abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26256477
Dat ze in een trein zouden zijn gezien blijkt niet waar te zijn. Dat meldde ActieNieuws van SBS en is ook in het volgende artikel uit de Telegraaf te lezen:
quote:
Verdwijning modelgezin blijft een groot mysterie

De verdwijning van de 31-jarige moeder Claudia Harteveldvan Veen en haar dochtertjes Marieke (5) en Charlotte (3) uit Zoetermeer, wordt met de dag mysterieuzer. Zeker nu blijkt dat het gezin Harteveld, met aan het hoofd vader Richard (33), een smetteloze modelfamilie is.

Claudia en Richard op hun trouwdag in 1998.

De politie Haaglanden zit met de handen in het haar. Het korps heeft weliswaar vijftig tips binnengekregen en tien rechercheurs op de zaak gezet, maar moest gisteren na uitvoerig onderzoek een streep zetten door de belangrijkste tip waaraan het team zich vasthield.
Volkomen onduidelijk is nog steeds welk lot dit gezin heeft getroffen. Claudia en Richard staan te boek als voorbeeldige ouders.
De twee zijn zeven jaar getrouwd, goed opgeleid, hebben een prima baan en bezitten een koopappartement. Hun blonde dochtertjes Marieke en Charlotte gaan keurig naar de kleuterschool en de peutersoos. Het gezin is dol op de golden retriever Jack.

De zusjes Marieke (r) en Charlotte.

Richard sloeg maandag alarm toen hij uit zijn werk kwam en zijn gezin niet thuis aantrof. Hij is tot dusver de laatste die Claudia en de kinderen heeft gezien: ’s morgens om half acht trok hij de voordeur achter zich dicht.
Claudia zou de kinderen naar school brengen, maar kwam daar nooit aan. Na uitvoerig politieonderzoek werd duidelijk de drie evenmin op station Palenstein in Zoetermeer zijn geweest, zoals eerder werd getipt.
De moeder en de kinderen verdwenen zonder spullen. Zelfs haar gsm lag nog in huis. Waar Claudia’s sleutels zijn, kon de politie gisteren niet vertellen. De vriendinnen van Claudia zijn gehoord, maar ook zij hebben de politie niet kunnen helpen.
Claudia schetste enkele maanden geleden op internet eigenhandig het beeld van een gelukkige moeder en echtgenote.

"Na de havo heb ik de pabo gedaan. Ben direct gaan werken op een school in Leidschendam. Ik ben getrouwd met Richard en we hebben samen 2 mooie dochters. Marieke van (toen nog, red.) 4 jaar en Charlotte van 3 jaar", schreef de brunette op de website schoolbank. nl. Zij werkt als onderwijzeres op de rooms-katholieke basisschool Maria Bernadette in Leidschendam, waar zij op dinsdag en vrijdag lesgeeft aan groep 1/2c.
Ook Richard, die inmiddels langdurig is verhoord door de politie maar niet als verdachte zou worden beschouwd, gaf er ongeveer twee jaar geleden blijk van een gelukkig mens te zijn: "M’n hobby’s zijn computers, auto’s, sporten en lekkere vakanties in het buitenland en niet te vergeten vissen… Het stappen is er een beetje uit de laatste tijd… Ik heb verder twee prachtige dochters van (toen nog, red.) 2 en 3 jaar oud en ben alweer 5 jaar getrouwd."

Bij het fotootje van zijn kroost schreef hij: "M’n 2 lieve schatten van dochters!!!" De technicus werkt als ict’er op de Hoge Hotelschool in Den Haag. De studenten kregen gisteren een mailtje met een fototje en de mededeling dat Richards vrouw en kinderen worden vermist.
In hun trouwjaar 1998 kochten Richard en Claudia voor 117.500 euro het appartement aan de Haverakker in Zoetermeer. Enorme hypotheekschulden kunnen er niet zijn voor de tweeverdieners.
Zowel Richard als zijn vader, die elke dinsdag op zijn twee kleinkinderen past, wil niets kwijt over de vermissing van het gezin. Ook een woordvoerder van de Maria Bernadette hult zich in stilzwijgen. "Wij mogen van de familie en de politie niet op vragen ingaan."
Volgens buren is de familie Harteveld een doorsnee-gezin. Een buurtbewoonster die bang is om met haar naam in de krant te komen vertelt:
"Iedereen is geschrokken maar niemand weet iets. En hoe ze weg is gegaan weet ook niemand. Niet op haar fiets, want die staat met een lekke band naast de voordeur."
.
pi_26256499
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 20:28 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Of ze heeft al maanden een tweede rekening waar man lief niets vanaf weet waar ze regelmatig geld op gestort heeft.
De boel de boel gelaten en met haar start kapitaaltje koopt ze wel nieuwe kleding.

Het behoort zomaar tot de mogelijkheden. Normaal gesproken is de man in dit soort situaties al snel hoofdverdachte, hier werd al heel snel gemeld dat er geen enkele reden was om aan te namen dat de man iets met de verdwijning te maken heeft.

Maar goed, het blijft gissen.
Dat is ook iets wat zo na te gaan is, Swets.
Ik neem aan dat de politie ook dat als een mogelijkheid zou kunnen zien en dat soort zaken nagaat.
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  vrijdag 15 april 2005 @ 20:31:40 #78
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_26256518
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 20:28 schreef milagro het volgende:

[..]

leg nu niet ieder woord op een weegschaal ajb.
ik weet natuurlijk niet 100% zeker wat ik zou doen, maar ik kan me nu niet voorstellen dat ik glashard tegen de ouders zou kunnen liegen, zouden zij mij vragen of ik iets weet over hun dochter en kleindochters, dus ja ik zou hen geruststellen, dan maar een betweterige bemoeial
én een slechte vriendin
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 april 2005 @ 20:32:51 #79
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_26256543
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 20:31 schreef milagro het volgende:

[..]

Dat is ook iets wat zo na te gaan is, Swets.
Ik neem aan dat de politie ook dat als een mogelijkheid zou kunnen zien en dat soort zaken nagaat.
Hoe zou je dat zo na willen gaan

-edit- ik bedoel er zijn heel wat banken, ze kan wel op d'r meisjes naam bij een belgische bank een rekening geopend hebben.
Of gewoon geld in een ouwe sok gestopt hebben.
pi_26256589
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 20:32 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hoe zou je dat zo na willen gaan
of iemand nog andere rekeningen heeft bij een bank is toch zo na te gaan?
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 15 april 2005 @ 20:36:09 #81
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_26256604
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 20:34 schreef milagro het volgende:

[..]

of iemand nog andere rekeningen heeft bij een bank is toch zo na te gaan?
Dat zal nog niet 1, 2 3 meevallen. Banken zijn sowieso niet happig op het verstrekken van gegevens van rekeninghouders.
pi_26256622
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 20:31 schreef deedeetee het volgende:

[..]

én een slechte vriendin
als jij dat graag wil , prima hoor
ik ga niet liegen tegen dodelijk ongeruste grootouders
  vrijdag 15 april 2005 @ 20:39:42 #83
78780 deedeetee
pi_26256684
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 20:36 schreef milagro het volgende:

[..]

als jij dat graag wil , prima hoor
ik ga niet liegen tegen dodelijk ongeruste grootouders
Dus de angsten van je vriendin tellen niet zo zwaar ? Mij ook best moet je zelf weten tenslotte. Je vriendinnen zijn bij deze gewaarschuwd dat je niet te vertrouwen bent
pi_26256698
Ah, ze heeft haar oude jeugdliefde op schoolbank.nl ontmoet en is er met hem vandoor gegaan.

Ik las laatst nog 3 verhalen in de Viva ofzo, van een paar vrouwen die hun oude liefde opzochten via schoolbank.nl en één was zelfs vreemdgegaan.
pi_26256739
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 20:36 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Dat zal nog niet 1, 2 3 meevallen. Banken zijn sowieso niet happig op het verstrekken van gegevens van rekeninghouders.
in dit geval wel , denk ik, waar een rekening is, is ook een pasje, en waar een pasje is, is er correspondentie (pincode), en als ze geld opneemt dan komt er ooit een afschrift..maar goed bladiebla
maar alle mogelijkheden die wij 'verzinnen', de familie verzint, verzint de politie natuurlijk net zo goed, alleen hebben zij de mogelijkheden en de bevoegdheden een en ander na te trekken, iets wat familie niet heeft, dus
pi_26256769
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 20:39 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Dus de angsten van je vriendin tellen niet zo zwaar ? Mij ook best moet je zelf weten tenslotte. Je vriendinnen zijn bij deze gewaarschuwd dat je niet te vertrouwen bent
ik deug niet, deedeetee, ik ben een onbetrouwbaar sujet, een waardeloze vriendin

zo, jij je zin, kunnen we nu weer on topic
pi_26256922
Richard Harteveld
pi_26257029
ja haal dat maar weer weg, dus
pi_26257088
waarom? Haar foto staat er toch ook op?

[ Bericht 52% gewijzigd door Barcelona op 15-04-2005 21:12:16 ]
  vrijdag 15 april 2005 @ 20:59:02 #90
78780 deedeetee
pi_26257105
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 20:43 schreef milagro het volgende:

[..]

ik deug niet, deedeetee, ik ben een onbetrouwbaar sujet, een waardeloze vriendin

zo, jij je zin, kunnen we nu weer on topic
Goed idee

Het is idd een erg vreemde zaak is er ook bekend wanneer die fietsband is lek geraakt ?
Misschien is ze om die reden gaan lopen en heeft een lift geaccepteerd van iemand ofzo ?
pi_26257146
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 20:58 schreef Barcelona het volgende:
waarom?
omdat het nergens voor nodig is, daarom.
pi_26257215
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 20:59 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Goed idee

Het is idd een erg vreemde zaak is er ook bekend wanneer die fietsband is lek geraakt ?
Misschien is ze om die reden gaan lopen en heeft een lift geaccepteerd van iemand ofzo ?
zou kunnen, maar dan moet dat een bekende zijn, lijkt me.
je stapt niet bij een wildvreemde in de auto en al helemaal niet met kids.

en als ze ontvoerd zou zijn door een vreemde, 1 persoon ontvoeren is lastig, 3 personen ontvoeren waarvan 2 kids lijkt me bijna niet te doen en ik zie sowieso de logica er niet van, wat wilt zo iemand dan? losgeld lijkt me een beetje onzinnig in dit geval.
  vrijdag 15 april 2005 @ 21:21:17 #93
78780 deedeetee
pi_26257593
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 21:04 schreef milagro het volgende:

[..]

zou kunnen, maar dan moet dat een bekende zijn, lijkt me.
je stapt niet bij een wildvreemde in de auto en al helemaal niet met kids.

en als ze ontvoerd zou zijn door een vreemde, 1 persoon ontvoeren is lastig, 3 personen ontvoeren waarvan 2 kids lijkt me bijna niet te doen en ik zie sowieso de logica er niet van, wat wilt zo iemand dan? losgeld lijkt me een beetje onzinnig in dit geval.
Ik denk ook niet dat 't om losgeld te doen is want dan was dat inmiddels wel bekend. Maar ik heb nogal wat amerikaanse boeken gelezen over lustmoordenaars enzo
Die kinderen zijn nog klein die durven niks zonder ma en de moeder zal ook niet veel te missen hebben als een van de kinderen wordt bedreigt lijkt me. Het is een idioot idee, zoiets kun je je hier niet voorstellen maar onmogenlijk is 't niet. Als het zoiets akeligs is kunnen er natuurlijk ook best 2 mensen bij betrokken zijn. Weet ik veel ik raad er óók maar wat op los. Ik hoop dat het iets veel onschuldigers is want in een boek zo iets te lezen is toch wel ff iets anders. In het écht moet ik er niet aan denken.
Maar ja voor Dutroux dachten we óók zoiets bestaat hier niet toch
  vrijdag 15 april 2005 @ 21:35:02 #94
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
  vrijdag 15 april 2005 @ 22:38:16 #95
45511 TimmyAsd
Raise your hands motherfuckers
pi_26259522
Begint nu wel erg lang te duren
Die is of naar het buitenland, of ik vrees het ergste
pi_26262425
Update:

'Lieve zus, laat iets van je horen'
Door Marc Kruyswijk

De zus van de al vijf dagen vermiste Claudia Harteveld-Van Veen uit Zoetermeer roept haar zus op een teken van leven te geven.

Claudia Harteveld

Jacqueline van Veen hoopt dat haar zus en de twee kinderen, die maandagmorgen vroeg voor het laatst zijn gezien, in ieder geval laten weten dat het goed met haar is.

'Hee lieve zus. Als het kan, laat dan iets van je horen. Niets moet, alles mag. Dan zijn wij gerustgesteld en komt de rest uiteindelijk vanzelf goed. Groetjes van je zus en allemaal.'

Jacqueline van Veen heeft zich de afgelopen dagen gestoord aan de berichtgeving in een aantal media over de verdwijning van Claudia. Ze denkt dat haar zus door alle commotie bang zou zijn om van zich te laten horen.

,,Haar hele leven en allerlei roddels zijn op straat komen te liggen. Ik wil dat ze weet dat ze niet bang hoeft te zijn bij ons terug te komen. We willen in ieder geval weten hoe het met haar is.''

Jacqueline van Veen wil niet meer kwijt over haar zus en wil ook niet ingaan op de oorzaak van haar verdwijnen. ,,De politie heeft me op het hart gedrukt weinig te zeggen in verband met het onderzoek.''

Bij de politie zijn al meer dan 50 tips binnengekomen, waarvan een aantal bruikbaar zou zijn. Een tien man sterk rechercheteam werkt aan de zaak. De 31-jarige Zoetermeerse zou maandag gezien zijn op station Palenstein waar ze samen met haar dochtertjes Marieke (5) en Charlotte (3) op de Zoetermeerlijn richting Den Haag zouden zijn gestapt.

Bron: www.ad.nl 15 -04-05

pi_26263792
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 00:29 schreef emmy het volgende:
Update:

De zus van de al vijf dagen vermiste Claudia Harteveld-Van Veen uit Zoetermeer roept haar zus op een teken van leven te geven.

'Hee lieve zus. Als het kan, laat dan iets van je horen. Niets moet, alles mag. Dan zijn wij gerustgesteld en komt de rest uiteindelijk vanzelf goed. Groetjes van je zus en allemaal.'

Jacqueline van Veen heeft zich de afgelopen dagen gestoord aan de berichtgeving in een aantal media over de verdwijning van Claudia. Ze denkt dat haar zus door alle commotie bang zou zijn om van zich te laten horen.
Wanneer je naar deze boodschap kijkt (groetjes van ons allemaal , "niets moet alles mag, komt de rest vanzelf goed" etc.) dan spreekt hier toch uit dat de familie niet uitgaat van een misdriijf.

Mogelijk paste het bij het karakter (omstandigheden) van de moeder van dit 'modelgezin' om zomaar eens op pad te gaan, en komt dit niet geheel onverwachts ook gezien de vader (boven elke twijfel verheven immers) toen hij thuis kwam uit zijn werk en niemand aantrof gelijk aangifte deed (ieder ander zou gaan rond bellen, langs gaan bij buren/kennissen familie etc.)
quote:
Jacqueline van Veen: Ik wil dat ze weet dat ze niet bang hoeft te zijn bij ons terug te komen. We willen in ieder geval weten hoe het met haar is.''
Dit alsmede die "groetjes van ons allemaal" en het "hee zus" ipv een boodschap waaruit wanhoop spreekt duidt er imo op dat de moeder recentelijk misschien wat labiel was, waarom zou ze bang moeten zijn, waarom die echtgenoot gelijk alarm slaat etc.
quote:
Jacqueline van Veen wil niet meer kwijt over haar zus en wil ook niet ingaan op de oorzaak van haar verdwijnen.
Interessant; de oorzaak van haar verdwijnen dus mogelijk bekend bij de zus.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  zaterdag 16 april 2005 @ 02:02:42 #98
53708 ondeugend
Lost in Sound
pi_26263844
Vreemde zaak.
And everything under the sun is in tune
But the sun is eclipsed by the moon.
And Prince is still here!
pi_26263856
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 02:02 schreef ondeugend het volgende:
Vreemde zaak.
Ik denk dat het wel meevalt nav de oproep van de zus.
Vanwaar komen wij dan, dat wij ergens heen willen?
  zaterdag 16 april 2005 @ 02:50:10 #100
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_26264424
Egoistisch kutwijf dus, labiel en hoop dat de kindjes weer bij papa terechtkomen!
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')