doorga nogwel 10 jaar want ik kan me er niet toe zetten om het af te maken en er elke maandag en dinsdag te zijn..
Mijn werk betaald dit en ik moet dit afmaken anders moet ik het hele bedrag (1500,- ongv)
Terug betalen.. wat logisch is.
Alleen ik heb GEEN FOKKING zin meer in m’n werk en dus ook niet in die opleiding!
Ik wil wat doen met mn leven!
Doe iets als vrijwilliger in het jongerenwerk, iets met hip-hop avonden organiseren?quote:Iniedergeval een andere baan iets waar ik me in kan vinden iets met muziek en mensen
Ben gek van hip-hop en ookwel andere muziek die lekker klinkt.
Maar wat kan ik er mee? Wat moet ik met mn leven?!!
Hobbie zoeken wat ik al geprobeerd heb maar niks opleverde?
Tja daar zit wat in.. maar ben niet iemand die zo maar zn spullen pakt en opstapt.quote:Op maandag 18 april 2005 08:10 schreef FatherJack het volgende:
Ga reizen, lekker de wereld over. Neem de tijd!
Hoelang zit je er al mee dan? ik bedoel als je er al maanden mee zit dan zal het echt geen tijdelijke dip zijn hoor! Ik ben zelf een aantal jaar terug een keer gestopt met een opleiding, waarvan mijn ouders eerst ook dachten dat het een tijdelijke dip was, nou niet dus 3 maand later alsnog gestopt.quote:Op maandag 18 april 2005 12:37 schreef Sickert het volgende:
Net met mn ouders gesproken.. die hadden het er over dat het een tijdelijke dip was.. en dat het wel over zou gaan
die reactie had ik wel een beetje verwacht maar ze kunnen zich moelijk verplaatsten in mijn situatie
mijn vader is elke dag buiten mn moeder werkt met verschillende mensen
ik zit elke dag in de zelfde stink ruimte en die is gaan vervelen
en die ben ik echt zat
ben het al maanden zat en heb al eerder een dip gehad..quote:Op maandag 18 april 2005 13:38 schreef Neverland het volgende:
[..]
Hoelang zit je er al mee dan? ik bedoel als je er al maanden mee zit dan zal het echt geen tijdelijke dip zijn hoor! Ik ben zelf een aantal jaar terug een keer gestopt met een opleiding, waarvan mijn ouders eerst ook dachten dat het een tijdelijke dip was, nou niet dus 3 maand later alsnog gestopt.
Maar goed afhankelijk van hoe lang je er al mee zit zou ik het nog een tijdje aankijken en je voelt zelf wel of je zelfs dat niet meer kan/wil...en dan moet je dat ook beslist niet doen en gewoon direct kappen (wel overleggen/uitleggen aan je ouders uiteraard)! Je hoeft niet met heel veel plezier naar je werkt te gaan elke dag maar er tegenopzitten is al helemaal geen optie! Veel succes in ieder geval!
Kerel, je moet nog 40 jaar werken. Als je 50 bent ga je ook niet meer met je rugzak door azie.quote:Op maandag 18 april 2005 08:29 schreef Sickert het volgende:
[..]
Tja daar zit wat in.. maar ben niet iemand die zo maar zn spullen pakt en opstapt.
en ik zie mn ouders nou niet echt staan springen
nou doe ik het wel voor mezelf maar ik weet dan weer hoe het gaat..
En je werk dan? doe normaal! etc...
fuck man life's a bitch als je niet weet wat je wil.. en moet doen
Herkenbaar. Ik vind dat studieadviseurs en decanen en al dat soort mensen niet je moeten pushen om, als je het op het einde van je opleiding niet meer weet, zo snel mogelijk een studie te kiezen. Dan is het beter om een jaartje een rustig simpel baantje te nemen zodat je rustig kan kijken wat je nou eigenlijk wil. Anders ben je aan het kiezen om het kiezen en niet om het willen, en dat werkt niet.quote:Ik heb verkeerd gekozen... en 6 jaar opgefucked.. maar dat vertellen ze je niet als ze zeggen dat je moet kiezen...
Wat een non argument... Ik ben 23 jaar en 1e jaars omdat ik eindelijk een opleiding heb die ik leuk vind.quote:Op dinsdag 19 april 2005 15:15 schreef -DailaLama- het volgende:
Ik ben m'n studie ook zat. Vanaf de basisschool vind ik het altijd al leuk om creatief bezig te zijn, cartoons te tekenen, te schilderen, photoshoppen .... en wat doe ik? Bioinformatica (HBO), waar je databases moet bouwen voor eiwitten en moet kijken hoeveel die eiwitten op elkaar lijken.
Ik denk er over om er mee te stoppen en iets grafisch te doen (kunstacademie of zo), maar ik zit al in het derde jaar ...Aan de andere kant vind ik me te jong (20) om nu al te zeggen "ik doe dit werk/studie omdat ik in het derde jaar zit".
Wat heerlijk om jou hier weer tegen te komenquote:Op dinsdag 19 april 2005 15:16 schreef Xebrozius het volgende:
Even serieus, je kunt altijd veranderen. Jij bent zelf degene die beperkingen oplegt door te zeggen dat iets anders wilt maar het niet kunt.
Als je het niet probeert heb je ook geen recht van spreken dat je het zat bent, simpel.
Inderdaad, vandaar dat ik ook het een belachelijk argument vindt.quote:Op dinsdag 19 april 2005 15:18 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Wat een non argument... Ik ben 23 jaar en 1e jaars omdat ik eindelijk een opleiding heb die ik leuk vind.
Grafisch gekut, heerlijk
linkje
Ik zit nu nog in de "misschien zou ik ... "-fase.quote:Op dinsdag 19 april 2005 16:19 schreef Copycat het volgende:
Maar, ga je er daadwerkelijk iets mee doen of blijft het bij 'had ik maar, zou ik maar'?
= einde relatie. Een lange tijd enkel op elkaar aangewezen zijn terwijl je in een ander land zit is funest voor een relatie.quote:Op dinsdag 19 april 2005 16:39 schreef Sickert het volgende:
om te gaan backpacken samen met mn vriendin
Je zult zien dat als je voor een periode van een half jaar alles met elkaar deelt van s'ochtends vroeg tot 's avonds laat de irritatie zal groeien als een grote zwerende puswond openknapt op een gegeven moment.quote:Op dinsdag 19 april 2005 17:08 schreef Sickert het volgende:
hehehoezo dat vertel eens Xebrozius.. kzie t probleem niet zo we denken over het algemeen veel hetzelfde
Is hij dood dan?quote:Op dinsdag 19 april 2005 17:11 schreef SHE het volgende:
Waarom zou je trouwens moeten kiezen? Niemand kan je dat opleggen hoor...WIl/kan je niet kiezen, doe dat dan niet. Kloot lekker wat aan, ga jezelf zoeken ...leef
2e fase = kiesen, studie keuze = kiezen.. en ja daar wordt je wel toe gedwongen..quote:Op dinsdag 19 april 2005 17:11 schreef SHE het volgende:
Waarom zou je trouwens moeten kiezen? Niemand kan je dat opleggen hoor...WIl/kan je niet kiezen, doe dat dan niet. Kloot lekker wat aan, ga jezelf zoeken ...leef
Dit is eigenlijk verreweg het belangwekkendst uit de tekst.quote:Op maandag 18 april 2005 03:03 schreef Sickert het volgende:
Heb mn rijbewijs rijd in een Opel Astra sport
niks moet?quote:Op dinsdag 19 april 2005 17:22 schreef petre86 het volgende:
[..]
2e fase = kiesen, studie keuze = kiezen.. en ja daar wordt je wel toe gedwongen..
Idd. Daarom vind ik dat ook verkeerd. Tempo, tempo, tempo lijkt het wel. Daarom switchen er ook zo veel mensen van studie.quote:Op dinsdag 19 april 2005 17:22 schreef petre86 het volgende:
[..]
2e fase = kiesen, studie keuze = kiezen.. en ja daar wordt je wel toe gedwongen..
quote:Op donderdag 21 april 2005 18:37 schreef da_micha_man het volgende:
Ik heb geen idee wat er in me opkwam om het hele verhaal te gaan lezen
Hierin herken ik mezelf wel n beetje eigenlijkquote:Op donderdag 21 april 2005 18:43 schreef xelnaga het volgende:
IK heb na mijn VWO ook de biezen gepakt, jaar in Londen gewerkt, en dat heeft m'n hele wereld op zi'n kop gezet. Vroaguh was ik altijd thuis vermaakte me prima maar verlegen enzo,
Na m'n gap year in Londen ben ik tijd in Japan geweest. Hierdoor krijg ik heel veen interessse in Azie. Dus met mijn huidige opleiding ben ik voor exchange naar Hong Kong gegaan, en in Thailand leren duiken. Toen bedacht ik me dat ik dat echt geweldig vond, en over paar maandjes staat het instructeurs examen voor me klaar. Ik ben nu ook weer in Hong Kong (na veel moeite)
Wat ik probeer te zeggen is, als je echt dromen hebt kun je ver komen. Iedereen zei ook dat ik gek was, maar nu is iedereen jaloers omdat ik gedaan(doe) wat ik wilde doen.
Laat je dromen je leiden! (en beetje gezond verstand:P)
Ik ben benieuwd naar dat ongeschoolde werk in het buitenland, tussen je VWO en HBOquote:Op donderdag 21 april 2005 22:11 schreef xelnaga het volgende:
ik heb eerst jaar gewerkt tussen VWO en HBO, kan er nu weer terug, ik heb tijdens me studie als studieonderdeel het buitenland bezocht.
is dat wat je bedoeld?
Nee. Jaquote:Weten jullie iets? Of heb je hetzelfde probleem?.
Wat voor ongeschoold werk wil je doen? In Australie is bijvoorbeeld genoeg tijdelijk werk te vinden. Even contacten leggen maar er bestaan hele bureau's voor.quote:Op donderdag 21 april 2005 23:47 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd naar dat ongeschoolde werk in het buitenland, tussen je VWO en HBO. Mocht ik volgend jaar te weinig motivatie hebben heb ik een soort "noodplan"
.
Das te makkelijkquote:Op vrijdag 22 april 2005 16:51 schreef BB-King het volgende:
Wordt hip-hopper.
Hier ben ik het totaal mee eensquote:Op donderdag 21 april 2005 16:13 schreef SEMTEX het volgende:
Stel jezelf een doel/ een aantal doelen, iets wat je wilt behalen/ war je naartoe streeft. Mensen worden ongelukkig zonder doelen
Ja. Change!quote:
Ik dacht zelf eerder aan Groot Brittanie of Amerika.. (iig Engelstalig landquote:Op vrijdag 22 april 2005 10:08 schreef Lenter het volgende:
[..]
Wat voor ongeschoold werk wil je doen? In Australie is bijvoorbeeld genoeg tijdelijk werk te vinden. Even contacten leggen maar er bestaan hele bureau's voor.
en gratis bierquote:Op zaterdag 23 april 2005 00:43 schreef Sport_Life het volgende:
[..]
Ik dacht zelf eerder aan Groot Brittanie of Amerika.. (iig Engelstalig land). Australie trekt me weer niet zo. Soort werk maakt in principe niet veel uit, als ik er maar wat leer. Iets in de horeca oid lijkt me dan wel gaaf, beetje contact met mensen iig
.
dus?.quote:Op zaterdag 23 april 2005 16:16 schreef FatalException het volgende:
Er zijn ook mensen die geen vrienden hebben, een kutbaan, maar ook geen vriendin.
Terwijl ze wel hun best doen daarvoor.
Dus troost je.
respectquote:Op zondag 24 april 2005 23:19 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Ben 25, had vriendin, huisje, vaste baan, en was alles zat, ben deze winter 4.5mnd alleen naar een wintersportgebied gegaan wezen werken, boarden, zuipen, hoop nieuwe mensen leren kennen en ben echt zoo blij dat ik dat gedaan heb, ondanks dat ik nu terug ben niks meer heb ben ik super happy haha.
Realiseer je dat je kan doen wat je wilt in je leven, ja je kan naar australie als je dat wilt, gewoon doen! en dan zie je wel weer, helemaal leuk dat je vriendin mee gaat, ik denk dat zown ervaring ook erg goed is voor jullie relatie. Je bent 21 kommop zeg je baan op en laat iedereen maar lekker de vinketering krijgen
Juist, niks aan toe te voegen, mijn ervaring heeft ook flink mn ogen geopend. Goede instelling.quote:Op donderdag 21 april 2005 18:43 schreef xelnaga het volgende:
jaar in Londen gewerkt......Na m'n gap year in Londen ben ik tijd in Japan geweest. .... veel interessse in Azie. Dus met mijn huidige opleiding ben ik voor exchange naar Hong Kong gegaan, en in Thailand leren duiken. Toen bedacht ik me dat ik dat echt geweldig vond,
Wat ik probeer te zeggen is, als je echt dromen hebt kun je ver komen. Iedereen zei ook dat ik gek was, maar nu is iedereen jaloers omdat ik gedaan(doe) wat ik wilde doen.
Laat je dromen je leiden! (en beetje gezond verstand:P)
Hoeft niet.. Is gewoon goede relatietest. Ken er genoeg die een betere relatie gekregen hebben, maar ook stellen die daarna elkaar NOOOOOIT meer wilde zien. Is dus geen wetmatigheid wat je zegtquote:Op dinsdag 19 april 2005 17:07 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
= einde relatie. Een lange tijd enkel op elkaar aangewezen zijn terwijl je in een ander land zit is funest voor een relatie.
Ik spreek uit ervaring.
Tenzij zij dominant is in de relatie en jij gedwee zonder ruggegraat achter haar aanloopt?
Voor een tijd werkt dat verfrissend, maar op den duur moet je toch weer een studie oppakken. Ik ben na een verkeerde studiekeuze ook een paar jaar gaan werken en dat is een goede zaak geweest. Ik was daarna volwassener en daarnaast wist ik wat ik wilde studeren.quote:Op zondag 8 mei 2005 23:52 schreef Herr_Ratt het volgende:
wow, al die verhalen, ik vond het al heel knap van mezelf dat ik na 3 maanden met me studie stopte en voor een jaartje ging werken zonder dat m'n ouders zich ermee bemoeiden![]()
Hee ik heb je reactie ni meer gezien vandaar beetje late reactiequote:Op zondag 8 mei 2005 09:00 schreef xelnaga het volgende:
@ dikkiedik_2003
toen ik in londen werkte heb ik beetje lopen flirten met de gasten (hetgeen verboden was, maar ach de baas hield een hand boven m'n hoofd hehe) Japanese meid leren kennen, stapel geworden. Toen wilde ik haar verassen en heb gewoon vlucht geboekt, en aangeklopt. Ze was beetje ondersteboven en kon de eerste dag niet meer zo goed praten. Dat is dus de reden dan ik in Japan was. Misschien kunnen we samen op zoek naar leuk eilandje?ik wil best werken in de duik industrie hoor
De enige die er écht wat aan kan veranderen ben je zelf!quote:Op maandag 18 april 2005 08:35 schreef ozzyat105 het volgende:
volg je gevoel nu en niet je verstand!
nou ik heb er wel oren naar! stuur me anders mail over het een en ander. Ik heb net de mogelijkheid gehad om baan te vinden hier in Hong Kong dus misschien dat ik nog ff blijf plakkenquote:Op zaterdag 14 mei 2005 00:28 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
[..]
Hee ik heb je reactie ni meer gezien vandaar beetje late reactie
Grappig hoe je in Japan terecht bent gekomen maar had je daar geen vergunning om te werken nodig ofzo, of had zij dat voor je geregeld?
Ik ga een tijdje werken in nederland en dan wil ik naar het eiland Mauritius, super gaaf voor duiken en ook kitesurfen dus mischien is het wel gezellig. Ik heb contact met wat kitescholen daar maar tis bijna onmogelijk om daar te werken en zoiezo liggen de lonen zo laag dat ik beter hier wat kan gaan werken en dan een paar maandjes die kant op!
IPO = Industrieel Product Ontwerpenquote:Op woensdag 25 mei 2005 20:34 schreef Sickert het volgende:
(...) en wel naar de Hogeschool van Rotterdam om daar IPO (industrieel project ontwerpen) te gaan volgen (Duaa) (...)
Oh top zeg !quote:Op woensdag 25 mei 2005 20:34 schreef Sickert het volgende:
zo maar eens even een update van mijik heb samen met mijn vriendin zitten zoeken en heb besloten om terug naar school te gaan.. en wel naar de Hogeschool van Rotterdam om daar IPO (industrieel project ontwerpen) te gaan volgen (Duaa)l alleen moet ik daar een toelatings test (21+ test) voor doen en dat houd in dat ik Nederlands, Engels en Wiskunde krijg nu zijn de eerste 2 geen probleem alleen Wiskunde wel en daarvoor ga ik een bijscholings cursus voor volgen en dan kan ik als het goed is examen doen 21 juni en 22 juni
en hopelijk haal ik het dan zodat ik daar in September kan beginnen
quote:Op zaterdag 14 mei 2005 11:48 schreef Feather het volgende:
[..]
De enige die er écht wat aan kan veranderen ben je zelf!
niet klagen maar doen!
Succes!!!
jah dat jaquote:Op woensdag 25 mei 2005 21:24 schreef Apologist het volgende:
[..]
IPO = Industrieel Product Ontwerpen![]()
Zo dit is zooo herkenbaar..quote:Op woensdag 25 mei 2005 22:22 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Ik ben nu na half jaar frankrijk 4wkn werkloos en heb morgen een 2de sollicitatiegesprek voor een goede functie, maar ik weet gewoon niet of ik dat wel wil. Ik vind het zo relaxed om lekker vrij te zijn dat ik nog helemaal niet aan het werk wil ook![]()
Verstandig... hahaha.. maar goed.. inderdaad is werk gewoon een manier om je vrije tijd te financieren....quote:Op donderdag 26 mei 2005 23:29 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Zo dit is zooo herkenbaar..
Maar ik zie werk gewoon als iets dat moet, om vanuit door te starten. Eigen bedrijf beginnen en daardoor wat meer vrijheid hebben om te reizen etc..
Maar dat zeg ik natuurlijk niet tegen een werkgever
Geld maakt niet gelukkig maar gelukkig maken ze wel geldquote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |