Maar als je dit nou eens vergelijkt met een ander topic, van niet eens zolang geleden, waar een jongen van 16 jaar met gebruik van een condoom sex had gehad met een meisje van 15, waarna dat meisje zwanger bleek te zijn. Ook hier koos het meisje ervoor de baby te houden, maar vond wel dat de jongen moest meebetalen aan de opvoeding.quote:Op dinsdag 12 april 2005 14:13 schreef Lienekien het volgende:
CANARIS, je blijft voorbijgaan aan het gegeven dat de vrouwen in dit geval hadden gekozen voor een voorbehoedsmiddel dat evenwel door de fout van de arts niet geïmplanteerd was en dus ook niet werkzaam kon zijn.
Dan ga je dus wel voorbij aan de nalatigheid van de arts.quote:Op dinsdag 12 april 2005 14:57 schreef CANARIS het volgende:
Gia
Juist van jouw vind ik het schrikbarend dat Abortus een optie zou zijn.
Lienekien
Nee ik ga er niet aan voorbij.
Wat ik zeg , is dat men kan proberen geen kinderen te krijgen met wat voor hulpmiddellen dan ook , maar als er dan toch een kind komt ik weiger een schade te erkennen.
Overigens doe ik dat niet alleen , maar doen dat de meeste europese rechters.
P'cies. Zo is het. En niet andersquote:Op dinsdag 12 april 2005 13:40 schreef xenobinol het volgende:
[ongenuanceerde modus]
Maar deze mensen hebben gewoon een gezond kind gekregen, na een stevig potje geneuktte hebben.
Surprise......een baby erbij, en dan ook nog een beetje gaat zitten zeiken, wat een zielige wijfen zeg
shit happens
[/ongenuaceerde modus]
Zoals ik al eerder zei: de kans bestaat altijd dat je zwanger wordt, ook al is die kans normaal heel klein.quote:Op dinsdag 12 april 2005 16:09 schreef Redux het volgende:![]()
![]()
Je laat speciaal om geen kinderen te krijgen een middel inbrengen. Je bent vervolgens in de veronderstelling dat je geen kinderen kunt krijgen. Vervolgens bedrijf je meerdere malen de liefde, en aan het eind blijkt opeens toch dat je zwanger bent. Je hebt er totaal geen rekening mee gehouden, immers, het middel wat ingebracht is zou er voor moeten zorgen dat je geen kinderen kunt krijgen. Je moet je carriere stop zetten, misschien moet je zelfs verhuizen. Je moet geld lenen, je moet vanalles regelen zodat je het kind te wereld kunt laten. En nu mag je wanneer blijkt dat de arts verkeerd zat de arts niet op zijn handelen aanspreken?![]()
![]()
![]()
Een abortus is niet altijd een keuze. Wanneer een arts verzekerd dat je niet zwanger kunt worden omdat het middel is ingebracht, is het uitstekend om dan ook de verwachting te hebben dat je niet zwanger kunt worden. Heeft niks te maken met het oud genoeg zijn om keuzes te maken.quote:Op dinsdag 12 april 2005 16:12 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
Zoals ik al eerder zei: de kans bestaat altijd dat je zwanger wordt, ook al is die kans normaal heel klein.
Als je dus oud genoeg bent om te neuken, moet je ook oud genoeg zijn om die gevolgen te aanvaarden. Een abortus kan ook nog.
Als je dit soort beslissingen nog niet kunt nemen, kun je maar beter je benen bij mekaar houden.
Dat is al eeder gezegd, maar dat argument schermt mijn eerdere post ook al af.quote:Op dinsdag 12 april 2005 16:16 schreef Redux het volgende:
[..]
Een abortus is niet altijd een keuze. Wanneer een arts verzekerd dat je niet zwanger kunt worden omdat het middel is ingebracht, is het uitstekend om dan ook de verwachting te hebben dat je niet zwanger kunt worden. Heeft niks te maken met het oud genoeg zijn om keuzes te maken.
quote:Op dinsdag 12 april 2005 16:20 schreef Redux het volgende:
Bovendien, het middel was niet eens aangebracht. Fout van de arts, en dus kun je die arts erop aanspreken.
quote:Op maandag 11 april 2005 14:57 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
De arts zou inderdaad een boete van het medisch tuchtcollege moeten krijgen vanwege ernstige nalatigheid, mits dat bewezen is. Of uit z'n functie ontzet moeten worden.
Ik zou niet weten waarom hierbij per se sprake zou moeten zijn van een financiële genoegdoening.
Dat is inderdaad een fout van de arts, ik vindt het echter te ver gaan om de kosten van de opvoeding te declareren bij de arts of organon.quote:Op dinsdag 12 april 2005 16:20 schreef Redux het volgende:
Bovendien, het middel was niet eens aangebracht. Fout van de arts, en dus kun je die arts erop aanspreken.
En waren ze er blij meequote:Op dinsdag 12 april 2005 16:51 schreef Lienekien het volgende:
Ik ken het voorbeeld van een stel dat na drie kinderen besloot dat de man zich zou laten 'helpen'. Echter, hij was wat laks in het laten controleren of hij inderdaad niet meer kon bevruchten... En daar kwam nummer vier!
Ongepland is wel wat anders dan ongewenst. In dit geval kwam dan toch nog de dochter die moeder eigenlijk altijd al had willen hebben (na drie jongens).quote:Op dinsdag 12 april 2005 16:55 schreef Lemmeb het volgende:
[..]
En waren ze er blij mee?
Lijkt me trouwens vreselijk voor zo'n kind om later te moeten horen dat je ongewenst was en je ouders er zelfs een rechtszaak voor over hadden om eea 'recht' te zetten.
Ach, niet alles in het leven gaat altijd volgens planning. Dat maakt het leven juist interessant. Bij mij gaat overigens helemaal niks zoals gepland, en mij zie je ook geen rechtzaken aanspannen.quote:Op dinsdag 12 april 2005 16:57 schreef Lienekien het volgende:
Ongepland is wel wat anders dan ongewenst.
En zo valt er altijd wel een mouw aan te passen om het kind toch met volle overgave en de beste wil van de wereld groot te kunnen brengen. Al is het maar omdat het de eerste is zonder flaporenquote:In dit geval kwam dan toch nog de dochter die moeder eigenlijk altijd al had willen hebben (na drie jongens).
Waarom dat nou weer?quote:Op dinsdag 12 april 2005 14:57 schreef CANARIS het volgende:
Gia
Juist van jouw vind ik het schrikbarend dat Abortus een optie zou zijn.
En zelfs die operaties geven geen 100% garantie, aangezien het mogelijk is dat zaad- of eileiders wee aan elkaar groeien. Sterilisatie van een man levert 1 zwangerschap op de 2000 op, bij vrouwen 1 op de 1000. Dat laatste cijfer is trouwens even betrouwbaar als een Implanon...quote:Op dinsdag 12 april 2005 13:53 schreef Lienekien het volgende:
Tja, als je echt per se nooit een kind wilt, dan zijn daar operaties voor die je 100% garantie geven.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |