Hahaquote:Op woensdag 13 april 2005 15:25 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Wat een gelul. Dus mensen die door rood rijden, mag je ook gewoon aanrijden of zo![]()
Die erkennen de regels namelijk niet en hoef je dus ook niet zo te behandelen.
Logisch, hij is ook kromquote:
'Door rood rijden' is geen gevaar voor het voortbestaan van de maatschappij.quote:Op woensdag 13 april 2005 15:25 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Wat een gelul. Dus mensen die door rood rijden, mag je ook gewoon aanrijden of zo![]()
Die erkennen de regels namelijk niet en hoef je dus ook niet zo te behandelen.
Haha als je dat als een verpichting ziet wel, voor zijn eigen veiligheid lijkt het me ook beter...quote:Op woensdag 13 april 2005 15:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Jawel hoor, hij zit verplicht opgesloten.
Een regisseur neersteken ook nietquote:Op woensdag 13 april 2005 15:29 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
'Door rood rijden' is geen gevaar voor het voortbestaan van de maatschappij.
Volgens mij is de kern dat jij vindt dat je buiten de grenzen van de rechtsstaat mag gaan: Guantanomo Bay is een treffend voorbeeld. Een proces hoeft niet perse, advocaten zijn niet altijd nodig, een beetje gemartel kan geen kwaad enz.quote:Op woensdag 13 april 2005 15:26 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat is dus de vraag. Maar ik denk inderdaad wel dat Mohammed veroordeeld zal worden, echter zonder dat hij ook maar iets heeft losgelaten over zijn handlangers. En dat laatste zie ik wel als een probleem.
In het geval van Samir A. is het een ander verhaal. Daar zie je weldegelijk dat de rechtstaat hopeloos faalt in haar initiele doel. Of Samir moet ineens genezen zijn van zijn terroristische neigingen, maar dat betwijfel ik zeer.
ervanuitgaande dat je oa mij bedoelt, het gaat mij om het spelletje van de boel vetragen, dingen laten zoeken door de advocaten, tijd van het proces rekken, dat soort activiteiten en de bakken vol belastinggeld (dus ook geld waar jij en ik hard voor werken !!) die dit gehele geleuter kost !quote:Op woensdag 13 april 2005 15:08 schreef Pool het volgende:
Ik snap dat echt niet, dat sommige users iemand voor straf geen eerlijk proces willen geven. Alsof je iemand door middel van een eerlijk proces niet goed kunt straffen.
Dan moet je daar bedrijven en managers eens op aanspreken, die zijn daar wereldkampioenen in.quote:Op woensdag 13 april 2005 15:33 schreef Bjoro het volgende:
[..]
ervanuitgaande dat je oa mij bedoelt, het gaat mij om het spelletje van de boel vetragen, dingen laten zoeken door de advocaten, tijd van het proces rekken, dat soort activiteiten en de bakken vol belastinggeld (dus ook geld waar jij en ik hard voor werken !!) die dit gehele geleuter kost !
De beweegreden des te meer.quote:Op woensdag 13 april 2005 15:31 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Een regisseur neersteken ook niet.
Niet dan?quote:Op woensdag 13 april 2005 15:29 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Haha als je dat als een verpichting ziet
Ik snap precies wat je wil zeggen. Dit is een voorbeeld van de rigide benadering waar ik het over had.quote:Op woensdag 13 april 2005 15:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan meet je dus met twee maten?
Ik snap dat niet zo goed. Als je zelf er aan hecht zou je je er toch niet aan houden. Dat vind ik zo krom dat ik het echt onbegrijpelijk vind.
Daar heeft hij net zoveel recht op als iedere andere verdachte. Overigens mag je dan wel voorbeelden geven waar dat in dit proces gebeurt?quote:Op woensdag 13 april 2005 15:33 schreef Bjoro het volgende:
[..]
ervanuitgaande dat je oa mij bedoelt, het gaat mij om het spelletje van de boel vetragen, dingen laten zoeken door de advocaten, tijd van het proces rekken, dat soort activiteiten en de bakken vol belastinggeld (dus ook geld waar jij en ik hard voor werken !!) die dit gehele geleuter kost !
Je hebt een te nauwe blik op het geheel. Je moet het in een groter verband zien.quote:Op woensdag 13 april 2005 15:31 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Een regisseur neersteken ook niet.
welke bedrijven heb jij het overquote:Op woensdag 13 april 2005 15:34 schreef Posdnous het volgende:
Dan moet je daar bedrijven en managers eens op aanspreken, die zijn daar wereldkampioenen in.
maar daar hoor je natuurlijk niemand over![]()
Gewoon, elk bedrijf of instelling dat in een rechtszaak verzeild raakt. Die advocaten doe niets anders dan de mazen van de wet verkennen.quote:
Het is ook verwerpelijk, maar soms heiligt het doel de middelen.quote:Op woensdag 13 april 2005 15:32 schreef SCH het volgende:
[..]
Volgens mij is de kern dat jij vindt dat je buiten de grenzen van de rechtsstaat mag gaan: Guantanomo Bay is een treffend voorbeeld. Een proces hoeft niet perse, advocaten zijn niet altijd nodig, een beetje gemartel kan geen kwaad enz.
Dat vind jij in noodgevallen niet zo'n slechte oplossing. Ik vind het verwerpelijk
waar zeg ik datquote:Op woensdag 13 april 2005 15:42 schreef Posdnous het volgende:
Gewoon, elk bedrijf of instelling dat in een rechtszaak verzeild raakt. Die advocaten doe niets anders dan de mazen van de wet verkennen.
Maar dat is vast niet zo erg.
Nou ja, je windt je op over het feit dat M.B. tijd rekt e.d. door zich te beroepen op zijn justitiele rechten, zoals elke gedaagde dat doet, en met vaak als resultaat dat zaken jarenlang duren.quote:
de nu net vrijgelaten Samir en ook de 2 voorafgaande "Terreur-Processen" zijn nu niet echt harde bewijzen voor jouw stelling SCH !quote:Op woensdag 13 april 2005 15:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar onze rechtsstaat is toch uitstekend in staat om deze jongeman voor de rest van zijn leven achter slot en grendel te zetten. Daarvoor hebben wij helemaal geen onwettige praktijken nodig zoals in de VS.
Hoezo? omdat er geen bewijs te vinden is waardoor deze gedaagden niet konden worden berecht zouden we ze beter naar Guantanamo bay kunnen sturen?quote:Op woensdag 13 april 2005 16:01 schreef CANARIS het volgende:
[..]
de nu net vrijgelaten Samir en ook de 2 voorafgaande "Terreur-Processen" zijn nu niet echt harde bewijzen voor jouw statement SCH !
Juist wel, vind ik. Er moet bewijs zijn - dat gaat er mee samen.quote:Op woensdag 13 april 2005 16:01 schreef CANARIS het volgende:
[..]
de nu net vrijgelaten Samir en ook de 2 voorafgaande "Terreur-Processen" zijn nu niet echt harde bewijzen voor jouw stelling SCH !
Zo zwart-wit is het dus niet. Er waren bewijzen genoeg. Geen twijfel over mogelijk dat Samir A. iets aan het beramen was. Alleen is niet elk bewijs toelaatbaar in de rechtszaal, en krijgt niet elk bewijs het gewicht dat wij daar gevoelsmatig aan zouden toekennen.quote:Op woensdag 13 april 2005 16:04 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Hoezo? omdat er geen bewijs te vinden is waardoor deze gedaagden niet konden worden berecht zouden we ze beter naar Guantanamo bay kunnen sturen?
Dat zijn de redenen niet. De reden is dat het voortbestaan van de samenleving in het geding is.quote:Want dan vinden we wel bewijs? Omdat verdachten als ze gemarteld worden altijd de waarheid spreken en alles opbiechten?
Inderdaad.quote:En als blijkt dat ze niet de belangrijke terrorist zijn die we dachten hebben ze gewoon pech gehad?
Als het echt zover komt dat onze samenleving in gevaar komt (wat nu bepaald niet zo is) spreken we verder.quote:Op woensdag 13 april 2005 16:12 schreef Lemmeb het volgende:
Wat heb je liever: leven in een door terrorisme ontwrichte, wetteloze maatschappij, waar alleen het recht van de sterktse nog geldt? Of blijven leven zoals we nu leven, in een beschermde samenleving, met als nadeel de wetenschap dat een enkel individu er de dupe van is geworden?
Dit is dus de afweging die je maakt.
in een geval waarvan de dader onomstreden vast staat vind ik dit inderdaad tijds- en geldverspilling !quote:Op woensdag 13 april 2005 16:00 schreef Posdnous het volgende:
Nou ja, je windt je op over het feit dat M.B. tijd rekt e.d. door zich te beroepen op zijn justitiele rechten, zoals elke gedaagde dat doet, en met vaak als resultaat dat zaken jarenlang duren.
Maar nu is het opeens iets heel ergerlijks, vreemd.
Dat weet jij helemaal niet (en ik ook niet). Dat zal pas achteraf blijken. Over een jaar of 10 ofzo, als [hopelijk] dat hele terrorismespook is overgewaaid.quote:Op woensdag 13 april 2005 16:16 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Als het echt zover komt dat onze samenleving in gevaar komt (wat nu bepaald niet zo is) spreken we verder.
Dan ben je in principe al te laat.quote:De dingen die jij aanvoert lijken me meer geschikt in oorlogssituaties.
Klopt, maar vooralsnog zie ik echt geen aanleiding om over te gaan op dit soort maatregelen die de vrijheid van het individu beperken.quote:Op woensdag 13 april 2005 16:22 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Dat weet jij helemaal niet (en ik ook niet). Dat zal pas achteraf blijken. Over een jaar of 10 ofzo, als [hopelijk] dat hele terrorismespook is overgewaaid.
Dat is nu net de hele vraag die ik wil aansnijden: wanneer is het voortbestaan van de samenleving in gevaar en hoe bepaal je dat?
[..]
Dan ben je in principe al te laat.
Niet zo brommerig doen tegen Posdnous, die is best lievquote:Op woensdag 13 april 2005 16:17 schreef Bjoro het volgende:
maar ik snap niet hoe jij weet dat ik dit "ineens" ergelijk vind !
Daarin verschillen we dan van mening.quote:Op woensdag 13 april 2005 16:24 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Klopt, maar vooralsnog zie ik echt geen aanleiding om over te gaan op dit soort maatregelen die de vrijheid van het individu beperken.
Ik denk niet dat het een kwestie is van 'lekker makkelijk'. Het zou namelijk een onwijze afgang zijn voor dergelijke instanties.quote:Ik snap wel dat dit voor de overheid en allerlei instanties lekker makkelijk is, maar ze hebben zich maar te houden aan de huidige wetten zoals iedereen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |