Heb ik dus ook al aangedacht , maar ik pas niet tussen de voorstoelen doorquote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:12 schreef Jelief het volgende:
Xanthe, niet over de easybase, maar wel over het vastmaken. Kun je er niet bij vanaf de voorstoel? Of is dat te veel gehannes?
Kan ik nog wel proberen met de oude maxicosi. al moet ik er wel weer bij zeggen dat de ruimte bovenin niet echt denderend is, maar niet geschoten is altijd mis.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:51 schreef Githa het volgende:
en als je op de rand van de auto gaat staan ? . in de deur dus zeg maar... ik doe dat tenminste wel eens en dat gaat prima.
dat geldt toch alleen voor baby-maxi-cosi's, die achterstevoren geplaatst worden? of heb je 't daar ook over? ik dacht dat 't meer om een kinderzitje (groep 1, 9-18 kg) ging. op de site http://www.kinderzitjes.nl/meer_informatie wordt zelfs het voorin plaatsen van een kinder autozitje genoemd als goed alternatief wanneer de auto achterin alleen heupgordels heeft, dus het lijkt me sterk dat het verboden zou zijn.quote:Op dinsdag 14 maart 2006 16:45 schreef Xanthe het volgende:
Op de voorstoel mag absoluut geen autostoeltje staan (ben ik zowiezo geen voorstander van maar ja nood breekt wet) ivm. airbag.
Ik had het specifiek over onze auto (Ford Fusion) , in deze auto mag dus absoluut geen kinderstoel voorin , maakt dus niet uit welke categorie.quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:49 schreef bixister het volgende:
[..]
dat geldt toch alleen voor baby-maxi-cosi's, die achterstevoren geplaatst worden? of heb je 't daar ook over? ik dacht dat 't meer om een kinderzitje (groep 1, 9-18 kg) ging. op de site http://www.kinderzitjes.nl/meer_informatie wordt zelfs het voorin plaatsen van een kinder autozitje genoemd als goed alternatief wanneer de auto achterin alleen heupgordels heeft, dus het lijkt me sterk dat het verboden zou zijn.
`quote:Op woensdag 15 maart 2006 15:36 schreef Sjeen het volgende:
Nu begrijp ik pas waarom het in onze auto wel gemakkelijk gaat... We hebben een driedeurs Clio, dan moet je de voorstoel dus sowieso naar voren klappen. Ik kan bij wijze van spreken recht voor Isa gaan staan in de auto, als ik haar in het stoeltje zet...
Ontopic:
Helpt het niet als je de voorstoel helemaal in de voorste stand zet?
maar toch alleen vanwege de airbag, schrijf je? die is juist alleen gevaarlijk bij een achterstevoren stoeltje, niet bij een vooruit geplaatst stoeltje.quote:Op woensdag 15 maart 2006 16:07 schreef Xanthe het volgende:
Ik had het specifiek over onze auto (Ford Fusion) , in deze auto mag dus absoluut geen kinderstoel voorin , maakt dus niet uit welke categorie.
Enige wat ik kan vinden over kinderstoelen op de voorstoel is dat je ze hier niet mag plaatsen als je een frontaal airbag hebt , tenzij deze is uitgeschakeld. Airbags die vanaf de zijkant komen vormen geen gevaar.quote:Op woensdag 15 maart 2006 21:02 schreef bixister het volgende:
[..]
maar toch alleen vanwege de airbag, schrijf je? die is juist alleen gevaarlijk bij een achterstevoren stoeltje, niet bij een vooruit geplaatst stoeltje.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |