quote:More commonly known by the hook line, "" which is sung by guest vocalist
on the record, "
" is easily one of the most caustic records to make the Top Ten in the 1980s. Smashing all of the trappings of rock & roll stardom in one song, it's one of
's finest lyrical moments. Musically, the gritty, fingerpicked electric guitar riff comes off sounding not unlike a distorted electric piano. This may be tip of the hat to Small Faces keyboardist Ian McLagan, who achieved similar sonic moments with that group back in the 1960s. Whatever the inspiration, it's one of the best and catchiest hooks to open up and carry a song during this period.
Sehr gutquote:Op woensdag 13 april 2005 21:19 schreef bartrid het volgende:
money for nothing van dire straits?
+2 dan toch.quote:Op woensdag 13 april 2005 21:36 schreef bartrid het volgende:
berkery +1
gewijzigdquote:
Kejje nagaan...quote:Op woensdag 13 april 2005 21:53 schreef Berkery het volgende:
Kim carnes is goed, was volgens mij de makkelijkste
wie?quote:Op woensdag 13 april 2005 21:57 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
4 Minnie Riperton
Die van Lovin'you is easier etc.... ja die wel, maar is dat van haar? heb nog nooit van haar gehoord....shame on mequote:
Ze is ook al heel lang dood. En Lovin' You was haar enige hit hier. Maar wel een klassieker.quote:Op woensdag 13 april 2005 22:04 schreef peaceman het volgende:
[..]
Die van Lovin'you is easier etc.... ja die wel, maar is dat van haar? heb nog nooit van haar gehoord....shame on me![]()
Gelukkig ken ik het nummer wel, anders voelde ik me helemaal dom....maar goed genoeg geouwehoerd....quote:Op woensdag 13 april 2005 22:08 schreef GLO het volgende:
[..]
Ze is ook al heel lang dood. En Lovin' You was haar enige hit hier. Maar wel een klassieker.
en de baileys reclame die minstens 4 keer per topic langskomt in Help ik zoek een nummerquote:Op woensdag 13 april 2005 22:11 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Les fleurs is natuurlijk ook heel bekend, mede dankzij 4hero.
4heroquote:Op woensdag 13 april 2005 22:22 schreef bartrid het volgende:
[..]
en de baileys reclame die minstens 4 keer per topic langskomt in Help ik zoek een nummer![]()
Very good & very snelquote:Op woensdag 13 april 2005 22:44 schreef Scrutinizer het volgende:
Is she really going out with him?
Toen ik de post van Scrut las vatte ik 'mquote:Op woensdag 13 april 2005 22:48 schreef GLO het volgende:
[..]
Voor wie het niet vat: "Is she really going out with him?" is tevens het gesproken intro van de Shangri-Las klassieker 'Leader Of The Pack' én de debuutsingle van The Damned, het ook al klassieke 'New Rose'.
Tja, dat wist ik dan weer nietquote:Op woensdag 13 april 2005 22:48 schreef GLO het volgende:
Voor wie het niet vat: "Is she really going out with him?" is tevens het gesproken intro van de Shangri-Las klassieker 'Leader Of The Pack' én de debuutsingle van The Damned, het ook al klassieke 'New Rose'.
quote:Op woensdag 13 april 2005 22:52 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
kan iemand mij nog es uitleggen wat die ruige Leader of the motherfxxking pack in de candystore deed?
Poedersuikerquote:Op woensdag 13 april 2005 22:52 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
kan iemand mij nog es uitleggen wat die ruige Leader of the motherfxxking pack in de candystore deed?
Y'all 're comin'up with the funniest names, but that ain't right eitherquote:Op woensdag 13 april 2005 23:07 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Flava flav?
Inderdaad... niet James Brownquote:Op woensdag 13 april 2005 23:25 schreef peaceman het volgende:
James Brown? (vast niet)
Ook niet. Ff denken over een hintquote:Op woensdag 13 april 2005 23:26 schreef bigshadow het volgende:
wilde gok op KRS-one?
Nee, blijf in de USAquote:Op woensdag 13 april 2005 23:27 schreef GLO het volgende:
Over naar Afrika dan maar. Franco?
Nee, veel eerder/ouderquote:Op woensdag 13 april 2005 23:33 schreef peaceman het volgende:
is het soms een rapper, 1 van die figuren van run dmc?
Slaap lekker TSEquote:Op woensdag 13 april 2005 23:40 schreef TheSilentEnigma het volgende:Heren! Meteen maar welterusten!
Uiteraardquote:Op woensdag 13 april 2005 23:52 schreef GLO het volgende:
Screaming Jay Hawkins
Ja, om jezelf in elke post te noemen is ook zo egocentrisch hequote:Op woensdag 13 april 2005 23:50 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Niet God, niet ODB...
-he, niet stiekem je post editten als ik er een grap over maak, he-
¡ Correctomundo !quote:Op woensdag 13 april 2005 23:58 schreef Scrutinizer het volgende:
Celia Cruz
Op North Sea zeker?quote:Op donderdag 14 april 2005 00:07 schreef Scrutinizer het volgende:
Celia heb ik gelukkig nog live gezien en gehoord een paar jaar voor haar dood
Tja. Chet Baker?quote:[afbeelding]
En wie is dit dan?
quote:
Nederlanderquote:Tja. Chet Baker?
Neuh, als je goed kijkt zie je dat hij op een saxofoon speelt. Verd zingt-ie, speelt-ie gitaar en is-ie scheikundigequote:Op donderdag 14 april 2005 00:22 schreef bigshadow het volgende:
Wally Tax?
Appie Alberts?quote:Op donderdag 14 april 2005 00:24 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Neuh, als je goed kijkt zie je dat hij op een saxofoon speelt. Verd zingt-ie, speelt-ie gitaar en is-ie scheikundige
No doubt about itquote:Op donderdag 14 april 2005 00:37 schreef bukgeit het volgende:
Neil Young
Hey hey, my my, je site is weer upquote:Op donderdag 14 april 2005 00:56 schreef belsen het volgende:
En anders gaan we voor Rocking in a free world.
quote:Op donderdag 14 april 2005 00:58 schreef GLO het volgende:
[..]
Hey hey, my my, je site is weer up
Ga gelijk je laserervaringen lezen
Oh. Had dat eerder gezegdquote:Op donderdag 14 april 2005 01:03 schreef bukgeit het volgende:
Nee. Het nummer staat ook niet op die Greatest Hits verzameling.
Brrr, toch wel eng hoorquote:Op donderdag 14 april 2005 00:58 schreef GLO het volgende:
[..]
Hey hey, my my, je site is weer up
Ga gelijk je laserervaringen lezen
't Valt wel mee dus.quote:Op donderdag 14 april 2005 01:13 schreef GLO het volgende:
[..]
Maar waar ik ook benieuwd naar ben: hoe duur was het?
'k wil weten of ik het zou kunnen betalen
edit: laat maar, ik zie het al op de site
Ja, dan heb je het er na een paar jaar wel uit. Maar ik draag een bril. Al meer dan 10 jaar dezelfde bovendienquote:Op donderdag 14 april 2005 01:16 schreef belsen het volgende:
[..]
't Valt wel mee dus.
Als je tenminste nagaat dat ik al 400 Euri per jaar kwijt was aan lenzen het afgelopen jaar...
Dat is zo, maar het is wel de moeite waard.quote:Op donderdag 14 april 2005 01:20 schreef GLO het volgende:
[..]
Ja, dan heb je het er na een paar jaar wel uit. Maar ik draag een bril. Al meer dan 10 jaar dezelfde bovendienGoedkoper kan niet
Ik denk er nog 's over...
Als ik niet al Sugar Mountain had geroepen zou ik denken dat het Sugar Ray Robinson was. Plus berg. Maar goed, geen idee.quote:Op donderdag 14 april 2005 01:24 schreef bukgeit het volgende:
Hmm. Het is niet het boxen, maar de boxer.
Nee hoor. Is geen klassieker. Wel een bekende band.quote:Op donderdag 14 april 2005 01:58 schreef Jostie het volgende:
Euh, moet ik me heel dom voelen als ik het niet weet?
OK. Geen schaampunten voor Jostie.quote:Ik laat de twee punten wel over aan iemand die het antwoord kan geven zonder het eerst op de tong gelegd te krijgen.
Jij ookquote:Een goede nacht!
Dat is snel, is Iggy weer eens in het huis...quote:Op donderdag 14 april 2005 09:04 schreef iggy_in_the_house het volgende:
Syb van der Ploeg en Bert Heerink
inderdaad, gezongen door Gracia bukgeit +2quote:Op donderdag 14 april 2005 09:22 schreef bukgeit het volgende:
Run & Hide, een draak van een nummer.
Maar die kant moet het niet op. Gaat om de bandnamen.quote:Op donderdag 14 april 2005 09:45 schreef Gambolputty het volgende:
Andere invalhoek
Manic Street Preachers (Motorcycle emptyness)
Da's een Jumbo Jet of een Jet planequote:Op donderdag 14 april 2005 09:56 schreef iggy_in_the_house het volgende:
die heeft toch straalmotoren?
29quote:Op donderdag 14 april 2005 09:57 schreef belsen het volgende:REO Speedwagon Train Probot Solid Rocket Boosters Peter en zijn Rockets
Nee. Dertig.quote:Op donderdag 14 april 2005 09:58 schreef Scrutinizer het volgende:
De Berini's al genoemd?
Dacht ik al. Maar nu hebben we het iig helderquote:Op donderdag 14 april 2005 09:48 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Maar die kant moet het niet op. Gaat om de bandnamen.
Zeker. Dieter Kreidler ook, evenals De Straaljagers en The Blue Van.quote:Op donderdag 14 april 2005 10:05 schreef peaceman het volgende:
Mag 16 horsepower wel? (zijn toch pk's)
Alleen de eerste reken ik niet goed: 38quote:Op donderdag 14 april 2005 10:11 schreef belsen het volgende:Moving Units The Vibrators Helicopter The Propellorheads
quote:Scooter
Motorpsycho
Motörhead
The Motors
18 Wheeler
Galaxie 500
Mitsoobishy Jacson
Solex
The Fire Engines
The Skodas
LADA
Porsche Diesel
MC 5
Bratmobile
Blue Aeroplanes
Dub Tractor
DAF
Death Cab For Cutie
The Cars
The Mooney Suzuki
Quad City DJ's
Kreidler
Trans Am
Rocket From The Crypt
The Secret Machines
The Suicide Machines
Giant Robot
Speedboat FC
Rocket From The Tombs
The Azusa Plane
Machinehead
Box Car Racer
Dumptruck
Bran Van 2000
Shrimp Boat
De Kevers
V.O.L.V.O.
Dragster
Eddie & The Hotrods
Ascona Brothers
Idd. Met terugwerkende kracht:quote:Op donderdag 14 april 2005 07:22 schreef cafca het volgende:
Kijk goed naar de hoes: Black and White!
quote:Thoughsongs understandably range all over the map and are found in every country, the large majority come from the British folk traditions transplanted to America and often used in styles including popular song, country, and blues.
Even voor de vorm: Jet was goed geweest; een jet plane wordt gewoonlijk jet genoemdquote:Op donderdag 14 april 2005 09:58 schreef bukgeit het volgende:
[..]
Da's een Jumbo Jet of een Jet plane
quote:Op donderdag 14 april 2005 10:31 schreef iggy_in_the_house het volgende:
misschien stom, maar traditional?
Iggy +2quote:Traditional songs have no established author, usually because they date from the pre-publishing era, when composers were unlikely to realize any profits from songs they'd written.
Dat betekent:quote:Op donderdag 14 april 2005 10:29 schreef GLO het volgende:
[..]
Even voor de vorm: Jet was goed geweest; een jet plane wordt gewoonlijk jet genoemd
quote:Op donderdag 14 april 2005 10:40 schreef ranja het volgende:
Nou moe, mijn 2 bijdragen zomaar down the drain...
quote:Op donderdag 14 april 2005 10:40 schreef ranja het volgende:
Nou moe, mijn 2 bijdragen zomaar down the drain...
eentje zit er niet in, en je hebt iets omgedraaid.quote:Op donderdag 14 april 2005 11:29 schreef lubje25 het volgende:
1 anouk - hotel new york
2 guus meeuwis - 10 jaar - levensecht
3 michael buble - it's time
4 chipz - the world of chipz
5 keane - hopes and fears
![]()
je hebt iets omgedraaidquote:Op donderdag 14 april 2005 11:30 schreef lubje25 het volgende:
Oh, 4
1 anouk - hotel new york
3 michael buble - it's time
4 chipz - the world of chipz
5 paul de leeuw - duizel mij
Michael Buble is een zeer goede zanger met een heel klassieke stem. a la sinatra etc. Jamie Cullum, Norah Jones etc. tippen hem als het talent van de komende jarenquote:Op donderdag 14 april 2005 11:32 schreef ranja het volgende:
wie is Michael Buble en wil ik dat uberhaupt weten
quote:Op donderdag 14 april 2005 11:32 schreef ranja het volgende:
wie is Michael Buble en wil ik dat uberhaupt weten
correctquote:Op donderdag 14 april 2005 11:35 schreef lubje25 het volgende:
1 anouk - hotel new york
3 chipz - the world of chipz
4 michael buble - it's time
5 paul de leeuw - duizel mij
zo?
Bijna goed, er komt nog iets tussenquote:Op donderdag 14 april 2005 11:51 schreef GLO het volgende:
Racoon - Family ?
Juistquote:Op donderdag 14 april 2005 11:56 schreef Z het volgende:
Racoon - Happy Family?
Ja hoe kwam ik erop?quote:Op donderdag 14 april 2005 12:00 schreef lubje25 het volgende:
[..]
Juist
Z + 2
alhoewel die van GLO ook best grappig was![]()
Voor twee punten, wie?quote:Yet another promising Canadian indie rock band, Montreal-via-British Columbia'sbegan in the late '90s, when high-school friends Nick (Neil) Diamonds and Alden Ginger began crafting their roundabout, lo-fi, but distinctly catchy music. Cheap keyboards, loud guitars, and real and mechanical drums surround the duo's skewed and often spiritual lyrics, and their live shows can also include films, puppet shows, and peanut butter and jelly sandwiches.
Oh, die cd heb ik. Maar die klinkt bepaald niet 'distinctly catchy'.quote:Op donderdag 14 april 2005 12:15 schreef Z het volgende:
I was born
a unicorn
I missed the ark
but I could've sworn you'd wait for me
bigshadow + 1
Cd is wel aardig maar uitzitten is een tweede om het zo te stellen!quote:Op donderdag 14 april 2005 12:17 schreef GLO het volgende:
[..]
Oh, die cd heb ik. Maar die klinkt bepaald niet 'distinctly catchy'.
Deze F5 was anders behoorlijk raakquote:Op donderdag 14 april 2005 12:32 schreef bukgeit het volgende:
Damien Jurado?
quote:Op donderdag 14 april 2005 13:31 schreef lubje25 het volgende:
ook last van Jehova's bukgeit?
quote:leads the
, a five-piece outfit whose pop sound has listeners comparing the band with the likes of Neutral Milk Hotel and Belle & Sebastian.:X, who hails from Missoula, MT, is the main songwriter for the group. Rounding out the lineup are Ezra Holbrook on drums, Nate Query on upright bass, Jenny Conlee on accordion, and Chris Funk on theremin and pedal steel guitar.
quote:Op donderdag 14 april 2005 14:02 schreef ranja het volgende:
upright bass? is dat contrabas?
Ik ook nietquote:Op donderdag 14 april 2005 14:05 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Ik wist niet dat Sylvia Kristel een band had?
quote:Op donderdag 14 april 2005 14:09 schreef Z het volgende:
Ik vind dat The Arcade Fire niet meer gegokt/henoemd mag worden, net zoals Kaiser Chiefs, laten we ze verbannen uit 'die' topic!
quote:Op donderdag 14 april 2005 14:31 schreef bigshadow het volgende:
Bands, Bands, bandsIk lees dit soort dingen altijd verkeerd
'Dood' als levensfasequote:Op donderdag 14 april 2005 14:25 schreef Scrutinizer het volgende:
Dead Kennedy's had ook nog gekund
Jij bent zeker geen vader?quote:Op donderdag 14 april 2005 14:35 schreef Z het volgende:
Ik vind mother en.z te ruim geïnterpreteerd eigenlijk, en helemaal als het vier keer genoemd is, sorry Captain_Redbeard, en dan mats ik ranja met Grandaddy, maar die is toch beter dan 'mother'...
Ik sluit me hier bij aan Zquote:Op donderdag 14 april 2005 14:50 schreef Z het volgende:
Ik ben één van de weinige (voorlopig nog) niet vaders hier denk ik inderdaad.
Dat dacht ik al. Anders zou je beslist weten dat papa of mama zijn een compleet nieuwe levensfase inhoudt.quote:Op donderdag 14 april 2005 14:50 schreef Z het volgende:
quote:Op donderdag 14 april 2005 14:50 schreef Z het volgende:
quote:Op donderdag 14 april 2005 14:57 schreef Captain_Redbeard het volgende:
[..]
![]()
Het is bekend dat de grootste en asociaalste hooligans opeens heel brave vaders kunnen worden op het moment dat ze hun kindje in hun handen krijgen. Als dat geen nieuwe levensfase is...
Wou ik ook net zeggen. Beetje inconsequent, Z. Bovendien zou je het ruim interpreteren...quote:Op donderdag 14 april 2005 14:59 schreef Scrutinizer het volgende:
En adult ben je van je 18e tot aan je dood, dat zou dan ook niet goed zijn.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |