Idealiter.quote:Op zaterdag 16 april 2005 16:14 schreef lucida het volgende:
Machiavelli: respect is niet iets wat je van bovenaf kunt afdwingen, maar iets dat van onderaf moet worden verdiend.
Je kunt het natuurlijk ook zo opvatten namelijk, dat ik Wouter Bos met de titel 'Zijne doorluchtigheid' in verband bracht om aan te geven dat, deze sociaaldemocratische voorganger, bijvoorbeeld ideologisch gezien, in het luchtledige hangt.quote:Op zaterdag 16 april 2005 14:21 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Bedoel je hiermee dat ie een windbuil is?
ik associeer het toch meer met winderigheid enzoquote:Op zaterdag 16 april 2005 16:45 schreef lucida het volgende:
[..]
Je kunt het natuurlijk ook zo opvatten namelijk, dat ik Wouter Bos met de titel 'Zijne doorluchtigheid' in verband bracht om aan te geven dat, deze sociaaldemocratische voorganger, bijvoorbeeld ideologisch gezien, in het luchtledige hangt.
![]()
Weber: De aanspraken van de hoogste ambtsdrager kunnen pas (geloofwaardig) worden geëffectueerd als diens 'onderdanen' deze erkent. Daarom is het van buitengewoon belang dat de perceptie van het volk samenvalt met hoe de ambtsdrager zichzelf ziet en gedraagt.quote:Op zaterdag 16 april 2005 16:18 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Idealiter.
Hangt van je gebruikte definitie af verder.
Nietzsche: De kleren maken de man, maar de drager bepaalt de dracht...quote:Op zaterdag 16 april 2005 16:50 schreef lucida het volgende:
[..]
Weber: De aanspraken van de hoogste ambtsdrager kunnen pas (geloofwaardig) worden geëffectueerd als diens 'onderdanen' deze erkent. Daarom is het van buitengewoon belang dat de perceptie van het volk samenvalt met hoe de ambtsdrager zichzelf ziet en gedraagt.![]()
De hond!quote:Op zaterdag 16 april 2005 18:05 schreef Sater het volgende:
Het Knaapje [b]lijkt alleen te staan in zijn excellente verlangens. Justitieminister Donner liet het
CDA - congres weten niet op enige excellente titulatuur te zitten wachten.![]()
Bron Radio ! Journaal
quote:'Excellentie' hoeft niet voor Van der Knaap
DEN HAAG - Staatssecretaris Van der Knaap (Defensie) heeft nooit de bedoeling gehad ervoor te pleiten, dat bewindslieden voortaan weer met ,,excellentie'' aangesproken worden. Van der Knaap kreeg het afgelopen weekeinde volop kritiek na een vraaggesprek met de Volkskrant.
Van der Knaap is er nog steeds ,,enthousiast'' over dat hij binnen de krijgsmacht met ,,excellentie'' wordt aangesproken, maar daarbuiten hoeft dat niet voor hem niet. Hij heeft in het ,,zeer persoonlijk getinte'' vraaggesprek alleen willen aangeven dat Nederlanders over het algemeen te weinig respect tonen, niet alleen tegenover bewindslieden maar bijvoorbeeld ook tegenover politieagenten en treinconducteurs.
ANP
Bron: LC
De loutere doorgeefgleuf van trivialiteiten uit tweede hand, staat weer wagenwijd open. Leegte afschrikwekkende leegte, zelfs leger dan de oproep van Van der Knaap.quote:
Het zal mij niet verbazen als het hele relletje weer een opzetjes des Volkskrants was. Je praat een gesprek toe naar een bepaald onderwerp in een bepaalde setting, stelt vervolgens iemand een gesloten vraag naar voorkeuren van werkomgeving ter sturing van het gesprek, vervolgens een open vraag naar wensen en projecteert dit antwoord direct via een suggestieve kop op een andere setting. Zo schep je een leuke politieke rel rondom een opgeklopt misverstand waarbij de aangevallene altijd verliest van het mediacratische mechanisme dat rook maakt en waardoor als vanzelf vuur veronderstelt wordt. Doet het altijd goed als jouw partij in de oppositie zit.quote:Op zaterdag 16 april 2005 18:05 schreef Sater het volgende:
Het Knaapje [b]lijkt alleen te staan in zijn excellente verlangens. Justitieminister Donner liet het
CDA - congres weten niet op enige excellente titulatuur te zitten wachten.![]()
Bron Radio ! Journaal
Nou sjun mijn complimenten voor de haarscherpe ontleding van de hedendaagse journaillejournalistiek.quote:Op dinsdag 19 april 2005 23:27 schreef sjun het volgende:
[..]
Het zal mij niet verbazen als het hele relletje weer een opzetjes des Volkskrants was. Je praat een gesprek toe naar een bepaald onderwerp in een bepaalde setting, stelt vervolgens iemand een gesloten vraag naar voorkeuren van werkomgeving ter sturing van het gesprek, vervolgens een open vraag naar wensen en projecteert dit antwoord direct via een suggestieve kop op een andere setting. Zo schep je een leuke politieke rel rondom een opgeklopt misverstand waarbij de aangevallene altijd verliest van het mediacratische mechanisme dat rook maakt en waardoor als vanzelf vuur veronderstelt wordt. Doet het altijd goed als jouw partij in de oppositie zit.
En deze conclusie van jou verbaast mij dan weer niets. Maar er is helaas geen onderbouwing dus gaat deze conclusie jammerlijk de mist in.quote:Op dinsdag 19 april 2005 23:27 schreef sjun het volgende:
[..]
Het zal mij niet verbazen als het hele relletje weer een opzetjes des Volkskrants was.
Tsja sjun, zoal ik al zei: En als hun gifpeilen je niet raken druipen ze af, als half verzopen straathonden met hun staart diep gebogen tussen de benen. De nagalmende echo van de laatste blaffende honden die langzaam wegsterft, bij het vertrekken van de Karavaan der verlichting.quote:Op woensdag 20 april 2005 07:11 schreef Sidekick het volgende:
[..]
En deze conclusie van jou verbaast mij dan weer niets. Maar er is helaas geen onderbouwing dus gaat deze conclusie jammerlijk de mist in.
De onderbouwing staat er van de eerste tot de laatste zin. Als jij dat niet ziet ligt het toch echt aan jouw perceptie. Maar troost je kickie-dicky het komt bij meer mensen voor en heet: beroepsblindheid van een slinkse intrigant!...quote:Op woensdag 20 april 2005 07:11 schreef Sidekick het volgende:
[..]
En deze conclusie van jou verbaast mij dan weer niets. Maar er is helaas geen onderbouwing dus gaat deze conclusie jammerlijk de mist in.
quote:Op woensdag 20 april 2005 07:11 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ach, is dit het niveau van jou, sjun? Ik stel dat je geen onderbouwing hebt en je dient je gelijk van dit soort plaatjes en andersoort ongelovelijke onzin? Je diskwalificeert je daarmee als serieuze discussiepartner, terwijl het zo simpel is om meer uitleg te vragen mocht je mijn kritiek niet vatten.quote:
Mijn postgeschiedenis spreekt evenals de jouwe boekdelen. Het staat ieder vrij hieruit eigen conclusies te trekken.quote:Op woensdag 20 april 2005 17:04 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Ach, is dit het niveau van jou, sjun?
Wat vindt je ongelofelijk aan de wijze waarom ik je oneigenlijke manier van afdoen van informatie belicht?quote:Ik stel dat je geen onderbouwing hebt en je dient je gelijk van dit soort plaatjes en andersoort ongelovelijke onzin?
Simpeler is het je direct van repliek te dienen. Je kunt echter evenals ik zelf kiezen aan wiens kritiek je een boodschap wenst te hebben en waaraan je op basis van voor jouzelf gangbare geldigheidswaarden gevoegelijk voorbij kunt gaan.quote:Je diskwalificeert je daarmee als serieuze discussiepartner, terwijl het zo simpel is om meer uitleg te vragen mocht je mijn kritiek niet vatten.
Ik vind dat dus wel verwonderlijk omdat ik overige fracties en de schrijvende pers wat meer niveau toedichtte. ZIjn issue was immers het aankaarten van verregaande tutoyering. Een deel van het journaille, belust op een relletje blies vervolgens zijn voorbeeld op om te kunnen prijsschieten op een staatssecretaris. Wellicht kon via zo'n pietluttigheid alsnog een schandaal bewerkt worden dat tot een val van het kabinet zou kunnen leiden...quote:
Van der Knaap maakte zelf de associatie tussen zijn oproep tot respect voor bewindslieden en het aanspreken met excellentie. Het aanspreken met excellentie gebruikte hij als voorbeeld hoe respect voor een bewindsman een positieve invloed kan hebben op diens functioneren. Het is dan niet verwonderlijk dat 'het publieke debat' zich toespitst op zijn excellentie-voorbeeld.
Ik suggereer dat een PvdA kamerlid een zeer slechte imitatie van een komiek weggaf. Verder suggereer ik dat een deel van het journaille het kennelijk nodig vond om een politicus negatief in te kleuren aan de hand van een wat triviaal voorbeeld dat hij aandroeg. Bij zo'n negatieve inkleuring is de oppositie gediend. Bovenstaande gegevens verbond ik in mijn reactie.quote:Van der Knaap ziet ook dat zijn boodschap ondergesneeuwd raakte vanwege zijn voorbeeld en steekt de hand in eigen boezem door te vermelden dat excellentie niet noodzakelijk is voor respect. Suggereren dat het ANP politiek gekleurde artikelen de wereld ingooit door onjuiste zaken weer te geven is hiermee ontkracht.
Ik lees dat van der Knaap vind dat er wel wat meer afstand mag zijn. Verder verwijs jij naar een berichtje op nu.nl dat vervolgens weer verwijst naar..... de Volkskrant. De contouren van een cirkel en een voorgekookt opzetje via handig gestelde vragen om het interview wat te sturen dienen zich dan vlot aan... De onderbouwing daarvoor vind je in mijn eerste berichtje dat je met twee regels zonder onderbouwing meende te moeten afserveren.quote:Sowieso is een dergelijke beschuldiging aan het adres van het ANP aan de hand van een mogelijk scenario zonder feitelijke onderbouwing een slap betoog.
Gifpeilenquote:Op woensdag 20 april 2005 08:49 schreef lucida het volgende:
[..]
Tsja sjun, zoal ik al zei: En als hun gifpeilen je niet raken druipen ze af, als half verzopen straathonden met hun staart diep gebogen tussen de benen. De nagalmende echo van de laatste blaffende honden die langzaam wegsterft, bij het vertrekken van de Karavaan der verlichting.![]()
quote:"Het geeft wat meer cachet als je met excellentie wordt aangesproken. Er mag ook best enige afstand zijn. Ik zelf wordt binnen de krijgsmacht nog wel voortdurend met excellentie aangesproken, fantastisch.''
Kom op zeg, tot op het CDA-congres werd de gek gestoken met de hang naar respect van Van der Knaap. Maar focus je vooral op de Volkskrant en de PvdA als bron van alle kwaad, want als een CDA'er wat stoms zegt dan moet het wel boze opzet zijn van anderen met als ultiem doel de val van het kabinet.quote:Op woensdag 20 april 2005 17:23 schreef sjun het volgende:
[..]
Ik vind dat dus wel verwonderlijk omdat ik overige fracties en de schrijvende pers wat meer niveau toedichtte. ZIjn issue was immers het aankaarten van verregaande tutoyering. Een deel van het journaille, belust op een relletje blies vervolgens zijn voorbeeld op om te kunnen prijsschieten op een staatssecretaris. Wellicht kon via zo'n pietluttigheid alsnog een schandaal bewerkt worden dat tot een val van het kabinet zou kunnen leiden...
"Blies het voorbeeld op"? Wat is dat voor projectie sjun? Ik lees gewoon letterlijke citaten van Van der Knaap over het aanspreken met excellentie. Het lijkt me logisch in de publicatie van een interview voorbeelden of andere achtergrondinformatie op te nemen over de boodschap van een politicus.quote:Op woensdag 20 april 2005 17:23 schreef sjun het volgende:
Een deel van het journaille, belust op een relletje blies vervolgens zijn voorbeeld op om te kunnen prijsschieten op een staatssecretaris.
Wat waren die "handig gestelde vragen om het interview te sturen"? Dat is dus dat mogelijke scenario dat je schetst maar niet hard kunt maken. Ik hoop dat je nu duidelijke uitleg hebt gekregen wat nu precies ontbreekt aan je onderbouwing. Je zou het kunnen gebruiken ter voorkoming van verdere toeschrijvingen van jouw kant.quote:De contouren van een cirkel en een voorgekookt opzetje via handig gestelde vragen om het interview wat te sturen dienen zich dan vlot aan... De onderbouwing daarvoor vind je in mijn eerste berichtje dat je met twee regels zonder onderbouwing meende te moeten afserveren.
![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |