abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26164995
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 09:47 schreef Lienekien het volgende:

[..]

100% i.p.v. 1%!
Dat bedoelde ik, thx
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  dinsdag 12 april 2005 @ 09:53:21 #102
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_26165041
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 09:50 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nee, want ze kunnen eraan verdienen, echter het is bekend dat anti-conceptie middelen niet 100% full proof zijn.
Je kan dus altijd nog zwanger raken, het is dus aan de gebruiker te beslissen of je dit risico wilt nemen.
Als het dan mis gaat, vindt ik dat je dan je verantwoording moet nemen.
Je besluit dan het kind te laten komen, of je laat je abborteren, klaar.
Maar het gaat hier niet om dat risico van 1%, dat de gebruiker inderdaad moet incalculeren. Het gaat hier om een middel dat niet is geïmplanteerd, dus 100% niet werkt. Dan ligt die verantwoordelijkheid toch anders.
The love you take is equal to the love you make.
pi_26165172
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 09:53 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar het gaat hier niet om dat risico van 1%, dat de gebruiker inderdaad moet incalculeren. Het gaat hier om een middel dat niet is geïmplanteerd, dus 100% niet werkt. Dan ligt die verantwoordelijkheid toch anders.
Okay.... er is de verantwoordelijkheid van de artsen die een implantaat verkeerd kunnen inbrengen (heb een mirena. Mijn huisarts had het bijv. nog nooit eerder ingebracht. Kon dus best fout gaan) en een fabrikant die wellicht een fabricage fout gemaakt kan hebben. Immers, bij de vrouwen werd het werkzame hormoon niet aangetroffen.
Maar dan nog heb je als moeder de verantwoording over het welbevinden van je kind. En ook als je als kind niet gepland was wil je je toch welkom voelen. Als je eigen ouders liever hebben dat een ander voor jouw opvoeding betaald geeft dat niet echt een lekker beeld, lijkt me.
Dan word je opgevoed door iemand die daar niet alle verantwoordelijkheid voor wil dragen. Tegen wil en dank.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  dinsdag 12 april 2005 @ 10:07:38 #104
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_26165297
De schadevergoeding telt als erkenning dat er een fout is gemaakt. Dat neemt niet weg dat de ouders nog steeds het overgrote deel van de verantwoordelijkheid voor hun kind dragen. En ik zie niet hoe het kind zich daardoor minder welkom zal voelen. Dat zit 'm meer in hoe de ouders in het reine zijn gekomen met een ongepland kind.
pi_26165940
weer een ethische zaak

Ook ik ben van Mening , dat het krijgen van een kind , De-Jure nooit een belasting mag en kan zijn.
Er mag geen garantie bestaan op het niet krijgen van kinderen. ( net als er geen garantie mag bestaan op het krijgen van gezodne kinderen)

Daarom behoort deze klacht afgewezen
pi_26165945
nou...... je ouders procederen zelfs als je er bent nog omdat je er niet had moeten zijn. Dat is geen idee dat ik mijn kind ooit mee zou willen geven.
Maar okay, het punt is natuurlijk dat hier mensen zijn die wel de verantwoording voor anticonceptie hebben genomen die buiten hun eigen schuld, en waarschijnlijk aantoonbaar, niet 99% werkte.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
  dinsdag 12 april 2005 @ 12:46:44 #107
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_26168500
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 10:43 schreef CANARIS het volgende:
weer een ethische zaak

Ook ik ben van Mening , dat het krijgen van een kind , De-Jure nooit een belasting mag en kan zijn.
Er mag geen garantie bestaan op het niet krijgen van kinderen. ( net als er geen garantie mag bestaan op het krijgen van gezodne kinderen)

Wat bedoel je met 'de jure'?
pi_26168947
volgens de wet
  dinsdag 12 april 2005 @ 13:16:23 #109
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_26169171
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 10:43 schreef CANARIS het volgende:
weer een ethische zaak

Maar je mag toch een arts wel aanklagen voor nalatigheid?
  dinsdag 12 april 2005 @ 13:22:46 #110
3542 Gia
User under construction
pi_26169361
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 13:16 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Maar je mag toch een arts wel aanklagen voor nalatigheid?
Tuurlijk, en smartegeld eisen ook. Maar eisen dat die arts de opvoeding van je kind betaalt gaat mij te ver.
pi_26169377
Voor mij persoonlijk hangt dat van de schade af

Wanneer de "schade" een Kind is. Nee , dan niet, want een Kind kan dejure ( :-)) geen schade zijn. dus bestaat er geen schade.
pi_26169440
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 13:23 schreef CANARIS het volgende:

Wanneer de "schade" een Kind is. Nee , dan niet, want een Kind kan dejure ( :-)) geen schade zijn. dus bestaat er geen schade.
Nee, en een ongewenst kind levert zeker ook nooit schade op bij kind en ouders....
I'm just a Soul whose Intentions are Good
  dinsdag 12 april 2005 @ 13:30:19 #113
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_26169552
quote:

Ja, jij noemt het schade en dan zeg je vervolgens dat een kind geen schade kan zijn. Zo lust ik er nog wel een.

Noem het dan ongewenst gevolg. Ben je de jure ook van 'schade' af.

Feit blijft dat de arts een fout heeft gemaakt en daarvoor aansprakelijk kan worden gesteld.
pi_26169668
Nee, en een ongewenst kind levert zeker ook nooit schade op bij kind en ouders

Leg maar uit
pi_26169800
Artsen maken wel vaker fouten, mensen maken tenslotte fouten.
Als nou blijkt dat er sprake is van grove nalatigheid of ernstige gevolgen, b.v. je zit voor de rest van je leven in een rolstoel of raakt ernstig verminkt.
Dan vindt ik dat je recht heb op een schade vergoeding.
[ongenuanceerde modus]
Maar deze mensen hebben gewoon een gezond kind gekregen, na een stevig potje geneukt te hebben.
Surprise...... een baby erbij, en dan ook nog een beetje gaat zitten zeiken, wat een zielige wijfen zeg shit happens
[/ongenuaceerde modus]
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  dinsdag 12 april 2005 @ 13:44:04 #116
3542 Gia
User under construction
pi_26169883
quote:

Als het iemand is die per se nooit een kind wilde, zit ze nu mogelijk met een niet meer zo nieuw figuur. Ze heeft moeten bevallen, eventueel ziekenhuisopname. Allemaal emotioneel best zwaar voor iemand die niet van plan was ooit kinderen te krijgen.

Daar mag wmb smartegeld voor betaald worden.

Voor het kind zelf niet. Ze hebben er tenslotte zelf voor gekozen het kind geboren te laten worden en het te houden.
  dinsdag 12 april 2005 @ 13:53:30 #117
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_26170078
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 13:44 schreef Gia het volgende:

[..]

Als het iemand is die per se nooit een kind wilde, zit ze nu mogelijk met een niet meer zo nieuw figuur. Ze heeft moeten bevallen, eventueel ziekenhuisopname. Allemaal emotioneel best zwaar voor iemand die niet van plan was ooit kinderen te krijgen.

(...)
Tja, als je echt per se nooit een kind wilt, dan zijn daar operaties voor die je 100% garantie geven.
  dinsdag 12 april 2005 @ 13:55:30 #118
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_26170124
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 13:40 schreef xenobinol het volgende:
Artsen maken wel vaker fouten, mensen maken tenslotte fouten.
Als nou blijkt dat er sprake is van grove nalatigheid of ernstige gevolgen, b.v. je zit voor de rest van je leven in een rolstoel of raakt ernstig verminkt.
Dan vindt ik dat je recht heb op een schade vergoeding.
(...)
De vraag is volgens mij of een kind dat je niet hebt gewild kan worden aangemerkt als ernstig gevolg van nalatigheid.
pi_26170406

Daar mag wmb smartegeld voor betaald worden.

einde quote

En precies daar knelt de schoen , want daar kan ik hjet niet mee eens zijn.
Dat is hetzelfde wanneer iemand bang voor poep is , en zijn ouders verklaagd omdat hij elke dag moet scheiten.

Een Kind krijgen is een van de oerregels die wij mensen kennen en accepteren. Als je copuleert kan je een kind krijgen.

Een Kind krijgen is geen belasting en mag geen belasting zijn. Ook niet als dat niet in planing stond.

Je schopt er pandoras doos mee open
  dinsdag 12 april 2005 @ 14:13:00 #120
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_26170491
CANARIS, je blijft voorbijgaan aan het gegeven dat de vrouwen in dit geval hadden gekozen voor een voorbehoedsmiddel dat evenwel door de fout van de arts niet geïmplanteerd was en dus ook niet werkzaam kon zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')