Als ik eerlijk ben zijn dat precies de dingen waarom ik het niet echt leuke muziek vindquote:Op dinsdag 12 april 2005 23:34 schreef keijman het volgende:
Ik vind de muziek voornamelijk erg goed omdat:
2. Hij zingt over alledaagse dingen.
3. Je herkent heel duidelijk de tijdsgeest waarin hij zijn liedjes zong en zingt.
4. Nederlandstalig
En dat is ook een fantastisch nummer om mee tegen de wind in te fietsen: Hoe sterk is de een-za-me fiet-ser die krom-ge-bo-gen over z'n stuur te-gen de wind... zich-zelf een weg baant. Ploeter, zing, ploeter, zing. Het liefst wind tegen langs het Spaarne natuurlijk: Het Spaarne stroomt, het Spaarne stroomt, het Spaarne stroomt voorbij.quote:Op vrijdag 15 april 2005 00:25 schreef Gambolputty het volgende:
Jimmy!
quote:Op donderdag 14 april 2005 17:08 schreef Catheschat22 het volgende:
Ik ben al best een tijdje soort-van-fan van Boudewijn de Groot, mede dankzij mijn moeder die het vaak draaide thuis. Ik begreep maar niet waarom mijn 'Hakkuh Terror' klasgenootjes dat raar vonden trouwens.... gheghe
Eva is geweldig (die van Picknick dan, niet van Een Nieuwe Herfst).quote:Op zondag 17 april 2005 23:04 schreef Sasami het volgende:
Ik ben 18 maart voor de tweede keer naar een concert van hem geweest het was echt GEWELDIG wat een sfeer. ik zat dan ook derde rij vooraan
mijn favorite liedjes zijn: Eva en avond en zijn nieuwe cd mag er ook best wel zijn.
Berlijn bv vind ik ook een geweldig nummer, en Het land van koning Jan.
Ja de Eva van picknick bedoel ik dus ook een GEWELDIG liedquote:Op zondag 17 april 2005 23:18 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Eva is geweldig (die van Picknick dan, niet van Een Nieuwe Herfst).
En verder... Vrijgezel, Wegen, Elegie Prenatale, Het Spaarne, Captains Table, De Nachtwacht, Naast Jou, Tuin der Lusten (eigenlijk het hele album Picknick), Aeneas nu, Babylon, De Engel is Gekomen, Waar ik Woon, Wie ik ben, De Verbouwing, Voor de Overlevenden en Avond.
En ik begin nu zelfs langzaam Heksen-Sabbath te waarderen. Vooral het intro is erg tof.
Ja!quote:Op donderdag 14 april 2005 13:29 schreef Izith het volgende:
1. Naast jou
2. De Reiziger
3. Avond
(alledrie natuurlijk live opgevoerd in Paradiso met het metropole orkest erachter!)![]()
quote:Op zondag 17 april 2005 23:18 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
En ik begin nu zelfs langzaam Heksen-Sabbath te waarderen. Vooral het intro is erg tof.
Je had al in dit topic gepost, hoor.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:51 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dan doe ik een teeveepee.
wat een goed plan. ik doe mee.quote:Op zaterdag 13 mei 2006 13:51 schreef I.R.Baboon het volgende:
Dan doe ik een teeveepee.
Omdat je dat bericht net zo goed hier kan plaatsen.quote:
Dat staat in de sluitpost van jouw topic.quote:
Gaaf johquote:Op zaterdag 11 juni 2005 19:22 schreef Frenkel het volgende:
Even een kickje:
Woensdag naar Boudewijn de Groot in Breda!
Nee, die tour met het Symphonieorkest loopt maar tot september, komend voorjaar is als ik het goed heb weer een 'gewone' tournee met z'n band.quote:Op zondag 14 mei 2006 13:42 schreef Haaibaaike het volgende:
Geld dat ook voor volgend jaar april? Dan komt hij in Oss, maar of hij dan met het Limburgs symphonie orkest komt weet ik niet![]()
Bedanktquote:Op zondag 14 mei 2006 13:45 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Nee, die tour met het Symphonieorkest loopt maar tot september, komend voorjaar is als ik het goed heb weer een 'gewone' tournee met z'n band.
Staat op z'n site (en in de theatergidsen die nu wrs in NL overal op de deurmat ploffen). Naam is De Lage Landen.quote:Op maandag 15 mei 2006 15:01 schreef Izith het volgende:
hoe weet je dat hij weer gaat touren met z'n band? Ik dacht dat hij zich gaat concentreen op nieuw materiaal.
Vrijgezel is briljant, dus ik ben erg benieuwd (ik ga begin september).quote:Ik was btw donderdag naar Boudewijn in Nijmegen geweest, met het LSO.
Henny, Ernst en Jan spelen al jaren bij Boudewijn.quote:Op maandag 15 mei 2006 15:01 schreef Izith het volgende:
En ik wist niet dat Henny Vrienten, Ernst Jansz én Jan Hendriks alledrie in Doe Maar speelden, en nu bij Boudewijn spelen.
KLopt ,De lage landen heet hetquote:[b]Op maandag 15 mei 2006 15:34 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Staat op z'n site (en in de theatergidsen die nu wrs in NL overal op de deurmat ploffen). Naam is De Lage Landen.
[..]
Vrijgezel is briljant, dus ik ben erg benieuwd (ik ga begin september).
En ik las dat er ook een instrumentale versie van heksen-sabbath gespeeld wordt.
Valt alleen maar toe te juichen. Wie weet speelt ie dan bij de tour in 2007 al wat nieuw werk (dat deed ie voor Eiland in de Verte ook, want op Andere Tour uit 2002 staan al flink wat nummers die pas 2 jaar later officieel uitkwamen).quote:Op maandag 15 mei 2006 16:20 schreef Izith het volgende:
Dit haal ik trouwens van www.boudewijndegroot.nl
een optreden van Boudewijn.
In 2006 zal Boudewijn, op twee korte tourtjes met het Limburgs Symfonie Orkest (LSO) en een enkel al lang geleden gepland optreden na, geen andere optredens verzorgen. Dit geldt niet alleen voor live optredens, maar ook voor TV en radio optredens. In deze periode zal Boudewijn, naast een enkel interview met betrekking tot de LSO optredens, ook geen interviews geven.
Hij zal zich het komende jaar voornamelijk gaan toeleggen op het schrijven van nieuw materiaal.
Voor interview-aanvragen betreffende de LSO tours in mei en september 2006 graag contact opnemen met Liesbeth van Biezen, Impresariaat J. Senf. Mailadres: liesbeth.van.biezen@senf.nl
Optredens bij huwelijken, verjaardagen, feesten en partijen verzorgt Boudewijn al heel lang niet meer.
Henny echt niet hoor ::)quote:Op maandag 15 mei 2006 16:33 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Henny, Ernst en Jan spelen al jaren bij Boudewijn.
En idd, ze hebben bij Doe Maar gespeeld.
Niet meer in de live-band, nee, in tegenstelling tot Ernst Jansz en Jan Hendrix. Ooit speelden ze er wel allemaal in, Henny echter als gitarist, Piet Dekker (ook oud-Doe Maar) als bassist. Toen Dekker opstapte kwamen ze zo bij Henny Vrienten.quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:07 schreef Tijntjes het volgende:
[..]
Henny echt niet hoor ::)
dan bedoel ik dat henny niet bij boudwijn speelt
Ook Jan Pijnenburg speelt bij Boudewijn de Groot.quote:Op woensdag 17 mei 2006 17:19 schreef belsen het volgende:
[..]
Niet meer in de live-band, nee, in tegenstelling tot Ernst Jansz en Jan Hendrix. Ooit speelden ze er wel allemaal in, Henny echter als gitarist, Piet Dekker (ook oud-Doe Maar) als bassist. Toen Dekker opstapte kwamen ze zo bij Henny Vrienten.
Op de laatste plaat staat echter het nummer Eiland in de verte, waarop ze wel alle drie horen zijn.
Over Jan Pijnenburg weet ik niets, maar Piet Dekker was de eerste bassist van Doe Maar op het geflopte eerste album (met Anita en Er verandert niets). Toen hij eruit gezet was, werd zijn plek uiteindelijk ingenomen door Henny Vrienten, waarna de hits begonnen te komen.quote:Op woensdag 17 mei 2006 20:40 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ook Jan Pijnenburg speelt bij Boudewijn de Groot.
Piet Dekker (Oud Doe-Maar) zeg mij niks ?
Interessanter dan natuurlijk, welke vind je om te huilen.quote:Op donderdag 18 mei 2006 21:46 schreef J0hos het volgende:
Heb me pas recentelijk in de muziek van Boudewijn verdiept en kan sommige nummers van hem erg waarderen maar sommige vind ik ook echt om te huilen.
Mijn favorieten:
Testament
Jimmy
Zonder vrienden kan ik niet
Cinderella
Beneden alle peil
Ik heb de nummers die me niet aanstonden verwijderd van m'n computer en kan me dus zo gauw niet meer alle titels voor de geest halen. Wat ik me wel herinner is dat ik "Het land van Maas en Waal" en "Als de rook om je hoofd is verdwenen" erg slecht vond.quote:Interessanter dan natuurlijk, welke vind je om te huilen.
Als de rook...quote:Op donderdag 18 mei 2006 22:29 schreef J0hos het volgende:
[..]
Ik heb de nummers die me niet aanstonden verwijderd van m'n computer en kan me dus zo gauw niet meer alle titels voor de geest halen. Wat ik me wel herinner is dat ik "Het land van Maas en Waal" en "Als de rook om je hoofd is verdwenen" erg slecht vond.
Ik vind 'als de rook' ook een van de mindere nummers van Boudewijn. Dat ligt voor een grotendeel bij mij aan de melodie en de voor mij onbegrijpelijke tekst. De tekst pakt met niet snel.quote:Op vrijdag 19 mei 2006 08:57 schreef belsen het volgende:
[..]
Als de rook...
Een van de betere nummers in mijn oren. Het land van Maas en Waal is voor op Voor de overlevenden een redelijke albumtrack, als los nummer vind ik het zwak.
Tip van de sluier is geniaal in mijn ogen. Dat nummer verwoordt sommige gevoelens die je bij bepaalde mensen hebt voor mij heel goed.quote:Op donderdag 18 mei 2006 22:13 schreef belsen het volgende:
[..]
Interessanter dan natuurlijk, welke vind je om te huilen.
Persoonlijk ben ik totaal geen fan van het nummer Tip van de sluier, ik snap niet dat dat nummer zo gewaardeerd wordt.
Als je Cinderella leuk vindt ben ik benieuwd wat je vindt van Apocalypsquote:Op donderdag 18 mei 2006 21:46 schreef J0hos het volgende:
Heb me pas recentelijk in de muziek van Boudewijn verdiept en kan sommige nummers van hem erg waarderen maar sommige vind ik ook echt om te huilen.
Mijn favorieten:
Testament
Jimmy
Zonder vrienden kan ik niet
Cinderella
Beneden alle peil
Maar dan wel de versie zonder orkest!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 00:20 schreef Izith het volgende:
[..]
Als je Cinderella leuk vindt ben ik benieuwd wat je vindt van Apocalyps![]()
Dat is een van de nummers van Picknick.quote:
Dan moet ik hem kennen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:23 schreef belsen het volgende:
[..]
Dat is een van de nummers van Picknick.
Niet een van de beste, in mijn oren...
Maar dan wel de versie zonder orkest!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:32 schreef Izith het volgende:
Allebei dan misschien
Cinderella vind ik ook niet geniaal. Apocalyps dan weer wel
Volgens mij heeft ie ooit verteld dat het geschreven is met een soort creatief associeren, net als Wie Kan Me Nog Vertellen.quote:Op dinsdag 23 mei 2006 00:19 schreef Izith het volgende:
[..]
Ik vind 'als de rook' ook een van de mindere nummers van Boudewijn. Dat ligt voor een grotendeel bij mij aan de melodie en de voor mij onbegrijpelijke tekst. De tekst pakt met niet snel.
Ik vind zowel als de rook... als Wie kan me nog vertellen? geniaal kwa tekst. Je hoeft het niet allemaal te begrijpen......quote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:15 schreef I.R.Baboon het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ie ooit verteld dat het geschreven is met een soort creatief associeren, net als Wie Kan Me Nog Vertellen.
Die truc heeft John Lennon ook gebruikt.
Boudewijn de Grootstequote:Op dinsdag 23 mei 2006 13:51 schreef YellowLedbetter het volgende:
Boudewijn the Big
Ik sluit me helemaal aan met jou.quote:Op woensdag 24 mei 2006 10:41 schreef loehoes het volgende:
Boudewijn!![]()
Avond!![]()
Verdronken vlinder![]()
De vondeling van ameland![]()
Ja, dat kloptquote:Op woensdag 24 mei 2006 10:43 schreef Haaibaaike het volgende:
[..]
Ik sluit me helemaal aan met jou.
Maar er zijn wel zoveel mooie liedjes van Boudewijn![]()
En Picknick is het beste album van Boudewijnquote:Op dinsdag 23 mei 2006 10:23 schreef belsen het volgende:
[..]
Dat is een van de nummers van Picknick.
Niet een van de beste, in mijn oren...
Ook niet in mijn oren.quote:Op woensdag 24 mei 2006 11:21 schreef Dogbreath het volgende:
[..]
En Picknick is het beste album van Boudewijn![]()
Is idd ook een mooi nummer!quote:Op dinsdag 23 mei 2006 00:20 schreef Izith het volgende:
[..]
Als je Cinderella leuk vindt ben ik benieuwd wat je vindt van Apocalyps![]()
Maar dan wel de versie zonder orkest!quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |