Ik vind het zelf ook niet prettig, een wagenbak en later het zitgedeeltje lijkt me veel prettiger voor een kindje.quote:Op dinsdag 11 april 2006 10:47 schreef Belana het volgende:
moet zeggen dat ik nooit de maxicosi op de wandelwagen heb gezet hoor, ik vond het niet prettig voor Liam en een heel gedoe met steeds die wagen verbouwen.
*** Uit lurkstand springt, Luc het zoontje van mijn vriend wordt volgende maand 4 en is nu 17.5 kg zijn neefje daar in tegen is 3.5 en weegt 21 kg. Het hangt dus af van de lichaamsbouw van de kleine maar over het algemeen kunnnen ze qua gewicht erin tot een jaar of 3/3.5quote:Op zondag 23 april 2006 15:03 schreef Igraine het volgende:
Ik heb gisteren deze gekocht..
[afbeelding]
Voorlopig gaat ze er nog niet in, ze zit nog lekker in de Maxicosi Cabrio maar ze weegt al wel meer dan 9 kilo. Hoe lang doe je nou ongeveer met zo'n stoeltje als hierboven? Is volgens mij van 9-18 kilo, maar hoe lang is dat ongeveer? Tot ze een jaar of 2 1/2 zijn ofzo?
In de winkel zat ze er goed in! Maar misschien moeten we 't even in de auto testen zodra 'ie binnen is.quote:Op zondag 28 mei 2006 11:50 schreef texelonia het volgende:
Heb je al gekeken hoe ze in het autostoeltje zit? Kan ze al goed zitten? Of zit ze er dan als een zoutzak in? Heeft ze genoeg steun in autostoeltje etc?
Denk dat Sara nu een beetje op het randje zit van wel/niet maxicosi/autostoeltje, maar als ze goed zit in het autstoeltje, zou ik denk ik toch daarvoor kiezen omdat het idd zo'n lange reis is...
Jeps ze is 9 maanden, maar wel een flinke meid, vandaar.quote:Op zondag 28 mei 2006 14:28 schreef bixister het volgende:
ze is pas net 9 maanden toch?
Zow! Die heeft zijn geld iig opgebracht bixquote:Op zondag 28 mei 2006 14:52 schreef bixister het volgende:
tsja, dat is/was anna ook. maar die heeft het tot een maand of 14 in de maxicosi uitgehouden, vandaar.
Dat is het geval bij een paar oudere modellen van Maxicosi..quote:Op zondag 28 mei 2006 11:09 schreef owlet het volgende:
Ok, ik dacht dat dat tot en met negen kilo ging
heb t gezien ja, ziet r erg aantrekkelijk uit voor die prijs!quote:Op zondag 28 mei 2006 16:14 schreef sweaty het volgende:
Heeft iemand het krantje van de Lidl gezien? daar staat voor volgende week een (auto)stoeltje in voor 70 euro. Hij heeft het juiste keurmerk en kwam goed uit verschillende testen. Hij is natuurlijk een stuk goedkoper dan een "echte", maar ik vond hem er wel stabiel en comfortabel uitzien. Iemand ervaring met stoeltjes die niet zo'n grote naamsbekendheid hebben?
quote:Op donderdag 1 juni 2006 17:23 schreef JackSmiers het volgende:
Weet iemand wat het verschil is tussen de Priori XP en de Priori SPS? Behalve de prijs.
quote:Op donderdag 1 juni 2006 18:43 schreef Jonnetje het volgende:
De stoelen zelf zijn practisch hetzelfde.
Het verschil zit 'm in het plaatsen. De XP heeft een gordelspanningsysteem (de grijze hendel aan de voorkant) de SPS moet je zelf gewoon goed strak vast trekken/zetten.
quote:Op donderdag 1 juni 2006 18:52 schreef Jonnetje het volgende:
Of je kijkt even op de MaxiCosi-site
Priori SPS:
1 Side Protection System
2 Vier verschillende zit- of slaapstanden
3 Handige haken houden harnasgordel op zijn plaats
Priori XP:
1 Side Protection System
2 Gordelspanner voor rotsvaste bevestiging in auto
3 Gordelhoogte eenvoudig aan voorzijde te verstellen
4 Vier comfortabele standen
5 Handige haken houden gordels opzij
6 Makkelijk weg te klappen slot
quote:Op donderdag 1 juni 2006 19:01 schreef Jonnetje het volgende:
Post nummer drie
En dan heb je nu ook nog de:
MaxiCosi Tobi:
1 Door innovatief harnassysteem zitten harnasgordels en
gordelslot niet meer in de weg
2 Maxi-Cosi Tobi groeit met uw kind mee, doordat hoofdsteun
en harnasgordels gelijktijdig aan voorzijde in hoogte te
verstellen zijn
3 Met optimale zijdelingse bescherming
4 Vijf verschillende zit- of slaapstanden
5 Kleurindicator geeft aan of uw kind goed vast zit in de
Maxi-Cosi Tobi
[mg]http://www.maxi-cosi.nl/img/tobi.jpg[/img]
Met de Automatische Piloot iedere dag vliegensvlug instapgemak
Nieuw: Maxi-Cosi Tobi kinderautozitje – gemakkelijk in gebruik en zeer veilig
Ken je dat? Je hebt haast, het regent, je kind heeft geen zin en je krijgt de gordels niet in het slot. Op zo' n moment is het in elkaar zetten van een Chinese puzzel een eitje vergeleken met je dagelijkse uitdaging: op tijd én veilig vertrekken. Maxi-Cosi kent dit gevoel ook. Daarom komt dé expert op het gebied van baby- en kinderautozitjes nu met de Maxi-Cosi Tobi: een superpraktisch én veilig kinderautozitje gemaakt voor ouders met weinig tijd. Je bent twee keer zo snel weg met de slimme gordels, die automatisch open blijven staan, als je je kind in het autozitje plaatst. Na het sluiten van de gordels, geeft het groene ‘All-clear' teken aan dat je kind goed vastzit en dat je veilig kunt vertrekken! Want met kinderen geldt nu eenmaal altijd: zeker weten is beter.
Vernieuwend en superhandig: de automatische gordels van de Maxi-Cosi Tobi. Met één druk op de knop van het slot blijven de gordels open staan: geen gehannes meer met gedraaide gordels of ze met veel moeite onder de billen van het kind vandaan vissen. Je zet je kind in het kinderautozitje, voegt de twee gespen simpelweg van links en rechts samen en steekt ze in het slot. Voor de veiligheid is het belangrijk dat je geen speling in de gordels hebt. Daarom zit er op het slot een indicator die op groen springt als de gordels stevig genoeg zijn aangetrokken. Zo weet je altijd zeker dat het goed zit.
Meer kleur en stijl in het kinderleven
De Maxi-Cosi Tobi is in maar liefst negentien kleuren uitgevoerd. Weinig kans dus dat hij niet bij je auto of kind past. Voor jonge dames die weten wat ze willen is er bijvoorbeeld de helderrood met oranje uitvoering. Voor dito heertjes is er de helderblauwe met zeeblauwe versie. Sportief met een retro touch is de lichtgrijs mêlee versie, met donkerblauwe randen en steunen, gele biezen en subtiele gele print op het zitje. ‘Très chic' is de versie met donkergroen ton-sur-ton ruitjesmotief. De randen zijn gemaakt van een stof met subtiel ingeweven barok bloemmotief, felgele biezen zorgen voor een totaal eigentijdse uitstraling.
Maxi-Cosi Tobi groeit met je mee
Ook nieuw: hoofdsteun en gordels kunnen - gelijktijdig - in hoogte versteld worden zodat het zitje meegroeit met je kind en het harnas altijd op de juiste hoogte is ingesteld (zes standen). Naast nieuwe praktische hoogstandjes is de Maxi-Cosi Tobi ook behept met de typerende praktische en veilige zaken waar Maxi-Cosi om bekend staat. Want: de Tobi is een extreem veilig zitje. De bekleding is eenvoudig te verwijderen en te reinigen; hij heeft vijf standen voor zitten tot slapen en biedt extra bescherming tegen aanrijdingen vanaf de zijkant. Ook belangrijk: de Maxi-Cosi Tobi is goedgekeurd volgens de nieuwste Europese veiligheidsnorm ECE R44/04.
De Maxi-Cosi Tobi is geschikt voor kinderen vanaf 9 maanden tot 3½ jaar (9 tot 18 kg) en verkrijgbaar vanaf februari 2006.
Ik zou er echt mee wachten tot ze een jaar is hoor..quote:Op vrijdag 2 juni 2006 08:23 schreef Fuente het volgende:
Wij hebben de XP aangeschaft voor Sara, ziet er wel goed en degelijk uit! Vind 'm alleen zo groot, maar als ze er dan inzit valt het wel weer mee.
We hebben 'm nog niet gebruikt in de auto, twijfelen nog steeds.
Als je extreem lange kinderen hebt zoals ik zijn ze met een half jaar te groot voor de Maxi Cosi (steekt het koppie boven de rand uit), en ja, Tristan ging na een half jaar dus in de Maxi Cosi Priori XP... Maar als je kind nog prima in de kleinere past, zou ik zeker nog niet voor de grotere kiezen.quote:Op zaterdag 10 juni 2006 14:53 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Ik zou er echt mee wachten tot ze een jaar is hoor..
We willen dit weekend (alvast) 1 gaan kopen, vandaar.quote:Op donderdag 17 augustus 2006 08:02 schreef Belana het volgende:
wij hebben een romer king ingrid, en die bevalt uitermate goed
Ik moet het altijd doen voor mijn vrouw Ingrid en mijn schoonouders, want die kunnen het ook niet. Als je rechtshandig bent, zet je het stoeltje achter de passagiersstoel. Deze stoel zet je zover mogelijk naar voren. Dan trek je de gordel zover mogelijk aan, en die houd je stevig vast, opdat hij niet terugschiet. Dan haal je het lange eind achterlangs, pas dan kun je het korte eind over de voetjes doen. Dan maak je alles goed vast en voila, kindje zit! Succes ermee!quote:Op maandag 21 augustus 2006 17:10 schreef Belana het volgende:
kan iemand mij nou eens uitleggen hoe je die $&$%^ maxi cosi's op een handige manier vast krijgt? mijn autoriem is op de een of andere manier altijd te kort en ik ben een kwartier bezig om dat ding vast te krijgen, al zwetend, tierend en vloekend.
Die hebben wij ook. Is echt helemaal geweldig. Geen gekloot met gordels enzoquote:Op maandag 21 augustus 2006 21:06 schreef Belana het volgende:
als ik geld te veel had zou ik dat isofix (heet dat zo?) kopen, maar dat wordt me echt te gortig voor die paar maanden.
bij onze auto (chrysler sebring) paste het ook maar nét, met heel veel moeite. stom hoor dat ze die gordels vaak zo kort maken. maar wat onze overburen gedaan hadden vond ik wel een handige tip: bij de dealer een verlengstuk voor je gordel bestellen. klik je zo vast aan de standaard gordel. het zal per auto/type verschillen hoe duur dat is, maar dan heb je niet meer dat geklooi van te korte gordels.quote:Op maandag 21 augustus 2006 18:00 schreef texelonia het volgende:
Tja het kan ook aan de gordels van de auto liggen, dat die idd (te) kort zijn. Bij mijn ouders in de auto (Citroën Picasso) kon de maxi cosi alleen op de achterbank in het midden. Op de plekken op de achterbank bij het raam waren de riemen te kort![]()
Romer duo plus Isofixquote:Op woensdag 21 februari 2007 20:26 schreef Elegantly Wasted het volgende:
Romer Isofix
Had je hem gister in de auto moeten zien zitten. Zat echt te glunderenquote:Op donderdag 5 april 2007 11:09 schreef Vicky het volgende:
Wat zit ie trots
Tis echt een onwijze relaxte stoel!
Mikael op zijn foto ook 8 maandquote:Op donderdag 5 april 2007 11:35 schreef Vicky het volgende:
8 maanden.
Ze was bijna 10 maanden toen ze voor het eerst in de auto in de stoel zat.
wij hebben een grote auto dus de kosten liggen best hoog. 68 euro belastingdienst, 39 euro verzekering (wel all-risk maar hoge no-claim) en wij tanken 1x per 2 weken voor 100 euro (tank van 80 liter)quote:Op donderdag 5 april 2007 12:26 schreef pinquit het volgende:
mag ik hier even een beeetje offtopic vragen wat jullie gemiddelde autokosten zijn per maand?
Ja, dat dacht ik alquote:Op donderdag 5 april 2007 12:34 schreef _evenstar_ het volgende:
LadyS volgens mij gaat het niet alleen om die verhoging, de rug met hoofdsteun is ook voor bescherming van het nekje/hoofd nog op een leeftijd van jaar of 3/4 , achter zitten niet altijd hoofdbeschermers nl.
wegenbelasting gaat naar gewicht van de autoquote:Pinq wij betalen 115 auto verzekering per 3 maanden. en wegenbelasting geen idee maar de auto is een 19 jarige bmw.
ongeacht wel of geen auto zou ik toch een autostoeltje aanschaffen ( als je die al niet hebt.
Die wij hebben is niet zo achterlijk duur als de romer/priori maar wel goed gekeurd
Tis wel vroeg ik weet het. Maar maxi cosi kon gewoon echt niet meer. Ik bleef thuis omdat ie er gewoon niet meer veilig in kon zitten. En tja dan moet het maar alvast zo.quote:Op donderdag 5 april 2007 11:59 schreef bixister het volgende:
toch is 't wel vroeg he, om hem nu al in zo'n 'vooruit'stoel te vervoeren. schijnt echt nog wel veel te schelen in bescherming/veiligheid, als er iets gebeurt, omdat de nek dan een grotere klap krijgt. algemeen wordt aangeraden om 't tot 1 jaar uit te stellen.
http://babyrent.nl/quote:Op donderdag 5 april 2007 14:16 schreef LadyS het volgende:
Ah, die 15 kilo haalt ze niet.
Laatst bij de dierenarts (op de hondenweegschaal) woog ze 13,5 kilo met kleding en schoenen aan. Dus dan ben ik bang dat het toch een tijdje 2 dezelfde stoeltjes worden
Op de stoeltjes staat tot en vanaf 9 kilo, meeste kinderen zitten daar al veel eerder aan.quote:Op donderdag 5 april 2007 11:59 schreef bixister het volgende:
toch is 't wel vroeg he, om hem nu al in zo'n 'vooruit'stoel te vervoeren. schijnt echt nog wel veel te schelen in bescherming/veiligheid, als er iets gebeurt, omdat de nek dan een grotere klap krijgt. algemeen wordt aangeraden om 't tot 1 jaar uit te stellen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |