Misschien mishandelde die vent haar wel, en is ze daarom weggegaan. Weet jij veel.quote:Op zaterdag 16 april 2005 02:50 schreef Bayswater het volgende:
Egoistisch kutwijf dus, labiel en hoop dat de kindjes weer bij papa terechtkomen!
Precies, dat * de vader is boven elke twijfel verheven * vind ik zo raar klinken en dat hij meteen de politie belt, geeft óók te denken.quote:Op zaterdag 16 april 2005 09:44 schreef Toeps het volgende:
[..]
Misschien mishandelde die vent haar wel, en is ze daarom weggegaan. Weet jij veel.
Modelgezin, rrright. Net als in Desperate Housewives zeker. Dat zijn ook allemaal van die modelgezinnetjes.quote:Op zaterdag 16 april 2005 10:32 schreef -DailaLama- het volgende:
Ze hadden het over een "modelgezin" in de Telegraaf.
Lekkere bangmakerij.
"Het was een modelgezin! Het kan u ook gebeuren!"
Ja opvallend, de toon van die oproep.quote:Op zaterdag 16 april 2005 01:59 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Wanneer je naar deze boodschap kijkt (groetjes van ons allemaal, "niets moet alles mag, komt de rest vanzelf goed" etc.) dan spreekt hier toch uit dat de familie niet uitgaat van een misdriijf.
Mogelijk paste het bij het karakter (omstandigheden) van de moeder van dit 'modelgezin' om zomaar eens op pad te gaan, en komt dit niet geheel onverwachts ook gezien de vader (boven elke twijfel verheven immers) toen hij thuis kwam uit zijn werk en niemand aantrof gelijk aangifte deed (ieder ander zou gaan rond bellen, langs gaan bij buren/kennissen familie etc.)
[..]
Dit alsmede die "groetjes van ons allemaal" en het "hee zus" ipv een boodschap waaruit wanhoop spreekt duidt er imo op dat de moeder recentelijk misschien wat labiel was, waarom zou ze bang moeten zijn, waarom die echtgenoot gelijk alarm slaat etc.
[..]
Interessant; de oorzaak van haar verdwijnen dus mogelijk bekend bij de zus.
Ik kan het me voorstellen dat ik niets tegen (schoon)ouders zou zeggen.quote:Op vrijdag 15 april 2005 20:28 schreef milagro het volgende:
[..]
leg nu niet ieder woord op een weegschaal ajb.
ik weet natuurlijk niet 100% zeker wat ik zou doen, maar ik kan me nu niet voorstellen dat ik glashard tegen de ouders zou kunnen liegen, zouden zij mij vragen of ik iets weet over hun dochter en kleindochters, dus ja ik zou hen geruststellen, dan maar een betweterige bemoeial
zijn dat niet de eerste dingen die in een onderzoek naar boven komen, of de band met naaste familie goed was?quote:Op zaterdag 16 april 2005 13:02 schreef Loedertje het volgende:
Wie zegt dat zij contact heeft met haar ouders en dat daar sprake was van een goede band
Ja, maar dan lijkt het me voor de hand liggend dat je contact opneemt met je zus of ouders van hoe of wat.quote:Op zaterdag 16 april 2005 09:44 schreef Toeps het volgende:
[..]
Misschien mishandelde die vent haar wel, en is ze daarom weggegaan.
maar neem je dan je kids mee? als je geen geld hebt, en ook niet bij familie zit, dan zit je dus bij vrienden, vrienden die je man niet kent, want anders had hij de politie wel verteld daar te gaan informeren of te kijken.quote:Op zaterdag 16 april 2005 14:01 schreef schatje het volgende:
[..]
Ja, maar dan lijkt het me voor de hand liggend dat je contact opneemt met je zus of ouders van hoe of wat.
Misschien speelden andere dingen een rol. Misschien heeft ze problemen met haar geestelijke gezondheid. En dat ze naar haar idee niet voldoende steun of begrip kreeg van haar man en familie en geen andere oplossing zag dan door te vluchten. Op die manier zou ze hen dan ook willen straffen voor het niet luisteren en steunen.
quote:Op zaterdag 16 april 2005 16:56 schreef Gia het volgende:
De man op die foto komt op mij niet over als iemand die z'n gezin iets aan zou kunnen doen. Maar goed, het is natuurlijk wel een foto van een paar jaar terug. Ik zou hem moeten zien, bijvoorbeeld bij Vermist of zo, om een beeld te vormen van hoe hij nu is.
Nee, gewoon een gevoel wat ik krijg bij mensen. Ligt aan de blik, de oogopslag enz...quote:Op zaterdag 16 april 2005 17:08 schreef Loedertje het volgende:
[..]
![]()
Gia, je bedoelt dat er doorgaans een stickertje op zijn hoofd zit?
Of doel je op het feit dat een enge boef of crimineel er ook eng uitziet?)
quote:Op zaterdag 16 april 2005 17:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, gewoon een gevoel wat ik krijg bij mensen. Ligt aan de blik, de oogopslag enz...
Vrijwel altijd heb ik het bij het rechte eind.
Zal wel een gave zijn!![]()
Daarom zeg ik ook dat ik hem nu zou willen zien. De blik die hij nu in zijn ogen heeft, is die oprecht verdrietig, koel, ongeïnteresseerd enz... En ook de oogopslag zegt heel veel. Als hij zijn gezin iets heeft aangedaan, dan kan dat te zien zijn aan zijn gezicht. En niet door een stickertje, dat zou wel erg gemakkelijk zijn, natuurlijk.quote:Op zaterdag 16 april 2005 17:14 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Neem maar van mij aan dat een brave huisvader ook plots kan veranderen in een moordmachine..
Hoezo? Kom je zoveel in contact met mensen die hun gezin uitmoorden?quote:Op zaterdag 16 april 2005 17:10 schreef Gia het volgende:
[..]
Vrijwel altijd heb ik het bij het rechte eind.
quote:Op zaterdag 16 april 2005 17:16 schreef deedeetee het volgende:
Ted Bundy zag er ook zo aardig uit![]()
Foto 's zeggen niet veel......
Nee, maar wel met mensen die ik op het eerste gezicht gewoon niet mag en dan later blijken ongegeneerd vreemd te gaan. M.a.w. gewoon niet deugen.quote:Op zaterdag 16 april 2005 17:22 schreef -DailaLama- het volgende:
[..]
Hoezo? Kom je zoveel in contact met mensen die hun gezin uitmoorden?
Kijkt erg ongeïnteresseerd en kil. Zeer emotieloos.quote:
Ontopic!quote:
Omdat je wéét wie het is.......quote:Op zaterdag 16 april 2005 17:25 schreef Gia het volgende:
[..]
[afbeelding]
Vind de blik in Ted's ogen op allevier deze foto's iets achterbaks hebben.
Ik kan vreemd gaan niet het zelfde als * niet deugen * vinden. Ik ken schatten van mannen die vreemd gaan.quote:Op zaterdag 16 april 2005 17:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, maar wel met mensen die ik op het eerste gezicht gewoon niet mag en dan later blijken ongegeneerd vreemd te gaan. M.a.w. gewoon niet deugen.
John F. Kennedy, Bill Clinton ... geen onsympathieke mensen imo. Toch zijn het vreemdgangers.quote:Op zaterdag 16 april 2005 17:54 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik kan vreemd gaan niet het zelfde als * niet deugen * vinden. Ik ken schatten van mannen die vreemd gaan.
Soms accepteren hun partners dat omdat 't dus zo'n lieve vent is.
Het zou niks voor mij zijn maar dat is een ander verhaal.![]()
De kans is aanwezig dat ook jouw man 1 van de tien is die vreemdgaat Gia. Geheel niet indenkbaar dus dat ook hij af en toe echte sex wil.quote:Op zaterdag 16 april 2005 17:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Nee, maar wel met mensen die ik op het eerste gezicht gewoon niet mag en dan later blijken ongegeneerd vreemd te gaan. M.a.w. gewoon niet deugen.
Ik ken slechts één man persoonlijk die zijn twee jonge kinderen jaren terug de nek doorgesneden heeft. En ook bij hem zie je meteen dat hij voor geen meter deugt.
In dit geval gok ik zelfs dat de hare bij die 4 zitquote:
Je zou denken dat er iets speelt tussen haar en haar familie anders had immers de boven elke twijfel verheven model-echtgenoot wel een oproep gedaan.quote:Jacqueline van Veen: Ik wil dat ze weet dat ze niet bang hoeft te zijn bij ons terug te komen.
ow heb je 't uit geprobeerdquote:Op zaterdag 16 april 2005 19:00 schreef Loedertje het volgende:
[..]
In dit geval gok ik zelfs dat de hare bij die 4 zit
(en ik gok alleen als ik het zeker weet)
Wordt Jack ook vermist overigens?quote:Het gezin is dol op de golden retriever Jack.
Je gelooft er nog niet erg in hequote:Op zaterdag 16 april 2005 19:11 schreef Cosma-Shiva het volgende:
de boven elke twijfel verheven model-echtgenoot
Ik bedoelde eigenlijk met betreffende post de echtgenoot vrij te pleiten, het lijkt er nu meer op alsof er iets speelde tussen de moeder en haar familie (zus/moeder/vader/broers whatever).quote:
Ik betwijfel of een politie bericht rept over een hondquote:Op zaterdag 16 april 2005 19:49 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Vreemd ook dat er over Jack niets wordt gemeld, ik neem aan dat die mee is met de moeder, er was niemand thuis toch toen vaders thuiskwam?
Wie kent de film Cujo...quote:Op zaterdag 16 april 2005 21:02 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik betwijfel of een politie bericht rept over een hond
de politie zou zoiets ook kunnen zeggen om niet te laten merken dat ze juist hem verdenken...iemand die denkt dat ie ermee wegkomt, wordt ms overmoedig en gaat fouten maken.quote:Op zaterdag 16 april 2005 19:49 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Ik bedoelde eigenlijk met betreffende post de echtgenoot vrij te pleiten, het lijkt er nu meer op alsof er iets speelde tussen de moeder en haar familie (zus/moeder/vader/broers whatever).
Voor hen zou ze bang zijn, niet voor die ideale man als ik het goed begrijp.
Alhoewel, wanneer iemand zo al op voorhand boven elke twijfel verheven is kan hij ook zijn zaakjes heel goed hebben voorbereid.
Vreemd ook dat er over Jack niets wordt gemeld, ik neem aan dat die mee is met de moeder, er was niemand thuis toch toen vaders thuiskwam?
Normaal gesproken zou hij ten alle tijden (echtgenoot én degene die hen het laatst gezien heeft) de meest verdachte zijn, maar het lijkt me vreemd dat ze dat met klem (in alle persberichten) ontkennen met de bedoeling hem vervolgens in de gaten te gaan houden in de hoop dat hij fouten gaat maken. (al kan ik je redenering wel volgen)quote:Op zondag 17 april 2005 11:11 schreef milagro het volgende:
de politie zou zoiets ook kunnen zeggen om niet te laten merken dat ze juist hem verdenken...iemand die denkt dat ie ermee wegkomt, wordt ms overmoedig en gaat fouten maken.
Ik zie dat soort taferelen dagelijks, wat is daar zo opvallend aan?quote:Op zaterdag 16 april 2005 22:36 schreef Zephyrus het volgende:
wel een opvallende verschijning een moeder met 2 kinderen en een hond.
Mja, misschien nam echtgenoot Richard de hond wel elke dag mee naar zijn werk.quote:Als ze weggelopen zou zijn denk ik dat ze de hond gewoon thuis heeft gelaten. Je hebt je handen al vol aan 2 kleine kinderen en dan komt die hond er nog bij.
Precies wat ik dachtquote:Op maandag 18 april 2005 22:28 schreef Barcelona het volgende:
Nou, hier maak ik uit op dat ze uit zichzelf is vertrokken. En dat de politie absoluut niet het vermoeden heeft dat ze vermoord zijn. Anders zouden ze er wel meer aandacht aan besteden.
Over een misdrijf wordt nergens gesproken inderdaad.quote:nds maandag 11 april 2005 worden de 31-jarige Claudia Harteveld–van Veen en haar twee kinderen Marieke en Charlotte vermist. Zij zijn die ochtend om 07.30 uur voor het laatst gezien in hun huis aan de Haverakker 25 in Zoetermeer. Sindsdien ontbreekt van hen elk spoor. Opvallend is dat Claudia al haar persoonlijke spullen thuis heeft achtergelaten.
Signalement Claudia Harteveld
31 jaar; ong.1.75 mtr lang; mager postuur; kastanjebruin lang haar en ze draagt vermoedelijk een kakikleurige stoffen jas tot op de knieën.
Marieke Harteveld
5 jaar; halflang opvallend blond haar en zij droeg die een oranje fluorescerend jack.
Charlotte Harteveld
3 jaar; eveneens halflang opvallend blond haar. Charlotte zou een blauwe driekwart stoffen jas kunnen dragen en heeft haar knuffelhond bij zich.
Gezien
Uit het lopende onderzoek is gebleken dat Claudia en haar kinderen mogelijk maandag 11 april, rond 08.30 uur, zijn gezien op de Parkdreef in Zoetermeer, in de directe omgeving van winkelcentrum “Leidsche wallen”. Ook zijn zij dinsdag 12 april, rond 16.30 uur, mogelijk gezien in de nabijheid van de Fuutlaan in de wijk Veurse Hout in Leidschendam.
De politie vraagt
- Wie heeft Claudia Harteveld en haar kinderen maandag 11 april 2005 zien vertrekken vanuit het huis aan de Haverakker 25 in Zoetermeer?
- Wie kan bevestigen dat Claudia en de kinderen op maandag 11 april zijn gezien op de Parkdreef in Zoetermeer en op dinsdag 12 april in de omgeving van de Fuutlaan in Leidschendam?
- Wie heeft informatie over de huidige verblijfplaats van Claudia en haar kinderen?
Eea blijkt ook uit de "oproep" (groetjes blabla) van de zus.quote:Op maandag 18 april 2005 22:28 schreef Barcelona het volgende:
Opsporing verzocht besteed er weinig aandacht aan, hier maak ik uit op dat ze uit zichzelf is vertrokken. En dat de politie absoluut niet het vermoeden heeft dat ze vermoord zijn. Anders zouden ze er wel meer aandacht aan besteden.
quote:Op woensdag 13 april 2005 12:54 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik denk dat hij binnenkort in z'n batman pak op paleis soestdijk staat....
Alles kan tegenwoordig want wie let er in hemelsnaam nog op zijn buren?quote:Op dinsdag 19 april 2005 08:43 schreef milagro het volgende:
Als ze in Leidschendam gezien is (en aannemende dat 't klopt), dan zit ze ms bij een collega van school? Of een moeder/vader van één vd leerlingetjes?
Dan zullen die kids niet buiten komen of zo?
Lijkt me toch nu wel dat het mensen opvalt als een buuv opeens 3 logeetjes heeft?
True, maar die buurt waar ze gezien is, stel dat ze daar ergens zit, daar zou het denk ik wel opvallenquote:Op dinsdag 19 april 2005 08:52 schreef Nuek het volgende:
[..]
Alles kan tegenwoordig want wie let er in hemelsnaam nog op zijn buren?
Wij gaan van de zomer door Frankrijk en Spanje trekken, helemaal naar Gibraltar. Misschien kom ik ze wel tegen.quote:Op dinsdag 19 april 2005 09:50 schreef HarigeKerel het volgende:
Nederlanders die verdwijnen willen trekken vaak naar Spanje, zo leert het programma "Vermist" ons....
Dus wellicht zit ze daar nu...
Er zijn geen controles meer op ID papieren dus bv met de langzame treinen, bus of liften kun je heel gemakkelijk naar bv Spanje gaan zonder je ID papieren.quote:Op dinsdag 19 april 2005 13:39 schreef deedeetee het volgende:
Hoe kan ze nu in Spanje zitten zonder haar papieren mee te nemen![]()
Dat is waarquote:Op dinsdag 19 april 2005 16:47 schreef milagro het volgende:
nu ja, stel dat ze (uit angst) gevlucht is, dan zou het ook kunnen dat ze niet bij haar paspoort kon, omdat ze ms al eens geprobeerd of gedreigd had weg te lopen.
het is voor de politie niet meer na te gaan of de man de paspoorten verborgen/bij zich hield.
Ze heeft geen geld meegenomen, dus met de bus/trein naar Spanje lijkt me sterk, liften is wel een optie, maar aangezien waarschijnlijk niet de eerste de beste auto voor haar gestopt is zouden toch velen haar langs die snelweg moeten hebben zien staan met die kinderen.quote:Op dinsdag 19 april 2005 13:45 schreef HarigeKerel het volgende:
Er zijn geen controles meer op ID papieren dus bv met de langzame treinen, bus of liften kun je heel gemakkelijk naar bv Spanje gaan zonder je ID papieren.
ze heeft geen pin mee, maar kan wel een zootje cash geld opgepot hebben in een aantal maanden.quote:Op dinsdag 19 april 2005 19:14 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Ze heeft geen geld meegenomen, dus met de bus/trein naar Spanje lijkt me sterk, liften is wel een optie, maar aangezien waarschijnlijk niet de eerste de beste auto voor haar gestopt is zouden toch velen haar langs die snelweg moeten hebben zien staan met die kinderen.
Volgens mij zijn die in de jaren 80 al uitgestorvenquote:Op dinsdag 19 april 2005 19:35 schreef Swetsenegger het volgende:
stel...stel...stel....
Ze zit gewoon bij een of andere doorgeslagen feministe "Laat die vent de klere maar krijgen zuster!"
Nee, ze zijn latent aanwezigquote:Op dinsdag 19 april 2005 20:17 schreef HarigeKerel het volgende:
[..]
Volgens mij zijn die in de jaren 80 al uitgestorven![]()
Ik denk ook niet dat ze in Spanje zit. Dan neem je toch je papieren en pasjes mee lijkt me. Al is het een impulsieve daad.quote:Op dinsdag 19 april 2005 16:04 schreef deedeetee het volgende:
Lijkt me toch riskant, ik vind 't onlogisch om de benen te nemen zonder je papieren.![]()
Er is nog een mogelijkheid ....quote:Op woensdag 20 april 2005 02:31 schreef Cosma-Shiva het volgende:
Er is hoe dan ook meer bekend over deze zaak.
Het feit dat de echtgenoot buiten elke verdenking valt (terwijl hij de laatste is die hen heeft gezien) houdt imo in dat iemand bv de moeder na zijn vertrek aan de telefoon heeft gehad, of dat ze een mailtje heeft verzonden op een moment dat de man reeds op zijn werk was.
Dat niet verdacht zijn is echt niet op basis van het ideale-echtgenoot verhaal, er moeten gewoon feiten zijn van na 07:30 waardoor hij buiten elke verdenking valt.
Ach, als je niet weet wat je wilt worden, kan je nog altijd politie-agent worden. Heb je alleen maar mavo voor nodig. Dus echte breinen werken daar niet.quote:Op woensdag 20 april 2005 07:44 schreef Oud_student het volgende:
De politie houdt dus informatie achter of is heel dom (beide kan ook natuurlijk)
Klopt niet hoor. Een oud klasgenootje van me wilde commisaris bij de politie worden ofzo, en daar moest je toch echt VWO voor hebben. Er werken niet alleen maar parkeerbonnen-schrijvers daar.quote:Op woensdag 20 april 2005 11:52 schreef Gia het volgende:
[..]
Ach, als je niet weet wat je wilt worden, kan je nog altijd politie-agent worden. Heb je alleen maar mavo voor nodig. Dus echte breinen werken daar niet.
Hoe kan hij overigens bewijzen dat hij ze die ochtend nog (in leven) heeft gezien?quote:Op woensdag 20 april 2005 07:44 schreef Oud_student het volgende:
De politie kan IMO de man als verdachte niet van de lijst afvoeren, behalve als deze aantoonbaar elders is (zelfs dan had hij opdrachtgever kunnen zijn), maar hij was op maandag 7.30 volgens eigen zeggen thuis (ook deze verklaring moet door andere verklaringen of bewijzen gecontroleerd worden)
Wat mij interesseert is wie hen in het weekend voorafgaand aan die maandagmorgen heeft gezien.quote:Op woensdag 20 april 2005 19:40 schreef Cosma-Shiva het volgende:
[..]
Hoe kan hij overigens bewijzen dat hij ze die ochtend nog (in leven) heeft gezien?
Ze kunnen hem toch niet vasthouden als zijn verhaal geen inconsistenties bevat?quote:Op woensdag 20 april 2005 20:13 schreef Barcelona het volgende:
Er moeten inderdaad wel harde bewijzen zijn geweest dat moeder en dochters nog in leven waren die maandagmorgen. Als het alleen zijn woord was, dan hadden ze hem niet laten gaan.
Het is duidelijk dat de politie dus meer weet dan ze vertellen.
Hoe weet jij dat?quote:Op woensdag 20 april 2005 20:38 schreef Barcelona het volgende:
Maar als ze een vermoeden hebben kunnen ze wel het hele huis omkeren lijkt mij. Dat is niet gebeurd.
Je hebt ook niet gehoord of gelezen waarom de echtgenoot boven iedere verdenking staatquote:Op woensdag 20 april 2005 20:46 schreef Barcelona het volgende:
Als er in dat huis een echt groot onderzoek zou zijn gedaan zou dat ook in de media naar buiten komen. Daar heb ik niets over gehoord.
Ik denk niet dat de politie verplicht is om alle ins en outs van zo'n onderzoek in de media te gooien. Kan dus best zijn dat dat wel gebeurd is.quote:Op woensdag 20 april 2005 20:46 schreef Barcelona het volgende:
Als er in dat huis een echt groot onderzoek zou zijn gedaan zou dat ook in de media naar buiten komen. Daar heb ik niets over gelezen.
Daar ben ik inderdaad wel benieuwd naar. Het zal in ieder geval méér dan alleen zijn "woord" zijn.quote:Op woensdag 20 april 2005 20:49 schreef milagro het volgende:
Je hebt ook niet gehoord of gelezen waarom de echtgenoot boven iedere verdenking staat
Er zijn harde bewijzen nodig om de man op te pakken, dat ze de man vooralsnog niet te verdenken, betekent m.i. slechts dat ze niets gevonden hebben tot nu toe om anders te denken en dat de man geen tegenstrijdige verklaring heeft afgelegd.quote:Op woensdag 20 april 2005 21:01 schreef Barcelona het volgende:
[..]
Daar ben ik inderdaad wel benieuwd naar. Het zal in ieder geval méér dan alleen zijn "woord" zijn.
Ik neem aan dat "ik heb het niet gedaan" niet genoeg is om iemand boven elke verdenking te plaatsen.
Daar zijn harde bewijzen voor nodig.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |