Het is je milt nietquote:Op dinsdag 12 april 2005 19:01 schreef placebeau het volgende:
Ze hebben mij altijd wijsgemaakt dat dat mijn milt was (rechts beneden je ribben).
Ik dacht ook al, moet je milt niet bij je hart zittenquote:Op donderdag 14 april 2005 12:59 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Het is je milt nietHet is luchtophoping in de "bochten" van de dikke darm, je dikke darm gaat daar van rechtsonder naar rechtsboven en maakt dan een bocht om horizontaal naar links te lopen om daar weer naar beneden te gaan. Je milt geeft geen klachten bij hardlopen en daarbij zit je milt links. Tenzij je tot de zeer zeldzame groep mensen (0,01 %) met een situs inversus hoort waarbij de milt wel rechts zit.
Ik hoorde altijd dat ik regelmatiger moest ademhalen. Diep in en diep uit. Laatste tijd heb ik het eigenlijk nooit meer.quote:Op donderdag 14 april 2005 13:02 schreef placebeau het volgende:
[..]
Ik dacht ook al, moet je milt niet bij je hart zitten
En weet je ook trucjes om de pijn te beperken?
Dat heb ik ook al gemerkt, daarom loop ik nu ofwel voor het eten ofwel eet ik heel weinig.quote:Op donderdag 14 april 2005 20:07 schreef Isabeau het volgende:
Succes gewenstik hoop dat je geen last krijgt, ik heb er met name last van als ik kort na het eten ga hardlopen.
Ja, maar, als ik niet rook doe ik niet ander dan etenquote:Op maandag 18 april 2005 00:31 schreef Isabeau het volgende:
Super om te horen placebeau(en stoppen met roken is het allerbeste wat je jezelf cadeau kan doen
)
Vrij normaal naar ik begrepen heb. Die van m'n vriend is kas onvindbaar na het sporten, helemaal na het schaatsen. Kom vanzelf weer op het juiste formaat en doet het zekers niet minder dan tevorenquote:Op maandag 18 april 2005 12:40 schreef S4ndro het volgende:
Ik loop zo nu en dan hard en dan gaat allemaal goed. Alleen merk ik dat mn lul helemaal klein en onderkoeld/koud is tijdens en na het hardlopen, herkennen mensen dit probleem?
Daar heb ik nou nog nooit van gehoord! Geen idee waardoor dat komt, maar leuk om te wetenquote:Op maandag 18 april 2005 12:40 schreef S4ndro het volgende:
Ik loop zo nu en dan hard en dan gaat allemaal goed. Alleen merk ik dat mn lul helemaal klein en onderkoeld/koud is tijdens en na het hardlopen, herkennen mensen dit probleem?
Ja, dat heb ik ook!quote:Op maandag 18 april 2005 12:40 schreef S4ndro het volgende:
Je spieren moeten gewoon nog even wennen aan het hardlopen. Je hoeft je nu nog niet al te veel zorgen te maken over verschillende tempo's. Als eerste moet je ervoor zorgen dat je een ongeveer een half uur achter elkaar kunt rennen.quote:Op maandag 18 april 2005 15:57 schreef LePenseur het volgende:
Heb net voor de 1e keer een stukje hardgelopen.
Nouja hard,,,, de eerste 5 minuten op een behoorlijk tempo maar dat hielden mijn benen niet vol. Echt ik kreeg vooral pijn in die spier die aan de voorkant van je onderbeen loopt, naast je scheenbeen zeg maar. Zijn er manieren om dit te voorkomen of gaat dat later na meer training over?
Vervolgens een flink tempo lager gelopen en dat ging behoorlijk goed, maar volgens mij was dit ook een stuk minder effectief aangezien ik gok dat mijn snelheid lang niet de 10km/u haalde. Maarja ik voel me nu wel lekker ik ga deze week even wat verschillende tempos uitproberen. Volgende week ga ik starten met dit schema;
http://www.runnersweb.nl/runnersweb/show/id=3396
Woon je ergens in het buitenland? En waarom train je niet gewoon door zodat je het volgende seizoen nog beter bent?quote:Op woensdag 20 april 2005 04:06 schreef Mauveen het volgende:
ik heb hier in het begin van het jaar hardgelopen met het cross-country team van m'n school. dat betekende dus elke dag een paar mijl hardlopen afgewisseld met fartlek of 200 of 400m strides. voordat ik hier mee begon had ik nog nooit iets hardgelopen. ja, het begin was zwaar, erg zwaar, maar na een paar weekjes kon ik het toch al goed volhouden. meelopen met de varsity renners? zeker niet, maar voor een beginner met geen ervaring deed ik het niet slecht. Het seizoen voor hardlopen is inmiddels al lang weer afgelopen en daarmee ben ik ook gestopt hard te lopen.
Het volleybal seizoen is nu bezig, maar omdat ik m'n pols gebroken heb wil ik het hardlopen dus weer terug oppikken.
Dat komt doordat jij coaches hebt en de meesten hier in dit topic nietquote:Oke dat was zo'n beetje mijn verhaal over hardlopen, maar ik heb nog een vraagje. waarom maken jullie je allemaal zo'n zorgen over hoelang je hardloopt, hoe hard je loopt, wat voor schema dat je hebt, enz. Misschien lijkt het alleen maar zo, maar het komt wel zo over als ik dit topic zo'n beetje lees. Toen ik het begon hardlopen ben ik een paar goeie schoenen wezen halen en dat was het. Ook voor de rest van het team was er niet veel bijzonders en we hebben toch zeker wel goede coaches.
(dit is geen kritiek by the way)
kwa kleding merk ik het idd en ook voor de spiegel (maar dan heb ik zoiets ik beeld me dat maar in) vanavond eens alles opmetenquote:Op donderdag 21 april 2005 11:19 schreef kleinmeiske het volgende:
Je kunt beter beginnen met jezelf te meten. Vetmassa kan inderdaad omgezet worden naar spiermassa en spieren zijn zwaarder dan vet. Ik ben aangekomen toen ik begon te fietsen, maar wel strakker geworden. Merk je niks aan je kleding? Die zou minder strak moeten gaan zitten.
De beste plekken om te meten zijn je middel, borstomvang, heupen, bovenbenen en bovenarmen. Maak een schemaatje en vul elke week in wat je waarden zijn en als je dan dus goed bezig bent moet je 'kleiner' worden
Ik straks weer, nu proberen 30min aan een stukquote:Op vrijdag 22 april 2005 10:18 schreef YPPY het volgende:
Sporten is gezond en hardlopen is voor mijn de meest praktische variant daarvan. Daarom ben ik begonnen. Inmiddels vind ik het ook leuk om te gaan. Vooral omdat het nu veel makkelijker gaat dan in het begin.
Het vermindert trouwens de kans op hart en vaat ziekten aanzienlijk.quote:Op vrijdag 22 april 2005 10:18 schreef YPPY het volgende:
Sporten is gezond en hardlopen is voor mijn de meest praktische variant daarvan. Daarom ben ik begonnen. Inmiddels vind ik het ook leuk om te gaan. Vooral omdat het nu veel makkelijker gaat dan in het begin.
gemeenquote:Op vrijdag 22 april 2005 10:27 schreef placebeau het volgende:
[..]
Het vermindert trouwens de kans op hart en vaat ziekten aanzienlijk.
btw, Daywalker, bij mij valt dat nogal mee dat afvallen, nu al zes kg op zeven weken
Zie je nou wel, je wordt strakkerquote:Op vrijdag 22 april 2005 10:28 schreef DaYwALKuR het volgende:
[..]
gemeenkwa gewicht blijf ik min of meer hetzelfde, maar met cm's niet
4cm verloren bij de middel
quote:Op vrijdag 22 april 2005 12:53 schreef kleinmeiske het volgende:
[..]
Zie je nou wel, je wordt strakker
Niet echt specifiek hardlopen, maar ik ga ook niet vaak naar een strandvakantie oidquote:Op vrijdag 22 april 2005 20:19 schreef amr_diab het volgende:
Doen jullie in de vakantie nog aan hardlopen?
quote:Op vrijdag 22 april 2005 20:47 schreef DaYwALKuR het volgende:
Weet iemand wat je hiertegen kunt doen:
- Conditie is echt stukken beter, echter de benen werken niet meekuiten/bovenbenen. Gewoon doorblijven trainen, worden de benen dan vanzelf beter?
Ik heb om de hoek van de woonkamerdeur een stapeltje met trainingskleding, mp3speler, hardloophorloge en mijn schoenen liggen. Klaar om aan te trekken.quote:Op zondag 24 april 2005 18:16 schreef Blik het volgende:
Zijn er goede manieren om je er toch toe aan te zetten?
Een ander probleem is dat ik vaak niet eens 3 keer per week de tijd heb om te gaan lopen. Lukt het opbouwen van snelheid en conditie wel goed als je 1 a 2 keer per week gaat trainen?
De benen worden vanzelf sterker als je blijft trainenquote:Op vrijdag 22 april 2005 20:47 schreef DaYwALKuR het volgende:
Alleen voor mezelf (marathons komen later)
Weet iemand wat je hiertegen kunt doen:
- Conditie is echt stukken beter, echter de benen werken niet meekuiten/bovenbenen. Gewoon doorblijven trainen, worden de benen dan vanzelf beter?
Wat voor speciale?quote:Op zondag 24 april 2005 23:46 schreef Sport_Life het volgende:
Ik hoor dat veel mensen lopen met een mp3speler, nou vraag ik me af doen jullie dan normale oordopjes in of zo'n speciale ?.
Ok, dus gewoon blijven doorgaanquote:Op zondag 24 april 2005 20:55 schreef Wolfje het volgende:
[..]
De benen worden vanzelf sterker als je blijft trainen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |