ik heb het over de veiligheid, windgeruis vind ik daar niet bepaald onder valen.quote:Op maandag 11 april 2005 12:07 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Om even zomaar wat punten te noemen:
-Comfort helm
-Windgeruis
Maar wel jammer als je op een verjaardag zit en mensen niet meer kan verstaan doordat je doof bent geworden.quote:Op maandag 11 april 2005 12:23 schreef stinkie het volgende:
[..]
ik heb het over de veiligheid, windgeruis vind ik daar niet bepaald onder valen.
Ik heb maat 39.quote:
Inderdaad..quote:Op maandag 11 april 2005 08:24 schreef Dandelion het volgende:
[..]
tja en als je op je bek gaat met 120 dan doe je dat toch wel een beetje....
quote:Op maandag 11 april 2005 14:20 schreef hollander172 het volgende:
[..]
En nee ik ben geen jongetje meer.![]()
oordopjes, die dan 3 keer zoveel kosten als die helmquote:Op maandag 11 april 2005 13:54 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Maar wel jammer als je op een verjaardag zit en mensen niet meer kan verstaan doordat je doof bent geworden.
Heb alleen maar een glasfiber helm omdat dat zo lekker klinkt als je erop tiktquote:Op maandag 11 april 2005 16:05 schreef PatrickM het volgende:
Er was laatst eens in een blad een test over helmen... polycarbonaat helmen om precies te zijn. En dan niet de nieuwste modellen, nee, helmen die al zo goed als versleten waren (binnenvoering) en ca. 20 tot 25 jaar oud...
Je zou denken dat je die van z'n levensdage niet meer op zou durven... logisch, hoop enge verhalen over polycarbonaat helmen dat ze na 3 jaar helemaal broos zouden zijn bij intensief gebruik...
Ze hebben die helmen getest of ze nog veilig te gebruiken waren. En verrassenderwijs kwam er naar voren dat de helmen gewoon nog aan de huidige normen voldeden en prima te gebruiken waren. Kortom, slechte helmen bestaan niet... is een sprookje van marketingsfiguren...
AGV, Rossi draagt het, dus zal het goed zijn, nou ja, dan maar ¤ 700,- kwijt voor een helm...
Een helm in de aanbieding voor 90 euro doet gewoon net zo goed z'n werk (al is het niet te hopen dat je het ooit meemaakt dat het z'n werk moet doen). Maar goed, een hoop mensen hebben veel geld over voor valse veiligheid
Just my 2 cents...
Aangemeten harde dopjes hier, 55 euroquote:Op maandag 11 april 2005 16:37 schreef stinkie het volgende:
[..]
oordopjes, die dan 3 keer zoveel kosten als die helm![]()
Verkoopsprijs is rond de 90quote:Op maandag 11 april 2005 17:10 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Aangemeten harde dopjes hier, 55 euro(inkoopsprijs
)
HE, WAT?quote:Op maandag 11 april 2005 13:54 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Maar wel jammer als je op een verjaardag zit en mensen niet meer kan verstaan doordat je doof bent geworden.
En ik heb een glasfiberhelm voor ¤ 90,- (omdat 'ie toevallig van glasfiber wasquote:Op maandag 11 april 2005 17:09 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Heb alleen maar een glasfiber helm omdat dat zo lekker klinkt als je erop tikt
Daar helpt een helm van ¤ 1500,- (BMW Sport-Integral Carbon) zelfs niet tegenquote:Op maandag 11 april 2005 22:41 schreef Geqxon het volgende:
Op verzoek kan ik een plaatje posten van iemand die een lidl helm ophad, waarna er een vrachtwagen over zijn hoofd reed
misschien dat een blok beton helpt, maar dan houdt het ook op.quote:Op maandag 11 april 2005 22:59 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Daar helpt een helm van ¤ 1500,- (BMW Sport-Integral Carbon) zelfs niet tegen
Tuurlijk ik gebruik de achterrem ook nooit...quote:Op dinsdag 12 april 2005 10:34 schreef basset het volgende:
Maar ja, motor krijgt nu een beurt met nieuwe achterschijf, (Ik weet het, die achterrem gebruik je niet, maar na een ongeluk is het wel fijn als de rem bleek te werken, verzekeringtechnisch gezien) dus wellicht is deze helm een leuke optie voor de winter of als het regent.
Ik vraag me nog af waarom ik recentelijk 500+ heb uitgegeven aan een pak en een helm...quote:Op zondag 10 april 2005 23:06 schreef DerBolle het volgende:
van af 18-4-05
goedkope helmen, hands free setjes en anders gdoe bij de lidl :-)
http://www.lidl.nl/nl/index.nsf/pages/c.o.oow.20050418.index
leuke prijsjes, voor 2de helmen zo te zien en leuk cross spul
dat jullie t wete![]()
Naja, misschien moet ik nauwelijks zeggen. DIe achterrem gebruik ik alleen als ik echt een noodstop moet maken. En voor een wheely kan ik beter een andere motor kopen, want een NTV650 is niet erg wheely capabelquote:Op dinsdag 12 april 2005 11:08 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Tuurlijk ik gebruik de achterrem ook nooit...![]()
Ik moet um wel gebruiken,of ik wil of niet...quote:Op dinsdag 12 april 2005 11:08 schreef Herkauwer het volgende:
[..]
Tuurlijk ik gebruik de achterrem ook nooit...![]()
Bij lage snelheden kan het wel degelijk het verschil tussen leven of dood zijn.quote:Op dinsdag 12 april 2005 10:34 schreef basset het volgende:
Die helm zal gewoon voldoen. Op motor-forum is hier ook al een disussie over.
Wat Stinkie zegt klopt. Een helm van 500 euro bied bij hoge snelheden niet meer bescherming dan een goedkope helm die aan een TUV eis voldoet.
Ik denk dat bij lage snelheden iedere goedgekeurde helm wel tegen een stootje kan. Het kan wel zijn dat een dure helm niet barst bij een klap op hoge snelheid.....alleen heb je er weinig aan als je je nek breekt. En als een helm barst moet je gewoon zorgen dat je niet nog een keer ergens tegenaan komt frontaal. Maar de eerste klap remt meestal wel aardig afquote:Op dinsdag 12 april 2005 12:51 schreef Rietvaerder het volgende:
[..]
Bij lage snelheden kan het wel degelijk het verschil tussen leven of dood zijn.
True.quote:Op dinsdag 12 april 2005 13:40 schreef basset het volgende:
Ik geloof dat als je je helm een keer goed laat vallen hij al vervangen zou moeten worden (voor zover dit waar is, ik heb het mij ook maar laten vertellen)
Als dat zo is dan heeft denl ik 99% van de mensen met een dure helm (ik inclusief) een klein probleempje.
Boeie, ga jij het maar proberen dan..... mn volgende word toch echt geen helm van de LIDLquote:Op dinsdag 12 april 2005 13:40 schreef basset het volgende:
[..]
Ik denk dat bij lage snelheden iedere goedgekeurde helm wel tegen een stootje kan. Het kan wel zijn dat een dure helm niet barst bij een klap op hoge snelheid.....alleen heb je er weinig aan als je je nek breekt. En als een helm barst moet je gewoon zorgen dat je niet nog een keer ergens tegenaan komt frontaal. Maar de eerste klap remt meestal wel aardig af
Ik geloof dat als je je helm een keer goed laat vallen hij al vervangen zou moeten worden (voor zover dit waar is, ik heb het mij ook maar laten vertellen)
Als dat zo is dan heeft denl ik 99% van de mensen met een dure helm (ik inclusief) een klein probleempje.
Ben jij ook niet gevallen met je huidige helm.quote:Op dinsdag 12 april 2005 13:49 schreef Rietvaerder het volgende:
Boeie, ga jij het maar proberen dan..... mn volgende word toch echt geen helm van de LIDLWord toch weer Arai of Shark
Ik heb de grond niet geraakt er mee.....quote:Op dinsdag 12 april 2005 13:51 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Ben jij ook niet gevallen met je huidige helm.
Een nieuwe goedkope helm geeft dan meer zekerheid.![]()
![]()
Dat overkwam mij ook en tot de dag van vandaag wou ik dat ik ipv met mn schouder het asfalt raakte met mn helm een kennismaking met het asfalt had. Heb al 2 jaar niet kunnen honkballenquote:Op dinsdag 12 april 2005 13:44 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
True.
En ik heb de helm ook nog waar ik mee over de kop ging zelfs.
Alleen mijn hoofd raakte niet het asfalt, wel mijn schouder.![]()
Eigenlijk raar, want qua afstand zit het hoofd niet ver van de schouder, en je zou denken dat je met je hele hoofd meebuigt.quote:Op dinsdag 12 april 2005 13:56 schreef basset het volgende:
[..]
Dat overkwam mij ook en tot de dag van vandaag wou ik dat ik ipv met mn schouder het asfalt raakte met mn helm een kennismaking met het asfalt had.
Ok rietvaerder, patrick281 en ik.....Alle 3 een ongeluk gehad en niet op de helm geland.quote:Op dinsdag 12 april 2005 14:14 schreef Patrick281 het volgende:
[..]
Eigenlijk raar, want qua afstand zit het hoofd niet ver van de schouder, en je zou denken dat je met je hele hoofd meebuigt.![]()
Maar ja mijn helm had ook geen krasje, en het sleutelbeen zit wel los..
mijn goedkope helm heeft me toch aardig gered toen ik met de brommert over de kopsloeg. En dat was ook met een normale stadssnelheid (rond de 50)quote:Op dinsdag 12 april 2005 14:18 schreef basset het volgende:
[..]
Ok rietvaerder, patrick281 en ik.....Alle 3 een ongeluk gehad en niet op de helm geland.
Eigenlijk heb je dus helemaal geen helm nodig
Heb je het nou nog niet door? Je moet ook NIET op je hoofd terecht komenquote:Op dinsdag 12 april 2005 15:04 schreef stinkie het volgende:
[..]
mijn goedkope helm heeft me toch aardig gered toen ik met de brommert over de kopsloeg. En dat was ook met een normale stadssnelheid (rond de 50)
quote:Op dinsdag 12 april 2005 16:42 schreef Brighteyes het volgende:
Maar goed, voorlopig durf ik nog niet eens achterop![]()
Precies zoals ik het zeg. Ik schijt in mijn broek achterop dat ding.quote:
Echt hard gaat een GSX600F niet hoor..quote:Op dinsdag 12 april 2005 18:24 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Precies zoals ik het zeg. Ik schijt in mijn broek achterop dat ding.
Achterop alles dat harder gaat dan ik kan lopen zeg maar.
Dat is een ding wat zeker isquote:Op dinsdag 12 april 2005 18:42 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Maar zo hard loop ik toch ook niet hoor!
Hij gaat zoiezo sneller dan mijn NTV-tje maar ook zo hard loop ik niet.quote:
Harder dan je SVquote:Op dinsdag 12 april 2005 18:30 schreef PatrickM het volgende:
[..]
Echt hard gaat een GSX600F niet hoor..
Ey, mijn gewicht op de SV is juist een voordeel. Dan komt de voorkant wel los tijdens het vol accelereren, maar je hoeft niet bang te zijn dat 'ie omslaatquote:Op dinsdag 12 april 2005 23:00 schreef Rietvaerder het volgende:
Misschien wel net zo snel als er een kerel van 60kg op zit
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |