Het gesprek:
HvN: Hart van Nederland, met Manon.
R: Goedemiddag, met Raoul. Ik had wellicht een tip voor jullie uitzending. Het zit zo; op het internetforum
www.fok.nl, daar zijn 2 gebruikers rond de pasen vreemde praktijken tegengekomen bij een bos vlakbij Bergen op Zoom. Daar zijn zij in de nacht van 5 op 6 april samen naar toe gegaan om daar foto's van te maken, het waren graafwerkzaamheden in een krater, middenin het bos. Die werkzaamheden gebeurden allemaal 's nachts, dat vertrouwden zij niet. Ze zijn dus in die nacht daar naar toe gegaan en sindsdien hebben we niets van hen vernomen.
HvN: Ok...
R: Dus misschien dat jullie daar meer over te weten kunnen komen. Er is gisteren al een team van 5 man vanuit het Fok!-forum naar Bergen op Zoom, naar dat bos gereden, die hebben daar inderdaad ook allemaal graafwerkzaamheden enzo gezien, maar wat er nu precies aan de hand is, dat weten we niet.
HvN: En dat is in een bos bij Bergen op Zoom?
R: Ja. De precieze locatie zal zijn... ehm... bij de Antwerpse Straatweg in de buurt. Aan de A58, aan de Oostzijde of aan de Westzijde.
HvN: En heb je namen van gebruikers van dat forum? Weet je wie het zijn, of, of..?
R: We hebben wel hun gebruikersnamen, maar niet hun echte namen helaas.
HvN: Nee... Welke gebruikersnamen zijn dat?
R: Dat is Ryan3
HvN: Hoe schrijf je dan?
R: R-Y-A-N-3
HvN: Ja.
R: En Stalie. S-t-a-l-i-e.
HvN: En jullie kennen die jongens dus niet persoonlijk, dus je kan ook niet de familie contacteren ofzo?
R: We hebben hier ook al met de politie contact over gehad, die zeiden dat er bekend was over een vermissing, maar meer wilden zij ons ook niet vertellen. Het is inderdaad heel vreemd wat daar allemaal gebeurt.
HvN: ... De politie zei dat er wel een vermissing bekend was. Één of twee?
R: Ze waren in ieder geval op de hoogte van het verhaal dat wij hun vertelden.
HvN: Dus iemand heeft eerder de politie al gecontacteerd.
R: Waarschijnlijk.
HvN: Ok... En jullie hebben niets meer van die twee jongens vernomen. Het zijn jongens, neem ik aan.
R: Het zijn een man en een vrouw van rond de 30, als ik het goed heb.
HvN: En ik heb nu aan de lijn?
R: Raoul Brouns.
HvN: Sorry dat verstond ik net niet. Dankjewel zover. Als je meer informatie krijgt, als je meer weet...
R: Ja, verder zullen er 3 gebruikers zich melden bij het bezoekerscentrum, vlakbij het bos en die zullen ook nog een rondje door het bos gaan lopen en kijken of ze nog iets zien. Misschien dat ik daarna nog iets bel, als ze iets gezien hebben.
HvN: Ok, dankjewel voor je verhaal!
R: Voor zover ik het goed begrepen heb is er ook nog een e-mailtje naar jullie verstuurd van een andere gebruiker en dáárin staan ook foto's die die twee gebruikers verplaatst hebben.
HvN: Die heb ik niet gezien, maar dat zal vast wel zo zijn.
R: Ok.
HvN: Ok, dankjewel. Dag, hai.
R: Hai.