abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26314200
Zal me eerst even voorstellen wie ik ben wat ik doe etc

Naam: Kevin
Leeftijd: 21 geboren in 83 Duh!!
Woon in: Dordrecht (Zuid-Holland) Dah!
Beroep: Industrieel spuiter (meubels/interieurs)
Heb mn rijbewijs rijd in een Opel Astra sport
En woon nog thuis
En een heb lieve vriendin

En heb geen vrienden! Nooit echt vrienden gehad ook eigenlijk waarom dunno...was niet zon vriendjes maker iniedergeval nooit echte vrienden gehad.

Ben goed opgevoed.
Ouders werken beide hard en hebben dat altijd gedaan allebei hun school niet afgemaakt.
Hebben veel voor anderen over als diegene dat verdiend.
Verdien je het dan krijg je het is er bij mij ingegoten en toch heb ik nu niet (alles) wat ik wil.
Omdat het me fokking niet lukt om te doen wat ik echt wil omdat ik niet (zeker) weet WAT ik wil.

Zal nu het verhaal ff duidelijk maken het zal wel lang worden maarja I NEED HELP!!!

Goede jeugd gehad wel éen jaar gepest op de lagere school in groep zeven, ziek er van geweest (ja stress doet een hoop met een mens) heb me letterlijk en figuurlijk leeggekotst.
Hard van me af geschopt (ook letterlijk en figuurlijk)
Kon goed leren al moest ik er wel mn best voor doen en haalde goede cijfers.
Kwam niet zoveel buiten en had niet echt hobbies of sporten ik keek wel graag voetbal en deed het zelf ook graag kon/kan er alleen geen zak van.
Had niet veel vrienden wel éen (.naam.).. vanaf groep drie mee omgegaan tot groep zeven en ik door hem plus wat meelopers gepest werd.. heeft een jaar geduurd en was over.
Werden weer redelijke maatjes maar hield niet over. Heb hem hele tijd terug nogwel eens gezien erg veranderd aardige gozer verder niks.
Heb ook nogwel andere vrienden gehad maar ook niet echt boeiend en belangrijk.

Toen kwam de middelbare school.
Je kent het wel groep acht kiezen welke school blablabla!
En ging verhuizen.
School gekozen werd de Land en tuinbouw (LAS) in Dordrecht dunno why was Vmbo/Mavo
Ik kon Mavo aan alleen deed wat lager omdat ik lui was/ben.
Ging daar wel redelijk allemaal klasgenoot woonde in dezelfde straat mee fietsen werden maatjes (gingen samen vaak vissen) middelbare school ging wel goed was een luie leerling en deed de eerste twee periodes altijd mijn best en de laatste geen FUCK! Zodat mn eind resultaat net voldoende was (ze noemden me en nu nog het zesje)
Toen moest ik weer kiezen verder leren of werken!
Wilde eerst verder leren de (HAS) school ernaast en wilde iets met tuinen gaan doen,
Maar dat leek me ook niks altijd in die bagger van een ander ploeteren.
Ik hielp vaak mn vader en de buurman verder op met timmerklusjes
laminaat leggen, traphuizen betimmeren, etc je kent het wel
Klasgenoot uit de zelfde straat ging Leren/werken via Deltametaal
Werd/is lasser/bankwerker, dat leek me niks!
Hij had folders en alles ik die doorgelezen ik zag staan (.naam.) shipyard zoekt leerling timmerlui/interieur bouwers.
Ik dacht dat is iets voor mij! Lekker met mn handen werken en lekker timmeren!
Ik gebeld hmmm we hebben er net 2 aangenomen en dat is de limiet.
KUT! Dacht ik ze hadden wel mn nummer genoteerd in geval dat er 1 ofzo zou afzeggen.
Dat gebeurde niet... wel belden ze of ik intresse had in een baan als spuiter..
Wist niet wat het was maar wilde wel kijken zo gezegd zogedaan en ik vond het wel wat
En ik werk er nu bijna 6 jaar met daarvan de eerste 2 jaar een leer werk contract en nu ruim 3,5 jaar in dienst maar ben dat nu dus zat! Mijn hele leven zelfs maar daar zo verder meer over.

Ben in de tussentijd mijn Hele lieve vriendin tegengekomen via (ja) internet ze woont ook in Dordrecht en heeft van huis uit de nodige problemen gehad en nogsteeds gaat nu wat beter (ouders eindelijk gescheiden)
Toen ik haar leerde kennen was het niks met haar deed niets aan school was er nooit maar haalde het net door mijn gepush en gepreek (ben zelfs een keer uit mn werk meteen naar dr toegegaan om dr verrot te schelden)
Ging goed tussen ons maar er is al een tijdje een struggle over wat we met elkaar aanmoeten.
We hebben nu 4 jaar, 1e jaar was top 2e minder 3e wel ok 4e weer minder.
Ze is vreselijk lief maar ook koppig,eigenwijs en snel boos.
De laatste tijd gaat het dus erg slecht ik slaap daar veel en ja dat is het eigenlijk we slapen.
En doen de dingen die een bejaard echtpaar doen
Zei gaat nu goed naar school en heeft dr Mbo 4 secretarieel binnen en werkt nu tijdelijk om het gat tussen school en de nieuwe opleiding te vullen in september.

Ik werk elke dag van 7:45 tot 16:30
Al bijna zes jaar (heb je net ookal gelezen)
En ga op maandag en dinsdag avond naar school om nivo 3 erbij te halen waar ik nu een jaar te lang over doe en zoals ik nu doorga nogwel 10 jaar want ik kan me er niet toe zetten om het af te maken en er elke maandag en dinsdag te zijn..
Mijn werk betaald dit en ik moet dit afmaken anders moet ik het hele bedrag (1500,- ongv)
Terug betalen.. wat logisch is.
Alleen ik heb GEEN FOKKING zin meer in m’n werk en dus ook niet in die opleiding!

Ik wil wat doen met mn leven!
Iniedergeval een andere baan iets waar ik me in kan vinden iets met muziek en mensen
Ben gek van hip-hop en ookwel andere muziek die lekker klinkt.
Maar wat kan ik er mee? Wat moet ik met mn leven?!!
Fantaseer vaak over dingen, wat als ik dit wat als ik dat.
Soms loop ik in een winkel en dan denk ik WTF!?! dit wil ik! (in een muziek winkel b.v)
Ik game me helemaal suf Pc,Pstwo, Cube en Xbox heb ze allemaal heb ruim 60 legaal gekochte games.

Ik fantaseer over van alles wat ik wil
Ik haat die je moet kiezen maatschapij!!
Ik heb verkeerd gekozen... en 6 jaar opgefucked.. maar dat vertellen ze je niet als ze zeggen dat je moet kiezen...
Nou ben ik niet meteen zielig want ik heb het goed en breng 1300,- in de maand binnen waarvan ik maar 50,- aan mn ouders (moet) geven om de kast te vullen met snoep enzo (meer hoeft niet ze hebben liever dat ik spaar)

Maar ik ben het gewoon zat ik wil iets doen.. maar als je zoveel geld gewend bent en een baan hebt en het verder goed hebt durf je niet zomaar ineens iets anders te doen....
Ik zit dus met een probleem..wat moet ik doen?!!

Stoppen met mn huidige werk en een andere baan zoeken die mischien wat minder verdient maar wel is wat ik zoek.
Hobbie zoeken wat ik al geprobeerd heb maar niks opleverde?

Ik stop ff het is al laat

Weten jullie iets? Of heb je hetzelfde probleem? Help me!.

En vraag maar raak want ik ben fokking wanhopig..

[ Bericht 1% gewijzigd door Sickert op 18-04-2005 03:12:45 ]
Narf!
pi_26314244
praat er eens irl met een decaan van een school over.. die krijgen vaker mensen die niet weten wat ze willen
je moet iig iets kiezen waar je zelf plezier in hebt.. zo verdergaan, daar wordt jij niet gelukkig van

ik kan ook wel full-time aan de slag in een vleesfabriek, met een zeer lekker loon, maar ik wil toch ècht iets anders, dus ga ik studeren, alleen ook eerst verkeerd gekozen en daardoor 2 jaar versplilt, maar het belangrijkste voor mij is niet het geld dat ik misgelopen ben / misloop, maar dat ik het leuk vind wat ik doe.. geld verdienen kan altijd nog wel, maar dan wèl met iets wat ik leuk vind .
dag
  † In Memoriam † maandag 18 april 2005 @ 06:32:40 #3
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_26314882
quote:
Op maandag 18 april 2005 03:03 schreef Sickert het volgende:

En ga op maandag en dinsdag avond naar school om nivo 3 erbij te halen waar ik nu een jaar te lang over doe en zoals ik nu doorga nogwel 10 jaar want ik kan me er niet toe zetten om het af te maken en er elke maandag en dinsdag te zijn..
Mijn werk betaald dit en ik moet dit afmaken anders moet ik het hele bedrag (1500,- ongv)
Terug betalen.. wat logisch is.
Alleen ik heb GEEN FOKKING zin meer in m’n werk en dus ook niet in die opleiding!

Ik wil wat doen met mn leven!
Iedereen zit wel eens voor lange tijd in een studiedip
Ga praten met een mentor en probeer toch jezelf te dwingen die opleiding af te maken (je schrijft meerdere malen dat je verder wil , toekomst ect. Je toekomst ziet er nu eenmaal veel beter uit als je laat zien dat je doorzettingsvermogen hebt en dús dat papiertje binnenhebt )
quote:
Iniedergeval een andere baan iets waar ik me in kan vinden iets met muziek en mensen
Ben gek van hip-hop en ookwel andere muziek die lekker klinkt.
Maar wat kan ik er mee? Wat moet ik met mn leven?!!

Hobbie zoeken wat ik al geprobeerd heb maar niks opleverde?
Doe iets als vrijwilliger in het jongerenwerk, iets met hip-hop avonden organiseren?
ALS HOBBIE...
  maandag 18 april 2005 @ 07:06:27 #4
54772 Silmarwen
The World is in our hands
pi_26314929
LIF--> R&P
pi_26315163
mja weet het echt niet meer hoor heb me vandaag maar ziek gemeld want heb vannacht niet geslapen en kan nu nog niet slapen en toen ik net belde wist ik meteen waarom ik mn werk zo zat ben godver neemt een van de 2 bazen op met een fokking schacherijnige stem door alleen zn naam te zeggen en dan vertel je dat je je ziek gemeld hebt word er gezegd.. Wat hebbie? ik doe mn verhaal dat ik niet geslapen heb en beroerd voel ok beterschap dag! met een stem van ja het zalwel
nou dan krijg je echt zin in je werk..

@ Loedertje

je hebt gelijk ik moet mn opleiding afmaken en dat wil ik ook ookal lukt het voor geen meter en is het in het vakgebied wat ik nu doe en waar ik niet mee verder wil het is industrieel spuiten nivo 3 en ik wil gewoon ander werk niet meer in een fabriek... niks meer met chemische troep dus mja daar moet ik over nadenken

@petre

het geld boeit me ook niet zoveel wil best minder gaan verdienen om een leukere baan te hebben
ben zelfs bereid om mn auto weg te doen.
Ik heb het altijd naar mn zijn gehad op mn werk tot de laatste maanden, mensen die vervelend doen (bazen) werk dat gewoon gaat vervelen omdat het constant hetzelfde is
wil gewoon iets anders maar wat kan je met je vmbo/mavo diploma? geen fuck!

Narf!
pi_26315164
Ga reizen, lekker de wereld over. Neem de tijd!
...wat een klein burgerlijk gezeik van al die muffe normen & waarden polder mensjes...
pi_26315289
quote:
Op maandag 18 april 2005 08:10 schreef FatherJack het volgende:
Ga reizen, lekker de wereld over. Neem de tijd!
Tja daar zit wat in.. maar ben niet iemand die zo maar zn spullen pakt en opstapt.
en ik zie mn ouders nou niet echt staan springen
nou doe ik het wel voor mezelf maar ik weet dan weer hoe het gaat..
En je werk dan? doe normaal! etc...

fuck man life's a bitch als je niet weet wat je wil.. en moet doen
Narf!
pi_26315317
Staar je niet blind op die kosten van je school. Als je er werkelijk geen kont aanvindt en ervan af wilt, kun je 1500 euro toch wel op een of andere manier betalen?
Maar voordat je zulke rigoreuze stappen gaat ondernemen: Zet alles eens op een rijtje. Is het verschrikkelijk om door te gaan tot je dat diploma binnen hebt? Je kunt toch tot die tijd eens kijken of er andere banen zijn die je leuk lijken en waar je voor gekwalificeerd bent? Je kunt altijd solliciteren, dat kan geen kwaad? Mocht je iets vinden wat je echt super vind, dan is het misschien wel zo dat je nieuwe baas je studieschuld meeneemt (zou er niet al te veel op rekenen, maar het zou kunnen..)..
Triumph starts with a try and ends with an oempfh
  maandag 18 april 2005 @ 08:35:51 #9
65762 ozzyat105
rock&roll high school
pi_26315348
Sowieso is het heel goed dat je er nu uitgebreid bij stilstaat wat je wilt met je leven!
Je bent nog jong zat om eens te proberen wat je allemaal leuk vind om te doen.

Veel geld verdienen is zeker niet het belangrijkste dus laat je daar niet door leiden.
Ik kan je maar 1 advies geven :

volg je gevoel nu en niet je verstand!

succes
reach out and touch faith
  maandag 18 april 2005 @ 08:53:02 #10
108997 Eucalipta
Knibbel Knabbel Knuisje
pi_26315499
Ik zou wat jij voelt niet te licht opvatten. Hoe lang heb je dit gevoel al? Als ik je zo hoor, dan lijkt het wel of ik over mezelf lees.... Ik ben nu overspannen. Niet erg overspannen maar toch..... Als ik jou was zou ik je droom achterna gaan. Probeer bijvoorbeeld werk te vinden op een zaterdag in een muziek winkel... of in een Game shop. Kun je kijken of het echt leuk is. Een vriend van me werkt fulltime in een game shop en hij gaat iedere ochtend fluitend naar zijn werk. Games zijn namelijk zijn passie. Met mij gaat het nu ook stukken beter ik weet wat ik nu wil en ga ervoor. Het is belangrijk dat je kleine doelen voor jezelf stelt. Dus probeer het werk dat je leuk lijkt eens uit op een zaterdag. Ga bij die leuke winkel langs en vraag of ze iemand zoeken voor een zaterdag of een koopavond. Die 1500 euro om je studie terug te betalen heb jij zo bij elkaar gespaard. Aangezien je nog thuis woont? Dus maak je daar niet druk om. Je bent nu nog jong. Als je zo blijft doorgaan ga je er aan onderdoor. Wat heb je liever? Iets minder geld en een goede gezondheid en dat je vrolijk naar je werk gaat. Of iets meer geld en in de ziektewet omdat je een burn out hebt of depressief bent. Je moet uiteraard doen wat je zelf wil, niemand kan namelijk voor jou beslissen wat je moet doen. Jij bent de baas over je eigen leven. Eigenlijk weet je denk ik zelf ook wel wat je moet. Ga er gewoon voor, je leeft maar 1 keer. Niet denken, maar doen! Niet twijfelen. Al ga je op je bek... Als je iets echt wil dan kun je het! Doorgaan is geen optie voor je lees ik uit je bericht. Na 6 jaar zit je niet in een studie dipje dan weet je wel waar je het over hebt. Jij bent nu aan het twijfelen over je "schuld" aan het bedrijf waar je voor werkt , of je wel genoeg zult verdienen en of het werk leuk is. Die schuld kun je makkelijk aflossen! Het is zonde, maar ach geestelijke gezondheid mag was kosten Vraag eens aan iemand die in een muziek winkel werkt wat hij/ zij ongeveer verdient (kijk wel of ze ong jou leeftijd zijn) Ga het werk eens doen op een zaterdag, dan kun je meteen zien of het leuk is!

Heel veel suc6 met wat je doet, maar DOE iets want nu zit je alleen maar te piekeren en van piekeren komt onrust! En dan voel je je KUT........
pi_26315561
Misschien maar eens op jezelf gaan wonen? Heb je andere dingen aan je koppie. Ga sporten oid en leg daar je contacten.
pi_26317028
thnx allemaal
een muziek winkel had ik ook al aan gedacht dat lijkt me ook erg leuk
games winkel lijkt me wat minder, de free recordshop verkoopt ook games en dat lijkt me dan wat beter omdat je dan een beetje van beide hebt
straks eerst maar eens met 1 van mn ouder praten en kijken wat die er van vinden
Narf!
pi_26317096
ik zou een jaar gaan backpacken naar australie ofzo.
en dat is serieus bedoeld.
pi_26317103
Ik zou terug naar school gaan.
pi_26319853
Net met mn ouders gesproken.. die hadden het er over dat het een tijdelijke dip was.. en dat het wel over zou gaan
die reactie had ik wel een beetje verwacht maar ze kunnen zich moelijk verplaatsten in mijn situatie
mijn vader is elke dag buiten mn moeder werkt met verschillende mensen
ik zit elke dag in de zelfde stink ruimte en die is gaan vervelen
en die ben ik echt zat
Narf!
  maandag 18 april 2005 @ 13:38:10 #16
86044 Neverland
Still the same only different.
pi_26321426
quote:
Op maandag 18 april 2005 12:37 schreef Sickert het volgende:
Net met mn ouders gesproken.. die hadden het er over dat het een tijdelijke dip was.. en dat het wel over zou gaan
die reactie had ik wel een beetje verwacht maar ze kunnen zich moelijk verplaatsten in mijn situatie
mijn vader is elke dag buiten mn moeder werkt met verschillende mensen
ik zit elke dag in de zelfde stink ruimte en die is gaan vervelen
en die ben ik echt zat
Hoelang zit je er al mee dan? ik bedoel als je er al maanden mee zit dan zal het echt geen tijdelijke dip zijn hoor! Ik ben zelf een aantal jaar terug een keer gestopt met een opleiding, waarvan mijn ouders eerst ook dachten dat het een tijdelijke dip was, nou niet dus 3 maand later alsnog gestopt.
Maar goed afhankelijk van hoe lang je er al mee zit zou ik het nog een tijdje aankijken en je voelt zelf wel of je zelfs dat niet meer kan/wil...en dan moet je dat ook beslist niet doen en gewoon direct kappen (wel overleggen/uitleggen aan je ouders uiteraard)! Je hoeft niet met heel veel plezier naar je werkt te gaan elke dag maar er tegenopzitten is al helemaal geen optie! Veel succes in ieder geval!
Sometimes I feel like a burned up letter, no one can read me...
pi_26321557
Misschien weer naar school gaan indeed. Ideaal voor nieuwe contacten. En je kan je meteen focussen op een nieuwe carriere...
pi_26323184
quote:
Op maandag 18 april 2005 13:38 schreef Neverland het volgende:

[..]

Hoelang zit je er al mee dan? ik bedoel als je er al maanden mee zit dan zal het echt geen tijdelijke dip zijn hoor! Ik ben zelf een aantal jaar terug een keer gestopt met een opleiding, waarvan mijn ouders eerst ook dachten dat het een tijdelijke dip was, nou niet dus 3 maand later alsnog gestopt.
Maar goed afhankelijk van hoe lang je er al mee zit zou ik het nog een tijdje aankijken en je voelt zelf wel of je zelfs dat niet meer kan/wil...en dan moet je dat ook beslist niet doen en gewoon direct kappen (wel overleggen/uitleggen aan je ouders uiteraard)! Je hoeft niet met heel veel plezier naar je werkt te gaan elke dag maar er tegenopzitten is al helemaal geen optie! Veel succes in ieder geval!
ben het al maanden zat en heb al eerder een dip gehad..
ik zie nu elke dag 50 dezelfde mensen en het zijn bijna allemaal van die simpele mensen die dr eigen dorp nooit uitkomen en het al raar vinden als je je brood in een zakje meeneemt ipv een brood doos
was in het begin wel grappig maar gaat nu vervelen
heb het wel goed op mn werk het is niet super zwaar en ook niet stresvol
alleen ben de situatie zat.. elkde dag in de zelfde loods
moet gewoon goed nadenken.. weet wel dat ik dit niet meer wel wat wel dat weet ik ook niet
Narf!
pi_26340344
quote:
Op maandag 18 april 2005 08:29 schreef Sickert het volgende:

[..]

Tja daar zit wat in.. maar ben niet iemand die zo maar zn spullen pakt en opstapt.
en ik zie mn ouders nou niet echt staan springen
nou doe ik het wel voor mezelf maar ik weet dan weer hoe het gaat..
En je werk dan? doe normaal! etc...

fuck man life's a bitch als je niet weet wat je wil.. en moet doen
Kerel, je moet nog 40 jaar werken. Als je 50 bent ga je ook niet meer met je rugzak door azie.
Je kan er misschien een half jaar er voor uittrekken, nu alvast regelen dat je of terug kan naar je baan of dat je wat anders hebt.
Of een andere baan in een andere stad? Succes iig.
...wat een klein burgerlijk gezeik van al die muffe normen & waarden polder mensjes...
  dinsdag 19 april 2005 @ 10:07:03 #20
86044 Neverland
Still the same only different.
pi_26341931
Als je er echt al maanden mee zit en het gevoel niet weg gaat, zou ik stoppen met werken, of nu nog eventjes doorgaan en ondertussen proberen uit te vinden wat je wilt! Mocht dit niet lukken zou ik er als ik jou was ook een tijdje tussenuit gaan, eventjes helemaal weg! En dan kun je uitgebreid nadenken over hoe of wat..maar wat FatherJack ook zegt, je moet het wel ffies goed regelen vantevoren natuurlijk...
Sometimes I feel like a burned up letter, no one can read me...
pi_26342026
Tja, de meesten die vroeg een keuze moeten maken komen daar op terug.
Jij dus ook.

Dat is niet erg.

Explore je mogelijkheden...
Wat kun je vanaf hier....?

Misschien is dit al gezegd maar ik heb niet alles doorgelezen....
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  dinsdag 19 april 2005 @ 10:59:18 #22
95998 -DailaLama-
Het is Dalai, niet Daila!
pi_26342950
quote:
Ik heb verkeerd gekozen... en 6 jaar opgefucked.. maar dat vertellen ze je niet als ze zeggen dat je moet kiezen...
Herkenbaar. Ik vind dat studieadviseurs en decanen en al dat soort mensen niet je moeten pushen om, als je het op het einde van je opleiding niet meer weet, zo snel mogelijk een studie te kiezen. Dan is het beter om een jaartje een rustig simpel baantje te nemen zodat je rustig kan kijken wat je nou eigenlijk wil. Anders ben je aan het kiezen om het kiezen en niet om het willen, en dat werkt niet.
  dinsdag 19 april 2005 @ 15:15:02 #23
95998 -DailaLama-
pi_26349453
Ik ben m'n studie ook zat. Vanaf de basisschool vind ik het altijd al leuk om creatief bezig te zijn, cartoons te tekenen, te schilderen, photoshoppen .... en wat doe ik? Bioinformatica (HBO), waar je databases moet bouwen voor eiwitten en moet kijken hoeveel die eiwitten op elkaar lijken.

Ik denk er over om er mee te stoppen en iets grafisch te doen (kunstacademie of zo), maar ik zit al in het derde jaar ... Aan de andere kant vind ik me te jong (20) om nu al te zeggen "ik doe dit werk/studie omdat ik in het derde jaar zit".

Ik bedoel: Straks over 25 jaar, 2030:
Mijn kind:
"Waarom kies je niks anders, papa? Je vindt het toch niks aan?"
Ik:
"Nou in 2005 vond ik het zonde dat ik toen al in het derde jaar zat!"

dinsdag 19 april 2005 @ 15:16:17 #24
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_26349481
Even serieus, je kunt altijd veranderen. Jij bent zelf degene die beperkingen oplegt door te zeggen dat iets anders wilt maar het niet kunt.
Als je het niet probeert heb je ook geen recht van spreken dat je het zat bent, simpel.
  dinsdag 19 april 2005 @ 15:18:02 #25
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_26349534
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 15:15 schreef -DailaLama- het volgende:
Ik ben m'n studie ook zat. Vanaf de basisschool vind ik het altijd al leuk om creatief bezig te zijn, cartoons te tekenen, te schilderen, photoshoppen .... en wat doe ik? Bioinformatica (HBO), waar je databases moet bouwen voor eiwitten en moet kijken hoeveel die eiwitten op elkaar lijken.

Ik denk er over om er mee te stoppen en iets grafisch te doen (kunstacademie of zo), maar ik zit al in het derde jaar ... Aan de andere kant vind ik me te jong (20) om nu al te zeggen "ik doe dit werk/studie omdat ik in het derde jaar zit".
Wat een non argument... Ik ben 23 jaar en 1e jaars omdat ik eindelijk een opleiding heb die ik leuk vind.
Grafisch gekut, heerlijk
linkje
  dinsdag 19 april 2005 @ 15:23:08 #26
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_26349663
Wat Xebro zegt. Als je het gevoel hebt dat deze studie niet is wat je wilt en je al -zo veel als mogelijk- het idee hebt te weten waar wel je hart ligt, dan moet je dat nastreven en je niet door eventuele beren op de weg laten tegenhouden.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_26350599
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 15:16 schreef Xebrozius het volgende:
Even serieus, je kunt altijd veranderen. Jij bent zelf degene die beperkingen oplegt door te zeggen dat iets anders wilt maar het niet kunt.
Als je het niet probeert heb je ook geen recht van spreken dat je het zat bent, simpel.
Wat heerlijk om jou hier weer tegen te komen

Maar Xebrozius heeft wel helemaal gelijk.

Je kunt alles wat je wilt, maar legt je zelf beperkingen op....
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  dinsdag 19 april 2005 @ 16:17:26 #28
95998 -DailaLama-
pi_26351163
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 15:18 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

Wat een non argument... Ik ben 23 jaar en 1e jaars omdat ik eindelijk een opleiding heb die ik leuk vind.
Grafisch gekut, heerlijk
linkje
Inderdaad, vandaar dat ik ook het een belachelijk argument vindt.
  dinsdag 19 april 2005 @ 16:19:40 #29
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_26351211
Maar, ga je er daadwerkelijk iets mee doen of blijft het bij 'had ik maar, zou ik maar'?
  dinsdag 19 april 2005 @ 16:22:25 #30
95998 -DailaLama-
pi_26351271
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 16:19 schreef Copycat het volgende:
Maar, ga je er daadwerkelijk iets mee doen of blijft het bij 'had ik maar, zou ik maar'?
Ik zit nu nog in de "misschien zou ik ... "-fase.
  dinsdag 19 april 2005 @ 16:32:41 #31
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_26351513
Snap ik. Is natuurlijk ook geen beslissing die je van de een op de andere dag maakt.
Zolang je er voor jezelf maar voor waakt dat die misschien-fase niet te lang gaat duren en mettertijd overgaat in een 'had ik nu maar die kans gegrepen'.
pi_26351634
hmm is bestwel een goed topic geworden zie ik met meer mensen die dit probleem hebben
ben er over na aan het denken op dit moment om iets van een opleiding te gaan doen of om te gaan backpacken samen met mn vriendin die zit nmlk ook een beetje met wat moet ik!?
dus naja kzie het wel ga er in iedergeval over nadenken
Keep this topic alive! want het is erg fijn om alles hier te lezen want ben na 1 dag al best ver en voel me al een stuk beter
Narf!
pi_26351789
ik ben ook na anderhalf jaar gestopt met de opleiding logistiek..
in september begin ik aan bestuurskunde.. hele andere kant op dus, maar dat lijkt me ècht leuk.
ook omdat ik in mijn vrije tijd al met dat soort dingen bezig ben..
so what dat ik 2 jaar verkloot heb.. ik wil wèl iets doen en leren wat ik leuk vindt, ook in de toekomst.
dag
pi_26352336
ja zit zeker wat in ben wel bereid alles wat ik nu heb op te geven zal wel moeilijk zijn want ik ben helemaal weg van mn auto maarja dat geld kan ik mooi gebruiken om te packen daarintegen
Narf!
  dinsdag 19 april 2005 @ 17:07:01 #35
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_26352338
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 16:39 schreef Sickert het volgende:
om te gaan backpacken samen met mn vriendin
= einde relatie. Een lange tijd enkel op elkaar aangewezen zijn terwijl je in een ander land zit is funest voor een relatie.
Ik spreek uit ervaring .

Tenzij zij dominant is in de relatie en jij gedwee zonder ruggegraat achter haar aanloopt?
pi_26352357
hehe hoezo dat vertel eens Xebrozius.. kzie t probleem niet zo we denken over het algemeen veel hetzelfde
Narf!
  dinsdag 19 april 2005 @ 17:11:23 #37
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_26352452
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 17:08 schreef Sickert het volgende:
hehe hoezo dat vertel eens Xebrozius.. kzie t probleem niet zo we denken over het algemeen veel hetzelfde
Je zult zien dat als je voor een periode van een half jaar alles met elkaar deelt van s'ochtends vroeg tot 's avonds laat de irritatie zal groeien als een grote zwerende puswond openknapt op een gegeven moment.
Het zit hem namelijk niet in het feit hoe vaak jullie het met elkaar eens zijn maar in de dingen die jullie NIET met elkaar eens zijn.
Over het algemeen hetzelfde denken wordt zwaar overschat, zeker tijdens vakanties.
  dinsdag 19 april 2005 @ 17:11:32 #38
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_26352453
Waarom zou je trouwens moeten kiezen? Niemand kan je dat opleggen hoor...WIl/kan je niet kiezen, doe dat dan niet. Kloot lekker wat aan, ga jezelf zoeken ...leef
  dinsdag 19 april 2005 @ 17:13:02 #39
32346 Xebrozius
tactloze lul
pi_26352484
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 17:11 schreef SHE het volgende:
Waarom zou je trouwens moeten kiezen? Niemand kan je dat opleggen hoor...WIl/kan je niet kiezen, doe dat dan niet. Kloot lekker wat aan, ga jezelf zoeken ...leef
Is hij dood dan?
Dit valt in de categorie "volg je hart".
pi_26352673
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 17:11 schreef SHE het volgende:
2e fase = kiesen, studie keuze = kiezen.. en ja daar wordt je wel toe gedwongen..
dag
pi_26352905
quote:

Heb mn rijbewijs rijd in een Opel Astra sport
Dit is eigenlijk verreweg het belangwekkendst uit de tekst.
High hopes and aspirations, and years, above my station
Maybe
but all this time I've tried to walk with dignity and pride
pi_26353515
que?
Narf!
  dinsdag 19 april 2005 @ 18:09:56 #43
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_26353700
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 17:22 schreef petre86 het volgende:

[..]

2e fase = kiesen, studie keuze = kiezen.. en ja daar wordt je wel toe gedwongen..
niks moet?

ook kiezen is een keuze hoor
  dinsdag 19 april 2005 @ 19:55:31 #44
95998 -DailaLama-
pi_26356496
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 17:22 schreef petre86 het volgende:

[..]

Idd. Daarom vind ik dat ook verkeerd. Tempo, tempo, tempo lijkt het wel. Daarom switchen er ook zo veel mensen van studie.

In Engeland is het heel gebruikelijk dat je na je middelbare schooltijd even afstand neemt en gaat reizen of werken. Een gap year. Hier doen mensen dat ook wel, maar die mensen in mijn omgeving kan ik maar op 1 hand tellen.
pi_26395967
Hallo ff een update hier
Ben informatie aan het zoeken omeen halfjaar/jaar naar Australie te gaan samen met mn vriendin
en daar rond te trekken/werken
vertelde het tegen mn ouders en die reageerde niet echt blij..
maarja ben 21 en kan heus wel zelf beslissen natuurlijk
Narf!
pi_26405029
Heerlijk voor je dat je iets heb gevonden wat je graag zou willen doen!
Dat je ouders niet blij reageren... Ja logish denk ik dan... Ik zou me kind ook niet een halfjaar/jaar willen missen... Maar ik denk dat ze dan toch blijer zullen zijn (Uiteindelijk) Dat je het dan een jaar naar je zin heb dan dat je nog een jaar hier blijft en er niet happy van word.

Wens je veel plezier en veel genieten!
Weet Het Voor Een Ander Wel Zo Mooi Te Vertellen... Maar Ondertussen...
  donderdag 21 april 2005 @ 15:40:30 #47
119096 Lenter
Come on over
pi_26405629
He Sickert,

Ik heb 2 jaar geleden, was toen 20/21 ook gedaan. Beetje om dezelfde reden. Was na 2e jaar van m'n studie.
Ik kwam er tijdens mijn 8 maanden OZ en 1 maand Thailand achter dat het met m'n studie wel goed zat en dat ik er wel mee verder willde.

Ben nu aan het afstuderen en zie de toekomst goed in.
Ik zeg natuurlijk niet dat het bij jou ook zo gaat en dat je ineens het licht ziet ofzo, maar zo'n reis is ideaal omdat uit je dagelijkse invloeden bent en caak hele indrukkwekkende ontmoetingen doet.

Suc6
G'day Mate!
pi_26406433
De situatie waar jij in zit wil ik dus voorkomen . (zal wel komen door mn bijbaan, kut werk).

Maargoed iig zou ik toch wel alles op alles zetten om HBO binnen te halen. Je kunt bijna alle opleidingen (zowel MBO als HBO) duaal doen, dus lekker 3 dagen werken en 2 (halve?) dagen school. Als ik je goed begrijp ben je inteligent genoeg om het te kunnen en je zou ook graag willen.

Doe anders eens gek en ga zitten zoeken bij opleidingen: http://www.hanze.nl bijv. Check wat je leuk lijkt en ga daar een beetje op richten. (doel stellen). Ook al duurt het misschien nog 3 jaar voor je er toegelaten kan worden, je hebt een doel.
  donderdag 21 april 2005 @ 16:13:40 #49
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_26406519
Stel jezelf een doel/ een aantal doelen, iets wat je wilt behalen/ war je naartoe streeft. Mensen worden ongelukkig zonder doelen
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
pi_26409171
kies een baan met wat meer perspectief... Als dokkie kan ik echt alle kanten uit. ik zou er niet aan moeten denken dat ik geen groei potentieel meer had.
pi_26409716
Ik heb geen idee wat er in me opkwam om het hele verhaal te gaan lezen
© ©
pi_26409847
IK heb na mijn VWO ook de biezen gepakt, jaar in Londen gewerkt, en dat heeft m'n hele wereld op zi'n kop gezet. Vroaguh was ik altijd thuis vermaakte me prima maar verlegen enzo,
Na m'n gap year in Londen ben ik tijd in Japan geweest. Hierdoor krijg ik heel veen interessse in Azie. Dus met mijn huidige opleiding ben ik voor exchange naar Hong Kong gegaan, en in Thailand leren duiken. Toen bedacht ik me dat ik dat echt geweldig vond, en over paar maandjes staat het instructeurs examen voor me klaar. Ik ben nu ook weer in Hong Kong (na veel moeite)

Wat ik probeer te zeggen is, als je echt dromen hebt kun je ver komen. Iedereen zei ook dat ik gek was, maar nu is iedereen jaloers omdat ik gedaan(doe) wat ik wilde doen.

Laat je dromen je leiden! (en beetje gezond verstand:P)
There are 300,000,000 species/kinds of insects in the world, as opposed to about 5,000 species/kinds of mammals. If God really did create the world in 7 days, he must have spent a lot of time on the insects. Maybe he considers them his finest work?
pi_26409872
quote:
Op donderdag 21 april 2005 18:37 schreef da_micha_man het volgende:
Ik heb geen idee wat er in me opkwam om het hele verhaal te gaan lezen
pi_26413850
quote:
Op donderdag 21 april 2005 18:43 schreef xelnaga het volgende:
IK heb na mijn VWO ook de biezen gepakt, jaar in Londen gewerkt, en dat heeft m'n hele wereld op zi'n kop gezet. Vroaguh was ik altijd thuis vermaakte me prima maar verlegen enzo,
Na m'n gap year in Londen ben ik tijd in Japan geweest. Hierdoor krijg ik heel veen interessse in Azie. Dus met mijn huidige opleiding ben ik voor exchange naar Hong Kong gegaan, en in Thailand leren duiken. Toen bedacht ik me dat ik dat echt geweldig vond, en over paar maandjes staat het instructeurs examen voor me klaar. Ik ben nu ook weer in Hong Kong (na veel moeite)

Wat ik probeer te zeggen is, als je echt dromen hebt kun je ver komen. Iedereen zei ook dat ik gek was, maar nu is iedereen jaloers omdat ik gedaan(doe) wat ik wilde doen.

Hierin herken ik mezelf wel n beetje eigenlijk . Maar dan ben ik gelukkig zo verstandig om eerst HBO te doen/proberen (met mn huidige motivatie haal ik het nooit, moet dus ff veranderen) en mocht dat niet lukken ga ik tijdelijk naar het buitenland, en anders na me HBO .

Hoe heb jij dat geregeld in Londen?
pi_26415740
ik heb eerst jaar gewerkt tussen VWO en HBO, kan er nu weer terug, ik heb tijdens me studie als studieonderdeel het buitenland bezocht.

is dat wat je bedoeld?
There are 300,000,000 species/kinds of insects in the world, as opposed to about 5,000 species/kinds of mammals. If God really did create the world in 7 days, he must have spent a lot of time on the insects. Maybe he considers them his finest work?
  donderdag 21 april 2005 @ 23:38:10 #56
118565 bouncing
Come Together
pi_26418547
kijk naar je mogelijkheden voor een andere baan, kijk wat jouw past
al zie je wat dat meer dan 800 in de maandverdiend: TAKE IT

je leeft maar 1 keer, kan je beter meer plezier en minder geld hebben dan ongelukkig zijn en net iets meer verdienen
Here come old flattop he come grooving up slowly
He got joo-joo eyeball he one holy roller
He got hair down to his knee
Got to be a joker he just do what he please...
pi_26418971
quote:
Op donderdag 21 april 2005 22:11 schreef xelnaga het volgende:
ik heb eerst jaar gewerkt tussen VWO en HBO, kan er nu weer terug, ik heb tijdens me studie als studieonderdeel het buitenland bezocht.

is dat wat je bedoeld?
Ik ben benieuwd naar dat ongeschoolde werk in het buitenland, tussen je VWO en HBO . Mocht ik volgend jaar te weinig motivatie hebben heb ik een soort "noodplan" .
pi_26423382
Gewerkt voor een hotel. ILH inLondon. Ik ben toen via een organisatie gegaan maar je kunt beter direct soliciteren.
pi_26424261
quote:
Weten jullie iets? Of heb je hetzelfde probleem?.
Nee. Ja

Ik zit min of meer met hetzelfde. Momenteel doe ik HBO, na een traject van MAVO en MBO door lopen te hebben. In januari studeer ik af en ik weet totaal niet wat ik wil gaan doen. Mijn opleiding leidt op tot een functie in de Vastgoedwereld. Daar kun je op zich lekker verdienen, maar het is mijn veel te commercieel. Zo heb ik stage gelopen bij een makelaarskantoor, waar ik elke dag met lood in mijn schoenen naar toeging. Wat een gebakken lucht braken die lui uit zeg!

Er zijn ook non-commerciële functies die ik kan gaan bekleden, zoals werken voor gemeenten. Dat laatste trekt me wel, maar ik denk dat ik daarop na een jaar ben uitgekeken. Ik zoek iets in een andere branche, waar ik na mijn afstuderen kan beginnen. Van kinds af aan ben ik WO2-fanaat, in de meest positieve zin van het woord weliswaar, en zou graag is in die richting gaan doen. Wat bij mij erg veel twijfel wekt is of ik het wel moet doen: vormt mijn afwijkende opleiding een probleem en ís er wel werk? Computers zijn een andere interesse, maar om zonder de juiste papieren in de IT terecht te komen wordt toch lastig.

Daarnaast is mijn avontuurlijke geest op gaan spelen. Volgend jaar wil ik met mijn PADI beginnen, en misschien mezelf opwerken tot instructeur. Stiekem lijkt het me wel wat om in een tropisch gebied voor instructeur te gaan spelen.

Twijfel, twijfel, twijfel

[ Bericht 12% gewijzigd door Botje96 op 22-04-2005 09:15:22 ]
  vrijdag 22 april 2005 @ 10:08:24 #60
119096 Lenter
Come on over
pi_26425438
quote:
Op donderdag 21 april 2005 23:47 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ik ben benieuwd naar dat ongeschoolde werk in het buitenland, tussen je VWO en HBO . Mocht ik volgend jaar te weinig motivatie hebben heb ik een soort "noodplan" .
Wat voor ongeschoold werk wil je doen? In Australie is bijvoorbeeld genoeg tijdelijk werk te vinden. Even contacten leggen maar er bestaan hele bureau's voor.
G'day Mate!
pi_26425967
Open een nieuw café of zo.. beetje ongestuurd bier drinken.. gelijk van al je problemen 'af'
© ©
pi_26435027
Heb mn eerste boek al gekocht (nouja mn vriendin) over Australie
Het is een reisgids van National Gheographic over Australie ofcors
die ga ik eens lekker doorlezen van het weekend
en beetje surfen online
Narf!
  vrijdag 22 april 2005 @ 16:51:11 #63
15600 BB-King
Long live the King!
pi_26435279
Wordt hip-hopper.
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
  vrijdag 22 april 2005 @ 16:54:49 #64
119357 Mauveen
passieve gebruiker
pi_26435369
Ken het idee. Na m'n havo had ik helemaal geen zin om naar het hbo te gaan. En eigenlijk vond ik alles maar een beetje saai worden. elke week hetzelfde, maandag dit, dinsdag dat, woensdag weer wat. Heb er dus voor gekozen er een jaartje tussenuit te gaan. Zit hier nu lekker in amerika. Ik ga hier wel naar school maar tislekker makkelijk. Heb iig helemaal nog geen zin om weer terug naar nederland te gaan over 2 maandjes.
pi_26435427
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 16:51 schreef BB-King het volgende:
Wordt hip-hopper.
Das te makkelijk
Narf!
pi_26441730
quote:
Op donderdag 21 april 2005 16:13 schreef SEMTEX het volgende:
Stel jezelf een doel/ een aantal doelen, iets wat je wilt behalen/ war je naartoe streeft. Mensen worden ongelukkig zonder doelen
Hier ben ik het totaal mee eens .
En ontopic.. ik ben al jaren bang dat ik zoiets wordt als degene die dit topic startte, ik wil echt no way suf kut werk doen .. jaren hetzelfde niet voor uit groeien, en eigenlijk 'niks' doen. En te 'scared' om iets 'anders' te doen. Een ander pad in je leven te nemen.
Iets wat ik dus echt wel wil, kwil de wereld in.. moet gewoon :/
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_26443065
quote:

Weten jullie iets?
Ja. Change!
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek
pi_26446485
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 10:08 schreef Lenter het volgende:

[..]

Wat voor ongeschoold werk wil je doen? In Australie is bijvoorbeeld genoeg tijdelijk werk te vinden. Even contacten leggen maar er bestaan hele bureau's voor.
Ik dacht zelf eerder aan Groot Brittanie of Amerika.. (iig Engelstalig land ). Australie trekt me weer niet zo. Soort werk maakt in principe niet veel uit, als ik er maar wat leer. Iets in de horeca oid lijkt me dan wel gaaf, beetje contact met mensen iig .
pi_26446713
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 00:43 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Ik dacht zelf eerder aan Groot Brittanie of Amerika.. (iig Engelstalig land ). Australie trekt me weer niet zo. Soort werk maakt in principe niet veel uit, als ik er maar wat leer. Iets in de horeca oid lijkt me dan wel gaaf, beetje contact met mensen iig .
en gratis bier
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
pi_26446838
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 00:56 schreef Beach het volgende:

[..]

en gratis bier
pi_26455417
Er zijn ook mensen die geen vrienden hebben, een kutbaan, maar ook geen vriendin.
Terwijl ze wel hun best doen daarvoor.
Dus troost je.
1.618033988749894848204586834365638117720309179805762862135448622705260462818902449707
20720418939113748475408807538689175212663386222353693179318006076672635443338908659593
95829056383226613199282902678806752087668925017116962070322210432162695486262
pi_26457601
quote:
Op zaterdag 23 april 2005 16:16 schreef FatalException het volgende:
Er zijn ook mensen die geen vrienden hebben, een kutbaan, maar ook geen vriendin.
Terwijl ze wel hun best doen daarvoor.
Dus troost je.
dus?.
Narf!
  zondag 24 april 2005 @ 23:19:29 #73
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_26486914
Ben 25, had vriendin, huisje, vaste baan, en was alles zat, ben deze winter 4.5mnd alleen naar een wintersportgebied gegaan wezen werken, boarden, zuipen, hoop nieuwe mensen leren kennen en ben echt zoo blij dat ik dat gedaan heb, ondanks dat ik nu terug ben niks meer heb ben ik super happy haha.
Realiseer je dat je kan doen wat je wilt in je leven, ja je kan naar australie als je dat wilt, gewoon doen! en dan zie je wel weer, helemaal leuk dat je vriendin mee gaat, ik denk dat zown ervaring ook erg goed is voor jullie relatie. Je bent 21 kommop zeg je baan op en laat iedereen maar lekker de vinketering krijgen
Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
  zondag 24 april 2005 @ 23:53:33 #74
118565 bouncing
Come Together
pi_26487707
quote:
Op zondag 24 april 2005 23:19 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Ben 25, had vriendin, huisje, vaste baan, en was alles zat, ben deze winter 4.5mnd alleen naar een wintersportgebied gegaan wezen werken, boarden, zuipen, hoop nieuwe mensen leren kennen en ben echt zoo blij dat ik dat gedaan heb, ondanks dat ik nu terug ben niks meer heb ben ik super happy haha.
Realiseer je dat je kan doen wat je wilt in je leven, ja je kan naar australie als je dat wilt, gewoon doen! en dan zie je wel weer, helemaal leuk dat je vriendin mee gaat, ik denk dat zown ervaring ook erg goed is voor jullie relatie. Je bent 21 kommop zeg je baan op en laat iedereen maar lekker de vinketering krijgen
respect
Here come old flattop he come grooving up slowly
He got joo-joo eyeball he one holy roller
He got hair down to his knee
Got to be a joker he just do what he please...
  zondag 24 april 2005 @ 23:58:02 #75
82456 teig
oh my gow
pi_26487810
Ik voel me op dit moment ook ontzettend onrustig, ik werk nu drie jaar ( met veel plezier overigens) in de gehandicapten zorg. afgelopen jaar ben ik een studie ernaast gaan doen. Sinds oud en nieuw een relatie.
ben 24 geworden een maandje geleden....

Maar sinds een week of twee heb ik het zo overal mee gehad..school, werk en mijn relatie..... Ik weeet het gewoon effe ni meer. Ik kan er niet echt over praten met mijn vriend want die is nu ook ff druk in zijn kop.. werk dat afloopt en zijn moeder die gaat emigreren.

maar wat ik dan wel wil? Ik weet het gewoon iet meer. Ik baal ervan dat mijn collea's nu doorhebben dat ik onrustig ben. Vanmiddag vroeg er al een of ik wegging ofzo.. hij voelde het aan op de een of andere manier.

Wat ik het liefst zou willen.. weg gaan.. even ergens heen waar ik alleen kan zijn en mijn dingen kan doen zoals ik ze wil. Even zwaar egoistisch zijn en alleen maar aan mezelf denken.. Maar ja mijn vriend, ik hou van hem en wil hem niet kwijt, en mijn baan.. ik heb het naar mijn zin en zeg de zekerheid ( een vast contract wat lichtelijk zeldzaam is) toch liever niet op.. en mijn studie, ik betaal ervoor en vind het zonde om er na een jaar al mee te kappen, want ik vind het op zich wel leuk....

helluuuup!
  maandag 25 april 2005 @ 01:22:28 #76
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_26489111
Mja ik denk dat iedereen zich wel eens zo voelt. Mischien is het gewoon een dip van nogmaar 2 weken of mischien zit je echt op de verkeerde "weg". Mischien is een studie ernaast wel teveel en heb je bijna geen tijd voor jezelf. Bedenk eens wat jij belangrijk in het leven vind en wat je graag wilt bereiken of zou willen gaan doen, los van alles, puur voor jezelf. Wanneer vind jij dat je succesvol bent, niet wat anderen vinden. Ennuh egoistisch?.. is iedereen niet egoistisch en denkt alleen maar aan zichtzelf? Het is jouw leven. Wanneer je vriend weer alles op een rit heeft en je dr weer met hem over kan praten is het ook al beter denk ik. Heb je het op je werk echt naar je zin, of omdat je een vast contract hebt ?
  maandag 25 april 2005 @ 01:40:08 #77
82456 teig
oh my gow
pi_26489298
ja ik heb het erg naar mijn zin, maar nu ff niet geloof ik....

heb er serieus an gedcht mijn studie te kappen, maar ja tis zoveel geld wat ik al betaalt heb, zonde om het weg te gooien....

ook omdat mijn baas een gedeelte betaalt.

Eigenlijk stemt het idee dat ik nog 5 jaar bij deze baas moet blijven werken me al zwaar
  maandag 25 april 2005 @ 01:41:24 #78
82456 teig
oh my gow
pi_26489311
en eigenlijk ben ik gewoon stikjaloers op mensen die hun instinct volgen zoals Dikkiedik_2003 gewoon lekker weggaanen je eigen ding doen..

durfde ik dat maar
  maandag 25 april 2005 @ 01:54:17 #79
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_26489412
Haha thnx Ja dat ging bij ook niet zomaar hoor.. Ik heb echt behoorlijk wat lef moeten verzamelen. Voor ik naar frankrijk ging heb ik eerst een baan en inwoning daar geregeld, om toch wel zekerheid te hebben voor ik me baan opzeg hier, toen ik dat had besloten had ben ik na een aantal slapeloze nachten WTF IK GA HET GEWOON DOEN naar me baas gegaan om ontslag te nemen die het overigens goed opving en me groot gelijk gaf. Ontslag nemen is moeilijker dan je denkt trouwens.

Je moet 5 jaar bij die baas blijven ivm de studie die hij voor je betaalt ofzo? Ja dat is wel een behoorlijke periode waar je dan mee instemt. Het is in ieder geval wel belangrijk dat je het naar je zin hebt anders is het helemaal niet te doen. Het is gewoon ff een dip denk ik, kop op!
  maandag 25 april 2005 @ 02:00:00 #80
82456 teig
oh my gow
pi_26489454
en als ik dan wegga naar een andere baas dan kan ik altijd proberen of die mijn studie schuld over wil nemen...

maar ik ga dr vanuit dat ik mijn tijd vol maak en dat dit ff een tijdelijke dip is...
pi_26489633
Ik zou iniedergeval als je besluit om te gaan reizen dit goed gaan overleggen met je baas zodat je altijd nog terug kunt naar je oude baan, ook al is het niet iets wat je wil. Ook al denk je daar over een paar maanden misschien anders over?

Is dit iets om iniedergeval OOK met je vriendin te bespreken en niet alleen met je ouders?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 25 april 2005 @ 12:49:23 #82
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_26495353
Waarom zou een nieuwe werkgever in godesnaam je schuld over willen nemen? Nee dat gebeurt niet Neem aan dat je dr goed over nagedacht hebt en je studie interressant is en je dr wat aan hebt om straks verder te kunnen groeien. Wat voor werk doe je trouwens?
  dinsdag 26 april 2005 @ 07:35:59 #83
82456 teig
oh my gow
pi_26512202
er zijn werkgevers die wel de studielast over nemen, omdat ze daarmee wel investeren in de werknemer.

Ik werkl nu met meervoudig gehandicapte jongeren en zou graag met gedragsmoeilijken werken, maar ja ben pas 24 en das vaak te jong om die kant op te gaan...
  dinsdag 26 april 2005 @ 15:07:52 #84
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_26520702
quote:
Op donderdag 21 april 2005 18:43 schreef xelnaga het volgende:
jaar in Londen gewerkt......Na m'n gap year in Londen ben ik tijd in Japan geweest. .... veel interessse in Azie. Dus met mijn huidige opleiding ben ik voor exchange naar Hong Kong gegaan, en in Thailand leren duiken. Toen bedacht ik me dat ik dat echt geweldig vond,

Juist, niks aan toe te voegen, mijn ervaring heeft ook flink mn ogen geopend. Goede instelling.
Hoe ben je ineens in Japan terecht gekomen? Lijkt me trouwens gaaf land. Ook gewerkt voor een hotelketen ofzoiets? Dan ben ik benieuwd hoe makkelijk je een werkvergunning enzo kreeg. Daarom bleef ik binnen europa maar ik wil graag buiten europa naar een eiland om te kitesurfen, mauritius bijv. Maar tis moeilijk daar een baan te krijgen ivm werkvergunning shit. Mischien moet ik gewoon heen gaan en daar een zwart betaald baantje zoeken
pi_26818295
@ dikkiedik_2003

toen ik in londen werkte heb ik beetje lopen flirten met de gasten (hetgeen verboden was, maar ach de baas hield een hand boven m'n hoofd hehe) Japanese meid leren kennen, stapel geworden. Toen wilde ik haar verassen en heb gewoon vlucht geboekt, en aangeklopt. Ze was beetje ondersteboven en kon de eerste dag niet meer zo goed praten. Dat is dus de reden dan ik in Japan was. Misschien kunnen we samen op zoek naar leuk eilandje? ik wil best werken in de duik industrie hoor
  zondag 8 mei 2005 @ 23:52:08 #86
100681 Herr_Ratt
I'm Super!
pi_26840456
wow, al die verhalen, ik vond het al heel knap van mezelf dat ik na 3 maanden met me studie stopte en voor een jaartje ging werken zonder dat m'n ouders zich ermee bemoeiden

alleen nu begin ik het werk een beetje geestdodend de vinden en heb ik toch wel een beetje spijt want studeren is veel fijner dan een 40-urige werkweek zonder een echte vakantie in het vooruitzicht
pi_26948577
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 17:07 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

= einde relatie. Een lange tijd enkel op elkaar aangewezen zijn terwijl je in een ander land zit is funest voor een relatie.
Ik spreek uit ervaring .

Tenzij zij dominant is in de relatie en jij gedwee zonder ruggegraat achter haar aanloopt?
Hoeft niet.. Is gewoon goede relatietest. Ken er genoeg die een betere relatie gekregen hebben, maar ook stellen die daarna elkaar NOOOOOIT meer wilde zien. Is dus geen wetmatigheid wat je zegt
Hoezo compromie, heb ik ongelijk dan
pi_26949199
Heb niet alle replies gelezen maar dit komt in mij op: Ga er een jaar tussenuit.
Australie ofzo, lekker makkelijk.
Je hebt vast wat geld gespaard, verkoop je auto, vraag een visum aan, boek een ticket en beleef een jaar vol met het ontmoeten van mensen tot je er ziek van wordt, het telkens opnieuw uitzoeken waar je naartoe wilt en waarom, telkens opnieuw voor jezelf opkomen om ergens te kunnen werken, telkens nieuwe feesten. Je leert jezelf er goed kennen, je leert te kiezen voor jezelf en je leert er wat je wilt. Jammer dan van je vriendin, maar je wilt toch ook niet nog 60 jaar als een bejaarde met haar leven?
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
pi_26949363
hmmm, zo te zien heeft iedereen hetzelfde idee hier en ben ik dus toch gewoon een grijze muis
misschien moet ik maar weer eens terug naar Guinea-Bissau
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
  donderdag 12 mei 2005 @ 16:48:44 #90
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_26949465
quote:
Op zondag 8 mei 2005 23:52 schreef Herr_Ratt het volgende:
wow, al die verhalen, ik vond het al heel knap van mezelf dat ik na 3 maanden met me studie stopte en voor een jaartje ging werken zonder dat m'n ouders zich ermee bemoeiden
Voor een tijd werkt dat verfrissend, maar op den duur moet je toch weer een studie oppakken. Ik ben na een verkeerde studiekeuze ook een paar jaar gaan werken en dat is een goede zaak geweest. Ik was daarna volwassener en daarnaast wist ik wat ik wilde studeren.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  zaterdag 14 mei 2005 @ 00:28:30 #91
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_26994597
quote:
Op zondag 8 mei 2005 09:00 schreef xelnaga het volgende:
@ dikkiedik_2003

toen ik in londen werkte heb ik beetje lopen flirten met de gasten (hetgeen verboden was, maar ach de baas hield een hand boven m'n hoofd hehe) Japanese meid leren kennen, stapel geworden. Toen wilde ik haar verassen en heb gewoon vlucht geboekt, en aangeklopt. Ze was beetje ondersteboven en kon de eerste dag niet meer zo goed praten. Dat is dus de reden dan ik in Japan was. Misschien kunnen we samen op zoek naar leuk eilandje? ik wil best werken in de duik industrie hoor
Hee ik heb je reactie ni meer gezien vandaar beetje late reactie
Grappig hoe je in Japan terecht bent gekomen maar had je daar geen vergunning om te werken nodig ofzo, of had zij dat voor je geregeld?
Ik ga een tijdje werken in nederland en dan wil ik naar het eiland Mauritius, super gaaf voor duiken en ook kitesurfen dus mischien is het wel gezellig. Ik heb contact met wat kitescholen daar maar tis bijna onmogelijk om daar te werken en zoiezo liggen de lonen zo laag dat ik beter hier wat kan gaan werken en dan een paar maandjes die kant op!
pi_27000498
quote:
Op maandag 18 april 2005 08:35 schreef ozzyat105 het volgende:

volg je gevoel nu en niet je verstand!
De enige die er écht wat aan kan veranderen ben je zelf!
niet klagen maar doen!

Succes!!!
Ieder zijn mening. Ik hou ook van smarties...
pi_27002377
Pak een jaartje buitenland...
Of trouwens gozer, aangezien je toch in dordt woont...

als je vanaf Centraal Station richting toulonselaan rijdt...
Dan zit er op het hoekje van de toulonselaan een beroep informatie centrum..
Zit echt direct naast de Bang en Olufsen winkel, en het is zeker de moeite waard, ze testen je echt goed en kunnen ze aand e hand van itneresses enzo kijken of ze qwat voor je vinden
pi_27010278
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 00:28 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:

[..]

Hee ik heb je reactie ni meer gezien vandaar beetje late reactie
Grappig hoe je in Japan terecht bent gekomen maar had je daar geen vergunning om te werken nodig ofzo, of had zij dat voor je geregeld?
Ik ga een tijdje werken in nederland en dan wil ik naar het eiland Mauritius, super gaaf voor duiken en ook kitesurfen dus mischien is het wel gezellig. Ik heb contact met wat kitescholen daar maar tis bijna onmogelijk om daar te werken en zoiezo liggen de lonen zo laag dat ik beter hier wat kan gaan werken en dan een paar maandjes die kant op!
nou ik heb er wel oren naar! stuur me anders mail over het een en ander. Ik heb net de mogelijkheid gehad om baan te vinden hier in Hong Kong dus misschien dat ik nog ff blijf plakken

ik hoor het wel haha
pi_27014139
Would you fuck me?... I'd fuck me... I'd fuck me hard...
pi_27351605
zo maar eens even een update van mij ik heb samen met mijn vriendin zitten zoeken en heb besloten om terug naar school te gaan.. en wel naar de Hogeschool van Rotterdam om daar IPO (industrieel project ontwerpen) te gaan volgen (Duaa)l alleen moet ik daar een toelatings test (21+ test) voor doen en dat houd in dat ik Nederlands, Engels en Wiskunde krijg nu zijn de eerste 2 geen probleem alleen Wiskunde wel en daarvoor ga ik een bijscholings cursus voor volgen en dan kan ik als het goed is examen doen 21 juni en 22 juni en hopelijk haal ik het dan zodat ik daar in September kan beginnen
Narf!
  woensdag 25 mei 2005 @ 21:24:20 #97
119580 Apologist
Nothing to give
pi_27353544
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 20:34 schreef Sickert het volgende:
(...) en wel naar de Hogeschool van Rotterdam om daar IPO (industrieel project ontwerpen) te gaan volgen (Duaa) (...)
IPO = Industrieel Product Ontwerpen
Er zouden meer goede boeken geschreven worden als er minder slechte gelezen werden.
  woensdag 25 mei 2005 @ 22:22:08 #98
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27356197
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 20:34 schreef Sickert het volgende:
zo maar eens even een update van mij ik heb samen met mijn vriendin zitten zoeken en heb besloten om terug naar school te gaan.. en wel naar de Hogeschool van Rotterdam om daar IPO (industrieel project ontwerpen) te gaan volgen (Duaa)l alleen moet ik daar een toelatings test (21+ test) voor doen en dat houd in dat ik Nederlands, Engels en Wiskunde krijg nu zijn de eerste 2 geen probleem alleen Wiskunde wel en daarvoor ga ik een bijscholings cursus voor volgen en dan kan ik als het goed is examen doen 21 juni en 22 juni en hopelijk haal ik het dan zodat ik daar in September kan beginnen
Oh top zeg ! Cool dat je stappen hebt ondernomen en nu weer opnieuw gaat studeren naar iets wat je waarschijnlijk graag wilt gaan doen. De oplossing hoeft natuurlijk niet in het avontuurlijke te liggen, in het buitenland. Al is het wel een gave ervaring
Ik ben nu na half jaar frankrijk 4wkn werkloos en heb morgen een 2de sollicitatiegesprek voor een goede functie, maar ik weet gewoon niet of ik dat wel wil. Ik vind het zo relaxed om lekker vrij te zijn dat ik nog helemaal niet aan het werk wil ook Maarja het is wel werk en geld en vanuit daar kan ik werken aan wat ik wel wil. Naar Mauritius
  woensdag 25 mei 2005 @ 22:48:15 #99
112375 sweety2
naughty naughty!!
pi_27357373
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 11:48 schreef Feather het volgende:

[..]

De enige die er écht wat aan kan veranderen ben je zelf!
niet klagen maar doen!

Succes!!!

ik wil hier ook weg, ben het zooooo zat hier. dezelfde mensen, niks nieuws.
ben er ook mee bezig, tog weer iets om naar uit te kijken
don't dream your life... Live your dreams
pi_27362498
Ik zit in New Zealand voor een jaar. En het bevalt me echt super!! Je leert nieuwe mensen kennen, een heel andere cultuur. Heel andere manier van werken.
Het heeft veel positieve en uiteraard een aantal negatieve kanten!!
Maar het is zeker een avontuur dat ik iedereen kan aanraden!
Assie enzo
pi_27362592
Ik begin steeds meer te twijfelen om volgend jaar al weg te gaan.. (nu bijna klaar met MBO waar geen fuck aan is) wilde het eigenlijk na me HBO doen, maar ik ben bang dat ik nog gewoon te weinig gemotiveerd ben om HBO te doen... Maar het punt is dat ik "nog" 19 ben en het lijkt me veel praktischer om wat ouder te zijn met meer levenservaring..

anyway mocht ik toch volgend jaar gaan studeren en ik haal het niet dan vertrek ik wel .
pi_27388320
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 21:24 schreef Apologist het volgende:

[..]

IPO = Industrieel Product Ontwerpen
jah dat ja dat is een fout die ik elke keer maak zit in mijn hoofd.
ik zeg het ook elke keer
Narf!
  donderdag 26 mei 2005 @ 23:29:28 #103
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_27391661
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 22:22 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:
Ik ben nu na half jaar frankrijk 4wkn werkloos en heb morgen een 2de sollicitatiegesprek voor een goede functie, maar ik weet gewoon niet of ik dat wel wil. Ik vind het zo relaxed om lekker vrij te zijn dat ik nog helemaal niet aan het werk wil ook
Zo dit is zooo herkenbaar..
Maar ik zie werk gewoon als iets dat moet, om vanuit door te starten. Eigen bedrijf beginnen en daardoor wat meer vrijheid hebben om te reizen etc..
Maar dat zeg ik natuurlijk niet tegen een werkgever
  vrijdag 27 mei 2005 @ 08:37:09 #104
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_27396780
quote:
Op donderdag 26 mei 2005 23:29 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Zo dit is zooo herkenbaar..
Maar ik zie werk gewoon als iets dat moet, om vanuit door te starten. Eigen bedrijf beginnen en daardoor wat meer vrijheid hebben om te reizen etc..
Maar dat zeg ik natuurlijk niet tegen een werkgever
Verstandig... hahaha.. maar goed.. inderdaad is werk gewoon een manier om je vrije tijd te financieren....
Echt... als die post van Sportlife ook weer leer heb ik juist zoiets van, damn... was ik nog maar student...
alleen het geld he.. zoooooo makkelijk
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
  dinsdag 14 juni 2005 @ 16:09:27 #105
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27921972
quote:
Op vrijdag 27 mei 2005 08:37 schreef avotar het volgende:

[..]
alleen het geld he.. zoooooo makkelijk
Geld maakt niet gelukkig maar gelukkig maken ze wel geld
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')