Mikael is groter dan Arwen. Die was maandag 76 cm en bijna 9 kiloquote:Op donderdag 5 april 2007 17:43 schreef _evenstar_ het volgende:
hoelang is mika dan nicole? want arwen is 74 cm en die komt echt nog niet met het hoofd erboven uit. en is ook niet echt de lichtste meerzelfs met winderjas past ze nog gemakkelijk in de cosi
Nog bedankt voor de tipquote:Op donderdag 5 april 2007 15:29 schreef Macka66 het volgende:
LadyS, Kruidvat heeft momenteel autostoeltjes voor kinders tot 18 kilo in de internet aanbieding voor € 69
Dankje, dat wilde ik even weten. Ik vermoedde al dat bobike niet zomaar uit de lucht kwam vallenquote:Op vrijdag 18 mei 2007 10:23 schreef poemojn het volgende:
1: Nee, het lukte ze niet een 'sterk' merk te worden (hoewel hun bobob easybob maxi bijv beter scoorde op testen dan de maxi-cosi city) dus maken ze nu alleen nog bobike fietsstoeltjes.
2: Nee.
Jakkes, dat is creepy. Dan moet je steeds achterom kijken of ze nog wel vastzit. Is daar dan echt niets op te bedenken?quote:Op zaterdag 26 mei 2007 20:25 schreef DIGGER het volgende:
Helaas zijn er geen autostoeltjes berekend op Houdini (Kady), die zich uit de meest strak ingesnoerde positie nog weet te 'bevrijden'
Voor jezelf bedoel je? Ik heb er vorige week zoeen gehaald bij de Praxis, hing bij de kinderveiligheidsartikelen.quote:Op woensdag 30 mei 2007 16:59 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
De losse bekleding voor maxi cosi priori xp is duuuur zeg! Pffff...
Kendahl vindt het trouwens wel helemaal leuk om erin te zitten. Lekker naar de lichtjes van autoradio staren en grijnzen wanneer we even omkijken. Maar een spiegeltje om naar achteren te kijken is misschien wel een handig idee. Zijn er meer mensen op dat idee gekomen? Of kun je die zelfs ergens kopen?
ja erg he, vooral als je die wil kopen van het merk Maxi Cosi, prenatal heeft ze ook iets goedkoper maar zijn ze nog 15 euro per stuk geloof ik.quote:Op woensdag 30 mei 2007 16:59 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
De losse bekleding voor maxi cosi priori xp is duuuur zeg! Pffff...
Kendahl vindt het trouwens wel helemaal leuk om erin te zitten. Lekker naar de lichtjes van autoradio staren en grijnzen wanneer we even omkijken. Maar een spiegeltje om naar achteren te kijken is misschien wel een handig idee. Zijn er meer mensen op dat idee gekomen? Of kun je die zelfs ergens kopen?
quote:» Er is al 130 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk goed of het nuttig is dit topic omhoog te schoppen!
Graco heeft dat onder andere...quote:Op dinsdag 9 oktober 2007 14:03 schreef PM-girl het volgende:
Dankjewel Belana en Fogel!
Ik zou willen dat er een systeem was waarbij je in elke auto een soort grondplaat had die ingewikkeld vast zat en waar je dan een los stoel op kan klikken.
Belana, ik weet niet of iemand anders dan julliezelf ooit de stoel in of uit de auto doet, maar lukt ze dat?
Nou, dat snap ik ook niet.quote:Op zondag 14 oktober 2007 15:04 schreef PM-girl het volgende:
Waarom, denk ik dan, waarom zijn al die stoeltjes dan niet achterstevoren, als ze er vanaf 9 kilo in mogen?
Helemaal mee eens!quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 14:37 schreef PM-girl het volgende:
Cattie, ik ben ook geneigd voor gemak te kiezen wat betreft in- en uithalen. En jouw stoel klinkt prima, ook wat standen betreft.
Maar als ik dan zo'n onderzoek lees, dan denk ik daar is toch ook geld te halen voor de fabrikanten. Net zoals met biologisch olvarit, bed-time badolie en meer van die dingen die ze niet echt belangrijk vinden maar wel veul centuh opleveren?
En sja, het mannetje pas er echt nog in, er steken net wat haartjes boven de rand uit
En in Noorwegen en Duitsland in ieder geval ook...quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 14:05 schreef Moonah het volgende:
Huh
Volgens de Prenatalmevrouw die ik net aan de lijn had bestaan er in Nederland nog geen stoeltjes uit groep 1 die tegen de rijrichting in te plaatsen zijn.
Ze zijn wel te koop in zweden zei ze...
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 15:07 schreef Moonah het volgende:
Nou, ik ga vlg week met Thies 3 dagen logeren bij zijn opa en oma (J moet werken). Zij wonen in ZuidLimburg. Dus dan zijn we zo in Duitsland. Oma vindt het altijd fijn om te winkelen dus met een beetje mazzel....![]()
![]()
![]()
quote:Op vrijdag 6 april 2007 17:44 schreef ik80 het volgende:
Wij hebben net de nania basic gehaald was in de aanbieding bij de Makro. Ik kan er verder weinig over vinden op internet. Wel kan hij voorlopig nog tegen de rijrichting in, en in slaapstand geplaatst worden.
Ik ben alleen benieuwd hoe het vastmaken gaat. Het is een stoel voor groep 0 en 1.
Hier ook hoor. Allebei vinden we ze regelmatig zonder gordels om de schouders. En als je alleen zit in de auto op de snelweg, dan stop je ook niet zo snel. Dat hebben we zeker wel gedaan in het begin, maar dan moet je 2 seconden later weer. En je kunt ze nog zo strak aantrekken, dat helpt geen zier. Ik vraag me ook af of daar niet iets voor te koop is.quote:Op zaterdag 26 mei 2007 20:25 schreef DIGGER het volgende:
Helaas zijn er geen autostoeltjes berekend op Houdini (Kady), die zich uit de meest strak ingesnoerde positie nog weet te 'bevrijden'
Dat is veiliger en Anna zit niet vaak in de auto, maar als we gaan, is het wat verder weg. Straks ook op vakantie enz op vreemde plekken. Dan vind ik het wel een veilig idee dat het zo veilig mogelijk is.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 21:04 schreef pinquit het volgende:
yppy waarom wil je een stoeltje voor tegen de rijrichting in?
Ben dan wel geen dame, maar toch maar antwoordenquote:Op zondag 21 oktober 2007 08:15 schreef Moonah het volgende:
Pinquit, welk merk is jouw stoeltje?
En dames, kan jullie stoeltje dan ook tegen de rijrichting in als het kind al wat groter is? Want ik kom dus op i-net wel meer combinatiestoeltjes tegen die zo geplaatst kunnen worden tot het kind een kilo of 9 is en daarna zou het voorwaarts geplaatst moeten worden...
Bovendien wil ik eigenlijk geen HEMAstoeltje, maar toch een echt gedegen merk.
ook HEMA..quote:Op zondag 21 oktober 2007 08:15 schreef Moonah het volgende:
Pinquit, welk merk is jouw stoeltje?
En dames, kan jullie stoeltje dan ook tegen de rijrichting in als het kind al wat groter is? Want ik kom dus op i-net wel meer combinatiestoeltjes tegen die zo geplaatst kunnen worden tot het kind een kilo of 9 is en daarna zou het voorwaarts geplaatst moeten worden...
Bovendien wil ik eigenlijk geen HEMAstoeltje, maar toch een echt gedegen merk.
Nope dat kan niet. Ik heb die namelijk ook. Had al ff gekeken op de site maar staat niks over op en ook gebruiksaanwijzing staat niks.quote:Op maandag 22 oktober 2007 10:02 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Wij hebben de maxicosi tobi, maar kan die ook tegen de rijrichting in worden geplaatst?
heb het programma ook gezien.....griezelde me toe
Bij de consumentenbond ook niet, terwijl ze wel de veiligheid van achterwaarts rijden benoemen.quote:Op maandag 22 oktober 2007 15:03 schreef Moonah het volgende:
Hm, Hemastoeltje... Is natuurlijk wel makkelijker te scoren dan een stoeltje uit Duitsland.
Maar ik vind het zo gek, ik heb de ANWBtest op i-net bekeken en door hen wordt dat stoeltje niet eens getest. :
Zegt Belsen dat dan ook meteen even tegen al die andere automobilisten die ik almaar op de weg zie?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 08:49 schreef Paradijsvogeltje het volgende:
En zoals bels zegt: 'Je kunt beter gewoon een beetje voorzichtig rijden.'
Ja, zég! We blijven bezigquote:Op dinsdag 23 oktober 2007 09:55 schreef Moonah het volgende:
[..]
Zegt Belsen dat dan ook meteen even tegen al die andere automobilisten die ik almaar op de weg zie?
Ik zie op de foto geen schoudergordeltjes? Ik neem aan dat dat er toch wel bij zit? Of moet je de gewone gordel gebruiken?quote:Op maandag 22 oktober 2007 15:27 schreef Moonah het volgende:
Ja P-iglet, ik weet dat ze dat keurmerk hebben. Maar dat staat dus schijnbaar voor minimale eisen. Tests van de ANWB en de consumentenbond doen ook bv. zijwaartse botsingen en die worden blijkbaar niet meegenomen in het door jou genoemde keurmerk. Prijs vind ik in deze niet belangrijk.
Ik kom ook steeds vaker de kiddy infinity pro tegen. Die is dan wel voorwaarts geplaatst, maar schijnt erg goed uit de tests te komen door het veiligheidskussen ipv gordels. De krachten worden beter verdeeld over het lichaam waardoor er minder kans is op (wervel)letsel.
[ afbeelding ]
Ik vind hem spuuglelijk maar dat is van ondergeschikt belang.
Gisteren waren we bij vrienden van ons en die hebben hem ook. Enige nadeel dat zij noemden was dat het in de zomer wat warm is...
Hmmm... nu is het zo dat in onze Römer een harnasgordel zit. Dus gordel tussen de beentjes, over de heupen en over de schoudertjes. Op de een of andere manier vind ik het toch een veel prettiger idee dat er 'ook' een gordel over de schouders loopt... Er komt toch best wel wat kracht op het bovenlichaam te staan zo lijkt me. Maar goed, leek enzo hequote:Op vrijdag 14 december 2007 15:26 schreef Moonah het volgende:
Sjeen, er zitten idd geen schoudergordeltjes bij de Kiddy.
Het zogenaamde vanglichaam zet je vast met de gewone autogordels (tot 4 jaar geloof ik, daarna gaat dat vanglichaam eraf en gebruik je de gewone autogordel door een speciale geleider). Bij een evt aanrijding (* klopt af!!!) worden de krachten over een veel groter oppervlak verdeeld dan wanneer er alleen van die smalle schoudergordeltjes gebruikt worden.
Tipje... ga naar Baby Planet op woonboulevard II, fijne zaak en je kunt de stoeltjes ook in de auto proberen voor je kooptquote:Op vrijdag 25 april 2008 14:39 schreef marit1978 het volgende:
*ik kom meelezen*
wil morgen naar prénatal maar zie door de bomen stoeljes het bos juiste stoeltje niet meer
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |