Ben jij ook koerier dan..quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:05 schreef yup het volgende:
Ik zei toch niet dat ze begrenst waren? Ik bedoelde met kijk naar koeriersdiensten hoe die wagens geragd worden.
En jij als loodsmedewerker weet daar natuurlijk "alles" vanaf................quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:05 schreef yup het volgende:
Ik zei toch niet dat ze begrenst waren? Ik bedoelde met kijk naar koeriersdiensten hoe die wagens geragd worden.
Wat doe je dan preciesquote:Op vrijdag 15 april 2005 13:18 schreef yup het volgende:
Ben loodsmedewerker werk in een loods...
En jij weet er zeker meer vanaf.quote:Op vrijdag 15 april 2005 13:45 schreef Tha_Flash het volgende:
[..]
En jij als loodsmedewerker weet daar natuurlijk "alles" vanaf................
Ik denk dat er maar 1 met zijn wagen loopt te kloten en dat ben je zelf, als ik zo je vragen, opmerkingen en op heb gelezen.
Denk je werkelijk dat een koerier ( die bij ons tussen de 100dkm en 150dkm per jaar rijdt ) nog zin heeft om te "raggen", ik denk het niet.
Als je 18 bent is dat misschien nog leuk.
Er is maar 1 clown hier en dat ben jij.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:06 schreef yup het volgende:
[..]
En jij weet er zeker meer vanaf.
Clown luister.
Die wagens staan van 18:00 tot 07:00 ofzo stil. Chauffeur boy komt knalt ding regelrecht de begrenzer in. En hij was niet de enige...
Kijk er zijn er genoeg die goed rijden, daar ben ik van overtuigd hoor, maar ook heel veel niet.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:55 schreef Tha_Flash het volgende:
[..]
Er is maar 1 clown hier en dat ben jij.
Ik weet er zeker meer vanaf, ik ben planner bij een koeriersbedrijf.
Enne dat 1 zo'n knuppel dat nu doet wil niet zeggen dat alle koeriers zo rijden.
Ben ik met je eens dat het wisselt, het ligt heel erg aan het bedrijf waar voor gereden word.quote:Op vrijdag 15 april 2005 16:12 schreef Tjabbo het volgende:
[..]
Kijk er zijn er genoeg die goed rijden, daar ben ik van overtuigd hoor, maar ook heel veel niet.
Het is een auto van de zaak. Die auto's kunnen sowieso meer hebben dan privé voertuigen. Daarnaast (eigen ervaring) is het zo dat wanneer je erg veel op de weg zit, dat dat gaspedaal nog maar 2 standen kent. aan of uit. Dus gewoon gas erop.
En ik moet yup gelijk geven, ik heb nog never nooit een koerier zijn dieseltje netjes warm zien rijden.
Collega van mij is ook koerier in z'n vrije tijd, en die verteld wel eens wat. Er word geragd bij het leven.
Niet dat dat goed is ofzo, maar het gebeurt wel.
Dat zou wel heel goed kunnen ja.quote:Op vrijdag 15 april 2005 16:20 schreef Tha_Flash het volgende:
[..]
Ben ik met je eens dat het wisselt, het ligt heel erg aan het bedrijf waar voor gereden word.
Ik denk dat full-time koeriers misschien minder raggen dan de part-timers.
Hey, je zit hier op Fok! remember?quote:Het ging mij er meer om dat Yup alle koeriers maar gemakshalve over een kam scheerde, en dat hij het zgn allemaal wist.![]()
![]()
1 knuppel.quote:Op vrijdag 15 april 2005 15:55 schreef Tha_Flash het volgende:
[..]
Er is maar 1 clown hier en dat ben jij.
Ik weet er zeker meer vanaf, ik ben planner bij een koeriersbedrijf.
Enne dat 1 zo'n knuppel dat nu doet wil niet zeggen dat alle koeriers zo rijden.
quote:Op vrijdag 15 april 2005 17:18 schreef yup het volgende:
[..]
1 knuppel.
Earth to IDIOTS
Het zijn iig het meerendeel van de knuppels EN NIET EENTJE.
EN OOK NIET ALLEEN PART-TIMERS.
Doe gewoon verdomme niet alsof jij het beter weet WANT DAT IS NIET ZO.
Zucht
landbouw tractoren rond de 2400tpmquote:Op zondag 10 april 2005 23:09 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
En waarom draait een vrachtwagen dan maar 1800 tpm
Beetje laat, maar kwam toevallig 't topic tegen netquote:Op zaterdag 16 april 2005 16:24[/url] schreef Sterke_Yerke het volgende:
Farao, we hebben je nodig!
Verkeersongeval, hartaanval, brand, schiet/steek/vechtpartij, cva, copd, en zo kan ik nog wel even door gaan...quote:Op zondag 10 april 2005 20:33 schreef SlaadjeBla het volgende:
Noem eens een noodgeval waarbij je met een sprinter snel weg moet "sprinten"
De mercedes (emergency) sprinter staat in Nederland op nummer 1 bij meest gebruikte ambulancevoertuig, daarna komen de lage mercedes E klasse en de Chevy.quote:Op zondag 10 april 2005 20:45 schreef SlaadjeBla het volgende:
Sinds wanneer rijdt ambulancepersoneel in een sprinter![]()
Klopt, en om die reden worden ambulance's als ze niet rijden op temperatuur te houden, zodat ik bij een noodgeval ook gelijk met vol vermogen weggereden kan worden.quote:Op zaterdag 16 april 2005 14:26 schreef esfice het volgende:
De reden dat de Sprinters zijn begrensd, komt omdat het nog slechter is voor een turboblok om meteen het blok te belasten voordat de olie overal op temperatuur is. ( Ook is het normaal om het blok na redelijke belasting, na te laten draaien )
Omdat een vrachtwagen zijn kracht uit de lage toerentallen haaltquote:Op zondag 10 april 2005 23:09 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
En waarom draait een vrachtwagen dan maar 1800 tpm
Die kunnen max rond de 2500 tot 3000 halen, maar dat doet niemand omdat je dan al je kracht verliest (powerband enzo) , meeste vrachtwagens moet geschakeld worden tussen de 1500 en 2000, ligt er maar net aan voor voor motor erin ligt..quote:Op zondag 10 april 2005 23:09 schreef Herr.Flick het volgende:
[..]
En waarom draait een vrachtwagen dan maar 1800 tpm
Klopt, als de motor koud is is deze begrenst op 2500 toeren om motorschade te voorkomen. Vindt ik een prima beveiliging! (zeker voor verhuurbedrijven etc...)quote:Op zondag 10 april 2005 20:29 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Maar dat is niet standaard. Werkgevers (zeker koeriersdiensten!) laten vaker een soort begrenzer inbouwen, omdat die wagens anders finaal afgeragd worden...
Bij het koeriersbedrijf waar ik werk zijn de auto's niet begrenst maar bij onze conculega hebben ze wel begrenzers die idd temperatuur en chauffeur afhankelijk zijn.quote:Op zondag 24 juli 2005 13:13 schreef gateway het volgende:
[..]
Klopt, als de motor koud is is deze begrenst op 2500 toeren om motorschade te voorkomen. Vindt ik een prima beveiliging! (zeker voor verhuurbedrijven etc...)
nieuwere sprinters zijn sowieso standaard begrensd op 2500 rpm totdat je 1x op de koppeling traptquote:Op zondag 24 juli 2005 13:13 schreef gateway het volgende:
[..]
Klopt, als de motor koud is is deze begrenst op 2500 toeren om motorschade te voorkomen. Vindt ik een prima beveiliging! (zeker voor verhuurbedrijven etc...)
nee.. wanneer je hem start en je geeft vol gas gaat hij niet verder dan 2500rpm.. wanneer je de koppeling 1x tot aan de bodem intrapt en weer loslaat kan je weer volgas geven en dan gaat hij wel door in zn toerenquote:Op zondag 24 juli 2005 14:02 schreef yup het volgende:
Volgens mij beveiliging tegen burnouts ofzo ????
Dat als je de koppeling lost dat ie max 2500 rpm kan maken ofzo ????
Heb er wel over gehoord, dat ze begrenst waren op 2500 rpm...
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |