Krijgt spontaan zin om met ding ding ff op je reet te meppenquote:Op zondag 17 april 2005 13:55 schreef skiczukie het volgende:
[afbeelding]
Afgelopen vrijdag zo'n ding gekocht! Ik heb er nu zo'n 20 fruivliegjes mee afgemaakt. Die zaten in een leeg bierkrat. Soms geeft het een elektrisch vonkje. Erg koel. Ik heb nu al zin in de muggen, vliegen en eventueel de wesp die zo stom is om mijn open raam binnen te vliegen. En wat zou er gebeuren met een bij? Heeft die meerder schokken nodig? Zo ja, dan ga ik mijn vliegenmepper upgraden met een 9V batterij. Ben benieuwd.
![]()
Ik heb hem natuurlijk zelf aangeraakt.quote:Op zondag 17 april 2005 13:59 schreef portier het volgende:
Ik dacht dat elk huishouden zo'n ding al had. Het is wel okay voor muggen, maar gewone huisvliegen heeft ie al moeite mee. Die gaan niet dood, alleen K.O. Wespen zal wel helemaal een deceptie worden.
Al een keer met je handen aangeraakt?.
I know, I knoooowquote:Op zondag 17 april 2005 14:02 schreef Anguisy het volgende:
[..]
Ook op mensen heeft het het gewenste effect, je schrikt je de pest.![]()
Die van mij is ook gevaarlijk voor kleuters! Ik heb een oud model. Top!quote:Op zondag 17 april 2005 14:07 schreef Hyperdude het volgende:
De ouwe versies vonken veel harder.
Maar die waren gevaarlijk voor kleuters of pacemakers ofzo![]()
In het donker ook leuk.
Mijn vriendin d'r achterwerk vond 't minder leuk
Geen SM te verwachten denk ik![]()
quote:Op zondag 17 april 2005 14:05 schreef DeHeldjes het volgende:
Aanzetten en in de magnetron leggen... benieuwd naar wat er gebeurt
voor die hommel wel ja....quote:
De manier waarop ze zoemen.quote:Op zondag 17 april 2005 15:22 schreef Muck het volgende:
[..]
voor die hommel wel ja....
Maar ja, je hebt zo'n ding net, en je bent benieuwd wat ie allemaal aankan.
zal het nooit meer doen!![]()
hommels hebben wat liefs. Hommels![]()
quote:Op zondag 17 april 2005 16:20 schreef SiemeN het volgende:
Nee, zie dit filmpje genaamd: Overclocking your toothbrush.
http://www.wijfzonderlijf.be/fun/index.asp?par=f_post&ID=16052&y=2005&m=4&d=13.
hij werkt nietquote:Op zondag 17 april 2005 16:20 schreef SiemeN het volgende:
Nee, zie dit filmpje genaamd: Overclocking your toothbrush.
http://www.wijfzonderlijf.be/fun/index.asp?par=f_post&ID=16052&y=2005&m=4&d=13.
Ja klopt, die van mij doet het ook niet meerquote:Op zondag 17 april 2005 17:07 schreef boempa het volgende:
Ik had een keer een 9V batterij in een elektrische vliegenmepper.
Na een tijdje werkt de vliegenmepper dan niet meer.
Ik ga binnenkort op safari. Dan kan zo'n ding ook wel handig worden.quote:Op zondag 17 april 2005 18:29 schreef Pool het volgende:
Die dingen opvoeren is best okey. Die katten van de buurvrouw waren toch maar lastig.
Tenzij je het daadwerkelijk gaat gebruiken om je tanden te poetsen.quote:Op zondag 17 april 2005 18:38 schreef speedfreakssj het volgende:
die van die tandenborsel is geweldig
Welke?quote:Op zondag 17 april 2005 16:57 schreef cappp het volgende:
als je er een weerstandje uithaald, dan geeft ie meer stroom![]()
Vervolgens de mepper tegen zo'n vliegje houden, en weer tot leven proberen te wekken.quote:Op zondag 17 april 2005 14:05 schreef misteriks het volgende:
Is idd een fantastisch wapen ! Had het vorige jaar mee op de camping ! Je ziet de rook zo uit de vliegjes komen
Ideaal speelgoed als je al bezopen bent
weut niet, ben a-technisch. Een vriend van me had het voor me gedaanquote:
Uitleg op http://vlieg.meanframe.com met plaatjes en al. Het gaat, voor het geval je niet wil klikken, om de weerstand die in lijn staat met het rooster. Zo'n beetje de eerste op de printplaat dus.quote:
volgens mij de eerste (die het dichtst bij het handvat zit) weet het niet 100% zekerquote:Op zondag 17 april 2005 20:58 schreef cappp het volgende:
[..]
weut niet, ben a-technisch. Een vriend van me had het voor me gedaan![]()
van 800 naar 1800Vquote:Op zondag 17 april 2005 21:12 schreef TimberWolf het volgende:
[..]
Uitleg op http://vlieg.meanframe.com met plaatjes en al. Het gaat, voor het geval je niet wil klikken, om de weerstand die in lijn staat met het rooster. Zo'n beetje de eerste op de printplaat dus.
Die Steijn ook.quote:Op zondag 17 april 2005 21:12 schreef TimberWolf het volgende:
[..]
Uitleg op http://vlieg.meanframe.com met plaatjes en al. Het gaat, voor het geval je niet wil klikken, om de weerstand die in lijn staat met het rooster. Zo'n beetje de eerste op de printplaat dus.
Je moet bij een slapend persoon dat ding tegen de neus aan houden en dan de knop indrukken.quote:Op zondag 17 april 2005 14:02 schreef Anguisy het volgende:
[..]
Ook op mensen heeft het het gewenste effect, je schrikt je de pest.![]()
waarbijquote:Op zondag 17 april 2005 13:55 schreef skiczukie het volgende:
En wat zou er gebeuren met een bij?
overal? zomers in het hoogseizoen bij de supermarkten, Kruidvat/trekpleister/blokker toko'squote:Op dinsdag 19 april 2005 00:01 schreef Aventura het volgende:
Waar koop je dat?? Ik moet ook zo'n ding.
Een hommelquote:
Ik heb een keer stad en land afgezocht voor zo'n dingquote:Op dinsdag 19 april 2005 00:06 schreef Ruis het volgende:
[..]
overal? zomers in het hoogseizoen bij de supermarkten, Kruidvat/trekpleister/blokker toko's
en dat woont in Amsterdam?quote:Op dinsdag 19 april 2005 00:09 schreef Aventura het volgende:
[..]
Ik heb een keer stad en land afgezocht voor zo'n ding![]()
die originele versie (de sterkere dus) kan vast ook wel een kakkerlak frituren..quote:Op dinsdag 19 april 2005 00:20 schreef Aventura het volgende:
In Amsterdam zijn meer kakkerlakken dan vliegen en daar werkt zo'n ding niet voor. Ik wil zo'n ding echter niet hebben om vliegen mee te vangen![]()
Welke!?quote:Op dinsdag 19 april 2005 13:59 schreef Houniet het volgende:
ideaal ding man, alleen sommige beeste stinke als de nete
dikke spinnen en torre die meuren als de netequote:Op dinsdag 19 april 2005 18:05 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Welke!?Ik heb alleen nog maar een aantal fruitvliegjes mogen elektrokuteren. en dat begint saai te worden.
Die zie ik niet echt vaak hier, en om nou naar buiten te gaan met mijn vliegenmepper.:') Ik moet echt de wespen en grotere vliegen afwachten. Helaas.quote:Op dinsdag 19 april 2005 18:24 schreef jaguar het volgende:
[..]
dikke spinnen en torre die meuren als de nete
Op dat forum had toen ook iemand zijn opgevoerde vliegenmepper gepost, zaten 2 gigantische condensatoren bovenopquote:Op dinsdag 19 april 2005 19:50 schreef DemonRage het volgende:
http://www.circuitsonline.net/forum/view/12743/
Met technische info over opvoeren. Moet je wel een beetje elektronica-achtergrond voor hebben btw.
Twee? Meer is beter.quote:Op woensdag 20 april 2005 23:05 schreef Dr_Crouton het volgende:
Bij de Xenos zijn ze voor ¤2,95 per stuk!
Ik ga er nog maar een paar halen.
Moet ik ook maar even doen, die van vorig jaar doet het niet meerquote:Op woensdag 20 april 2005 23:05 schreef Dr_Crouton het volgende:
Bij de Xenos zijn ze voor ¤2,95 per stuk!
Ik ga er nog maar een paar halen.
Effect?quote:Op woensdag 20 april 2005 23:14 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Moet ik ook maar even doen, die van vorig jaar doet het niet meer![]()
Deze condensatoren had ik er trouwens ingebouwd, heb ze er maar weer uit gehaald om ze voor een volgend exemplaar te kunnen gebruiken:
[afbeelding]
Een behoorlijk harde knal en een flits zodra je een voltreffer hebt, vooral strontvliegen en wespen geven een leuk effect. Stinkt ook behoorlijk trouwensquote:
En wat denk je dat er gebeurd als je hem opvoerd?quote:Op zondag 17 april 2005 20:55 schreef DaMart het volgende:
Ik heb hem ooit eens lang aan laten staan toen er een grote bromvlieg op lag... na een minuutje knalde dat beest uit elkaar
Inderdaad, bij mij zaten ook allemaal verkoolde stukjes vlieg aan het rooster.quote:Op woensdag 20 april 2005 23:23 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En wat denk je dat er gebeurd als je hem opvoerd?
Dan klapt de vlieg al uit elkaar bij het aanraken![]()
![]()
Geil. Ik zie het bloed al in mijn gezicht 'kletsen'.quote:Op woensdag 20 april 2005 23:23 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
En wat denk je dat er gebeurd als je hem opvoerd?
Dan klapt de vlieg al uit elkaar bij het aanraken![]()
![]()
Klinkt ook goed.quote:Op woensdag 20 april 2005 23:58 schreef PallominnoXIII het volgende:
Ik had hem eens op een grote dikke bij gelegt, dat beest lag toen te trillen als de tering, eraf gehaalt en het beest vloog zo snel weg als de wind
Dat doet ie ook. Tenminste, de mijne. Zachtjes, dat wel, maar je hoort het ding laden.quote:Op maandag 18 april 2005 23:16 schreef Devilnl het volgende:
zou wel grappig zijn als het net zo'n geluid maakte als zo'n ouwe flitser van een foto toestel
ffffiiiiIIIIEEEeeeEEEEPPPPPP.. <BAM!!!!> .. fffffIIIIEEEEEPPPPPPPP <BAM!!!> xD
Al gemeten hoeveel spanning er dan op het rooster komt te staan? Bij de orginele uitvoering krijg ik er 600~800V uit. Denk dat die van jou wel in de buurt van 2kV komt ofzowquote:Op woensdag 20 april 2005 23:20 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Een behoorlijk harde knal en een flits zodra je een voltreffer hebt, vooral strontvliegen en wespen geven een leuk effect. Stinkt ook behoorlijk trouwensHet laden duurt trouwens ook langer als je meerdere condensatoren plaatst, dat is een nadeel.
Heb het niet gemeten, maar als je die weerstand er uit haalt komt er 1.8kV op te staan. Denk dat die van mij daar ook wel bij in de buurt komt, de grootste condensator kan namelijk 1.6kV leveren. En ik heb ze parallel over het rooster verbonden. Het voltage wordt dan niet hoger, maar de stroom neemt wel toe.quote:Op donderdag 21 april 2005 16:13 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Al gemeten hoeveel spanning er dan op het rooster komt te staan? Bij de orginele uitvoering krijg ik er 600~800V uit. Denk dat die van jou wel in de buurt van 2kV komt ofzow
Ja, het werkt.quote:Op zondag 17 april 2005 14:07 schreef skiczukie het volgende:
Heeft iemand zo'n ding al eens opgevoerd? Werkt het?
Het probleem dat bij het verhogen van het ingangvoltage komt kijken is dat de electrische vliegenmepper een veel kortere levensduur krijgt. Ook wordt de HV onvormer behoorlijk warm na veelvuldig gebruik.quote:Op donderdag 21 april 2005 18:30 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ja, het werkt.Ik heb wat weerstanden weggeknipt en het ingangvoltage verhoogd (van 3 naar 9 V) en zelfs bijen zijn nu in een keer dood. Wel oppassen dat je zelf het racket niet aanraakt want dat doet behoorlijk zeer kan ik alvast verklappen.
Kun je ook een schema maken voor een netvoeding ?? Dan neem ik het verlengsnoer wel voor lief....quote:Op donderdag 21 april 2005 18:30 schreef Steijn het volgende:
[..]
Ja, het werkt.Ik heb wat weerstanden weggeknipt en het ingangvoltage verhoogd (van 3 naar 9 V) en zelfs bijen zijn nu in een keer dood. Wel oppassen dat je zelf het racket niet aanraakt want dat doet behoorlijk zeer kan ik alvast verklappen.
Gewoon een 3 tot 9 volt gelijkspanning transformator op aansluiten, en dan wel goed kijken wat de + en - poolen zijn natuurlijk.quote:Op donderdag 21 april 2005 18:40 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Kun je ook een schema maken voor een netvoeding ?? Dan neem ik het verlengsnoer wel voor lief....
Wat dacht je van aansluiten op de hoogspanningstrafo van een TV? Dat geeft pas schokkenquote:Op donderdag 21 april 2005 18:40 schreef Pikkebaas het volgende:
[..]
Kun je ook een schema maken voor een netvoeding ?? Dan neem ik het verlengsnoer wel voor lief....
Niks bijzonders, met dit soort dingen houd ik mij dagelijks bezigquote:Op donderdag 21 april 2005 23:55 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Wat dacht je van aansluiten op de hoogspanningstrafo van een TV? Dat geeft pas schokken![]()
![]()
![]()
Probeer dit AUB niet uit. 25 KV is een hele hoge spanning
Wat is dat voor schitterend experiment?quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:04 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Niks bijzonders, met dit soort dingen houd ik mij dagelijks bezig
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Ziet er funky uit jah.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:06 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Wat is dat voor schitterend experiment?
Waren 2 experimenten, de 1e serie van 3 foto's is van een 'opgevoerde' flyback uit een TV. Deze kan tot 40 kV leveren. De 2e serie van 3 foto's is een pc-voeding behuizing waar ik een transformator, gelijkrichter, onvormer (12 > 240) en 4 condensatoren ingebouwd heb. Deze gebruik ik voornamelijk voor experimenten waar een hoge stroom bij benodigd is.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:06 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Wat is dat voor schitterend experiment?
Gaat dit nog over een vliegenmepper of .. ?quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:13 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Waren 2 experimenten, de 1e serie van 3 foto's is van een 'opgevoerde' flyback uit een TV. Deze kan tot 40 kV leveren. De 2e serie van 3 foto's is een pc-voeding behuizing waar ik een transformator, gelijkrichter, onvormer (12 > 240) en 4 condensatoren ingebouwd heb. Deze gebruik ik voornamelijk voor experimenten waar een hoge stroom bij benodigd is.
Als je het er op aansluit blijft er in iedergeval niet veel van de vlieg over denk ikquote:Op vrijdag 22 april 2005 00:15 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Gaat dit nog over een vliegenmepper of .. ?
Okee dan. En daar gaat het om!quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:18 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Als je het er op aansluit blijft er in iedergeval niet veel van de vlieg over denk ik
Inderdaad, ik begon een beetje offtopic te raken omdat er over hoog voltage gesproken werd. Iets waar ik mij erg veel mee bezig houquote:
De enige tekst die er op staat kun je op de foto zien, ik heb gewoon 2 condensatoren uit een kapotte monitor hiervoor gebruikt. Denk dat elke condensator tot 2kV wel voldoet, en vonkoverslag kwam soms voor op plekken waar de draden van het rooster wat dichter bij elkaar lagen.quote:Op vrijdag 22 april 2005 07:55 schreef TimberWolf het volgende:
The_terminator: heb je typenummers bij de condensatoren die je gebruikt hebt? Geen last van vonkoverslag tussen spijlen van het rooster of tussen onderdelen op de print?
Heb je wel eens een Biefeld-Brown lifter gemaakt? Zo nee, dat is echt een leuk experiment om eens te doen.quote:Op vrijdag 22 april 2005 00:13 schreef The_Terminator het volgende:
Waren 2 experimenten, de 1e serie van 3 foto's is van een 'opgevoerde' flyback uit een TV. Deze kan tot 40 kV leveren.
Heb ik wel al geprobeerd, alleen heb ik er niet het juiste materiaal voor om het zo licht mogelijk te kunnen maken. Het werkte wel, maar was door het gewicht helaas erg instabiel.quote:Op vrijdag 22 april 2005 14:12 schreef Steijn het volgende:
[..]
Heb je wel eens een Biefeld-Brown lifter gemaakt? Zo nee, dat is echt een leuk experiment om eens te doen.
Meer info:
http://jnaudin.free.fr/html/lftbld.htm
http://bel.150m.com/
Met die tips die hier vermeld worden moet het zeker lukkenquote:Op vrijdag 22 april 2005 00:10 schreef Zebbie het volgende:
Met mijn mepper zijn wespen maar niet dood te krijgen.
Zeker, maar ik heb een nieuwe techniek namelijk, De-buzz-en-mep techniek. Eerst ff een schok geven en dan gewoon met een normale mepper een ram er opquote:Op zaterdag 23 april 2005 12:46 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Met die tips die hier vermeld worden moet het zeker lukken
Ik heb bij mijn opgevoerde versie met condensatoren het rooster een keer ontladen met een schroevendraaier, had ik beter niet kunnen doen omdat er toen een draad van het rooster doorgebrand is.quote:Op zondag 24 april 2005 11:53 schreef koenboelrijk het volgende:
Zo die van mij net ook op gevoerd. Echt een heerlijk geluid als je zo'n vlieg raakt. En de schaar die ik gebruik om het rooster te ontladen is ook meteen magnetisch geworden!
![]()
Volgens mij is D5 een deel van de gelijkrichter, het is immers een zener diode. Je zou deze kunnen vervangen voor een groter exemplaar. Heb helaas zelf geen mepper meer omdat die van mij ook opgeblazen is. Bij mij was de onvormer doorgebrand, werd ook erg heet.quote:Op zondag 24 april 2005 18:55 schreef TimberWolf het volgende:
Heb zojuist een heel nest spoelen gevonden in een oud apparaat. En een bos condensatoren. Ik ga eens kijken hoever we komen
Overigens de bewuste diode (d5) even vervangen voor een lichtere. Dat was dus inderdaad het probleem. D5 sterft redelijk vlot als er te veel volts door komen. Een lichtere diode houdt het gek genoeg wel vol, al is het uitgansvoltage niet hoog.
Iemand met meer electronicakennis die me kan vertellen waar d5 voor is?
De diode die er in zat was al redelijk end-of-the-line qua voltage volgens mij. Ik denk dat ik die maar intergraal vervang voor een gelijke, en met je volgende idee verder ga.quote:Op zondag 24 april 2005 20:03 schreef The_Terminator het volgende:
Volgens mij is D5 een deel van de gelijkrichter, het is immers een zener diode. Je zou deze kunnen vervangen voor een groter exemplaar. Heb helaas zelf geen mepper meer omdat die van mij ook opgeblazen is. Bij mij was de onvormer doorgebrand, werd ook erg heet.
Parralel over het rooster, had ik begrepen. Moet ik nog rekening houden met het voltage van de condensator? Ik heb er wel een nest, maar allemaal 250 volt exemplaren. Niet dat het een punt is als ze doorfikken natuurlijk, maar dat geeft zo'n bende. Dat gas wat er uit komt is vast niet goed voor je.quote:Je kunt het beste extra condensatoren gaan plaatsen, het laden duurt dan wel langer maar de componenten krijgen geen kortere levensduur.
Ik heb er foliecondensatoren voor gebruikt, deze waren 1.6 kV per stuk. Ik heb ze inderdaad parallel over het rooster aangesloten, de condensatoren zelf heb ik uit een oude monitor gehaald.quote:Op zondag 24 april 2005 21:25 schreef TimberWolf het volgende:
[..]
De diode die er in zat was al redelijk end-of-the-line qua voltage volgens mij. Ik denk dat ik die maar intergraal vervang voor een gelijke, en met je volgende idee verder ga.
[..]
Parralel over het rooster, had ik begrepen. Moet ik nog rekening houden met het voltage van de condensator? Ik heb er wel een nest, maar allemaal 250 volt exemplaren. Niet dat het een punt is als ze doorfikken natuurlijk, maar dat geeft zo'n bende. Dat gas wat er uit komt is vast niet goed voor je.
(Als ik nou nog kennis van electronica had, had dat nog makkelijker geweest. Ik weet de onderdelen te benoemen, maar daar houdt het snel op...)
Hoeveel moet ik neertellen voor eentje?quote:Op dinsdag 26 april 2005 21:04 schreef Sjoe538 het volgende:
ze zijn volgende week in de aanbieding bij de Blokker
Slechts 79.99quote:Op dinsdag 26 april 2005 21:31 schreef skiczukie het volgende:
[..]
Hoeveel moet ik neertellen voor eentje?
that's right !!quote:Op dinsdag 26 april 2005 23:53 schreef boempa het volgende:
Hooguit 5 euro incl. batterijen.
mijne is stuk moet ook een nieuwe hebbenquote:Op dinsdag 26 april 2005 23:58 schreef skiczukie het volgende:
Ik ga binnekort weer eentje kopen, dan ga ik mijn oude opvoeren!
Zeker, net zo goed als een lauw biertje uit de koelkast..quote:Op dinsdag 26 april 2005 23:59 schreef Sjoe538 het volgende:
[..]
had ik jou wel is eventjes te pakken hé![]()
Kun je ook een foto van de onderkant van de print maken? Deze is anders dan die van mij, andere indeling en minder diodes.quote:Op zaterdag 14 mei 2005 15:51 schreef Maikuuul het volgende:
Ik heb ook zo'n electrische vliegenmepper gekregen vandaag
Nu wil ik um opvoeren maar weet niet precies welk weerstandje ik nu door moet knippen :S
Hier een plaatje van de inhoud
[afbeelding]
quote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:43 schreef demonseeker14 het volgende:
Ook leuk, eraan likken en dan aandoen
AUB hier de foto'squote:Op zaterdag 14 mei 2005 18:35 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Kun je ook een foto van de onderkant van de print maken? Deze is anders dan die van mij, andere indeling en minder diodes.
Ik dacht dat de weerstand aan de onderkant van de print zat, ook niet dus. Het kan zijn dat hij in het rooster zelf verwerkt is. De weerstand is namelijk parallel over de polen van het rooster verbonden, als er een schroef in de houder van het rooster zit dan kun je die even los halen en kijken of hij daar in zit.quote:Op zondag 15 mei 2005 14:05 schreef Maikuuul het volgende:
Kan iemand mij nu antwoord geven welke weerstand ik eruit moet halen?
De schroef kan ik wel los draaien maar dan gat die nog niet los, omdat die met 2 pinnen vastzit. En ben bang als ik die losmaak dat hij niet meer goed vastzit.quote:Op zondag 15 mei 2005 14:50 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Ik dacht dat de weerstand aan de onderkant van de print zat, ook niet dus. Het kan zijn dat hij in het rooster zelf verwerkt is. De weerstand is namelijk parallel over de polen van het rooster verbonden, als er een schroef in de houder van het rooster zit dan kun je die even los halen en kijken of hij daar in zit.
Ben ik ook bang voor idd, wel vervelend omdat je nu die weerstand niet kan verwijderen. Er zijn dus ook versies op de markt waar het niet zo makkelijk bij gaat...quote:Op zondag 15 mei 2005 17:56 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
De schroef kan ik wel los draaien maar dan gat die nog niet los, omdat die met 2 pinnen vastzit. En ben bang als ik die losmaak dat hij niet meer goed vastzit.
Vielleicht die van mij dusquote:Op zondag 15 mei 2005 19:14 schreef The_Terminator het volgende:
[..]
Ben ik ook bang voor idd, wel vervelend omdat je nu die weerstand niet kan verwijderen. Er zijn dus ook versies op de markt waar het niet zo makkelijk bij gaat...
Waar had je hem gekocht?quote:
Gekregen van een oude mevrouw, zij had hem van de blokker ofzoquote:
Welke ? de mijne ?quote:Op zondag 15 mei 2005 23:58 schreef Godlike02 het volgende:
WTF!!
Ik heb dr vandaag 1 gekregen!
Pcies dezelfde, en ik kom thuis en zie dit topic.
Dat is fucking freaky!
Maar wel erg cool. Ik heb de eerste vlieg al gefrituurd
Op GoT zit iemand met dezelde vraag, helaas nooit antwoord. Zie http://gathering.tweakers(...)ge/23380058#23380058quote:Op zondag 15 mei 2005 14:05 schreef Maikuuul het volgende:
Kan iemand mij nu antwoord geven welke weerstand ik eruit moet halen?
Wie denk je dat ik ben ?quote:Op maandag 16 mei 2005 00:45 schreef McMarco het volgende:
[..]
Op GoT zit iemand met dezelde vraag, helaas nooit antwoord. Zie http://gathering.tweakers(...)ge/23380058#23380058
Misschien kan je die Maikuuul anders eens mailen met de vraag of hij het inmiddels wel weet
Nope, ik heb de "klassieke" (http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/21351701#21351701). Binnenkort nog maar eens een exemplaar regelen en die opvoerenquote:Op maandag 16 mei 2005 13:17 schreef Maikuuul het volgende:
haha, maar heb je de zelfde mepper als mij?
Dat nog eens vetquote:Op zaterdag 21 mei 2005 15:31 schreef The_Terminator het volgende:
Zo, heb vanmiddag even een nieuwe gehaald en deze opgevoerd. Me vorige was alweer doorgebrand...
Meteen maar even een foto'tje gemaakt (klik voor grote versie):
[[url=http://fok.phserver.net/IMG_4916_th.jpg]afbeelding][/url]
Heb het voltage even gemeten, staat bijna 1800 Volt opDaar kunnen zelfs bijen en wespen niet tegenop. Knalt ook wel lekker.
Deze had helemaal geen weerstand voor het ontladen, de stroom bleef er gewoon op staan. Heb het van tevoren eerst gemeten met me multimeter. Misschien heeft die van jou ook wel geen weerstand. En meer condensatoren kun je wel bij de electroboer kopen of uit een oude monitor halen (wat ik gedaan heb). Dus hij is wel op te voeren hoorquote:Op zaterdag 21 mei 2005 15:41 schreef Maikuuul het volgende:
[..]
Dat nog eens vet![]()
Was de mijne maar optevoeren![]()
quote:Op maandag 30 mei 2005 10:03 schreef Conflict het volgende:
Sommige vliegen kunnen veel hebben. Die vliegen na een kwartie voor pampus te hebben gelegen gewoon weer verder. Ook kan je sommige dode vliegen weer aan zetten door de mepper tegen de pootjes te houden. Dan gaan de vleugeltjes weer verder met waar ze voor gemaakt zijn.
Ik ga ff een soldeerbout halen![]()
Je hebt de verkeerde doorgeknipt, je moest een draadje van het componentje in de blauwe circel doorknippen:quote:Op woensdag 8 juni 2005 21:36 schreef Maikuuul het volgende:
Ik heb deze dus, nu heb ik de 2 draadjes die naar de mepper zelf loopt allebij 1 voor 1 doorgeknipt (dus 1 doorknippen en de ander heel laten) dit had allebij geen effect op het voltage, sterker nog, hij deed het niet meer, wel het lampje brande nog, dus geen electro op de mepper.
Heb ik wel de goede draadjes doorgeknip?
[[url=http://img284.echo.cx/img284/6753/vliegenmepper5dp.th.jpg]afbeelding][/URL]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |