abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26373668
Op die foto zit ik op 5. Dat is geloof ik ook voor de rest van het seizoen mijn plekje. Eerst zat ik op 1 en later, toen we in een blok op boeg zaten wegens technische mankementen, op 2.

Overigens is het toch bijna elk jaar zo dat Nereus een grote selectie van meer dan 100 man heeft?
Wij begonnen met 9, en daar ging er één van weg. (een ex-nerïed die eerlijk gezegd geen winnaarsmentaliteit naar voren kon brengen)

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 20-04-2005 14:20:48 ]
  woensdag 20 april 2005 @ 14:28:24 #52
30733 horney_dorney
Illiud Latine dici non potest
pi_26374974
Een prognose van plaats 1 t/m 6 is bij eerstejaars wel erg link zeg :p Anyway, wederom succes gewenst.

En Nederlands roeiwater is slecht, maar dat bosbaan water is significant smeriger dan Amstel water om maar ff wat te noemen..en dat zegt wat...Maar 't is allemaal weer heel hoor..
Jesus loves you...everyone else thinks you're an asshole
http://www.evertdoorn.nl
http://www.evertdoorn.nl/blog
pi_26375166
Die moet je ook niet te serieus nemen (wij staan in ozne prognoses bijvoorbeeld altijd op 1 )
  woensdag 20 april 2005 @ 19:06:05 #54
30733 horney_dorney
pi_26382402
haha...dat lijkt me de juiste instelling!
pi_26396922
quote:
Op woensdag 20 april 2005 13:11 schreef ocf81 het volgende:
Overigens vroeg ik me af waarom Nereus heeft eigenlijk twee boten meevaren bij het EYK in het zware klassement? Als ze bijna even goed zouden zijn (dat lijkt nu neit het geval te zijn, maar toch) zouden ze punten van elkaar afsnoepen, waardoor ze uiteindelijk minder kans op de overwinning zouden hebben dan wanneer ze één boot mee zouden laten doen.
Waarschijnlijk omdat dat hele klassement Nereus geen ruk kan schelen. Door nu 16 zware eerstejaars te hebben (en zowiezo elk jaar er 12 te hebben) zijn zij wel verzekerd van een volwaardige ouderejaars sectie. Zeg maar 3 tot 4 verenigings achten bij de eerste 2 zware divisies op Heineken en Head.
  donderdag 21 april 2005 @ 10:11:44 #56
30733 horney_dorney
pi_26397515
Het 1e jaarsklassement is er sinds de aanpassing in seizoen 2001-2002 wel een flink stuk interessanter op geworden doordat de ej's nu iedere wedstrijd tegen elkaar varen in plaats van dat het veld gefragmenteerd wordt door het wegpromoveren. En de promotie eromheen (verslaggeving op NL Roei en in het blad Roeien) is ook goed. Ik denk dus dat het voor de Nereus sjaars, de coaches misschien in mindere mate, zeker wel interessant is.

Doorstroming is natuurlijk ook van groot belang. Maar bij meerdere verenigingen zie je dat, als de selectie het toelaat, er extra 1e jrs viertjes meevaren. Bij Nereus is de selectie dusdanig groot en goed dat het toelaatbaar is. En als je dat qua resources (coaching, materiaal, etc) kan hebben, is je basis voor de toekomst inderdaad veel groter.

Ik moet zeggen dat de manier waarop Nereus de boel heeft geregeld erg goed is, niets dan lof..
pi_26398574
Na de loting gezien te hebben toch maar de beoogde uitslag aangepast:

1 Euros
2 Nereus 1
3 Proteus
4 Vidar
5 Nereus 2
6 Skadi

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2005 11:04:14 ]
  donderdag 21 april 2005 @ 13:07:31 #58
30733 horney_dorney
pi_26401460
Hey, waar is Skøll?
pi_26403255
Die gaan hard genoeg voor een 3e plaats in een voorronde, maar dat is helaas niet goed genoeg voor de A finale. Als ze geluk hebben halen ze het (net) wel

[ Bericht 18% gewijzigd door #ANONIEM op 21-04-2005 14:28:58 ]
pi_26433263
Vandaag langs de conditietest geweest. Ik heb vrijwel spek en ik ben in bloedvoerm

Randstad here we come!
pi_26433462
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 17:22 schreef Chielus het volgende:

Zeker omdat het competieroeien steeds meer de bakermat van het wedstrijdroeien blijkt te zijn.
Wat een onzin! Ik ben de laatste om te ontkennen dat competitieroeien leuk of hbelangrijk is, immers de competitieroeiers drinken het geld bijelkaar waarvan al dat geels gekocht kan worden, maar het is een teken van zwakte voor je vereniging wanneer je wedstrijdroeiers eerst compo waren. Wil dus zeggen dat jouw vereniging eerstejaars dus niet goed genoeg kan motiveren om in hun eerstejaar "in training" te gaan. Tijdens het competitiejaar zien ze dan dat het toch wel gaaf is en dan komen ze in hun tweede jaar nog aankakken! Ben je dus een jaar kwijt plus dat je wedstrijdcoach allerlei aangeleerde fouten uit je haal mag gaan proberen te halen!

Volgens mij was het Koos Maasdijk die ooit sprak "competitie-roeiers zijn net insekten: zodra het mooi weer wordt krijg je er last van".

[ Bericht 0% gewijzigd door hierbenikalweer op 22-04-2005 15:35:24 (dubbele ontkenningen) ]
  FOK!fossiel zaterdag 23 april 2005 @ 16:25:21 #62
1455 Keroppi
kool kikker
pi_26455565
Tsja nu generaliseer je het competitie-roeien ook een beetje. Want mijn compo-ploegje was ook in de wintermaanden drie keer per week op het water te vinden. En bij vaarverbod werd er een alternatieve training geregeld.

Maar verder geef ik je ook gelijk hoor, het meeste competitie-roeien is een beetje mooi weer roeien. En als ik sommige C4+ teams zag op bijvoorbeeld een Oocuz-openingstournooi... ja dan kan ik die schamperende opmerkingen van de wedstrijdroeiers ook wel ergens begrijpen...
Chick on a mission
  zondag 24 april 2005 @ 03:47:28 #63
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_26467355
quote:
Op donderdag 21 april 2005 11:02 schreef ocf81 het volgende:
Na de loting gezien te hebben toch maar de beoogde uitslag aangepast:

1 Euros
2 Nereus 1
3 Proteus
4 Vidar
5 Nereus 2
6 Skadi
Oef, dat valt een beetje tegen he, op een bootlengte gezet worden door Vidar,
Maar goed, over 2 weken is er weer een kans.
Save the cheerleader. Save the World.
Dream as if you'll live forever. Live as if you'll die today James Dean
  zondag 24 april 2005 @ 10:34:51 #64
30733 horney_dorney
pi_26468895
maar dit is de prognose voor het ej8+ veld wat vanmiddag wordt gevaren..aanzien ik hier nereus 1 in zie? 8 seconden lijkt trouwens op 2 lengtes.
  zondag 24 april 2005 @ 10:43:26 #65
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_26469012
quote:
Op zondag 24 april 2005 10:34 schreef horney_dorney het volgende:
maar dit is de prognose voor het ej8+ veld wat vanmiddag wordt gevaren..aanzien ik hier nereus 1 in zie? 8 seconden lijkt trouwens op 2 lengtes.
je hebt gelijk, dit is voor het eyk, mijn fout.
  zondag 24 april 2005 @ 22:14:40 #66
30733 horney_dorney
pi_26485227
Tsja ik heb de wedstrijd gezien en deze prognose kan ook overboord..
pi_26485741
quote:
Op zondag 24 april 2005 03:47 schreef Chielus het volgende:

[..]

Oef, dat valt een beetje tegen he, op een bootlengte gezet worden door Vidar,
Maar goed, over 2 weken is er weer een kans.
Inderdaad. Allemachtig wat gingen onze zware mannen hard ...

De overwinning was ze uiteraard erg gegund, maar het maakte onze 2e plaats (ondanks een eindsprint van zo'n 600m) nog een beetje zuurder ....
pi_26486093
Hmm, de voorwedstrijd ging vlgens plan, maar in de finale waren wij toch enigzins teweinig aan het roeien, en te veel aan het reuepen ofzo. Hetzelfde "overkwam" ons zaterdag ook al. I'm not amused
  zondag 24 april 2005 @ 22:51:47 #69
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_26486113
quote:
Op zondag 24 april 2005 22:35 schreef SpiritX het volgende:

[..]

Inderdaad. Allemachtig wat gingen onze zware mannen hard ...

De overwinning was ze uiteraard erg gegund, maar het maakte onze 2e plaats (ondanks een eindsprint van zo'n 600m) nog een beetje zuurder ....
scheelde maar een seconde hoorde ik
  zondag 24 april 2005 @ 22:57:10 #70
30733 horney_dorney
pi_26486267
Mooie races, de bosbaan was als vanouds wel weer een ontzettende bitch want baan 1 ten opzichte van baan 6 lag toch wel ff flink wat lekkerder qua wind
  zondag 24 april 2005 @ 23:00:38 #71
16447 Chielus
Dial M for me.
pi_26486371
Als je ziet dat Proteus bij EJL8 wint op zondag terwijl ze de rest van het seizoen nog geen deuk in een pakje boter hebben gevaren is dat idd redelijk strange.
pi_26491289
quote:
Op zondag 24 april 2005 23:00 schreef Chielus het volgende:
Als je ziet dat Proteus bij EJL8 wint op zondag terwijl ze de rest van het seizoen nog geen deuk in een pakje boter hebben gevaren is dat idd redelijk strange.
Het verraste me inderdaad behoorlijk. Bij de voorwedstrijden hadden ze nog moeite om de A-finale te halen en hebben we ze op 7 seconden gepakt.....
Moet ik wel bij vertellen dat wij toen ook stukken beter aan het roeien waren dan 's middags, maar toch....
pi_26494359
Afgelopen zaterdag heb ik ook randstad gevaren in een boord vier zonder stuur. We zaten meteen in de A-finale. Er deden maar 6 boten mee. We zijn zwaar laatste geworden We lagen gewoon een bootlengte achter Ondanks de slechte prestatie was het wel leuk en gezellig

Over een paar weken de hollandia. Hopelijk gaat het dan beter. Nog even goed trainen komende weken.
pi_26495512
als ik het goed begrijp vallen de prestaties van de wedstro's hier nogal tegen en dus moet de eer worden hooggehouden door nota bene een comp. wij haden blik/ taart bij de AA race HCl4* en na afloop werd er in het zonnetje menig (bier)blik getrokken.
terwijl de beste helft van onze vloot bij de randstad lag (6 skiffs, 4 tweeen, 2 vieren en een 8) en daar zeer tegenvallend presteerde kwamen wij tot de conclusie dat we het als compen toch beter hadden bekeken.
  FOK!fossiel maandag 25 april 2005 @ 15:49:43 #75
1455 Keroppi
kool kikker
pi_26499453
Oh ik ga trouwens meedoen met een onderzoek van TNO naar een roei-coach-meter.

Heel veel informatie heb ik er nog niet over gehad (ze doen ook een beetje geheimzinnig daar bij TNO) maar het schijnt een apparaatje te zijn die door middel van tril- dan wel visuele signalen ervoor zorgt dat je haal op de ergometer (ja dat dan weer wel) verbeterd wordt.

En ze zochten een leuk stelletje competitie vrouwen (waarom geen mannen? ik heb geen idee) die wel voldoende fanatiek en gecoached trainde. Geen wedstrijdroeiers want daar valt blijkbaar te weinig aan te verbeteren.

Dus half mei ga ik een dagje met een vriendin naar TNO, gaan we iets van 10x tien minuten ergometeren en lopen 65 euro rijker het pand weer uit.

Ben benieuwd of zo'n ding helpt, zijn er al eigenlijk vergelijkbare apparaten op de markt?
Chick on a mission
pi_26499800
quote:
Op maandag 25 april 2005 15:49 schreef Keroppi het volgende:
En ze zochten een leuk stelletje vrouwen (waarom geen mannen? ik heb geen idee)
Dus half mei ga ik een dagje met een vriendin naar TNO.
TNO = Delftenaren = overschot mannen = op zoek naar vrouwen of
aan de roeihaal van vrouwen valt gewoon meer te verbeteren ...
pi_26502056
10x10 minuten, zal wel niet al te veel max zijn, dat is wel redelijk zwaar.
  FOK!fossiel dinsdag 26 april 2005 @ 14:27:00 #78
1455 Keroppi
kool kikker
pi_26519731
quote:
Op maandag 25 april 2005 16:02 schreef nogeenmaarten het volgende:

[..]

TNO = Delftenaren = overschot mannen = op zoek naar vrouwen of
aan de roeihaal van vrouwen valt gewoon meer te verbeteren ...
Het is in Soesterdijk, niet in Rijswijk, dus het gehalte Delftenaren zal wel iets lager liggen.

En het is op 70% van je kracht roeien, niet maximaal. En verspreid over een hele dag. Dus alle tijd om bij te komen tussendoor
Chick on a mission
pi_26620060
quote:
Op dinsdag 19 april 2005 20:55 schreef horney_dorney het volgende:
een kieltje is ook verplicht bij C4 neem ik aan?
Overigens, die Bosbaan is me toch een ranzige bak water zeg...na de skoll cup 's avonds ingevallen bij een training van onze lichte sjaars; ik had eerder m'n hand opengehaald en dat is dankzij dat slootwater behoorlijk gaan ontsteken
Ik heb er nu ook last van ondanks dat ik de gevoelige gebieden had afgeplakt ter bescherming
  FOK!fossiel dinsdag 3 mei 2005 @ 10:21:25 #80
1455 Keroppi
kool kikker
pi_26688366
Op trainingskamp had ik ook blaren, en ja je handen komen toch ook in contact met het water.

Gevolg: mijn middelvinger van mijn rechterhand was echt 2x zo dik geworden. De huid stond er helemaal strak gespannnen om heen en ik kon 'm nauwelijks buigen. Bovendien had ik last van roodheid die over mijn hele hand uitstraalde.
Gelijk de volgende dag naar de huisarts en een smal-spectrum antibiotica kuur (van die dikke enge capsule pillen ) meegekregen.
En het was binnen 3 dagen helemaal weg (en natuurlijk ben ik een brave patient en heb ik netjes het kuurtje afgemaakt ivm de resistentie
Chick on a mission
pi_26727705
*kuch* ik ben stuk *kuch* (rug)

betekent dat het seizoen wel op onze buik geschreven kan worden tenzij we alles na de hollandia winnen en nereus 1 eens materiaalpech heeft.

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 04-05-2005 14:57:16 ]
pi_26735839
quote:
Op woensdag 4 mei 2005 14:56 schreef ocf81 het volgende:
*kuch* ik ben stuk *kuch* (rug)

betekent dat het seizoen wel op onze buik geschreven kan worden tenzij we alles na de hollandia winnen en nereus 1 eens materiaalpech heeft.
Dat is balen voor je! Ik neem aan dat de rest van je ploeg wel start met een vervanger, of gaat er een viertje het water op? Wanneer ben je waarschijnlijk weer hersteld?

Hier begint het ook al weer te kriebelen: de velden (LB1x en LN1x) liggen aardig gevuld, met flink wat snelle skiffeurs. Ik heb er zin an!
pi_26740156
Hoe stuk moet ik nog zien, misschien roei ik mee. De fysio moet uitsluisel gaan bieden, maar vandaag was het te laat om nog langs te kunnen komen, en omdat het morgen hemelvaart is kan het vrijdag pas, als ik er een kan vinden met een gaatje.
  vrijdag 6 mei 2005 @ 08:29:47 #84
30733 horney_dorney
pi_26771445
Oei da's inderdaad klote zeg...

the_bbk, ik ga za. ff kijken omdat een maatje van me meeroeit in het LN1x veld
  FOK!fossiel zaterdag 7 mei 2005 @ 15:34:37 #85
1455 Keroppi
kool kikker
pi_26803014
Hmmm niet zo'n prettig weer voor een 4,5 km morgen
Chick on a mission
pi_26818114
quote:
Op zaterdag 7 mei 2005 15:34 schreef Keroppi het volgende:
Hmmm niet zo'n prettig weer voor een 4,5 km morgen
Jawel, het zonnetje schijnt hier op dit moment al hoor!
  FOK!fossiel zondag 8 mei 2005 @ 17:27:38 #87
1455 Keroppi
kool kikker
pi_26828771
Nou het weer op de PE in 't lang viel me inderdaad reuze mee. Tuurlijk zaten er windvlagen bij waar je niet vrolijk van werd, maar over het algemeen was het goed te doen.

En ja we zijn WEER achter Nereus 1 geeindigd, het zou ook eens anders zijn (Maarrrrr dat betekend wel dat we IN DE OOCUZ FINALE ZITTEN! )

In ons lieve logge Cviertje hebben we na een ingenieuze vliegende start (light, 5 hallen driekwart waarbij we accellereerden van 60 naar 100 %) hadden we binnen 50 meter al de eerste boot gebumpt, en vervolgens, onder het toeziend oog van coach + ouders en broertjes, 4,5 km doorgebeukt waarbij we nog 2 bootjes achter ons lieten.

Op een gegeven moment kon ik zelf echt niet meer, maar toen zag ik daar het bordje "4000" in de kant. Nou ik heb toen echt alle restjes bij elkaar geschraapt om die laatste 500 meter alles eruit te gooien.

Resultaat: 21.59.77 (onder de 22 minuten ) en zelfs 2 seconden sneller dan 1 van de herenploegen waarmee we onze toewijzingsboot delen
Nummer drie kwam een volle minuut later over de finish peddelen.

Tot zover het verslag van uw compo-dame
Chick on a mission
  FOK!fossiel zondag 8 mei 2005 @ 19:03:09 #88
1455 Keroppi
kool kikker
pi_26830937
Correctie correctie correctie

We zijn in onze poule WEL als eerste geeindigd. Dus ondanks hun blaffende vis waren de dames van Nereus toch 20 seconden langzamer. Het was Nereus 100 die in hun poule een goede tijd hadden neergezet.

Een beetje jammer is alleen dat een andere Orca ploeg (onze grote concurentes en ook nog eens best kleine meisjes) de dagtijd hebben neergezet en dus grandioos hebben gewonnen. Leuk voor hun, dat absoluut, maar we waren zo graag de snelste ploeg van Orca
Chick on a mission
pi_26838655
Verslag van uw eerstejaars eurosfanaat tijdens de Hollandia:
Ik was toch heel, dus ik mocht meeroeien. Helaas ging iemand anders stuk zo net na de start die nog wel voor de vorm mee kon peddelen, maar neit heel erg veel kracht meer kon leveren. Dus zo verloren we de A finale van de B8+, en word onze beginnelingenstatus nog eens met minimaal een weekje verlengd
Overigens vond ik het redelijk goed om met 7 man een een beetje 4e te worden
De volgende dag stapte onze coach in als vervanger (heeft alleen maar gesculld in zijn wedstrijdcarrièrre, en mocht dus meedoen) En we werden 2e in de A finale omdat Nereus 1 als een formule 1 auto kwam opzetten in de eindsprint, en net met 0.15 sec van ons heeft gewonnen. Een fotofinish dus, ware het niet dat de foto niet gereproduceerd kon worden wegens een defect. Bummer, als je de heel race hebt voorgelegen.
Maar: We're back in the game met onze nieuwe boot voor zware mannen (en dus geen lichtepikkengeel meer voor ons) en we gaan ze een poepie laten ruiken bij de ARB! Afhankelijk van de blessureperikelen starten we misschien ook de Triton lustrum, maar de beslissing moeten we uitstellen tot we meer weten van de status van onze nummer 7.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-05-2005 22:56:53 ]
  maandag 9 mei 2005 @ 08:41:59 #90
30733 horney_dorney
pi_26844445
yep ik zag de uitslagen....da's wel echt close zeg 0,15 sec. Lagen jullie de verdere race voor? Moet wel ongelofelijk spannend zijn geweest.

Keroppi, ook een leuk verslag Zo te horen zijn julile redelijk fanatiek!

Ben ik weer helemaal up-to-date
pi_26877337
De foto's van de PEiL staan op de Proteus-site. Kan je jezelf aanwijzen Keroppi?
  FOK!fossiel dinsdag 10 mei 2005 @ 12:32:26 #92
1455 Keroppi
kool kikker
pi_26879536
quote:
Op dinsdag 10 mei 2005 11:11 schreef nogeenmaarten het volgende:
De foto's van de PEiL staan op de Proteus-site. Kan je jezelf aanwijzen Keroppi?
Nou ik heb zitten kijken, en de foto's springen van blok 2 heren Cviertjes naar blok 3. Dus de dames hebben ze niet meer op de foto gezet ofzo?

Ik heb even geen tijd om alle foto's langs te lopen, maar mocht je dames in een rode boot met Orca shirts uit blok 2 zien (rugnummer 246) dan zijn wij dat. Maar ik heb het idee dat ze ons gewoon vergeten zijn
Chick on a mission
pi_26880074
er zijn volgens mij alleen dames 4+ van orca gefotografeerd. wij zaten ook in blok 2 en waarschijnlijk heb ik je dus helemaal niet voorbij zien komen. blaffende vis van nereus heb ik overigens wel zien varen, maar dat was volgens mij in blok 1.
  FOK!fossiel dinsdag 10 mei 2005 @ 15:01:42 #94
1455 Keroppi
kool kikker
pi_26884024
Ze geven die boot gewoon door onder de drie beste ploegen. Dus Nereus Dames 1, Dames 2 en Heren 1 mogen er in roeien.

Van de ene kant snap ik het wel, dat ze niet al die Cviertjes op de foto gaan zetten, maar het is wel jammer. Gelukkig heeft onze fanbase aan de kant ook foto's gemaakt, dus wie weet kan ik die over een tijdje showen
Chick on a mission
pi_26900389
de foto's kunnen leerzaam zijn. vooral foto's van vlak voor de inpik. je kan precies zien waar iedereen mee bezig is. bij ons kijkt er altijd iemand in de lens van de camera. verder roeien we als er een camera in beeld is altijd eventjes wat netter ...
zoek de verschillen en stel uw diagnose:
http://www.proteus.tudelf(...)A%2D8DD5DAAD7C5D14BB (weet niet of dit werkt, het is iig p6 bij de peilfoto's)
er is bijvoorbeeld een oud boordroeier in de ploeg.
  woensdag 11 mei 2005 @ 09:57:00 #96
30733 horney_dorney
pi_26905495
hahaha, cool Nummer 2 is de boordroeier? Nummer 3 zit er naast. Bovendien mag íe z'n armen wat meer strekken, is nu al redelijk aan het 'hangen'.

Maar goed, het is natuurlijk heeeel makkelijk om op een foto commentaar te geven (ik zou geen foto durven zien van mijn eigen roeien op dit moment); zelfs bij Olympische roeiers kun je wel dingen aanmerken. Moet zeggen dat het er verder allemaal best ok uitziet
pi_26906948
goede analyse. nr2 is idd een oud gyas boordroeier. we waren redelijk geschrokken van de foto, maar dat het veel erger kan bewijzen onze enige tegenstanders in het HCl4* veld, die een paar foto's verderop te zien zijn. geen idee waarmee ze bezig zijn, maar aan de gezichten te zien hebben ze het er knap moeilijk mee. verder valt een foto eerder op dat onze stuur niet onder de indruk was en zat in te dutten. foto's zijn echt een enorme bron van informatie.

vandaag de ringvaart. straks naar delft om mijn vriendin D8x te verwelkomen.
  woensdag 11 mei 2005 @ 12:01:19 #98
30733 horney_dorney
pi_26908870
ok doe ff de groeten aan de dames8 van Skøll, ik ken wat mensen
pi_26909095
Nog mensen hier op de Triton Lustrum a.s. zondag?
pi_26909309
Hmm, helaasch is onze nummer 7 nog steeds stuk, dus we gaan niet.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')