Meneer schijnt er allemaal recht op te hebben, heb ik eerder gelezenquote:Op woensdag 13 april 2005 14:32 schreef Brammetje het volgende:
De ouders van Theo van Gogh waren ook bij de zitting, moet je nagaan hoe moeilijk dit allemaal voor hun is. Als je dan ook nog leest:
[..]
Dan zakt je broek daar toch vanaf!! Deze man speelt voor eigen rechter door iemand dood te schieten, erkent het Nederlandse rechtssysteem niet, maar meneer wil nu maar al te graag zijn broertje buiten het proces houden.
En geen greintje respect voor de ouders van Theo, wat moeten we in vredesnaam met dit soort mensen?? Tegen dit soort types moet de samenleving toch worden beschermd? Laten we hopen dat hij levenslang krijgt, maar ik heb er een hard hoofd in. Rechters zijn toch geneigd naar verzachtende omstandigheden te kijken, dus hij zal na 10 jaar wel weer vrij zijn.
Ja gelukkig wel. Je kunt geen uitzondering maken voor sommige verdachten. Ik snap ook niet waarom je dat zou willen. Deze jongen krijgt een eerlijk proces zoals het hoort.quote:Op woensdag 13 april 2005 14:38 schreef Bjoro het volgende:
[..]
Meneer schijnt er allemaal recht op te hebben, heb ik eerder gelezen![]()
![]()
Zit je in het verkeerde land,komt gelukkig niet zo veel voor hier.quote:Op woensdag 13 april 2005 14:33 schreef Pool het volgende:
[..]
Ach, hij kan ook nog voor de einduitspraak doodgaan. Dan is het OM niet-ontvankelijk en krijgt foo_niks een kratje.
mensen die anderen niet eerlijk en zonder respect behandelen verdienen het in mijn ogen niet om wel eerlijk en met respect behandelt te worden !quote:Op woensdag 13 april 2005 14:41 schreef SCH het volgende:
Ja gelukkig wel. Je kunt geen uitzondering maken voor sommige verdachten. Ik snap ook niet waarom je dat zou willen. Deze jongen krijgt een eerlijk proces zoals het hoort.
Oog om oog, tand om tand??quote:Op woensdag 13 april 2005 14:45 schreef Bjoro het volgende:
[..]
mensen die anderen niet eerlijk en zonder respect behandelen verdienen het in mijn ogen niet om wel eerlijk en met respect behandelt te worden !
Al vraag je je soms wel af wanneer het 'geven' begint, Mohammed 'neemt' vooralsnog alleen maar.quote:Op woensdag 13 april 2005 14:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Ja gelukkig wel. Je kunt geen uitzondering maken voor sommige verdachten. Ik snap ook niet waarom je dat zou willen. Deze jongen krijgt een eerlijk proces zoals het hoort.
quote:Op woensdag 13 april 2005 14:48 schreef Elgigante het volgende:
[..]
Al vraag je je soms wel af wanneer het 'geven' begint, Mohammed 'neemt' vooralsnog alleen maar.
Iemand korten in zijn rechten betekent niet dat er geen proces komt, niet meteen van het uiterste uitgaan en bovendien heeft oog om oog, tand om tand meer betrekking op gelijken (2 burgers) ipv staat versus burger.quote:Op woensdag 13 april 2005 14:46 schreef SCH het volgende:
[..]
Oog om oog, tand om tand??
Zo doen ze dat in sommige landen inderdaad. Zonder proces en zo.
Dan kunnen ze meteeen wel het halve fokfourm opdoekenquote:Op woensdag 13 april 2005 14:45 schreef Bjoro het volgende:
[..]
mensen die anderen niet eerlijk en zonder respect behandelen verdienen het in mijn ogen niet om wel eerlijk en met respect behandelt te worden !
\quote:
als dat voor iedereen duidelijk is, zou ik er geen probleem mee hebben.quote:Op woensdag 13 april 2005 14:46 schreef SCH het volgende:
Oog om oog, tand om tand??
Zo doen ze dat in sommige landen inderdaad. Zonder proces en zo.
Absoluut.. En over die straf ben ik ook met je eens, alhoewel ik de rechter daar het liefst over laat oordelen.quote:Op woensdag 13 april 2005 14:57 schreef Bjoro het volgende:
Je hoeft immers geen misdrijf te plegen, er is in dit land ook prima te leven zonder het plegen van een misdrijf !!
Dat moet hij niet. Het zou mooi zijn, we zouden het graag willen enz. Maar hij is het allemaal niet verplicht.quote:Op woensdag 13 april 2005 14:51 schreef Elgigante het volgende:
Een beetje respect naar de nabestaanden, danwel de mensen die ervoor zorgen dat hij niet 20 zweepslagen per uur ontvangt, maar een vorstelijke behandeling zoals iedereen in Nederland.
Ja, zoals zovelen, zie de serie probleemwijken.quote:Vooralsnog profiteert hij alleen van onze samenleving en is niet te beroerd om daar uiterst hypocriet mee om te gaan.
hij moet niets, dat is het vervelden aan het verhaal, hij heeft alleen maar rechten en geen plichten..quote:Op woensdag 13 april 2005 15:00 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat moet hij niet. Het zou mooi zijn, we zouden het graag willen enz. Maar hij is het allemaal niet verplicht.
[..]
Ja, zoals zovelen, zie de serie probleemwijken.
Jawel hoor, hij zit verplicht opgesloten.quote:Op woensdag 13 april 2005 15:06 schreef Elgigante het volgende:
[..]
hij moet niets, dat is het vervelden aan het verhaal, hij heeft alleen maar rechten en geen plichten..
En onder alle media-beperkingen.quote:Op woensdag 13 april 2005 15:07 schreef SCH het volgende:
[..]
Jawel hoor, hij zit verplicht opgesloten.
Formeel moet ik je natuurlijk gelijk geven.quote:Op woensdag 13 april 2005 14:41 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan heb je het dus over elke psychopaat die wordt opgepakt.quote:Op woensdag 13 april 2005 15:09 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Formeel moet ik je natuurlijk gelijk geven.
Het grote probleem is alleen, dat wij als maatschappij redeneren vanuit ons referentiekader. Je kijkt naar jezelf en naar de samenleving om je heen en kunt maar één ding concluderen: natuurlijk verdient iedereen een eerlijk proces en natuurlijk verdient iedereen gelijke behandeling. We gaan er daarbij echter wel vanuit, dat iedereen denkt en handelt volgens 'ons' denkpatroon, dat ten grondslag ligt aan die gedachte.
Juist niet. Psychopaten hebben een geestelijke afwijking. Zij hebben niet de keuze gemaakt om lak te hebben aan de maatschappij en haar regeltjes. Die keuze is hun niet gegeven: zij hebben per definitie lak daaraan.quote:Op woensdag 13 april 2005 15:15 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Dan heb je het dus over elke psychopaat die wordt opgepakt.
Daar denkt hij toch anders over. Gelovigen en al helemaal fundamentalisten hebben niet bepaald het idee dat ze een keuze hebben.quote:Op woensdag 13 april 2005 15:17 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Juist niet. Psychopaten hebben een geestelijke afwijking. Zij hebben niet de keuze gemaakt om lak te hebben aan de maatschappij en haar regeltjes. Die keuze is hun niet gegeven: zij hebben per definitie lak daaraan.
Mohammed B. heeft die keuze wel heel bewust gemaakt. En is daardoor des te gevaarlijker.
Maar onze rechtsstaat is toch uitstekend in staat om deze jongeman voor de rest van zijn leven achter slot en grendel te zetten. Daarvoor hebben wij helemaal geen onwettige praktijken nodig zoals in de VS.quote:Op woensdag 13 april 2005 15:17 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Juist niet. Psychopaten hebben een geestelijke afwijking. Zij hebben niet de keuze gemaakt om lak te hebben aan de maatschappij en haar regeltjes. Die keuze is hun niet gegeven: zij hebben per definitie lak daaraan.
Mohammed B. heeft die keuze wel heel bewust gemaakt. En is daardoor des te gevaarlijker.
Helemaal mee eens. De rechtstaat is er om de staat te beschermen en dit soort mensen zijn er op uit om onze rechtstaat te beschadigen of in ieder geval absoluut niet te erkennen. Als zij die niet erkennen hebben ze in mijn ogen ook niet het recht om zo beoordeeld te worden.quote:Op woensdag 13 april 2005 15:17 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jij begrijpt niet wat ik wil zeggen. Geloven is een keuze en alle gevolgen die daaruit voortvloeien dus ook.quote:Op woensdag 13 april 2005 15:19 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Daar denkt hij toch anders over. Gelovigen en al helemaal fundamentalisten hebben niet bepaald het idee dat ze een keuze hebben.
Tuurlijk niet. Je gelooft of je gelooft niet.quote:Op woensdag 13 april 2005 15:22 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Jij begrijpt niet wat ik wil zeggen. Geloven is een keuze en alle gevolgen die daaruit voortvloeien dus ook.
Dan meet je dus met twee maten?quote:Op woensdag 13 april 2005 15:21 schreef Noca het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. De rechtstaat is er om de staat te beschermen en dit soort mensen zijn er op uit om onze rechtstaat te beschadigen of in ieder geval absoluut niet te erkennen. Als zij die niet erkennen hebben ze in mijn ogen ook niet het recht om zo beoordeeld te worden.
Wat een gelul. Dus mensen die door rood rijden, mag je ook gewoon aanrijden of zoquote:Op woensdag 13 april 2005 15:21 schreef Noca het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. De rechtstaat is er om de staat te beschermen en dit soort mensen zijn er op uit om onze rechtstaat te beschadigen of in ieder geval absoluut niet te erkennen. Als zij die niet erkennen hebben ze in mijn ogen ook niet het recht om zo beoordeeld te worden.
Ik snap je zin nietquote:Op woensdag 13 april 2005 15:24 schreef SCH het volgende:
[..]
Dan meet je dus met twee maten?
Ik snap dat niet zo goed. Als je zelf er aan hecht zou je je er toch niet aan houden. Dat vind ik zo krom dat ik het echt onbegrijpelijk vind.
Dat is dus de vraag. Maar ik denk inderdaad wel dat Mohammed veroordeeld zal worden, echter zonder dat hij ook maar iets heeft losgelaten over zijn handlangers. En dat laatste zie ik wel als een probleem.quote:Op woensdag 13 april 2005 15:20 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar onze rechtsstaat is toch uitstekend in staat om deze jongeman voor de rest van zijn leven achter slot en grendel te zetten. Daarvoor hebben wij helemaal geen onwettige praktijken nodig zoals in de VS.
Je snapt het niet denk ik.quote:Op woensdag 13 april 2005 15:24 schreef Posdnous het volgende:
[..]
Tuurlijk niet. Je gelooft of je gelooft niet.
Er zijn wel uitzonderingen, maar bij fundamentalisten is het echt geen keuze.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |