zeker. bijna elke zondagavond te zien op The Box classics.quote:Op maandag 11 april 2005 09:12 schreef bartrid het volgende:
is het trouwens Feargal Sharkey met a good heart?
Goed bezig UIO, ik zou je er bijna een punt voor geven!quote:Op maandag 11 april 2005 10:20 schreef UIO_AMS het volgende:
sterk, je verwijdert wat tvp's om er vervolgens zelf één neer te zetten (wees niet ongerust, het topic blijft in je MyAT)
He looks, he "goks", he scores!quote:
ik kom niet verder danquote:Op maandag 11 april 2005 11:38 schreef Z het volgende:
Geloof het of niet maar op aanraden van een indie-site luister ik nu naar deze R&B mevrouw. Oftewel, wie is dit?
[afbeelding]
Dat doet ie ook eigenlijk. De eerste keer dat ik hem zag was in Brussel, de Botanique. Ik wist niet goed hoe hij eruit zag maar ik kwam wel drie keer een beetje verslonst figuur tegen in de gang, ach, brussel denk je, dat kan gewoon hier. Bleek het Damien Rice te zijnquote:Op maandag 11 april 2005 11:29 schreef Z het volgende:
Ik ken hem alleen van de verhalen dat hij er een beetje als een zwerver uitziet ...
M.I.A. misschien?quote:Op maandag 11 april 2005 11:38 schreef Z het volgende:
Geloof het of niet maar op aanraden van een indie-site luister ik nu naar deze R&B mevrouw. Oftewel, wie is dit?
[afbeelding]
Oei, doe mij ook een extra plaatjequote:Op maandag 11 april 2005 11:59 schreef Z het volgende:
En nog een extra plaatje voor timbob
[afbeelding]
quote:Op maandag 11 april 2005 12:06 schreef bigshadow het volgende:
[..]
Oei, doe mij ook een extra plaatje![]()
Nee, Scrutinizer heeft al het goede antwoord gegeven, spelfouten daargelaten.quote:Op maandag 11 april 2005 12:09 schreef RoofingBurner het volgende:
Shirley Valentine?
quote:Biography
The weirdest novelty record to hit the Top Forty — indeed, a strong candidate for the weirdest hit record of any kind, period —'s "
![]()
" Against a clomp-clomp tambourine beat,
spoke-chanted his manic-depressive tale of failed romance, the vocals suddenly speeding up into an unsettlingly cheerful giddiness as sirens revved up in the background. Not a single note of music was played or sung throughout the track, which zoomed up to #3 in the summer of 1966. The implications of a song in which the narrator describes himself going crazy and being carted off to the loony bin selling a million copies had unsettling implications for a nation that prides itself on its stability and character. It engendered great controversy and only stayed in the Top Twenty for five weeks, partially because many radio stations withdrew the record from their playlists, possibly because of complaints from concerned parents and other righteous citizens.
Ik lees nu de recensie van haar album daar, heeft op zich wel een aantal rake opmerkingen.quote:Op maandag 11 april 2005 12:16 schreef Z het volgende:
Niets Grobbel, ik vind er ook niets aan, maar iemand bij www.stylusmagazine.com was nogal onder de indruk, vandaar mijn interesse.
http://www.stylusmagazine.com/review.php?ID=2888quote:Lemme go through and give you the indie-centric rundown. “Piece of Dis” is super-disco (disco! Retro! LCD Soundsystem!) and has all this great clapping, like some K Records 7”. “Long As You Come Home” is neo-soul with super-hard beats, because it’s for the ladies and the gentlemen, like Sleater-Kinney. (Note: not really.) “Blah Blah Blah” has a posthumous guest verse from Dirt McGirt, aka the ODB (totally cool! Played a Vice show! Rebellious and crazy, like Wesley Willis, who Chicago indie kids discovered!) and is pretty much exactly like Rachel Stevens’ “Sweet Dreams My L.A. Ex” (UK mainstream pop is OK because the UK is like a little college town overseas!) but with different vocals. “Playa” is a lot like Michael Jackson, and we all like Thriller, right? Piano-based slammer “I Want You Dead” is a key touchstone here, a less-campy “Dracula’s Wedding” (Outkast again! Except the less hip-hoppy, i.e. better, side!) or a more violent Fiona Apple or a female version of “Prayer To God” (Steve Albini, can’t beat that guy!). And “American Girl” is sort of a protest song (yay protest songs!) and a Madonna dis (her new stuff sux!).
Yepquote:Op maandag 11 april 2005 12:25 schreef Grobbel het volgende:
En Scrutinizer, zoek je Napoleon XIV - They're coming to take me away, haha?
quote:Since their 1996 formation in the Bay Area of California,have played a complex but danceable brand of indie rock with debts owed to disco, dub, and post-punk.
Ik vind Kaiser Chiefs eigenlijk een stuk beter.quote:Op maandag 11 april 2005 13:38 schreef bartrid het volgende:
en verder vind ik bloc party de hype wel waard en kaiser chiefs absoluut niet![]()
Die chiefs zijn wel aardig maar als ik moet kiezen ga ik voor Bloc partyquote:Op maandag 11 april 2005 14:44 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik vind Kaiser Chiefs eigenlijk een stuk beter.
Heb alleen "Oh my God" van de Kaiser Chiefs gehoord, maar dat is echt zo'n net-niet-nummer; misschien met iets andere productie en iets gewijzigde hook had het echt geniaal kunnen zijn. Maar ik zal binnenkort eens naar andere nummers van de band luisteren, wellicht verander ik nog van mening.quote:Op maandag 11 april 2005 14:44 schreef belsen het volgende:
[..]
Ik vind Kaiser Chiefs eigenlijk een stuk beter.
Warmste tot nu toequote:Op maandag 11 april 2005 15:12 schreef lubje25 het volgende:
janet jackson-God's Stepchild ?
quote:Op maandag 11 april 2005 15:13 schreef lubje25 het volgende:
o nee, janet jackson-what have you done for me lately
yep, goeie ogen Neleosquote:Op maandag 11 april 2005 15:24 schreef Neleos het volgende:
Zijn het The Four Tops?
Sam Cooke is het wel.quote:Op maandag 11 april 2005 15:35 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Sam Cooke
Moet kunnen...genoeg liedjes gemaaktquote:Op maandag 11 april 2005 15:46 schreef ranja het volgende:
Monty Python's Flying Circus
In Muziek... ach ja.
okquote:Op maandag 11 april 2005 16:15 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Boston?
Bijna, Berkery!quote:Op maandag 11 april 2005 16:24 schreef ranja het volgende:
Sugarcubes - Hit
revanchequote:Op maandag 11 april 2005 16:47 schreef Berkery het volgende:
The Thompson Twins
=edit= met
In the name of love
Love on your side
Doctor Doctor!
Don't mess with doctor dream
Aha. Vandaar dat ik het niet herkende. Dat vind ik zo'n afgrijselijk nummer; daar zapte ik de clip altijd ogenblikkelijk van weg. Op The Box Classics ben ik 'm gelukkig nog niet tegengekomen, maar mocht dat gebeuren, dan ondergaat-ie onverbiddelijk hetzelfde lotquote:Op maandag 11 april 2005 09:12 schreef bartrid het volgende:
is het trouwens Feargal Sharkey met a good heart?
Haha, als je het nummer al niks vond dan moet je echt een keer de clip kijken. Desnoods zonder geluid maar zelfs dan is de clip te verschrikkelijk voor woorden en wat ziet die gozer eruit:Xquote:Op maandag 11 april 2005 17:02 schreef GLO het volgende:
[..]
Aha. Vandaar dat ik het niet herkende. Dat vind ik zo'n afgrijselijk nummer; daar zapte ik de clip altijd ogenblikkelijk van weg. Op The Box Classics ben ik 'm gelukkig nog niet tegengekomen, maar mocht dat gebeuren, dan ondergaat-ie onverbiddelijk hetzelfde lot
Ook goeiemiddag
Ik vind het nummer wel aardig om af en toe een keer te horen, maar die clip vind ik echt verschrikkelijk. Hoe die vent ook op de bühne staat, niet om aan te zienquote:Op maandag 11 april 2005 17:15 schreef peaceman het volgende:
Ik vind het ook best een aardig 80's nummer... beter dan vele anderen.. (en is ook een beetje jeugdsentiment natuurlijk)
Tja, moeders mooiste is hij nooit geweestquote:Op maandag 11 april 2005 17:09 schreef lubje25 het volgende:
[..]
Haha, als je het nummer al niks vond dan moet je echt een keer de clip kijken. Desnoods zonder geluid maar zelfs dan is de clip te verschrikkelijk voor woorden en wat ziet die gozer eruit:X![]()
![]()
![]()
Middag GLO
Om heel eerlijk te zijn heb ik geen idee hoe die clip isquote:Op maandag 11 april 2005 17:20 schreef lubje25 het volgende:
[..]
Ik vind het nummer wel aardig om af en toe een keer te horen, maar die clip vind ik echt verschrikkelijk. Hoe die vent ook op de bühne staat, niet om aan te zien
Zeker welquote:Op maandag 11 april 2005 17:24 schreef lubje25 het volgende:
Jack Johnson met Brushfire Fairytales
Misschien moet ik even toelichten dat ik Feargal Sharkey in zijn Undertones-tijd zeer bewonderde. Ik vond 'm een wereldzanger en The Undertones een wereldband. Kortom: Feargal was een held, in mijn ogen (of-ie er nou uitzag of nietquote:Op maandag 11 april 2005 17:12 schreef ranja het volgende:
Maar wel stoer met 2 drumsters
Ik vond dat nummer eerst niks maar na een poosje (toen die in de top 40 stond dus) ging ik 'm wel waarderen, kortstondig, daarna vond ik het niks meer terwijl ik het jaren later weer best kan aanhoren... niet elke week maar toch wel af en toe.
Nee, dat was een blank/zwart duo, daar voldoen deze twee duidelijk niet aan. Het gaat om de kerel die zingt. De gitarist is een begeleidingsmuzikant. In Nederland had ie maar 1 hitquote:Op maandag 11 april 2005 17:34 schreef Z het volgende:
Charles & Eddy?
quote:Op maandag 11 april 2005 17:29 schreef GLO het volgende:
[..]
Misschien moet ik even toelichten dat ik Feargal Sharkey in zijn Undertones-tijd zeer bewonderde. Ik vond 'm een wereldzanger en The Undertones een wereldband. Kortom: Feargal was een held, in mijn ogen (of-ie er nou uitzag of niet). En toen ging-ie solo en brak hij mijn hart, met al die verschrikkelijke stroperige liedjes. Van zijn sokkel gevallen dus.
Ik heb juist het gevoel dat ik weer een deuk in mijn inmiddels toch al fragile muziekkennis ga krijgen...quote:Op maandag 11 april 2005 17:53 schreef Jostie het volgende:
ik voel een 'o, ja' moment aankomen...
nee ook niet van truus anderson,quote:Op maandag 11 april 2005 18:02 schreef Neleos het volgende:
Het is toch niet de zoon van Vicky Anderson he?![]()
Ik word wel een beetje depressief van die tekst zegquote:Op maandag 11 april 2005 18:02 schreef lubje25 het volgende:
eeen stuk van het refrein:
The nights are lonely
The days are so sad
And I just keep thinking about
The love that we had
And I'm missing you
juist, hoe denk je dat ik aan dit nummer moest denkenquote:Op maandag 11 april 2005 18:03 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
O, die..
over stroperige liedjes gesproken![]()
gefeliciteerd!!! Hoe jong ben je geworden(of moet ik u zeggen?)quote:Op maandag 11 april 2005 18:04 schreef peaceman het volgende:
[..]
Ik word wel een beetje depressief van die tekst zeg.... en dat op mijn verjaardag hahahaha
Dat doe je dan wel verdomd snel, binnen 1 minuutquote:Op maandag 11 april 2005 18:04 schreef lubje25 het volgende:
[..]
juist, hoe denk je dat ik aan dit nummer moets denken![]()
Ehm...quote:Maar wel een mooi stroperig nummer![]()
quote:
Hahaha 31, dus volgens sommigen moet je idd u zeggen nu, maar doe dat alsjeblieft nietquote:Op maandag 11 april 2005 18:05 schreef lubje25 het volgende:
[..]
gefeliciteerd!!! Hoe jong ben je geworden(of moet ik u zeggen?)![]()
Gelukkig maarquote:Op maandag 11 april 2005 18:07 schreef lubje25 het volgende:
[..]
![]()
En het eind van het nummer is heel hhopvol Peaceman dus niet getreurd![]()
Nee dit project heet andersquote:Op maandag 11 april 2005 18:07 schreef Neleos het volgende:
Nummer gaat verder met
And nobody knows tralala.(it but me)
Is het Keith Sweat?
Nou 1 minuut, sinds GLO weer binnen was en het over Feargal ging had ik stroperige nummers in mijn hoofd.quote:Op maandag 11 april 2005 17:02 schreef GLO het volgende:
[..]
Aha. Vandaar dat ik het niet herkende. Dat vind ik zo'n afgrijselijk nummer; daar zapte ik de clip altijd ogenblikkelijk van weg. Op The Box Classics ben ik 'm gelukkig nog niet tegengekomen, maar mocht dat gebeuren, dan ondergaat-ie onverbiddelijk hetzelfde lot
Ook goeiemiddag
Dat is mquote:Op maandag 11 april 2005 18:21 schreef Grobbel het volgende:
Tony Rich Project?
Categorie Oh ja ben ik bangquote:Op maandag 11 april 2005 18:53 schreef methodmich het volgende:
Wie zijn deze fijne heren?
[afbeelding]
Correct.quote:Op maandag 11 april 2005 19:23 schreef methodmich het volgende:
Stephen Malkmus?
Was ook een gokquote:Op maandag 11 april 2005 19:29 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Correct.
methodmich +1
Billy Corgan is op zich ook niet zo gek, maar die is nog niet aan zijn derde soloplaat toe (tenzij je ofwel Machina als zijn eerste zou tellen, of een van de soundtrack scores die hij deed zou meetellen, maar dat is toch niet echt waar ik op doelde, en past ook niet echt in de opgegeven hints).
Dat zijn de betere kado's, Peaceman!quote:
Dank je wel... zit behalve die kaartjes nog een lang weekend Rome bij ook..... Thanx Diaanquote:Op maandag 11 april 2005 19:51 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Dat zijn de betere kado's, Peaceman!![]()
En nog feli
Joeppie! als cadeau een puntje dus!quote:Op maandag 11 april 2005 20:10 schreef DaisyDuke het volgende:
3x ja!
Peaceman was het snelst, dus:
peaceman+1
vorige album was niks mis mee, wat mij betreft..quote:Op maandag 11 april 2005 20:11 schreef ranja het volgende:
oh, ok, dan wil ik niet dat ze een jaar wachten
hopelijk is-ie beter dan de vorige...
Om het iets te verduidelijken: ik bedoel in de artiestenlijst (waar alle hits per artiest genoemd worden).quote:Op maandag 11 april 2005 20:15 schreef peaceman het volgende:
Welke artiest(e) staat als eerste genoemd in het hitdossier? (editie 7 uit 1998)
Ja, maar niet het titel/artiestenregister achterin....quote:Op maandag 11 april 2005 20:20 schreef LewisBinford het volgende:
eerste in alfabetische volgorde dus waarschijnlijk.. ?
was wel een goed album, maar minder dan de 3 voorgaandequote:Op maandag 11 april 2005 20:17 schreef LewisBinford het volgende:
vorige album was niks mis mee, wat mij betreft..
Nope ik bedoel in de single-index....quote:
mmhwah.. weet ik niet.. Elephant heeft zo zn hoogtepunten, die ik een beetje mis op de oudere albums. maar die mogen er ook zijn, dus ik hou het op een vaag gelijkspelquote:Op maandag 11 april 2005 20:22 schreef ranja het volgende:
[..]
was wel een goed album, maar minder dan de 3 voorgaande
Ranja zat de 1e keer erg close...quote:Op maandag 11 april 2005 20:28 schreef Neleos het volgende:
Of Steps met 5,6,7,8
quote:Ja, maar niet het titel/artiestenregister achterin....
Zit je jezelf nu een beetje tegen te spreken?quote:Nope ik bedoel in de single-index....
quote:Op maandag 11 april 2005 20:28 schreef Neleos het volgende:
Of Steps met 5,6,7,8
nee op zich niet, maar zag zonet Single-index er boven staanquote:Op maandag 11 april 2005 20:30 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
[..]
[..]
Zit je jezelf nu een beetje tegen te spreken?![]()
juistquote:Op maandag 11 april 2005 20:37 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
de reactie op Aal, de was verwarrend, maar daar zat je goed mee qua idee...toch?
Ja oke, maar ik wist niet of Gloria Estefan 123 wel uit 1998 kwam. Ken het hele nummer eigenlijk niet.quote:Op maandag 11 april 2005 20:32 schreef ranja het volgende:
[..]
lijkt mij dat de 5 wel na de 1 komt....
helaas is dat fout...., het is de 7e editie: 1939 - 1998quote:Op maandag 11 april 2005 20:39 schreef ranja het volgende:
Ok, je bedoelt dus gewoon de hoofdlijst waarin alle singles + noteringen staan... dan zoeken we dus wel een entry die met A begin en boven Aal komt te staan.
A-teens? als dat - meetelt
We hebben een winnaar: newbiedoobiedoo +1quote:Op maandag 11 april 2005 20:45 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Isabella A!
Van hee, lekker beest!
nee doe ik niet, want je noemde ook nog eens haar enorme wereldhitquote:Op maandag 11 april 2005 20:53 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Het is wel IsabellE, dus je mag nog van gedachte veranderen...
quote:Op maandag 11 april 2005 21:17 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Outsiders?
Da's wel zo actueel, ja.. en de beurs op de achtergrond..quote:Op maandag 11 april 2005 21:17 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Outsiders?
Ik verwarde trouwens Wally Tax even met Eddy Wallyquote:Op maandag 11 april 2005 21:18 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Tja, meneer linksboven begint steeds meer op Wally zaliger te lijken
Neen, nbdbd en gp zaten goed qua stadquote:Op maandag 11 april 2005 21:21 schreef peaceman het volgende:
weer eens een wilde gok: The Motions?
Waren The Outsiders haags?quote:Op maandag 11 april 2005 21:31 schreef belsen het volgende:
Den Haag dus...
quote:In the late 1980s,had the best pair of lungs in dance pop. She really had some wonderful lungs.
quote:Op maandag 11 april 2005 21:58 schreef ranja het volgende:
Sam Fox?
Zekerquote:Op maandag 11 april 2005 22:14 schreef newbiedoobiedoo het volgende:
Krush beter?
Nee jôhquote:Op maandag 11 april 2005 23:44 schreef ranja het volgende:
Madonna?
Zeker een songtekstquote:Op maandag 11 april 2005 23:42 schreef Gambolputty het volgende:
Inmiddels een uurtje verder:
Wie realiseerde zich op haar 37e dat ze nog nooit in een sportwagen door Parijs had gereden?
Komt al wat in de buurt maarquote:Op dinsdag 12 april 2005 00:04 schreef Neleos het volgende:
Janis Joplin?
Let wel: het nummer gaat óver iemand. Het betreft niet de zangeres in kwestie. Ik wil horen over wie het gaat.quote:Op dinsdag 12 april 2005 00:06 schreef Neleos het volgende:
[..]
Die is maar 27 geworden bedacht ik mij te laat
hmm.. in dat geval kun je de zangeres in kwestie wel gewoon noemen, toch?!quote:Op dinsdag 12 april 2005 00:08 schreef Gambolputty het volgende:
[..]
Let wel: het nummer gaat óver iemand. Het betreft niet de zangeres in kwestie. Ik wil horen over wie het gaat.
Je wordt nu wel akelig warm, Ranja. Haar eerste hit was een Richards/Jagger-compositie.quote:Op dinsdag 12 april 2005 00:09 schreef ranja het volgende:
Mick Jagger?
Correct. Het is echter geen bekend iemand ofzo.quote:Op dinsdag 12 april 2005 00:15 schreef Neleos het volgende:
Maar het hoeft ook geen muzikant te zijn dus.
Dan zeg ik Marilyn Monroe.
Geen Bette Midler. Het gaat eigenlijk alleen om een songtitel.quote:Op dinsdag 12 april 2005 00:18 schreef ranja het volgende:
De zangeres is Bette Midler?
Maar zijn we nu op zoek naar een niet bekend iemand?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |