abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 april 2005 @ 17:19:00 #201
114283 bupatH
ondertitel
pi_26226158
50 dat is zon beetje de meest neppe en foute gast ever whehehe
  donderdag 14 april 2005 @ 17:24:04 #202
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_26226291
quote:
Op donderdag 14 april 2005 17:06 schreef Super_Six_One het volgende:

[..]

Wat je zegt, ik ben het met je eens, op de dood geven na natuurlijk, maar ik begrijp je en dat heb ik ook al hier op dit topic duidelijk gemaakt. De muziek van nu draait niet meer om "muziek" maar om status, geld, auto's, wijven... etcetc... En dan heb je het gemaakt, niet dus. Ja voor de mensen van de leetijds gebied 15-22 misschien. Dus legendes? Ik denk dat het over is met dat woord... In en Uit dat zijn de woorden die nu bij de "muziek wereld" horen.
En dat vind ik gewoon jammer , de neutrale muziek liefhebber die 50 cent niet goed vind , gaat ook niet luisteren naar andere platen , of andere genres binnen het hiphop gebeuren , daardoor krijg je ook heel vaak van die reacties als "hiphop & rnb " , terwijl er (alhoewel er niet zoveel per jaar zijn als de aftermath kliek alleen al dropt) per jaar toch zeker een aantal hiphop albums de moeite van het luisteren waard zijn , dat zijn kleinere labels die geen enkele kans hebben tov de grote die tochal ik the source adverteren en geld in airplay kunnen stoppen omdat ze genoeg hebben . Heeft geen enkele fuk met de kwaliteit van de muziek te maken.

ik snap best dat de bets van 50 cents over het algemeen het gewoon goed doen op een dansvloer hoor , dat is het probleem niet , als ik thuis een van zn albums opzet klinkt het gewoon als overgeproduceerde pop , en dat hij rapt is dan misschien meegenomen , maar er zijn ook genoeg pop artiesten die ook proberen te rappen , en 50 probeert zo nu en dan ook nog te zingen.

[ Bericht 0% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 14-04-2005 17:29:12 ]
pi_26226312
quote:
Op donderdag 14 april 2005 17:19 schreef bupatH het volgende:
50 dat is zon beetje de meest neppe en foute gast ever whehehe
eens
  donderdag 14 april 2005 @ 17:31:32 #204
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_26226491
PaRoDiUzZ, ik raad je het volgende album aan: Benzino - Arch Nemesis.

De rest kan natuurlijk genieten van:
* 50 Cent - The Massacre;
* The Game - The Documentary;
* Young Buck - Straight outta Ca$hville;
* Lloyd Banks - The Hunger for more;
* D12 - D12 World;
  donderdag 14 april 2005 @ 17:37:27 #205
10655 SilverSpirit
Laatste kans.....
pi_26226629
quote:
Op donderdag 14 april 2005 17:31 schreef -Angel- het volgende:
* D12 - D12 World;
Rot eens op met je 13 in 1 dozijn top40 "hiphop", troll.
Laatste kans.....
  donderdag 14 april 2005 @ 17:37:58 #206
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_26226639
quote:

* D12 - D12 World;
ga je nog in op mijn 'argumenten' of niet , en van die albums die jij nu opnoemt ken ik alleen de Benzino niet.

en ga jij maar eens luisteren naar

*Blackalicious -- Blazing Arrow
*J-Zone -- Pimps Don't Pay Taxes
*Viktor Vaughn -- Vaudeville Villain
*Likwit Junkies -- Likwit Junkies
*Eyedea & Abilities -- E&A

en als je er naar geluisterd hebt geef dan je oordeel , ipv iemand ophemelen die zon geoliede marketing machine achter zich heeft staan dat je hem kan vergelijken met Midas
pi_26226664
quote:

* Young Buck - Straight outta Ca$hville; Die naam alleen al
* Lloyd Banks - The Hunger for more; moet ik nog is doen voordat ik er wat over ga zeggen
* D12 - D12 World;

nee sorry
pi_26226738
Dit hele topic was eigenlijk al kansloos toen duidelijk werd dat sommige mensen niet begrijpen wat een artiest legendarisch maakt...
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  donderdag 14 april 2005 @ 18:09:41 #209
60922 Big_Boss_Man
Subtiel labiel
pi_26227455
Ik denk dat als die 50cent hype afgezwakt is, hij net zo snel weer vergeten word als hij opkwam.

Elvis Presley, 28 jaar dood.
The Beatles, 35 jaar geleden gestopt.
Jimi Hendrix, 34 jaar dood.

Dat zijn legendes. Iedereen kent die namen nog steeds na al die jaren. 50cent is pas een paar jaar bekend.

Ik denk dat je een legende bent als je vereeuwig bent. Je kan dusch niet iedereen die ooit eens bekend geweest is een legende noemen.
feest
  donderdag 14 april 2005 @ 18:12:51 #210
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_26227532
quote:
ga je nog in op mijn 'argumenten' of niet , en van die albums die jij nu opnoemt ken ik alleen de Benzino niet.
Nou vooruit dan maar. Benzino was overigens één van de co-eigenaren van The Source.
quote:
en WTF hebben verkoopcijfers uberhaupt te maken met kwaliteit, of staan Frans Bauer en Schnappi ook hoog in je klassiekers lijstje(onder andere genres natuurlijk)
Nee, hoewel het voor jouw misschien geweldige muziek is. Is hier nog steeds sprake van tracks die geen wereldwijde bekendheid genieten. Frans Bauer zal geen bel laten rinkelen bij iemand uit Portugal, Japan, etc. Misschien ben je instaat om voorbeelden te noemen die wat beter je standpunt duidelijk maken.
quote:
en tsja de meeste jaren 80 rappers zaten ook in de ghetto , en probeerde er toen ook uit te komen , maar MTV heeft ze de eerste paar jaar ngenegeerd totdat ze een uurtje per week vijmaakte ervoor(Yo! MTV Raps), en die nummers voor de rest op low rotation na 23:00 zetten.
Dit is geen argument om te benadrukken dat 50 Cent geen legende is. Het geeft hoogstens aan dat dit jammer is voor de artiesten in kwestie. Met een beetje meer medewerking hadden ze ook de kans gekregen om zich als een legenden te ontwikkelen. Het is dus jammer voor die artiesten, echter het is geen argument om tegen 50 Cent te gebruiken. Tenzij hij destijds de baas van MTV was.
quote:
hoe goed je hem ook vind , hij was een nobody geweest zonder dr dre , guess whos back lag bijvoorbeeld nergens in de vakken totdat hij door dre aangekondigd werd als het nieuwe talent.
Het gaat er niet over wat hij toen was, het gaat over wat hij nu is. Je kunt zelf discussieren waar Michael Jackson geweest zou zijn zonder Motown of Quincy Jones. Of waar Mariah Carey op het huidige moment zou zijn als ze niet getrouwd was geweest met Tommy Mottola, het hoofd van Sony Music Entertainment.
quote:
als dr dre een strontvlieg en een geit in de studio zet en hij nodigd wat gast producers uit dan maakt ie er met allemaal sampletjes en casio beatjes nog een goed verkopende plaat van , dre is de 'legende' , 50 maar een simpele marionet.
Tja, een argument waar ik weinig mee kan. Het is nog steeds 50 Cent die rapt en niet elke artiest van Aftermath is een succes. Overigens er zijn wel meer legendarische producers. Maar vaak wordt het succes gereflecteerd naar de artiest in kwestie. Achter de Backstreet Boys zaten namelijk ook een aantal zeer getalenteerde producers.
pi_26227776
quote:
Op donderdag 14 april 2005 18:12 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Nou vooruit dan maar. Benzino was overigens één van de co-eigenaren van The Source.
[..]

Nee, hoewel het voor jouw misschien geweldige muziek is. Is hier nog steeds sprake van tracks die geen wereldwijde bekendheid genieten. Frans Bauer zal geen bel laten rinkelen bij iemand uit Portugal, Japan, etc. Misschien ben je instaat om voorbeelden te noemen die wat beter je standpunt duidelijk maken.
dat zal ik dan wel ff doen:
jij bent fan van
Britney Spears
Christina Aguilera
O-Zone
Backstreet Boys enz
?
  donderdag 14 april 2005 @ 18:26:56 #212
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_26227872
Britney Spears, Christina Aguilera en de Backstreet Boys vallen bij mij zeker in de categorie poplegende.
  donderdag 14 april 2005 @ 18:27:30 #213
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_26227885
quote:
Op donderdag 14 april 2005 15:07 schreef Hellrazor het volgende:
le·gen·de (de ~, ~n/~s)
1 verhaal van een wonder of een heilige
2 op de volksoverlevering berustend verhaal
3 randschrift van een muntstuk, gedenkpenning

dus hou nou een op met je legende shit
Een beroemde sporter of artiest wordt ook wel een legende genoemd, bijvoorbeeld schaatslegende, jazzlegende. Dit had je overigens wel kunnen weten. Maar een ieder was te druk bezig om 50 Cent belachelijk te maken.
pi_26227914
quote:
Op donderdag 14 april 2005 18:27 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Een beroemde sporter of artiest wordt ook wel een legende genoemd, bijvoorbeeld schaatslegende, jazzlegende. Dit had je overigens wel kunnen weten. Maar een ieder was te druk bezig om 50 Cent belachelijk te maken.
een heel aantal jaar na dato ja, dat zal bij 'fifty' niet gebeuren.
  Moderator donderdag 14 april 2005 @ 18:31:02 #215
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_26227971
hmm nodig tijd dat ze hem neerschieten dus !
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 14 april 2005 @ 18:31:26 #216
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_26227979
quote:
Op donderdag 14 april 2005 16:51 schreef Super_Six_One het volgende:
Of 50 Cent als een legende gezien kan worden? In de R&B wereld misschien wel... door zijn succes nu?
In de R&B wereld? R&B = Rhythm and Blues, de voorgangers van 50 cent, usher en al die gasten, dat was pas muziek! Mooie trompetten en stuff like that, nu zingen ze van een cdtje af

Dit is een schande voor de authentieke Rhythm and blues
quote:
Vraag de gemiddelde jongere anno 2000 wat hij of zij mooi vind op muzikaal gebied en je krijgt in veel gevallen het antwoord R&B. Bovendien zijn er nog heel wat mensen die vervolgens niet eens de betekenis van "ar en bie" kunnen verklaren. En, laten we eerlijk zijn, de hedendaagse klanken, die via de vele zich op een jong publiek richtende radiostations tot ons komen, hebben weinig van doen met de originele authentieke Rhythm and Blues van weleer.
Tegenwoordig komen we niet veel verder dan het veelvuldig roepen van kreten als "ah yeah" of "yo" en het afspelen van een monotoon fantasieloos ritme uit een computer. Wat een verschil met de echte R&B van vroeger, waar nog passie voor muziek vanaf straalde.

Ik vraag me zeer regelmatig af waarom mensen zo gek zijn op de nieuwe R&B. Het zal wel een teken des tijds zijn. Ik word oud. Dat is dan meestal het antwoord dat in me opkomt. Maar ik kan me toch ook niet geheel aan de indruk onttrekken dat veel mensen die muziek alleen maar goed vinden omdat het zo hoort. Bij sommigen zal dit denkbeeld verbazing oproepen. Maar, ga eens na. Kinderen dragen tegenwoordig allemaal merkkleding. Omdat ze dat zelf zo leuk vinden? Welnee! Omdat ze anders niet meer meetellen. En uitgelachen worden. En kennelijk is het nodig om "erbij te horen" om er iets van te kunnen maken in dit leven. En stel je voor dat je niet houdt van R&B...!! Dat kan toch niet? Dan ben je een alto! En die worden niet geaccepteerd door de massa. Dan dus maar kiezen voor de keuze van het volk. De keuze voor de R&B.
Bron
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_26228038
Ons aller -Angel- is gewoon aan het ver-amerikaniseren:

legend (FAME)
noun [C]
someone or something very famous and admired, usually because of their ability in a particular area:
Jazz legend, Ella Fitzgerald, once sang in this bar.

bron: http://dictionary.cambridge.org/define.asp?key=45441&dict=CALD
  donderdag 14 april 2005 @ 18:33:46 #219
73438 Prep2Fight
Noem me alsjeblieft Tim!
pi_26228054
quote:
Op donderdag 14 april 2005 18:33 schreef jimjim1983 het volgende:
50 cent is ook helemaal geen R&B
doet er niet toe, vond het wel een stukje om in het licht te brengen..
Tim's LastFM Charts
' I want a easy plateau, some place to rest my head '
pi_26228090
quote:
Op donderdag 14 april 2005 18:33 schreef Prep2Fight het volgende:

[..]

doet er niet toe, vond het wel een stukje om in het licht te brengen..
dit is wel toepasselijk idd:
"...Maar ik kan me toch ook niet geheel aan de indruk onttrekken dat veel mensen die muziek alleen maar goed vinden omdat het zo hoort"

voor de rest is het geschreven door een wel beetje paranoia persoon.
  donderdag 14 april 2005 @ 18:38:49 #221
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_26228204
Overigens als er nog iemand is die nog een argument heeft?
Degene die alleen maar one-liners posten zijn nu langzaam aan vetrokken.
  donderdag 14 april 2005 @ 18:38:59 #222
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_26228208
quote:
Op donderdag 14 april 2005 18:12 schreef -Angel- het volgende:

[..]

Ja en die lafaard heeft zelfs zn mening over eminem terug getrokken zodra Em hem disste in een nummmer , echt zoiemand om de lyrics van serieus te nemen]
quote:
en Britney , Cristina , Shakira , N'Sync , Justin Timberlake , Chingy , Nelly , Limb Bisquit etc dan , zijn die niet in Portugal, Japan, etc. bekend , ik had het daar over de reflectie op nederlandse muziek , zoals ik gemeld heb , en als je vanwege de verkopen 50 cent zo fantastisch vind , praat je jezelf vast als je dat van Marco Borsato niet zo vindt.
quote:
Dit is geen argument om te benadrukken dat 50 Cent geen legende is. Het geeft hoogstens aan dat dit jammer is voor de artiesten in kwestie. Met een beetje meer medewerking hadden ze ook de kans gekregen om zich als een legenden te ontwikkelen. Het is dus jammer voor die artiesten, echter het is geen argument om tegen 50 Cent te gebruiken. Tenzij hij destijds de baas van MTV was.
yep en ik vind het ook jammer dat NWA clips op MTV pas na 23:00 gedraait werden , op dat moment mocht ik nog niet zolang opblijven want ik was pas 10.
quote:
Het gaat er niet over wat hij toen was, het gaat over wat hij nu is. Je kunt zelf discussieren waar Michael Jackson geweest zou zijn zonder Motown of Quincy Jones. Of waar Mariah Carey op het huidige moment zou zijn als ze niet getrouwd was geweest met Tommy Mottola, het hoofd van Sony Music Entertainment.
maakt het uit hoe goed hoe andere artiesten zo goed schijnen te zijn , het gaat hier toch over 50 cent
quote:
Tja, een argument waar ik weinig mee kan. Het is nog steeds 50 Cent die rapt en niet elke artiest van Aftermath is een succes. Overigens er zijn wel meer legendarische producers. Maar vaak wordt het succes gereflecteerd naar de artiest in kwestie. Achter de Backstreet Boys zaten namelijk ook een aantal zeer getalenteerde producers.
in iig fijn dat je het toegeeft dat niet iedere artiest van Aftermath & Co niet perse een hit is , en tsja daar vergelijk je 50 cent weer met een commercieel gezien geld opbrengende groep.
  donderdag 14 april 2005 @ 18:52:04 #223
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_26228541
quote:
Ja en die lafaard heeft zelfs zn mening over eminem terug getrokken zodra Em hem disste in een nummmer , echt zoiemand om de lyrics van serieus te nemen]
Weet jij hoeveel diss records Benzino heeft opgenomen? Terwijl hij al lang de grond ingeboord was na Nail In The Coffin.
quote:
en Britney , Cristina , Shakira , N'Sync , Justin Timberlake , Chingy , Nelly , Limb Bisquit etc dan , zijn die niet in Portugal, Japan, etc. bekend , ik had het daar over de reflectie op nederlandse muziek , zoals ik gemeld heb , en als je vanwege de verkopen 50 cent zo fantastisch vind , praat je jezelf vast als je dat van Marco Borsato niet zo vindt.
Dit is het enige argument dat zinnig is om op te reageren.

Allereerst de verkoop cijfers van Marco Borsato staan in geen contrast tot die van 50 Cent. Als ik je rijtje bekijk dan zou ik de volgende mensen bestempelen als poplegendes Britney en Christina. En Justin Timberlake zal het waarschijnlijk zijn na het volgende album. De rest van deze artiesten zie ik niet als legendes. En waarom dan wel, wel Britney en Christina zijn artiesten die al jaren intussen op de voorgrond staan. En al diverse succesvolle albums hebben gereleased. Bovendien we zullen Britney en Christina niet gauw vergeten. Vergelijkbaar met Madonna die intussen op muzikaal gebied toch ook al wel uitgerangeerd is maar toch kent een ieder haar. Waarom omdat ze een legende is. Vergelijk het maar eens met Limp Bizkit, er zijn er al velen die Limp Bizkit in zijn geheel vergeten zijn na Chocolate Starfish and the Hot Dog Flavored Water.
  donderdag 14 april 2005 @ 18:53:55 #224
78509 Harry_Sack
bidibidibidibidi
pi_26228584
quote:
Op donderdag 14 april 2005 16:22 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

"You can find me in da club, hubba hubba hub" verder kom ik ook niet
En het is de bedoeling dat we dat later als cultureel erfgoed gaan beschouwen
Ingenieur in de ornithologische huisvesting <- Urbanus :P
Good ol' Buck : http://youtube.com/watch?v=VmxXIS2ot8w <- Fun
N.W.O : http://www.youtube.com/watch?v=WOeCpMwZo6o <- Pol