?, dus helemaal geen gelijke kappen eigenlijk...quote:Op zondag 10 april 2005 14:22 schreef vdo28 het volgende:
De nuance die je moet aanbrengen is dat het geval van de marrokaanse jeugd al wat langer speelt...
Oh ja?quote:Op zondag 10 april 2005 14:22 schreef vdo28 het volgende:
De nuance die je moet aanbrengen is dat het geval van de marrokaanse jeugd al wat langer speelt...
wat is er mis met namen geven? Het zijn immers jongeren die Lonsdale dragen als uiting van hun vermeent extremismequote:Op zondag 10 april 2005 14:33 schreef vdo28 het volgende:
Ja, min of meer....
En stop eens met dat lonsdale te roepen, roep maar extreem rechtse jongeren.
Loop eens niet zo kneuzig achter een kledingmerk aan.
Je zult maar stomtoevallig die kleren hebben, nu kun je ze niet eens meer normaal aan.
Daar ben ik het mee eens. Ik wist helaas zo snel even geen andere term en ik wilde graag aangeven dat ik het over de recenten ontwikkelingen heb. Als ik Lonsdale was dan zou ik een aantal grote media aanklagen voor het in discrediet brengen van hun naam. Verbieden moeten ze Lonsdale ook zeker niet.quote:Op zondag 10 april 2005 14:33 schreef vdo28 het volgende:
Ja, min of meer....
En stop eens met dat lonsdale te roepen, roep maar extreem rechtse jongeren.
Loop eens niet zo kneuzig achter een kledingmerk aan.
Je zult maar stomtoevallig die kleren hebben, nu kun je ze niet eens meer normaal aan.
Das toch altijd zo als het rechts-extremisme gaat? Netzoals het dragen van een rood/wit/blauw vlaggetje op je bomberjack, dan was je ook gelijk een rechts-extremist.quote:Op zondag 10 april 2005 14:33 schreef vdo28 het volgende:
Dat denk ik niet. In de plaatsen waar die jongeren vandaan komen zijn juist heel weinig marokaanse jongeren. Als dat zo zou zijn dan zou je ze juist heel veel in Rotterdam oid zien.quote:Op zondag 10 april 2005 14:34 schreef FredvZ het volgende:
Ja, dus een Marokaan is hetzelfde als een Lonsdale jongere
Je vergeet dat de acties van de lonsdalejeugd een reactie is op de problematiek met de Marokaanse jongeren. Als we dat oplossen, dan zijn we ook van het probleem met de Lonsdale jongeren af.
Er is niets mis met namen geven, maar deze naam wordt door de media gegeven. Een sportmerk wat er eigenlijk niets mee te maken heeft is nu de dupe. Ze dragen ook allemaal bomberjacks, maar ze worden geen bomberjackjongeren genoemd. Je kan ze beter een naamgeven die slaat op hun denkbeelden oid, dan op een uiting ervan.quote:Op zondag 10 april 2005 14:36 schreef Re het volgende:
[..]
wat is er mis met namen geven? Het zijn immers jongeren die Lonsdale dragen als uiting van hun vermeent extremisme
Voor een deel wel, maar zeker niet helemaal.quote:Op zondag 10 april 2005 14:34 schreef FredvZ het volgende:
Je vergeet dat de acties van de lonsdalejeugd een reactie is op de problematiek met de Marokaanse jongeren. Als we dat oplossen, dan zijn we ook van het probleem met de Lonsdale jongeren af.
Inderdaad, dat klopt toch ook?quote:Op zondag 10 april 2005 15:06 schreef schatje het volgende:
Ja, zo lust ik er nog wel een paar. Als Theo een beetje op zijn woorden had gelet zou hij nooit vermoord zijn. Als Wilders een beetje op zijn woorden let zou hij niet hoeven onder te duiken. Maar dan geldt dat argument natuurlijk niet.
Nee, het gaat er om dat mensen de rechtvaardiging van het gedrag halen uit het oorzaak-gevolg argument, daarmee de boel compleet omdraaiend, om zelfs hierbij nog de schuld bij marokkanen te kunnen leggen.quote:Op zondag 10 april 2005 15:12 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Inderdaad, dat klopt toch ook?.
Als Van Gogh pizzabakker was geworden, was hij niet vermoord. Als Wilders braaf een backbencher zou zijn, zou hij niet hoeven onderduiken.
Het gaat hierbij niet om oorzaak-gevolg, maar om het feit of het gedrag gerechtvaardigd is, of verklaarbaar.
Een oorzaak of een reden zoeken, is wat anders dan een rechtvaardiging.quote:Op zondag 10 april 2005 15:19 schreef kingmob het volgende:
Nee, het gaat er om dat mensen de rechtvaardiging van het gedrag halen uit het oorzaak-gevolg argument, daarmee de boel compleet omdraaiend, om zelfs hierbij nog de schuld bij marokkanen te kunnen leggen.
Ik zou willen dat er wat meer aandacht was voor de verklaringen. Die worden tegenwoordig al te gemakkelijk weggepoetst en wegbezuinigd.quote:Op zondag 10 april 2005 15:12 schreef DennisMoore het volgende:
Het gaat hierbij niet om oorzaak-gevolg, maar om het feit of het gedrag gerechtvaardigd is, of verklaarbaar.
Schandalig dat je dit zegt SCH. Maargoed, jij je zin, als Pim Fortyun een nazi was dan weet ik dus dat ik de nazi`s niet hoef te vrezen, en zal ik dat dus ook zeker niet doen. Ik dacht zelf altijd dat ik nazi`s verafschuwde, maar als Pim Fortuyn een nazi was dan klopt dat dus ook niet....quote:- inport van nazileiders uit Duitsland om de lonsdale jongeren in hun eigen taal toe te kunnen spreken en vormen... genoeg nazibands komen naar Nederland en een tijd lang was Fortuyn dagelijks op tv en tegenwoordig hebben ze ome Geert en en ome Michiel
quote:Op zondag 10 april 2005 18:20 schreef DaveHarris het volgende:
[..]
Schandalig dat je dit zegt SCH. Maargoed, jij je zin, als Pim Fortyun een nazi was dan weet ik dus dat ik de nazi`s niet hoef te vrezen, en zal ik dat dus ook zeker niet doen. Ik dacht zelf altijd dat ik nazi`s verafschuwde, maar als Pim Fortuyn een nazi was dan klopt dat dus ook niet....
De bevoogding (werkwoord : Cohennen) van de linkse politiek creeert deze mensen, en je wijst ze de weg. Je zit er niet ver naast, in tegendeel zelfs.quote:Op zondag 10 april 2005 18:23 schreef SCH het volgende:
? User wil leiders die hun taal spreken, ik bied ze aan.
quote:Op zondag 10 april 2005 18:18 schreef Fresh het volgende:
Eerst wordt er een hetze door de media gevoerd tegen de moslims dat deze zo slecht zouden zijn omdat er nou een paar extremisten toevallig moslim zijn en dit misbruiken voor hun doeleindes.
En nu raar vinden dat de kortzichtige mensen met 1 hersencel (ook wel lonsdalers genoemd) dit klakkeloss overnemen, deze mensen kunnen tenslote niet rationeel, zelfstandig en objectief naar het nieuws kijken. ZIj geven nu de alle moslims de schuld voor het werk van een paar extremen.
Omdat deze lonsdalers zo extreem zijn betekent niet dat heel nederland zo is, zo wordt er vaak wel naar de islam gekeken. Omdat er een paar gekke extremisten zijn die religie misbruiken voor hun foute doeleindes, dan zouden alle moslims zo moeten zijn.
wie zijn die extremen volgens jou dan? de lui die aanslagen plegen, of ook de lui die buurten compleet onveilig maken, profiteren van uitkeringingen en zich afzetten tegen het verderfelijke westen?quote:Op zondag 10 april 2005 18:18 schreef Fresh het volgende:
Eerst wordt er een hetze door de media gevoerd tegen de moslims dat deze zo slecht zouden zijn omdat er nou een paar extremisten toevallig moslim zijn en dit misbruiken voor hun doeleindes.
En nu raar vinden dat de kortzichtige mensen met 1 hersencel (ook wel lonsdalers genoemd) dit klakkeloss overnemen, deze mensen kunnen tenslote niet rationeel, zelfstandig en objectief naar het nieuws kijken. ZIj geven nu de alle moslims de schuld voor het werk van een paar extremen.
Omdat deze lonsdalers zo extreem zijn betekent niet dat heel nederland zo is, zo wordt er vaak wel naar de islam gekeken. Omdat er een paar gekke extremisten zijn die religie misbruiken voor hun foute doeleindes, dan zouden alle moslims zo moeten zijn.
Waar het mij om gaat is dat we religie en mensen los van elkaar moeten zien. Of het nou een frauderende marokaan is of een terrorist, het heeft niks met religie te maken. Dat katholieken in Ierland mensen opblazen zegt toch ook niks over het katholieke geloof. Of omdat priesters graag kinderen misbruiken. Daar worden toch ook niet alle katholieken op aangesproken. Dit gebeurt namelijk wel nu in Nederland. Als een moslim is fouts doet dan moeten alle moslims daarvoor boete, of ze moeten zich daarvan distantieren of nog meer van die onzin.quote:Op zondag 10 april 2005 19:12 schreef Prego het volgende:
[..]
wie zijn die extremen volgens jou dan? de lui die aanslagen plegen, of ook de lui die buurten compleet onveilig maken, profiteren van uitkeringingen en zich afzetten tegen het verderfelijke westen?
tis maar welke invulling je er zelf aangeeft
Was het maar om te lachen. Helaas is het keiharde waarheid en we zien nu de gevolgen van de hetze. Namelijk dat mensen zonder hersenen, de lonsdale jeugd, deze mensen gaan lastig vallen, moskee's in de brand steken enz.quote:
en zolang de extremen waar jij het over hebt door blijven gaan met de heilige oorlog lijkt me dat geen goed ideequote:Op zondag 10 april 2005 19:24 schreef Fresh het volgende:
[..]
Waar het mij om gaat is dat we religie en mensen los van elkaar moeten zien.
Flauwekul. Er is geen hetze tegen de islam. Er wordt wel voor het eerst kritiek geuit op de islam. Eíndelijk.quote:Op zondag 10 april 2005 19:26 schreef Fresh het volgende:
Was het maar om te lachen. Helaas is het keiharde waarheid en we zien nu de gevolgen van de hetze. Namelijk dat mensen zonder hersenen, de lonsdale jeugd, deze mensen gaan lastig vallen, moskee's in de brand steken enz.
Leer eerst eens lezen. Deze mensen verkrachten de religie en daar moet de rest van de moslims onder leiden. De rest van de moslims zijn zelf slachtoffers van deze gekken.quote:Op zondag 10 april 2005 19:29 schreef Prego het volgende:
[..]
en zolang de extremen waar jij het over hebt door blijven gaan met de heilige oorlog lijkt me dat geen goed idee
Die Lonsdale jochies weten niet eens wat de Islam precies inhoud.. Dat zijn allemaal domme boeren die om toch een beetje bij te blijven iets te veel de telegraaf lezen, waardoor ze een negatief beeld van allochtonen krijgen. En ze praten papaboer na, en de buurmanboer, en overbuurmanboer.quote:Op zondag 10 april 2005 19:34 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Flauwekul. Er is geen hetze tegen de islam. Er wordt wel voor het eerst kritiek geuit op de islam. Eíndelijk.
En de frustratie van Lonsdale-jongeren komt met name voort uit het wangedrag van allochtone jongeren, en wellicht uit enkele uitwassen van de islam.
Verder zijn teveel moslims/allochtonen vooral erg goed in hun slachtofferrol. En worden ze terzijde gestaan door politiek correct (links) Nederland.
Waren het maar een paar "gekke extremisten"........ Maargoed, niet alle moslims zijn terroristen maar wel alle terroristen zijn moslim.quote:Op zondag 10 april 2005 18:18 schreef Fresh het volgende:
Daar zit zeker een kern van waarheid in. Het gaat slecht met de economie dus mensen gaan elkaar lastig vallen. Er onstaat idd extremisme. Zodra het goed gaat met de economie hoor je niemand meer.quote:Op zondag 10 april 2005 20:24 schreef ScienceFriction het volgende:
Die rechts extremistische autochtone jongeren en de extremistische allochtone jongeren moeten maar eens gaan werken. Dan hebben ze ook geen tijd meer om te gaan ouwehoeren.
Dat is helaas niet helemaal waar. Kijk naar de IRA of kijk naar Israel.quote:Op zondag 10 april 2005 20:14 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Waren het maar een paar "gekke extremisten"........ Maargoed, niet alle moslims zijn terroristen maar wel alle terroristen zijn moslim.
Kom nou toch zeg. Het woord moslim kan niet vallen of op Fok! gaan alle luiken open en in de maatschappij is het al niet anders. Sinds Fortuyn is de islam de zondebok en helaas zijn er types zoals jij die doen alsof ze een struisvogel zijn.quote:Op zondag 10 april 2005 19:34 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Flauwekul. Er is geen hetze tegen de islam.
Wat een wolf in schaapskleren verhaal is dit toch. Dit is nou waar het gevaar in Nederland momenteel in schuilt. Van die engerds die doen alsof ze heel redelijk zijn maar alles terugbrengen op 1 gevaar: de islam. Dat is pas echt griezelig en ook oh zo dom. Tegen dit soort mensen moet hard op getreden worden, zij staan de echte toekomst van Nederland in de weg met hun hatelijke verhaaltjes die ze verstoppen onder veel wol. De Maxime Verhageb-ideologie. Doodeng geglibber, dan honderd keer liever Wilders.quote:Op zondag 10 april 2005 19:34 schreef DennisMoore het volgende:
[..]
Flauwekul. Er is geen hetze tegen de islam. Er wordt wel voor het eerst kritiek geuit op de islam. Eíndelijk.
En de frustratie van Lonsdale-jongeren komt met name voort uit het wangedrag van allochtone jongeren, en wellicht uit enkele uitwassen van de islam.
Verder zijn teveel moslims/allochtonen vooral erg goed in hun slachtofferrol. En worden ze terzijde gestaan door politiek correct (links) Nederland.
De term "zondebok" impliceert een persoon of groep die zonden krijgt toegewezen waar hij geen redelijk deel in had. Dat is natuurlijk niet zo. "Hij zei wat wij dachten." was het motto. De gevoelens waren er al langer. Veel langer. Maar tot 11 september was er nog geen reeel probleem en heerste er een taboesfeer door linksregerend Nederland. Bolkestijn zei tien jaar daarvoor inhoudeljk hetzelfde. Niet voor niets.quote:Op zondag 10 april 2005 21:42 schreef SCH het volgende:
[..]
Sinds Fortuyn is de islam de zondebok en helaas zijn er types zoals jij die doen alsof ze een struisvogel zijn.
Uitleg van de Telegraaf over "Lonsdalers"quote:Op zondag 10 april 2005 15:06 schreef schatje het volgende:
Wat mij altijd opvalt in discussies omtrent de Londsdale jongeren is het bagatelliseren
Nu deze zin:quote:
Extreemrechts te herkennen aan symbolen
RIJSWIJK - De Lonsdalers die zaterdag betrokken waren bij een uit de hand gelopen vechtpartij in Venray drukken met hun kleding hun sympathie uit voor extreemrechtse en racistische ideeën. De Lonsdalers dragen kleding van het merk Lonsdale, dat vaak wordt geassocieerd met de racistische White Power-beweging.
De extreemrechtse beweging uit zich in symbolen. Deze betekenen niet per definitie dat elke drager hiervan extreemrechtse of racistische ideeën op nahoudt. De symboliek uit zich in grafische symbolen als het Keltisch kruis of de swastika, getallen, badges of t-shirts met namen of kreten die extreemrechtse betekenis kunnen hebben en populaire kledingmerken, kleuren en codes. Hier een overzicht van de meest bekende oude en nieuwe symbolen die door extreemrechts wordt gebruikt:
[En dan volgt er een opsomming van die symbolen.]
Dit is nou het voorbeeld van iemand die klakkeloos mensen napraat zonder er verder bij na te denken, typische telegraag lezer en een typische Wilders/Fortuyn stemmer.,quote:Op zondag 10 april 2005 20:56 schreef POLL het volgende:
Lonsdalers zijn niet slecht geïntegreerd. Noch vormen ze een structureel probleem dat de gehele samenleving raakt. Noch zijn ze mogelijk aangesloten op terroristische netwerken. Deze jongens hebben ook geen gemeenschappelijke religie waarin haat, intolerantie en discriminatie gebakken zit. Zolang er nog geen Lonsdalers marokkaanse meisjes de prostitutie in pimpen omdat dat toch sletjes zijn, of in groepen moslima's verkrachten, Hoog Catherijnen met 100 tegelijk terroriseren, kermissen onmogelijk maken, homo's van flatgebouwen willen gooien, buurten terroriseren, meisjes in zwembaden aanranden, etc, zijn het zeker geen gelijke kappen.
Dus de moslim hier in de straat heeft een aandeel in 11 september of in de daad van Mohammed B. of de misdragingen van een groep jongeren???quote:Op zondag 10 april 2005 21:49 schreef POLL het volgende:
[..]
De term "zondebok" impliceert een persoon of groep die zonden krijgt toegewezen waar hij geen redelijk deel in had. Dat is natuurlijk niet zo.
Waar en wanneer heeft de politiek of een opinievormer de moslim bij jou in de straat dan tot zondebok gemaakt?quote:Op zondag 10 april 2005 21:59 schreef SCH het volgende:
[..]
Dus de moslim hier in de straat heeft een aandeel in 11 september of in de daad van Mohammed B. of de misdragingen van een groep jongeren???
Dat gebeurt dagelijks.quote:Op zondag 10 april 2005 22:07 schreef POLL het volgende:
[..]
Waar en wanneer heeft de politiek of een opinievormer de moslim bij jou in de straat dan tot zondebok gemaakt?
Weet ik niet. Ik zie de politiek nu wel ongenuanceerd over Lonsdale-jongeren spreken. Ik heb nog niemand iets horen zeggen over "de uitwassen van extreem-rechts". Terwijl er in de islamitische discussies wel nuances worden toegevoegd.quote:
Over kortzichtig gesproken. Jij stelt dat elke allochtoon slecht is?quote:Op zondag 10 april 2005 17:55 schreef Oud_student het volgende:
Als je werkelijk gelijke monniken gelijke kappen wilt, dan het volgende scenario:
- 20 jaar lang subsidies aan platformen voor de eigen cultuur van de lonsdale jongeren
- anti discriminatie meldpunten waar lonsdale jongeren met klachten kunnen komen
- praat avonden voor de buurt, waar men meer begrip kan krijgen voor de lonsdale cultuur
- inport van nazileiders uit Duitsland om de lonsdale jongeren in hun eigen taal toe te kunnen spreken en vormen
- instellen van lonsdale buurtvaders, die een oogje in het zeil houden
- buurthuizen voor lonsdale jongeren
- aanpassing van het geschiedenisonderwijs met name WO2 zodat de lonsdale jongere zich hierin kan vinden
- mocht er een lonsdale jongere omkomen bij criminele actie, dan natuurlijk ook een stille tocht houden
- stilzwijgen van geweldadige acties tegen buurtbewoners
- banen voor lonsdale jongeren en positieve discriminatie
- thee drinken met Cohen
Duh, extreem-rechts is een uitwas.quote:Op zondag 10 april 2005 22:16 schreef POLL het volgende:
[..]
Ik heb nog niemand iets horen zeggen over "de uitwassen van extreem-rechts".
Ik lees daar niet dat hij dat zegt...quote:Op zondag 10 april 2005 22:34 schreef jpzegthallo het volgende:
[..]
Over kortzichtig gesproken. Jij stelt dat elke allochtoon slecht is?![]()
Extremisme kom je zowel bij de islam als bij de rechterkant van het politieke spectrum tegen, maar de islam kan zich schuwen achter de vrijheid van godsdienst wanneer zij zich hatelijk en discriminerend wil uitspreken. Daarom kan de politiek niets doen tegen fundamentalistische moslims an sich. Janmaat, Smit en DeWinter zijn extreem-rechts. Een lidmaatschap van deze bewegingen zijn gewoon legaal. Je hoeft dus niet per definitie een uitwas te zijn als je extreem rechts bent. althans, niet in de zin dat het wenselijk is er politiek tegen op te tredenquote:
Daar heb je gelijk in. Ik vind ze beide ook niet echt provocerend.quote:Op zondag 10 april 2005 22:50 schreef POLL het volgende:
Over gelijke kappen gesproken: Als Lonsdalekleding provorcerend zou zijn dan zijn hoofddoekjes en djebbela's dat ook.
Exact. Ik vind ze ook beide niet provocerend. Maar Smit trok de vergelijking tussen hoofddoekjes en hakenkruizen, dat gaat toch een stapje verder.quote:Op zondag 10 april 2005 22:50 schreef POLL het volgende:
Over gelijke kappen gesproken: Als Lonsdalekleding provorcerend zou zijn dan zijn hoofddoekjes en djebbela's dat ook.
Ik geloof er ook niks van dat ze racistische 'Lonsdalers' worden enkel omdat er bij hen in de buurt wat kutMarokkanen wonen.quote:Op zondag 10 april 2005 15:06 schreef schatje het volgende:
Wat mij altijd opvalt in discussies omtrent de Londsdale jongeren is het bagatelliseren, dat het maar hele domme jongetjes zijn die stoer willen doen door kwajongens streken uit te halen. En waar de media vooral geen aandacht aan moet besteden.
Ook dat de oorzaak van hun gedrag te wijten is aan de Marokkaanse jongeren. Kortom, het oorzaak en gevolg argument. Als die Marokkaanse geen rottigheid hadden uitgehaald zou er niets aan de hand zijn geweest.
Waar staat dat ?quote:Op zondag 10 april 2005 22:34 schreef jpzegthallo het volgende:
Over kortzichtig gesproken. Jij stelt dat elke allochtoon slecht is?![]()
Hetgeen niet verwonderlijk is als justitie nieteens een moslimterrorist achter tralies weet te krijgen of discriminerende imaams weet aan te pakken. Of dat de politie vaak niet tegen overlast van Marokkaanse jongeren is opgewassen.quote:Op maandag 11 april 2005 09:23 schreef R@b het volgende:
[..]
Verder speelt zeker het onbehagen tegen de oprukkende islam mee.
Ik zou liever spreken van rechts-extremisten. Volgens mij droeg die jongen die in NOVA een hakenkruis op zijn jas had nieteens Lonsdale-kleren.quote:Het hard aanpakken van 'Lonsdale' jeugd heeft mijn volledige instemming.
Maar wat heeft de gemiddelde moslim daar mee te maken?quote:Op maandag 11 april 2005 15:50 schreef sizzler het volgende:
[..]
Hetgeen niet verwonderlijk is als justitie nieteens een moslimterrorist achter tralies weet te krijgen of discriminerende imaams weet aan te pakken. Of dat de politie vaak niet tegen overlast van Marokkaanse jongeren is opgewassen.
Vrij weinig, maar ik denk niet dat deze jongeren getriggerd worden door de gemiddelde moslim.quote:Op maandag 11 april 2005 16:30 schreef SCH het volgende:
[..]
Maar wat heeft de gemiddelde moslim daar mee te maken?
Daar richten ze zich wel op.quote:Op maandag 11 april 2005 16:38 schreef sizzler het volgende:
[..]
Vrij weinig, maar ik denk niet dat deze jongeren getriggerd worden door de gemiddelde moslim.
Dat is per definitie gevaarlijk voor mensen die niet onder het juk van de islam willen leven.quote:Op maandag 11 april 2005 16:30 schreef SCH het volgende:
Ik zie ook niet wat R@b bedoeld met de oprukkende islam - alsof het per definitie gevaarlijk is.
Dat is een eigen keuze. Ik ken genoeg islamieten die niet onder een juk leven. Geloven is over het algemeen een vrijwillige keuze. In de orthodoxere kringen ligt het iets anders maar de islam is niet gelijk aan de orthodoxe islam.quote:Op maandag 11 april 2005 19:09 schreef R@b het volgende:
[..]
Dat is per definitie gevaarlijk voor mensen die niet onder het juk van de islam willen leven.
Het ligt ook aan je belevingswereld hoe je de juk ervaart van de islam. Dat islamieten het niet als een last beschouwen is logisch, ze KIEZEN ervoor terwijl ik nooit en te nimmer voor welk geloof zal kiezen en zal de pressie, dwingelandij en vrouwonvriendelijkheid die van de islam uitgaat op de omgeving ook nooit accepteren in een westers georienteerd land.quote:Op maandag 11 april 2005 19:15 schreef SCH het volgende:
[..]
Dat is een eigen keuze. Ik ken genoeg islamieten die niet onder een juk leven. Geloven is over het algemeen een vrijwillige keuze. In de orthodoxere kringen ligt het iets anders maar de islam is niet gelijk aan de orthodoxe islam.
Dat hoeft ook niet hoor, bovendien heb je het over bepaalde vormen van religie.quote:Op dinsdag 12 april 2005 05:55 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Het ligt ook aan je belevingswereld hoe je de juk ervaart van de islam. Dat islamieten het niet als een last beschouwen is logisch, ze KIEZEN ervoor terwijl ik nooit en te nimmer voor welk geloof zal kiezen en zal de pressie, dwingelandij en vrouwonvriendelijkheid die van de islam uitgaat op de omgeving ook nooit accepteren in een westers georienteerd land.
nee, dat lijkt mij niet. Lonsdale jongeren komen inderdaad meer naar voren door de Marokanen, maar ze blijven ook als dat probleem is opgelost.quote:Op zondag 10 april 2005 14:34 schreef FredvZ het volgende:
In veel mindere getale.quote:Op dinsdag 12 april 2005 09:53 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
maar ze blijven ook als dat probleem is opgelost.
Precies het standpunt van de TS, dus.quote:Op zondag 10 april 2005 15:12 schreef DennisMoore het volgende:
Het gaat hierbij niet om oorzaak-gevolg, maar om het feit of het gedrag gerechtvaardigd is,
Helemaal niet...quote:Op dinsdag 12 april 2005 12:19 schreef Billy_Mack het volgende:
[..]
natuurlijk niet. Dan vinden ze wel weer een andere groep.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |