Ik geloof niet in vorming voor de geboorte, pasgeboren kinderen reageren slechts op hun omgeving en de indrukken die ze daar opdoen zowel verbaal als non-verbaal.quote:Op donderdag 14 april 2005 11:11 schreef petitlapin het volgende:
[..]
idd, menselijke relaties maken je tot wie je bent.
toch zie je bij pasgeboren kinderen al een bepaald gedrag ... iedereen komt toch met een ander ' karaktertje' op de wereld, toch niet te onderschatten volgens mij ...
maar toch,een 'liefdes'relatie is zeker niet het enige wat ik wil nastreven.
Helemaal mee eensquote:Op donderdag 14 april 2005 11:29 schreef Tranceptor het volgende:
Ik bedoelde het meer in algemene zin van goede relaties tot anderen en uiteindelijk ook tot een partner, maar mocht die er niet zijn voor mij dan heb ik liever geen liefdesrelatie dan een slechte.
tussen goed en slecht zitten nog heel grote verschillenquote:Op donderdag 14 april 2005 11:34 schreef Copycat het volgende:
[..]
Helemaal mee eens.
Ik wil geen genoegen nemen met minder.
Dat idee heb ik ook wel een beetje, dat er heel veel mensen (koppels) genoegen nemen met minder...quote:Op donderdag 14 april 2005 11:39 schreef petitlapin het volgende:
[..]
tussen goed en slecht zitten nog heel grote verschillen
ik denk dat er gerust mensen zijn die een matige relatie verkiezen boven alleen zijn.
Ik zie niet zo een meerwaarde in een spetterende en een knetterende relatie. Ik ben blij dat die heftige gevoelens overgaan, en dat ik nu meer tot rust kan komen ... ik kan nog vertederd zijn als ik hem bezig zie, maar het is anders dan in het begin ... en goed maar, zulke emoties hou ik geen leven vol !!
Ik zou nooit en dan ook nooit willen kiezen voor waar jij over praat nu, een compleet gebrek aan passie...quote:Op donderdag 14 april 2005 11:39 schreef petitlapin het volgende:
[..]
tussen goed en slecht zitten nog heel grote verschillen
ik denk dat er gerust mensen zijn die een matige relatie verkiezen boven alleen zijn.
Ik zie niet zo een meerwaarde in een spetterende en een knetterende relatie. Ik ben blij dat die heftige gevoelens overgaan, en dat ik nu meer tot rust kan komen ... ik kan nog vertederd zijn als ik hem bezig zie, maar het is anders dan in het begin ... en goed maar, zulke emoties hou ik geen leven vol !!
Oh absoluut. Maar voor mij werkt dat niet, weet ik uit ervaringquote:Op donderdag 14 april 2005 11:39 schreef petitlapin het volgende:
ik zie me gewoon niet om het jaar van relatie te veranderen om een zekere sleur te vermijdenquote:Op donderdag 14 april 2005 11:41 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook wel een beetje, dat er heel veel mensen (koppels) genoegen nemen met minder...![]()
zo ontzettend verliefd als je in het begin bent hou je nooit erg lang vol nee. Dat gaat altijd over in houden van ipv verliefdheid. Maar dat wil zeker niet zeggen dat je een passieloze relatie hebt nee.quote:Op donderdag 14 april 2005 11:43 schreef DarkElf het volgende:
lees jij dat eruit Tranceptor? ik niet.
feit is dat een relatie naar mate die langer duurt toch veranderd en die intense emoties die je in het begin hebt veranderen nu eenmaal.
dat wil niet zeggen dat iets passieloos wordt, denk ik dan.
mijn oma riep altijd: "bij de juiste heb je dat niet"..quote:Op donderdag 14 april 2005 11:46 schreef Bass-Miss het volgende:
Soms ben ik wel bang dat ik een relatie steeds beu ga zijn na een bepaalde tijd en me zal gaan ergeren. Dus dat samen oud worden met iemand er niet in zit.
het kan er soms nog heel passioneel aan toe gaan.quote:Op donderdag 14 april 2005 11:41 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Ik zou nooit en dan ook nooit willen kiezen voor waar jij over praat nu, een compleet gebrek aan passie...![]()
Dat zeg ik ook niet, dat weet ik zelf ook wel. Zoals zij het brengt is het genoegen nemen met, daar gaat die hele redenering heen.quote:Op donderdag 14 april 2005 11:43 schreef DarkElf het volgende:
lees jij dat eruit Tranceptor? ik niet.
feit is dat een relatie naar mate die langer duurt toch veranderd en die intense emoties die je in het begin hebt veranderen nu eenmaal.
dat wil niet zeggen dat iets passieloos wordt, denk ik dan.
Helaas weet je dat dus pas na die bepaalde tijd...quote:Op donderdag 14 april 2005 11:48 schreef DarkElf het volgende:
[..]
mijn oma riep altijd: "bij de juiste heb je dat niet"..
Dat denk ik ook wel eens. Niet dat een relatie gaat ergeren, meer dat het gaat vervelen. Dat lijkt me zo lastig.quote:Op donderdag 14 april 2005 11:46 schreef Bass-Miss het volgende:
Soms ben ik wel bang dat ik een relatie steeds beu ga zijn na een bepaalde tijd en me zal gaan ergeren. Dus dat samen oud worden met iemand er niet in zit.
Oma's zijn vaak van het begin van de vorige eeuw. Die wisten natuurlijk niet beterquote:Op donderdag 14 april 2005 11:48 schreef DarkElf het volgende:
mijn oma riep altijd: "bij de juiste heb je dat niet"..
ja iddquote:Op donderdag 14 april 2005 11:53 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Helaas weet je dat dus pas na die bepaalde tijd...
en dan ben jij het die anderen kwalijk neemt te snelle conclusies te nemenquote:Op donderdag 14 april 2005 11:52 schreef Tranceptor het volgende:
[..]
Dat zeg ik ook niet, dat weet ik zelf ook wel. Zoals zij het brengt is het genoegen nemen met, daar gaat die hele redenering heen.
'soms'...
Ja, en dat je dan weer gaat denken dat je beter zonder hem af bent.quote:Op donderdag 14 april 2005 11:55 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Dat denk ik ook wel eens. Niet dat een relatie gaat ergeren, meer dat het gaat vervelen. Dat lijkt me zo lastig.
maar hoort dat er in zekere mate niet gewoon bij?quote:Op donderdag 14 april 2005 12:02 schreef Bass-Miss het volgende:
[..]
Ja, en dat je dan weer gaat denken dat je beter zonder hem af bent.![]()
Yup, ik vind gewoon niet dat je overkomt in dit topic en in vele andere alsof je niet zoveel zelfvertrouwen hebt. Het is niet gebaseerd op je posts alleen hier. Ik krijg een beetje het angstige gevoel dat de crux van mijn betoog hem daar inzit. Het kan natuurlijk ook allemaal aan mij liggen, het is niet kwaad bedoeld in elk geval. Ik wens je alle geluk met je vriend, maar je komt op mij niet over als een jonge meid met plezier in haar relatie, maar meer met 'als je al langer hebt etc etc'. Hoe lang is dat lang?quote:Op donderdag 14 april 2005 11:59 schreef petitlapin het volgende:
[..]
en dan ben jij het die anderen kwalijk neemt te snelle conclusies te nemen.
Jij mag van mijn relatie denken wat je wil, het zal me eerlijk gezegd niet veel kunnen schelen.
ik ben gelukkig, ik kan eigenlijk zelf zeggen dat ik deze tijden als de gelukkigste periode van mijn leven ervaar
maar ok, ik dwaal af...
Doe es normaal mijnheer de parapsycholoog. Zij hoeft zeker tov jou geen verantwoording af te leggen over haar relatie. Dat jij verbitterd bent is tot daar aan toe, maar dat op een ander af reageren is imo not done!!quote:Op donderdag 14 april 2005 12:13 schreef Tranceptor het volgende:
..."Bitter gejammer"...
Dat vraag ik toch ook niet aan haar. Verbitterd ben ik niet hoor en parapsycholoog, dan toch liever huis-, tuin-, en keukenpsycholoog. Ik kan niet oppervlakkig en meningsloos doen Frenkske, dat is niet mijn sterke punt. Bovendien bedoel ik het niet slecht.quote:Op donderdag 14 april 2005 12:21 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Doe es normaal mijnheer de parapsycholoog. Zij hoeft zeker tov jou geen verantwoording af te leggen over haar relatie. Dat jij verbitterd bent is tot daar aan toe, maar dat op een ander af reageren is imo not done!!
juist, je moet er natuurlijk wel wat voor blijven doen.quote:Op donderdag 14 april 2005 12:24 schreef Quembel het volgende:
[..]
Het wordt een sleur als je dat toestaat.
Tranceptor heeft gewoon gelijk over Petitlapin... In andere topics kwam duidelijk naar voren dat ze zekerheid verkoos boven passie... Vandaar dat Tranc haar passieloos noemt en naar mijn inziens is ze dat ook...quote:Op donderdag 14 april 2005 12:21 schreef Frenkie het volgende:
[..]
Doe es normaal mijnheer de parapsycholoog. Zij hoeft zeker tov jou geen verantwoording af te leggen over haar relatie. Dat jij verbitterd bent is tot daar aan toe, maar dat op een ander af reageren is imo not done!!
Jezus, je bent echt met je verkeerde been uit bed gestapt, zeg! Als mensen het niet met je eens zijn, zijn het direct meeblatende schapen... Over een arrogante, kortzichtige en eendimensionale houding gesprokenquote:Op donderdag 14 april 2005 12:27 schreef Tranceptor het volgende:
Meeblaatschaapjes ook...
Ik hou ook van jou Copycatquote:Op donderdag 14 april 2005 12:31 schreef Copycat het volgende:
[..]
Jezus, je bent echt met je verkeerde been uit bed gestapt, zeg! Als mensen het niet met je eens zijn, zijn het direct meeblatende schapen... Over een arrogante, kortzichtige en eendimensionale houding gesproken.
En een relatie is altijd werken trouwens. Denk dat juist dat de fout is die veel mensen maken: denken dat het allemaal vanzelf gaat. Maar ik geloof dat jij sarcastisch was?
Ik merk het, wat jij noemt, vooral bij vriendschappen. Zodra er moeite gedaan moet worden of zelfs al actie moet worden ondernomen wordt er afgehaakt. Ze laten het liever aan de ander over dan dat ze zelf wat moeten ondernemen. Dit is mijn ervaring en ik betwijfel niet dat er ook vriendschappen die al veel langer duren en het nog steeds goed uithouden. Die vriendschappen zijn meestal ook eerder ontstaan, dus niet op latere leeftijd.quote:Op donderdag 14 april 2005 12:45 schreef phizzie het volgende:
Zo goedendag..Het wordt weer op het scherpst van de snede geschreven. Dat kan de discussie vaak ten goede komen...
Stelling en opbouw daarvan:
De huidige generatie daters is kansloos voor een lange relatie.
De reden hiervoor is het volgende: ik zie om me heen in het studentenleven (zoals sommigen zeggen de top van Nederland, al heb ik daar vaak mijn twijfels bij) steeds meer jongeren die gewoon hélémaal geen ruggegraat hebben. Als iets moeilijk is, dan slaan we het over (switchen van studie) en als we weerstand krijgen, dan lopen we er omheen. Colleges worden niet meer gevolgd, en het is vaak een kippenhok van jewelste in de zaal, omdat men zich niet meer kan concentreren. De aandacht is er na een kwartier gewoonweg niet meer.
Ik heb dit het TMF syndroom genoemd.
Een programma op TV is opgedeeld in stukken van 15 - 20 minuten, dan is er weer reclame. Het meest bekeken zijn in onze doelgroep de muziekzenders. Daar is het gemiddelde van een programma nog veel korter.
Als gevolg daarvan is ook het aanhouden van een relatie, of voor mijn part een vriendschap steeds moeilijker en wordt daar gewoon omheen gedraaid. Woorden als verveling en zappen zijn daarvan sleutelwoorden. Denk maar aan de jongeren in de 20 die 'uit verveling' (WAAAAAAAAAAAA) een stoeptegel op de snelweg gooien...
Wie durft?
Familie kies je niet, vrienden wel. Ik let meer op wat voor vrienden een meisje heeft, al is het geen absoluut iets. Mijn ex had bijvoorbeeld (naar mijn idee nadat ze het zelf al aan had gegeven) vrienden die zij hele goede vrienden noemden met 1 ding gemeen, het werk. Dat was ook het enige waar ze over praatten met de groep, het werk. Ik vond haar veel veelzijdiger dan haar vrienden en vond het een beetje jammer dat ze zichzelf tekort deed met die vrienden (als ze het nu als kennissen zag). Uiteindelijk is het natuurlijk haar eigen keus, maar in dit geval zei het wel wat over haar zelfbeeld (wat ik nog steeds doodzonde vond dat dat zo laag was). Ik zag haar als veelzijdige meid met veel gespreksstof over allerlei dingen en een leuke manier van doen, maar zo zag ze zichzelf helaas niet. Haar vrienden vond ik, ondanks dat het heel erg aardige lui waren, niet echt in die zin bij haar passen en dat zegt toch ergens wel iets vind ik.quote:Op donderdag 14 april 2005 12:47 schreef Thisbe het volgende:
Ok, dan gooi ik maar weer eens een vraag in de groep!
Letten jullie bij een (mogelijke) partner ook op zijn of haar omgevingsfactoren?
Nee, eigelijk let ik daar niet echt op. Echter heb ik vaak in gesprekken en gedragspatronen wel door of het zuivere koffie is. Zoals je misschien hebt gelezen ben ik ook vrij open over veel zaken, en zo probeer ik ook altijd snel moeilijkheden of achtergronden van mensen naar boven te krijgen. Dat is het beste voor balans denk ik, in een gesprek. Je moet zo snel mogelijk weten wat je aan elkaar hebt.quote:Op donderdag 14 april 2005 12:47 schreef Thisbe het volgende:
Letten jullie bij een (mogelijke) partner ook op zijn of haar omgevingsfactoren?
Zo vind ik het bijvoorbeeld best belangrijk uit wat voor soort gezin de beste knul komt. Zijn zijn ouders nog getrouwd, of slaan ze elkaar bij willekeurige gelegenheden de hersenen in? Hoe is zijn relatie met zijn ouders?
Zelf dacht ik altijd dat het niet zoveel uitmaakte, maar ik heb een ex gehad bij wie het thuis EEN grote chaos was. Zo belde moeders hem regelmatig huilend op, en eiste dat hij thuis kwam enzovoorts. Ik werd helemaal meegezogen in die chaos (hoewel hij niet eens thuis woonde!)
![]()
Ja ik zal er misschien wel opletten, maar het zal geen doorslag geven. Dan bedoel ik het niet zo extreem als bij jou hoor Thisbe. Het is toch je partner waar je je leven meedeelt en niet zijn ouders. Het is natuurlijk wel meegenomen dat de relatie tussen hun beiden goed is en dat jezelf ook met hun op kan schieten, maar de omgevingsfactoren zijn nooit meteen duidelijk lijkt mij. Bij een eerste date bijvoorbeeld praat ik er waarschijnlijk wel over, maar dat moet groeien met de tijd en na een tijdje ontmoet je ook pas zijn familie.quote:Op donderdag 14 april 2005 12:47 schreef Thisbe het volgende:
En praten is er tegenwoordig ook niet meer bij als ik soms al die topics voorbij zie komen met problemen.quote:Op donderdag 14 april 2005 12:55 schreef Pheno het volgende:
Mensen zijn gewoon lui om wat te doen voor hun relatie. "Oeh ik verveel me, ik maak het dan maar uit" Ipv er eens wat daadwerkelijk wat voor te doen. Ik verwijs naar de talloze "wat moet ik haar geven" topics. Eigen inzet en creativiteit is teveel gevraagd.
Ja eigenlijk zou je mensen niet moeten beoordelen op hun achtergrond, maar wat als je er voortdurend mee geconfronteerd wordt? Dan wordt het moeilijk om daarmee om te gaan, al is de persoon zelf nog zo leukquote:Op donderdag 14 april 2005 12:52 schreef phizzie het volgende:
[..]
Voorts heb ik ook geleerd om niet mensen te beorrdelen op hun achtergrond waarin ze opgegroeid zijn. Je hebt namelijk geen andere keuze dan dat leven te voeren tot een zeker moment waar je echt je eigen leven gaat leiden. Vaak vind ik ook dat de mensen die zich kunnen losworstelen veel meer in hun mars hebben. Daar ben ik ook meer geneigd om meer aandacht aan te geven. Gewoon leukere gesprekken!
Dat ben ik wel enigszins met je eens, maar ik denk niet dat de mensen vergeten moeten worden die er WEL moeite voor doen. Want ondanks dat het maar een klein groepje is, die mensen zijn er wel... Ik heb er niet altijd vertrouwen meer in, maar om nou helemaal de moed op te gevenquote:Op donderdag 14 april 2005 12:50 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
Ik merk het, wat jij noemt, vooral bij vriendschappen. Zodra er moeite gedaan moet worden of zelfs al actie moet worden ondernomen wordt er afgehaakt. Ze laten het liever aan de ander over dan dat ze zelf wat moeten ondernemen. Dit is mijn ervaring en ik betwijfel niet dat er ook vriendschappen die al veel langer duren en het nog steeds goed uithouden. Die vriendschappen zijn meestal ook eerder ontstaan, dus niet op latere leeftijd.
Ik denk dat er van een generatie nauwelijks sprake is. Ik weet van me zelf dat jouw verhaal ten dele opgaat. Ik heb maar een beperkte spanningsboog, kan me niet lang concentreren en verveel me snel. Heb daarom veel afwisseling en uitdaging nodig. Echter heb ik een aantal vriendschappen die al langer dan 10 jaar bestaan en die goed gaan. Dus ik denk dat dat best te combineren is. Gewoon gelijkgestemden zoeken.quote:Op donderdag 14 april 2005 12:45 schreef phizzie het volgende:
Zo goedendag..Het wordt weer op het scherpst van de snede geschreven. Dat kan de discussie vaak ten goede komen...
Stelling en opbouw daarvan:
De huidige generatie daters is kansloos voor een lange relatie.
De reden hiervoor is het volgende: ik zie om me heen in het studentenleven (zoals sommigen zeggen de top van Nederland, al heb ik daar vaak mijn twijfels bij) steeds meer jongeren die gewoon hélémaal geen ruggegraat hebben. Als iets moeilijk is, dan slaan we het over (switchen van studie) en als we weerstand krijgen, dan lopen we er omheen. Colleges worden niet meer gevolgd, en het is vaak een kippenhok van jewelste in de zaal, omdat men zich niet meer kan concentreren. De aandacht is er na een kwartier gewoonweg niet meer.
Ik heb dit het TMF syndroom genoemd.
Een programma op TV is opgedeeld in stukken van 15 - 20 minuten, dan is er weer reclame. Het meest bekeken zijn in onze doelgroep de muziekzenders. Daar is het gemiddelde van een programma nog veel korter.
Als gevolg daarvan is ook het aanhouden van een relatie, of voor mijn part een vriendschap steeds moeilijker en wordt daar gewoon omheen gedraaid. Woorden als verveling en zappen zijn daarvan sleutelwoorden. Denk maar aan de jongeren in de 20 die 'uit verveling' (WAAAAAAAAAAAA) een stoeptegel op de snelweg gooien...
Wie durft?
Je zou bijna geen relatie meer willen hequote:Op donderdag 14 april 2005 12:56 schreef Sabrina1981 het volgende:
[..]
En praten is er tegenwoordig ook niet meer bij als ik soms al die topics voorbij zie komen met problemen.
Omdat ik ook van jou houquote:Op donderdag 14 april 2005 12:51 schreef Tranceptor het volgende:
Familie kies je niet, vrienden wel. Ik let meer op wat voor vrienden een meisje heeft, al is het geen absoluut iets.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |