abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_26184675
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 23:33 schreef twi het volgende:

[..]

Ach, het ligt eraan. Dat "vrijgemaakte" geld kun je natuurlijk weer investeren. .
Je zal toch echt eerst geld moeten binnenkrijgen om te kunnen investeren. Stel dat PSV een stel spelers dumpt en dat dat betekent dat ze 3 miljoen minder aan salaris moeten betalen, dan springt de bankrekening van PSV niet ineens met 3 miljoen omhoog... Laat staan dat dat bedrag zomaar bijgeteld kan worden bij het transferbudget.

Het is me al vaker opgevallen, veel supporters hebben wel een erg simpel beeld van de financiële huishouding van hun club.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_26184688
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 23:33 schreef twi het volgende:

[..]

Ach, het ligt eraan. Dat "vrijgemaakte" geld kun je natuurlijk weer investeren. Maar veel moet natuurlijk gebruikt blijven worden om winst te blijven maken in Eindhoven. Een transfer van 15 miljoen euro zal in Eindhoven (of Amsterdam of waar dan ook) natuurlijk nooit gebeuren. Dat is een te groot risico voor een Nederlandse club. Het moeten wel realistische bedragen blijven.
Natuurlijk wordt er geen speler gekocht voor 15 miljoen euro (Tenzij je over de buitencategorie Lampard, Nedved, Ronaldinho spreekt), maar dit geld kan aan diverse spelers worden uitgegeven.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 12 april 2005 @ 23:37:55 #228
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26184690
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 23:34 schreef pascalheister het volgende:

[..]

nee amsterdam arena joepie
Touche. Philips Stadion, Amsterdam Arena, allemaal sfeerloze kutnamen. Er moet maar eens wat meer aan bepaalde tradities worden gedaan hier in Nederland. Misschien brengt dat een beetje kleur terug. 't Is toch te triest voor woorden dat je wekelijks naar een Amsterdam Arena, Philips Stadion, MyCom Stadion, Gelredome of Arke Stadion moet afreizen?
  dinsdag 12 april 2005 @ 23:41:02 #229
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_26184771
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 23:37 schreef twi het volgende:

[..]

Touche. Philips Stadion, Amsterdam Arena, allemaal sfeerloze kutnamen. Er moet maar eens wat meer aan bepaalde tradities worden gedaan hier in Nederland. Misschien brengt dat een beetje kleur terug. 't Is toch te triest voor woorden dat je wekelijks naar een Amsterdam Arena, Philips Stadion, MyCom Stadion, Gelredome of Arke Stadion moet afreizen?
Nothing beats De Vliert
NAAR HET ANDERE FORUM!
  dinsdag 12 april 2005 @ 23:42:38 #230
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26184829
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 23:36 schreef cultheld het volgende:

[..]

Zenden transfervrij. Robinho via Chelsea (dus ook bijna gratis). Barreto zal rond de 5 miljoen euro kosten, Granqvist (als schaduwback, die nog niet eens een miljoen hoeft te kosten als ik me niet vergis), Van der Vaart, Radomski, Gaven, Johnson etc. etc.
Robinho zou met ome Chelsea kunnen lukken, al lijkt me dat niet met zoveel clubs voor 'm in de rij. Van der Vaart is een onhaalbare kaart voor een directe concurrent voor dat bedrag. Johnson zal onhaalbaar zijn en liever in de PL ballen. Gaven en Granqvist ken ik niet, dus dat zal wel lukken. Barreto ook, NEC lijkt spelers graag weg te geven de laatste tijd.
pi_26184835
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 23:37 schreef twi het volgende:

[..]

Vind het gebaar om de naam te veranderen in Frits Philips stadion dan wel weer leuk.
Maar zo mooi als een italiaanse, engelse of spaanse stadionnaam zal het toch nooit worden.
pi_26184845
Philips Stadion vind ik een mooie en authentieke naam, Philips is onlosmakelijk verbonden met de club, de stad, de regio en met Nederland.

Dat is toch heel iets anders dan de naam van je stadion verkopen aan Fujifilm of in een poging je stadion een stoere naam te geven gebruik maken van termen als "Dome" of "Arena".

"De Kuip", dat is dan wel weer een prachtige naam voor een stadion.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_26184924
Ecco Stadion bedoel je toch?

Cultheld moet eerst maar een cursus boekhouden voor beginners gaan beginnen

Het enige wat wel klopt is dat als je wat spelers weg sanneert je extra ruimt hebt om met dat geld dat je bespaart het salaris te betalen van een andere speler.

PSV speelt met de kwart finale net quitte, dus dan blijven er met een halve finale plaats net 1 of 2 miljoen over
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  dinsdag 12 april 2005 @ 23:47:21 #234
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_26184960
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 23:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Ecco Stadion bedoel je toch?

De Vliert
NAAR HET ANDERE FORUM!
  dinsdag 12 april 2005 @ 23:48:24 #235
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26184984
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 23:42 schreef pascalheister het volgende:

[..]

Vind het gebaar om de naam te veranderen in Frits Philips stadion dan wel weer leuk.
Maar zo mooi als een italiaanse, engelse of spaanse stadionnaam zal het toch nooit worden.
Frits Philips stadion of Philips Stadion maakt natuurlijk weinig uit. Even als het Rinus Michels stadion voor geen kut klinkt omdat de naam gewoon (ondanks de prestaties en belangrijkheid voor het Nederlands voetbal) lang niet zo indrukwekkend is als die van Cruyff. Al kan die naam natuurlijk pas gebruikt worden wanneer 'ie dood is Ik zou 'm bij gebrek aan een bijnaam gewoon vernoemen naar de meest legendarische speler. Al kan ik daar als ik aan PSV denk eerlijk gezegd niet 1-2-3 op komen.

Authentiek of niet, Philips blijft natuurlijk gewoon een lampenfabrikant en een bedrijf.
  dinsdag 12 april 2005 @ 23:49:02 #236
43763 DutchGooner
naar het andere forum!
pi_26185008
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 23:48 schreef twi het volgende:

[..]

. Al kan ik daar als ik aan PSV denk eerlijk gezegd niet 1-2-3 op komen.
vd Kuylen lijkt mij
NAAR HET ANDERE FORUM!
pi_26185018
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 23:48 schreef twi het volgende:

[..]

Frits Philips stadion of Philips Stadion maakt natuurlijk weinig uit. Even als het Rinus Michels stadion voor geen kut klinkt omdat de naam gewoon (ondanks de prestaties en belangrijkheid voor het Nederlands voetbal) lang niet zo indrukwekkend is als die van Cruyff. Al kan die naam natuurlijk pas gebruikt worden wanneer 'ie dood is Ik zou 'm bij gebrek aan een bijnaam gewoon vernoemen naar de meest legendarische speler. Al kan ik daar als ik aan PSV denk eerlijk gezegd niet 1-2-3 op komen.
Romario Stadium
pi_26185020
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 23:42 schreef twi het volgende:

[..]

Robinho zou met ome Chelsea kunnen lukken, al lijkt me dat niet met zoveel clubs voor 'm in de rij. Van der Vaart is een onhaalbare kaart voor een directe concurrent voor dat bedrag. Johnson zal onhaalbaar zijn en liever in de PL ballen. Gaven en Granqvist ken ik niet, dus dat zal wel lukken. Barreto ook, NEC lijkt spelers graag weg te geven de laatste tijd.
Ik heb het over die Amerikaans spits he, niet over de verdediger.
Van der Vaart zal alleen naar PSV vertrekken wanneer er geen buitenlandse interesse (dan praten we niet over West Bromwich Albion of Hertha BSC) is en dan moet Ajax kiezen tussen nog een paar miljoen vangen of hem gratis laten vertrekken als bankzitter in 2006. Robinho zal voor het grote geld van Chelsea en heeft alleen liefde voor Barca (De club die al is voorzien op het gebied van spitsen).

Ik zeg niet dat iedereen komt, maar Zenden, Barreto, Granqvist, VDV en Robinho in de plaats van VOH, Van Bommel, Vogel, v/d Schaaf en Sibon (niet persé dezelfde positie) noem ik de ideale (reële) situatie voor PSV.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
  dinsdag 12 april 2005 @ 23:49:53 #239
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26185026
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 23:49 schreef DutchGooner het volgende:

[..]

vd Kuylen lijkt mij
Tsja, dan zou ik een mooie bijnaam verzinnen
pi_26185109
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 23:46 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Het enige wat wel klopt is dat als je wat spelers weg sanneert je extra ruimt hebt om met dat geld dat je bespaart het salaris te betalen van een andere speler.
Zelfs dat klopt niet helemaal, dat hangt er maar vanaf hoeveel geld er in de begroting wordt vrijgemaakt voor salarissen. Dat kan ieder jaar verschillen. Of mischien gaat de hele begroting wel met 3 miljoen omlaag komend jaar, dan kan je extra ruimte als sneeuw voor de zon verdampen.

Een basiscursus boekhouden zou eigenlijk verpicht moeten zijn voor mensen die voetbalfora bezoeken, dat zou echt zo veel gezwam schelen. Hoe vaak ik ongeveer deze zelfde verhalen wel niet verteld heb ondertussen...
  dinsdag 12 april 2005 @ 23:55:41 #241
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26185180
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 23:49 schreef cultheld het volgende:
Ik heb het over die Amerikaans spits he, niet over de verdediger. [/edit]Dom dom, ik zit zelfs helemaal verkeerd met Parker in m'n hoofd. Ja, lui als Johnson kun je wel halen natuurlijk.
[quote]Van der Vaart zal alleen naar PSV vertrekken wanneer er geen buitenlandse interesse (dan praten we niet over West Bromwich Albion of Hertha BSC) is en dan moet Ajax kiezen tussen nog een paar miljoen vangen of hem gratis laten vertrekken als bankzitter in 2006.
Van der Vaart vertrekt niet naar PSV. Dat zie ik gewoon nooit gebeuren. Ik zie 'm dan eerder bij Ajax blijven en een jaar daarna gratis naar een buitenlandse club vertrekken. Ik zie 'm zelfs nog eerder bijtekenen. Net als van Bommel die natuurlijk nooit serieus naar Ajax zou hebben kunnen vertrekken.
quote:
Robinho zal voor het grote geld van Chelsea en heeft alleen liefde voor Barca (De club die al is voorzien op het gebied van spitsen).
Ik kan me vergissen, maar behalve de ontzettende interesse van Real Madrid, heeft Barca toch niet echt ruim in de spitsen gezeten dit seizoen. Larsson zal terugkomen, maar die gaat toch richting de 34. Eto'o hebben ze, Maxi Lopez zal wellicht zelfs worden gaan verhuurd. Saviola zie ik ook niet terug gaan keren (zelfde verhaal als Morientes bij Real). De weg naar zowel Barca als Real lijkt me open.
quote:
Ik zeg niet dat iedereen komt, maar Zenden, Barreto, Granqvist, VDV en Robinho in de plaats van VOH, Van Bommel, Vogel, v/d Schaaf en Sibon (niet persé dezelfde positie) noem ik de ideale (reële) situatie voor PSV.
Zenden, Barreto, Granqvist en Johnson zouden natuurlijk gewoon gehaald kunnen worden, al acht ik Zenden nog wat te jong om terug te keren naar PSV (wat eigenlijk "afbouwen" inhoudt). Ik zie PSV echter als ik serieus ben toch wel als stevige concurrent van Ajax om een Davids of desnoods Kluivert binnen te halen. Die zie ik zeker niet naar AZ vertrekken namelijk, mochten ze naar Nederland terug willen komen.
pi_26185190
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 23:49 schreef cultheld het volgende:

Hier wil ik nog wel best een weddenschapje aan wagen, ik zeg dat dat er hoogstens 2 van de 5 komen, en VDV en Robihno zitten er niet bij .
  dinsdag 12 april 2005 @ 23:59:55 #243
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26185309
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 23:52 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Zelfs dat klopt niet helemaal, dat hangt er maar vanaf hoeveel geld er in de begroting wordt vrijgemaakt voor salarissen. Dat kan ieder jaar verschillen. Of mischien gaat de hele begroting wel met 3 miljoen omlaag komend jaar, dan kan je extra ruimte als sneeuw voor de zon verdampen.

Een basiscursus boekhouden zou eigenlijk verpicht moeten zijn voor mensen die voetbalfora bezoeken, dat zou echt zo veel gezwam schelen. Hoe vaak ik ongeveer deze zelfde verhalen wel niet verteld heb ondertussen...
Natuurlijk blijft het natte-vingerwerk. Maar een seizoen als 't deze (dat klinkt raar) is echt niet slechter dan het vorige qua omzet. PSV is veel verder gekomen, presteert nationaal aanzienlijk beter en heeft het geld voor de transfers van Robben en Kezman voor een groot deel nog op zak. En als 't niet meer op zak is, is het wel gebruikt om de bestaande en/of onvoorziene gaten te dichten.
pi_26185385
quote:
Op dinsdag 12 april 2005 23:59 schreef twi het volgende:

[..]

Natuurlijk blijft het natte-vingerwerk. Maar een seizoen als 't deze (dat klinkt raar) is echt niet slechter dan het vorige qua omzet. PSV is veel verder gekomen, presteert nationaal aanzienlijk beter en heeft het geld voor de transfers van Robben en Kezman voor een groot deel nog op zak. En als 't niet meer op zak is, is het wel gebruikt om de bestaande en/of onvoorziene gaten te dichten.
En hier slaat u de spijker volledig op zijn kop. PSV heeft de afgelopen jaren steeds vaker gebruik gemaakt van vreemd kapitaal om zijn (top)transfers te betalen. Leuk, maar dat kost wel rente en het moet ooit terugbetaald worden. Van het geld van de transfers van Robben en Kezman is volgens mij geen cent meer over.

Bij mijn weten is de transferpot van PSV zo goed als leeg en zal er voor grote transfers waarschijnlijk weer vreemd kapitaal aangeboord moeten worden.
  woensdag 13 april 2005 @ 00:06:52 #245
529 twi
Het lichtje is uit...
pi_26185476
Dat is waar natuurlijk. Bovendien is er voor mij geen duidelijkheid hoe 't zit wat betreft Alex.

De ene PSV'er zegt vol trots dat PSV er geen cent (relatief) aan hoeft te betalen, aangezien Chelsea 't voor 't grootste deel sponsort. Die zijn trots dat ze zo'n geweldige verdediger voor bijna niks hebben spelen.

De andere zegt dat er 8 miljoen betaald is, waarvan een kleine miljoen door Chelsea is betaald als optie tot koop, maar dat de rest door PSV zelf is gefinanciert.

Dit laatste lijkt me gunstiger in verband met de transferprijs die je kunt vragen. Maar of dit ook werkelijk zo is, en of het uberhaupt zo is geregeld, dat zullen alleen degenen die in de boeken van PSV kunnen kijken weten, aangezien ze weinig openbaar hoeven te maken (i.t.t. bij ons in Amsterdam).

[ Bericht 0% gewijzigd door twi op 13-04-2005 00:09:31 (twee beschamende lettertjes verkeerd :() ]
pi_26185538
Ik weet wat de situatie omtrent Alex betreft, dat Alex voor een deel is betaald door Chelsea. Ik meen 3 miljoen euro van de 8 miljoen euro. Chelsea is geen mede-eigenaar van Alex maar heeft een optie bedongen. Wanneer AC Milan meer biedt dan Chelsea, dan kan Chelsea gedag zeggen tegen Alex.
pi_26185869
Dit laatste lijkt me gunstiger in verband met de transferprijs die je kunt vragen. Maar of dit ook werkelijk zo is, en of het uberhaupt zo is geregeld, dat zullen alleen degenen die in de boeken van PSV kunnen kijken weten, aangezien ze weinig openbaar hoeven te maken (i.t.t. bij ons in Amsterdam).
`-----------------------------

PSV maakt net zoveel openbaar alleen moet jij nu met je fietsje naar het dichtst bijzijnde KvK kantoor fietsen met een euro of 10 op zak en bij Ajax hoef je alleen op Ajax.nl te kijken.
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
pi_26185886
Niemand weet exact wat de verbintenis is tussen de 2 clubs en Alex.
Iedere keer wordt er weer iets anders gezegd, alleen de betrokkenen kennen de waarheid.

Ach, ik maak me er nu geen zorgen om
pi_26186041
Alex kan voorlopig sowieso niet naar Chelsea, bij gebrek aan gespeelde interlands.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_26186055
Dat staat ook gewoon in het jaarverslag over het seizoen 2004-2005

Dat is verplicht volgens de Nederlandse wet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')