Volledig mee eens.quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:52 schreef Rio het volgende:
Marinade = olie + zoveel smaak als je wilt. Expirementeer er op los luidt hier het devies.
Het beste? Eerst een paar uur marineren en dan invriezen...quote:Op vrijdag 13 mei 2005 20:42 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoe lang kun het vlees het beste in de marinade laten liggen?
Doe zelf meestal een uur of twee.
knoflook en olijfoliequote:Op donderdag 4 augustus 2005 10:24 schreef Doekes het volgende:
Heeft er ook iemand een lekkere marinade voor gamba's?
Ik zou kamervragen stellenquote:Op donderdag 4 augustus 2005 10:42 schreef ChrisJX het volgende:
Het meervoud van marinade is overigens gewoon marinades, zonder apostrof
quote:Op zaterdag 9 juli 2005 07:35 schreef Pietverdriet het volgende:
Het verdient aanbeveling lekker vet vlees te nemen. Neem in je marinade ook een papaya, daar word het taaiste vlees mals van, mals vlees boterzacht, en zacht vlees lost op
:-)
En waar blijft dat recept?quote:Op zondag 9 oktober 2005 18:42 schreef henkSX het volgende:
TVP en in ruil daarvoor volgt er een recept
Ik ga morgen naar Zuid Amerika, kijken of ze daar iets lekkers hebbenquote:
Voor wat tips zie:quote:Op vrijdag 28 oktober 2005 20:48 schreef shmoopy het volgende:
Ik zoek een lekkere marinade voor spareribs, mag best een beetje pittig zijn.
Iemand nog wat ideeën, behalve die van hierboven, dan kan ik een beetje gaan kliederen straks.![]()
Anders ik wel.quote:Op maandag 28 november 2005 02:11 schreef TheWilliedockSaints het volgende:
pfff krijg enorme honger van die topic
ik ga binnenkort eens wat proberen
Thanx, 't was erg lekker en zeker voor herhaling vatbaar:quote:Op maandag 28 november 2005 19:11 schreef Martijn_77 het volgende:
Babi Pangang wordt gemaakt van varkenslappen
Wil je het minder droog hebben, moet je vetter varkensvlees nemen, dat doet meneer de Chinees ook altijd.quote:Op maandag 5 december 2005 21:54 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Thanx, 't was erg lekker en zeker voor herhaling vatbaar:
Wat eten we vandaag? deel 47
De echte van buikspek.quote:Op maandag 28 november 2005 19:11 schreef Martijn_77 het volgende:
Babi Pangang wordt gemaakt van varkenslappen
Dat was het inderdaad, kon er even niet op komen.quote:
Dat wou ik dus gaan maken vanavondquote:Op dinsdag 26 april 2005 12:53 schreef MissyMirjaM het volgende:
als ik mijn kippenpoten in de oven gooi, gooi ik een plens ketjap in de ovenschaal, wat lepels honing erbij, en een fijngesnipperd uitje, of wat fijngesneden teentjes knoflook
kip nog een beetje met honing insmeren, en de boel regelmatig keren
lekker
euhm, pfoei, weet ik ff niet meer uit mijn hoofd, al een tijd niet meer gedaan.quote:Op donderdag 12 januari 2006 15:19 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Dat wou ik dus gaan maken vanavondmaar hoe lang moet dat in de oven?
45 minuten op 200 graden ofzo?
Je zou dat saté[akket van Go Tan eens moeten proberen, die is echt super.quote:Op donderdag 12 januari 2006 22:50 schreef Sylvana het volgende:
ik doe het gewoon met conimex wokmarinade, wordt de kip erg lekker van
oke, zal het es proberen danquote:Op vrijdag 13 januari 2006 14:06 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Je zou dat saté[akket van Go Tan eens moeten proberen, die is echt super.
Is trouwens ook bij de Xenos te koop en is daar een stuk goedkoper dan bij de supermarkt.
nee, marinade=olie+azijn en dan kruiden/specerijen.quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:52 schreef Rio het volgende:
Marinade = olie + zoveel smaak als je wilt. Expirementeer er op los luidt hier het devies.
Da's een dressing.quote:Op zaterdag 14 januari 2006 12:58 schreef brrrrrrt het volgende:
[..]
nee, marinade=olie+azijn en dan kruiden/specerijen.
Het was heerlijkquote:Op donderdag 12 januari 2006 21:07 schreef MissyMirjaM het volgende:
[..]
euhm, pfoei, weet ik ff niet meer uit mijn hoofd, al een tijd niet meer gedaan.
ik zou inderdaad met zoiets proberen, je meot toch regelmatig kijken, om dce marinade eroverheen te lepelen.
durf ik nooit. Ik pleur het altijd meteen weg ivm angst voor bacterien. (marinade gebruiken voor saus = vermenging rauw vlees/bereid vlees)quote:Op zaterdag 14 januari 2006 23:21 schreef Martijn_77 het volgende:
Wat doen jullie eigenlijk met de marinade na het marineren?
Ik maak er vaak de saus voor bij het vlees van maar misschien zijn er nog andere toepassingen.
Hoe zo je verwarmd de saus toch net al het vlees en dan gaan de bacterien toch dood?quote:Op zondag 15 januari 2006 01:07 schreef brrrrrrt het volgende:
[..]
durf ik nooit. Ik pleur het altijd meteen weg ivm angst voor bacterien. (marinade gebruiken voor saus = vermenging rauw vlees/bereid vlees)
pindasaus vind ik dan weer wat minder lekkerquote:Op zondag 15 januari 2006 03:04 schreef SiGNe het volgende:
[..]
Er zit in dat pakket trouwens ook een heel erg lekkere pindasaus![]()
Nee, dat gaat alleen op boven de 100 graden celcius.quote:Op zondag 15 januari 2006 01:10 schreef Martijn_77 het volgende:
Hoe zo je verwarmd de saus toch net al het vlees en dan gaan de bacterien toch dood?
Beetje bacterien is goed voor een mens! Je gaat niet zomaar dood als je jong bent hoor!quote:Op zondag 15 januari 2006 01:07 schreef brrrrrrt het volgende:
[..]
durf ik nooit. Ik pleur het altijd meteen weg ivm angst voor bacterien. (marinade gebruiken voor saus = vermenging rauw vlees/bereid vlees)
quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:52 schreef Rio het volgende:
Bij de meeste marinades die ik ken wordt olie wel als basis ingredient gebruikt maar dan wordt er wel bijvoorbeeld rode wijn of zo als smaakmaker aan toegevoegdquote:Op maandag 16 januari 2006 19:26 schreef whispers het volgende:
[..]
![]()
Je hoeft niet noodzakelijk in olie te marineren, hoor. Je kan gerust ook rode wijn of andere vloeistoffen gebruiken: alles dat smaak geeft is goed.
dus nadat het vlees erin heeft gelegen moet je het weg gooien? niet in de pan gooien bij het vlees?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:01 schreef Charmian het volgende:
gewoon een lekkere scheut, niet onderdompelen zonde van de ketjap want je gooit het teveel weg.
Een laagje en dan regelmatig even het vlees keren dat het overal kan intrekken.
Hangt er vanaf wat je maakt, sommige maken er saus of jus van. Maar ik ben niet zo'n sausjes/jus figuur, dus ik gooi het weg.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:42 schreef MoChe het volgende:
[..]
dus nadat het vlees erin heeft gelegen moet je het weg gooien? niet in de pan gooien bij het vlees?
Als je de kip wil bakken niet doen, dan word de temperatuur van je olie/boter ineens te laag en kook je de kip als het ware.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:42 schreef MoChe het volgende:
dus nadat het vlees erin heeft gelegen moet je het weg gooien? niet in de pan gooien bij het vlees?
olijfolie, sinasappelsap, wat rasp van de schil erbij, knoflook en zout. Klinkt misschien gek, maar het zoet/zure van de sinasappel combineert geweldig met gamba's! Een uurtje in laten trekken en dan grillen! Serveren met vers gehakte dille.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 10:24 schreef Doekes het volgende:
Heeft er ook iemand een lekkere marinade voor gamba's?
Ha! dat ga ik eens proberen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:48 schreef Tezz het volgende:
[..]
olijfolie, sinasappelsap, wat rasp van de schil erbij, knoflook en zout. Klinkt misschien gek, maar het zoet/zure van de sinasappel combineert geweldig met gamba's! Een uurtje in laten trekken en dan grillen! Serveren met vers gehakte dille.
Wil je dat ik de verhoudingen even opzoek in mijn 'grote-doos-met-recepten-die-ik-moet-bewaren-omdat-ze-een-succes-waren"??? Ofquote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:14 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ha! dat ga ik eens proberen.
Heb nog een doos over van kerstmis![]()
Lijkt me best lekkerquote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:48 schreef Tezz het volgende:
[..]
olijfolie, sinasappelsap, wat rasp van de schil erbij, knoflook en zout. Klinkt misschien gek, maar het zoet/zure van de sinasappel combineert geweldig met gamba's! Een uurtje in laten trekken en dan grillen! Serveren met vers gehakte dille.
Yes please!quote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:37 schreef Tezz het volgende:
[..]
Wil je dat ik de verhoudingen even opzoek in mijn 'grote-doos-met-recepten-die-ik-moet-bewaren-omdat-ze-een-succes-waren"??? Of
Shit, had ik nou maar niets beloofd..........kan het niet vinden.........quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |