Je zal toch echt eerst geld moeten binnenkrijgen om te kunnen investeren. Stel dat PSV een stel spelers dumpt en dat dat betekent dat ze 3 miljoen minder aan salaris moeten betalen, dan springt de bankrekening van PSV niet ineens met 3 miljoen omhoog... Laat staan dat dat bedrag zomaar bijgeteld kan worden bij het transferbudget.quote:Op dinsdag 12 april 2005 23:33 schreef twi het volgende:
[..]
Ach, het ligt eraan. Dat "vrijgemaakte" geld kun je natuurlijk weer investeren. .
Natuurlijk wordt er geen speler gekocht voor 15 miljoen euro (Tenzij je over de buitencategorie Lampard, Nedved, Ronaldinho spreekt), maar dit geld kan aan diverse spelers worden uitgegeven.quote:Op dinsdag 12 april 2005 23:33 schreef twi het volgende:
[..]
Ach, het ligt eraan. Dat "vrijgemaakte" geld kun je natuurlijk weer investeren. Maar veel moet natuurlijk gebruikt blijven worden om winst te blijven maken in Eindhoven. Een transfer van 15 miljoen euro zal in Eindhoven (of Amsterdam of waar dan ook) natuurlijk nooit gebeuren. Dat is een te groot risico voor een Nederlandse club. Het moeten wel realistische bedragen blijven.
Touche. Philips Stadion, Amsterdam Arena, allemaal sfeerloze kutnamen. Er moet maar eens wat meer aan bepaalde tradities worden gedaan hier in Nederland. Misschien brengt dat een beetje kleur terug. 't Is toch te triest voor woorden dat je wekelijks naar een Amsterdam Arena, Philips Stadion, MyCom Stadion, Gelredome of Arke Stadion moet afreizen?quote:
Nothing beats De Vliertquote:Op dinsdag 12 april 2005 23:37 schreef twi het volgende:
[..]
Touche. Philips Stadion, Amsterdam Arena, allemaal sfeerloze kutnamen. Er moet maar eens wat meer aan bepaalde tradities worden gedaan hier in Nederland. Misschien brengt dat een beetje kleur terug. 't Is toch te triest voor woorden dat je wekelijks naar een Amsterdam Arena, Philips Stadion, MyCom Stadion, Gelredome of Arke Stadion moet afreizen?
Robinho zou met ome Chelsea kunnen lukken, al lijkt me dat niet met zoveel clubs voor 'm in de rij. Van der Vaart is een onhaalbare kaart voor een directe concurrent voor dat bedrag. Johnson zal onhaalbaar zijn en liever in de PL ballen. Gaven en Granqvist ken ik niet, dus dat zal wel lukken. Barreto ook, NEC lijkt spelers graag weg te geven de laatste tijd.quote:Op dinsdag 12 april 2005 23:36 schreef cultheld het volgende:
[..]
Zenden transfervrij. Robinho via Chelsea (dus ook bijna gratis). Barreto zal rond de 5 miljoen euro kosten, Granqvist (als schaduwback, die nog niet eens een miljoen hoeft te kosten als ik me niet vergis), Van der Vaart, Radomski, Gaven, Johnson etc. etc.
Vind het gebaar om de naam te veranderen in Frits Philips stadion dan wel weer leuk.quote:Op dinsdag 12 april 2005 23:37 schreef twi het volgende:
[..]
Touche. Philips Stadion, Amsterdam Arena, allemaal sfeerloze kutnamen. Er moet maar eens wat meer aan bepaalde tradities worden gedaan hier in Nederland. Misschien brengt dat een beetje kleur terug. 't Is toch te triest voor woorden dat je wekelijks naar een Amsterdam Arena, Philips Stadion, MyCom Stadion, Gelredome of Arke Stadion moet afreizen?
De Vliertquote:Op dinsdag 12 april 2005 23:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ecco Stadion bedoel je toch?
Frits Philips stadion of Philips Stadion maakt natuurlijk weinig uit. Even als het Rinus Michels stadion voor geen kut klinkt omdat de naam gewoon (ondanks de prestaties en belangrijkheid voor het Nederlands voetbal) lang niet zo indrukwekkend is als die van Cruyff. Al kan die naam natuurlijk pas gebruikt worden wanneer 'ie dood isquote:Op dinsdag 12 april 2005 23:42 schreef pascalheister het volgende:
[..]
Vind het gebaar om de naam te veranderen in Frits Philips stadion dan wel weer leuk.
Maar zo mooi als een italiaanse, engelse of spaanse stadionnaam zal het toch nooit worden.
vd Kuylen lijkt mijquote:Op dinsdag 12 april 2005 23:48 schreef twi het volgende:
[..]
. Al kan ik daar als ik aan PSV denk eerlijk gezegd niet 1-2-3 op komen.
Romario Stadiumquote:Op dinsdag 12 april 2005 23:48 schreef twi het volgende:
[..]
Frits Philips stadion of Philips Stadion maakt natuurlijk weinig uit. Even als het Rinus Michels stadion voor geen kut klinkt omdat de naam gewoon (ondanks de prestaties en belangrijkheid voor het Nederlands voetbal) lang niet zo indrukwekkend is als die van Cruyff. Al kan die naam natuurlijk pas gebruikt worden wanneer 'ie dood isIk zou 'm bij gebrek aan een bijnaam gewoon vernoemen naar de meest legendarische speler. Al kan ik daar als ik aan PSV denk eerlijk gezegd niet 1-2-3 op komen.
Ik heb het over die Amerikaans spits he, niet over de verdediger.quote:Op dinsdag 12 april 2005 23:42 schreef twi het volgende:
[..]
Robinho zou met ome Chelsea kunnen lukken, al lijkt me dat niet met zoveel clubs voor 'm in de rij. Van der Vaart is een onhaalbare kaart voor een directe concurrent voor dat bedrag. Johnson zal onhaalbaar zijn en liever in de PL ballen. Gaven en Granqvist ken ik niet, dus dat zal wel lukken. Barreto ook, NEC lijkt spelers graag weg te geven de laatste tijd.
Zelfs dat klopt niet helemaal, dat hangt er maar vanaf hoeveel geld er in de begroting wordt vrijgemaakt voor salarissen. Dat kan ieder jaar verschillen. Of mischien gaat de hele begroting wel met 3 miljoen omlaag komend jaar, dan kan je extra ruimte als sneeuw voor de zon verdampen.quote:Op dinsdag 12 april 2005 23:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het enige wat wel klopt is dat als je wat spelers weg sanneert je extra ruimt hebt om met dat geld dat je bespaart het salaris te betalen van een andere speler.
Van der Vaart vertrekt niet naar PSV. Dat zie ik gewoon nooit gebeuren. Ik zie 'm dan eerder bij Ajax blijven en een jaar daarna gratis naar een buitenlandse club vertrekken. Ik zie 'm zelfs nog eerder bijtekenen. Net als van Bommel die natuurlijk nooit serieus naar Ajax zou hebben kunnen vertrekken.quote:Op dinsdag 12 april 2005 23:49 schreef cultheld het volgende:
Ik heb het over die Amerikaans spits he, niet over de verdediger. [/edit]Dom dom, ik zit zelfs helemaal verkeerd met Parker in m'n hoofd. Ja, lui als Johnson kun je wel halen natuurlijk.
[quote]Van der Vaart zal alleen naar PSV vertrekken wanneer er geen buitenlandse interesse (dan praten we niet over West Bromwich Albion of Hertha BSC) is en dan moet Ajax kiezen tussen nog een paar miljoen vangen of hem gratis laten vertrekken als bankzitter in 2006.
Ik kan me vergissen, maar behalve de ontzettende interesse van Real Madrid, heeft Barca toch niet echt ruim in de spitsen gezeten dit seizoen. Larsson zal terugkomen, maar die gaat toch richting de 34. Eto'o hebben ze, Maxi Lopez zal wellicht zelfs worden gaan verhuurd. Saviola zie ik ook niet terug gaan keren (zelfde verhaal als Morientes bij Real). De weg naar zowel Barca als Real lijkt me open.quote:Robinho zal voor het grote geld van Chelsea en heeft alleen liefde voor Barca (De club die al is voorzien op het gebied van spitsen).
Zenden, Barreto, Granqvist en Johnson zouden natuurlijk gewoon gehaald kunnen worden, al acht ik Zenden nog wat te jong om terug te keren naar PSV (wat eigenlijk "afbouwen" inhoudt). Ik zie PSV echter als ik serieus ben toch wel als stevige concurrent van Ajax om een Davids of desnoods Kluivert binnen te halen. Die zie ik zeker niet naar AZ vertrekken namelijk, mochten ze naar Nederland terug willen komen.quote:Ik zeg niet dat iedereen komt, maar Zenden, Barreto, Granqvist, VDV en Robinho in de plaats van VOH, Van Bommel, Vogel, v/d Schaaf en Sibon (niet persé dezelfde positie) noem ik de ideale (reële) situatie voor PSV.
Hier wil ik nog wel best een weddenschapje aan wagen, ik zeg dat dat er hoogstens 2 van de 5 komen, en VDV en Robihno zitten er niet bijquote:Op dinsdag 12 april 2005 23:49 schreef cultheld het volgende:
Ik zeg niet dat iedereen komt, maar Zenden, Barreto, Granqvist, VDV en Robinho in de plaats van VOH, Van Bommel, Vogel, v/d Schaaf en Sibon (niet persé dezelfde positie) noem ik de ideale (reële) situatie voor PSV.
Natuurlijk blijft het natte-vingerwerk. Maar een seizoen als 't deze (dat klinkt raar) is echt niet slechter dan het vorige qua omzet. PSV is veel verder gekomen, presteert nationaal aanzienlijk beter en heeft het geld voor de transfers van Robben en Kezman voor een groot deel nog op zak. En als 't niet meer op zak is, is het wel gebruikt om de bestaande en/of onvoorziene gaten te dichten.quote:Op dinsdag 12 april 2005 23:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Zelfs dat klopt niet helemaal, dat hangt er maar vanaf hoeveel geld er in de begroting wordt vrijgemaakt voor salarissen. Dat kan ieder jaar verschillen. Of mischien gaat de hele begroting wel met 3 miljoen omlaag komend jaar, dan kan je extra ruimte als sneeuw voor de zon verdampen.
Een basiscursus boekhouden zou eigenlijk verpicht moeten zijn voor mensen die voetbalfora bezoeken, dat zou echt zo veel gezwam schelen.Hoe vaak ik ongeveer deze zelfde verhalen wel niet verteld heb ondertussen...
![]()
En hier slaat u de spijker volledig op zijn kop. PSV heeft de afgelopen jaren steeds vaker gebruik gemaakt van vreemd kapitaal om zijn (top)transfers te betalen. Leuk, maar dat kost wel rente en het moet ooit terugbetaald worden. Van het geld van de transfers van Robben en Kezman is volgens mij geen cent meer over.quote:Op dinsdag 12 april 2005 23:59 schreef twi het volgende:
[..]
Natuurlijk blijft het natte-vingerwerk. Maar een seizoen als 't deze (dat klinkt raar) is echt niet slechter dan het vorige qua omzet. PSV is veel verder gekomen, presteert nationaal aanzienlijk beter en heeft het geld voor de transfers van Robben en Kezman voor een groot deel nog op zak. En als 't niet meer op zak is, is het wel gebruikt om de bestaande en/of onvoorziene gaten te dichten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |