Maar dat is niet standaard. Werkgevers (zeker koeriersdiensten!) laten vaker een soort begrenzer inbouwen, omdat die wagens anders finaal afgeragd worden...quote:Op zondag 10 april 2005 20:27 schreef Jaydeem het volgende:
zijn volgens mij allemaal begrenst, met de nieuwe sprinters is het zelfs zo dat als je hem net gestart hebt, dat hij maar 2000 a 2500 tpm kan maken voor een bepaalde tijd. In ieder geval die ik rij dan.
Correct me if i am wrong
Lekker handig in een noodgevalquote:Op zondag 10 april 2005 20:27 schreef Jaydeem het volgende:
zijn volgens mij allemaal begrenst, met de nieuwe sprinters is het zelfs zo dat als je hem net gestart hebt, dat hij maar 2000 a 2500 tpm kan maken voor een bepaalde tijd. In ieder geval die ik rij dan.
Correct me if i am wrong
Stel je moet snel iemand naar ziekenhuis brengen, een sprinter is niet het snelste apparaat op aarde (understatement enzo) en helemaal als die begrenst is op 2500 rpmquote:Op zondag 10 april 2005 20:32 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat voor noodgevallen heb jij, dat je toerentallen wilt bereiken die schadelijk zijn voor de motor? Hit-and-run acties of zo?
Sinds wanneer rijdt ambulancepersoneel in een sprinterquote:Op zondag 10 april 2005 20:43 schreef yup het volgende:
[..]
Stel je moet snel iemand naar ziekenhuis brengen, een sprinter is niet het snelste apparaat op aarde (understatement enzo) en helemaal als die begrenst is op 2500 rpm
Nadenken voordat je onzin post.
Doe jij dat dan ook even?quote:Op zondag 10 april 2005 20:43 schreef yup het volgende:
[..]
Stel je moet snel iemand naar ziekenhuis brengen, een sprinter is niet het snelste apparaat op aarde (understatement enzo) en helemaal als die begrenst is op 2500 rpm
Nadenken voordat je onzin post.
Dat doen ze. Alleen zijn die nogal gechipt/ aangepast.quote:Op zondag 10 april 2005 20:45 schreef SlaadjeBla het volgende:
[..]
Sinds wanneer rijdt ambulancepersoneel in een sprinter![]()
Na een stuk of 321783067 posts pas een goed antwoord...quote:Op zondag 10 april 2005 22:38 schreef Herr.Flick het volgende:
Een diesel moet op plankgas goed draaien,anders kon je nooit een roetmeting doen.
Het maximale toerental is via de pomp geregeld(bij de klassieke diesels),de Common-rail diesels doen dit elektronisch.
Yup,je leert het ook nooit he...
Thx voor de antwoordquote:Op zondag 10 april 2005 22:38 schreef Herr.Flick het volgende:
Een diesel moet op plankgas goed draaien,anders kon je nooit een roetmeting doen.
Het maximale toerental is via de pomp geregeld(bij de klassieke diesels),de Common-rail diesels doen dit elektronisch.
Yup,je leert het ook nooit he...
Waarom meer toeren maken als je het maximale vermogen allang bereikt hebtquote:Op zondag 10 april 2005 22:59 schreef Ultimora het volgende:
keej dat diesels een begrenzer hebben is duidelijk.
maar hoe ga je die roetmeting eigenlijk doen met een MB (of chrysler want die heeft dat ook) die als hij stilstaat niet meer als 3000 (kan ook wat meer of minder zijn) toeren maakt van wege de protectie van het blok? (dit hebben ze allemaal, warm of koud blok maakt geen donder uit) is er een manier om de begrenzer te omzeilen?want zodra de auto rijdt is de begrenzing weg (bij een burnout ben ik er achter gekomen dat als je stilstaand een x aantal toeren maakt maar het gaspedaal vol gevloerd hebt, en je achterwielen lekker aan het spinnen, dat als je rustig van de rem af gaat en de auto gaat rollen de begrenzer er pas af gaat.)
maargoed, dan wil ik wel weten hoe ik die MB chrysler begrenzer omzeil voor mijn eigen roetmeting
Natuurlijk niet.quote:Op zondag 10 april 2005 23:05 schreef yup het volgende:
[..]
Thx voor de antwoord![]()
Dus je zou in principe gewoon perfect PLANKGAS kunnen rijden zonder dat de motor stukgaat ?
in sommige benzine auto's heb je dan het max vermogen nog niet gehaald, en het truukje voor die roetmeting moet voor benzine en diesel gelijk zijn dunkt me...quote:Op zondag 10 april 2005 23:06 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Waarom meer toeren maken als je het maximale vermogen allang bereikt hebt
heeft geen enkel nut!
En waarom draait een vrachtwagen dan maar 1800 tpmquote:Op zondag 10 april 2005 23:07 schreef yup het volgende:
Volgens mij is een diesel pas na 4000-4500 rpm buiten adem toch
in dat geval kan mist ie dus 1000-1500 rpm![]()
Een diesel dat op hol slaat lijkt me een machtig gezichtquote:Op zondag 10 april 2005 23:09 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Natuurlijk niet.
Als je een benzine motor altijd het maximale toeren laat draaien gaat ie ook naar de klote.
Een diesel heeft geen ontsteking,de pomp is het enige ding wat de motor kan beinvloeden,zou deze niet begrensd zijn dan kan je motor op hol slaan...
Benzine en roetmeting ?quote:Op zondag 10 april 2005 23:09 schreef Ultimora het volgende:
[..]
in sommige benzine auto's heb je dan het max vermogen nog niet gehaald, en het truukje voor die roetmeting moet voor benzine en diesel gelijk zijn dunkt me...
Heb het over personenwagen diesels...quote:Op zondag 10 april 2005 23:09 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
En waarom draait een vrachtwagen dan maar 1800 tpm
nouja t gaat me om t truucje... die roetmeting zal me een worst wezenquote:
Is het bij een TDi (met pompverstuiver) ook zo ? Dus dat het via de pomp word geregeld ?quote:Op zondag 10 april 2005 22:38 schreef Herr.Flick het volgende:
Een diesel moet op plankgas goed draaien,anders kon je nooit een roetmeting doen.
Het maximale toerental is via de pomp geregeld(bij de klassieke diesels),de Common-rail diesels doen dit elektronisch.
Yup,je leert het ook nooit he...
Als je blok kapot loopt heb je gewoonweg pech, een goed blok loopt echt niet zomaar stuk,of je distributie moet niet in orde zijn.quote:Op zondag 10 april 2005 23:17 schreef yup het volgende:
[..]
Is het bij een TDi (met pompverstuiver) ook zo ? Dus dat het via de pomp word geregeld ?
Ik vind die roetmeting dan ook raar gaan ze effe staan redlinen met een diesel
En als je blok de tering in loopt wat dan ?
Ok dus in feite bepaalt de electronica (op de pomp, of in ECU, of whateverquote:Op zondag 10 april 2005 23:21 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Als je blok kapot loopt heb je gewoonweg pech, een goed blok loopt echt niet zomaar stuk,of je distributie moet niet in orde zijn.
Bij een pompverstuiver weet ik het zo niet of het nog in de pomp geregeld is of al met elektronica,de meeste diesels met klassieke pompen zijn al voorzien van het DDE2 systeem(geen gaskabel meer maar een print op de pomp),en hier beginnen de verschillen...
Een diesel heeft veel kracht op lage toeren, het gaat niet super maar die 2500 lijken me wel voldoende. Een diesel in de toere jagen is zoiezo kut voor de motorquote:Op zondag 10 april 2005 20:43 schreef yup het volgende:
[..]
Stel je moet snel iemand naar ziekenhuis brengen, een sprinter is niet het snelste apparaat op aarde (understatement enzo) en helemaal als die begrenst is op 2500 rpm
Nadenken voordat je onzin post.
roetmeting wordt altijd gedaan met een warme motorquote:Op zondag 10 april 2005 22:59 schreef Ultimora het volgende:
keej dat diesels een begrenzer hebben is duidelijk.
maar hoe ga je die roetmeting eigenlijk doen met een MB (of chrysler want die heeft dat ook) die als hij stilstaat niet meer als 3000 (kan ook wat meer of minder zijn) toeren maakt van wege de protectie van het blok? (dit hebben ze allemaal, warm of koud blok maakt geen donder uit) is er een manier om de begrenzer te omzeilen?want zodra de auto rijdt is de begrenzing weg (bij een burnout ben ik er achter gekomen dat als je stilstaand een x aantal toeren maakt maar het gaspedaal vol gevloerd hebt, en je achterwielen lekker aan het spinnen, dat als je rustig van de rem af gaat en de auto gaat rollen de begrenzer er pas af gaat.)
maargoed, dan wil ik wel weten hoe ik die MB chrysler begrenzer omzeil voor mijn eigen roetmeting
Dat ga ik binnenkort vandaag uitproberen. Ben benieuwd. Oh, ja; wat een strontmongool is Yup.quote:Op dinsdag 12 april 2005 16:53 schreef errorken het volgende:Iets gelijkaardig heb ik wanneer ik gas en rem tegelijk induw. Als ik stilstaand en in neutraal gas geef tot 3.000 rpm en vervolgens de rem aantik (zonder het gas te lossen), dan gaat hij opeens naar 1200 rpm. 2/3 seconden na het los laten van de rem gaat hij geleidelijk aan terug naar 3.000rpm.
Ik geef het beestje slechts een naam. Dat iemand zijn blok steeds over de kling jaagt, heeft sowieso een chromosoom teveel.quote:Op donderdag 14 april 2005 13:38 schreef yup het volgende:
Wat zijn we weer aardig enzo
Bla bla bla bla bla in het kwadraat.quote:Op donderdag 14 april 2005 13:42 schreef Pr0nXXX het volgende:
[..]
Ik geef het beestje slechts een naam. Dat iemand zijn blok steeds over de kling jaagt, heeft sowieso een chromosoom teveel.
Vorig jaar werkte ik als koerier nachts. En ik zeur nog steeds.quote:Op donderdag 14 april 2005 14:07 schreef yup het volgende:
[..]
Bla bla bla bla bla in het kwadraat.
Kijk eens naar koeriersdiensten dan zeur je niet meer.
Okay.quote:Op donderdag 14 april 2005 14:16 schreef Tjabbo het volgende:
Bitchfighten mag over de mail of MSN, maar niet hier. okay pr0n en yup!
Ik heb vaak verhalen gehoord dat na de apk (met roetmeting uiteraard) de koppakking lek ging!! Dit schijnt te komen door het slecht warm draaien van de motor voor de meting (op vol gas)quote:Op zondag 10 april 2005 23:21 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Als je blok kapot loopt heb je gewoonweg pech, een goed blok loopt echt niet zomaar stuk,of je distributie moet niet in orde zijn.
omdat dat een midden snel loper isquote:Op zondag 10 april 2005 23:09 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
En waarom draait een vrachtwagen dan maar 1800 tpm
Dat lijkt me heel erg sterk , het rode vlakl begint misschien bij 4500 maar de begrenzer zit bij een tdi toch echt rond 5000-5500quote:Op donderdag 14 april 2005 13:43 schreef -Schorpioen- het volgende:
Mijn Golf TDI is begrenst op zo'n 4500 toeren......maar dat zijn genoeg toeren hoor
Dat kijk eens naar koeriersdiensten is zware blaat.quote:Op donderdag 14 april 2005 14:07 schreef yup het volgende:
[..]
Bla bla bla bla bla in het kwadraat.
Kijk eens naar koeriersdiensten dan zeur je niet meer.
Ben jij ook koerier dan..quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:05 schreef yup het volgende:
Ik zei toch niet dat ze begrenst waren? Ik bedoelde met kijk naar koeriersdiensten hoe die wagens geragd worden.
En jij als loodsmedewerker weet daar natuurlijk "alles" vanaf................quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:05 schreef yup het volgende:
Ik zei toch niet dat ze begrenst waren? Ik bedoelde met kijk naar koeriersdiensten hoe die wagens geragd worden.
Wat doe je dan preciesquote:Op vrijdag 15 april 2005 13:18 schreef yup het volgende:
Ben loodsmedewerker werk in een loods...
En jij weet er zeker meer vanaf.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:45 schreef Tha_Flash het volgende:
[..]
En jij als loodsmedewerker weet daar natuurlijk "alles" vanaf................
Ik denk dat er maar 1 met zijn wagen loopt te kloten en dat ben je zelf, als ik zo je vragen, opmerkingen en op heb gelezen.
Denk je werkelijk dat een koerier ( die bij ons tussen de 100dkm en 150dkm per jaar rijdt ) nog zin heeft om te "raggen", ik denk het niet.
Als je 18 bent is dat misschien nog leuk.
Er is maar 1 clown hier en dat ben jij.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:06 schreef yup het volgende:
[..]
En jij weet er zeker meer vanaf.
Clown luister.
Die wagens staan van 18:00 tot 07:00 ofzo stil. Chauffeur boy komt knalt ding regelrecht de begrenzer in. En hij was niet de enige...
Kijk er zijn er genoeg die goed rijden, daar ben ik van overtuigd hoor, maar ook heel veel niet.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:55 schreef Tha_Flash het volgende:
[..]
Er is maar 1 clown hier en dat ben jij.
Ik weet er zeker meer vanaf, ik ben planner bij een koeriersbedrijf.
Enne dat 1 zo'n knuppel dat nu doet wil niet zeggen dat alle koeriers zo rijden.
Ben ik met je eens dat het wisselt, het ligt heel erg aan het bedrijf waar voor gereden word.quote:Op vrijdag 15 april 2005 16:12 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Kijk er zijn er genoeg die goed rijden, daar ben ik van overtuigd hoor, maar ook heel veel niet.
Het is een auto van de zaak. Die auto's kunnen sowieso meer hebben dan privé voertuigen. Daarnaast (eigen ervaring) is het zo dat wanneer je erg veel op de weg zit, dat dat gaspedaal nog maar 2 standen kent. aan of uit. Dus gewoon gas erop.
En ik moet yup gelijk geven, ik heb nog never nooit een koerier zijn dieseltje netjes warm zien rijden.
Collega van mij is ook koerier in z'n vrije tijd, en die verteld wel eens wat. Er word geragd bij het leven.
Niet dat dat goed is ofzo, maar het gebeurt wel.
Dat zou wel heel goed kunnen ja.quote:Op vrijdag 15 april 2005 16:20 schreef Tha_Flash het volgende:
[..]
Ben ik met je eens dat het wisselt, het ligt heel erg aan het bedrijf waar voor gereden word.
Ik denk dat full-time koeriers misschien minder raggen dan de part-timers.
Hey, je zit hier op Fok! remember?quote:Het ging mij er meer om dat Yup alle koeriers maar gemakshalve over een kam scheerde, en dat hij het zgn allemaal wist.![]()
![]()
1 knuppel.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:55 schreef Tha_Flash het volgende:
[..]
Er is maar 1 clown hier en dat ben jij.
Ik weet er zeker meer vanaf, ik ben planner bij een koeriersbedrijf.
Enne dat 1 zo'n knuppel dat nu doet wil niet zeggen dat alle koeriers zo rijden.
quote:Op vrijdag 15 april 2005 17:18 schreef yup het volgende:
[..]
1 knuppel.
Earth to IDIOTS
Het zijn iig het meerendeel van de knuppels EN NIET EENTJE.
EN OOK NIET ALLEEN PART-TIMERS.
Doe gewoon verdomme niet alsof jij het beter weet WANT DAT IS NIET ZO.
Zucht
landbouw tractoren rond de 2400tpmquote:Op zondag 10 april 2005 23:09 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
En waarom draait een vrachtwagen dan maar 1800 tpm
Beetje laat, maar kwam toevallig 't topic tegen netquote:Op zaterdag 16 april 2005 16:24[/url] schreef Sterke_Yerke het volgende:
Farao, we hebben je nodig!
Verkeersongeval, hartaanval, brand, schiet/steek/vechtpartij, cva, copd, en zo kan ik nog wel even door gaan...quote:Op zondag 10 april 2005 20:33 schreef SlaadjeBla het volgende:
Noem eens een noodgeval waarbij je met een sprinter snel weg moet "sprinten"
De mercedes (emergency) sprinter staat in Nederland op nummer 1 bij meest gebruikte ambulancevoertuig, daarna komen de lage mercedes E klasse en de Chevy.quote:Op zondag 10 april 2005 20:45 schreef SlaadjeBla het volgende:
Sinds wanneer rijdt ambulancepersoneel in een sprinter![]()
Klopt, en om die reden worden ambulance's als ze niet rijden op temperatuur te houden, zodat ik bij een noodgeval ook gelijk met vol vermogen weggereden kan worden.quote:Op zaterdag 16 april 2005 14:26 schreef esfice het volgende:
De reden dat de Sprinters zijn begrensd, komt omdat het nog slechter is voor een turboblok om meteen het blok te belasten voordat de olie overal op temperatuur is. ( Ook is het normaal om het blok na redelijke belasting, na te laten draaien )
Omdat een vrachtwagen zijn kracht uit de lage toerentallen haaltquote:Op zondag 10 april 2005 23:09 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
En waarom draait een vrachtwagen dan maar 1800 tpm
Die kunnen max rond de 2500 tot 3000 halen, maar dat doet niemand omdat je dan al je kracht verliest (powerband enzo) , meeste vrachtwagens moet geschakeld worden tussen de 1500 en 2000, ligt er maar net aan voor voor motor erin ligt..quote:Op zondag 10 april 2005 23:09 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
En waarom draait een vrachtwagen dan maar 1800 tpm
Klopt, als de motor koud is is deze begrenst op 2500 toeren om motorschade te voorkomen. Vindt ik een prima beveiliging! (zeker voor verhuurbedrijven etc...)quote:Op zondag 10 april 2005 20:29 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Maar dat is niet standaard. Werkgevers (zeker koeriersdiensten!) laten vaker een soort begrenzer inbouwen, omdat die wagens anders finaal afgeragd worden...
Bij het koeriersbedrijf waar ik werk zijn de auto's niet begrenst maar bij onze conculega hebben ze wel begrenzers die idd temperatuur en chauffeur afhankelijk zijn.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:13 schreef gateway het volgende:
[..]
Klopt, als de motor koud is is deze begrenst op 2500 toeren om motorschade te voorkomen. Vindt ik een prima beveiliging! (zeker voor verhuurbedrijven etc...)
nieuwere sprinters zijn sowieso standaard begrensd op 2500 rpm totdat je 1x op de koppeling traptquote:Op zondag 24 juli 2005 13:13 schreef gateway het volgende:
[..]
Klopt, als de motor koud is is deze begrenst op 2500 toeren om motorschade te voorkomen. Vindt ik een prima beveiliging! (zeker voor verhuurbedrijven etc...)
nee.. wanneer je hem start en je geeft vol gas gaat hij niet verder dan 2500rpm.. wanneer je de koppeling 1x tot aan de bodem intrapt en weer loslaat kan je weer volgas geven en dan gaat hij wel door in zn toerenquote:Op zondag 24 juli 2005 14:02 schreef yup het volgende:
Volgens mij beveiliging tegen burnouts ofzo ????
Dat als je de koppeling lost dat ie max 2500 rpm kan maken ofzo ????
Heb er wel over gehoord, dat ze begrenst waren op 2500 rpm...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |