abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 18 april 2005 @ 21:57:10 #61
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_26333743
quote:
Op maandag 18 april 2005 21:20 schreef Zanderrr het volgende:
Het is wel een Nederlander (een Indo of Molukker of zo, dacht ik), heb vroeger ook weleens een documentaire over hem gezien toen King Bee die hit had.
Die docu heb ik laatst weer van iemand op video gekregen. Echt grappig om te zien
pi_26334186
quote:
Op maandag 18 april 2005 21:55 schreef cosmick het volgende:

[..]

Zeker niet! Alleen jammer dat daar zo'n flauwe remix van "my part of town" opstaat.. "Phanjam" vind ik ook erg goed..
[..]

Over All Star Fresh heb je het? Yup, dat is een Nederlander, Guan Elzoon.
DJ Guan.
[..]

Nou, swingbeat zat tussen hiphop en de huidige R 'n B vind ik altijd.. Bell Biv Devoe.
Was toen ook een hype opgegeven moment.. hiphop met zang

Zie hier voor meer info over dat project van All Star Fresh met Ultra trouwens
thanks voor de info.
hebben mensen bij discogs ook vaak hun soulseek naam erbij staan?
  maandag 18 april 2005 @ 22:14:34 #63
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_26334394
quote:
Op maandag 18 april 2005 22:09 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

thanks voor de info.
hebben mensen bij discogs ook vaak hun soulseek naam erbij staan?
Wehehe Zoek je "cold slamming" dan? Heb je gmail ofzow .. ?

Heb ook nog wel live opnamen van All Star Fresh met Ultra ..
pi_26334618
quote:
Op maandag 18 april 2005 22:14 schreef cosmick het volgende:

[..]

Wehehe Zoek je "cold slamming" dan? Heb je gmail ofzow .. ?

Heb ook nog wel live opnamen van All Star Fresh met Ultra ..
zou je me erg blij mee maken
m'n username at gmail.com
  maandag 18 april 2005 @ 22:23:36 #65
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_26334687
quote:
Op maandag 18 april 2005 22:20 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

zou je me erg blij mee maken
m'n username at gmail.com
Knal ff mijn andere pc aan.. daar staat iig die livesessie op en als het goed is ook de gewone single edit

U got mail.. laat ff weten of ze beiden goed aangekomen zijn

[ Bericht 12% gewijzigd door cosmick op 18-04-2005 22:41:05 ]
pi_26336624
quote:
Op maandag 18 april 2005 21:26 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

dope!
Indo Power haha.
ik heb trouwens wel eens friese,belgische,marrokaanse en zelfs zwolse rappers gehoord maar nog nooit een indo, kent niemand toevallig een slechte soundclick pagina?
Genoeg Indische en Molukse rappers hoor.

Skate the Great is indo, Laquatel van 2 Outta Millions is indo (ja toch Cosmick?), Kidcaine van Dope Posse/Family Jewels is Manadonees, je hebt ook een Molukse hiphopcrew genaamd Furius Stylez etc. etc.

Ook in mijn vrienden- en kennissenkring zitten veel Molukse en Indische hiphop liefhebbers. En ik ben er zelf ook één natuurlijk (ben Molukker).

Dussss....

Laters!!

AA
MANTRONIX???
Positive Energy Activates Constant Elevation
pi_26337735
quote:
Op maandag 18 april 2005 23:22 schreef AboruAsli het volgende:

[..]

Skate the Great is indo, Laquatel van 2 Outta Millions is indo (ja toch Cosmick?), Kidcaine van Dope Posse/Family Jewels is Manadonees, je hebt ook een Molukse hiphopcrew genaamd Furius Stylez etc. etc.

Ook in mijn vrienden- en kennissenkring zitten veel Molukse en Indische hiphop liefhebbers. En ik ben er zelf ook één natuurlijk (ben Molukker).

Dussss....

Laters!!

AA
ik schaam me een beetje dat Skate ook indisch is

heb het ontvangen Cosmick, bedankt
pi_26338773
quote:

....Laquatel van 2 Outta Millions....
is dat die van 'clark wallabee (internet pimp)'? . hilarisch. .
pi_26338796
heeel fout
  dinsdag 19 april 2005 @ 09:01:27 #70
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_26340716
quote:
[..]
Skate the Great is indo, Laquatel van 2 Outta Millions is indo (ja toch Cosmick?),
Nou, z'n moeder is indisch.. hij dus half zeg maar

pi_26348033
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 09:01 schreef cosmick het volgende:

[..]

Nou, z'n moeder is indisch.. hij dus half zeg maar

[afbeelding]
Indo is half Cos!

Zijn moeder is dus inderdaad Indische of Indonesische en hij is indo. Een indo is iemand met zowel Nederlandse als Indonesische roots. Een subtiel onderscheid wat veel mensen niet kennen. En halve Molukkers moet je overigens never indo noemen, maar gewoon half Moluks of Moluks.

Snappen we het nog een beetje?

Laters!!

AA
MANTRONIX???
pi_26348178
quote:
Op maandag 18 april 2005 23:56 schreef jimjim1983 het volgende:

[..]

ik schaam me een beetje dat Skate ook indisch is
Je kunt lullen wat je wilt over Skate, maar ik weet nog dat hij rond 1992 de microfoon aan stukken rapte, echt goed hoor! Heeft zelfs nog in een rapbattle gestaan in New York (ben de naam van het evenement ff kwijt) waar hij glansrijk won!

Om je een idee te geven van zijn skills, check het nummer 'Props don't pay the rent' van Extince en hem maar eens (staat op die Dutchmaster verzamelaar uit circa 1994).

Geloof me JJ., ik ken hem persoonlijk, het is echt een toffe gast met veel liefde voor hiphop en hij draait al superlang mee. Net zolang als Cos en ik inmiddels meedraaien en wij zijn toch al zo'n beetje half bejaard denk ik als je onze leeftijd vergelijkt met de rest van de mensen die in dit topic posten. Ik denk dat Skate zo rond de 33 is nu. Dus ehhh, een beetje props zijn wel op zijn plaats denk ik.

Laters!!

AA
MANTRONIX???
  dinsdag 19 april 2005 @ 14:29:07 #73
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_26348195
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 14:23 schreef AboruAsli het volgende:

[..]

Indo is half Cos!

Zijn moeder is dus inderdaad Indische of Indonesische en hij is indo. Een indo is iemand met zowel Nederlandse als Indonesische roots. Een subtiel onderscheid wat veel mensen niet kennen. En halve Molukkers moet je overigens never indo noemen, maar gewoon half Moluks of Moluks.
Word! Damn. Nooit geweten en ook nooit bij stil gestaan eigenlijk
  dinsdag 19 april 2005 @ 14:30:11 #74
51679 Mar10Segovia
Interspectacular
pi_26348225
En dan heb je ook nog halve zolen...
  dinsdag 19 april 2005 @ 14:35:35 #75
62679 N-E-R-D
No-one*Ever*Really*Dies
pi_26348386
quote:

[..]

Indo is half Cos!

Laters!!

AA

Mijn oma is moluks en mijn op was indo, wat is mijn moeder dan en wat ben ik dan als me pa nederlands is

Life is a waste of time. Time is a waste of life.
So let's get wasted and have the time of our lives.
  dinsdag 19 april 2005 @ 14:36:33 #76
49096 cosmick
Les Yeux Orange
pi_26348416
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 14:28 schreef AboruAsli het volgende:
[..]
Geloof me JJ., ik ken hem persoonlijk, het is echt een toffe gast met veel liefde voor hiphop en hij draait al superlang mee. Net zolang als Cos en ik inmiddels meedraaien en wij zijn toch al zo'n beetje half bejaard denk ik als je onze leeftijd vergelijkt met de rest van de mensen die in dit topic posten. Ik denk dat Skate zo rond de 33 is nu. Dus ehhh, een beetje props zijn wel op zijn plaats denk ik.
Ken Skate een beetje, hem 'm ook een paar keer live gezien en vond 't ook wel geinig. Maakte ook onderdeel uit van Select Personnel, samen met Christiaan Heb daar ook nog wel freestyles van bij Dutchmasters.

Ja, half bejaard.. Is wel zo, en oudere mensen worden misschien ook wel een tikkeltje eigenwijs.. Daarom kan ik slecht tegen dit soort topics waar mensen met echt de grootste troep aan komen zetten. Come on! "Vroeger was het veul beter!!" .. tja..
  dinsdag 19 april 2005 @ 14:45:16 #77
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_26348659
Ik vind die verhalen 'uit den ouden doosch' allemaal wel leuk om te lezen, hoor.

Ben zelf half Antilliaans btw, maar ik heb eigenlijk niet zo heel veel met m'n 'roots'. M'n pa woont ook al vanaf 1960 in Nederland of zo.
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  dinsdag 19 april 2005 @ 15:02:15 #78
82589 S-Two
barba macacu
pi_26349115
Ik kende Skate eigenlijk van zijn stukjes in de Power Unlimited, hield toch nog niet echt van hiphop, en zag hem toen een keer in die clip van Extince - Viervoeters, maar hij heeft zelf dus ook wel wat gerapt (en dan niet dat skate-the-great nummertje ofso)?
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
  dinsdag 19 april 2005 @ 15:08:02 #79
82589 S-Two
barba macacu
pi_26349268
quote:
Op zondag 17 april 2005 20:50 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

tsja ik moet zeggen dat ik de meeste 'tv' bttles ook behoorlijk nep vind ,maar ik vond dit programma juist slecht omdat er allemaal politiek geneuzel aamn vast geplakt werd
Dat politieke geneuzel spreekt mij juist wel wat aan, vond het programma op zich wel okay, alleen was het onderwerp van dit keer natuurlijk al lang en breed uitgemolken. Ben wel benieuwd naar komende keer met Sex in clips als onderwerp.
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_26349599
quote:

[..]

Indo is half Cos!

Laters!!

AA
ik snap 'm ben zelf namelijk een halve indo . de andere helft zool
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 14:28 schreef AboruAsli het volgende:

[..]

Je kunt lullen wat je wilt over Skate, maar ik weet nog dat hij rond 1992 de microfoon aan stukken rapte, echt goed hoor! Heeft zelfs nog in een rapbattle gestaan in New York (ben de naam van het evenement ff kwijt) waar hij glansrijk won!

Om je een idee te geven van zijn skills, check het nummer 'Props don't pay the rent' van Extince en hem maar eens (staat op die Dutchmaster verzamelaar uit circa 1994).

Laters!!

AA
oke dan, ik ken 'm eigenlijk alleen van Gamekings op tv en 'Joy'. dat zijn natuurlijk slechte graadmeters.
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 14:36 schreef cosmick het volgende:
Ja, half bejaard.. Is wel zo, en oudere mensen worden misschien ook wel een tikkeltje eigenwijs.. Daarom kan ik slecht tegen dit soort topics waar mensen met echt de grootste troep aan komen zetten. Come on! "Vroeger was het veul beter!!" .. tja..
daar ben ik het wel mee eens hoor, ook al was ik in het begin van de jaren '90 te jong om het mee te maken maar de beste albums komen uit die periode als je het mij vraagt.

Ik ben nu trouwens een cd'tje aan het maken met de beste Premier beats (excl.Gangstarr)
heb tot nu toe:
Jeru the damaja - jungle music
Group Home - Livin' Proof
Nas - Nas is Like
KRS - Mc's act like they don't know
Choclair - 21 years
J-Live - The Best Part
Mos Def - Mathematics
OC ft Freddie Foxxx - Mug
Nas - Represent

en deze waren dacht ik ook van Premo maar dat weet ik niet zeker meer:
Notorious BIG - Warning
Notorious BIG - gimme the loot
Nas - N.Y.state of mind
Jeru - Come Clean
Jeru - Da Bichez

iemand nog tips? en weet iemand welke nummers van Funky Technician van Premo komen?

[ Bericht 23% gewijzigd door jimjim1983 op 19-04-2005 16:14:06 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')