abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 25 april 2005 @ 01:22:28 #76
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_26489111
Mja ik denk dat iedereen zich wel eens zo voelt. Mischien is het gewoon een dip van nogmaar 2 weken of mischien zit je echt op de verkeerde "weg". Mischien is een studie ernaast wel teveel en heb je bijna geen tijd voor jezelf. Bedenk eens wat jij belangrijk in het leven vind en wat je graag wilt bereiken of zou willen gaan doen, los van alles, puur voor jezelf. Wanneer vind jij dat je succesvol bent, niet wat anderen vinden. Ennuh egoistisch?.. is iedereen niet egoistisch en denkt alleen maar aan zichtzelf? Het is jouw leven. Wanneer je vriend weer alles op een rit heeft en je dr weer met hem over kan praten is het ook al beter denk ik. Heb je het op je werk echt naar je zin, of omdat je een vast contract hebt ?
Liftverhalen http://liftendehollander.web-log.nl
Enjoy Life. Always Look For Adventure.
The Sun. The Water. The Wind. The Snow. The Adrealine Thats the Ultimate.
  maandag 25 april 2005 @ 01:40:08 #77
82456 teig
oh my gow
pi_26489298
ja ik heb het erg naar mijn zin, maar nu ff niet geloof ik....

heb er serieus an gedcht mijn studie te kappen, maar ja tis zoveel geld wat ik al betaalt heb, zonde om het weg te gooien....

ook omdat mijn baas een gedeelte betaalt.

Eigenlijk stemt het idee dat ik nog 5 jaar bij deze baas moet blijven werken me al zwaar
  maandag 25 april 2005 @ 01:41:24 #78
82456 teig
oh my gow
pi_26489311
en eigenlijk ben ik gewoon stikjaloers op mensen die hun instinct volgen zoals Dikkiedik_2003 gewoon lekker weggaanen je eigen ding doen..

durfde ik dat maar
  maandag 25 april 2005 @ 01:54:17 #79
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_26489412
Haha thnx Ja dat ging bij ook niet zomaar hoor.. Ik heb echt behoorlijk wat lef moeten verzamelen. Voor ik naar frankrijk ging heb ik eerst een baan en inwoning daar geregeld, om toch wel zekerheid te hebben voor ik me baan opzeg hier, toen ik dat had besloten had ben ik na een aantal slapeloze nachten WTF IK GA HET GEWOON DOEN naar me baas gegaan om ontslag te nemen die het overigens goed opving en me groot gelijk gaf. Ontslag nemen is moeilijker dan je denkt trouwens.

Je moet 5 jaar bij die baas blijven ivm de studie die hij voor je betaalt ofzo? Ja dat is wel een behoorlijke periode waar je dan mee instemt. Het is in ieder geval wel belangrijk dat je het naar je zin hebt anders is het helemaal niet te doen. Het is gewoon ff een dip denk ik, kop op!
  maandag 25 april 2005 @ 02:00:00 #80
82456 teig
oh my gow
pi_26489454
en als ik dan wegga naar een andere baas dan kan ik altijd proberen of die mijn studie schuld over wil nemen...

maar ik ga dr vanuit dat ik mijn tijd vol maak en dat dit ff een tijdelijke dip is...
pi_26489633
Ik zou iniedergeval als je besluit om te gaan reizen dit goed gaan overleggen met je baas zodat je altijd nog terug kunt naar je oude baan, ook al is het niet iets wat je wil. Ook al denk je daar over een paar maanden misschien anders over?

Is dit iets om iniedergeval OOK met je vriendin te bespreken en niet alleen met je ouders?
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  maandag 25 april 2005 @ 12:49:23 #82
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_26495353
Waarom zou een nieuwe werkgever in godesnaam je schuld over willen nemen? Nee dat gebeurt niet Neem aan dat je dr goed over nagedacht hebt en je studie interressant is en je dr wat aan hebt om straks verder te kunnen groeien. Wat voor werk doe je trouwens?
  dinsdag 26 april 2005 @ 07:35:59 #83
82456 teig
oh my gow
pi_26512202
er zijn werkgevers die wel de studielast over nemen, omdat ze daarmee wel investeren in de werknemer.

Ik werkl nu met meervoudig gehandicapte jongeren en zou graag met gedragsmoeilijken werken, maar ja ben pas 24 en das vaak te jong om die kant op te gaan...
  dinsdag 26 april 2005 @ 15:07:52 #84
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_26520702
quote:
Op donderdag 21 april 2005 18:43 schreef xelnaga het volgende:
jaar in Londen gewerkt......Na m'n gap year in Londen ben ik tijd in Japan geweest. .... veel interessse in Azie. Dus met mijn huidige opleiding ben ik voor exchange naar Hong Kong gegaan, en in Thailand leren duiken. Toen bedacht ik me dat ik dat echt geweldig vond,

Wat ik probeer te zeggen is, als je echt dromen hebt kun je ver komen. Iedereen zei ook dat ik gek was, maar nu is iedereen jaloers omdat ik gedaan(doe) wat ik wilde doen.

Laat je dromen je leiden! (en beetje gezond verstand:P)
Juist, niks aan toe te voegen, mijn ervaring heeft ook flink mn ogen geopend. Goede instelling.
Hoe ben je ineens in Japan terecht gekomen? Lijkt me trouwens gaaf land. Ook gewerkt voor een hotelketen ofzoiets? Dan ben ik benieuwd hoe makkelijk je een werkvergunning enzo kreeg. Daarom bleef ik binnen europa maar ik wil graag buiten europa naar een eiland om te kitesurfen, mauritius bijv. Maar tis moeilijk daar een baan te krijgen ivm werkvergunning shit. Mischien moet ik gewoon heen gaan en daar een zwart betaald baantje zoeken
pi_26818295
@ dikkiedik_2003

toen ik in londen werkte heb ik beetje lopen flirten met de gasten (hetgeen verboden was, maar ach de baas hield een hand boven m'n hoofd hehe) Japanese meid leren kennen, stapel geworden. Toen wilde ik haar verassen en heb gewoon vlucht geboekt, en aangeklopt. Ze was beetje ondersteboven en kon de eerste dag niet meer zo goed praten. Dat is dus de reden dan ik in Japan was. Misschien kunnen we samen op zoek naar leuk eilandje? ik wil best werken in de duik industrie hoor
There are 300,000,000 species/kinds of insects in the world, as opposed to about 5,000 species/kinds of mammals. If God really did create the world in 7 days, he must have spent a lot of time on the insects. Maybe he considers them his finest work?
  zondag 8 mei 2005 @ 23:52:08 #86
100681 Herr_Ratt
I'm Super!
pi_26840456
wow, al die verhalen, ik vond het al heel knap van mezelf dat ik na 3 maanden met me studie stopte en voor een jaartje ging werken zonder dat m'n ouders zich ermee bemoeiden

alleen nu begin ik het werk een beetje geestdodend de vinden en heb ik toch wel een beetje spijt want studeren is veel fijner dan een 40-urige werkweek zonder een echte vakantie in het vooruitzicht
pi_26948577
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 17:07 schreef Xebrozius het volgende:

[..]

= einde relatie. Een lange tijd enkel op elkaar aangewezen zijn terwijl je in een ander land zit is funest voor een relatie.
Ik spreek uit ervaring .

Tenzij zij dominant is in de relatie en jij gedwee zonder ruggegraat achter haar aanloopt?
Hoeft niet.. Is gewoon goede relatietest. Ken er genoeg die een betere relatie gekregen hebben, maar ook stellen die daarna elkaar NOOOOOIT meer wilde zien. Is dus geen wetmatigheid wat je zegt
Hoezo compromie, heb ik ongelijk dan
pi_26949199
Heb niet alle replies gelezen maar dit komt in mij op: Ga er een jaar tussenuit.
Australie ofzo, lekker makkelijk.
Je hebt vast wat geld gespaard, verkoop je auto, vraag een visum aan, boek een ticket en beleef een jaar vol met het ontmoeten van mensen tot je er ziek van wordt, het telkens opnieuw uitzoeken waar je naartoe wilt en waarom, telkens opnieuw voor jezelf opkomen om ergens te kunnen werken, telkens nieuwe feesten. Je leert jezelf er goed kennen, je leert te kiezen voor jezelf en je leert er wat je wilt. Jammer dan van je vriendin, maar je wilt toch ook niet nog 60 jaar als een bejaarde met haar leven?
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
pi_26949363
hmmm, zo te zien heeft iedereen hetzelfde idee hier en ben ik dus toch gewoon een grijze muis
misschien moet ik maar weer eens terug naar Guinea-Bissau
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
  donderdag 12 mei 2005 @ 16:48:44 #90
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_26949465
quote:
Op zondag 8 mei 2005 23:52 schreef Herr_Ratt het volgende:
wow, al die verhalen, ik vond het al heel knap van mezelf dat ik na 3 maanden met me studie stopte en voor een jaartje ging werken zonder dat m'n ouders zich ermee bemoeiden
Voor een tijd werkt dat verfrissend, maar op den duur moet je toch weer een studie oppakken. Ik ben na een verkeerde studiekeuze ook een paar jaar gaan werken en dat is een goede zaak geweest. Ik was daarna volwassener en daarnaast wist ik wat ik wilde studeren.
Giallo e nero č il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  zaterdag 14 mei 2005 @ 00:28:30 #91
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_26994597
quote:
Op zondag 8 mei 2005 09:00 schreef xelnaga het volgende:
@ dikkiedik_2003

toen ik in londen werkte heb ik beetje lopen flirten met de gasten (hetgeen verboden was, maar ach de baas hield een hand boven m'n hoofd hehe) Japanese meid leren kennen, stapel geworden. Toen wilde ik haar verassen en heb gewoon vlucht geboekt, en aangeklopt. Ze was beetje ondersteboven en kon de eerste dag niet meer zo goed praten. Dat is dus de reden dan ik in Japan was. Misschien kunnen we samen op zoek naar leuk eilandje? ik wil best werken in de duik industrie hoor
Hee ik heb je reactie ni meer gezien vandaar beetje late reactie
Grappig hoe je in Japan terecht bent gekomen maar had je daar geen vergunning om te werken nodig ofzo, of had zij dat voor je geregeld?
Ik ga een tijdje werken in nederland en dan wil ik naar het eiland Mauritius, super gaaf voor duiken en ook kitesurfen dus mischien is het wel gezellig. Ik heb contact met wat kitescholen daar maar tis bijna onmogelijk om daar te werken en zoiezo liggen de lonen zo laag dat ik beter hier wat kan gaan werken en dan een paar maandjes die kant op!
pi_27000498
quote:
Op maandag 18 april 2005 08:35 schreef ozzyat105 het volgende:

volg je gevoel nu en niet je verstand!
De enige die er écht wat aan kan veranderen ben je zelf!
niet klagen maar doen!

Succes!!!
Ieder zijn mening. Ik hou ook van smarties...
pi_27002377
Pak een jaartje buitenland...
Of trouwens gozer, aangezien je toch in dordt woont...

als je vanaf Centraal Station richting toulonselaan rijdt...
Dan zit er op het hoekje van de toulonselaan een beroep informatie centrum..
Zit echt direct naast de Bang en Olufsen winkel, en het is zeker de moeite waard, ze testen je echt goed en kunnen ze aand e hand van itneresses enzo kijken of ze qwat voor je vinden
pi_27010278
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 00:28 schreef Dikkiedik_2003 het volgende:

[..]

Hee ik heb je reactie ni meer gezien vandaar beetje late reactie
Grappig hoe je in Japan terecht bent gekomen maar had je daar geen vergunning om te werken nodig ofzo, of had zij dat voor je geregeld?
Ik ga een tijdje werken in nederland en dan wil ik naar het eiland Mauritius, super gaaf voor duiken en ook kitesurfen dus mischien is het wel gezellig. Ik heb contact met wat kitescholen daar maar tis bijna onmogelijk om daar te werken en zoiezo liggen de lonen zo laag dat ik beter hier wat kan gaan werken en dan een paar maandjes die kant op!
nou ik heb er wel oren naar! stuur me anders mail over het een en ander. Ik heb net de mogelijkheid gehad om baan te vinden hier in Hong Kong dus misschien dat ik nog ff blijf plakken

ik hoor het wel haha
There are 300,000,000 species/kinds of insects in the world, as opposed to about 5,000 species/kinds of mammals. If God really did create the world in 7 days, he must have spent a lot of time on the insects. Maybe he considers them his finest work?
pi_27014139
Would you fuck me?... I'd fuck me... I'd fuck me hard...
pi_27351605
zo maar eens even een update van mij ik heb samen met mijn vriendin zitten zoeken en heb besloten om terug naar school te gaan.. en wel naar de Hogeschool van Rotterdam om daar IPO (industrieel project ontwerpen) te gaan volgen (Duaa)l alleen moet ik daar een toelatings test (21+ test) voor doen en dat houd in dat ik Nederlands, Engels en Wiskunde krijg nu zijn de eerste 2 geen probleem alleen Wiskunde wel en daarvoor ga ik een bijscholings cursus voor volgen en dan kan ik als het goed is examen doen 21 juni en 22 juni en hopelijk haal ik het dan zodat ik daar in September kan beginnen
Narf!
  woensdag 25 mei 2005 @ 21:24:20 #97
119580 Apologist
Nothing to give
pi_27353544
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 20:34 schreef Sickert het volgende:
(...) en wel naar de Hogeschool van Rotterdam om daar IPO (industrieel project ontwerpen) te gaan volgen (Duaa) (...)
IPO = Industrieel Product Ontwerpen
Er zouden meer goede boeken geschreven worden als er minder slechte gelezen werden.
  woensdag 25 mei 2005 @ 22:22:08 #98
56791 Dikkiedik_2003
De liftende hollander
pi_27356197
quote:
Op woensdag 25 mei 2005 20:34 schreef Sickert het volgende:
zo maar eens even een update van mij ik heb samen met mijn vriendin zitten zoeken en heb besloten om terug naar school te gaan.. en wel naar de Hogeschool van Rotterdam om daar IPO (industrieel project ontwerpen) te gaan volgen (Duaa)l alleen moet ik daar een toelatings test (21+ test) voor doen en dat houd in dat ik Nederlands, Engels en Wiskunde krijg nu zijn de eerste 2 geen probleem alleen Wiskunde wel en daarvoor ga ik een bijscholings cursus voor volgen en dan kan ik als het goed is examen doen 21 juni en 22 juni en hopelijk haal ik het dan zodat ik daar in September kan beginnen
Oh top zeg ! Cool dat je stappen hebt ondernomen en nu weer opnieuw gaat studeren naar iets wat je waarschijnlijk graag wilt gaan doen. De oplossing hoeft natuurlijk niet in het avontuurlijke te liggen, in het buitenland. Al is het wel een gave ervaring
Ik ben nu na half jaar frankrijk 4wkn werkloos en heb morgen een 2de sollicitatiegesprek voor een goede functie, maar ik weet gewoon niet of ik dat wel wil. Ik vind het zo relaxed om lekker vrij te zijn dat ik nog helemaal niet aan het werk wil ook Maarja het is wel werk en geld en vanuit daar kan ik werken aan wat ik wel wil. Naar Mauritius
  woensdag 25 mei 2005 @ 22:48:15 #99
112375 sweety2
naughty naughty!!
pi_27357373
quote:
Op zaterdag 14 mei 2005 11:48 schreef Feather het volgende:

[..]

De enige die er écht wat aan kan veranderen ben je zelf!
niet klagen maar doen!

Succes!!!

ik wil hier ook weg, ben het zooooo zat hier. dezelfde mensen, niks nieuws.
ben er ook mee bezig, tog weer iets om naar uit te kijken
don't dream your life... Live your dreams
pi_27362498
Ik zit in New Zealand voor een jaar. En het bevalt me echt super!! Je leert nieuwe mensen kennen, een heel andere cultuur. Heel andere manier van werken.
Het heeft veel positieve en uiteraard een aantal negatieve kanten!!
Maar het is zeker een avontuur dat ik iedereen kan aanraden!
Assie enzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')