Dat bedoelde ik, thxquote:
Maar het gaat hier niet om dat risico van 1%, dat de gebruiker inderdaad moet incalculeren. Het gaat hier om een middel dat niet is geïmplanteerd, dus 100% niet werkt. Dan ligt die verantwoordelijkheid toch anders.quote:Op dinsdag 12 april 2005 09:50 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Nee, want ze kunnen eraan verdienen, echter het is bekend dat anti-conceptie middelen niet 100% full proof zijn.
Je kan dus altijd nog zwanger raken, het is dus aan de gebruiker te beslissen of je dit risico wilt nemen.
Als het dan mis gaat, vindt ik dat je dan je verantwoording moet nemen.
Je besluit dan het kind te laten komen, of je laat je abborteren, klaar.
Okay.... er is de verantwoordelijkheid van de artsen die een implantaat verkeerd kunnen inbrengen (heb een mirena. Mijn huisarts had het bijv. nog nooit eerder ingebracht. Kon dus best fout gaan) en een fabrikant die wellicht een fabricage fout gemaakt kan hebben. Immers, bij de vrouwen werd het werkzame hormoon niet aangetroffen.quote:Op dinsdag 12 april 2005 09:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar het gaat hier niet om dat risico van 1%, dat de gebruiker inderdaad moet incalculeren. Het gaat hier om een middel dat niet is geïmplanteerd, dus 100% niet werkt. Dan ligt die verantwoordelijkheid toch anders.
Wat bedoel je met 'de jure'?quote:Op dinsdag 12 april 2005 10:43 schreef CANARIS het volgende:
weer een ethische zaak
Ook ik ben van Mening , dat het krijgen van een kind , De-Jure nooit een belasting mag en kan zijn.
Er mag geen garantie bestaan op het niet krijgen van kinderen. ( net als er geen garantie mag bestaan op het krijgen van gezodne kinderen)
Daarom behoort deze klacht afgewezen
Maar je mag toch een arts wel aanklagen voor nalatigheid?quote:Op dinsdag 12 april 2005 10:43 schreef CANARIS het volgende:
weer een ethische zaak
Ook ik ben van Mening , dat het krijgen van een kind , De-Jure nooit een belasting mag en kan zijn.
Er mag geen garantie bestaan op het niet krijgen van kinderen. ( net als er geen garantie mag bestaan op het krijgen van gezodne kinderen)
Daarom behoort deze klacht afgewezen
Tuurlijk, en smartegeld eisen ook. Maar eisen dat die arts de opvoeding van je kind betaalt gaat mij te ver.quote:Op dinsdag 12 april 2005 13:16 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Maar je mag toch een arts wel aanklagen voor nalatigheid?
Nee, en een ongewenst kind levert zeker ook nooit schade op bij kind en ouders....quote:Op dinsdag 12 april 2005 13:23 schreef CANARIS het volgende:
Voor mij persoonlijk hangt dat van de schade af
Wanneer de "schade" een Kind is. Nee , dan niet, want een Kind kan dejure ( :-)) geen schade zijn. dus bestaat er geen schade.
Ja, jij noemt het schade en dan zeg je vervolgens dat een kind geen schade kan zijn. Zo lust ik er nog wel een.quote:Op dinsdag 12 april 2005 13:23 schreef CANARIS het volgende:
Wanneer de "schade" een Kind is. Nee , dan niet, want een Kind kan dejure ( :-)) geen schade zijn. dus bestaat er geen schade.
Als het iemand is die per se nooit een kind wilde, zit ze nu mogelijk met een niet meer zo nieuw figuur. Ze heeft moeten bevallen, eventueel ziekenhuisopname. Allemaal emotioneel best zwaar voor iemand die niet van plan was ooit kinderen te krijgen.quote:Op dinsdag 12 april 2005 13:23 schreef CANARIS het volgende:
Tja, als je echt per se nooit een kind wilt, dan zijn daar operaties voor die je 100% garantie geven.quote:Op dinsdag 12 april 2005 13:44 schreef Gia het volgende:
[..]
Als het iemand is die per se nooit een kind wilde, zit ze nu mogelijk met een niet meer zo nieuw figuur. Ze heeft moeten bevallen, eventueel ziekenhuisopname. Allemaal emotioneel best zwaar voor iemand die niet van plan was ooit kinderen te krijgen.
(...)
De vraag is volgens mij of een kind dat je niet hebt gewild kan worden aangemerkt als ernstig gevolg van nalatigheid.quote:Op dinsdag 12 april 2005 13:40 schreef xenobinol het volgende:
Artsen maken wel vaker fouten, mensen maken tenslotte fouten.
Als nou blijkt dat er sprake is van grove nalatigheid of ernstige gevolgen, b.v. je zit voor de rest van je leven in een rolstoel of raakt ernstig verminkt.
Dan vindt ik dat je recht heb op een schade vergoeding.
(...)
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |