abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 april 2005 @ 13:47:10 #1
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_26121041
Wat mij een beetje irriteert is de manier waarop er op de FP tegen de `lonsdale problematiek` wordt aangekeken. Er wordt bij dezelfde problemen, gepleegd door vervelende jongeren op verschillende manieren gereageerd.

Staat er bijvoorbeeld op de frontpage dat de de minister vind dat de `lonsdale jongeren` keihard moeten worden aangepakt. Dan reageren een hoop mensen zovan:'Jah, maar zouden we niet eerst gaan kijken waardoor het komt dat ze zo verrechtsen". Of: "Nu krijgen de lonsdalers in een keer overal de schuld van".

Staat er daarentegen dat de marokaanse jeugd (oid) harder moet worden aangepakt. Dan zijn de reacties meestal zovan:"hehe dat werd tijd, iedereen ziet toch dat het helemaal fout gaat". Of "Allemaal het land uit!"

Bij de "lonsdalers" vind iedereen dat er eerst naar de oorzaken moet worden gekeken en dat er vooral niet overhaast moet worden gereageerd. Terwijl bij de marokanen moet vooral NIET eerst naar de oorzaak worden gekeken en die moeten zo snel mogelijk het land uit.

Ik vind dat je ze op dezelfde manier moet benaderen. EN de oorzaak zoeken EN aanpakken.
lege ton
pi_26121377
Je hebt gelijk.
pi_26121731
jullie hebben niet gelijk
Exaudi orationem meam
Requiem aeternam dona eis, Domine.
Et lux perpetua luceat eis.
pi_26121849
De nuance die je moet aanbrengen is dat het geval van de marrokaanse jeugd al wat langer speelt...
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  zondag 10 april 2005 @ 14:29:17 #5
262 Re
Kiss & Swallow
pi_26122011
quote:
Op zondag 10 april 2005 14:22 schreef vdo28 het volgende:
De nuance die je moet aanbrengen is dat het geval van de marrokaanse jeugd al wat langer speelt...
?, dus helemaal geen gelijke kappen eigenlijk...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_26122102
quote:
Op zondag 10 april 2005 14:22 schreef vdo28 het volgende:
Oh ja?
pi_26122111
Ja, min of meer....

En stop eens met dat lonsdale te roepen, roep maar extreem rechtse jongeren.
Loop eens niet zo kneuzig achter een kledingmerk aan.

Je zult maar stomtoevallig die kleren hebben, nu kun je ze niet eens meer normaal aan.
  zondag 10 april 2005 @ 14:34:30 #8
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_26122126
Ja, dus een Marokaan is hetzelfde als een Lonsdale jongere

Je vergeet dat de acties van de lonsdalejeugd een reactie is op de problematiek met de Marokaanse jongeren. Als we dat oplossen, dan zijn we ook van het probleem met de Lonsdale jongeren af.
So we just called him Fred
  zondag 10 april 2005 @ 14:36:28 #9
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_26122177
Ach, het in brand steken van scholen en moskeeen worden "kwajongens streken" genoemd, dat vind ik dan nog net iets erger
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
  zondag 10 april 2005 @ 14:36:42 #10
262 Re
Kiss & Swallow
pi_26122184
quote:
Op zondag 10 april 2005 14:33 schreef vdo28 het volgende:
Ja, min of meer....

Je zult maar stomtoevallig die kleren hebben, nu kun je ze niet eens meer normaal aan.
wat is er mis met namen geven? Het zijn immers jongeren die Lonsdale dragen als uiting van hun vermeent extremisme
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 10 april 2005 @ 14:37:16 #11
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_26122203
quote:
Ja, min of meer....

Daar ben ik het mee eens. Ik wist helaas zo snel even geen andere term en ik wilde graag aangeven dat ik het over de recenten ontwikkelingen heb. Als ik Lonsdale was dan zou ik een aantal grote media aanklagen voor het in discrediet brengen van hun naam. Verbieden moeten ze Lonsdale ook zeker niet.

Maarre laten we ze vanaf nu extreem rechtse jongeren noemen....
lege ton
  zondag 10 april 2005 @ 14:38:00 #12
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_26122224
quote:
Das toch altijd zo als het rechts-extremisme gaat? Netzoals het dragen van een rood/wit/blauw vlaggetje op je bomberjack, dan was je ook gelijk een rechts-extremist.
So we just called him Fred
pi_26122274
Het zijn geen gelijke monniken.
Dus ook geen gelijke kappen vereist.

Zo. Klaar. Slotje.
  zondag 10 april 2005 @ 14:41:18 #14
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_26122304
quote:
Op zondag 10 april 2005 14:34 schreef FredvZ het volgende:

Je vergeet dat de acties van de lonsdalejeugd een reactie is op de problematiek met de Marokaanse jongeren. Als we dat oplossen, dan zijn we ook van het probleem met de Lonsdale jongeren af.
Dat denk ik niet. In de plaatsen waar die jongeren vandaan komen zijn juist heel weinig marokaanse jongeren. Als dat zo zou zijn dan zou je ze juist heel veel in Rotterdam oid zien.

Maar de problematiek van de marokaanse jongeren zal ook wel weer ergens een oorzaak hebben toch? Als we dat dan oplossen hebben we 2 vliegen in één klap

Ik denk dat beide problemen oorzaken hebben (duh) en dat we die allebei moeten aanpakken. Maar ik denk niet dat ze zo'n duidelijke relatie met elkaar hebben.
lege ton
  zondag 10 april 2005 @ 14:43:58 #15
31245 nonzz
parttime lilliputter
pi_26122370
quote:
Op zondag 10 april 2005 14:36 schreef Re het volgende:

[..]

wat is er mis met namen geven? Het zijn immers jongeren die Lonsdale dragen als uiting van hun vermeent extremisme
Er is niets mis met namen geven, maar deze naam wordt door de media gegeven. Een sportmerk wat er eigenlijk niets mee te maken heeft is nu de dupe. Ze dragen ook allemaal bomberjacks, maar ze worden geen bomberjackjongeren genoemd. Je kan ze beter een naamgeven die slaat op hun denkbeelden oid, dan op een uiting ervan.
lege ton
pi_26122491
quote:
Op zondag 10 april 2005 14:34 schreef FredvZ het volgende:

Voor een deel wel, maar zeker niet helemaal.
  zondag 10 april 2005 @ 15:06:01 #17
16715 Mylene
*schatje*
pi_26122972
Wat mij altijd opvalt in discussies omtrent de Londsdale jongeren is het bagatelliseren, dat het maar hele domme jongetjes zijn die stoer willen doen door kwajongens streken uit te halen. En waar de media vooral geen aandacht aan moet besteden.

Ook dat de oorzaak van hun gedrag te wijten is aan de Marokkaanse jongeren. Kortom, het oorzaak en gevolg argument. Als die Marokkaanse geen rottigheid hadden uitgehaald zou er niets aan de hand zijn geweest.

Ja, zo lust ik er nog wel een paar. Als Theo een beetje op zijn woorden had gelet zou hij nooit vermoord zijn. Als Wilders een beetje op zijn woorden let zou hij niet hoeven onder te duiken. Maar dan geldt dat argument natuurlijk niet.
  zondag 10 april 2005 @ 15:08:34 #18
22416 elcastel
Maggot Brain
pi_26123039
Helemaal mee eens.
The Hick from French Lick
The camera always points both ways. In expressing the subject, you also express yourself.
pi_26123152
quote:
Op zondag 10 april 2005 15:06 schreef schatje het volgende:

Ja, zo lust ik er nog wel een paar. Als Theo een beetje op zijn woorden had gelet zou hij nooit vermoord zijn. Als Wilders een beetje op zijn woorden let zou hij niet hoeven onder te duiken. Maar dan geldt dat argument natuurlijk niet.
Inderdaad, dat klopt toch ook? .

Als Van Gogh pizzabakker was geworden, was hij niet vermoord. Als Wilders braaf een backbencher zou zijn, zou hij niet hoeven onderduiken.

Het gaat hierbij niet om oorzaak-gevolg, maar om het feit of het gedrag gerechtvaardigd is, of verklaarbaar.
  zondag 10 april 2005 @ 15:19:04 #20
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_26123320
quote:
Op zondag 10 april 2005 15:12 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

Inderdaad, dat klopt toch ook? .

Als Van Gogh pizzabakker was geworden, was hij niet vermoord. Als Wilders braaf een backbencher zou zijn, zou hij niet hoeven onderduiken.

Het gaat hierbij niet om oorzaak-gevolg, maar om het feit of het gedrag gerechtvaardigd is, of verklaarbaar.
Nee, het gaat er om dat mensen de rechtvaardiging van het gedrag halen uit het oorzaak-gevolg argument, daarmee de boel compleet omdraaiend, om zelfs hierbij nog de schuld bij marokkanen te kunnen leggen.
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_26123437
quote:
Op zondag 10 april 2005 15:19 schreef kingmob het volgende:

Nee, het gaat er om dat mensen de rechtvaardiging van het gedrag halen uit het oorzaak-gevolg argument, daarmee de boel compleet omdraaiend, om zelfs hierbij nog de schuld bij marokkanen te kunnen leggen.
Een oorzaak of een reden zoeken, is wat anders dan een rechtvaardiging.

Het lijkt bijzonder waarschijnlijk dat deze jongeren (zeggen te) handelen uit onvrede en frustratie mbt allochtonen, en met name de overlast van de marokkaanse jeugd. Xenofobie en racisme komt in de praktijk maar heel zelden voort uit rassentheorieën en het lezen van Mein Kampf.
  zondag 10 april 2005 @ 15:37:19 #22
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_26123711
Wat maakt het uit...
Het is symptoom bestrijding (van wat er aan de oppervlakte zit). En diegene die denken dat hier het probleem zit denkt verkeerd. Lonsdale of foute Mrc's kan me eigenlijk niet boeien het gaat om de rechtvaardigheid in de samenleving en de navolging hiervan. En daar zou in eerste instantie de nadruk op moeten liggen De overheid komt niet meer geloofwaardig over en burgers gaan zelf op hun strepen staan.
pi_26124729
Die nieuwe rechts extremisten keihard aanpakken en die jarenlange treiterkutmarokjes een buurthuis geven om ze van de straat te houden.
  zondag 10 april 2005 @ 16:32:12 #24
24184 speedfreakssj
Bryan Adams- Run to you :9~
pi_26125004
gewoon die reljongeren aanpakken evenals die vieze marokkaantjes die zicg niet kunnen gedragen.
probleem is alleen dat ze de marokkaantjes niet durven aan te pakken.
die reljongetjes hebben een kleine achterban, als je eenmarok in elkaar mept omdattie weer eens wat steelt of iemand in elkaar trapt krijg je hel al quiade achter je aan.
pi_26125837
quote:
Op zondag 10 april 2005 15:12 schreef DennisMoore het volgende:
Ik zou willen dat er wat meer aandacht was voor de verklaringen. Die worden tegenwoordig al te gemakkelijk weggepoetst en wegbezuinigd.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')