abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26289993
Mensen die een laptop meenemen op vakantie... Het blijft totaal bizar.
  zondag 17 april 2005 @ 09:26:12 #52
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_26290001
waarom ?

ik vind het ideaal als plek om foto's van mijn digicam gelijk uit het toestel te kunnen halen, te bekijken, scheelt me klauwen aan geld want ik heb geen internetcafe nodig.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  zondag 17 april 2005 @ 09:27:58 #53
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_26290015
quote:
Op zondag 17 april 2005 09:24 schreef k_man het volgende:
Om foto's op te zetten en te bekijken is het ideaal hoor en af en toe een filmpje gaat er ook wel in, zelfs op vakantie .
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  zondag 17 april 2005 @ 09:28:38 #54
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_26290020
ff een draadloos netwerkje opzoeken
  zondag 17 april 2005 @ 09:33:36 #55
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_26290049
quote:
Op zondag 17 april 2005 09:28 schreef Klonk het volgende:
ff een draadloos netwerkje opzoeken
Als je bij mij voor de deur komt staan kun je internetten en films bij me weghalen , moet de beveiliging na 6 maanden nog steeds instellen .

Maar idd internetten met je laptop is ook wel makkelijk , al is het in een betaald internet cafe en alleen maar om je foto's te uploaden.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  zondag 17 april 2005 @ 09:37:21 #56
101884 PeRi
Allons-y!
pi_26290079
Mn intiuïtie, plattegronden, geld en mn wereldstekker. Oh en sinds kort is daar denk ik we mn Ipod bij gekomen.
Whatever I want.
pi_26290193
quote:
Op zondag 17 april 2005 09:26 schreef Klonk het volgende:
waarom ?

ik vind het ideaal als plek om foto's van mijn digicam gelijk uit het toestel te kunnen halen, te bekijken, scheelt me klauwen aan geld want ik heb geen internetcafe nodig.
Het is imo een beetje zielig als je zelfs op vakantie kennelijk geen twee weken zonder internet op je laptop kunt. Beetje hetzelfde verhaal als mensen die op vakantie via de sateliet nog steeds Lijn4 willen volgen. Tijd terug hadden we hier een mooi topic over een jongen die door z'n ouders meegesleurd was naar donker Afrika. Godzijdank had ie z'n laptop mee. Dan kon hij tenminste spelletjes spelen aan het zwembad, terwijl z'n ouders de stad in gingen, wild gingen kijken, een lokaal dorp bezoeken en meer van die enorm suffe dingen.

Los daarvan, kzie het al voor me: laptop achterin de landrover terwijl je door de Jemenitische woestijn rijdt naar het volgende dorp. Daar aangekomen bij de plaatselijke herberg meteen dat ding uit je tas, hopen dat er niet al te veel zand in zit, en eens op zoek naar een draadloos netwerkje....
  zondag 17 april 2005 @ 10:02:13 #58
27929 piere
doe mij maar bier
pi_26290265
mijn creditcard
fok you ja!
pi_26290277
quote:
Op menig reisje is dit toch wel een vaste reisgezel geweest:

maar dat waren eigenlijk geen vakanties, maar studiereizen.. dat scheelde dan achteraf weer het verslag overtypen van onleesbare handschriften.

Ook erg handig om alle mogelijke digitale reisinfo mee te nemen.. want het ding is niet veel groter en zwaarder dan een boek. En natuurlijk ook handig om onderweg je digitale foto's op te bekijken en op te ruimen.
  zondag 17 april 2005 @ 12:01:23 #60
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_26292210
quote:
Op zondag 17 april 2005 09:53 schreef k_man het volgende:

[..]

Het is imo een beetje zielig als je zelfs op vakantie kennelijk geen twee weken zonder internet op je laptop kunt. Beetje hetzelfde verhaal als mensen die op vakantie via de sateliet nog steeds Lijn4 willen volgen. Tijd terug hadden we hier een mooi topic over een jongen die door z'n ouders meegesleurd was naar donker Afrika. Godzijdank had ie z'n laptop mee. Dan kon hij tenminste spelletjes spelen aan het zwembad, terwijl z'n ouders de stad in gingen, wild gingen kijken, een lokaal dorp bezoeken en meer van die enorm suffe dingen.

Los daarvan, kzie het al voor me: laptop achterin de landrover terwijl je door de Jemenitische woestijn rijdt naar het volgende dorp. Daar aangekomen bij de plaatselijke herberg meteen dat ding uit je tas, hopen dat er niet al te veel zand in zit, en eens op zoek naar een draadloos netwerkje....
he, je bent een echte nerd of niet, ik heb de mijne op vakantie gekoppeld aan een gps muisje en hoppa een gratis navigatiesysteem, verder kan de laptop worden aangesloten op mijn auto installatie, en hoppa 80 gig aan mp3's.

websites offline gebruiken, ook makkelijk voor reisinfo

kortom in het begin denk je waarom ?, na een paar vakanties denk je wat zou ik zonder moeten....
  zondag 17 april 2005 @ 12:53:05 #61
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_26293332
Afhankelijk van de bestemming en het doel van de reis neem ik ook m'n laptop mee. Ga ik een week met de rugzak in Ierland een mooie route lopen of in Australië een auto huren om het land te verkennen, dan blijft het ding thuis, maar tijdens m'n stage in Kenya was het stom geweest om 'm niet mee te nemen. Om daar direct het woord zielig op te plakken is imo een beetje zielig .
Looking for hotspots: wardriving or whoredriving?
Personal spam: http://www.kenya2ndhand.com
pi_26294606
Stage is geen vakantie.
pi_26294822
Zakmessen en lethermans etc etc hebben het nadeel dat je ze moet inchecken met je koffers bij het vliegen, want je mag ze niet mee het vliegtuig innemen.
Mijn meest favo reistool is mijn Goldcard.
Verder reis ik het liefst zonder koffers, slechts een minimale hoeveelheid handbagage. Ook als ik niet vlieg. Minimaal bagage is heerlijk. Nooit slepen, nooit inchecken, wachten op koffers.
Voor de mensen met overval angsten, neem een geld clip, dat is een soort paperclip waar je wat papier geld in vouwt. Mocht je overvallen worden of bedreigt, pak de geld clip en gooi hem in de ene richting en ren in de andere.
Verder beschouw ik mijn mobieltje als onmisbaar, en is gelijk een camera.
pi_26294924
altijd mee:
-Victorinox
-iPod
-Mobiel (tevens 1.3 megapixel camera )
You can't blame yourself for what gorilla's did
  zondag 17 april 2005 @ 14:15:17 #65
17051 HAL9000S
you can become gitano...
pi_26295495
Cop killer
Kill all the cops tonight
Kill them, cop killer
Kill all the cops in sight
  zondag 17 april 2005 @ 14:22:22 #66
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_26295693
quote:
Op zondag 17 april 2005 13:42 schreef k_man het volgende:
Stage is geen vakantie.
* vbmot kijkt naar de TT

reisgadget
pi_26297555
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 00:28 schreef k_man het volgende:
Mijn zaklampje roept wel positieve reacties op. Relatief klein, doch zeer fel licht. Is een Philpsje met halogeen lampje.
Die ken ik geloof ik. Ook handig om conducteurs om te kopen

Ik kan echt niet zonder mijn 20 Rupees no name waterkoker. Gecombineerd met een theekzakje vervult dat echt een eerste levensbehoefte (mits je niet geëlectrocuteerd wordt).
  zondag 17 april 2005 @ 16:52:15 #68
98036 -calimero-
Zonder ei...
pi_26299816
Leatherman wave
Mini maglite
kompas
zippo
Save a mouse, eat a pussy.
pi_26301153
quote:
Op zondag 17 april 2005 13:50 schreef LibertarianX het volgende:
Zakmessen en lethermans etc etc hebben het nadeel dat je ze moet inchecken met je koffers bij het vliegen, want je mag ze niet mee het vliegtuig innemen.
Nou, dat hangt er een beetje vanaf! Ik ben dus al een aantal keren een vliegtuig ingekomen met een nagelschaatje waar dus een verdomd scherp puntje aan zit! Vergeet m wel eens uit mn toilettas te halen die in mn handbagage zit!
Maar op Schiphol was het geen probleem, want het ding was niet zo groot. En in Mexico zeiden ze er ook niets van, terwijl de vriend met wie ik op pad was wel zn nagelclipper moest inleveren.
pi_26301917
Laatste reis een draagbare-wind-bestendige-ophangbare-kaarsenlamphouderding op de kop getikt. Maar eig weet ik zeker dat op de volgende reis een headlight niet gaat ontbreken.
War is not about who's right, it's about who's left
fok! fotoboek
  zondag 17 april 2005 @ 20:41:24 #71
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_26305947
quote:
Op zondag 17 april 2005 17:41 schreef Liejannuh het volgende:

[..]

Nou, dat hangt er een beetje vanaf! Ik ben dus al een aantal keren een vliegtuig ingekomen met een nagelschaatje waar dus een verdomd scherp puntje aan zit! Vergeet m wel eens uit mn toilettas te halen die in mn handbagage zit!
Maar op Schiphol was het geen probleem, want het ding was niet zo groot. En in Mexico zeiden ze er ook niets van, terwijl de vriend met wie ik op pad was wel zn nagelclipper moest inleveren.
Ik ken iemand die er na een vlucht achter kwam dat ze een busje pepperspray in d'r jaszak had zitten. Is trouwens geen van horen zeggen verhaal want ik was er zelf bij .
pi_26306561
quote:
Op zondag 17 april 2005 20:41 schreef vbmot het volgende:

[..]

Ik ken iemand die er na een vlucht achter kwam dat ze een busje pepperspray in d'r jaszak had zitten. Is trouwens geen van horen zeggen verhaal want ik was er zelf bij .
Stond eens een meisje achter me bij de controle, ik moest een zakmesje inleveren, zo een reclame ding, dus ik zei gooi maar weg, zij ziet dit en vraagt hoe dat hiermee zit. Ze laat de jongens in uniform een spuitbus traangas of pepperspray zien. Ze werd ter plekke gearresteerd.
Dus ik zei tegen die jongens of ze dat niet in de ton konden mieteren, ze had immers niets kwaad in de zin.
Werd vervolgens zelf bijna gearresteerd.
Nee, luchthavens zijn geen plekken voor grapjes meer.
  zondag 17 april 2005 @ 21:12:13 #73
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_26306860
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 00:18 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Mijn creditcard en mijn paspoort
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  maandag 18 april 2005 @ 09:09:54 #74
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_26315718
quote:
Als het over zakenreizen gaat ok, maar op vakantie absoluut niet.

Credit card en paspoort zijn essentieel maar heb ik nog nooit als gadgets gezien..

Ik heb een flinke hekel aan bagage, dus het liefst zo weinig mogelijk gadgets en onzin.

Gadgets; digitale camera en zakvertaalcomputertje.
reset
  dinsdag 19 april 2005 @ 02:29:21 #75
47819 vbmot
Are those my feet?
pi_26339628
quote:
Op zondag 17 april 2005 21:02 schreef LibertarianX het volgende:

[..]

Stond eens een meisje achter me bij de controle, ik moest een zakmesje inleveren, zo een reclame ding, dus ik zei gooi maar weg, zij ziet dit en vraagt hoe dat hiermee zit. Ze laat de jongens in uniform een spuitbus traangas of pepperspray zien. Ze werd ter plekke gearresteerd.
Dus ik zei tegen die jongens of ze dat niet in de ton konden mieteren, ze had immers niets kwaad in de zin.
Werd vervolgens zelf bijna gearresteerd.
Nee, luchthavens zijn geen plekken voor grapjes meer.
Dat moet dan wegens verboden wapenbezit zijn geweest? Ze kwam er immers zelf mee. Maar het was dus beter geweest als ze gewoon niks had gezegd .
  dinsdag 19 april 2005 @ 08:12:20 #76
44536 oYo
Coituri te salutant!
pi_26340282
backupapparratje voor memorycard fototoestel
pi_26349654
pinpas, en een flinke stapel cd's in de auto... De rest is altijd wel ergens te koop als je het bent vergeten
pi_26518447
Ducktape en maglite daarmee moet je een eind kunnen komen .
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  Moderator woensdag 27 april 2005 @ 09:29:23 #79
61302 crew  UIO_AMS
Dobbelsteenavonturier
pi_26538232
Het meest handige dat een reiziger mee kan nemen is natuurlijk een handdoek. Meer heb je in principe niet nodig.
Als niets meer baat kan een worst geen kwaad.
Op dinsdag 7 december 2010 12:50 schreef yvonne het volgende:
Beste moderator UIO_AMS
Stuur een mod weg.
  woensdag 27 april 2005 @ 22:53:55 #80
62913 Blik
The one and Only!
pi_26556246
een klein handdoekje in een klein kokertje die enorm veel voch opneemt, is hartstikke klein en je bent in een wip droog, handdoek hoeft ook niet perse te drogen want na een kwartier is die vrijwel helemaal droog
  woensdag 27 april 2005 @ 23:07:24 #81
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_26556564
quote:
Op woensdag 27 april 2005 22:53 schreef Blik het volgende:
een klein handdoekje in een klein kokertje die enorm veel voch opneemt, is hartstikke klein en je bent in een wip droog, handdoek hoeft ook niet perse te drogen want na een kwartier is die vrijwel helemaal droog
Die dingen hebben een naam. En ik kan er niet opkomen
Erg handig inderdaad, alhoewel je ze niet TE vaak moet gebruiken want dan gaan ze meuren.
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  donderdag 28 april 2005 @ 09:40:06 #82
62913 Blik
The one and Only!
pi_26562969
ik weet de naam ook niet, kan het wel opzoeken van het weekend, zit nu op mijn kamer
pi_26590228
Moneybelt gebruik ik ook alleen voor de ticket en andere papieren. Geld stop ik altijd verspreid over verschillende zakken. Meestal doe ik wel nog een (bijna) lege beurs in m'n kontzak, daar mogen ze dan hun best voor doen.
Gadgets heb ik niet echt, op een zakmesje na (victorinox).
quote:
Op woensdag 27 april 2005 09:29 schreef UIO_AMS het volgende:
Het meest handige dat een reiziger mee kan nemen is natuurlijk een handdoek. Meer heb je in principe niet nodig.
Don't panic.
Clowns to the left of me, jokers to the right, here I am, stuck in the middle with you.
What a day for a daydream.
pi_26590561
quote:
Op donderdag 28 april 2005 09:40 schreef Blik het volgende:
ik weet de naam ook niet, kan het wel opzoeken van het weekend, zit nu op mijn kamer
De Xenos verkoopt ze ook geloof ik. Zal er binnenkort eens 1 uitproberen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_26590598
quote:
Op woensdag 27 april 2005 23:07 schreef Nembrionic het volgende:

[..]

Die dingen hebben een naam. En ik kan er niet opkomen
Erg handig inderdaad, alhoewel je ze niet TE vaak moet gebruiken want dan gaan ze meuren.
Een rubytec sports towel?
Tenminste, dat staat op het kokertje van mijn "handdoek".
  vrijdag 29 april 2005 @ 11:48:22 #86
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_26593161
Volgens mij heet dat een pack towel:

Hoe dan ook, hij lijkt mij ook wel handig Ik ga binnenkort eens kijken bij Bever.

"the same sun that melts the wax, hardens the clay"
pi_26593452
quote:
Op woensdag 27 april 2005 22:53 schreef Blik het volgende:
Hee die heb ik ook!!! van de Xenos, kostte 2 euro ofzo . Erg compact, weegt niks . Voor mij is het wel handig met rotsklimmen, met 30 graden zon... . Hang dat ding gewoon aan mn gordel en heb nergens last van.
  vrijdag 29 april 2005 @ 14:18:10 #88
79106 mynick
Wat lach je ??
pi_26596986
quote:
Op vrijdag 29 april 2005 11:58 schreef Sport_Life het volgende:

[..]

Hee die heb ik ook!!! van de Xenos, kostte 2 euro ofzo . Erg compact, weegt niks . Voor mij is het wel handig met rotsklimmen, met 30 graden zon... . Hang dat ding gewoon aan mn gordel en heb nergens last van.
Kijk, dat is handig. ga ik ook eens voor kijken
Na lang nadenken tot het pakkende signature `Biertje` gekomen
pi_26608081
Een fannypack natuurlijk!

Zonder gekheid: m'n iPod.
suburban gangster flow
  woensdag 13 juli 2005 @ 16:43:31 #90
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_28773625
Ik zag vanmiddag ergens een ´zonneoplader´ voor batterijen liggen en eigenlijk vind ik het wel een sympathiek idee om zo´n ding te gebruiken voor de batterijen van mijn digitale camera. Heeft iemand hier ervaring mee?

Ik ben met name benieuwd naar het gebruik ervan op reis. (gaan ze snel kapot?, zijn er speciale robuustere reisopladers?, werken ze ook op de buitenlandse zon? )

voorbeeld:
pi_28773835
De review staat er bij: http://www.steves-digicams.com/icp_solar.html

Er staat dat zeze ongeveer 12 - 36 uur direct zonlicht nodig hebben afhankelijk van de capaciteit van de batterijen. Voor digicams heb je meer dan 2000mAh batterijen nodig, en dat duurt dus een paar dagen voordat je die dan opgeladen hebt (tenzij je naar de Noordkaap of Zuidpool gaat )

Voor radio's, zaklampen of mp3 spelers is het natuurlijk wel OK, die had ik 10 jaar terug overigens al.

Een gewone compacte snellader is voor ongeveer 30 euro te krijgen bij Hema en Kijkshop.
pi_28774591
- kompas
- muggenmelk
- duim en viltstift (stukken karton vind ik onderweg wel)
- reserve-eurotjes in zlotyland
- tent
- sociale vaardigheden en inlevingsgevoel richting andere reizigers of de lokale bevolking
- discman
- scherp mes
- stuk touw
- boterhamzakjes
- theezakjes
pi_28774807
Tape! Absoluut!
Kun je voor veel dingen gebruiken, en een stuk touw is ook nooit weg!
Today is the tomorrow you were dreaming of yesterday!
pi_28775085
Mijn dompelaar + blikje theezakjes! In elk hotel altijd verse thee bij de hand (essentieel)
Lang niet alle hotels serveren thee 's nachts (als ik gestapt heb), vandaar dat ik het altijd meeneem

Verder mijn 1.5 liter Sigg fles met whisky.... zelfde reden
  woensdag 13 juli 2005 @ 17:39:49 #96
44377 Litman
Live a sunny life!
pi_28775208
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 16:50 schreef DutchTrain het volgende:
De review staat er bij: http://www.steves-digicams.com/icp_solar.html

Er staat dat zeze ongeveer 12 - 36 uur direct zonlicht nodig hebben afhankelijk van de capaciteit van de batterijen. Voor digicams heb je meer dan 2000mAh batterijen nodig, en dat duurt dus een paar dagen voordat je die dan opgeladen hebt (tenzij je naar de Noordkaap of Zuidpool gaat )

Voor radio's, zaklampen of mp3 spelers is het natuurlijk wel OK, die had ik 10 jaar terug overigens al.

Een gewone compacte snellader is voor ongeveer 30 euro te krijgen bij Hema en Kijkshop.
Dat duurt vrij lang inderdaad. Het mooiste zou natuurlijk een zonneoplader zijn die batterijen oplaadt, maar ook geschikt is om bijv. mijn telefoon (via een kabeltje) op te laden.

Ik ga nog even verder zoeken, dank!

pi_28785241
boekje met plattegrond. is wel handig lijkt me. ook met wat woorden/zinnen erin. kun je je toch verstaanbaar maken
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:20:53 #98
13347 Nembrionic
AKQ Fundamentalist
pi_28785716
quote:
Op woensdag 13 juli 2005 16:50 schreef DutchTrain het volgende:
Voor digicams heb je meer dan 2000mAh batterijen nodig,
Nonsens....

De meeste camera's hebben zijn tussen de 1100mAh en 1600mAh
Zelfs mijn D100 heeft 'slechts' 1400mAh
- "Autisten met elkaar in contact brengen is net zoals delen door 0"
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:50:48 #99
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_28786617
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 18:41 schreef Nembrionic het volgende:
moneybelts vind ik altijd zo suf. Dat moet dan een veilige oplossing zijn ofso, en handig.
Maar als ik eerst jassen, truien en tshirts omhoog moet tillen om mijn paspoort uit een buideltje te vissen, dan vind ik dat A: heel vervelend en B: HEEL erg opvallend.
Bij een moneybelt denk ik aan zo'n ding:

Hier kan alleen geld in, geen paspoort o.i.d.! En omdat je hem gewoon als riem gebruikt, kan je hem altijd bij je houden, als "reserve", als je de rest kwijt raakt of zo... Niet om in winkels mee te betalen, da's niet handig.
censuur :O
  woensdag 13 juli 2005 @ 23:51:46 #100
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_28786647
Oja, mijn "gadget": m'n Petzel hoofdlamp! Ideaal om in de tent iets in tassen te zoeken: je hebt licht en 2 handen vrij!
censuur :O
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')