quote:
Waarom niet?
Ja, ik weet niet, maar ik vind het een beetje... misselijkmakend, op de een of andere manier. Aan de ene kant snap ik die vrouwen heel goed: moeten ze nu gaan zorgen voor een kind waar ze helemaal niet op gerekend hadden en dat kost geld. En dat geld hebben ze niet (I assume). Aan de andere kant, verliezen ze er alleen geld mee? Je verliest toch ook de tijd die je zou hebben gehad als je het kind niet had laten komen, willen ze daar ook iemand voor voor de rechter slepen? En alle plannen die ze gemaakt hadden en die nu niet door kunnen gaan? Moet daar dan ook iemand voor terecht staan?
Uiteindelijk zijn zij het toch zelf geweest die niet én een condoom, én dat staafje gebruikt hebben. En uiteindelijk zijn zij het toch zelf geweest die geen abortus hebben laten plegen. Dan wordt er wel gezegd van: "soms is abortus geen keuze"... nou ja, er zullen dan wel vrouwen zijn die zich er schuldig om gaan voelen of zo, dat zal dan ook wel, maar ja, als je die abortus uiteindelijk níet wilt laten doen, heb je gewoon de consequenties van je daden te aanvaarden.
Ze hebben seks gehad met het risico dat ze zwanger zouden worden. Dat heb je altijd, ook als je een anticonceptiemiddel gebruikt.
Mja, het is wel begrijpelijk allemaal maar het doet me denken aan die zaak dat de MacDonald's aangeklaagd werd omdat de koffie te heet was en dat nergens stond aangegeven. Daar krijg ik ook zo'n nare smaak van.
"Het is misschien een druppel op de gloeiende plaat, maar het alternatief is niets doen,
en dat vind ik cynisch." - Dolf Jansen
Fotoboek