abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 20 april 2005 @ 19:39:50 #101
60090 Akkersloot
pro-islam is extreem-rechts !
pi_26383286
quote:
Op woensdag 20 april 2005 00:47 schreef danni het volgende:
Shit. De TS. is schizofreen.
Het siert je
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
Mein Koran 3:23.
pi_26384846
Waarom lul je dan zo'n eind over dingen die toch niet bestaan... ga daan zwammen over aliens, ufo's en aanverwanten zaken.. *zemel*.
En zij rockten en smookten en trokken op naar Jericho en luisterden metal zoveel ze wilden.
pi_26389234
Ho ho, doe niet zo gemeen tegen Akkersloot.
Ondanks dat we het niet eens zijn met mekaar vind ik Akkersloot een prima vent die wel degelijk bezig is met vraagstukken de religie betreffende.
normen en waarden politiek http://www.pphwn.nl/
pi_26389358
quote:
Op woensdag 20 april 2005 19:04 schreef livEliveD het volgende:

[..]

Iets lezen en iets 'interpreteren/begrijpen/een gedegen oordeel over vellen waar je achter kunt staan' lijkt me twee verschillende dingen. Dom is misschien kort door de bocht maar echte argumenten heb ik nog niet echt kunnen ontdekken bij je.
Ik heb helemaal geen behoefte aan argumenteren.
Een waarheid is iets dat vaststaat.
En als je dat niet kan aanvaarden, dan verschillen we gewoon van mening.
Zoals het geschreven staat zo is het!!!!
  woensdag 20 april 2005 @ 23:18:27 #105
58043 cyber_rebel
Einddoel van de evolutie
pi_26390206
Lionsguy, je baseert dus je hele leven, normen en waarden stelsel en wereld beeld op 1 enkele aanname: Dat de bijbel van a tot z waar is.
  woensdag 20 april 2005 @ 23:27:25 #106
60090 Akkersloot
pi_26390600
quote:
Op woensdag 20 april 2005 22:50 schreef lionsguy18 het volgende:
[Waarom lul je dan zo'n eind over dingen die toch niet bestaan... ga daan zwammen over aliens, ufo's en aanverwanten zaken.. *zemel*.]
Ho ho, doe niet zo gemeen tegen Akkersloot.
Ondanks dat we het niet eens zijn met mekaar vind ik Akkersloot een prima vent die wel degelijk bezig is met vraagstukken de religie betreffende.
Thanks Lionsguy18

Antwoord op die vraag is omdat religie een behoorlijke maatschappelijke impact heeft. Kijk naar Irak, kijk naar Iran en het Israelisch/palestijns conflict. Dat weet jij ook best. En omdat die religies soms zeer gemakkelijk onderuit te halen zijn. Zoals met de vraag of het aannemelijk is of dat een echte God kinderen van "foute" (ongelovige) ouders zou straffen.

En de zelfde vraag kan natuurlijk ook aan jou gesteld worden. "Waarom lul je dan zo'n eind over dingen die toch niet bestaan... ga daan zwammen over aliens, ufo's en aanverwanten zaken.. *zemel*. ". Met jouw gezemel over aliens en ufo's zal je mij niet in je topics aantreffen. Hoe kan het dan dat ik jou wel in mijn topics aantref
"Christenen en joden zijn ongelovig geworden omdat ze verzonnen hebben dat ze maar een paar dagen zullen branden in de hel" .
  woensdag 20 april 2005 @ 23:32:47 #107
60090 Akkersloot
pi_26390879
quote:
Op woensdag 20 april 2005 23:18 schreef cyber_rebel het volgende:
Lionsguy, je baseert dus je hele leven, normen en waarden stelsel en wereld beeld op 1 enkele aanname: Dat de bijbel van a tot z waar is.
Sodom en Gammora, de zondvloed, adam en eva met de erfzonde. Denk daar eens over na.

Als ik 300 jaar eerder geboren was zou ik er waarschijnlijk ook ingeloven. Nu geloof ik er niet in en zou ik dus door God worden gestraft. Alleen maar om dat ik niet 300 jaar eerder ben geboren. Is dat rechtvaardig

topic "Mensen in het evolutietheorie tijdperk zijn nagenoeg verdoemd"
pi_26408187
Ik probeer aan te geven dat als je in een je eigen topic zegt 'God bestaat toch niet' en het topic gaat over 'Straft God mensen met foute ouders' dan zaag je naar mijn idee de poten onder je eigen stoel weg.

Ik weet heel goed dat er duizenden mensen zijn die een geloof gebruiken om zo macht, geweld of andere puur menselijke gaven/lusten te botvieren op een ander volk met een ander geloof, ik keur dat af. God straft de kinderen van mensen die God haten, dit zijn er weinig... een straf zou bijvoorbeeld ongeloof kunnen zijn.
En zij rockten en smookten en trokken op naar Jericho en luisterden metal zoveel ze wilden.
pi_26408243
Je baseerd inderdaad je leven op de vaste grond van de Bijbel, en daaruit op het geloof wat je zelf ervaard, in meerdere of mindere mate. De zondvloed, natuurlijk is het belachelijk, ookal zijn er genoeg bewijzen voor en komt het voor bij nog 120 andere volkeren over heel de aarde.
pi_26411413
quote:
Op woensdag 20 april 2005 23:18 schreef cyber_rebel het volgende:
Dat is een juiste opmerking
pi_26414916
Michien is het niet zozeer dat kinderen van foute ouders gestraft worden.
Mischien is het meer dat kinderen foute dingen en gewoonten van de ouders overnemen.
Wat hun weer in hún leven verder bemoeilijkt. Waardoor het lijkt alsof zij (de kinderen) lijden.

Net wat Bruce lee zei: Als je ouders hún kwade geesten niet hebben overwonnen,
zullen die kwade geesten over op de kinderen gaan"

"Kwade geesten" moet je natuurlijk effe heeeeeeeeeeeeel ruim zien.
(voordat TS. beweert dat "IK" schizo ben.. )
En daar zit wel een waarheid in vind ik (wijze Bruce Lee..)

En ja de kinderen krijgen de kans 'het goed' te doen of het een en ander te veranderen.
En dat is ook denk ik wel 1 van de redenen van voortplanting.
"Nieuwe ronde, nieuwe kansen.."
Want als mens heb je immers niet de eeuwigheid om op aarde rond te dolen.
Dus nemen de kinderen het van je over om progressie te maken..
Volgens sommigen is DIT een vorm van reincarnatie..

Overigens is er wel een grote MAAR...
Een grote vette "catch"..

Als kind weet je niet precies hoe de vork in de steel zit en niemand die je het leert
of kunt laten zien dat JIJ degeene bent die nu dingen moet beteren (tering ouders, heb
er nooit om gevraagd!). Dus door het missen van dat stukje kennis,
zullen 'de kwade geesten' (huhuh. lol..) ongehinderd van generatie op generatie over kunnen gaan.
Tot iemand zegt 'ho '

Maar ditte is mijn kleine theorie.. Mijn 5oct. uhh (slap) sorry, 2cents..
En het heeft weinig tot niks met de bijbel te maken..
Mischien kruist het de bijbel op bepaalde punten wel, maar lijken op iets uit de bijbel doet het niet.
Dus mijn excuses tegenover de TS. als de bijbel zijn 'leidraad' is.

Maar er stond ook nergens dat het persé over theologie en het christelijke geloof moest gaan
met zijn 'boek'
pi_26415445
Danni het is juist heel bijbels wat je schrijft. Misschien wel vanuit een andere gezichtspunt.
Staat er niet geschreven: Waar God afwezig is, verwildert het volk.
Woorden van deze strekking vind ik in je gedachtengang terug.
pi_26415698
Voor christenen is de bijbel een leidraad.
Maar als de bijbel niet goed of fout vertaald wordt naar het alledaagse leven.
Als het te cryptisch is. Hoe moeten mensen dan weten wat te doen/wat het goede is?

Sommigen zouden nu zeggen: "Geen wonder dat er zoveel leed is".
Maar dat is ook corny..
pi_26417288
Ik zou wel eens willen weten hoe dat de kinderen dan gestraft worden? Of althans hoe de mensen die wel in god geloven denken dat die kinderen gestraft worden.
I'm pretty sure that coffee was invented by guys who were sittin' around smokin' anyways, right? And they just wanted to drink something that would let them stay up late and smoke fucking more! That's my theory.
pi_26417340
quote:
Op donderdag 21 april 2005 22:57 schreef sjokkie het volgende:
Ik zou wel eens willen weten hoe dat de kinderen dan gestraft worden? Of althans hoe de mensen die wel in god geloven denken dat die kinderen gestraft worden.
Michien is dat ook wel een vergissing..

Ik heb zelf zo een eigen mening over god, of het godslastering is of niet
(ik weet niet hoe je het hebben van zo'n eigen mening over een bestaand
geloof noemt), ik geloof niet in god als een hij of een zij, dus ik geloofniet
in god als 'entiteit', een 'wezen dat los op zichzelf staat van alles wat leeft.

Ik geloof dat god zelf IS wat leeft. Volgens mijn is god in een bepaalde vertaling
zelfs het 'leven' zelf. En wordt dat ook zo in de bijbel aangeduid. Maar is mischien
door de jaren heen een beetje verkeerd vertaald door alle vertalingen om de bijbel te preserveren. En is de vertaling én de betekeins een beetje verdraaid. Hoe goed gemeend die vertalingen ook waren om het 'woord' te prserveren (tja talen..)..

[ Bericht 46% gewijzigd door danni op 21-04-2005 23:06:25 ]
pi_26417360
Hoe bedoel je?
I'm pretty sure that coffee was invented by guys who were sittin' around smokin' anyways, right? And they just wanted to drink something that would let them stay up late and smoke fucking more! That's my theory.
pi_26417613
quote:
Op donderdag 21 april 2005 23:00 schreef sjokkie het volgende:
Hoe bedoel je?
ach, ik begrijp het ook niet meer

dus.. "whatever"..
pi_26417796
quote:
Op donderdag 21 april 2005 23:08 schreef danni het volgende:

[..]

ach, ik begrijp het ook niet meer

dus.. "whatever"..
Ik ook mijn mening over god hoor die niet iedereen kan waarderen maar ja dat heb je nu eenmaal.
Maar ze vragen zich af of God dus die kids straft?!

Nee dus. In mijn ogen niet. En Hun zelf weten het niet..maar ze denken van wel?
Nou dan wilde ik gewoon weten wat hun dan een straf vinden.

Snappen we het nog?

En wat er in de bijbel staat... ja ik weet niet of alles wel klopt wat er staat.

Er zijn bijbels met deutrocanonieke boeken er in en niet elke christen wil dat lezen.
  donderdag 21 april 2005 @ 23:19:06 #119
101630 db70
nooit te jong om te leren
pi_26417950
-edit-

[ Bericht 50% gewijzigd door db70 op 21-04-2005 23:32:10 (HoU ToCh iS oP MeT Dat GeKloot dB70) ]
70+ op het internet
  vrijdag 22 april 2005 @ 06:19:11 #120
60090 Akkersloot
pi_26423255
quote:
Op donderdag 21 april 2005 17:25 schreef ParadiseLost het volgende:
Ik probeer aan te geven dat als je in een je eigen topic zegt 'God bestaat toch niet' en het topic gaat over 'Straft God mensen met foute ouders' dan zaag je naar mijn idee de poten onder je eigen stoel weg.
Dus zoiets als "wat lullen ongelovigen, ze kennen God toch niet" ? (Het gaat nog altijd over een fictief persoon).
  vrijdag 22 april 2005 @ 06:24:37 #121
60090 Akkersloot
pi_26423266
quote:
Op donderdag 21 april 2005 23:19 schreef db70 het volgende:
-edit-
(HoU ToCh iS oP MeT Dat GeKloot dB70)

pi_26425228
quote:
Op donderdag 21 april 2005 22:02 schreef lionsguy18 het volgende:
Danni het is juist heel bijbels wat je schrijft. Misschien wel vanuit een andere gezichtspunt.
Staat er niet geschreven: Waar God afwezig is, verwildert het volk.
Woorden van deze strekking vind ik in je gedachtengang terug.
Dat is logisch; mensen kunnen niet zonder regelmaat en controle. In dat opzicht is het geloof wel een aardige vinding, maar in mijn ogen houdt de mens zichzelf ermee voor de gek.
pi_26426420
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 09:58 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Dat is logisch; mensen kunnen niet zonder regelmaat en controle. In dat opzicht is het geloof wel een aardige vinding, maar in mijn ogen houdt de mens zichzelf ermee voor de gek.
Zo af en toe word ik beroerd van die partijdige mods.
Opnieuw zo'n onbenul die een serieus onderwerp aan flarden schrijft.
Maar ja, Haushofer is niet de enige.
  vrijdag 22 april 2005 @ 10:53:20 #124
70076 Alicey
Miss Speedy
pi_26426446
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 10:51 schreef lionsguy18 het volgende:

[..]

Zo af en toe word ik beroerd van die partijdige mods.
Opnieuw zo'n onbenul die een serieus onderwerp aan flarden schrijft.
Maar ja, Haushofer is niet de enige.
Waarom zouden moderators geen mening mogen hebben?
  vrijdag 22 april 2005 @ 10:54:25 #125
83411 edje34
Breda de`` gekste``
pi_26426464
quote:
Op zondag 17 april 2005 19:27 schreef Akkersloot het volgende:
Kinderen straffen alleen maar omdat ze ouders hebben die bijvoorbeeld in de oorlog fout zijn geweest is één van de laagste dingen die er bestaan.

Feit is dat wie moslim is in 99,99 % van de gevallen moslim-ouders heeft en wie christen is voor 99,99 % christen-ouders..

Dus als je christen of moslim bent geloof je dus in een God die kinderen van "foute" ouders straft.
Weer een topic dat thuis hoort in het forum onzin voor je leven
Geeft de leugen je geen vleugels
Raakt de waarheid in de war
Dan zijn de keizers slechts helpers en huilt de oude nar.
(Hans teeuwen)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')