abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26135617
http://ultimora.ghostyj.nl/ als je hier ultimoraclip 1 download weet je precies waarom ik dit soort gein wil.. ik wil gewoon altijd de toerenbegrenzer in knallen en niet alleen tijdens het rijden...
2825cc Single Turbo Beast
pi_26135634
quote:
Op zondag 10 april 2005 23:09 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Natuurlijk niet.

Als je een benzine motor altijd het maximale toeren laat draaien gaat ie ook naar de klote.
Een diesel heeft geen ontsteking,de pomp is het enige ding wat de motor kan beinvloeden,zou deze niet begrensd zijn dan kan je motor op hol slaan...
Een diesel dat op hol slaat lijkt me een machtig gezicht (grapje hoor )
quote:
Op zondag 10 april 2005 23:09 schreef Ultimora het volgende:

[..]

in sommige benzine auto's heb je dan het max vermogen nog niet gehaald, en het truukje voor die roetmeting moet voor benzine en diesel gelijk zijn dunkt me...
Benzine en roetmeting ?

quote:
Op zondag 10 april 2005 23:09 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

En waarom draait een vrachtwagen dan maar 1800 tpm
Heb het over personenwagen diesels...
pi_26135666
quote:
Op zondag 10 april 2005 23:11 schreef yup het volgende:

[..]

Benzine en roetmeting ?


[..]
nouja t gaat me om t truucje... die roetmeting zal me een worst wezen
2825cc Single Turbo Beast
pi_26135798
quote:
Op zondag 10 april 2005 22:38 schreef Herr.Flick het volgende:
Een diesel moet op plankgas goed draaien,anders kon je nooit een roetmeting doen.
Het maximale toerental is via de pomp geregeld(bij de klassieke diesels),de Common-rail diesels doen dit elektronisch.



Yup,je leert het ook nooit he...
Is het bij een TDi (met pompverstuiver) ook zo ? Dus dat het via de pomp word geregeld ?

Ik vind die roetmeting dan ook raar gaan ze effe staan redlinen met een diesel

En als je blok de tering in loopt wat dan ?
  zondag 10 april 2005 @ 23:21:54 #30
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_26135974
quote:
Op zondag 10 april 2005 23:17 schreef yup het volgende:

[..]

Is het bij een TDi (met pompverstuiver) ook zo ? Dus dat het via de pomp word geregeld ?

Ik vind die roetmeting dan ook raar gaan ze effe staan redlinen met een diesel

En als je blok de tering in loopt wat dan ?
Als je blok kapot loopt heb je gewoonweg pech, een goed blok loopt echt niet zomaar stuk,of je distributie moet niet in orde zijn.

Bij een pompverstuiver weet ik het zo niet of het nog in de pomp geregeld is of al met elektronica,de meeste diesels met klassieke pompen zijn al voorzien van het DDE2 systeem(geen gaskabel meer maar een print op de pomp),en hier beginnen de verschillen...

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_26136050
quote:
Op zondag 10 april 2005 23:21 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Als je blok kapot loopt heb je gewoonweg pech, een goed blok loopt echt niet zomaar stuk,of je distributie moet niet in orde zijn.

Bij een pompverstuiver weet ik het zo niet of het nog in de pomp geregeld is of al met elektronica,de meeste diesels met klassieke pompen zijn al voorzien van het DDE2 systeem(geen gaskabel meer maar een print op de pomp),en hier beginnen de verschillen...

Ok dus in feite bepaalt de electronica (op de pomp, of in ECU, of whatever ) hoeveel toeren je blok max kan draaien...

Maar in feite kan een diesel dus ook in de soep draaien door enorme toerentallen...

Iemand zei hier 6000 rpm... Is dat wel gezond voor zo een blok ?
pi_26136161
quote:
Op zondag 10 april 2005 20:43 schreef yup het volgende:

[..]

Stel je moet snel iemand naar ziekenhuis brengen, een sprinter is niet het snelste apparaat op aarde (understatement enzo) en helemaal als die begrenst is op 2500 rpm

Nadenken voordat je onzin post.
Een diesel heeft veel kracht op lage toeren, het gaat niet super maar die 2500 lijken me wel voldoende. Een diesel in de toere jagen is zoiezo kut voor de motor
  maandag 11 april 2005 @ 03:13:42 #33
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_26139161
quote:
Op zondag 10 april 2005 22:59 schreef Ultimora het volgende:
keej dat diesels een begrenzer hebben is duidelijk.

maar hoe ga je die roetmeting eigenlijk doen met een MB (of chrysler want die heeft dat ook) die als hij stilstaat niet meer als 3000 (kan ook wat meer of minder zijn) toeren maakt van wege de protectie van het blok? (dit hebben ze allemaal, warm of koud blok maakt geen donder uit) is er een manier om de begrenzer te omzeilen? want zodra de auto rijdt is de begrenzing weg (bij een burnout ben ik er achter gekomen dat als je stilstaand een x aantal toeren maakt maar het gaspedaal vol gevloerd hebt, en je achterwielen lekker aan het spinnen, dat als je rustig van de rem af gaat en de auto gaat rollen de begrenzer er pas af gaat.)

maargoed, dan wil ik wel weten hoe ik die MB chrysler begrenzer omzeil voor mijn eigen roetmeting
roetmeting wordt altijd gedaan met een warme motor
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_26141838
Het heeft bij een Diesel geen enkel nut om ver door te trekken in toeren.
De snelheidswinst is nihil, omdat de koppelkromme altijd zwaar afvalt. Er zijn uitzonderingen met Bi-turbo's en zo, maar het gros van de Diesels heeft zijn werkbare trekkracht tussen 2000-3500 tpm.
pi_26174171
Heb ik ook met mijn diesel, nog voor je aan het rood komt dan voel je dat de RPM stijging opeens trager gaat en juist aan het rood stopt hij met stijgen, je motor draait dan stabiel.
Op nieuwere diesels waar de gas digitaal is (dmv servootjes) is het dus heel makkelijk. De ECU (of wie er ook verantwoordelijk voor is) doet een override van het signaal afkomstig van het gaspedaal om het zo te zeggen.

Iets gelijkaardig heb ik wanneer ik gas en rem tegelijk induw. Als ik stilstaand en in neutraal gas geef tot 3.000 rpm en vervolgens de rem aantik (zonder het gas te lossen), dan gaat hij opeens naar 1200 rpm. 2/3 seconden na het los laten van de rem gaat hij geleidelijk aan terug naar 3.000rpm.
pi_26220567
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 16:53 schreef errorken het volgende:Iets gelijkaardig heb ik wanneer ik gas en rem tegelijk induw. Als ik stilstaand en in neutraal gas geef tot 3.000 rpm en vervolgens de rem aantik (zonder het gas te lossen), dan gaat hij opeens naar 1200 rpm. 2/3 seconden na het los laten van de rem gaat hij geleidelijk aan terug naar 3.000rpm.
Dat ga ik binnenkort vandaag uitproberen. Ben benieuwd. Oh, ja; wat een strontmongool is Yup.
pi_26220646
Wat zijn we weer aardig enzo
pi_26220739
quote:
Op donderdag 14 april 2005 13:38 schreef yup het volgende:
Wat zijn we weer aardig enzo
Ik geef het beestje slechts een naam. Dat iemand zijn blok steeds over de kling jaagt, heeft sowieso een chromosoom teveel.
  donderdag 14 april 2005 @ 13:43:46 #39
22239 -Schorpioen-
Feel young, look young
pi_26220774
Mijn Golf TDI is begrenst op zo'n 4500 toeren......maar dat zijn genoeg toeren hoor
Amsterdam + Boekel = werelds...
pi_26221338
quote:
Op donderdag 14 april 2005 13:42 schreef Pr0nXXX het volgende:

[..]

Ik geef het beestje slechts een naam. Dat iemand zijn blok steeds over de kling jaagt, heeft sowieso een chromosoom teveel.
Bla bla bla bla bla in het kwadraat.

Kijk eens naar koeriersdiensten dan zeur je niet meer.
  donderdag 14 april 2005 @ 14:16:01 #41
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_26221547
Bitchfighten mag over de mail of MSN, maar niet hier. okay pr0n en yup!
pi_26221634
quote:
Op donderdag 14 april 2005 14:07 schreef yup het volgende:

[..]

Bla bla bla bla bla in het kwadraat.

Kijk eens naar koeriersdiensten dan zeur je niet meer.
Vorig jaar werkte ik als koerier nachts. En ik zeur nog steeds.
pi_26221635
quote:
Op donderdag 14 april 2005 14:16 schreef Tjabbo het volgende:
Bitchfighten mag over de mail of MSN, maar niet hier. okay pr0n en yup!
Okay.
pi_26228719
quote:
Op zondag 10 april 2005 23:21 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

Als je blok kapot loopt heb je gewoonweg pech, een goed blok loopt echt niet zomaar stuk,of je distributie moet niet in orde zijn.
Ik heb vaak verhalen gehoord dat na de apk (met roetmeting uiteraard) de koppakking lek ging!! Dit schijnt te komen door het slecht warm draaien van de motor voor de meting (op vol gas)

De garage weet na de tijd natuurlijk van niks.
  donderdag 14 april 2005 @ 19:11:34 #45
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_26229071
Roetmeting mag pas gebeuren als het blok warm is,en dan bedoelen we niet het watertemp.,maar de olietemp. word gemeten via de peilstok.

Vaak gaan koppakkingen stuk omdat ze al broos zijn, en zo'n toerensessie kan dan de genadeklap zijn.

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_26234937
zo kun je het ook omschrijven ja
  donderdag 14 april 2005 @ 22:56:08 #47
95194 SpeedyRich
doe ff normaal
pi_26235473
quote:
Op zondag 10 april 2005 23:09 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

En waarom draait een vrachtwagen dan maar 1800 tpm
omdat dat een midden snel loper is

ff voor de duidelijkheid
langzaam loper 4-16 HZ
middel snel loper 17 - 41 HZ
snel loper 18 HZ >
1 HZ is 60 rpm (omw/min)
Op dinsdag 2 september 2008 22:59 schreef Danny het volgende:
sorry.
leukste topic aller tijden
Voor computergerelateerde vragen klik hier
pi_26242579
quote:
Op donderdag 14 april 2005 13:43 schreef -Schorpioen- het volgende:
Mijn Golf TDI is begrenst op zo'n 4500 toeren......maar dat zijn genoeg toeren hoor
Dat lijkt me heel erg sterk , het rode vlakl begint misschien bij 4500 maar de begrenzer zit bij een tdi toch echt rond 5000-5500
  vrijdag 15 april 2005 @ 10:45:49 #49
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_26242801
quote:
Op donderdag 14 april 2005 14:07 schreef yup het volgende:

[..]

Bla bla bla bla bla in het kwadraat.

Kijk eens naar koeriersdiensten dan zeur je niet meer.
Dat kijk eens naar koeriersdiensten is zware blaat.

Ik ben planner bij een koeriersbedrijf en onze auto's zijn geen van alle begrensd.
Ook de sprinters ( 311 CDI ) en de vito's ( 113 CDI ) niet.
pi_26246131
Ik zei toch niet dat ze begrenst waren? Ik bedoelde met kijk naar koeriersdiensten hoe die wagens geragd worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')