abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26217464
Beste Mede fokkers,

Na overleg hebben wij, jullie oh zo gewaardeerde r&p mods :') , besloten dat het
misschien tijd is om een nieuw centraal topic in het leven te roepen. Als
test welteverstaan.

Verleden jaar hebben we een reeks gehad over het (nog) niet hebben van
relaties. Er werd met veel animo in gepost, maar helaas verzandde deze reeks
in een eindeloze slowchat. Dat was niet de bedoeling en hoewel velen dit jammer
vinden hebben we daarom uiteindelijk de stekker uit die reeks getrokken.

Nu duikt er weer zo'n 'reeks' op: Single en selectief en ook hier blijkt weer dat
mensen behoefte hebben om hierover te praten. Deel drie is een feit en het
ziet er naar uit dat mensen er nog genoeg over kunnen zeggen. Om alles
overzichtelijk te houden hebben we besloten om zo'n nieuwe reeks een kans te geven:
(Nog steeds) Single.. Dit omdat we zien dat er daadwerkelijk mensen
zijn die echt hun ei hierover kwijt willen zonder al te veel op de loop te
gaan met het hele topic.

Echter is dit niet zomaar een reeks om alleen maar gezellig te kletsen.

***Er zijn regels en we vinden dat jullie die ook gewoon in je achterhoofd
moeten houden:***

* Zie het niet als slowchat topic, dit is het niet. Tuurlijk mag een vleug
slowchat wel maar post na post over iets anders is gewoon niet de bedoeling.
We zijn géén tmf chat en als je wilt chatten kun je ook mensen toevoegen aan
je msn of open een eigen irc kanaal.

**** slowchatten in jullie eigen irc kanaal? Dat kan op #singles of #Ebola op de irc.fok.nl server. ***

* Het is niet de bedoeling dat dit een soort CUB wordt, of bar. Dus zinloze
posts over wat je doet of drinkt of wilt drinken etc etc worden niet
gewaardeerd dus plaats ze ook niet.

* Ook is het niet de bedoeling dat het een kliek wordt waar andere mensen
moeilijk kunnen posten doordat ze "nieuw" in de reeks zijn. Helaas zie je
vaak bij reeksen dat er een echte kliek ontstaat. Dat is echt niet
wat we willen, sta dus gewoon open voor iedereen, dan blijft het veel
aangenamer.

* Melden hoe je je voelt kan in HVJJN, en dus is deze reeks geen vervolg
daarop. Dus: Melden dat je zenuwachtig bent voor een date kan in HVJJN, je
afvragen hoe het met die en die is heeft geen nut: die en die zullen het wel
melden als ze weer online zijn. Ook melden dat je thuis bent en morgen
een verslag geeft van je avond is onnodig: mensen lezen het morgen wel.

Maw probeer enigszins ontopic te blijven.
We willen met deze reeks tegemoet komen aan jullie wensen en nemen aan dat
jullie deze reeks dan ook gebruiken zoals bedoeld is.

Opmerkingen en vragen over deze reeks kun je uiteraard kwijt in het moderatietopic.

Nog één ding:
Vergeet niet om in de OP van een nieuw deel deze regels te vermelden.
Zo blijft het duidelijk voor iedereen
pi_26217484
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:11 schreef petitlapin het volgende:

[..]

idd, menselijke relaties maken je tot wie je bent.

toch zie je bij pasgeboren kinderen al een bepaald gedrag ... iedereen komt toch met een ander ' karaktertje' op de wereld, toch niet te onderschatten volgens mij ...

maar toch,een 'liefdes'relatie is zeker niet het enige wat ik wil nastreven.
Ik geloof niet in vorming voor de geboorte, pasgeboren kinderen reageren slechts op hun omgeving en de indrukken die ze daar opdoen zowel verbaal als non-verbaal.

Ik bedoelde het meer in algemene zin van goede relaties tot anderen en uiteindelijk ook tot een partner, maar mocht die er niet zijn voor mij dan heb ik liever geen liefdesrelatie dan een slechte.
pi_26217497
Het is natuurlijk deel 15. Wil één van de modjes dat veranderen?
pi_26217601
ja hoor
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  donderdag 14 april 2005 @ 11:34:44 #5
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_26217636
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:29 schreef Tranceptor het volgende:

Ik bedoelde het meer in algemene zin van goede relaties tot anderen en uiteindelijk ook tot een partner, maar mocht die er niet zijn voor mij dan heb ik liever geen liefdesrelatie dan een slechte.
Helemaal mee eens .
Ik wil geen genoegen nemen met minder.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_26217785
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:34 schreef Copycat het volgende:

[..]

Helemaal mee eens .
Ik wil geen genoegen nemen met minder.
tussen goed en slecht zitten nog heel grote verschillen

ik denk dat er gerust mensen zijn die een matige relatie verkiezen boven alleen zijn.

Ik zie niet zo een meerwaarde in een spetterende en een knetterende relatie. Ik ben blij dat die heftige gevoelens overgaan, en dat ik nu meer tot rust kan komen ... ik kan nog vertederd zijn als ik hem bezig zie, maar het is anders dan in het begin ... en goed maar, zulke emoties hou ik geen leven vol !!
ensemble, tout est plus joli
PETITLAPIN krijgt een DOCHTER
pi_26217813
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:39 schreef petitlapin het volgende:

[..]

ik denk dat er gerust mensen zijn die een matige relatie verkiezen boven alleen zijn.

Ik zie niet zo een meerwaarde in een spetterende en een knetterende relatie. Ik ben blij dat die heftige gevoelens overgaan, en dat ik nu meer tot rust kan komen ... ik kan nog vertederd zijn als ik hem bezig zie, maar het is anders dan in het begin ... en goed maar, zulke emoties hou ik geen leven vol !!
Dat idee heb ik ook wel een beetje, dat er heel veel mensen (koppels) genoegen nemen met minder...
pi_26217831
quote:

[..]

Ik zou nooit en dan ook nooit willen kiezen voor waar jij over praat nu, een compleet gebrek aan passie...
  donderdag 14 april 2005 @ 11:42:55 #9
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_26217866
quote:

Oh absoluut. Maar voor mij werkt dat niet, weet ik uit ervaring .

Natuurlijk maken de heftige gevoelens op een bepaald moment plaats voor wat meer rust en geborgenheid.
Maar mis ik in beginsel al die passie en het gevoel dat dit helemaal top is, dan weet ik dat die relatie geen lang leven beschoren is en maak ik er liever een eind aan dan door te blijven modderen.
pi_26217893
lees jij dat eruit Tranceptor? ik niet.

feit is dat een relatie naar mate die langer duurt toch veranderd en die intense emoties die je in het begin hebt veranderen nu eenmaal.

dat wil niet zeggen dat iets passieloos wordt, denk ik dan.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_26217960
Soms ben ik wel bang dat ik een relatie steeds beu ga zijn na een bepaalde tijd en me zal gaan ergeren. Dus dat samen oud worden met iemand er niet in zit.
pi_26217970
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:41 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Dat idee heb ik ook wel een beetje, dat er heel veel mensen (koppels) genoegen nemen met minder...
ik zie me gewoon niet om het jaar van relatie te veranderen om een zekere sleur te vermijden

en wat is genoegen nemen met minder ...

ik prefereer diepere gevoelens, in plaats van verliefdheidsgevoelens, die toch overgaan, en waar ik persoonlijk nu niet zo veel waarde aan hecht.

ik zit liever in dit stadium van mijn relatie, dan het stormachtige begin.
  donderdag 14 april 2005 @ 11:47:18 #13
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26217988
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:43 schreef DarkElf het volgende:

feit is dat een relatie naar mate die langer duurt toch veranderd en die intense emoties die je in het begin hebt veranderen nu eenmaal.

zo ontzettend verliefd als je in het begin bent hou je nooit erg lang vol nee. Dat gaat altijd over in houden van ipv verliefdheid. Maar dat wil zeker niet zeggen dat je een passieloze relatie hebt nee.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_26218011
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:46 schreef Bass-Miss het volgende:
Soms ben ik wel bang dat ik een relatie steeds beu ga zijn na een bepaalde tijd en me zal gaan ergeren. Dus dat samen oud worden met iemand er niet in zit.
mijn oma riep altijd: "bij de juiste heb je dat niet"..

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_26218023
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:41 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Ik zou nooit en dan ook nooit willen kiezen voor waar jij over praat nu, een compleet gebrek aan passie...
het kan er soms nog heel passioneel aan toe gaan.

vooral na een fikse ruzie
pi_26218148
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:43 schreef DarkElf het volgende:

Dat zeg ik ook niet, dat weet ik zelf ook wel. Zoals zij het brengt is het genoegen nemen met, daar gaat die hele redenering heen.

'soms'...
pi_26218161
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:48 schreef DarkElf het volgende:

[..]

Helaas weet je dat dus pas na die bepaalde tijd...
pi_26218223
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:46 schreef Bass-Miss het volgende:
Dat denk ik ook wel eens. Niet dat een relatie gaat ergeren, meer dat het gaat vervelen. Dat lijkt me zo lastig.
pi_26218247
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:48 schreef DarkElf het volgende:

Oma's zijn vaak van het begin van de vorige eeuw. Die wisten natuurlijk niet beter
pi_26218251
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:53 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Helaas weet je dat dus pas na die bepaalde tijd...
ja idd
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_26218316
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:52 schreef Tranceptor het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook niet, dat weet ik zelf ook wel. Zoals zij het brengt is het genoegen nemen met, daar gaat die hele redenering heen.

'soms'...
en dan ben jij het die anderen kwalijk neemt te snelle conclusies te nemen .

Jij mag van mijn relatie denken wat je wil, het zal me eerlijk gezegd niet veel kunnen schelen.

ik ben gelukkig, ik kan eigenlijk zelf zeggen dat ik deze tijden als de gelukkigste periode van mijn leven ervaar

maar ok, ik dwaal af...
pi_26218385
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:55 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Dat denk ik ook wel eens. Niet dat een relatie gaat ergeren, meer dat het gaat vervelen. Dat lijkt me zo lastig.
Ja, en dat je dan weer gaat denken dat je beter zonder hem af bent.
pi_26218431
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:02 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ja, en dat je dan weer gaat denken dat je beter zonder hem af bent.
maar hoort dat er in zekere mate niet gewoon bij?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_26218674
quote:
Op donderdag 14 april 2005 11:59 schreef petitlapin het volgende:

[..]

en dan ben jij het die anderen kwalijk neemt te snelle conclusies te nemen .

Jij mag van mijn relatie denken wat je wil, het zal me eerlijk gezegd niet veel kunnen schelen.

ik ben gelukkig, ik kan eigenlijk zelf zeggen dat ik deze tijden als de gelukkigste periode van mijn leven ervaar

maar ok, ik dwaal af...
Yup, ik vind gewoon niet dat je overkomt in dit topic en in vele andere alsof je niet zoveel zelfvertrouwen hebt. Het is niet gebaseerd op je posts alleen hier. Ik krijg een beetje het angstige gevoel dat de crux van mijn betoog hem daar inzit. Het kan natuurlijk ook allemaal aan mij liggen, het is niet kwaad bedoeld in elk geval. Ik wens je alle geluk met je vriend, maar je komt op mij niet over als een jonge meid met plezier in haar relatie, maar meer met 'als je al langer hebt etc etc'. Hoe lang is dat lang?
pi_26218863
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:13 schreef Tranceptor het volgende:
..."Bitter gejammer"...
Doe es normaal mijnheer de parapsycholoog. Zij hoeft zeker tov jou geen verantwoording af te leggen over haar relatie. Dat jij verbitterd bent is tot daar aan toe, maar dat op een ander af reageren is imo not done!!
pi_26218867
Elke relatie heeft op een gegeven moment een punt waarop het wat minder leuk is en de spanning er wat uit is.

zoiets word toch sleur genoemd?
pi_26218885
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:21 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Doe es normaal mijnheer de parapsycholoog. Zij hoeft zeker tov jou geen verantwoording af te leggen over haar relatie. Dat jij verbitterd bent is tot daar aan toe, maar dat op een ander af reageren is imo not done!!
Dat vraag ik toch ook niet aan haar. Verbitterd ben ik niet hoor en parapsycholoog, dan toch liever huis-, tuin-, en keukenpsycholoog. Ik kan niet oppervlakkig en meningsloos doen Frenkske, dat is niet mijn sterke punt. Bovendien bedoel ik het niet slecht.

maakt niet uit wat mensen over me zeggen, als ze maar over me praten
pi_26218925
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:21 schreef Wouter.1984 het volgende:

zoiets word toch sleur genoemd?
Het wordt een sleur als je dat toestaat.
Please don't sit on my imaginary friend
pi_26218952
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:24 schreef Quembel het volgende:

[..]

Het wordt een sleur als je dat toestaat.
juist, je moet er natuurlijk wel wat voor blijven doen.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_26218981
Je moet er niets voor doen, alles komt vanzelf goed.

Ik hou er weer mee op een deeltje, ik heb het wel weer gezien. Meeblaatschaapjes ook...
  donderdag 14 april 2005 @ 12:31:11 #31
88139 JoeyT
Ecoutez.. We komen hard...
pi_26219075
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:21 schreef Frenkie het volgende:

[..]

Tranceptor heeft gewoon gelijk over Petitlapin... In andere topics kwam duidelijk naar voren dat ze zekerheid verkoos boven passie... Vandaar dat Tranc haar passieloos noemt en naar mijn inziens is ze dat ook...

Dit is passie en ik postte het al eerder voor petitlapin:

"I want you to get swept away, I want you to levitate. I want you to sing with rapture And dance like a dervish.
Be deliriously happy, or at least leave yourself open to be. I know it's a cornball thing,
But love is passion, obsession. I say fall head over heels. Find someone you can love like crazy
And who will love you the same way back. How do you find him? Well, forget your head and listen to your heart...
The truth is, honey, There is no sense in living your life without this. To make the journey
And not fall deeply in love... Well, you haven't lived a life at all. But you have to try,
Because if you haven't tried, You haven't lived... Stay open, who knows, Lightening could strike."
"Meisje kijk me aan en laat je tranen lopen.
Oog in oog met genialiteit sta je.
Hier had je toch niet op durven hopen.
Je gaat met Joey mee, want deze jongen komt zo hard."
  donderdag 14 april 2005 @ 12:31:12 #32
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_26219076
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:27 schreef Tranceptor het volgende:
Meeblaatschaapjes ook...
Jezus, je bent echt met je verkeerde been uit bed gestapt, zeg! Als mensen het niet met je eens zijn, zijn het direct meeblatende schapen... Over een arrogante, kortzichtige en eendimensionale houding gesproken .

En een relatie is altijd werken trouwens. Denk dat juist dat de fout is die veel mensen maken: denken dat het allemaal vanzelf gaat. Maar ik geloof dat jij sarcastisch was?
  donderdag 14 april 2005 @ 12:38:46 #33
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26219233
* metro2005 heeft de date van zaterdag naar vanavond verschoven
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_26219312
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:31 schreef Copycat het volgende:

[..]

Jezus, je bent echt met je verkeerde been uit bed gestapt, zeg! Als mensen het niet met je eens zijn, zijn het direct meeblatende schapen... Over een arrogante, kortzichtige en eendimensionale houding gesproken .

En een relatie is altijd werken trouwens. Denk dat juist dat de fout is die veel mensen maken: denken dat het allemaal vanzelf gaat. Maar ik geloof dat jij sarcastisch was?
Ik hou ook van jou Copycat Mensen mogen het prima niet met me eens zijn, maar als je serieus leest wat ze typt en ook in andere topics dan trap ik alleen een open deur in. In 1 topic zei ze zelfs letterlijk dat ze zekerheid verkoos boven passie volgens mij.

Ik was inderdaad sarcastisch, maar je moet werken aan een relatie, je moet samen de uitdagingen het hoofd bieden. Werk klinkt als een verplichting.
pi_26219391
Zo goedendag.. Het wordt weer op het scherpst van de snede geschreven. Dat kan de discussie vaak ten goede komen...

Stelling en opbouw daarvan:
De huidige generatie daters is kansloos voor een lange relatie.
De reden hiervoor is het volgende: ik zie om me heen in het studentenleven (zoals sommigen zeggen de top van Nederland, al heb ik daar vaak mijn twijfels bij) steeds meer jongeren die gewoon hélémaal geen ruggegraat hebben. Als iets moeilijk is, dan slaan we het over (switchen van studie) en als we weerstand krijgen, dan lopen we er omheen. Colleges worden niet meer gevolgd, en het is vaak een kippenhok van jewelste in de zaal, omdat men zich niet meer kan concentreren. De aandacht is er na een kwartier gewoonweg niet meer.
Ik heb dit het TMF syndroom genoemd.
Een programma op TV is opgedeeld in stukken van 15 - 20 minuten, dan is er weer reclame. Het meest bekeken zijn in onze doelgroep de muziekzenders. Daar is het gemiddelde van een programma nog veel korter.
Als gevolg daarvan is ook het aanhouden van een relatie, of voor mijn part een vriendschap steeds moeilijker en wordt daar gewoon omheen gedraaid. Woorden als verveling en zappen zijn daarvan sleutelwoorden. Denk maar aan de jongeren in de 20 die 'uit verveling' (WAAAAAAAAAAAA) een stoeptegel op de snelweg gooien...

Wie durft?
zo gezegd, zo gedaan
pi_26219424
Ok, dan gooi ik maar weer eens een vraag in de groep!

Letten jullie bij een (mogelijke) partner ook op zijn of haar omgevingsfactoren?

Zo vind ik het bijvoorbeeld best belangrijk uit wat voor soort gezin de beste knul komt. Zijn zijn ouders nog getrouwd, of slaan ze elkaar bij willekeurige gelegenheden de hersenen in? Hoe is zijn relatie met zijn ouders?
Zelf dacht ik altijd dat het niet zoveel uitmaakte, maar ik heb een ex gehad bij wie het thuis EEN grote chaos was. Zo belde moeders hem regelmatig huilend op, en eiste dat hij thuis kwam enzovoorts. Ik werd helemaal meegezogen in die chaos (hoewel hij niet eens thuis woonde!)

No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
pi_26219474
geen ruggegraat? mensen zijn sneller verveeld ja, houden banen minder lang, vinden dingen minder lang leuk , blijven zoeken.

generaties voor ons waren daar anders in, werkten rustig 25 jaar bij dezelfde baas bijv. en bleven veel te lang in relaties hangen die eigenlijk niet bevredigend waren. Dus of dat nou beter was ?

Mensen nu scheiden sneller, is ook makkelijker gewordne dus misschien doen mensen idd minder moeite bijv om hun relatie goed te houden.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_26219477
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:45 schreef phizzie het volgende:
Zo goedendag.. Het wordt weer op het scherpst van de snede geschreven. Dat kan de discussie vaak ten goede komen...

De reden hiervoor is het volgende: ik zie om me heen in het studentenleven (zoals sommigen zeggen de top van Nederland, al heb ik daar vaak mijn twijfels bij) steeds meer jongeren die gewoon hélémaal geen ruggegraat hebben. Als iets moeilijk is, dan slaan we het over (switchen van studie) en als we weerstand krijgen, dan lopen we er omheen. Colleges worden niet meer gevolgd, en het is vaak een kippenhok van jewelste in de zaal, omdat men zich niet meer kan concentreren. De aandacht is er na een kwartier gewoonweg niet meer.
Een programma op TV is opgedeeld in stukken van 15 - 20 minuten, dan is er weer reclame. Het meest bekeken zijn in onze doelgroep de muziekzenders. Daar is het gemiddelde van een programma nog veel korter.
Als gevolg daarvan is ook het aanhouden van een relatie, of voor mijn part een vriendschap steeds moeilijker en wordt daar gewoon omheen gedraaid. Woorden als verveling en zappen zijn daarvan sleutelwoorden. Denk maar aan de jongeren in de 20 die 'uit verveling' (WAAAAAAAAAAAA) een stoeptegel op de snelweg gooien...

Wie durft?
Ik merk het, wat jij noemt, vooral bij vriendschappen. Zodra er moeite gedaan moet worden of zelfs al actie moet worden ondernomen wordt er afgehaakt. Ze laten het liever aan de ander over dan dat ze zelf wat moeten ondernemen. Dit is mijn ervaring en ik betwijfel niet dat er ook vriendschappen die al veel langer duren en het nog steeds goed uithouden. Die vriendschappen zijn meestal ook eerder ontstaan, dus niet op latere leeftijd.
pi_26219508
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:47 schreef Thisbe het volgende:

Letten jullie bij een (mogelijke) partner ook op zijn of haar omgevingsfactoren?
Familie kies je niet, vrienden wel. Ik let meer op wat voor vrienden een meisje heeft, al is het geen absoluut iets. Mijn ex had bijvoorbeeld (naar mijn idee nadat ze het zelf al aan had gegeven) vrienden die zij hele goede vrienden noemden met 1 ding gemeen, het werk. Dat was ook het enige waar ze over praatten met de groep, het werk. Ik vond haar veel veelzijdiger dan haar vrienden en vond het een beetje jammer dat ze zichzelf tekort deed met die vrienden (als ze het nu als kennissen zag). Uiteindelijk is het natuurlijk haar eigen keus, maar in dit geval zei het wel wat over haar zelfbeeld (wat ik nog steeds doodzonde vond dat dat zo laag was). Ik zag haar als veelzijdige meid met veel gespreksstof over allerlei dingen en een leuke manier van doen, maar zo zag ze zichzelf helaas niet. Haar vrienden vond ik, ondanks dat het heel erg aardige lui waren, niet echt in die zin bij haar passen en dat zegt toch ergens wel iets vind ik.

[ Bericht 44% gewijzigd door Tranceptor op 14-04-2005 12:58:27 ]
  donderdag 14 april 2005 @ 12:52:16 #40
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_26219523
vechten voor een relatie is inderdaad iets wat sommige mensen niet kunnen nee.
O ik heb het even moeilijk, dan maar naar een ander (zie verhaal van mijn laatste ex)
pi_26219529
quote:

Zo vind ik het bijvoorbeeld best belangrijk uit wat voor soort gezin de beste knul komt. Zijn zijn ouders nog getrouwd, of slaan ze elkaar bij willekeurige gelegenheden de hersenen in? Hoe is zijn relatie met zijn ouders?
Zelf dacht ik altijd dat het niet zoveel uitmaakte, maar ik heb een ex gehad bij wie het thuis EEN grote chaos was. Zo belde moeders hem regelmatig huilend op, en eiste dat hij thuis kwam enzovoorts. Ik werd helemaal meegezogen in die chaos (hoewel hij niet eens thuis woonde!)

Nee, eigelijk let ik daar niet echt op. Echter heb ik vaak in gesprekken en gedragspatronen wel door of het zuivere koffie is. Zoals je misschien hebt gelezen ben ik ook vrij open over veel zaken, en zo probeer ik ook altijd snel moeilijkheden of achtergronden van mensen naar boven te krijgen. Dat is het beste voor balans denk ik, in een gesprek. Je moet zo snel mogelijk weten wat je aan elkaar hebt.
Voorts heb ik ook geleerd om niet mensen te beorrdelen op hun achtergrond waarin ze opgegroeid zijn. Je hebt namelijk geen andere keuze dan dat leven te voeren tot een zeker moment waar je echt je eigen leven gaat leiden. Vaak vind ik ook dat de mensen die zich kunnen losworstelen veel meer in hun mars hebben. Daar ben ik ook meer geneigd om meer aandacht aan te geven. Gewoon leukere gesprekken!
zo gezegd, zo gedaan
pi_26219557
quote:

Ja ik zal er misschien wel opletten, maar het zal geen doorslag geven. Dan bedoel ik het niet zo extreem als bij jou hoor Thisbe. Het is toch je partner waar je je leven meedeelt en niet zijn ouders. Het is natuurlijk wel meegenomen dat de relatie tussen hun beiden goed is en dat jezelf ook met hun op kan schieten, maar de omgevingsfactoren zijn nooit meteen duidelijk lijkt mij. Bij een eerste date bijvoorbeeld praat ik er waarschijnlijk wel over, maar dat moet groeien met de tijd en na een tijdje ontmoet je ook pas zijn familie.
pi_26219588
Mensen zijn gewoon lui om wat te doen voor hun relatie. "Oeh ik verveel me, ik maak het dan maar uit" Ipv er eens wat daadwerkelijk wat voor te doen. Ik verwijs naar de talloze "wat moet ik haar geven" topics. Eigen inzet en creativiteit is teveel gevraagd.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_26219603
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:55 schreef Pheno het volgende:
Mensen zijn gewoon lui om wat te doen voor hun relatie. "Oeh ik verveel me, ik maak het dan maar uit" Ipv er eens wat daadwerkelijk wat voor te doen. Ik verwijs naar de talloze "wat moet ik haar geven" topics. Eigen inzet en creativiteit is teveel gevraagd.
En praten is er tegenwoordig ook niet meer bij als ik soms al die topics voorbij zie komen met problemen.
pi_26219639
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:52 schreef phizzie het volgende:

[..]

Voorts heb ik ook geleerd om niet mensen te beorrdelen op hun achtergrond waarin ze opgegroeid zijn. Je hebt namelijk geen andere keuze dan dat leven te voeren tot een zeker moment waar je echt je eigen leven gaat leiden. Vaak vind ik ook dat de mensen die zich kunnen losworstelen veel meer in hun mars hebben. Daar ben ik ook meer geneigd om meer aandacht aan te geven. Gewoon leukere gesprekken!
Ja eigenlijk zou je mensen niet moeten beoordelen op hun achtergrond, maar wat als je er voortdurend mee geconfronteerd wordt? Dan wordt het moeilijk om daarmee om te gaan, al is de persoon zelf nog zo leuk
No. I don't drink vodka every day. And it's so close today...
  donderdag 14 april 2005 @ 12:58:39 #46
99364 melismay
I'm not finished!!!
pi_26219650
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:50 schreef Sabrina1981 het volgende:

[..]

Ik merk het, wat jij noemt, vooral bij vriendschappen. Zodra er moeite gedaan moet worden of zelfs al actie moet worden ondernomen wordt er afgehaakt. Ze laten het liever aan de ander over dan dat ze zelf wat moeten ondernemen. Dit is mijn ervaring en ik betwijfel niet dat er ook vriendschappen die al veel langer duren en het nog steeds goed uithouden. Die vriendschappen zijn meestal ook eerder ontstaan, dus niet op latere leeftijd.
Dat ben ik wel enigszins met je eens, maar ik denk niet dat de mensen vergeten moeten worden die er WEL moeite voor doen. Want ondanks dat het maar een klein groepje is, die mensen zijn er wel... Ik heb er niet altijd vertrouwen meer in, maar om nou helemaal de moed op te geven

Over die omgevingsfactoren... Ik heb de afgelopen anderhalfjaar nogal wat op mijn bord gehad en ik denk dat ik inderdaad een beetje op zoek ben naar iemand die geestelijk stabiel is. Ook voor mij, zodat hij mij een beetje stabiel kan houden. Maar dat betekent niet dat ik die stabiele mensen altijd ontmoet. Het zijn vaak juist de wat "moeilijkere" mensen, de mensen die net dat kleine beetje meer aandacht nodig hebben, waarmee ik in contact kom. Waardoor ik soms mezelf wel eens wil vergeten

Omgevingsfactoren als een goede baan ofzo zijn voor mij niet echt selectiepunten. Denk dat dat in een verdere relatie wel van belang kan worden, maar niet in eerste instantie. En daarbij komt natuurlijk ook, zoals al eerder gesproken, ik denk niet dat je onder controle hebt op wie je verliefd wordt. Dus hoe hard je ook probeerd om verliefd te worden op de persoon met de beste omgevingsfactoren, soms kan je het niet helpen dat je head over heels gaat voor de eerste beste onstabiele gek (om het dan maar eens heel zwart/wit uit te drukken )
Mannen zijn stom en jongens hebben vlooien
-
I'm not dating, I'm knitting
pi_26219677
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:45 schreef phizzie het volgende:

Wie durft?
Ik denk dat er van een generatie nauwelijks sprake is. Ik weet van me zelf dat jouw verhaal ten dele opgaat. Ik heb maar een beperkte spanningsboog, kan me niet lang concentreren en verveel me snel. Heb daarom veel afwisseling en uitdaging nodig. Echter heb ik een aantal vriendschappen die al langer dan 10 jaar bestaan en die goed gaan. Dus ik denk dat dat best te combineren is. Gewoon gelijkgestemden zoeken.
pi_26219693
Reactie op DarkElf: Denk je dat dat bevorderlijk is voor onze samenleving? Ik zie ook in de bewegingen van de zelfmoordjongeren in Japan dat het leven een luxe begint te worden. Mocht je niet in het juiste pakje geboren zijn, maak er dan maar een einde aan! Zo ook alle andere mogelijkheden tot vluchten voor een werkende realiteit: gewoon zo vaak wisselen dat je je daarmee kunstmatig vermaakt. De leegheid slaat dan hard toe.
Ik hoef bijvooorbeeld niet per sé een fantastisch concert te horen. 's Nachts over straat en een vogel die voor me zingt is ook leuk!

Sabrina1981: Ik heb een gouden regel voor goede vrienden: Loop je lijstje eens af van mensen die je goed kent en die je midden in de nacht kunt opbellen of je langs kunt komen of zou kunnen blijven slapen. Je zult waarschijnlijk (tot je schrik) moeten bekennen dat dat er vaak minder zijn dan je denkt. Het voordeel is wel, dat je zo echt weet aan wie je aandacht moet geven, en waar je misschien wat minder tijd aan moet spenderen.
zo gezegd, zo gedaan
pi_26219702
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:56 schreef Sabrina1981 het volgende:

[..]

En praten is er tegenwoordig ook niet meer bij als ik soms al die topics voorbij zie komen met problemen.
Je zou bijna geen relatie meer willen he
  donderdag 14 april 2005 @ 13:00:54 #50
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_26219724
quote:
Op donderdag 14 april 2005 12:51 schreef Tranceptor het volgende:

Familie kies je niet, vrienden wel. Ik let meer op wat voor vrienden een meisje heeft, al is het geen absoluut iets.
Omdat ik ook van jou hou ben ik het wederom met je eens.
Als ik op mijn familie beoordeeld zou worden, zou ik waarschijnlijk alleen in Probleemwijken aan de bak komen .
Ik kom namelijk uit een nogal sjonnie en anita familie waar op je 16e gaan werken en op je 20ste getrouwd zijn de norm is.

Maar voor zover ik weet, ben ik nooit afgerekend op mijn 'afkomst', sterker nog: mensen roemden eerder mijn doorzettingsvermogen om mezelf hieraan te ontrekken. Dat klinkt misschien heel arrogant en denigrerend, zo is het absoluut niet bedoeld.
En mensen die me daar wel op zouden afrekenen, zijn mijn aandacht niet waard.
Want mijn broer en zus mogen dan een sjonnie en anita zijn, maar het zijn wel mijn sjonnie en anita!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')