Beetje bacterien is goed voor een mens! Je gaat niet zomaar dood als je jong bent hoor!quote:Op zondag 15 januari 2006 01:07 schreef brrrrrrt het volgende:
[..]
durf ik nooit. Ik pleur het altijd meteen weg ivm angst voor bacterien. (marinade gebruiken voor saus = vermenging rauw vlees/bereid vlees)
quote:Op vrijdag 15 april 2005 18:52 schreef Rio het volgende:
Marinade = olie + zoveel smaak als je wilt. Expirementeer er op los luidt hier het devies.
Bij de meeste marinades die ik ken wordt olie wel als basis ingredient gebruikt maar dan wordt er wel bijvoorbeeld rode wijn of zo als smaakmaker aan toegevoegdquote:Op maandag 16 januari 2006 19:26 schreef whispers het volgende:
[..]
![]()
Je hoeft niet noodzakelijk in olie te marineren, hoor. Je kan gerust ook rode wijn of andere vloeistoffen gebruiken: alles dat smaak geeft is goed.
dus nadat het vlees erin heeft gelegen moet je het weg gooien? niet in de pan gooien bij het vlees?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:01 schreef Charmian het volgende:
gewoon een lekkere scheut, niet onderdompelen zonde van de ketjap want je gooit het teveel weg.
Een laagje en dan regelmatig even het vlees keren dat het overal kan intrekken.
Hangt er vanaf wat je maakt, sommige maken er saus of jus van. Maar ik ben niet zo'n sausjes/jus figuur, dus ik gooi het weg.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:42 schreef MoChe het volgende:
[..]
dus nadat het vlees erin heeft gelegen moet je het weg gooien? niet in de pan gooien bij het vlees?
Als je de kip wil bakken niet doen, dan word de temperatuur van je olie/boter ineens te laag en kook je de kip als het ware.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:42 schreef MoChe het volgende:
dus nadat het vlees erin heeft gelegen moet je het weg gooien? niet in de pan gooien bij het vlees?
olijfolie, sinasappelsap, wat rasp van de schil erbij, knoflook en zout. Klinkt misschien gek, maar het zoet/zure van de sinasappel combineert geweldig met gamba's! Een uurtje in laten trekken en dan grillen! Serveren met vers gehakte dille.quote:Op donderdag 4 augustus 2005 10:24 schreef Doekes het volgende:
Heeft er ook iemand een lekkere marinade voor gamba's?
Ha! dat ga ik eens proberen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:48 schreef Tezz het volgende:
[..]
olijfolie, sinasappelsap, wat rasp van de schil erbij, knoflook en zout. Klinkt misschien gek, maar het zoet/zure van de sinasappel combineert geweldig met gamba's! Een uurtje in laten trekken en dan grillen! Serveren met vers gehakte dille.
Wil je dat ik de verhoudingen even opzoek in mijn 'grote-doos-met-recepten-die-ik-moet-bewaren-omdat-ze-een-succes-waren"??? Ofquote:Op vrijdag 5 januari 2007 20:14 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Ha! dat ga ik eens proberen.
Heb nog een doos over van kerstmis![]()
Lijkt me best lekkerquote:Op vrijdag 5 januari 2007 19:48 schreef Tezz het volgende:
[..]
olijfolie, sinasappelsap, wat rasp van de schil erbij, knoflook en zout. Klinkt misschien gek, maar het zoet/zure van de sinasappel combineert geweldig met gamba's! Een uurtje in laten trekken en dan grillen! Serveren met vers gehakte dille.
Yes please!quote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:37 schreef Tezz het volgende:
[..]
Wil je dat ik de verhoudingen even opzoek in mijn 'grote-doos-met-recepten-die-ik-moet-bewaren-omdat-ze-een-succes-waren"??? Of
Shit, had ik nou maar niets beloofd..........kan het niet vinden.........quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |