abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26193046
Alweer zo'n kwestie die me bezighoudt: wat zou hier nu weer aan de hand zijn?
Die moeder is onderwijzeres en is maandag niet op haar werk verschenen.

Moeder en kinderen vermist

ZOETERMEER | De politie heeft nog geen spoor van de 31-jarige Claudia Harteveld-Van Veen en haar dochtertjes Marieke (5) en Charlotte (3) uit Zoetermeer die sinds gisteren worden vermist. Wel zijn inmiddels 24 tips binnengekomen, waaronder enkele bruikbare.

Richard Harteveld was maandagmorgen omstreeks half acht de laatste die zijn vrouw en kinderen zag. Het gezin was op dat moment nog thuis aan de Haverakker in de wijk Seghwaert. De politie, die een misdrijf niet uitsluit, noemt het opmerkelijk dat de vrouw papieren en pasjes heeft thuisgelaten. De jasjes van de kinderen zijn wel meegenomen. Rechercheurs deden vanmorgen buurtonderzoek en spraken ook met familieleden. Daaruit is volgens een woordvoerder niet duidelijk geworden of de vrouw vrijwillig of onder dwang is vertrokken. Het is evenmin bekend hoe ze zijn vertrokken. Zeker is wel dat Claudia Harteveld geen gebruik heeft gemaakt van haar fiets. Het rijwiel stond gistermiddag met een platte band bij de woning. Gistermiddag cirkelde enige tijd een helikopter boven delen van Zoetermeer, waaronder het Westerpark, maar de politie kon of wilde niet bevestigen of die vlucht met de vermissing te maken had.Uit reacties van buren blijkt niets van eventuele huwelijksproblemen of depressiviteit in het gezin. De meeste buren kennen het gezin nauwelijks.

Bron: http://www.haagschecouran(...)na__2659760_,00.html
  woensdag 13 april 2005 @ 12:48:59 #2
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_26193106
quote:
Op woensdag 13 april 2005 12:47 schreef emmy het volgende:
[..] De meeste buren kennen het gezin nauwelijks. [..]
Welkom in Zoetermeer.
pi_26193153
ik krijg bij zulk soort berichten altijd het idee dat er meer aan de hand is dan word vermeld , iets van huwelijksproblemen in het gezin oid ( ja ik heb gezien in het bericht dat daar geen sprake van is).

Drie mensen verdwijnen toch niet zomaar , en ik geloof niet dat je met zijn drieen tegelijk word ontvoerd , nee ik denk dat die vrouw wellicht bij een vriendin of familie zit om haar eigen redenen.
pi_26193216
quote:
Op woensdag 13 april 2005 12:50 schreef Xlarge het volgende:
Drie mensen verdwijnen toch niet zomaar , en ik geloof niet dat je met zijn drieen tegelijk word ontvoerd , nee ik denk dat die vrouw wellicht bij een vriendin of familie zit om haar eigen redenen.
Nope.

Die man van die vrouw is de half-broer van een vriendin van mijn vriendin. Was gewoon normaal gelukkig gezin. Bij mijn weten dan.
"Ik heb geen tijd voor leuk,... ik maak alleen tijd voor episch! - Chocobo
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 april 2005 @ 12:54:36 #5
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_26193261
quote:
Op woensdag 13 april 2005 12:52 schreef Strolie75 het volgende:

Bij mijn weten dan.
Ik denk dat hij binnenkort in z'n batman pak op paleis soestdijk staat....
pi_26193286
quote:
Op woensdag 13 april 2005 12:52 schreef Strolie75 het volgende:

[..]

Nope.

Die man van die vrouw is de half-broer van een vriendin van mijn vriendin.
als je het zo bekijkt zal ik die man waarschijnlijk ook wel kennen

maar dat maakt de zaak dan wel erg vreemd , wie ontvoerd er nu 3 mensen , of hoe kunnen 3 mensen nu bv. een ongeluk hebben gehad oid , en dat ze nog niet gevonden zijn...
pi_26193613
Eng verhaal. Denk toch dat het in de familiesfeer ligt. Ik gok toch op die man.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 13 april 2005 @ 13:37:06 #8
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_26194371
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
pi_26197522
er is toch altijd meer aan de hand dan buitenstaanders (kunnen) vermoeden. zelfs familieleden weten vaak niet exact van de hoed en de rand. kijk naar je eigen situatie: niet elke ruzie die je met je vriend(in) hebt horen de buren ook, en niet elke ruzie ga je tegen je familieleden vertellen.

ik gok daarom ook op de man.
Immer nur Filme machen!
pi_26197593
er is toch altijd meer aan de hand dan buitenstaanders (kunnen) vermoeden. zelfs familieleden weten vaak niet exact van de hoed en de rand. kijk naar je eigen situatie: niet elke ruzie die je met je vriend(in) hebt horen de buren ook, en niet elke ruzie ga je tegen je familieleden vertellen.

het was ook nog erg mooi weer op maandagmorgen, dus waren er relatief veel mensen op straat (spitsuur, fietsers, voetgangers etc.). rare dingen, zoals ontvoeringen, vallen dan toch meteen op.

mensen verdwijnen (in nederland) ik gok daarom ook op de man. hij is immers degene die ze als laatst heeft gezien.
Immer nur Filme machen!
  woensdag 13 april 2005 @ 15:38:35 #11
26059 Els_saai
Altijd saai...
pi_26197609
quote:
Op woensdag 13 april 2005 15:35 schreef RainerWernerF het volgende:

Ik zet ¤ 20 in.
...is toch ook opwindend?
  woensdag 13 april 2005 @ 15:42:18 #12
105726 19_William_78
..tja,..euhh,..dus!
pi_26197712
quote:
Op woensdag 13 april 2005 15:38 schreef Els_saai het volgende:

[..]

Ik zet ¤ 20 in.
Grappig maar niet echt op z'n plaats deze reactie

Hopen op een goede afloop dan maar..
Hobby's:
Bitterbal Dansen, Keukenkastjes Klieven...
Vulva Vijlen, Golfbal Gorgelen...
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 april 2005 @ 15:52:51 #13
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_26198016
quote:
Op woensdag 13 april 2005 15:35 schreef RainerWernerF het volgende:

Want? mevrouw kan niet gewoon weggelopen zijn?
pi_26198054
Die man is maandagmorgen de laatste die ze gezien heeft. Dus mogelijk zijn ze al vanaf het weekend verdwenen.
Raar verhaal.
pi_26198113
quote:
Op woensdag 13 april 2005 15:52 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Want? mevrouw kan niet gewoon weggelopen zijn?
ja, sure. dat kan ook! maar dan weet de man toch ook wel meer. je vrouw loopt niet zomaar weg toch?
Immer nur Filme machen!
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 april 2005 @ 16:05:51 #16
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_26198335
quote:
Op woensdag 13 april 2005 15:56 schreef RainerWernerF het volgende:

[..]

ja, sure. dat kan ook! maar dan weet de man toch ook wel meer. je vrouw loopt niet zomaar weg toch?
HIj zal niet de eerste zijn waarbij als donderslag bij heldere hemel z'n vrouw vertrekt.
Vrouwen zijn vreemde wezens
  woensdag 13 april 2005 @ 16:07:47 #17
26059 Els_saai
Altijd saai...
pi_26198374
quote:
Op woensdag 13 april 2005 16:05 schreef Swetsenegger het volgende:
HIj zal niet de eerste zijn waarbij als donderslag bij heldere hemel z'n vrouw vertrekt.
Hij zal ook niet de eerste zijn die de vermoorde onschuld speelt na de onverklaarbare verdwijning van een echtgenote.
quote:
pi_26198434
zonder geld, pasjes etc.
yeah right
pi_26198542
quote:
Op woensdag 13 april 2005 16:05 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Je hebt gelijk. Ik typ dit bijvoorbeel vanaf Honolulu waar ik bivakkeer met mijn twee bloedjes nadat ik zomaar vertrokken ben zonder iets door te geven aan mijn man.

Je kunt best gelijk hebben hoor
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 13 april 2005 @ 16:17:58 #20
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_26198642
Als ze vrijwillig vertrokken zou zijn, dan zou je toch vermoeden dat ze meer meegenomen heeft idd.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 april 2005 @ 16:19:56 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_26198692
Wat nou?
Net alsof het nooit voorkomt dat iemand zo maar met de noorderzon vertrekt.
Ik denk dat dat statistisch vaker voorkomt dan een vader welke z'n gezin uitmoord EN ze vervolgens spoorloos laat verdwijnen waarbij hij na urenlang verhoor NIET als verdachte wordt aangemerkt.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 april 2005 @ 16:20:40 #22
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_26198713
quote:
Op woensdag 13 april 2005 16:07 schreef Els_saai het volgende:

[..]

Hij zal ook niet de eerste zijn die de vermoorde onschuld speelt na de onverklaarbare verdwijning van een echtgenote.
[..]

Zeg ik dat dan?
In tegenstelling tot de rest hier hou ik beide mogelijkheden open zonder direkt de vader maar als moordenaar te betitelen
pi_26198728
quote:
Op woensdag 13 april 2005 16:17 schreef ShaoliN het volgende:
Als ze vrijwillig vertrokken zou zijn, dan zou je toch vermoeden dat ze meer meegenomen heeft idd.
behalve als ze het goed voorbereid heeft, en zonder medeweten van haar man, al eerder een eigen bankrekening heeft geopend. of cash geld heeft gespaard. of een 'handlanger' heeft.
Immer nur Filme machen!
  woensdag 13 april 2005 @ 16:21:19 #24
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_26198733
quote:
Op woensdag 13 april 2005 16:19 schreef Swetsenegger het volgende:
Wat nou?
Net alsof het nooit voorkomt dat iemand zo maar met de noorderzon vertrekt.
Ik denk dat dat statistisch vaker voorkomt dan een vader welke z'n gezin uitmoord EN ze vervolgens spoorloos laat verdwijnen waarbij hij na urenlang verhoor NIET als verdachte wordt aangemerkt.
Kijk eens wat meer Peter R de Vries men.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 april 2005 @ 16:23:50 #25
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_26198795
quote:
Op woensdag 13 april 2005 16:21 schreef RainerWernerF het volgende:

[..]

behalve als ze het goed voorbereid heeft, en zonder medeweten van haar man, al eerder een eigen bankrekening heeft geopend. of cash geld heeft gespaard. of een 'handlanger' heeft.
Precies.

Er kunnen 3 dingen aan de hand zijn.
Ze zijn ontvoerd (waarna moord een volgende mogelijkheid is)
Ze is gewoon vertrokken. Hetzij in een opwelling hetzij erg goed voorbereid.
Vader heeft het volledige gezin uitgemnoord in een rijtjeshuis in Zoetermeer.
pi_26215868
Vermiste moeder en dochters op het spoor?
door Koen Voskuil

ZOETERMEER - De politie vermoedt dat de 31-jarige vrouw uit Zoetermeer, die sinds maandag samen met haar twee dochtertjes wordt vermist, met de trein is vertrokken. Het drietal zou zijn gesignaleerd in de sprinter van Zoetermeer Palenstein richting Den Haag.

Claudia Harteveld-van Veen en haar dochtertjes Marieke (5) en Charlotte (3) zijn maandagochtend rond 7.30 uur voor het laatst gezien in hun woning. De politie sluit een misdrijf niet uit omdat de drie geen persoonlijke zaken of papieren hebben meegenomen.

Sinds de verdwijningszaak in de media is gekomen, heeft de politie meer dan twintig tips binnengekregen. Het onderzoek spitst zich nu verder toe op de vermoedelijke treinreis van Zoetermeer Palenstein naar Den Haag Centraal. De politie wil graag weten of er meer reizigers zijn, die de moeder en dochters hebben gezien. Zo is het mogelijk dat de drie zijn overgestapt in Den Haag.

Het is mogelijk dat dochter Marieke een fel fluorescerend oranje jasje aanhad. Jongste dochter Charlotte zou een grote knuffelhond bij zich hebben gehad. Wie meent het drietal te hebben gezien, wordt verzocht contact op te nemen met politie Haaglanden op 0900-8844.

Verschenen in SP!TS op donderdag 14 april 2005.
pi_26216290
Die man wordt uitgesloten als verdachte hoorde ik op 't nieuws gisteren al, dus dat lijkt me geen optie meer. Die is bijvoorbeeld gewoon op normale tijd op z'n werk aangekomen, met getuigen, terwijl buren de drie nog thuis hebben gezien na half 8 bijv...
Maar 't is wel raar, mijn gedachten gaan altijd bij dit soort zaken als eerste uit naar relatieproblemen, ze is gewoon weggelopen waarschijnlijk...
  donderdag 14 april 2005 @ 11:50:20 #28
3542 Gia
User under construction
pi_26218080
tvp
pi_26219120
Hoe dan ook, die arme kindjess
  donderdag 14 april 2005 @ 14:28:57 #30
26059 Els_saai
Altijd saai...
pi_26221843
quote:
Op donderdag 14 april 2005 10:36 schreef Taurus het volgende:
terwijl buren de drie nog thuis hebben gezien na half 8 bijv...
Waar heb jij die informatie vandaan?
  donderdag 14 april 2005 @ 14:33:20 #31
3542 Gia
User under construction
pi_26221945
quote:
Op donderdag 14 april 2005 14:28 schreef Els_saai het volgende:

[..]

Waar heb jij die informatie vandaan?
Er wordt gezegd "bijvoorbeeld", niet dat het een feit is.
quote:
Die is bijvoorbeeld gewoon op normale tijd op z'n werk aangekomen, met getuigen, terwijl buren de drie nog thuis hebben gezien na half 8 bijv...
Er is iets waardoor de politie die man boven alle verdenking stelt, bijvoorbeeld bovenstaande.
  donderdag 14 april 2005 @ 14:37:40 #32
26059 Els_saai
Altijd saai...
pi_26222053
quote:
Op donderdag 14 april 2005 14:33 schreef Gia het volgende:
Er wordt gezegd "bijvoorbeeld", niet dat het een feit is.
Er is iets waardoor de politie die man boven alle verdenking stelt, bijvoorbeeld bovenstaande.

Dat had ik niet gezien.

Maar ja, die moeder is lerares, die kinderen gaan naar school dus het eerste moment na vrijdagavond dat ze gemist zouden worden door de omgeving (behalve dan de vader) is op maandagmorgen!

M.a.w. de vader zou *bijvoorbeeld* het hele weekend de tijd gehad kunnen hebben de lijken te verbergen.
  † In Memoriam † donderdag 14 april 2005 @ 15:00:41 #33
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_26222559
quote:
Op woensdag 13 april 2005 16:09 schreef Barcelona het volgende:
zonder geld, pasjes etc.
yeah right
Zoveel scenario's mogelijk.
Moederlief voelde zich binnen haar huwlijk eenzaam en ging chatten en denkt een rijke man te hebben gevonden .

Nog meer speculaties?

(leuk topic btw)
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 14 april 2005 @ 17:04:35 #34
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_26225753
quote:
Op donderdag 14 april 2005 15:00 schreef Loedertje het volgende:

(leuk topic btw)
Ik had een iets andere definitie
pi_26232776
quote:
Op donderdag 14 april 2005 14:37 schreef Els_saai het volgende:

[..]

Dat had ik niet gezien.

Maar ja, die moeder is lerares, die kinderen gaan naar school dus het eerste moment na vrijdagavond dat ze gemist zouden worden door de omgeving (behalve dan de vader) is op maandagmorgen!

M.a.w. de vader zou *bijvoorbeeld* het hele weekend de tijd gehad kunnen hebben de lijken te verbergen.
Hoe weet jij nou dat ze het hele weekend met z'n 4en geisoleerd in huis blijven zitten? Zien ze niemand anders in 't weekend dan?
Ik neem aan dat als onderzoek uit wijst dat de vader buiten alle verdenking valt, dat ook gewoon zo is.
  donderdag 14 april 2005 @ 21:30:54 #36
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_26232858
Zijn ze nou nog steeds niet terecht. Ze had gewoon genoeg van haar man, ideale manier om de vertrekken als de man moeilijk zou doen..
pi_26233679
Zoetermeerse en haar kinderen vermist
dinsdag 12 april 2005

De politie is op zoek naar een vrouw uit Zoetermeer die sinds maandag samen met haar twee dochtertjes wordt vermist. De 31-jarige Claudia Harteveld-Van Veen, haar 5-jarige dochtertje Marieke en haar 3-jarige dochtertje Charlotte zijn maandag om 07:30 uur voor het laatst gezien in de woning van het gezin aan de Haverakker. Sindsdien ontbreekt elk spoor van hen.
De politie vindt het opmerkelijk dat er geen persoonlijke zaken of papieren uit de woning ontbreken.
Mensen die informatie hebben over de vermiste vrouw en haar kinderen wordt gevraagd te bellen met de politie in Zoetermeer, via nummer 0900 - 8844.

Signalementen

Claudia Harteveld - Van Veen 31 jaar
Lengte 1.75 m
Mager postuur
Kastanje lang bruin haar
Ze draagt vermoedelijk kaki kleurige stoffen jas tot op de knieën

Marieke Harteveld 5 jaar
Opvallend blond haar
Zij draagt vermoedelijk een rode driekwart stoffen jas

Charlotte Harteveld 3 jaar
Opvallend blond haar
Zij draagt vermoedelijk een blauwe driekwart stoffen jas
pi_26239600
quote:
Op woensdag 13 april 2005 16:23 schreef Swetsenegger het volgende:

Er kunnen 3 dingen aan de hand zijn.

3-Vader heeft het volledige gezin uitgemnoord in een rijtjeshuis in Zoetermeer.
Misschien niet in het rijtjeshuis maar denk wel optie 3
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 april 2005 @ 08:46:19 #39
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_26240642
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 02:42 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Misschien niet in het rijtjeshuis maar denk wel optie 3
Ik gok op optie 2
  vrijdag 15 april 2005 @ 08:49:17 #40
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_26240682
Ik ga een spelletje cluedo spelen.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_26240799
Als ze inderdaad met de stadslijn is vertrokken is dat toch zo uitgezocht? Al die dingen hebben camera's.
pi_26243262
quote:
Op donderdag 14 april 2005 21:30 schreef TimmyAsd het volgende:
Zijn ze nou nog steeds niet terecht. Ze had gewoon genoeg van haar man, ideale manier om de vertrekken als de man moeilijk zou doen..
ze heeft niets meegenomen, en dat is toch wel vreemd, als je werkelijk alles achterlaat, kleding, papieren etc.

als ze de kids en zichzelf wat aangedaan heeft, waren ze, denk ik, al gevonden, dus of ze was zo wanhopig of in de war dat ze alles achtergelaten heeft en zich ergens schuil houdt bij vrienden die de man niet kent (en dus de politie ook niet), of papa weet meer en dan vrees ik het ergste
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_26243318
Marieke heeft óf een fel fluorescerend oranje jasje óf een rode stoffen driekwart jas aan.

Mjaja, nee, duidelijk. .
Oi!
Op maandag 5 april 2004 21:27 schreef Lorax het volgende:
Ik had die kop van SC wel willen zien toen MUUS 'm in z'n bek scheet
pi_26251007
Ik moet steeds aan die arme kinderen denken
Vooral nu blijkt dat de berichten dat ze gezien zijn op het station niet juist zijn. Ik heb er iig een slecht gevoel bij. Heel eng dat drie mensen zo plots van de aardbodem verdwenen lijken te zijn. De familie hult zich verder in stilzwijgen. Vreemd, maar dit zal wel in overleg zijn met de politie neem ik aan.
  vrijdag 15 april 2005 @ 17:15:37 #45
3542 Gia
User under construction
pi_26252247
Ik vraag me af wanneer de buren ze voor het laatst gezien hebben.
Als dat vrijdag is geweest of zaterdag, dan is het feit dat die man gewoon maandag op tijd op zijn werk was geen alibi. Hij kan ze in het weekend vermoord hebben. Simpel, effe een eindje rijden op zondag, allemaal dood maken, ergens in een kanaal dumpen en naar huis. Maandag gaan werken en bij thuiskomen paniek voorwenden en beweren dat ze 's morgens nog gewoon thuis waren.

Ik ben er steeds meer van overtuigd dat die man ze iets heeft aangedaan.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 april 2005 @ 17:30:57 #46
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_26252586
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 17:15 schreef Gia het volgende:

Ik ben er steeds meer van overtuigd dat die man ze iets heeft aangedaan.
Gebaseerd op wat?
pi_26252913
Gebaseerd op een gevoel meestal
+ het feit dat de moeder geen geld, geen papieren, geen pasjes, geen gsm, geen extra kleding, niets heeft meegenomen blijkbaar.
Als je besloten hebt je man te verlaten en je kids mee te nemen, graai je toch altijd wel wat kleding bij elkaar, hoe weinig tijd je ook hebt, hoe bang je ook bent, en je neemt geld mee, pasjes, en evt je paspoort.

Dus ze is ofwel heel verward geweest, ofwel ze is meegegaan of meegenomen, denkende dat ze zo weer thuis zou zijn
  vrijdag 15 april 2005 @ 17:58:14 #48
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_26253115
Een tijdje geleden was er ook zo'n geval in Tros Vermist, vrouw had niks meegenomen etc.

Zat ze met haar kids op een camping bij een chat vriend ( ) van haar die ze nog nooit eerder had gezien en was daar meteen met kids en al ingetrokken

Misschien is dit net zoiets...
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_26253286
Als ze vrijwillig gevlucht zou zijn, dan zouden véél mensen haar die maandag en daarna gezien hebben. Dat is niet gebeurd. Niemand heeft haar meer gezien. Dat sluit in ieder geval al één ding uit namelijk dat ze vrijwillig is gegaan.

Blijven er twee mogelijkheden over:
1. Ze zijn ontvoerd door een onbekende. Bij een ontvoering door een onbekende zouden er ook mensen zijn die de drie gezien moeten hebben. Dat is niet het geval. En wie gaat er nou een vrouw met 2 kinderen ontvoeren??
2. Blijft er maar één iemand over, haar man.. simpel.

[ Bericht 4% gewijzigd door Barcelona op 15-04-2005 18:19:39 ]
pi_26253478
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 17:58 schreef HarigeKerel het volgende:
Een tijdje geleden was er ook zo'n geval in Tros Vermist, vrouw had niks meegenomen etc.

Zat ze met haar kids op een camping bij een chat vriend ( ) van haar die ze nog nooit eerder had gezien en was daar meteen met kids en al ingetrokken

Misschien is dit net zoiets...
Mijn hemel
Wat is er met dat mens verder gebeurd of weet je dat niet.
Dat je je kids zo op sleeptouw gaat lopen nemen vanwege een of andere vent, zeg...pfffft
Lekker ook dat je je ouders, schoonouders, andere familie zo in het ongewisse laat, omdat je toevallig mot met je vent hebt, walgelijk

Maar goed, dat zou ook kunnen, maar als ze een chatvriend had, is dat zo te achterhalen, en sowieso, lijkt mij, dat als een vrouw een ander heeft , moet er toch al wel íets te merken geweest zijn in de relatie met haar man.
Of die man moet volkomen blind geweest zijn, of hij wilt het niet toegeven nu, maar dat lijkt me niet, zijn kids zijn tenslotte ook spoorloos verdwenen, dan ga je niet dat soort dingen nog privé houden.
  vrijdag 15 april 2005 @ 18:23:24 #51
3542 Gia
User under construction
pi_26253665
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 17:30 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Gebaseerd op wat?
De voorlaatste berichten waren dat ze in een trein gezien zouden zijn en dat de man boven alle verdenking was. Misschien wel daardoor?
Nu blijkt dat niet waar te zijn, hetgeen het alibi van die man geheel onderuit wordt gehaald.

Verder sluit ik me aan bij de vorige sprekers en spreeksters. Schijnbaar heeft niemand ze nog gezien wat wel heel verdacht is, zeker in een buurt waar de huizen zo dicht op elkaar staan.

Als hij ze iets gedaan heeft, heeft hij dat niet thuis gedaan, maar heeft hij ze ergens mee naartoe genomen. Misschien weten de buren of ze zaterdag of zondag met de auto weg zijn gegaan en dat de auto pas 's avonds laat terug was? (Laat, zodat niet opvalt dat de man alleen is....gordijnen zijn dicht, mensen zien dat dan niet.)

Maar natuurlijk kan het ook een chatvriend zijn, komt ook wel vaker voor, maar lijkt me wel te achterhalen.
  † In Memoriam † vrijdag 15 april 2005 @ 18:29:20 #52
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_26253793
Je weet never wat zich afspeelde achter de muren van dat gezin.

Ze kan best gevlucht zijn naar een vriend/vriendin.
pi_26254028
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 18:29 schreef Loedertje het volgende:
Je weet never wat zich afspeelde achter de muren van dat gezin.

Ze kan best gevlucht zijn naar een vriend/vriendin.
tuurlijk, maar houdt die vriendin dan haar mond tegen de ouders, schoonouders, die in angst moeten zitten om hun dochter, hun kleinkinderen?
dat ze de man dan in het ongewisse laten, kan ik me iets bij voorstellen, maar voor de rest?
  vrijdag 15 april 2005 @ 19:02:00 #54
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_26254542
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 18:14 schreef milagro het volgende:

Mijn hemel
Wat is er met dat mens verder gebeurd of weet je dat niet.
Geen idee maar weet wel dat ze mocht vertrekken daar, dat soort mensen zouden ze de kinderen gewoon moeten afnemen
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 april 2005 @ 19:06:58 #55
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_26254659
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 18:23 schreef Gia het volgende:

[..]

De voorlaatste berichten waren dat ze in een trein gezien zouden zijn en dat de man boven alle verdenking was. Misschien wel daardoor?
Nu blijkt dat niet waar te zijn, hetgeen het alibi van die man geheel onderuit wordt gehaald.
En? Het zou wat anders zijn als de MAN geweerd had dat hij ze op de trein gezet had. Hij heeft nooit anders beweerd dan dat ze 's morgens om half 8 thuis waren toen hij vertrok.
De man was al VOOR dat alibi boven alle twijfel verheven volgens eerdere berichten.
quote:
Verder sluit ik me aan bij de vorige sprekers en spreeksters. Schijnbaar heeft niemand ze nog gezien wat wel heel verdacht is, zeker in een buurt waar de huizen zo dicht op elkaar staan.
Het zal wel, maar hier staan de huizen ook dicht op elkaar. Sommige buren heb ik al in geen maanden gezien.
quote:
Maar natuurlijk kan het ook een chatvriend zijn, komt ook wel vaker voor, maar lijkt me wel te achterhalen.
Moord niet
pi_26254703
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 19:02 schreef HarigeKerel het volgende:

[..]

Geen idee maar weet wel dat ze mocht vertrekken daar, dat soort mensen zouden ze de kinderen gewoon moeten afnemen
idd.

maar goed, in dit geval, stel dat deze moeder ondergedoken is bij een vriendin, dan snap ik niet dat je naast je ouders, de schoonouders, vrienden zo in angst laat zitten, je ook nog eens de politie voor jan doedel laat zoeken naar je.

ik zou als vriendin dan toch echt de politie inlichten, doet een BvmL huis tenslotte ook, je laat niet die kinderen in zo'n situatie zitten, je laat andere mensen niet in angst en je laat politie niet zoveel tijd steken in een opsporing.

als de moeder niet meer helder kan denken, dan zou die vriendin dat toch wel moeten kunnen en weten dus dat je niet zomaar helemaal niets aan niemand kan laten weten.
pi_26255098
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 19:06 schreef Swetsenegger het volgende:

De man was al VOOR dat alibi boven alle twijfel verheven volgens eerdere berichten.
Is er een specifieke reden waarom de man al voor betreffende alibi boven alle twijfel verheven was?

Hij is degene die hen het laatst (thuis maandagochtend) heeft gezien, ik heb geen berichten gezien van derden die hebben gezegd hen ook bewuste ochtend thuis nog hebben gezien (of bv toen de man op zijn werk was), dus vanwaar dat 'boven alle twijfel verheven'?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 april 2005 @ 19:28:31 #58
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_26255134
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 19:26 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Is er een specifieke reden waarom de man al voor betreffende alibi boven alle twijfel verheven was?
Ik zou het niet weten, dat stond in de eerste melding welke ik hierover gelezen heb.

Anyway vind ik het een beetje vreemd dat direkt de man maar als moordenaar betitelt wordt. Het komt in dit soort gevallen volgens mij statistisch even zovaak voor dat de vrouw gewoon met de noorderzon vertrekt en de man over 2 jaar in een batman pak op paleis soestdijk staat.

Bij de meeste relationele moorden gebeurt dat namelijk in een opwelling en orgie van geweld en zelden goed voorbereid.
  vrijdag 15 april 2005 @ 19:30:14 #59
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_26255179
Die vrouw was nog gezien door getuigen nadat toen de man al op zijn werk was heb ik gelezen, maar wie die getuige(n) dan wel niet was....

Misschien heb ik het niet goed gelezen
pi_26255328
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 17:47 schreef milagro het volgende:
Gebaseerd op een gevoel meestal
+ het feit dat de moeder geen geld, geen papieren, geen pasjes, geen gsm, geen extra kleding, niets heeft meegenomen blijkbaar.
Als je besloten hebt je man te verlaten en je kids mee te nemen, graai je toch altijd wel wat kleding bij elkaar, hoe weinig tijd je ook hebt, hoe bang je ook bent, en je neemt geld mee, pasjes, en evt je paspoort.
Ik zou ook denken dat ze lievelingsdingetjes van haar kinderen mee zou nemen bij zelfverkozen vertrek, kinderen zijn nogal gehecht aan bepaalde speeltjes enzo.

Ook vrij bizar dat onbekend is welke jassen ze droegen, indien ze niks heeft meegenomen is het imo vrij makkelijk te bezien welke kleding ontbreekt dunkt me.

Ze heeft haar fiets niet meegenomen (auto had zij blijkbaar niet) en zonder geld kom je ook niet ver met de bus/trein.
Mocht een lover haar hebben opgehaald (dan een nauwkeurige planning tussen vertrek echtgenoot en de tijd dat ze op haar werk verwacht werd) dan had ze makkelijk tevoren wat spulletjes in een tas kunnen doen en in een schuur of waar dan ook kunnen zetten.

Een verwarde vrouw met 2 kinderen zonder geld valt ook op, en zonder geld zoals gezegd zou ze worden geweigerd in de bus/hotel of waar ook.

Het intrigeerd me nogal dat de echtgenoot 'boven elke verdenking verheven' is.
pi_26255377
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 19:30 schreef HarigeKerel het volgende:
Die vrouw was nog gezien door getuigen nadat toen de man al op zijn werk was heb ik gelezen, maar wie die getuige(n) dan wel niet was....

Misschien heb ik het niet goed gelezen
Volgens de officiele berichtgeving:
quote:
Ze zijn voor het laatst gezien door de echtgenoot van de vrouw, en vader van de meisjes. Dat was maandagochtend om 7.30 uur in hun huis aan de Haverakker in Zoetermeer, vlak voor hij naar zijn werk ging. Sindsdien ontbreekt van de drie elk spoor.

Toen de man 's avonds thuiskwam en niemand aantrof, deed hij aangifte. Er is volgens de politie geen reden om aan te nemen dat hij iets met de vermissing van zijn vrouw en dochters te maken heeft.
  vrijdag 15 april 2005 @ 19:49:09 #62
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_26255592
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 19:36 schreef Cosma-Shiva het volgende:

Mij ook.

En ik kan ook wel redenen bedenken waarom ze niks van zich laat horen. Misschien is ze wel degelijk op de vlucht voor haar man en heeft hij haar en haar familie bedreigd dus durft ze niks aan iemand te laten weten om ze te beschermen.
Zonder meer te weten ga ik die vrouw niet veroordelen. Ik zou de zgn * gelukkig getrouwde * vrouwen niet graag een euro willen geven die onder zware terreur leven zonder dat iemand er veel van af weet.....
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  † In Memoriam † vrijdag 15 april 2005 @ 19:49:46 #63
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_26255606
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 19:08 schreef milagro het volgende:

ik zou als vriendin dan toch echt de politie inlichten,
Je weet niet wat voor tiran haar man is binnen vier veilige muren...
(we weten nix )
  vrijdag 15 april 2005 @ 19:57:40 #64
78780 deedeetee
pi_26255786
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 19:08 schreef milagro het volgende:

ik zou als vriendin dan toch echt de politie inlichten,
Ik zou iemand die zoiets doet géén vriendin noemen....
pi_26255853
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 19:49 schreef Loedertje het volgende:

(we weten nix )
Man is boven elke twijfel verheven.
  vrijdag 15 april 2005 @ 20:05:58 #66
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_26255958
Zijn ze nog steeds niet terecht?
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  vrijdag 15 april 2005 @ 20:07:27 #67
78780 deedeetee
pi_26255985
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 20:00 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Man is boven elke twijfel verheven.
Omdat ?
pi_26256202
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 19:49 schreef Loedertje het volgende:

[..]

(we weten nix )
lees dan wat ik schrijf : je laat je man, de man van je vriendin in het ongewisse als hij een tiran zou zijn, logisch, maar je stelt dan toch wel de (groot)ouders op de hoogte, het gaat om hun dochter en hun kleinkinderen?

en ms minder belangrijk gevoelsmatig, maar toch, je laat toch niet een half politieapparaat naar jou/je vriendin op zoek gaan, je van de domme houdende als de politie bij jou langskomt?
pi_26256245
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 19:57 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik zou iemand die zoiets doet géén vriendin noemen....
'

jammer dan, maar ik zou haar ouders, de grootouders van de kids niet in het ongewisse laten, dagenlang, dus ik zou mijn vriendin overhalen om dan wél kontakt op te nemen met de (groot)ouders, en toch ook de politie.

een Blijf van mijn Lijf huis doet dat laatste ook, je kan de politie die met man en macht op zoek is, toch ook niet dagenlang voor gaan lopen liegen?
  vrijdag 15 april 2005 @ 20:23:04 #70
78780 deedeetee
pi_26256327
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 20:18 schreef milagro het volgende:

[..]

'

jammer dan, maar ik zou haar ouders, de grootouders van de kids niet in het ongewisse laten, dagenlang, dus ik zou mijn vriendin overhalen om dan wél kontakt op te nemen met de (groot)ouders, en toch ook de politie.

een Blijf van mijn Lijf huis doet dat laatste ook, je kan de politie die met man en macht op zoek is, toch ook niet dagenlang voor gaan lopen liegen?
Dat ligt gewoon aan de situatie ik vind niet dat je zomaar kunt zeggen dat je dat áltijd zou doen. Het ligt eraan wat het zwaarste weegt en zolang als er niets bekend is over wat er nou echt aan de hand is kun je niet zeggen dat je het wel even zou doorvertellen omdat JIJ dat nodig vind. Dat klinkt niet als het gedrag van een VRIENDIN maar als een betweterige bemoeial.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 april 2005 @ 20:23:14 #71
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_26256328
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 19:49 schreef deedeetee het volgende:

Zonder meer te weten ga ik die vrouw niet veroordelen. Ik zou de zgn * gelukkig getrouwde * vrouwen niet graag een euro willen geven die onder zware terreur leven zonder dat iemand er veel van af weet.....
Dus veroordeel je de man maar vast.
pi_26256355
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 19:36 schreef Cosma-Shiva het volgende:

[..]

Ik zou ook denken dat ze lievelingsdingetjes van haar kinderen mee zou nemen bij zelfverkozen vertrek, kinderen zijn nogal gehecht aan bepaalde speeltjes enzo.

Ook vrij bizar dat onbekend is welke jassen ze droegen, indien ze niks heeft meegenomen is het imo vrij makkelijk te bezien welke kleding ontbreekt dunkt me.

Ze heeft haar fiets niet meegenomen (auto had zij blijkbaar niet) en zonder geld kom je ook niet ver met de bus/trein.
Mocht een lover haar hebben opgehaald (dan een nauwkeurige planning tussen vertrek echtgenoot en de tijd dat ze op haar werk verwacht werd) dan had ze makkelijk tevoren wat spulletjes in een tas kunnen doen en in een schuur of waar dan ook kunnen zetten.

Een verwarde vrouw met 2 kinderen zonder geld valt ook op, en zonder geld zoals gezegd zou ze worden geweigerd in de bus/hotel of waar ook.

Een moeder neemt in het geval van gepland vertrek wat kleertjes voor de kids mee, ws ook een knuffel idd.
Bij overhaast vertrek laat je die knuffel ms voor wat het is, maar iets van kleding toch niet, lijkt me, maar stel dat je dat ook laat dan toch niet én je geld, én je pasjes.
Geen fiets, geen auto, geen geld, geen pasjes, geen mobiel.... dan kun je bijna alleen nog naar een vriendin die vlakbij zit, of je hebt haar van te voren vanuit huis gebeld, en dat is zo na te gaan, lijkt me.
pi_26256448
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 20:23 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dat ligt gewoon aan de situatie ik vind niet dat je zomaar kunt zeggen dat je dat áltijd zou doen. Het ligt eraan wat het zwaarste weegt en zolang als er niets bekend is over wat er nou echt aan de hand is kun je niet zeggen dat je het wel even zou doorvertellen omdat JIJ dat nodig vind. Dat klinkt niet als het gedrag van een VRIENDIN maar als een betweterige bemoeial.
leg nu niet ieder woord op een weegschaal ajb.
ik weet natuurlijk niet 100% zeker wat ik zou doen, maar ik kan me nu niet voorstellen dat ik glashard tegen de ouders zou kunnen liegen, zouden zij mij vragen of ik iets weet over hun dochter en kleindochters, dus ja ik zou hen geruststellen, dan maar een betweterige bemoeial
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 april 2005 @ 20:28:57 #74
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_26256449
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 20:25 schreef milagro het volgende:

[..]

Een moeder neemt in het geval van gepland vertrek wat kleertjes voor de kids mee, ws ook een knuffel idd.
Bij overhaast vertrek laat je die knuffel ms voor wat het is, maar iets van kleding toch niet, lijkt me, maar stel dat je dat ook laat dan toch niet én je geld, én je pasjes.
Geen fiets, geen auto, geen geld, geen pasjes, geen mobiel.... dan kun je bijna alleen nog naar een vriendin die vlakbij zit, of je hebt haar van te voren vanuit huis gebeld, en dat is zo na te gaan, lijkt me.
Of ze heeft al maanden een tweede rekening waar man lief niets vanaf weet waar ze regelmatig geld op gestort heeft.
De boel de boel gelaten en met haar start kapitaaltje koopt ze wel nieuwe kleding.

Het behoort zomaar tot de mogelijkheden. Normaal gesproken is de man in dit soort situaties al snel hoofdverdachte, hier werd al heel snel gemeld dat er geen enkele reden was om aan te namen dat de man iets met de verdwijning te maken heeft.

Maar goed, het blijft gissen.
  vrijdag 15 april 2005 @ 20:29:57 #75
78780 deedeetee
pi_26256474
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 20:23 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dus veroordeel je de man maar vast.
Ikke niet ik zeg juist dat er te weinig bekend is om wie of wat dan ook uit te sluiten. Ik plaats alleen vraagtekens bij de uitspraak dat de man er niets mee te maken kan hebben.

Hoe kan ik die man nou veroordelen of * vrijspreken * als er niks bekend is
pi_26256477
Dat ze in een trein zouden zijn gezien blijkt niet waar te zijn. Dat meldde ActieNieuws van SBS en is ook in het volgende artikel uit de Telegraaf te lezen:
quote:
Verdwijning modelgezin blijft een groot mysterie

De verdwijning van de 31-jarige moeder Claudia Harteveldvan Veen en haar dochtertjes Marieke (5) en Charlotte (3) uit Zoetermeer, wordt met de dag mysterieuzer. Zeker nu blijkt dat het gezin Harteveld, met aan het hoofd vader Richard (33), een smetteloze modelfamilie is.

Claudia en Richard op hun trouwdag in 1998.

De politie Haaglanden zit met de handen in het haar. Het korps heeft weliswaar vijftig tips binnengekregen en tien rechercheurs op de zaak gezet, maar moest gisteren na uitvoerig onderzoek een streep zetten door de belangrijkste tip waaraan het team zich vasthield.
Volkomen onduidelijk is nog steeds welk lot dit gezin heeft getroffen. Claudia en Richard staan te boek als voorbeeldige ouders.
De twee zijn zeven jaar getrouwd, goed opgeleid, hebben een prima baan en bezitten een koopappartement. Hun blonde dochtertjes Marieke en Charlotte gaan keurig naar de kleuterschool en de peutersoos. Het gezin is dol op de golden retriever Jack.

De zusjes Marieke (r) en Charlotte.

Richard sloeg maandag alarm toen hij uit zijn werk kwam en zijn gezin niet thuis aantrof. Hij is tot dusver de laatste die Claudia en de kinderen heeft gezien: ’s morgens om half acht trok hij de voordeur achter zich dicht.
Claudia zou de kinderen naar school brengen, maar kwam daar nooit aan. Na uitvoerig politieonderzoek werd duidelijk de drie evenmin op station Palenstein in Zoetermeer zijn geweest, zoals eerder werd getipt.
De moeder en de kinderen verdwenen zonder spullen. Zelfs haar gsm lag nog in huis. Waar Claudia’s sleutels zijn, kon de politie gisteren niet vertellen. De vriendinnen van Claudia zijn gehoord, maar ook zij hebben de politie niet kunnen helpen.
Claudia schetste enkele maanden geleden op internet eigenhandig het beeld van een gelukkige moeder en echtgenote.

"Na de havo heb ik de pabo gedaan. Ben direct gaan werken op een school in Leidschendam. Ik ben getrouwd met Richard en we hebben samen 2 mooie dochters. Marieke van (toen nog, red.) 4 jaar en Charlotte van 3 jaar", schreef de brunette op de website schoolbank. nl. Zij werkt als onderwijzeres op de rooms-katholieke basisschool Maria Bernadette in Leidschendam, waar zij op dinsdag en vrijdag lesgeeft aan groep 1/2c.
Ook Richard, die inmiddels langdurig is verhoord door de politie maar niet als verdachte zou worden beschouwd, gaf er ongeveer twee jaar geleden blijk van een gelukkig mens te zijn: "M’n hobby’s zijn computers, auto’s, sporten en lekkere vakanties in het buitenland en niet te vergeten vissen… Het stappen is er een beetje uit de laatste tijd… Ik heb verder twee prachtige dochters van (toen nog, red.) 2 en 3 jaar oud en ben alweer 5 jaar getrouwd."

Bij het fotootje van zijn kroost schreef hij: "M’n 2 lieve schatten van dochters!!!" De technicus werkt als ict’er op de Hoge Hotelschool in Den Haag. De studenten kregen gisteren een mailtje met een fototje en de mededeling dat Richards vrouw en kinderen worden vermist.
In hun trouwjaar 1998 kochten Richard en Claudia voor 117.500 euro het appartement aan de Haverakker in Zoetermeer. Enorme hypotheekschulden kunnen er niet zijn voor de tweeverdieners.
Zowel Richard als zijn vader, die elke dinsdag op zijn twee kleinkinderen past, wil niets kwijt over de vermissing van het gezin. Ook een woordvoerder van de Maria Bernadette hult zich in stilzwijgen. "Wij mogen van de familie en de politie niet op vragen ingaan."
Volgens buren is de familie Harteveld een doorsnee-gezin. Een buurtbewoonster die bang is om met haar naam in de krant te komen vertelt:
"Iedereen is geschrokken maar niemand weet iets. En hoe ze weg is gegaan weet ook niemand. Niet op haar fiets, want die staat met een lekke band naast de voordeur."
.
pi_26256499
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 20:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Of ze heeft al maanden een tweede rekening waar man lief niets vanaf weet waar ze regelmatig geld op gestort heeft.
De boel de boel gelaten en met haar start kapitaaltje koopt ze wel nieuwe kleding.

Het behoort zomaar tot de mogelijkheden. Normaal gesproken is de man in dit soort situaties al snel hoofdverdachte, hier werd al heel snel gemeld dat er geen enkele reden was om aan te namen dat de man iets met de verdwijning te maken heeft.

Maar goed, het blijft gissen.
Dat is ook iets wat zo na te gaan is, Swets.
Ik neem aan dat de politie ook dat als een mogelijkheid zou kunnen zien en dat soort zaken nagaat.
  vrijdag 15 april 2005 @ 20:31:40 #78
78780 deedeetee
pi_26256518
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 20:28 schreef milagro het volgende:

[..]

leg nu niet ieder woord op een weegschaal ajb.
ik weet natuurlijk niet 100% zeker wat ik zou doen, maar ik kan me nu niet voorstellen dat ik glashard tegen de ouders zou kunnen liegen, zouden zij mij vragen of ik iets weet over hun dochter en kleindochters, dus ja ik zou hen geruststellen, dan maar een betweterige bemoeial
én een slechte vriendin
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 april 2005 @ 20:32:51 #79
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_26256543
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 20:31 schreef milagro het volgende:

[..]

Dat is ook iets wat zo na te gaan is, Swets.
Ik neem aan dat de politie ook dat als een mogelijkheid zou kunnen zien en dat soort zaken nagaat.
Hoe zou je dat zo na willen gaan

-edit- ik bedoel er zijn heel wat banken, ze kan wel op d'r meisjes naam bij een belgische bank een rekening geopend hebben.
Of gewoon geld in een ouwe sok gestopt hebben.
pi_26256589
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 20:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hoe zou je dat zo na willen gaan
of iemand nog andere rekeningen heeft bij een bank is toch zo na te gaan?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 april 2005 @ 20:36:09 #81
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_26256604
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 20:34 schreef milagro het volgende:

[..]

of iemand nog andere rekeningen heeft bij een bank is toch zo na te gaan?
Dat zal nog niet 1, 2 3 meevallen. Banken zijn sowieso niet happig op het verstrekken van gegevens van rekeninghouders.
pi_26256622
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 20:31 schreef deedeetee het volgende:

[..]

én een slechte vriendin
als jij dat graag wil , prima hoor
ik ga niet liegen tegen dodelijk ongeruste grootouders
  vrijdag 15 april 2005 @ 20:39:42 #83
78780 deedeetee
pi_26256684
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 20:36 schreef milagro het volgende:

[..]

als jij dat graag wil , prima hoor
ik ga niet liegen tegen dodelijk ongeruste grootouders
Dus de angsten van je vriendin tellen niet zo zwaar ? Mij ook best moet je zelf weten tenslotte. Je vriendinnen zijn bij deze gewaarschuwd dat je niet te vertrouwen bent
pi_26256698
Ah, ze heeft haar oude jeugdliefde op schoolbank.nl ontmoet en is er met hem vandoor gegaan.

Ik las laatst nog 3 verhalen in de Viva ofzo, van een paar vrouwen die hun oude liefde opzochten via schoolbank.nl en één was zelfs vreemdgegaan.
pi_26256739
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 20:36 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat zal nog niet 1, 2 3 meevallen. Banken zijn sowieso niet happig op het verstrekken van gegevens van rekeninghouders.
in dit geval wel , denk ik, waar een rekening is, is ook een pasje, en waar een pasje is, is er correspondentie (pincode), en als ze geld opneemt dan komt er ooit een afschrift..maar goed bladiebla
maar alle mogelijkheden die wij 'verzinnen', de familie verzint, verzint de politie natuurlijk net zo goed, alleen hebben zij de mogelijkheden en de bevoegdheden een en ander na te trekken, iets wat familie niet heeft, dus
pi_26256769
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 20:39 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dus de angsten van je vriendin tellen niet zo zwaar ? Mij ook best moet je zelf weten tenslotte. Je vriendinnen zijn bij deze gewaarschuwd dat je niet te vertrouwen bent
ik deug niet, deedeetee, ik ben een onbetrouwbaar sujet, een waardeloze vriendin

zo, jij je zin, kunnen we nu weer on topic
pi_26256922
Richard Harteveld
pi_26257029
ja haal dat maar weer weg, dus
pi_26257088
waarom? Haar foto staat er toch ook op?

[ Bericht 52% gewijzigd door Barcelona op 15-04-2005 21:12:16 ]
  vrijdag 15 april 2005 @ 20:59:02 #90
78780 deedeetee
pi_26257105
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 20:43 schreef milagro het volgende:

[..]

ik deug niet, deedeetee, ik ben een onbetrouwbaar sujet, een waardeloze vriendin

zo, jij je zin, kunnen we nu weer on topic
Goed idee

Het is idd een erg vreemde zaak is er ook bekend wanneer die fietsband is lek geraakt ?
Misschien is ze om die reden gaan lopen en heeft een lift geaccepteerd van iemand ofzo ?
pi_26257146
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 20:58 schreef Barcelona het volgende:
waarom?
omdat het nergens voor nodig is, daarom.
pi_26257215
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 20:59 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Goed idee

Het is idd een erg vreemde zaak is er ook bekend wanneer die fietsband is lek geraakt ?
Misschien is ze om die reden gaan lopen en heeft een lift geaccepteerd van iemand ofzo ?
zou kunnen, maar dan moet dat een bekende zijn, lijkt me.
je stapt niet bij een wildvreemde in de auto en al helemaal niet met kids.

en als ze ontvoerd zou zijn door een vreemde, 1 persoon ontvoeren is lastig, 3 personen ontvoeren waarvan 2 kids lijkt me bijna niet te doen en ik zie sowieso de logica er niet van, wat wilt zo iemand dan? losgeld lijkt me een beetje onzinnig in dit geval.
  vrijdag 15 april 2005 @ 21:21:17 #93
78780 deedeetee
pi_26257593
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 21:04 schreef milagro het volgende:

[..]

zou kunnen, maar dan moet dat een bekende zijn, lijkt me.
je stapt niet bij een wildvreemde in de auto en al helemaal niet met kids.

en als ze ontvoerd zou zijn door een vreemde, 1 persoon ontvoeren is lastig, 3 personen ontvoeren waarvan 2 kids lijkt me bijna niet te doen en ik zie sowieso de logica er niet van, wat wilt zo iemand dan? losgeld lijkt me een beetje onzinnig in dit geval.
Ik denk ook niet dat 't om losgeld te doen is want dan was dat inmiddels wel bekend. Maar ik heb nogal wat amerikaanse boeken gelezen over lustmoordenaars enzo
Die kinderen zijn nog klein die durven niks zonder ma en de moeder zal ook niet veel te missen hebben als een van de kinderen wordt bedreigt lijkt me. Het is een idioot idee, zoiets kun je je hier niet voorstellen maar onmogenlijk is 't niet. Als het zoiets akeligs is kunnen er natuurlijk ook best 2 mensen bij betrokken zijn. Weet ik veel ik raad er óók maar wat op los. Ik hoop dat het iets veel onschuldigers is want in een boek zo iets te lezen is toch wel ff iets anders. In het écht moet ik er niet aan denken.
Maar ja voor Dutroux dachten we óók zoiets bestaat hier niet toch
  vrijdag 15 april 2005 @ 21:35:02 #94
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
  vrijdag 15 april 2005 @ 22:38:16 #95
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_26259522
Begint nu wel erg lang te duren
Die is of naar het buitenland, of ik vrees het ergste
pi_26262425
Update:

'Lieve zus, laat iets van je horen'
Door Marc Kruyswijk

De zus van de al vijf dagen vermiste Claudia Harteveld-Van Veen uit Zoetermeer roept haar zus op een teken van leven te geven.

Claudia Harteveld

Jacqueline van Veen hoopt dat haar zus en de twee kinderen, die maandagmorgen vroeg voor het laatst zijn gezien, in ieder geval laten weten dat het goed met haar is.

'Hee lieve zus. Als het kan, laat dan iets van je horen. Niets moet, alles mag. Dan zijn wij gerustgesteld en komt de rest uiteindelijk vanzelf goed. Groetjes van je zus en allemaal.'

Jacqueline van Veen heeft zich de afgelopen dagen gestoord aan de berichtgeving in een aantal media over de verdwijning van Claudia. Ze denkt dat haar zus door alle commotie bang zou zijn om van zich te laten horen.

,,Haar hele leven en allerlei roddels zijn op straat komen te liggen. Ik wil dat ze weet dat ze niet bang hoeft te zijn bij ons terug te komen. We willen in ieder geval weten hoe het met haar is.''

Jacqueline van Veen wil niet meer kwijt over haar zus en wil ook niet ingaan op de oorzaak van haar verdwijnen. ,,De politie heeft me op het hart gedrukt weinig te zeggen in verband met het onderzoek.''

Bij de politie zijn al meer dan 50 tips binnengekomen, waarvan een aantal bruikbaar zou zijn. Een tien man sterk rechercheteam werkt aan de zaak. De 31-jarige Zoetermeerse zou maandag gezien zijn op station Palenstein waar ze samen met haar dochtertjes Marieke (5) en Charlotte (3) op de Zoetermeerlijn richting Den Haag zouden zijn gestapt.

Bron: www.ad.nl 15 -04-05

pi_26263792
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 00:29 schreef emmy het volgende:
Update:

De zus van de al vijf dagen vermiste Claudia Harteveld-Van Veen uit Zoetermeer roept haar zus op een teken van leven te geven.

'Hee lieve zus. Als het kan, laat dan iets van je horen. Niets moet, alles mag. Dan zijn wij gerustgesteld en komt de rest uiteindelijk vanzelf goed. Groetjes van je zus en allemaal.'

Jacqueline van Veen heeft zich de afgelopen dagen gestoord aan de berichtgeving in een aantal media over de verdwijning van Claudia. Ze denkt dat haar zus door alle commotie bang zou zijn om van zich te laten horen.
Wanneer je naar deze boodschap kijkt (groetjes van ons allemaal , "niets moet alles mag, komt de rest vanzelf goed" etc.) dan spreekt hier toch uit dat de familie niet uitgaat van een misdriijf.

Mogelijk paste het bij het karakter (omstandigheden) van de moeder van dit 'modelgezin' om zomaar eens op pad te gaan, en komt dit niet geheel onverwachts ook gezien de vader (boven elke twijfel verheven immers) toen hij thuis kwam uit zijn werk en niemand aantrof gelijk aangifte deed (ieder ander zou gaan rond bellen, langs gaan bij buren/kennissen familie etc.)
quote:
Jacqueline van Veen: Ik wil dat ze weet dat ze niet bang hoeft te zijn bij ons terug te komen. We willen in ieder geval weten hoe het met haar is.''
Dit alsmede die "groetjes van ons allemaal" en het "hee zus" ipv een boodschap waaruit wanhoop spreekt duidt er imo op dat de moeder recentelijk misschien wat labiel was, waarom zou ze bang moeten zijn, waarom die echtgenoot gelijk alarm slaat etc.
quote:
Jacqueline van Veen wil niet meer kwijt over haar zus en wil ook niet ingaan op de oorzaak van haar verdwijnen.
Interessant; de oorzaak van haar verdwijnen dus mogelijk bekend bij de zus.
  zaterdag 16 april 2005 @ 02:02:42 #98
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_26263844
Vreemde zaak.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_26263856
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 02:02 schreef ondeugend het volgende:
Vreemde zaak.
Ik denk dat het wel meevalt nav de oproep van de zus.
  zaterdag 16 april 2005 @ 02:50:10 #100
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_26264424
Egoistisch kutwijf dus, labiel en hoop dat de kindjes weer bij papa terechtkomen!
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')