En dat vind ik gewoon jammer , de neutrale muziek liefhebber die 50 cent niet goed vind , gaat ook niet luisteren naar andere platen , of andere genres binnen het hiphop gebeuren , daardoor krijg je ook heel vaak van die reacties als "hiphop & rnbquote:Op donderdag 14 april 2005 17:06 schreef Super_Six_One het volgende:
[..]
Wat je zegt, ik ben het met je eens, op de dood geven na natuurlijk, maar ik begrijp je en dat heb ik ook al hier op dit topic duidelijk gemaakt. De muziek van nu draait niet meer om "muziek" maar om status, geld, auto's, wijven... etcetc... En dan heb je het gemaakt, niet dus. Ja voor de mensen van de leetijds gebied 15-22 misschien. Dus legendes? Ik denk dat het over is met dat woord... In en Uit dat zijn de woorden die nu bij de "muziek wereld" horen.
eensquote:Op donderdag 14 april 2005 17:19 schreef bupatH het volgende:
50 dat is zon beetje de meest neppe en foute gast everwhehehe
Rot eens op met je 13 in 1 dozijn top40 "hiphop", troll.quote:Op donderdag 14 april 2005 17:31 schreef -Angel- het volgende:
* 50 Cent - The Massacre;
* The Game - The Documentary;
* Young Buck - Straight outta Ca$hville;
* Lloyd Banks - The Hunger for more;
* D12 - D12 World;
ga je nog in op mijn 'argumenten' of niet , en van die albums die jij nu opnoemt ken ik alleen de Benzino niet.quote:Op donderdag 14 april 2005 17:31 schreef -Angel- het volgende:
PaRoDiUzZ, ik raad je het volgende album aan: Benzino - Arch Nemesis.
De rest kan natuurlijk genieten van:
* Young Buck - Straight outta Ca$hville;
* Lloyd Banks - The Hunger for more;
* D12 - D12 World;
quote:Op donderdag 14 april 2005 17:31 schreef -Angel- het volgende:
PaRoDiUzZ, ik raad je het volgende album aan: Benzino - Arch Nemesis.
De rest kan natuurlijk genieten van:
* Young Buck - Straight outta Ca$hville; Die naam alleen al![]()
* Lloyd Banks - The Hunger for more; moet ik nog is doen voordat ik er wat over ga zeggen
* D12 - D12 World;![]()
Nou vooruit dan maar. Benzino was overigens één van de co-eigenaren van The Source.quote:ga je nog in op mijn 'argumenten' of niet , en van die albums die jij nu opnoemt ken ik alleen de Benzino niet.
Nee, hoewel het voor jouw misschien geweldige muziek is. Is hier nog steeds sprake van tracks die geen wereldwijde bekendheid genieten. Frans Bauer zal geen bel laten rinkelen bij iemand uit Portugal, Japan, etc. Misschien ben je instaat om voorbeelden te noemen die wat beter je standpunt duidelijk maken.quote:en WTF hebben verkoopcijfers uberhaupt te maken met kwaliteit, of staan Frans Bauer en Schnappi ook hoog in je klassiekers lijstje(onder andere genres natuurlijk)
Dit is geen argument om te benadrukken dat 50 Cent geen legende is. Het geeft hoogstens aan dat dit jammer is voor de artiesten in kwestie. Met een beetje meer medewerking hadden ze ook de kans gekregen om zich als een legenden te ontwikkelen. Het is dus jammer voor die artiesten, echter het is geen argument om tegen 50 Cent te gebruiken. Tenzij hij destijds de baas van MTV was.quote:en tsja de meeste jaren 80 rappers zaten ook in de ghetto , en probeerde er toen ook uit te komen , maar MTV heeft ze de eerste paar jaar ngenegeerd totdat ze een uurtje per week vijmaakte ervoor(Yo! MTV Raps), en die nummers voor de rest op low rotation na 23:00 zetten.
Het gaat er niet over wat hij toen was, het gaat over wat hij nu is. Je kunt zelf discussieren waar Michael Jackson geweest zou zijn zonder Motown of Quincy Jones. Of waar Mariah Carey op het huidige moment zou zijn als ze niet getrouwd was geweest met Tommy Mottola, het hoofd van Sony Music Entertainment.quote:hoe goed je hem ook vind , hij was een nobody geweest zonder dr dre , guess whos back lag bijvoorbeeld nergens in de vakken totdat hij door dre aangekondigd werd als het nieuwe talent.
Tja, een argument waar ik weinig mee kan. Het is nog steeds 50 Cent die rapt en niet elke artiest van Aftermath is een succes. Overigens er zijn wel meer legendarische producers. Maar vaak wordt het succes gereflecteerd naar de artiest in kwestie. Achter de Backstreet Boys zaten namelijk ook een aantal zeer getalenteerde producers.quote:als dr dre een strontvlieg en een geit in de studio zet en hij nodigd wat gast producers uit dan maakt ie er met allemaal sampletjes en casio beatjes nog een goed verkopende plaat van , dre is de 'legende' , 50 maar een simpele marionet.
dat zal ik dan wel ff doen:quote:Op donderdag 14 april 2005 18:12 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Nou vooruit dan maar. Benzino was overigens één van de co-eigenaren van The Source.
[..]
Nee, hoewel het voor jouw misschien geweldige muziek is. Is hier nog steeds sprake van tracks die geen wereldwijde bekendheid genieten. Frans Bauer zal geen bel laten rinkelen bij iemand uit Portugal, Japan, etc. Misschien ben je instaat om voorbeelden te noemen die wat beter je standpunt duidelijk maken.
Een beroemde sporter of artiest wordt ook wel een legende genoemd, bijvoorbeeld schaatslegende, jazzlegende. Dit had je overigens wel kunnen weten. Maar een ieder was te druk bezig om 50 Cent belachelijk te maken.quote:Op donderdag 14 april 2005 15:07 schreef Hellrazor het volgende:
le·gen·de (de ~, ~n/~s)
1 verhaal van een wonder of een heilige
2 op de volksoverlevering berustend verhaal
3 randschrift van een muntstuk, gedenkpenning
dus hou nou een op met je legende shit
een heel aantal jaar na dato ja, dat zal bij 'fifty' niet gebeuren.quote:Op donderdag 14 april 2005 18:27 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Een beroemde sporter of artiest wordt ook wel een legende genoemd, bijvoorbeeld schaatslegende, jazzlegende. Dit had je overigens wel kunnen weten. Maar een ieder was te druk bezig om 50 Cent belachelijk te maken.
In de R&B wereld? R&B = Rhythm and Blues, de voorgangers van 50 cent, usher en al die gasten, dat was pas muziek! Mooie trompetten en stuff like that, nu zingen ze van een cdtje afquote:Op donderdag 14 april 2005 16:51 schreef Super_Six_One het volgende:
Of 50 Cent als een legende gezien kan worden? In de R&B wereld misschien wel... door zijn succes nu?
Bronquote:Vraag de gemiddelde jongere anno 2000 wat hij of zij mooi vind op muzikaal gebied en je krijgt in veel gevallen het antwoord R&B. Bovendien zijn er nog heel wat mensen die vervolgens niet eens de betekenis van "ar en bie" kunnen verklaren. En, laten we eerlijk zijn, de hedendaagse klanken, die via de vele zich op een jong publiek richtende radiostations tot ons komen, hebben weinig van doen met de originele authentieke Rhythm and Blues van weleer.
Tegenwoordig komen we niet veel verder dan het veelvuldig roepen van kreten als "ah yeah" of "yo" en het afspelen van een monotoon fantasieloos ritme uit een computer. Wat een verschil met de echte R&B van vroeger, waar nog passie voor muziek vanaf straalde.
Ik vraag me zeer regelmatig af waarom mensen zo gek zijn op de nieuwe R&B. Het zal wel een teken des tijds zijn. Ik word oud. Dat is dan meestal het antwoord dat in me opkomt. Maar ik kan me toch ook niet geheel aan de indruk onttrekken dat veel mensen die muziek alleen maar goed vinden omdat het zo hoort. Bij sommigen zal dit denkbeeld verbazing oproepen. Maar, ga eens na. Kinderen dragen tegenwoordig allemaal merkkleding. Omdat ze dat zelf zo leuk vinden? Welnee! Omdat ze anders niet meer meetellen. En uitgelachen worden. En kennelijk is het nodig om "erbij te horen" om er iets van te kunnen maken in dit leven. En stel je voor dat je niet houdt van R&B...!! Dat kan toch niet? Dan ben je een alto! En die worden niet geaccepteerd door de massa. Dan dus maar kiezen voor de keuze van het volk. De keuze voor de R&B.
doet er niet toe, vond het wel een stukje om in het licht te brengen..quote:Op donderdag 14 april 2005 18:33 schreef jimjim1983 het volgende:
50 cent is ook helemaal geen R&B
dit is wel toepasselijk idd:quote:Op donderdag 14 april 2005 18:33 schreef Prep2Fight het volgende:
[..]
doet er niet toe, vond het wel een stukje om in het licht te brengen..
Ja en die lafaard heeft zelfs zn mening over eminem terug getrokken zodra Em hem disste in een nummmer , echt zoiemand om de lyrics van serieus te nemen]quote:Op donderdag 14 april 2005 18:12 schreef -Angel- het volgende:
[..]
Nou vooruit dan maar. Benzino was overigens één van de co-eigenaren van The Source.
en Britney , Cristina , Shakira , N'Sync , Justin Timberlake , Chingy , Nelly , Limb Bisquit etc dan , zijn die niet in Portugal, Japan, etc. bekend , ik had het daar over de reflectie op nederlandse muziek , zoals ik gemeld heb , en als je vanwege de verkopen 50 cent zo fantastisch vind , praat je jezelf vast als je dat van Marco Borsato niet zo vindt.quote:Nee, hoewel het voor jouw misschien geweldige muziek is. Is hier nog steeds sprake van tracks die geen wereldwijde bekendheid genieten. Frans Bauer zal geen bel laten rinkelen bij iemand uit Portugal, Japan, etc. Misschien ben je instaat om voorbeelden te noemen die wat beter je standpunt duidelijk maken.
yep en ik vind het ook jammer dat NWA clips op MTV pas na 23:00 gedraait werden , op dat moment mocht ik nog niet zolang opblijven want ik was pas 10.quote:Dit is geen argument om te benadrukken dat 50 Cent geen legende is. Het geeft hoogstens aan dat dit jammer is voor de artiesten in kwestie. Met een beetje meer medewerking hadden ze ook de kans gekregen om zich als een legenden te ontwikkelen. Het is dus jammer voor die artiesten, echter het is geen argument om tegen 50 Cent te gebruiken. Tenzij hij destijds de baas van MTV was.
maakt het uit hoe goed hoe andere artiesten zo goed schijnen te zijn , het gaat hier toch over 50 centquote:Het gaat er niet over wat hij toen was, het gaat over wat hij nu is. Je kunt zelf discussieren waar Michael Jackson geweest zou zijn zonder Motown of Quincy Jones. Of waar Mariah Carey op het huidige moment zou zijn als ze niet getrouwd was geweest met Tommy Mottola, het hoofd van Sony Music Entertainment.
in iig fijn dat je het toegeeft dat niet iedere artiest van Aftermath & Co niet perse een hit is , en tsja daar vergelijk je 50 cent weer met een commercieel gezien geld opbrengende groep.quote:Tja, een argument waar ik weinig mee kan. Het is nog steeds 50 Cent die rapt en niet elke artiest van Aftermath is een succes. Overigens er zijn wel meer legendarische producers. Maar vaak wordt het succes gereflecteerd naar de artiest in kwestie. Achter de Backstreet Boys zaten namelijk ook een aantal zeer getalenteerde producers.
Weet jij hoeveel diss records Benzino heeft opgenomen? Terwijl hij al lang de grond ingeboord was na Nail In The Coffin.quote:Ja en die lafaard heeft zelfs zn mening over eminem terug getrokken zodra Em hem disste in een nummmer , echt zoiemand om de lyrics van serieus te nemen]
Dit is het enige argument dat zinnig is om op te reageren.quote:en Britney , Cristina , Shakira , N'Sync , Justin Timberlake , Chingy , Nelly , Limb Bisquit etc dan , zijn die niet in Portugal, Japan, etc. bekend , ik had het daar over de reflectie op nederlandse muziek , zoals ik gemeld heb , en als je vanwege de verkopen 50 cent zo fantastisch vind , praat je jezelf vast als je dat van Marco Borsato niet zo vindt.
En het is de bedoeling dat we dat later als cultureel erfgoed gaan beschouwenquote:Op donderdag 14 april 2005 16:22 schreef Cracka-ass het volgende:
[..]
"You can find me in da club, hubba hubba hub" verder kom ik ook niet![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |