abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_36024890
Ik had de zoekfunctie al gebruikt maar niets gevonden en als het hier niet juist staat hoor ik het wel.

Ik zat een beetje in de rats hoe ik het straks voor elkaar moest krijgen om de maxicosi in de auto vast te krijgen nu ik niet meer via de andere kant van de auto bij de gordel kan komen omdat daar de autostoel van onze oudste staat. Onze auto is nl. vrij hoog waardoor ik er het niet voor elkaar krijg als ik over het stoeltje heen buig.
Dus om een hoop irritatie te voorkomen en me meer ruimte te geven om niet afhankelijk te zijn van bv. mijn man (die iets langer is en het wel voor elkaar kreeg) zat ik me af te vragen of we dan misschien maar Isofix in de auto moesten laten instaleren. Echter de kosten hiervan zijn wel erg hoog. Als goed alternatief kwam ik de EasyBase tegen die ongeveer net zo werkt als de EasyFix (waar je dus de Isofix voor nodig hebt) , maar dan alleen met de gordel. De maxicosi kun je er dan gewoon op het onderstel klikken. En dat onderstel staat dus standaard in de auto.

Maar ik kan geen ervaringen vinden van anderen. Want is het wel echt zo handig als het lijkt?
En is het ook echt veilig?
Zijn er hier dus mensen die het zelf al gebruiken?
pi_36026047
Xanthe, niet over de easybase, maar wel over het vastmaken. Kun je er niet bij vanaf de voorstoel? Of is dat te veel gehannes?
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_36027125
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 16:12 schreef Jelief het volgende:
Xanthe, niet over de easybase, maar wel over het vastmaken. Kun je er niet bij vanaf de voorstoel? Of is dat te veel gehannes?
Heb ik dus ook al aangedacht , maar ik pas niet tussen de voorstoelen door
We hebben een auto waarvan de stoelen vrij hoog zitten en best veel ruimte bezit. Op de voorstoel mag absoluut geen autostoeltje staan (ben ik zowiezo geen voorstander van maar ja nood breekt wet) ivm. airbag.

In het begin bij Isis dacht ik wel eens of ik nou de enige vrouw was die er zo mee liep te klooien omdat ik het bij vrienden nooit zo zag gebeuren dat men om liep enzo. Totdat ik zowel bij de auto's van mijn ouders als die van een vriendin de maxicosi zonder problemen kon vast maken.
Hoge auto heeft voordelen , maar dus ook nadelen.
  † In Memoriam † dinsdag 14 maart 2006 @ 16:51:51 #4
81992 Githa
pi_36027354
en als je op de rand van de auto gaat staan ? . in de deur dus zeg maar... ik doe dat tenminste wel eens en dat gaat prima.
pi_36027431
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 16:51 schreef Githa het volgende:
en als je op de rand van de auto gaat staan ? . in de deur dus zeg maar... ik doe dat tenminste wel eens en dat gaat prima.
Kan ik nog wel proberen met de oude maxicosi. al moet ik er wel weer bij zeggen dat de ruimte bovenin niet echt denderend is, maar niet geschoten is altijd mis.
  Licht Ontvlambaar woensdag 15 maart 2006 @ 15:36:18 #6
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_36058221
Nu begrijp ik pas waarom het in onze auto wel gemakkelijk gaat... We hebben een driedeurs Clio, dan moet je de voorstoel dus sowieso naar voren klappen. Ik kan bij wijze van spreken recht voor Isa gaan staan in de auto, als ik haar in het stoeltje zet...

Ontopic:
Helpt het niet als je de voorstoel helemaal in de voorste stand zet?
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_36058647
quote:
Op dinsdag 14 maart 2006 16:45 schreef Xanthe het volgende:
Op de voorstoel mag absoluut geen autostoeltje staan (ben ik zowiezo geen voorstander van maar ja nood breekt wet) ivm. airbag.
dat geldt toch alleen voor baby-maxi-cosi's, die achterstevoren geplaatst worden? of heb je 't daar ook over? ik dacht dat 't meer om een kinderzitje (groep 1, 9-18 kg) ging. op de site http://www.kinderzitjes.nl/meer_informatie wordt zelfs het voorin plaatsen van een kinder autozitje genoemd als goed alternatief wanneer de auto achterin alleen heupgordels heeft, dus het lijkt me sterk dat het verboden zou zijn.
pi_36059309
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:49 schreef bixister het volgende:

[..]

dat geldt toch alleen voor baby-maxi-cosi's, die achterstevoren geplaatst worden? of heb je 't daar ook over? ik dacht dat 't meer om een kinderzitje (groep 1, 9-18 kg) ging. op de site http://www.kinderzitjes.nl/meer_informatie wordt zelfs het voorin plaatsen van een kinder autozitje genoemd als goed alternatief wanneer de auto achterin alleen heupgordels heeft, dus het lijkt me sterk dat het verboden zou zijn.
Ik had het specifiek over onze auto (Ford Fusion) , in deze auto mag dus absoluut geen kinderstoel voorin , maakt dus niet uit welke categorie.
pi_36059505
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 15:36 schreef Sjeen het volgende:
Nu begrijp ik pas waarom het in onze auto wel gemakkelijk gaat... We hebben een driedeurs Clio, dan moet je de voorstoel dus sowieso naar voren klappen. Ik kan bij wijze van spreken recht voor Isa gaan staan in de auto, als ik haar in het stoeltje zet...

Ontopic:
Helpt het niet als je de voorstoel helemaal in de voorste stand zet?
`

Voorstoel in de voorste stand zetten , ben ergens ook nog wel iemand van het gemak en om dan steeds zoveel werk (stoel gaat redelijk zwaar , tenzij je er in gaat zitten) te verrichten terwijl je met 2 kindjes weg wilt...

Wil nog wel even testen hoe het gaat als ik op de dorpel ga staan van de deur of ik er dan bij kan. Anders denk ik toch echt voor het gemak te willen gaan van de EasyBase.
pi_36068359
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 16:07 schreef Xanthe het volgende:
Ik had het specifiek over onze auto (Ford Fusion) , in deze auto mag dus absoluut geen kinderstoel voorin , maakt dus niet uit welke categorie.
maar toch alleen vanwege de airbag, schrijf je? die is juist alleen gevaarlijk bij een achterstevoren stoeltje, niet bij een vooruit geplaatst stoeltje.
pi_36069020
quote:
Op woensdag 15 maart 2006 21:02 schreef bixister het volgende:

[..]

maar toch alleen vanwege de airbag, schrijf je? die is juist alleen gevaarlijk bij een achterstevoren stoeltje, niet bij een vooruit geplaatst stoeltje.
Enige wat ik kan vinden over kinderstoelen op de voorstoel is dat je ze hier niet mag plaatsen als je een frontaal airbag hebt , tenzij deze is uitgeschakeld. Airbags die vanaf de zijkant komen vormen geen gevaar.

Persoonlijk lijkt het me ook bij een vooruit geplaatst zitje nog gevaarlijk om die op de bijrijders stoel te plaatsen , als je zie hoe een airbag eruit ziet als die open is , lijkt het me voor een kind dan ook nog gevaar kunnen opbrengen. Maar ik weet dus niet zeker of het daadwerkelijk gevaar opleverd.
De achterbank is zeker veilig wat dat betreft.

En de EasyBase is dus ook voor het stoeltje van 0-13 kg , de Base zet je dus 1 malig goed vast in de auto en de maxicosi kun je erin klikken en dus weer uithalen.
Dit systeem is sinds november 2005 op de markt en dus behoorlijk nieuw.
Heb wel gehoord dat Chico al zoiets had in het buitenland (Italië wat ik van iemand hoorde) en diegene was er dol enthousiast over en heeft die uit Italië destijds meegenomen.
pi_36069291
Gewoonlijk mag het ook bij een airbag wel voorin, maar liefst airbag uitschakelen, en iig de stoel zo ver mogelijk naar achteren zetten.
pi_36069368
Niet van elke auto is de airbag uit te schakelen. Wat ik overigens nog kon vinden over een stoeltje voorin terwijl je een airbag hebt is het volgende ;
Reden van dat men het plaatsen voorin van een kinderstoel vanaf 9 maanden/1 jaar, met een passagiersairbag die niet uitschakelbaar is, afraad, heeft betrekking op de warmte die hierbij vrij komt en voor brandwonden kan zorgen bij kleine kinderen. Zijairbags kunnen geen kwaad, zeker met de zijbescherming van de huidige als veilig getetste stoeltjes.
pi_36069415
Kan de dealer 'm ook niet uitschakelen? Misschien is dat nog de moeite waard om na te vragen?
pi_36069795
Hebben we al eens geinformeerd , willen we hem zelf kunnen in en uitschakelen kwamen op minimaal 500,- te zitten.
Zo nodig vind ik het ook weer niet dus , achterin is toch het veiligste , bijrijderstoel word ook wel de dodenmansstoel genoemd.

Maar goed dit is best offtopic , was persoonlijk erg nieuwsgierig naar de EasyBase , goedkoop alternatief voor een systeem bijna gelijk aan Isofix (Isofix in laten bouwen is ook extreem duur). Onderstel kost 99,- en je moet er een maxicosi bij hebben die op het systeem past. Nou wilde ik toch al een nieuwe maxicosi omdat ik bij het stoeltje van Isis al geen goed gevoel had. Deze was al 2e hands van mijn schoonzus en zwager en zij zijn niet altijd even netjes met hun spullen. Ook is het stoeltje ondertussen al 5 jaar oud , is de zonnekap nog los en ook stuk , gaat de bekleding ook vaak los. Dus voor mijn eigen gemoedsrust een nieuwe stoel.
pi_36070184
Overigens in de handleiding van de maxicosi Priori XP staat dat het zitje nooit geplaats mag worden op een plek met frontaal-airbag omdat dit gevaar zou kunnen opleveren voor je kind.
Dus ik denk dat zolang je een airbag hebt voorin die je niet kunt uitschakelen je een kind niet voorin mag vervoeren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')