abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 14 april 2005 @ 13:00:59 #51
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_26219728
Oh mên, wat gaan jullie hard.

Ik denk dat ik het te druk heb om een goede single te zijn.
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
pi_26219772
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:58 schreef melismay het volgende:

[..]

Dat ben ik wel enigszins met je eens, maar ik denk niet dat de mensen vergeten moeten worden die er WEL moeite voor doen. Want ondanks dat het maar een klein groepje is, die mensen zijn er wel... Ik heb er niet altijd vertrouwen meer in, maar om nou helemaal de moed op te geven
Ik wist dat ik wat vergeten was. Tuurlijk zijn er mensen die er moeite voor doen. Ik bekeek het even van mijn kant en dan komt het (eigenlijk) niet voor.
  donderdag 14 april 2005 @ 13:03:04 #53
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_26219781
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:47 schreef Thisbe het volgende:
Ok, dan gooi ik maar weer eens een vraag in de groep!

Letten jullie bij een (mogelijke) partner ook op zijn of haar omgevingsfactoren?

Zo vind ik het bijvoorbeeld best belangrijk uit wat voor soort gezin de beste knul komt. Zijn zijn ouders nog getrouwd, of slaan ze elkaar bij willekeurige gelegenheden de hersenen in? Hoe is zijn relatie met zijn ouders?
Natuurlijk is dat van belang, maar het lijkt me niet dat je daar meteen achterkomt, zeker niet als iemand niet meer bij zijn/haar ouders thuis woont.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
pi_26219823
quote:
Op donderdag 14 april 2005 13:00 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Je zou bijna geen relatie meer willen he
Je zou het haast gaan denken he? Maar nee dat wil ik wel hoor.
pi_26219871
"Reactie op DarkElf: Denk je dat dat bevorderlijk is voor onze samenleving?"

nee, denk dat mensen steeds minder snel genoegen nemen met zaken in het leven en dat mensen doordat de zoektocht blijft ook zichzelf in de weg gaan zitten in gelukkig zijn. gelukkig zijn is imho zwaar overrated, je kan niet 24/7 gelukkig zijn maar soms lijkt het wel of mensen daar naar toe blijven werken en niet meer zien wat ze wel al hebben of kunnen hebben.

stilstaan en blij zijn met wat je hebt lijkt wel steeds moeilijker te worden, het gras aan de andere kant is altijd groener geweest maar het lijkt mij dat mensen steeds meer denken dat het groener is.

Hierdoor zetten mensen ook niet meer door lijkt het wel, afkappen en weglopen en iets nieuws zoeken is makkelijker geworden dan doorgaan en er toch iets van te blijven maken.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_26219872
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:57 schreef Thisbe het volgende:

[..]

Ja eigenlijk zou je mensen niet moeten beoordelen op hun achtergrond, maar wat als je er voortdurend mee geconfronteerd wordt? Dan wordt het moeilijk om daarmee om te gaan, al is de persoon zelf nog zo leuk
Ik denk dat je daar best over mag praten. Ik heb ook enkele flinke ruzies tussen mijn ouders meegemaakt, maar eigenlijk waren die te kinderachtig voor woorden. Als twee kleuters liepen ze vast op standaard communicatiefouten tussen mannen en vrouwen. Ik heb ze dat duidelijk uitgelegd en hun tekortkomingen blootgelegd. Eigenlijk een heel vreemde rol voor het (enige) kind. Echter, hebben ze daardoor wel veel meer rust gekregen in hun eigen relatie.
Conclusie voor jou is dus dat je moet proberen het duidelijk te maken aan je liefje dat je het niet zo fijn vindt en dat het misschien tijd is voor zijn moeder om eens wat te ondernemen in plaats van steeds te vluchten naar de schijnbalans die je vriendje in de relatie brengt. Het klinkt als dat de moeder de uitvlucht heeft dat sinds dat het nest verlaten is er meer problemen zijn. Dat is niet het geval, alleen worden beide partijen vaker geconfronteerd met elkaar en is er minder afleiding. Zolang je dat niet erkent, is dat moeilijk opbouwen in zo'n relatie.

Ik hoop dat je er wat aan hebt...
zo gezegd, zo gedaan
  donderdag 14 april 2005 @ 13:06:38 #57
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_26219878
quote:
Op donderdag 14 april 2005 13:02 schreef Sabrina1981 het volgende:

[..]

Ik wist dat ik wat vergeten was. Tuurlijk zijn er mensen die er moeite voor doen. Ik bekeek het even van mijn kant en dan komt het (eigenlijk) niet voor.
Die neiging heb ik ook vaak hoor, het is niet goed te praten, maar soms heb ik het idee dat de hele wereld tegen me is, zelfs mijn beste vriendin die ik al 10 jaar ken.....

Maar hoop doet leven zeggen ze he?!
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_26219907
quote:
Op donderdag 14 april 2005 13:00 schreef I.R.Baboon het volgende:

Dat is echt complete crap. Het is maar waar je tijd voor WILT maken. Als je juist single wilt zijn, of juist in een relatie, je moet je eigen tijd indelen. Te druk betekent voor mij dat je je prioriteitenlijst heel anders indeelt.
zo gezegd, zo gedaan
  donderdag 14 april 2005 @ 13:09:41 #59
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26219956
quote:
Op donderdag 14 april 2005 13:00 schreef I.R.Baboon het volgende:

je bent net pas wakker geworden met een flinke kater?
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
  donderdag 14 april 2005 @ 13:09:53 #60
11923 I.R.Baboon
pi_26219964
quote:
Op donderdag 14 april 2005 13:07 schreef phizzie het volgende:

[..]

Dat is echt complete crap. Het is maar waar je tijd voor WILT maken. Als je juist single wilt zijn, of juist in een relatie, je moet je eigen tijd indelen. Te druk betekent voor mij dat je je prioriteitenlijst heel anders indeelt.
Ja natúúrlijk is dat onzin.

Maar ach, wie heeft er dan ook een prioriteitenlijst?

Freewheelen maakt het leven zó veel aangenamer.
  donderdag 14 april 2005 @ 13:10:41 #61
11923 I.R.Baboon
pi_26219989
quote:
Op donderdag 14 april 2005 13:09 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

je bent net pas wakker geworden met een flinke kater?
Nee, dat was gisteren.

Vandaag moest ik om 9 uur voor m'n studie in de Bijlmer zijn. En nu moet ik gaan werken.
pi_26220011
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:55 schreef Pheno het volgende:
Mensen zijn gewoon lui om wat te doen voor hun relatie. "Oeh ik verveel me, ik maak het dan maar uit" Ipv er eens wat daadwerkelijk wat voor te doen.
Tja, of de andere partij doet totaal geen moeite meer en het dan raar vinden dat ik op den duur ook geen zin meer had er energie in te steken.
pi_26220068
quote:
Op donderdag 14 april 2005 13:06 schreef melismay het volgende:

[..]

Die neiging heb ik ook vaak hoor, het is niet goed te praten, maar soms heb ik het idee dat de hele wereld tegen me is, zelfs mijn beste vriendin die ik al 10 jaar ken.....

Maar hoop doet leven zeggen ze he?!
Oh dat gevoel heb ik niet. lucky me
pi_26220102
quote:
Op donderdag 14 april 2005 13:06 schreef DarkElf het volgende:
"Reactie op DarkElf: Denk je dat dat bevorderlijk is voor onze samenleving?"

nee, denk dat mensen steeds minder snel genoegen nemen met zaken in het leven en dat mensen doordat de zoektocht blijft ook zichzelf in de weg gaan zitten in gelukkig zijn.
Hier sluit ik me helemaal bij aan. Ik heb een tijdje terug de vergelijking getrokken met atomen. Dat zijn de onderdeeltjes waaruit alle materialen die we kennen zijn opgebouwd.
Die hebben een bepaalde waarde en gewicht, maar op enkelen na hebben ze allemaal hun tekortkomingen. Neem bijvoorbeeld Natrium. Dat heeft in opgeloste toestand een electron teveel. Een atoom is inert (reageert niet met een ander stofje) als alle electronenschillen gevuld zijn. Voor ieder atoom is het dus noodzaak om de electronenschillen te vullen of te legen. Door een ander atoom aan te trekken dat in de electronenschil een of meer electronen minder heeft vormt het zo een atoompaar.
Per atoom is er een duidelijk verschil in behoefte. Sommige atomen nemen genoegen met een minderwaardige verbinding en blijven dan nog steeds een beetje in onbalans. Ik denk dat velen zoeken naar een relatie die het hoogst haalbare voorstelt (inertie) maar je vaak veel langer en gelukkiger bent als je niet zulke hoge eisen stelt en ruimte overlaat voor méér...

Voor zover Schei- en Natuurkunde.

[ Bericht 1% gewijzigd door phizzie op 14-04-2005 13:17:49 (foutje in redenatie.... :D) ]
zo gezegd, zo gedaan
pi_26220239
quote:
Op donderdag 14 april 2005 13:09 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Ja natúúrlijk is dat onzin.

Maar ach, wie heeft er dan ook een prioriteitenlijst?

Freewheelen maakt het leven zó veel aangenamer.
Dat is misschien wel waar, maar helaas kom je dan niet zo snel aan je behoeftevoorziening. Of je moet het net zo willen als veel alternatieve vrienden van me, die compleet onverschillig blijven over van alles en nog wat. Die 'lopen er wel tegenaan' als de tijd rijp is.
Ik ga meer voor het credo: succes is een keuze.
zo gezegd, zo gedaan
pi_26220450
Ik vind dat tegenwoordig alles te geforceerd is.
Men moet dit, moet dat, moet zus moet zo. De potentiele partner moet ook dit, moet ook dat, moet ook zus en ook zo. Moet moet moet.
Er worden eisen gesteld, alles wordt dood geanalyseerd.

De druk die de maatschappij op mensen legt is veel te hoog. De verwachtingen zijn daardoor ook veel te hooggespannen. Kijk bijvoorbeeld maar naar de topics op Fok!, over "waar knap jij op af?", of "hoe ziet jou ideale partner eruit?", "Single & selectief", "vriend(in) met lagere opleiding", etc etc etc.

Mensen lijken steeds meer te streven naar ideaalbeelden. Zoals je ze ook dagelijks tegenkomt in reclames, tijdschriften, films, videoclips, etc. Terwijl die ideaalbeelden niet voor niets ideaalbeelden zijn. Mensen lijken daardoor soms weleens te vergeten wie ze zijn.
pi_26220508
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:31 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Tranceptor heeft gewoon gelijk over Petitlapin... In andere topics kwam duidelijk naar voren dat ze zekerheid verkoos boven passie... Vandaar dat Tranc haar passieloos noemt en naar mijn inziens is ze dat ook...

Dit is passie en ik postte het al eerder voor petitlapin:

"I want you to get swept away, I want you to levitate. I want you to sing with rapture And dance like a dervish.
Be deliriously happy, or at least leave yourself open to be. I know it's a cornball thing,
But love is passion, obsession. I say fall head over heels. Find someone you can love like crazy
And who will love you the same way back. How do you find him? Well, forget your head and listen to your heart...
The truth is, honey, There is no sense in living your life without this. To make the journey
And not fall deeply in love... Well, you haven't lived a life at all. But you have to try,
Because if you haven't tried, You haven't lived... Stay open, who knows, Lightening could strike."
ik weet niet aan welke huisgenoot ik me richt, maar kom, omdat de zon hier schijnt en omdat ik in een goede bui ben:

ja, ik heb graag een standvastige stabiele relatie.

ja, ik ben als een betonblok voor mijn vriend gevallen, ik was zo geil, daar heb jij geen idee van. Wanneer hij vertelde, wanneer hij uitvond, hing ik aan zijn lippen, dag en nacht. Ik kon uuuuuuuuuuuuren naar h em luisteren.

nee, ik ben niet meer elke seconde van de dag aan het geilen op hem ... maar ik ben vertederd als ik hem zie slapen, als ik hem zie sukkelen, als hij trots kijkt als hij een confituurpot voor mij kan openen waar ik al een kwartier op zat te sukkelen. In zijn armen voel ik mij thuis.

nu trek ik me terug uit deze discussie, ik hoor in dit topic niet thuis.

Jij echter wel, als je zo'n randmongool bent om reeds preventief overspel te plegen, moet je natuurlijk ook niet echt een relatie verwachten... of was dat nu weer een huisgenoot van jou ?
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
pi_26220545
quote:
Op donderdag 14 april 2005 13:15 schreef phizzie het volgende:

gelukkiger bent als je niet zulke hoge eisen stelt en ruimte overlaat voor méér...
Dus ruimte voor een minnaar die de ontbrekende dingen kan aanvullen.
pi_26220584
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:47 schreef Thisbe het volgende:
Ok, dan gooi ik maar weer eens een vraag in de groep!

Letten jullie bij een (mogelijke) partner ook op zijn of haar omgevingsfactoren?

Zo vind ik het bijvoorbeeld best belangrijk uit wat voor soort gezin de beste knul komt. Zijn zijn ouders nog getrouwd, of slaan ze elkaar bij willekeurige gelegenheden de hersenen in? Hoe is zijn relatie met zijn ouders?
Zelf dacht ik altijd dat het niet zoveel uitmaakte, maar ik heb een ex gehad bij wie het thuis EEN grote chaos was. Zo belde moeders hem regelmatig huilend op, en eiste dat hij thuis kwam enzovoorts. Ik werd helemaal meegezogen in die chaos (hoewel hij niet eens thuis woonde!)

de familiale situatie van mijn partner kan me geen reet schelen.

ze moeten hem wel met rust laten. Ik wil geen overbezorgde moeder die eist dat ik haar lief zoontje opvoed zoals zij hem heeft opgevoed.

zo heb ik een vriendin, die niet meer in de aldi, lidl ... mag winkelen van haar schoonmoeder. Haar zoon zou dat niet lusten.

van zoiets zou ik dus wel STAPELzot worden.
  donderdag 14 april 2005 @ 13:37:19 #70
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_26220625
quote:
Op donderdag 14 april 2005 13:20 schreef phizzie het volgende:

[..]

Ik ga meer voor het credo: succes is een keuze.
Ben ik t nou helemaal mee eens. Maar ik vind dan ook dat je 'de maatschappij' niet de schuld kan geven van je tekortkomingen.

Het ligt niet aan de maatschappij dat je geen vrienden hebt, het ligt niet aan de maatschappij dat je geen relatie hebt... Het ligt aan jezelf... Heb je daar problemen mee dan verander je jezelf...

Hoe kan het dat ik beste vrienden van respectievelijk 20, 18 , 9 en 9 jaar heb??? Hoe kan het dat ik 2 beste vriendinnen van 3 jaar heb??? Hoe kan het dat ik daarnaast een hele grote groep van 'normale' vrienden heb???

Antwoord: Ik sta er voor open! Het is gewoon een instelling die je hebt. Als je het echt wilt dan lukt het ook. Het IS een keuze die je maakt.

Heel simpel voorbeeld: Van de eerste tm de derde klas middelbare school werd ik gepest. Niet heel erg maar ik was toch wel een 'nerd'. Totdat ik er genoeg van had. Ik veranderde mn instelling van verlegen jongentje tot spontane gozer. Het jaar daarop had ik onwijs veel vrienden gemaakt en keken mensen tegen mij op. Het is gewoon een knop die je moet omdraaien.

Zelfde geldt voor een relatie krijgen. Als je uitstraalt dat je leuk bent dan trek je ook leuke mensen aan...
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  donderdag 14 april 2005 @ 13:40:33 #71
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26220692
quote:
Op donderdag 14 april 2005 13:29 schreef dawg het volgende:
Men moet dit, moet dat, moet zus moet zo. De potentiele partner moet ook dit, moet ook dat, moet ook zus en ook zo. Moet moet moet.

De druk die de maatschappij op mensen legt is veel te hoog. De verwachtingen zijn daardoor ook veel te hooggespannen. Kijk bijvoorbeeld maar naar de topics op Fok!, over "waar knap jij op af?", of "hoe ziet jou ideale partner eruit?", "Single & selectief", "vriend(in) met lagere opleiding", etc etc etc.

Mensen lijken steeds meer te streven naar ideaalbeelden. Zoals je ze ook dagelijks tegenkomt in reclames, tijdschriften, films, videoclips, etc. Terwijl die ideaalbeelden niet voor niets ideaalbeelden zijn. Mensen lijken daardoor soms weleens te vergeten wie ze zijn.
en dat is een waarheid als een koe.
Alles moet maar perfect zijn, en als het perfect is wil je het nog beter
Typisch voor deze tijd volgens mij.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_26220753
quote:
Op donderdag 14 april 2005 13:29 schreef dawg het volgende:

Helemaal mee eens. Ik beroep me ook op mijn uitspraak in onderdeel [Centraal] Nog altijd single deeltje 14
waarin het vergelijken van je huidige situatie en die ijken aan ALLE mogelijke andere zeer funest is voor jezelf.
zo gezegd, zo gedaan
pi_26220826
quote:
Op donderdag 14 april 2005 13:37 schreef JoeyT het volgende:

Zelfde geldt voor een relatie krijgen. Als je uitstraalt dat je leuk bent dan trek je ook leuke mensen aan...
Dat is niet altijd waar, je trekt ook mensen aan met een megagroot bord voor hun kop

en toch ook wel leuke, lieve, interessant doch vervelende mensjes
pi_26220909
quote:
Op donderdag 14 april 2005 13:37 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Ben ik t nou helemaal mee eens. Maar ik vind dan ook dat je 'de maatschappij' niet de schuld kan geven van je tekortkomingen.

Het ligt niet aan de maatschappij dat je geen vrienden hebt, het ligt niet aan de maatschappij dat je geen relatie hebt... Het ligt aan jezelf... Heb je daar problemen mee dan verander je jezelf...

Hoe kan het dat ik beste vrienden van respectievelijk 20, 18 , 9 en 9 jaar heb??? Hoe kan het dat ik 2 beste vriendinnen van 3 jaar heb??? Hoe kan het dat ik daarnaast een hele grote groep van 'normale' vrienden heb???

Antwoord: Ik sta er voor open! Het is gewoon een instelling die je hebt. Als je het echt wilt dan lukt het ook. Het IS een keuze die je maakt.

Heel simpel voorbeeld: Van de eerste tm de derde klas middelbare school werd ik gepest. Niet heel erg maar ik was toch wel een 'nerd'. Totdat ik er genoeg van had. Ik veranderde mn instelling van verlegen jongentje tot spontane gozer. Het jaar daarop had ik onwijs veel vrienden gemaakt en keken mensen tegen mij op. Het is gewoon een knop die je moet omdraaien.

Klopt, voor mij tenminste net zo: heb ook ee grijs verleden achter me, uit de basisschool. Daarna van 1t/m 3e klas de bink uitgehangen. Daarna zie je in dat je veel kunt regelen als je volgens de regels speelt, dus werd dat mijn uitdaging. Dat leidt tot succes, maar je moet het blijven voeden. Als je dat niet doet, dan heb je pech en beteken je net zo weinig in de publieke opinie als daarvoor. En daar heb ik nu juist weer geen trek meer in: ik doe mijn eigen ding, en wie mee wil doen, die mag dat!
Voor welke relatie die je ook aangaat in je leven: Zakelijk, Vriendschappelijk, Erotisch, Liefde of Vijandelijk: je moet het voeden en onderhouden, anders ben je het kwijt.
zo gezegd, zo gedaan
  donderdag 14 april 2005 @ 13:49:25 #75
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_26220910
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:50 schreef Sabrina1981 het volgende:

[..]

Ik merk het, wat jij noemt, vooral bij vriendschappen. Zodra er moeite gedaan moet worden of zelfs al actie moet worden ondernomen wordt er afgehaakt. Ze laten het liever aan de ander over dan dat ze zelf wat moeten ondernemen. Dit is mijn ervaring en ik betwijfel niet dat er ook vriendschappen die al veel langer duren en het nog steeds goed uithouden. Die vriendschappen zijn meestal ook eerder ontstaan, dus niet op latere leeftijd.
Dat laatste lijkt mij nogal logisch. Een vriendschap van 10 jaar betekend nou eenmaal dat je die persoon minimaal 10 jaar geleden ontmoet hebt. Ik weet niet precies wat jij met 'latere leeftijd' bedoelt, maar ik denk niet dat het veel uitmaakt of je nu iemand ontmoet of 10 jaar geleden

De basis is toch een 'klik' tussen 2 personen. En wat jij zegd over moeite doen..., nou eerlijk gezegd noem ik dat geen moeite. Een vriendschap kost mij eigenlijk nooit moeite, soms wel veel energie, maar dat heb je dan graag voor die persoon over. Als het moeite kost is er ergens iets mis imho..

Ik ben dan misschien niet het typische voorbeeld van het TMF-sysndroom zoals beschreven, maar ik leef wel in deze tijd. En desondanks heb ik genoeg lange vriendschappen op allerlei niveau's
Have you ever picked your feet in Poughkeepsie?
  donderdag 14 april 2005 @ 13:49:46 #76
88139 JoeyT
pi_26220923
quote:
Op donderdag 14 april 2005 13:31 schreef petitlapin het volgende:

[..]

nu trek ik me terug uit deze discussie, ik hoor in dit topic niet thuis.

Jij echter wel, als je zo'n randmongool bent om reeds preventief overspel te plegen, moet je natuurlijk ook niet echt een relatie verwachten... of was dat nu weer een huisgenoot van jou ?
Het spijt me zeer maar in een ander topic heb je hele andere dingen verkondigd, als ik tijd over heb dan zoek ik t ff voor je op. Snap ook niet waarom je hier t ene uiterste verkondigd en 2 maanden geleden het andere uiterste

En nee hoor dat was ik... En ik verwacht idd geen relatie, ik heb er 1... Ik heb er zelfs 1 waarin ik heel gelukkig ben. Ik ben helemaal verliefd op haar en zij op mij...

En ja ik heb een grove fout gemaakt in de relatie (toen was er trws amper sprake van een relatie)maar ik heb het ook eerlijk aan haar vertelt en het is goedgekomen blijkbaar.

Sowieso heb ik alle slechte dingen die er zijn op dit gebied wel gedaan. En ik heb er niet eens spijt van want het heeft me wel aan het denken gezet en ik ben er op sociaal vlak flink door gegroeid...

En je kan me idd proberen af te schilderen als 1 of andere idioot, maar zowel op sociaal als op intellectueel gebied sta ik aardig hoor op de ladder...

Vind t wel een beetje jammer dat je me een randmongool noemt want dat verwachtte ik niet van een saaie passieloze belgische doos (Ja ik ben en blijf een amsterdammer )
pi_26220975
Better to have loved and lost than to have never loved at all.

Het is fijner spijt te hebben van de dingen die je wel hebt gedaan, dan van de dingen die je niet hebt gedaan.

Vandaag sta ik helemaal achter JoeyT.
  donderdag 14 april 2005 @ 13:56:39 #78
44118 srblackbird
Google is handig!
pi_26221079
quote:
Op donderdag 14 april 2005 13:49 schreef phizzie het volgende:

[..]

Klopt, voor mij tenminste net zo: heb ook ee grijs verleden achter me, uit de basisschool. Daarna van 1t/m 3e klas de bink uitgehangen. Daarna zie je in dat je veel kunt regelen als je volgens de regels speelt, dus werd dat mijn uitdaging. Dat leidt tot succes, maar je moet het blijven voeden.
Wat ik merk is dat als ik 'het spel' speel het wel lukt, maar ik voel me er minder blij door...
Als of niet echt meer ben.
Jumps from perfectly good airplanes.
Dear aunt, let's set so double the killer delete select all
pi_26221118
quote:
Op donderdag 14 april 2005 13:33 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Dus ruimte voor een minnaar die de ontbrekende dingen kan aanvullen.
Nou, ik doelde meer op het feit dat mensen die enorm gelukkig zijn met elkaar en dat ook uitstralen vaak niet meer open staan voor anderen en bestaande relaties verwaarlozen. Vaak lopen die relaties ook weer stuk na een lange tijd, omdat ze gewend zijn zo veel aan elkaar te geven dat het gewoonte is geworden. Als de ander dan wat minder wil, is het hek van de dam...
zo gezegd, zo gedaan
pi_26221170
quote:
Op donderdag 14 april 2005 13:49 schreef JoeyT het volgende:

[..]

Het spijt me zeer maar in een ander topic heb je hele andere dingen verkondigd, als ik tijd over heb dan zoek ik t ff voor je op. Snap ook niet waarom je hier t ene uiterste verkondigd en 2 maanden geleden het andere uiterste

....
dus omdat ik in een ander topic zeg dat ik verliefdheid niet het belangrijkste vind, impliceert dat dat ik effectief in ZO een situatie zit...

ja, ik was enorm/en ik ben nog in vlagen verliefd op mijne vent.

Ik ben en blijf gewoon van mening dat er andere dingen belangrijker zijn. Zoals vertrouwen en rust.

maar ieder zijn mening. En dan ben ik maar passieloos, je m'en fous royalement.
  donderdag 14 april 2005 @ 14:01:57 #81
88139 JoeyT
pi_26221205
quote:
Op donderdag 14 april 2005 13:56 schreef srblackbird het volgende:

[..]

Wat ik merk is dat als ik 'het spel' speel het wel lukt, maar ik voel me er minder blij door...
Ff voor de duidelijkheid... Ik speelde geen spel. Ik gooide gewoon mn eigen instelling om. Ik veranderde dus echt en deed niet net alsof...

waarom verlegen doen als spontaan zijn zoveel leuker is...
pi_26221221
quote:
Op donderdag 14 april 2005 13:49 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Dat laatste lijkt mij nogal logisch. Een vriendschap van 10 jaar betekend nou eenmaal dat je die persoon minimaal 10 jaar geleden ontmoet hebt. Ik weet niet precies wat jij met 'latere leeftijd' bedoelt, maar ik denk niet dat het veel uitmaakt of je nu iemand ontmoet of 10 jaar geleden

De basis is toch een 'klik' tussen 2 personen. En wat jij zegd over moeite doen..., nou eerlijk gezegd noem ik dat geen moeite. Een vriendschap kost mij eigenlijk nooit moeite, soms wel veel energie, maar dat heb je dan graag voor die persoon over. Als het moeite kost is er ergens iets mis imho..

Ik ben dan misschien niet het typische voorbeeld van het TMF-sysndroom zoals beschreven, maar ik leef wel in deze tijd. En desondanks heb ik genoeg lange vriendschappen op allerlei niveau's
Ik bedoel met latere leeftijd, dat vriendschappen op mijn leeftijd moeilijker zijn te sluiten. Veelal hebben al vrienden genoeg en zitten niet echt op nieuwe vrienden te wachten. Ze hebben vrienden die al vele jaren meegaan en ook verschillende vrienden. Dat bevalt ze wel en weten wat ze aan elkaar hebben. Als je dan nieuwe vriendschappen afsluit is het maar de vraag wat ze aan elkaar hebben.

Noem het moeite noem het energie. Voor de een is een telefoontje, smsje of mailtje al te veel moeite, maar verwachten ze eigenlijk wel wat van jou. Dat hoeft voor mij niet, het moet niet van één kant afkomen. Dus dan is het ook gauw over. Heb je niks aan die mensen.
pi_26221222
quote:
Op donderdag 14 april 2005 14:00 schreef petitlapin het volgende:

[..]

dus omdat ik in een ander topic zeg dat ik verliefdheid niet het belangrijkste vind, impliceert dat dat ik effectief in ZO een situatie zit...

ja, ik was enorm/en ik ben nog in vlagen verliefd op mijne vent.

Ik ben en blijf gewoon van mening dat er andere dingen belangrijker zijn. Zoals vertrouwen en rust.

maar ieder zijn mening. En dan ben ik maar passieloos, je m'en fous royalement.
Hint: je lult je er niet meer uit. Je komt gewoon over als een saaie, kleurloze doos. Maar ja kan goed komen omdat het een forum is hoor

Goede vrienden maken is lastig en kost tijd. De meeste mensen zijn door de wol geverfd en enigzins wantrouwend op nieuwe contacten en kijken de kat uit de boom en vertellen niet al te veel over zichzelf. Als je dan meteen gaat pushen dat het je beste vriend/vriendin moet zijn en teveel nadruk gaat leggen op het verplichte aspect van elkaar spreken. Als ik kijk naar mijn eigen beste vriend, die gozer kende ik eigenlijk een half jaar amper, maar sprak hem regelmatig en dan ga je in ander gezelschap een keer eten of wat dan ook. Dan ga je op een keer wat met zn tweeen doen en dan leer je mekaar pas echt kennen.
pi_26221260
quote:
Op donderdag 14 april 2005 13:56 schreef srblackbird het volgende:

[..]

Ik bedoel bij dit spel niet dat ik dus nog steeds mezelf voor de gek hou, en de stoere vent uithang. Juist door niet meer recalcitrant te zijn en te kijken hoeveel je kunt bereiken door je wel aan de regels te houden, zul je zien dat er nog veel meer te halen valt dan je dacht. En een stukje assertiviteit hoort daar wel bij. Ik voel me niet ongemakkelijk, omdat ik niet iets doe wat ik niet ben of eigenlijk niet achter sta.
[hieronder lijkt het wel een kindercrêche, met al die springende en bewegende smilies ] en dan bedoel ik de berichten box! Niet de hierna komende berichten
zo gezegd, zo gedaan
pi_26221263
quote:
Op donderdag 14 april 2005 14:02 schreef Sabrina1981 het volgende:

[..]

Ik bedoel met latere leeftijd, dat vriendschappen op mijn leeftijd moeilijker zijn te sluiten. Veelal hebben al vrienden genoeg en zitten niet echt op nieuwe vrienden te wachten. Ze hebben vrienden die al vele jaren meegaan en ook verschillende vrienden. Dat bevalt ze wel en weten wat ze aan elkaar hebben. Als je dan nieuwe vriendschappen afsluit is het maar de vraag wat ze aan elkaar hebben.

Noem het moeite noem het energie. Voor de een is een telefoontje, smsje of mailtje al te veel moeite, maar verwachten ze eigenlijk wel wat van jou. Dat hoeft voor mij niet, het moet niet van één kant afkomen. Dus dan is het ook gauw over. Heb je niks aan die mensen.
vriendschappen die op latere leeftijd gesloten worden, voelen inderdaad anders aan ...
het is allemaal vrijblijvender, losser, minder intens.

Ik vraag me idd af wie echt nog een hartsvriend tegenkomt op zijn 30ste of zo ...
pi_26221330
quote:
Op donderdag 14 april 2005 14:04 schreef petitlapin het volgende:

[..]

vriendschappen die op latere leeftijd gesloten worden, voelen inderdaad anders aan ...
het is allemaal vrijblijvender, losser, minder intens.

Ik vraag me idd af wie echt nog een hartsvriend tegenkomt op zijn 30ste of zo ...
Mijn moeder is haar absolute hartsvriendin pas tegengekomen toen ze 36 was. Je kunt altijd vrienden tegenkomen alleen je zult het de tijd moeten geven en energie erin moeten (blijven) stoppen of je nu een liefdesrelatie hebt of niet.

Liefde is voor even, vrienden zijn voor het leven.
  donderdag 14 april 2005 @ 14:08:39 #87
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_26221365
quote:
Op donderdag 14 april 2005 14:02 schreef Sabrina1981 het volgende:

[..]

Ik heb toch ook jouw leeftijd?? Nou, het is nu echt niet moeilijker dan eerst hoor. Ik heb er het laatste half jaar een goede vriendin van 25 jaar bijgekregen, en zij heeft ook echt al genoeg vrienden.
Maar iedere vriend of vriendin is een aanvulling wat mij betreft
Het moet alleen wel van 2 kanten komen idd
pi_26221465
quote:
Op donderdag 14 april 2005 14:08 schreef Automatic_Rock het volgende:

[..]

Ik heb toch ook jouw leeftijd?? Nou, het is nu echt niet moeilijker dan eerst hoor. Ik heb er het laatste half jaar een goede vriendin van 25 jaar bijgekregen, en zij heeft ook echt al genoeg vrienden.
Maar iedere vriend of vriendin is een aanvulling wat mij betreft
Het moet alleen wel van 2 kanten komen idd
Misschien scheelt dan wel of je "vroeger" al veel vriendschappen hebt opgedaan of niet.
Maar weet je dit hoort niet echt hier thuis en we hebben het hier al over gehad. Je weet me te vinden als je er nog wat kwijt over wilt
pi_26221546
Zo, * phizzie komt weer van zijn luie reet af en geeft de zeepkist aan de volgende. De komende paar uur moet ik me met mijn echte leven bezig gaan houden. Ik vind het wel lachen zo in dit forum, en hoop voor enkelen een steun te kunnen zijn. Spreek jullie later!
zo gezegd, zo gedaan
pi_26221834
Joehoe, wat is de nieuwste stelling? Het gaat te hard om alles door te spitten.
Een wijs man doorziet de valsheid van wat de algemene domheid bewondert.
  donderdag 14 april 2005 @ 14:30:26 #91
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_26221883
quote:
Op donderdag 14 april 2005 14:28 schreef WeirdMicky het volgende:
Wachten op een zinnig antwoord kan ook lang duren
  donderdag 14 april 2005 @ 14:30:51 #92
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26221900
quote:
Op donderdag 14 april 2005 14:28 schreef WeirdMicky het volgende:
verzin eens wat, ik ben dat geneuzel ook wel een beetje zat ja
pi_26221975
Hoe vaak ga je uit als single en waar ga je dan heen?

Ik ga toch wel minstens 2 weekenden per maand stappen, of dat nu op een drum and bass-feestje is of in een tent als Panama of Bitterzoet. Ik ben laatst ook op een hardstylefeest geweest wat me prima beviel. Ik heb het eigenlijk overal wel leuk als ik maar kan dansen en er geen sfeer is van ons kijkt hoe ons alles doet.

Ik ga overigens nooit op vrouwenjacht, ik kom voor het dansen en plezier met vrienden. Ik vermaak me eigenlijk al snel, al zul je me in sommige gelegenheden niet snel zien. Zodra je leuke vrienden hebt waarmee je lol kunt hebben en mee kunt praten dan heb je het eigenlijk overal wel leuk, al is de tent nog zo kut. Uitgaan is natuurlijk ook wat je er zelf van maakt.

[ Bericht 45% gewijzigd door Tranceptor op 14-04-2005 14:44:19 ]
  donderdag 14 april 2005 @ 14:38:20 #94
36763 Automatic_Rock
Onaangepast eerlijk..
pi_26222067
quote:
Op donderdag 14 april 2005 14:34 schreef Tranceptor het volgende:

Ik ga toch wel minstens 2 weekenden per maand stappen, of dat nu op een drum and bass-feestje is of in een tent als Panama of Bitterzoet. Ik ben laatst ook op een hardstylefeest geweest wat me prima beviel. Ik heb het eigenlijk overal wel leuk als ik maar kan dansen en er geen sfeer is van ons kijkt hoe ons alles doet.
Ik ga niet uit als single. Ga sowieso niet op vrouwenjacht, en ook nooit gedaan. Ik heb gewoon niet zo'n behoefte aan de uitgaanscultuur (of hoe ik dat moet omschrijven)
pi_26222136
quote:
Op donderdag 14 april 2005 14:34 schreef Tranceptor het volgende:
Ik ga niet uit. Discotheek is soms weleens leuk hoor, maar ik zie me daar niet in mijn eentje naar toe gaan (is al weleens hier ter sprake gekomen volgens mij), maar ik vind het geen ideale gelegenheden. Ik ben meer een persoon voor rustige kroegjes, uit eten e.d.
  donderdag 14 april 2005 @ 14:42:08 #96
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_26222152
Ik ga elke week wel uit... maar ben ook nog maar net een paar weken single he
pi_26222181
quote:
Op donderdag 14 april 2005 14:38 schreef Automatic_Rock het volgende:

... ook nooit gedaan. Ik heb gewoon niet zo'n behoefte aan de uitgaanscultuur (of hoe ik dat moet omschrijven)
Ik wil ook geen uitgaanstype als partner, dus denk ik nt dat ik daar iemand tegenkom.
  donderdag 14 april 2005 @ 14:44:13 #98
36304 Christine
Da's toch ideaal?!
pi_26222194
Ik denk dat de kroeg ook geen plek is om een partner te ontmoeten.... eerder gewoon om te flirten, zoenen en misschien een one-night-stand te scoren.
pi_26222222
quote:
Op donderdag 14 april 2005 14:44 schreef Christine het volgende:
Ik denk dat de kroeg ook geen plek is om een partner te ontmoeten.... eerder gewoon om te flirten, zoenen en misschien een one-night-stand te scoren.
Zo jij bent wat van plan zeg.

Ik wil wel een meisje wat gezellig kan stappen, maar wel een meid met stijl (dus geen Cool Down Cafe e.d.). Maar een meisje dat een uitgaanstype is, is niks mee, tenzij ze LEEFT voor het weekend.

Uitgaanscultuur is heel breed, van proletententen tot studentikoos tot stijlvol en sjiek. Het is maar waar je voorkeur ligt, ik hou persoonlijk niet van tenten waar iedereen met elkaar gaat en het lang leve het hossen is, maar als ik daar even een paar uur door moet brengen...
pi_26222239
quote:
Op donderdag 14 april 2005 14:43 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ik wil ook geen uitgaanstype als partner, dus denk ik nt dat ik daar iemand tegenkom.
Das natuurlijk de andere kant van het verhaal. Wat "zoek" je.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')