abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 15 april 2005 @ 13:08:45 #51
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_26246221
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:05 schreef yup het volgende:
Ik zei toch niet dat ze begrenst waren? Ik bedoelde met kijk naar koeriersdiensten hoe die wagens geragd worden.
Ben jij ook koerier dan..
Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_26246461
Ben loodsmedewerker werk in een loods...
  vrijdag 15 april 2005 @ 13:45:49 #53
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_26247138
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:05 schreef yup het volgende:
Ik zei toch niet dat ze begrenst waren? Ik bedoelde met kijk naar koeriersdiensten hoe die wagens geragd worden.
En jij als loodsmedewerker weet daar natuurlijk "alles" vanaf................
Ik denk dat er maar 1 met zijn wagen loopt te kloten en dat ben je zelf, als ik zo je vragen, opmerkingen en op heb gelezen.
Denk je werkelijk dat een koerier ( die bij ons tussen de 100dkm en 150dkm per jaar rijdt ) nog zin heeft om te "raggen", ik denk het niet.
Als je 18 bent is dat misschien nog leuk.
pi_26247169
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:18 schreef yup het volgende:
Ben loodsmedewerker werk in een loods...
Wat doe je dan precies
  vrijdag 15 april 2005 @ 14:16:40 #55
42136 Herr.Flick
De triangeljosti!
pi_26247921
Auto's gaar trappen!

Herr.Flick
4844 4479 7710 3249
pi_26249187
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 13:45 schreef Tha_Flash het volgende:

[..]

En jij als loodsmedewerker weet daar natuurlijk "alles" vanaf................
Ik denk dat er maar 1 met zijn wagen loopt te kloten en dat ben je zelf, als ik zo je vragen, opmerkingen en op heb gelezen.
Denk je werkelijk dat een koerier ( die bij ons tussen de 100dkm en 150dkm per jaar rijdt ) nog zin heeft om te "raggen", ik denk het niet.
Als je 18 bent is dat misschien nog leuk.
En jij weet er zeker meer vanaf.

Clown luister.

Die wagens staan van 18:00 tot 07:00 ofzo stil. Chauffeur boy komt knalt ding regelrecht de begrenzer in. En hij was niet de enige...
  vrijdag 15 april 2005 @ 15:55:23 #57
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_26250439
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:06 schreef yup het volgende:

[..]

En jij weet er zeker meer vanaf.

Clown luister.

Die wagens staan van 18:00 tot 07:00 ofzo stil. Chauffeur boy komt knalt ding regelrecht de begrenzer in. En hij was niet de enige...
Er is maar 1 clown hier en dat ben jij.

Ik weet er zeker meer vanaf, ik ben planner bij een koeriersbedrijf.
Enne dat 1 zo'n knuppel dat nu doet wil niet zeggen dat alle koeriers zo rijden.
  vrijdag 15 april 2005 @ 16:12:48 #58
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_26250857
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:55 schreef Tha_Flash het volgende:

[..]

Er is maar 1 clown hier en dat ben jij.

Ik weet er zeker meer vanaf, ik ben planner bij een koeriersbedrijf.
Enne dat 1 zo'n knuppel dat nu doet wil niet zeggen dat alle koeriers zo rijden.
Kijk er zijn er genoeg die goed rijden, daar ben ik van overtuigd hoor, maar ook heel veel niet.
Het is een auto van de zaak. Die auto's kunnen sowieso meer hebben dan privé voertuigen. Daarnaast (eigen ervaring) is het zo dat wanneer je erg veel op de weg zit, dat dat gaspedaal nog maar 2 standen kent. aan of uit. Dus gewoon gas erop.

En ik moet yup gelijk geven, ik heb nog never nooit een koerier zijn dieseltje netjes warm zien rijden.
Collega van mij is ook koerier in z'n vrije tijd, en die verteld wel eens wat. Er word geragd bij het leven.

Niet dat dat goed is ofzo, maar het gebeurt wel.
  vrijdag 15 april 2005 @ 16:20:36 #59
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_26251028
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 16:12 schreef Tjabbo het volgende:

[..]

Kijk er zijn er genoeg die goed rijden, daar ben ik van overtuigd hoor, maar ook heel veel niet.
Het is een auto van de zaak. Die auto's kunnen sowieso meer hebben dan privé voertuigen. Daarnaast (eigen ervaring) is het zo dat wanneer je erg veel op de weg zit, dat dat gaspedaal nog maar 2 standen kent. aan of uit. Dus gewoon gas erop.

En ik moet yup gelijk geven, ik heb nog never nooit een koerier zijn dieseltje netjes warm zien rijden.
Collega van mij is ook koerier in z'n vrije tijd, en die verteld wel eens wat. Er word geragd bij het leven.

Niet dat dat goed is ofzo, maar het gebeurt wel.
Ben ik met je eens dat het wisselt, het ligt heel erg aan het bedrijf waar voor gereden word.
Ik denk dat full-time koeriers misschien minder raggen dan de part-timers.
Het ging mij er meer om dat Yup alle koeriers maar gemakshalve over een kam scheerde, en dat hij het zgn allemaal wist.
  vrijdag 15 april 2005 @ 16:35:30 #60
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_26251344
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 16:20 schreef Tha_Flash het volgende:

[..]

Ben ik met je eens dat het wisselt, het ligt heel erg aan het bedrijf waar voor gereden word.
Ik denk dat full-time koeriers misschien minder raggen dan de part-timers.
Dat zou wel heel goed kunnen ja.
Maar vergeet niet dat fulltimers nóg langer aan de weg zitten.
quote:
Het ging mij er meer om dat Yup alle koeriers maar gemakshalve over een kam scheerde, en dat hij het zgn allemaal wist.
Hey, je zit hier op Fok! remember?
pi_26251931
ik heb wel het idee dat koeriers vaak hun busjes goed op hun flikker geven.. iig vaker als jan modaal met de opel Astra...
2825cc Single Turbo Beast
pi_26252297
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 15:55 schreef Tha_Flash het volgende:

[..]

Er is maar 1 clown hier en dat ben jij.

Ik weet er zeker meer vanaf, ik ben planner bij een koeriersbedrijf.
Enne dat 1 zo'n knuppel dat nu doet wil niet zeggen dat alle koeriers zo rijden.
1 knuppel.

Earth to IDIOTS

Het zijn iig het meerendeel van de knuppels EN NIET EENTJE.

EN OOK NIET ALLEEN PART-TIMERS.

Doe gewoon verdomme niet alsof jij het beter weet WANT DAT IS NIET ZO.

Zucht
  vrijdag 15 april 2005 @ 17:58:25 #63
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_26253118
quote:
Op vrijdag 15 april 2005 17:18 schreef yup het volgende:

[..]

1 knuppel.

Earth to IDIOTS

Het zijn iig het meerendeel van de knuppels EN NIET EENTJE.

EN OOK NIET ALLEEN PART-TIMERS.

Doe gewoon verdomme niet alsof jij het beter weet WANT DAT IS NIET ZO.

Zucht
  vrijdag 15 april 2005 @ 23:16:01 #64
25079 Devilnl
The bigger the better!
pi_26260741
quote:
Op zondag 10 april 2005 23:09 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

En waarom draait een vrachtwagen dan maar 1800 tpm
landbouw tractoren rond de 2400tpm
pi_26270879
De reden dat de Sprinters zijn begrensd, komt omdat het nog slechter is voor een turboblok om meteen het blok te belasten voordat de olie overal op temperatuur is. ( Ook is het normaal om het blok na redelijke belasting, na te laten draaien )
pi_26271526


Hopelijk is deze niet begrensd!
pi_26273728
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 14:51 schreef Drifter__ het volgende:


Hopelijk is deze niet begrensd!
Farao, we hebben je nodig!
De status 'bagger-user' voorbij
  donderdag 12 mei 2005 @ 17:28:23 #68
48645 Farao
112, daar red je levens mee
pi_26950655
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 16:24[/url] schreef Sterke_Yerke het volgende:

Farao, we hebben je nodig!
Beetje laat, maar kwam toevallig 't topic tegen net
quote:
Op zondag 10 april 2005 20:33 schreef SlaadjeBla het volgende:

Noem eens een noodgeval waarbij je met een sprinter snel weg moet "sprinten"
Verkeersongeval, hartaanval, brand, schiet/steek/vechtpartij, cva, copd, en zo kan ik nog wel even door gaan...



Lees dat woordje voor sprinter eens
quote:
Op zondag 10 april 2005 20:45 schreef SlaadjeBla het volgende:

Sinds wanneer rijdt ambulancepersoneel in een sprinter
De mercedes (emergency) sprinter staat in Nederland op nummer 1 bij meest gebruikte ambulancevoertuig, daarna komen de lage mercedes E klasse en de Chevy.
quote:
Op zaterdag 16 april 2005 14:26 schreef esfice het volgende:
De reden dat de Sprinters zijn begrensd, komt omdat het nog slechter is voor een turboblok om meteen het blok te belasten voordat de olie overal op temperatuur is. ( Ook is het normaal om het blok na redelijke belasting, na te laten draaien )
Klopt, en om die reden worden ambulance's als ze niet rijden op temperatuur te houden, zodat ik bij een noodgeval ook gelijk met vol vermogen weggereden kan worden.

Via 'n stopcontact in de zijkant van de wagens worden ze contant gevoed :



Maar ik hou weer op denk ik voor ik weer een heel topic in 'n ambulance topic veranderd
Vertrek nooit zonder een kus, voor je 't weet lig je achterin onze bus.
pi_26950996
quote:
Op zondag 10 april 2005 23:09 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

En waarom draait een vrachtwagen dan maar 1800 tpm
Omdat een vrachtwagen zijn kracht uit de lage toerentallen haalt
  zaterdag 14 mei 2005 @ 04:55:27 #70
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_26997793
zoals elke diesel

maar die ambulances zijn ook wel begrenst qua toeren hoor.. Zou mooie boel zijn, lig je dood te gaan, komt de ambu niet omdat de motor op hol is (dat gebeurt met diesels als ze te veel toeren maken, zijn ze niet meer/heel moeilijk uit te krijgen)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_26998335
Oké, hoe zit het nou werkelijk? Een diesel houdt ermee op, afhankelijk van de auto licht of wat verder boven de 4300 toeren. Meer kan simpelweg niet om de volgende reden: Diesel heeft meer tijd nodig om te verbranden dan benzine. Als de motor meer toeren gaat maken, dan wordt nieuwe diesel ingespoten terwijl de diesel van de vorige slag nog niet eens verbrand is. Wat krijg je dan? Minder goede verbranding, dús minder vermogen. Het probleem erachter is dus dat de verbranding van diesel op dat moment langer duurt dan 1 slag van de motor.

Daarom zie je de koppel en vermogenskromme rond die 4300 (of net wat meer) toeren altijd als een idioot in elkaar zakken. Meer toeren maken kán dus wel, maar het levert gewoon niks meer op.

Ga je een diesel flink opfokken, dan kun je er nog wel wat meer uit halen trouwens. Dit aggregaat heeft ongeveer een gelijke behandeling gehad als mijn Caddy:



[ Bericht 4% gewijzigd door MK1GTI op 14-05-2005 09:06:10 ]
  zaterdag 14 mei 2005 @ 10:06:27 #72
32303 Jofunu-kun
A.k.a. Smurf
pi_26998847
quote:
Op zondag 10 april 2005 23:09 schreef Herr.Flick het volgende:

[..]

En waarom draait een vrachtwagen dan maar 1800 tpm
Die kunnen max rond de 2500 tot 3000 halen, maar dat doet niemand omdat je dan al je kracht verliest (powerband enzo) , meeste vrachtwagens moet geschakeld worden tussen de 1500 en 2000, ligt er maar net aan voor voor motor erin ligt..
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
  zondag 24 juli 2005 @ 13:13:40 #73
12821 gateway
@ [DPC]Fokschaap
pi_29082507
quote:
Op zondag 10 april 2005 20:29 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Maar dat is niet standaard. Werkgevers (zeker koeriersdiensten!) laten vaker een soort begrenzer inbouwen, omdat die wagens anders finaal afgeragd worden...
Klopt, als de motor koud is is deze begrenst op 2500 toeren om motorschade te voorkomen. Vindt ik een prima beveiliging! (zeker voor verhuurbedrijven etc...)
  zondag 24 juli 2005 @ 13:24:16 #74
77418 Tha_Flash
bijna 2020 !!!
pi_29082779
quote:
Op zondag 24 juli 2005 13:13 schreef gateway het volgende:

[..]

Klopt, als de motor koud is is deze begrenst op 2500 toeren om motorschade te voorkomen. Vindt ik een prima beveiliging! (zeker voor verhuurbedrijven etc...)
Bij het koeriersbedrijf waar ik werk zijn de auto's niet begrenst maar bij onze conculega hebben ze wel begrenzers die idd temperatuur en chauffeur afhankelijk zijn.
Als je daar 2 keer te ver in je toeren optrekt of te hard rijd heb je 5 minuten pech en kan je nog maar tot 2000 rpm.
pi_29083032
Ja.
Beperkt met het gaspedaal is echt ONZIN.. Wat denk je van versnellingen?!
Als het een automaat is, worden ook de toeren in de gaten gehouden duhh. dus Ja, diesels hebben begrenzers
pi_29083128
mmmm, in de ford transit waar ik momenteel in rij lijkt hij wél begrensd te zijn, vol doortrekken in zijn 2, en hij stopt bij 50 , voor mijn gevoel ik het niet veel sap over, maar iig een beetje....
pi_29083294
Diesels zijn per defenitie begrenst moderne electronisch en oudere mechanisch.
En het is voor diesel helemaal niet echt slecht om bijna vol vermogen te draaien. Industrie motoren laten ze per defenitie op minmaal 80 % van vermogen draaien en zo'n 3800 tot 4500 toeren afhankelijk van de maat van de motor. Op deze manier hebben ze veel langere levensduur. Wat wel slecht is voor diesel is onbelast hoge toeren maken omdat op die manier de cylinder wand te glad wordt en de smering er aan gaat.
pi_29083532
quote:
Op zondag 24 juli 2005 13:13 schreef gateway het volgende:

[..]

Klopt, als de motor koud is is deze begrenst op 2500 toeren om motorschade te voorkomen. Vindt ik een prima beveiliging! (zeker voor verhuurbedrijven etc...)
nieuwere sprinters zijn sowieso standaard begrensd op 2500 rpm totdat je 1x op de koppeling trapt vraag me niet wat het nut daarvan is maar het is zo.. een tijdje terug een gehad waarbij de begrenzing stuk was.. en dus constant maar 2500 rpm kon maken
Hopeloos benzine verslaafd
pi_29083736
Volgens mij beveiliging tegen burnouts ofzo ????

Dat als je de koppeling lost dat ie max 2500 rpm kan maken ofzo ????

Heb er wel over gehoord, dat ze begrenst waren op 2500 rpm...
pi_29084086
quote:
Op zondag 24 juli 2005 14:02 schreef yup het volgende:
Volgens mij beveiliging tegen burnouts ofzo ????

Dat als je de koppeling lost dat ie max 2500 rpm kan maken ofzo ????

Heb er wel over gehoord, dat ze begrenst waren op 2500 rpm...
nee.. wanneer je hem start en je geeft vol gas gaat hij niet verder dan 2500rpm.. wanneer je de koppeling 1x tot aan de bodem intrapt en weer loslaat kan je weer volgas geven en dan gaat hij wel door in zn toeren
Hopeloos benzine verslaafd
  zondag 24 juli 2005 @ 14:27:49 #81
87885 RoGaM
Mercedes-Benz
pi_29084350
Ik werk bij Mercedes, werk dagelijks met de sprinters en vito's, ze zijn gewoon begrensd. Rond de 4480 toeren! Bij een sprinter zit er ook een "koude-start-begrenzing" in, dus wat net werd gezegd, dat ze op 2500 tpm begrensd zijn, dit is gewoon gedaan voor al die mensen die met starten volgas geven, dus gaspedaal op de bodem en starten. Dus als je daarna gewoon wegrijd kan je gewoon maximaal doortrekken.

Roetmetingen, worden altijd uitgevoerd met warme motor, als je de apparatuur instelt moet je aangeven hoe warm de olietemperatuur moet zijn, meestal 60 graden hanteren wij, dus als hij 60 graden is kan je pas beginnen met roetmeten.

Aangezien ik elke dag met sprinters en vito's werk zie ik pas goed hoe koeriersdiensten hun auto's afraggen. Ik noem 1 bedrijf in het bijzonder en dat is Impact Retail, die bezorgen voor radio modern/it's die auto's zijn zo afgeragt, het is een wonder dat ze nog bestaan, alles maar dan ook alles gaat eraan verrot! Op sommige auto's van hun zitten ook naderhand ingebouwde begrenzers, speciaal voor het aftrappen! Andere bedrijven zoals DHL, HL Couriers ofzo, die auto's zijn nog best goed. Gister een auto van HL Couriers, ding had 230.000 km op de teller staan in 1,5 jaar tijd en mankeerde nog niks aan.

@ Farao, die Sprinter waar jij op rijd, dat is zeker een 316 CDI, ik vraag me af he, heb jij wel eens getopt met zo'n ding? Dat gaat zo verschrikkelijk hard voor een bestelwagen, en trekt ook als een beest, en is nog zuiniger als een 308 CDI
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')