quote:
Op donderdag 14 april 2005 16:02 schreef -Angel- het volgende:[..]
50 Cent is net als Hammer een legende. Hammer heeft als sinds 1991 geen album meer gemaakt en toch discussieren mensen noch steeds over hem. Dat opzich is al legendarisch, net als Vanilla Ice.
Wie discussieren er over Hammer?
quote:
Of een artiest nu wel of niet commercieel is, dit reflecteert niet op hun status als een legende.
''Doesn't reflect upon''....
Ik vind overigens van wel. Beroemde componisten en schrijvers waren soms minder ''begaafd'' dan hun collega's, maar omdat zij harder werkten zijn zij nog niet vergeten. Dat Paul Witteman programma's aan elkaar lult zonder iets van belang te zeggen, is wel degelijk van invloed op mijn beoordeling van zijn prestaties.
quote:
Een legende is gedefinieerd bij de impact die hij had
Goed. Welke inslag had Fitty?
quote:
en zijn naamsbekendheid.
Mogelijk.
quote:
Deze twee gasten hebben niets relevants meer gedaan in 14 jaar, en toch staan hun namen en verschijning nog gegrift in ons brein.
Evenals mijn eerste zoen. Is die dan legendarisch? Of mijn Play Mobil? Bovendien staan ze bepaald niet gegraveerd in MIJN brein. Ik weet nog ongeveer wat ze deden. Maar als mij iets overkomt, denk ik echt niet ''Wat zei Hammer daar ook alweer over?''
quote:
Als bijvoorbeeld iemand als Common zou stoppen, dan kan ik garanderen dat niemand meer over hem zou spraken in 2020.
Waarschijnlijk wel. Die kan tenminste schrijven.
quote:
Waarom, omdat hij niets bijzonders heeft gedaan.
Dus als ik het goed begrijp, is het bijzonder als iemand op je schiet? Maar niet als je zelf iets presteert?
quote:
En als artiest zeer gauw vergeten zal zijn.
Gelul.
quote:
En ja, 50 Cent zal sterven als een legende.
Sinatra is een legende. Toen die op bejaarde leeftijd ''I did it my way'' zong, wilde iedereen daar nog naar luisteren. Denk je dat een vijfenzeventigjarige 50 Cent (hopelijk schieten ze de volgende keer met meer kunde) nog enig publiek trekt?
PS- het blijven herhalen van zinnetjes overtuigt niemand.
[..]
quote:
Verkoopcijfers geven meestal een indicatie dat mensen de muziek waarderen. Anders kopen ze het namelijk niet.
Dat weet ik niet.
quote:
Jij gaat toch ook geen Brintey Spears album kopen omdat je er een hekel aan hebt.
Nee, ik ben 23 en heb bovendien altijd een hekel aan mooie nagemaakten gehad. Maar dat zegt niets over de aanhangers van Fitty.