TuV bepruft staat er dan om, das gemiddeld beter dan een kema keurtjequote:Op zondag 10 april 2005 23:22 schreef DerBolle het volgende:
zal wel keurmerk hebben toch...
Zowel Kema, TuV, GS als CE stellen geen zak voor en zijn meestal een zelfdeclaratie (Hierbij verklaren wij van WC-Eend, de Wc-Eend goedgekeurd). Als je geluk hebt is er een testrapport van gemaakt en is er 1 testje uitgevoerd.quote:Op zondag 10 april 2005 23:24 schreef Skull-splitter het volgende:
TuV bepruft staat er dan om, das gemiddeld beter dan een kema keurtje
juist ja, ik heb een Shoei van ¤350 op mijn harses (tenminste als ik mijn motor niet had verkochtquote:Op zondag 10 april 2005 23:27 schreef Youp het volgende:
toch vertrouw ik zoiets niet helemaal
ik heb al moeite met mn NAU crosshelm en die heeft 150 euro gekost...
off topic:quote:Op zondag 10 april 2005 23:27 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Zowel Kema, TuV, GS als CE stellen geen zak voor en zijn meestal een zelfdeclaratie (Hierbij verklaren wij van WC-Eend, de Wc-Eend goedgekeurd). Als je geluk hebt is er een testrapport van gemaakt en is er 1 testje uitgevoerd.
quote:
denk zowiezo dat verzekering het niet accepteerd als ok slotquote:Op maandag 11 april 2005 01:17 schreef Geqxon het volgende:
Zo een slot is leuk, tot hij een keertje niet op wil gaan als hij aan je motor hangt
Zo een goedkoop slot betekent niet dat hij makkelijk open zal gaan, maar ook dat hij slecht open gaat (rare zinsconstructie, maar je begrijpt waar ik heen ga)
Motorsokken !quote:Op maandag 11 april 2005 01:20 schreef MissHobje het volgende:
Die schoenen# Maten: 41 t/m 45 (lekker dan als je 39 hebt
)
tja en als je op je bek gaat met 120 dan doe je dat toch wel een beetje....quote:Op maandag 11 april 2005 08:03 schreef Blackheart het volgende:
Jemoet er alleen geen wonderen van verwachten.
Ik denk dat die helm daarbij niet zozeer het probleem is, eerder het pak wat je aan hebt.quote:Op maandag 11 april 2005 08:24 schreef Dandelion het volgende:
[..]
tja en als je op je bek gaat met 120 dan doe je dat toch wel een beetje....
ik ga gewoon uit van eerdere ervaringen met de lidl & aldi spul.quote:Op maandag 11 april 2005 09:10 schreef Herr.Flick het volgende:
Ik vind het wereldvreemd dat iedereen kwaliteit meteen vastkoppelt aan de verkoopprijs...
Goedkoop = slechte kwaliteit
Duurkoop = Goede kwaliteit..
Conclusie van het FOK! testpanel :
Harley Davidson maakt de betrouwbaarste motoren (die kosten het meest)
* Herr.Flick zwijgt en gaat lekker ff sjoppen bij de LIDL
Jep,dat doe ik ook.quote:Op maandag 11 april 2005 09:32 schreef Dandelion het volgende:
[..]
ik ga gewoon uit van eerdere ervaringen met de lidl & aldi spul.
Leuk en handig, maar duurzaam...![]()
quote:Op maandag 11 april 2005 08:03 schreef Blackheart het volgende:
Maar uiteindelijk krijg je prima waar voor het geld. Jemoet er alleen geen wonderen van verwachten. niet mee onderuit gaan.
Ik heb jou afgelopen zondag middag niet gezien op teevee...quote:Op maandag 11 april 2005 09:43 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik zou er niet mee vallen nee
Dus jij ziet het wel zitten, als de MotoGP straks gaat besparen, rijden ze ook met LIDL motorkleding rond?
Dat hun wel kunnen rijden en wij niet....quote:Op maandag 11 april 2005 09:48 schreef Rietvaerder het volgende:
Wat is het verschil als ik met 100 onderuit gaat of dat hun met 100 onderuit gaan
quote:Op maandag 11 april 2005 09:50 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Dat hun wel kunnen rijden en wij niet....
tja als de schroevendraaiers die ze leveren al na 1 keer draaien stuk zijn... wat doet dat dan voor een helm...quote:Op maandag 11 april 2005 09:35 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Jep,dat doe ik ook.
Een motorhoes van de LIDL zal echt 30 keer slechter zijn dan van Motoport...![]()
Precies. Kleding moet je lichaam beschermen, een motorhoes niet, lekkere vergelijkingquote:Op maandag 11 april 2005 09:56 schreef Dandelion het volgende:
[..]
tja als de schroevendraaiers die ze leveren al na 1 keer draaien stuk zijn... wat doet dat dan voor een helm...
Ik loop dat risico gewoon liever niet.
ik zie geen verschil tussen motozoom of de Lidl, beiden hebben tanktassen voor een tientje. EN die helmen? Misschien bruikbaar voor een enkele keer voor de passagier. Aan de andere kant, ik denk niet dan een helm van 500 euro meer doet dan een van 50, nek breken is nek breken.....quote:Op maandag 11 april 2005 10:07 schreef Herr.Flick het volgende:
Ik vind het gewoon dom dat de kwaliteit meteen gekoppelt word aan de prijs,zonder enig onderzoek vooraf.
Zelf heb ik een setje BMW handschoenen voor in de winter,deze kwamen als 1 van de beste uit de test ,ze waren ook meteen de duurste(duitse kwaliteit is immers niet te overtreffen).Nu kijk in in de handschoen MADE IN VIETMAN.
Wat wil ik hiermee zeggen:
BMW maakt zelf geen kledij,dit kopen ze gewoon in bij fabrieken over de hele wereld,de LIDL doet niet anders,ze kopen gewoon groot in en dumpen het op de markt voor weing meer,dit zijn voor hun de klantenlokkertjes,want de LIDL moet het echt niet hebben van de verkoop van motorproducten.Een helm heb ik ook gewoon van SHOEI,maar waarom is de tanktas bijvoorbeeld slechter dan die van motoport?Omdat ie toevallig 80 euro goedkoper is
Volgens mij is een helm niet gemaakt tegen het voorkomen van het breken van je nekquote:Op maandag 11 april 2005 10:18 schreef stinkie het volgende:
Aan de andere kant, ik denk niet dan een helm van 500 euro meer doet dan een van 50, nek breken is nek breken.....
klopt ja (beide punten). Ik beweer niet dat een dure helm niet beter is dan een goedkope, ik heb alleen twijfels in hoeveel de 'extra kwaliteit' daadwerkelijk veel uit zal makenquote:Op maandag 11 april 2005 11:05 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Volgens mij is een helm niet gemaakt tegen het voorkomen van het breken van je nek
Ik denk dat een helm van 500 euro net wat beter klappen opvangtde klap tussen leven en dood..
Juist.quote:Op maandag 11 april 2005 11:05 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Volgens mij is een helm niet gemaakt tegen het voorkomen van het breken van je nek
Ik denk dat een helm van 500 euro net wat beter klappen opvangtde klap tussen leven en dood..
Om even zomaar wat punten te noemen:quote:Op maandag 11 april 2005 11:11 schreef stinkie het volgende:
[..]
klopt ja (beide punten). Ik beweer niet dat een dure helm niet beter is dan een goedkope, ik heb alleen twijfels in hoeveel de 'extra kwaliteit' daadwerkelijk veel uit zal maken
Dit is dus gebaseerd op je gedachten...Of heb je het verschil gemetenquote:Op maandag 11 april 2005 12:07 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Om even zomaar wat punten te noemen:
-Comfort helm
-Windgeruis
Motorijden is ook voor mannen.quote:Op maandag 11 april 2005 01:20 schreef MissHobje het volgende:
Die schoenen# Maten: 41 t/m 45 (lekker dan als je 39 hebt
)
ik heb het over de veiligheid, windgeruis vind ik daar niet bepaald onder valen.quote:Op maandag 11 april 2005 12:07 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Om even zomaar wat punten te noemen:
-Comfort helm
-Windgeruis
Maar wel jammer als je op een verjaardag zit en mensen niet meer kan verstaan doordat je doof bent geworden.quote:Op maandag 11 april 2005 12:23 schreef stinkie het volgende:
[..]
ik heb het over de veiligheid, windgeruis vind ik daar niet bepaald onder valen.
Ik heb maat 39.quote:
Inderdaad..quote:Op maandag 11 april 2005 08:24 schreef Dandelion het volgende:
[..]
tja en als je op je bek gaat met 120 dan doe je dat toch wel een beetje....
quote:Op maandag 11 april 2005 14:20 schreef hollander172 het volgende:
[..]
En nee ik ben geen jongetje meer.![]()
oordopjes, die dan 3 keer zoveel kosten als die helmquote:Op maandag 11 april 2005 13:54 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Maar wel jammer als je op een verjaardag zit en mensen niet meer kan verstaan doordat je doof bent geworden.
Heb alleen maar een glasfiber helm omdat dat zo lekker klinkt als je erop tiktquote:Op maandag 11 april 2005 16:05 schreef PatrickM het volgende:
Er was laatst eens in een blad een test over helmen... polycarbonaat helmen om precies te zijn. En dan niet de nieuwste modellen, nee, helmen die al zo goed als versleten waren (binnenvoering) en ca. 20 tot 25 jaar oud...
Je zou denken dat je die van z'n levensdage niet meer op zou durven... logisch, hoop enge verhalen over polycarbonaat helmen dat ze na 3 jaar helemaal broos zouden zijn bij intensief gebruik...
Ze hebben die helmen getest of ze nog veilig te gebruiken waren. En verrassenderwijs kwam er naar voren dat de helmen gewoon nog aan de huidige normen voldeden en prima te gebruiken waren. Kortom, slechte helmen bestaan niet... is een sprookje van marketingsfiguren...
AGV, Rossi draagt het, dus zal het goed zijn, nou ja, dan maar ¤ 700,- kwijt voor een helm...
Een helm in de aanbieding voor 90 euro doet gewoon net zo goed z'n werk (al is het niet te hopen dat je het ooit meemaakt dat het z'n werk moet doen). Maar goed, een hoop mensen hebben veel geld over voor valse veiligheid
Just my 2 cents...
Aangemeten harde dopjes hier, 55 euroquote:Op maandag 11 april 2005 16:37 schreef stinkie het volgende:
[..]
oordopjes, die dan 3 keer zoveel kosten als die helm![]()
Verkoopsprijs is rond de 90quote:Op maandag 11 april 2005 17:10 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Aangemeten harde dopjes hier, 55 euro(inkoopsprijs
)
HE, WAT?quote:Op maandag 11 april 2005 13:54 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Maar wel jammer als je op een verjaardag zit en mensen niet meer kan verstaan doordat je doof bent geworden.
En ik heb een glasfiberhelm voor ¤ 90,- (omdat 'ie toevallig van glasfiber wasquote:Op maandag 11 april 2005 17:09 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Heb alleen maar een glasfiber helm omdat dat zo lekker klinkt als je erop tikt
Daar helpt een helm van ¤ 1500,- (BMW Sport-Integral Carbon) zelfs niet tegenquote:Op maandag 11 april 2005 22:41 schreef Geqxon het volgende:
Op verzoek kan ik een plaatje posten van iemand die een lidl helm ophad, waarna er een vrachtwagen over zijn hoofd reed
misschien dat een blok beton helpt, maar dan houdt het ook op.quote:Op maandag 11 april 2005 22:59 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Daar helpt een helm van ¤ 1500,- (BMW Sport-Integral Carbon) zelfs niet tegen
Tuurlijk ik gebruik de achterrem ook nooit...quote:Op dinsdag 12 april 2005 10:34 schreef basset het volgende:
Maar ja, motor krijgt nu een beurt met nieuwe achterschijf, (Ik weet het, die achterrem gebruik je niet, maar na een ongeluk is het wel fijn als de rem bleek te werken, verzekeringtechnisch gezien) dus wellicht is deze helm een leuke optie voor de winter of als het regent.
Ik vraag me nog af waarom ik recentelijk 500+ heb uitgegeven aan een pak en een helm...quote:Op zondag 10 april 2005 23:06 schreef DerBolle het volgende:
van af 18-4-05
goedkope helmen, hands free setjes en anders gdoe bij de lidl :-)
http://www.lidl.nl/nl/index.nsf/pages/c.o.oow.20050418.index
leuke prijsjes, voor 2de helmen zo te zien en leuk cross spul
dat jullie t wete![]()
Naja, misschien moet ik nauwelijks zeggen. DIe achterrem gebruik ik alleen als ik echt een noodstop moet maken. En voor een wheely kan ik beter een andere motor kopen, want een NTV650 is niet erg wheely capabelquote:Op dinsdag 12 april 2005 11:08 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Tuurlijk ik gebruik de achterrem ook nooit...![]()
Ik moet um wel gebruiken,of ik wil of niet...quote:Op dinsdag 12 april 2005 11:08 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Tuurlijk ik gebruik de achterrem ook nooit...![]()
Bij lage snelheden kan het wel degelijk het verschil tussen leven of dood zijn.quote:Op dinsdag 12 april 2005 10:34 schreef basset het volgende:
Die helm zal gewoon voldoen. Op motor-forum is hier ook al een disussie over.
Wat Stinkie zegt klopt. Een helm van 500 euro bied bij hoge snelheden niet meer bescherming dan een goedkope helm die aan een TUV eis voldoet.
Ik denk dat bij lage snelheden iedere goedgekeurde helm wel tegen een stootje kan. Het kan wel zijn dat een dure helm niet barst bij een klap op hoge snelheid.....alleen heb je er weinig aan als je je nek breekt. En als een helm barst moet je gewoon zorgen dat je niet nog een keer ergens tegenaan komt frontaal. Maar de eerste klap remt meestal wel aardig afquote:Op dinsdag 12 april 2005 12:51 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Bij lage snelheden kan het wel degelijk het verschil tussen leven of dood zijn.
True.quote:Op dinsdag 12 april 2005 13:40 schreef basset het volgende:
Ik geloof dat als je je helm een keer goed laat vallen hij al vervangen zou moeten worden (voor zover dit waar is, ik heb het mij ook maar laten vertellen)
Als dat zo is dan heeft denl ik 99% van de mensen met een dure helm (ik inclusief) een klein probleempje.
Boeie, ga jij het maar proberen dan..... mn volgende word toch echt geen helm van de LIDLquote:Op dinsdag 12 april 2005 13:40 schreef basset het volgende:
[..]
Ik denk dat bij lage snelheden iedere goedgekeurde helm wel tegen een stootje kan. Het kan wel zijn dat een dure helm niet barst bij een klap op hoge snelheid.....alleen heb je er weinig aan als je je nek breekt. En als een helm barst moet je gewoon zorgen dat je niet nog een keer ergens tegenaan komt frontaal. Maar de eerste klap remt meestal wel aardig af
Ik geloof dat als je je helm een keer goed laat vallen hij al vervangen zou moeten worden (voor zover dit waar is, ik heb het mij ook maar laten vertellen)
Als dat zo is dan heeft denl ik 99% van de mensen met een dure helm (ik inclusief) een klein probleempje.
Ben jij ook niet gevallen met je huidige helm.quote:Op dinsdag 12 april 2005 13:49 schreef Rietvaerder het volgende:
Boeie, ga jij het maar proberen dan..... mn volgende word toch echt geen helm van de LIDLWord toch weer Arai of Shark
Ik heb de grond niet geraakt er mee.....quote:Op dinsdag 12 april 2005 13:51 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Ben jij ook niet gevallen met je huidige helm.
Een nieuwe goedkope helm geeft dan meer zekerheid.![]()
![]()
Dat overkwam mij ook en tot de dag van vandaag wou ik dat ik ipv met mn schouder het asfalt raakte met mn helm een kennismaking met het asfalt had. Heb al 2 jaar niet kunnen honkballenquote:Op dinsdag 12 april 2005 13:44 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
True.
En ik heb de helm ook nog waar ik mee over de kop ging zelfs.
Alleen mijn hoofd raakte niet het asfalt, wel mijn schouder.![]()
Eigenlijk raar, want qua afstand zit het hoofd niet ver van de schouder, en je zou denken dat je met je hele hoofd meebuigt.quote:Op dinsdag 12 april 2005 13:56 schreef basset het volgende:
[..]
Dat overkwam mij ook en tot de dag van vandaag wou ik dat ik ipv met mn schouder het asfalt raakte met mn helm een kennismaking met het asfalt had.
Ok rietvaerder, patrick281 en ik.....Alle 3 een ongeluk gehad en niet op de helm geland.quote:Op dinsdag 12 april 2005 14:14 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Eigenlijk raar, want qua afstand zit het hoofd niet ver van de schouder, en je zou denken dat je met je hele hoofd meebuigt.![]()
Maar ja mijn helm had ook geen krasje, en het sleutelbeen zit wel los..
mijn goedkope helm heeft me toch aardig gered toen ik met de brommert over de kopsloeg. En dat was ook met een normale stadssnelheid (rond de 50)quote:Op dinsdag 12 april 2005 14:18 schreef basset het volgende:
[..]
Ok rietvaerder, patrick281 en ik.....Alle 3 een ongeluk gehad en niet op de helm geland.
Eigenlijk heb je dus helemaal geen helm nodig
Heb je het nou nog niet door? Je moet ook NIET op je hoofd terecht komenquote:Op dinsdag 12 april 2005 15:04 schreef stinkie het volgende:
[..]
mijn goedkope helm heeft me toch aardig gered toen ik met de brommert over de kopsloeg. En dat was ook met een normale stadssnelheid (rond de 50)
quote:Op dinsdag 12 april 2005 16:42 schreef Brighteyes het volgende:
Maar goed, voorlopig durf ik nog niet eens achterop![]()
Precies zoals ik het zeg. Ik schijt in mijn broek achterop dat ding.quote:
Echt hard gaat een GSX600F niet hoor..quote:Op dinsdag 12 april 2005 18:24 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Precies zoals ik het zeg. Ik schijt in mijn broek achterop dat ding.
Achterop alles dat harder gaat dan ik kan lopen zeg maar.
Dat is een ding wat zeker isquote:Op dinsdag 12 april 2005 18:42 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar zo hard loop ik toch ook niet hoor!
Hij gaat zoiezo sneller dan mijn NTV-tje maar ook zo hard loop ik niet.quote:
Harder dan je SVquote:Op dinsdag 12 april 2005 18:30 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Echt hard gaat een GSX600F niet hoor..
Ey, mijn gewicht op de SV is juist een voordeel. Dan komt de voorkant wel los tijdens het vol accelereren, maar je hoeft niet bang te zijn dat 'ie omslaatquote:Op dinsdag 12 april 2005 23:00 schreef Rietvaerder het volgende:
Misschien wel net zo snel als er een kerel van 60kg op zit
Of juist welquote:Op woensdag 13 april 2005 08:11 schreef PatrickM het volgende:
Dan komt de voorkant wel los tijdens het vol accelereren, maar je hoeft niet bang te zijn dat 'ie omslaat![]()
Zelf doenquote:Op dinsdag 12 april 2005 21:36 schreef basset het volgende:
[..]
Hij gaat zoiezo sneller dan mijn NTV-tje maar ook zo hard loop ik niet.
En ze moeten de werkplaatstarieven halveren!![]()
Ja, alleen moet nog een WPH kopen de verbouwing thuis afmaken, dus tot die tijd wordt het een dealer (waar ie nu staat voor een beurt, nieuwe afdichting voor de voorvork, een achterremschijf/blokjes en wat afstellen) Daarna is ie hopelijk weer het mannetje en kunnen we voortaan zelf rommelen.quote:
Mijn fiets loopt nog harderquote:Op dinsdag 12 april 2005 18:42 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar zo hard loop ik toch ook niet hoor!
vrij zuur, dat zijn juist de dingen die je relatief simpel zelf kan doenquote:Op woensdag 13 april 2005 12:05 schreef basset het volgende:
[..]
Ja, alleen moet nog een WPH kopen de verbouwing thuis afmaken, dus tot die tijd wordt het een dealer (waar ie nu staat voor een beurt, nieuwe afdichting voor de voorvork, een achterremschijf/blokjes en wat afstellen) Daarna is ie hopelijk weer het mannetje en kunnen we voortaan zelf rommelen.
Volgende keer rij ik wel ff langsquote:Op woensdag 13 april 2005 12:47 schreef stinkie het volgende:
[..]
vrij zuur, dat zijn juist de dingen die je relatief simpel zelf kan doen
Waar heb je dat voor nodigquote:Op woensdag 13 april 2005 13:46 schreef basset het volgende:
[..]
Volgende keer rij ik wel ff langsHeb jij een momentsleutel?
idd, als je 4 boutjes hebt draai je door tot de eerste breekt, de overige 3 draai je wat minder vast. eentje minder merkt je motor niks vanquote:Op woensdag 13 april 2005 14:38 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Waar heb je dat voor nodigMet een beetje gevoel voor techniek heb je dat echt niet nodig
quote:Op woensdag 13 april 2005 14:50 schreef stinkie het volgende:
[..]
idd, als je 4 boutjes hebt draai je door tot de eerste breekt, de overige 3 draai je wat minder vast. eentje minder merkt je motor niks van
die ben ik vergeten mee te bestellenquote:Op woensdag 13 april 2005 13:46 schreef basset het volgende:
[..]
Volgende keer rij ik wel ff langsHeb jij een momentsleutel?
Ja Daaahaaaag dan loopt ie straks langzamer dan Brighteyes in volle sprint!quote:Op woensdag 13 april 2005 14:50 schreef stinkie het volgende:
[..]
idd, als je 4 boutjes hebt draai je door tot de eerste breekt, de overige 3 draai je wat minder vast. eentje minder merkt je motor niks van
Dan zou ie omvallenquote:Op woensdag 13 april 2005 15:09 schreef basset het volgende:
[..]
Ja Daaahaaaag dan loopt ie straks langzamer dan Brighteyes in volle sprint!![]()
Herenmaten zijn anders dan een vrouwenmaatquote:Op maandag 11 april 2005 01:20 schreef MissHobje het volgende:
Die schoenen# Maten: 41 t/m 45 (lekker dan als je 39 hebt
)
surequote:Op zondag 17 april 2005 19:09 schreef PatrickM het volgende:
Er bestaat geen verschil tussen herenmaten of vrouwenmaten bij de Europese maatgeving...
Hier een tabel: http://www.dortmondschoenen.nl/info/maattabel.htm
In het betreffende tabel zijn de feiten gepresenteerd... En in onderling verschil tussen fabrikanten kan idd wel eens een halve maat of hele maat schelen t.o.v. je eigen maat, maar dat is in het algemeen gewoon zo. Net zoals je van het ene merk een XL jas past, en bij een ander merk een XL jas niet past en een XXL moet nemenquote:Op zondag 17 april 2005 19:15 schreef LibertarianX het volgende:
[..]
sure
Ga nu gewoon eens kijken naar de maat schoenen en hoe groot ze zijn. Ik weet ook wel dat het tabel matig zo hoort te zijn, maar realiteit is dat vrouwenmaten niet overeenkomen met herenmaten.
daar zit in mijn ervaring een maat of 2 tussen, op de manier zoals ik boven zei.
wat is daar mis mee dan? Dat was eigenlijk het enige waarvoor ik wel ff die kant op zou gaan nl.quote:Op maandag 18 april 2005 10:25 schreef basset het volgende:
Ik ben geweest,
...
Tanktas breng ik ook terug.
Niks eigenlijk, maar ik vind hem gewoon erg klein en de regenhoes zit er bij mij niet bij..quote:Op maandag 18 april 2005 10:35 schreef Dandelion het volgende:
[..]
wat is daar mis mee dan? Dat was eigenlijk het enige waarvoor ik wel ff die kant op zou gaan nl.
okidoki!quote:Op maandag 18 april 2005 10:37 schreef basset het volgende:
[..]
Niks eigenlijk, maar ik vind hem gewoon erg klein en de regenhoes zit er bij mij niet bij..
Tja, half motor en brommer rijdend Nederland komt op deze prijzen af. Had je kunnen weten. IK stond er rond 8:45 en zag de laatste integraalhelm verdwijnen.quote:Op maandag 18 april 2005 13:09 schreef Alvilon het volgende:
Wat een klotezooi zeg![]()
ik kom om half 12 aan, liggen nog 4 helmen en een klein beetje kleding..
voor de rest is alles ! op![]()
Gouda liggen/lagen er nog een paar. Vollop handschoenen maar geen tanktassen meer. Laarzen ook nietquote:Op maandag 18 april 2005 13:35 schreef basset het volgende:
[..]
Tja, half motor en brommer rijdend Nederland komt op deze prijzen af. Had je kunnen weten. IK stond er rond 8:45 en zag de laatste integraalhelm verdwijnen.
Acculader vergeten! Ach, voor de accu trek ik wel ff de klep van de auto openquote:Op maandag 18 april 2005 13:45 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Ik had mijn moeder op de intercom en op de acculader afgestuurd. Laatste intercom kunnen kopen... acculader (was) geen probleem
Heb mn zwager in woerden er al op gezet.quote:Op maandag 18 april 2005 13:52 schreef stinkie het volgende:
[..]
Gouda liggen/lagen er nog een paar. Vollop handschoenen maar geen tanktassen meer. Laarzen ook niet
voelden oke aan, maar kon niet echt op comfort testen want de grootste die zag liggen in het geweld daar was een L en die was te klein, maar voelde aan als normale voering.....quote:Op maandag 18 april 2005 13:57 schreef basset het volgende:
[..]
Heb mn zwager in woerden er al op gezet.
Hoe zijn die integraalhelmen Stinkie? Die crosshelmen waren keihard van binnen
Hehe, mn zwager heeft zojuist een XL en een L kunnen kopen. Er lagen er nog een paar. Straks ff passen en dan de verkeerde terugbrengen. Of allebei als het K#$@ is.quote:Op maandag 18 april 2005 14:05 schreef stinkie het volgende:
[..]
voelden oke aan, maar kon niet echt op comfort testen want de grootste die zag liggen in het geweld daar was een L en die was te klein, maar voelde aan als normale voering.....
Gaan straks nog even terug, kijken voor handschoenen, hoewel ik daar niet bepaald enthiousiast van werd. Mss. ligt er toch nog wat. Die helm van mij is na een kleine 10 jaar ook wel aan vervanging toequote:Op maandag 18 april 2005 14:08 schreef basset het volgende:
[..]
Hehe, mn zwager heeft zojuist een XL en een L kunnen kopen. Er lagen er nog een paar. Straks ff passen en dan de verkeerde terugbrengen. Of allebei als het K#$@ is.
Ik zie me al helemaal rijden met een stoere Lidl helm op mn bakkes
![]()
Die van mij is geloof ik maar 4 jaar oud, maar hij lekt aan alle kanten en is rampzalig koud in de winter door de wind. Hij is dan wel weer van fiber, dus kan je hem nog eens laten stuiteren zonder dat er zichtbare schade aan de constructie is.quote:Op maandag 18 april 2005 14:37 schreef stinkie het volgende:
[..]
Gaan straks nog even terug, kijken voor handschoenen, hoewel ik daar niet bepaald enthiousiast van werd. Mss. ligt er toch nog wat. Die helm van mij is na een kleine 10 jaar ook wel aan vervanging toe
quote:Op maandag 18 april 2005 14:05 schreef stinkie het volgende:
[..]
voelden oke aan, maar kon niet echt op comfort testen want de grootste die zag liggen in het geweld daar was een L en die was te klein, maar voelde aan als normale voering.....
Ik beloof je bijna dat je het helemaal geweldig gaat vinden !quote:Op maandag 18 april 2005 17:05 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb een helm!Ik heb een helm!
Ik heb een helm
*stil valt...
Nu moet ik dus ook achterop hè.
stinkie? Zal je zachtjes rijden?
tuurlijk liefjequote:Op maandag 18 april 2005 17:05 schreef Brighteyes het volgende:
Ik heb een helm!Ik heb een helm!
Ik heb een helm
*stil valt...
Nu moet ik dus ook achterop hè.
stinkie? Zal je zachtjes rijden?
niks mis meequote:Op maandag 18 april 2005 10:25 schreef basset het volgende:
Tanktas breng ik ook terug.
Die van jou moet toch harder lopen dan 160km/h?quote:Op maandag 25 april 2005 21:31 schreef One_Punch_Mickey het volgende:
[..]
niks mis meemijne was gelukkig wel compleet en heb er 160 km/h mee gereden; geen probleem
Die rugbeschermer is van goede kwaliteit als je daar op doelde. De helm daar zijn behoorlijk wat meningen over. Afgezien van de naam is het een prima helm (voor het geld een hele goede helm)quote:Op maandag 25 april 2005 21:35 schreef erodome het volgende:
Ja, prachtige crosshelm, ware het niet dat je die niet mag gebruiken op de crossbaan aangezien het om een vaste kinnebak gaat...
Bodyprotectors waren ook al ronduit waardeloos te noemen, moet eerlijk zeggen dat ik liever niet beknibbel op dat soort dingen, koop je een dikke motor van weet ik veel hoeveel euro en dan kan er niet eens een goede helm bij en een goed pak....
Nee, dat spoort niet in mijn ogen.
Net alsof je er alleen maar mee gaat crossen, SuperMotarden gaan we!quote:Op dinsdag 26 april 2005 18:19 schreef erodome het volgende:
Die motorcrosshelm mag je geen wedstrijden mee rijden, die is niet goedgekeurd voor de crossbaan, dan moet je de kinnebak eraf kunnen halen(buiten het feit om dat er verdere eisen zijn die iets zwaarder zijn als de gewone mag het in nederland eisen).
Ik ken geen cross reglementen, maar in de wegrace mag je juist alleen met helmen komen die de KNMV voorschrijft.quote:Alleen als je bij de proffs rijdt zijn er minder eisen, van hen wordt verwacht dat ze zelf wel weten wat goed is
Aan de ene kant wel dwaas ja, aan de andere kant: Ik ga niet rijden met het idee om eens lekker op mn bek te gaan. Ik hijs me ook niet altijd in mn pak als ik een stukje moet rijden. Wat ik wel altijd aan doe is mn jas. Dat heeft mn schouder ook enigsinds gered bij een ongeval.quote:Op dinsdag 26 april 2005 18:19 schreef erodome het volgende:
Zelfde met pakken enzo, irriteer me er dood aan als iemand op een dikke fireblade rijdt in een korte broek en een t-shirtje, of alleen in een spijkerbroek en jas, mijn god zeg, je geeft een fortuin uit aan een fiets en je gaat beknibbelen op je eigen veiligheid.
Hahaha, ach, de kleuren zijn, geel, groen, paars, zwart, grijs en wit in hele foute patronen........, nu nog een Hayabusa of R1 voor 99 euro en dan zou ik het doen jaquote:Op zaterdag 30 april 2005 19:46 schreef Patrick281 het volgende:
Italiaanse Helm, ik heb er ook 1 maar een ander model. Heb nog nooit een helm gehad met zoveel windruis.
Felle kleuren horen bij Italianen he, en ook een beetje bij SuperSport motoren, dat wordt dan je volgende aankoop, een motor die bij de helm past.![]()
Pas maar op. Met dat soort kleuren gaat die helm sneller dan je motorquote:
Ik moest ook meteen aan jouw motor denken......Deze helm gaat ieder geval sneller dan jouw motor de afgelopen dagen ooit kon gaanquote:Op maandag 2 mei 2005 17:45 schreef stinkie het volgende:
[..]
Pas maar op. Met dat soort kleuren gaat die helm sneller dan je motor
Moet je even terugzoeken in de MF topics, volgens mij was dat communicatie setje niks iig.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:05 schreef Youp het volgende:
communicatieset klinkt leukals het dan ook wat is... want een echte degelijke kost tegenwoordig ook niks meer
In de test gaat het om de Polo backprotector.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:19 schreef Rietvaerder het volgende:
LIDL is Polo in DuitslandDachut niet, Polo is een specifieke motor winkel in Duitsland, hetzelfde als Louis. Een concurrent dus.
LIDL is gewoon LIDL en Polo is gewoon Polo
Iemand was er zwaar tevreden overquote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:27 schreef worldpimber het volgende:
Moet je even terugzoeken in de MF topics, volgens mij was dat communicatie setje niks iig.
Hmm, zie net dat ie maar 9,99 is, dan doe ik die er ook maar bij. Af en toe wordt er namelijk iets teveel gebaard als ik weer eens met die kneus rijquote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:36 schreef Worldbeater het volgende:
Iemand was er zwaar tevreden overdie had hem dan ook nog nieuw in de doos liggen.
![]()
En wat weet jij daar nou vanquote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:36 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
In de test gaat het om de Polo backprotector.![]()
mjah dan maar voor eentje van 30 euro gaan ofzoquote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:36 schreef Worldbeater het volgende:
[..]
Iemand was er zwaar tevreden overdie had hem dan ook nog nieuw in de doos liggen.
![]()
Jullie hebben toch ook baarden.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 15:43 schreef worldpimber het volgende:
Hmm, zie net dat ie maar 9,99 is, dan doe ik die er ook maar bij. Af en toe wordt er namelijk iets teveel gebaard als ik weer eens met die kneus rij
Omdat ik de trotste bezitter ben van zo'n ding.quote:
Hoeveel valpartijen had je op je naam... minimaal 1 serieuze.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 16:56 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik rijd wel wat voorzichtiger. Is goedkoper.
Van de trap gevallenquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maargoed, doe jij maar 'goedkoop', in de laatste aflevering van "Je zal het maar hebben", kun je zien hoe iemand met een dwarslaesie leeft.
quote:Op vrijdag 3 maart 2006 17:27 schreef Worldbeater het volgende:
Ik moet de deur uit, maar check de veiligheid van een door iemand in de topic als blindelings goed zijnde aangeprezen Dainese backprotector maar eens.![]()
![]()
![]()
270 euro down the drain en nog nooit meer je pik omhoog krijgenquote:Op maandag 11 april 2005 09:55 schreef Rietvaerder het volgende:
Als je een merk als Dainese of AlpineStars koopt weet je gewoon dat het goed is omdat het zichzelf al vele malen bewezen heeft, LIDL niet.....
En dat durf jij te zeggen met zo'n rijstijlquote:Op vrijdag 3 maart 2006 17:18 schreef worldpimber het volgende:
Maargoed, doe jij maar 'goedkoop', in de laatste aflevering van "Je zal het maar hebben", kun je zien hoe iemand met een dwarslaesie leeft.
Dainese?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 17:37 schreef Rietvaerder het volgende:
En dat durf jij te zeggen met zo'n rijstijl
Ik heb allang een backprotector geitenneuker
Kwa comfort en invloed op je rijgedrag uiteraard, dat is waar je hem het meest voor gebruikt.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 17:44 schreef Rietvaerder het volgende:
Ik heb er geen ervaring mee en dat hoop ik nog even zo te houden.
Laten we het hopenquote:
Je verwacht echt dat ik jou een plezier ga doen...?quote:Op vrijdag 3 maart 2006 17:45 schreef worldpimber het volgende:
[..]
Kwa comfort en invloed op je rijgedrag uiteraard, dat is waar je hem het meest voor gebruikt.
Alpinestars of Dainese dus. Zinloos om hem nog aan te trekken, maar je hebt er natuurlijk een voor jouw jaarsalaris (of een maand zakgeld) in gepompt dus nou draag je dat ding toch maar voor het idee op je gebroken rug in spé.quote:Op vrijdag 3 maart 2006 17:49 schreef Rietvaerder het volgende:
Je verwacht echt dat ik jou een plezier ga doen...?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |