Een diesel dat op hol slaat lijkt me een machtig gezichtquote:Op zondag 10 april 2005 23:09 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Natuurlijk niet.
Als je een benzine motor altijd het maximale toeren laat draaien gaat ie ook naar de klote.
Een diesel heeft geen ontsteking,de pomp is het enige ding wat de motor kan beinvloeden,zou deze niet begrensd zijn dan kan je motor op hol slaan...
Benzine en roetmeting ?quote:Op zondag 10 april 2005 23:09 schreef Ultimora het volgende:
[..]
in sommige benzine auto's heb je dan het max vermogen nog niet gehaald, en het truukje voor die roetmeting moet voor benzine en diesel gelijk zijn dunkt me...
Heb het over personenwagen diesels...quote:Op zondag 10 april 2005 23:09 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
En waarom draait een vrachtwagen dan maar 1800 tpm
nouja t gaat me om t truucje... die roetmeting zal me een worst wezenquote:
Is het bij een TDi (met pompverstuiver) ook zo ? Dus dat het via de pomp word geregeld ?quote:Op zondag 10 april 2005 22:38 schreef Herr.Flick het volgende:
Een diesel moet op plankgas goed draaien,anders kon je nooit een roetmeting doen.
Het maximale toerental is via de pomp geregeld(bij de klassieke diesels),de Common-rail diesels doen dit elektronisch.
Yup,je leert het ook nooit he...
Als je blok kapot loopt heb je gewoonweg pech, een goed blok loopt echt niet zomaar stuk,of je distributie moet niet in orde zijn.quote:Op zondag 10 april 2005 23:17 schreef yup het volgende:
[..]
Is het bij een TDi (met pompverstuiver) ook zo ? Dus dat het via de pomp word geregeld ?
Ik vind die roetmeting dan ook raar gaan ze effe staan redlinen met een diesel
En als je blok de tering in loopt wat dan ?
Ok dus in feite bepaalt de electronica (op de pomp, of in ECU, of whateverquote:Op zondag 10 april 2005 23:21 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Als je blok kapot loopt heb je gewoonweg pech, een goed blok loopt echt niet zomaar stuk,of je distributie moet niet in orde zijn.
Bij een pompverstuiver weet ik het zo niet of het nog in de pomp geregeld is of al met elektronica,de meeste diesels met klassieke pompen zijn al voorzien van het DDE2 systeem(geen gaskabel meer maar een print op de pomp),en hier beginnen de verschillen...
Een diesel heeft veel kracht op lage toeren, het gaat niet super maar die 2500 lijken me wel voldoende. Een diesel in de toere jagen is zoiezo kut voor de motorquote:Op zondag 10 april 2005 20:43 schreef yup het volgende:
[..]
Stel je moet snel iemand naar ziekenhuis brengen, een sprinter is niet het snelste apparaat op aarde (understatement enzo) en helemaal als die begrenst is op 2500 rpm
Nadenken voordat je onzin post.
roetmeting wordt altijd gedaan met een warme motorquote:Op zondag 10 april 2005 22:59 schreef Ultimora het volgende:
keej dat diesels een begrenzer hebben is duidelijk.
maar hoe ga je die roetmeting eigenlijk doen met een MB (of chrysler want die heeft dat ook) die als hij stilstaat niet meer als 3000 (kan ook wat meer of minder zijn) toeren maakt van wege de protectie van het blok? (dit hebben ze allemaal, warm of koud blok maakt geen donder uit) is er een manier om de begrenzer te omzeilen?want zodra de auto rijdt is de begrenzing weg (bij een burnout ben ik er achter gekomen dat als je stilstaand een x aantal toeren maakt maar het gaspedaal vol gevloerd hebt, en je achterwielen lekker aan het spinnen, dat als je rustig van de rem af gaat en de auto gaat rollen de begrenzer er pas af gaat.)
maargoed, dan wil ik wel weten hoe ik die MB chrysler begrenzer omzeil voor mijn eigen roetmeting
Dat ga ik binnenkort vandaag uitproberen. Ben benieuwd. Oh, ja; wat een strontmongool is Yup.quote:Op dinsdag 12 april 2005 16:53 schreef errorken het volgende:Iets gelijkaardig heb ik wanneer ik gas en rem tegelijk induw. Als ik stilstaand en in neutraal gas geef tot 3.000 rpm en vervolgens de rem aantik (zonder het gas te lossen), dan gaat hij opeens naar 1200 rpm. 2/3 seconden na het los laten van de rem gaat hij geleidelijk aan terug naar 3.000rpm.
Ik geef het beestje slechts een naam. Dat iemand zijn blok steeds over de kling jaagt, heeft sowieso een chromosoom teveel.quote:Op donderdag 14 april 2005 13:38 schreef yup het volgende:
Wat zijn we weer aardig enzo
Bla bla bla bla bla in het kwadraat.quote:Op donderdag 14 april 2005 13:42 schreef Pr0nXXX het volgende:
[..]
Ik geef het beestje slechts een naam. Dat iemand zijn blok steeds over de kling jaagt, heeft sowieso een chromosoom teveel.
Vorig jaar werkte ik als koerier nachts. En ik zeur nog steeds.quote:Op donderdag 14 april 2005 14:07 schreef yup het volgende:
[..]
Bla bla bla bla bla in het kwadraat.
Kijk eens naar koeriersdiensten dan zeur je niet meer.
Okay.quote:Op donderdag 14 april 2005 14:16 schreef Tjabbo het volgende:
Bitchfighten mag over de mail of MSN, maar niet hier. okay pr0n en yup!
Ik heb vaak verhalen gehoord dat na de apk (met roetmeting uiteraard) de koppakking lek ging!! Dit schijnt te komen door het slecht warm draaien van de motor voor de meting (op vol gas)quote:Op zondag 10 april 2005 23:21 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
Als je blok kapot loopt heb je gewoonweg pech, een goed blok loopt echt niet zomaar stuk,of je distributie moet niet in orde zijn.
omdat dat een midden snel loper isquote:Op zondag 10 april 2005 23:09 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
En waarom draait een vrachtwagen dan maar 1800 tpm
Dat lijkt me heel erg sterk , het rode vlakl begint misschien bij 4500 maar de begrenzer zit bij een tdi toch echt rond 5000-5500quote:Op donderdag 14 april 2005 13:43 schreef -Schorpioen- het volgende:
Mijn Golf TDI is begrenst op zo'n 4500 toeren......maar dat zijn genoeg toeren hoor
Dat kijk eens naar koeriersdiensten is zware blaat.quote:Op donderdag 14 april 2005 14:07 schreef yup het volgende:
[..]
Bla bla bla bla bla in het kwadraat.
Kijk eens naar koeriersdiensten dan zeur je niet meer.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |