abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 april 2005 @ 12:11:24 #151
10881 Gwunnik
TIM the enchanter...
pi_26144186
De VS hebben wel degelijk een probleem op termijn als het aankomt op de dollar. Misschien niet direct met import/export of met oorlogje voeren, maar het is de afgelopen maanden maar wat duidelijk geworden dat China, Japan, Korea en de hele reut steeds minder trek hebben om kapitaal naar de (al te dikke) VS te laten vloeien, en dat was toch al vele jaren de benzine die de motor goed deed lopen aldaar. Daarnaast zijn landen ook al bezig met het verdelen van hun cash-voorraden, dus ¤/$ ipv volledig $... dat is ook absoluut geen goede ontwikkeling voor de economie van de VS, omdat op die manier er een veel groter aantal dollars de markt betreedt, etc... etc...
-- There are some who call me...... ... ... 'Tim' ... (!)
pi_26144392
quote:
Op maandag 11 april 2005 12:03 schreef Speth het volgende:

[..]

In jouw kringen misschien. Rijke, machtige mensen hebben weldegelijk een zekere ethiek, het is niet vanzelfsprekend dat je de boel oplicht.
[..]

Discipline kan een hoop goedmaken, zoals, vermoed ik, bij Wimlex het geval was. Prins Bernard Jr. is bijvoorbeeld zeker een intelligente kerel.
[..]

Kan best, de familie van mijn vader kent zeer weinig non-academici, intelligentie is erfelijk.
[..]

Ik heb zojuist een presentatie gegeven, het ging niet zo denderend als ik gehoopt had omdat ik veel moest onthouden en enkele fouten maakte in de manier waarop ik zaken formuleerde. Betekent dat, dat ik het onderwerp niet machtig ben? Nee. Schriftelijk zou ik het hele verhaal zo kunnen vertellen.
[..]

Yale is niet te vergelijken met universiteiten hier. Wil je daar redelijk doorkomen, dan moet je minstens zo goed presteren als een uitmuntende student aan de RUG. Dat hij erdoor is gekomen betekent dat hij in Nederlandse termen naar alle waarschijnlijkheid sowieso een academicus is.
Ik wil voor jou hopen dat je niet aan de lopende band 'mindere' presentaties hebt? Ik hoef je trouwens ook niet een van de tig links naar citaten van Bush te geven. Het zijn geen versprekingen, hij kan spontaan niks uit z'n mond krijgen. Is ie verlegen dan misschien? Dan is ie een beter acteur dan Reagan.

Weet je wat ik ook vreemd vind? Dat dit alles is wat er in zijn officiele bio staat:
quote:
President Bush was born on July 6, 1946, in New Haven, Connecticut, and grew up in Midland and Houston, Texas. He received a bachelor’s degree in history from Yale University in 1968, and then served as an F-102 fighter pilot in the Texas Air National Guard. President Bush received a Master of Business Administration from Harvard Business School in 1975. Following graduation, he moved back to Midland and began a career in the energy business. After working on his father’s successful 1988 Presidential campaign, President Bush assembled the group of partners who purchased the Texas Rangers baseball franchise in 1989. On November 8, 1994, President Bush was elected Governor of Texas. He became the first Governor in Texas history to be elected to consecutive 4-year terms when he was re-elected on November 3, 1998.
Wat er niet in staat is dat ie een bedrijven failliet heeft laten gaan. En dat met Harvard Bussiness School? En hij heeft dus geschiedenis gedaan.. had ik nou nooit achter hem gezocht.

CNN heeft er ook een aardig stukje over geschreven: http://edition.cnn.com/20(...)mep.affirm.action.tm
pi_26144507
-edit-
Flames

[ Bericht 97% gewijzigd door Sidekick op 11-04-2005 13:04:30 ]
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_26144619
Overigens moet je eens voor de grap 'failure' bij google intikken
  maandag 11 april 2005 @ 12:38:40 #155
109687 -Angel-
Play that funky music.
pi_26144760
De dollar is de facto de heersende wereldmunt.

De Amerikaanse valuta maakt ongeveer tweederde van alle officiële reserves uit en meer dan 80 procent van alle valutatransacties en de helft van de wereldexport wordt uitgevoerd in dollars. Bovendien worden alle leningen van het IMF in dollars uitgekeerd.

Dus zolang landen en bedrijven hun dollarbezittingen niet in bijvoorbeeld eurobezittingen omzetten zal er vrijwel niets gebeuren. Ook al is de dollar zwak.
  maandag 11 april 2005 @ 12:47:10 #156
10881 Gwunnik
TIM the enchanter...
pi_26144944
quote:
Op maandag 11 april 2005 12:38 schreef -Angel- het volgende:
De dollar is de facto de heersende wereldmunt.

De Amerikaanse valuta maakt ongeveer tweederde van alle officiële reserves uit en meer dan 80 procent van alle valutatransacties en de helft van de wereldexport wordt uitgevoerd in dollars. Bovendien worden alle leningen van het IMF in dollars uitgekeerd.

Dus zolang landen en bedrijven hun dollarbezittingen niet in bijvoorbeeld eurobezittingen omzetten zal er vrijwel niets gebeuren. Ook al is de dollar zwak.
Het probleem voor de VS is dat dit dus wel gebeurt, en nog zorgwekkender voor hen is dat het gebeurt in landen waar nu erg grote economische groei plaatsvind, dat probeerde ik net aan te geven in mijn vorige post. De VS levert zich op economisch gebied over aan de genadevan de rest van de wereld, en ik betwijfel of dat een slimme opstelling is. In het verleden behaalde resultaten bieden immers geen garantie voor de toekomst. Daarom zou het misschien slimmer zijn geweest om zeer zwaar te investeren in bijv. energie onafhankelijkheid, en een betere concurrentiepositie watbetreft productie van goederen. Want op deze manier blijven de VS een 'bodemloze consumptie-put' ... dan hebben die terroristen straks niks meer te vernietigen... (hoewel dat verre van jammer zou zijn, alleen de omstandigheden zouden minder zijn)
-- There are some who call me...... ... ... 'Tim' ... (!)
pi_26155073
quote:
Op maandag 11 april 2005 12:26 schreef mister_popcorn het volgende:
-edit-
Flames
wat nou flames?!
Ik kom er gewoon eerlijk voor uit wat ik denk ipv het verkapt tussen de regels door te moffelen.
waardeloos
hij kan altijd nog bacardi gaan serveren in het cafe van Lock, Stock and Two Smoking Barrels
pi_26223788
Ik wil weten hoe je topics bookmarkt op Fok.

tvp
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')