abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 21 april 2005 @ 11:19:45 #76
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_26398970
Je kunt beter beginnen met jezelf te meten. Vetmassa kan inderdaad omgezet worden naar spiermassa en spieren zijn zwaarder dan vet. Ik ben aangekomen toen ik begon te fietsen, maar wel strakker geworden. Merk je niks aan je kleding? Die zou minder strak moeten gaan zitten.

De beste plekken om te meten zijn je middel, borstomvang, heupen, bovenbenen en bovenarmen. Maak een schemaatje en vul elke week in wat je waarden zijn en als je dan dus goed bezig bent moet je 'kleiner' worden
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_26399015
quote:
Op donderdag 21 april 2005 11:19 schreef kleinmeiske het volgende:
Je kunt beter beginnen met jezelf te meten. Vetmassa kan inderdaad omgezet worden naar spiermassa en spieren zijn zwaarder dan vet. Ik ben aangekomen toen ik begon te fietsen, maar wel strakker geworden. Merk je niks aan je kleding? Die zou minder strak moeten gaan zitten.

De beste plekken om te meten zijn je middel, borstomvang, heupen, bovenbenen en bovenarmen. Maak een schemaatje en vul elke week in wat je waarden zijn en als je dan dus goed bezig bent moet je 'kleiner' worden
kwa kleding merk ik het idd en ook voor de spiegel (maar dan heb ik zoiets ik beeld me dat maar in) vanavond eens alles opmeten bedankt, hier kan ik iets mee
pi_26403664
Waren lopen jullie eigenlijk hard? Om af te vallen, om de tijd te dooien (voor je plezier dus) of iets anders?

Ik loop voornamelijk hard omdat ik me kut voel als ik 2 dagen niet gesport heb en sportklimmen gaat helaas niet meer dan 4x per week (is dan al veel, meestal niet vaker dan 3x per week). Tijdje geleden werkte ik savonds nog niet dus kon ik sporten door de week beter verdelen. En marathon lopen lijkt me wel cool . (beetje m'n doel op lange termijn)
  donderdag 21 april 2005 @ 14:40:47 #79
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_26403895
Je voelt je gewoon beter als je sport. Dat is de voornaamste reden.
  vrijdag 22 april 2005 @ 04:13:58 #80
119357 Mauveen
passieve gebruiker
pi_26423133
Ik ben hier eigenlijk begonnen omdat ik wa mensen wilde leren kennen en toch wel wilde sporten. Van alle sporten die hier aangeboden werden in het herfstseizoen vond ik hardlopen het interesantste. Nu loop ik zelf bijna niet meer *schaam*, maar ik ga nog wel regelmatig naar een trackmeet van ons schoolteam als die een beetje in de buurt zijn. Als ik nieuw gips rond m'n arm krijg (volgende week) begin ik weer hard to lopen. Belooft
pi_26423135
Interessant topic. Ik ga binnenkort ook maar weer beginnen .
slettebak [@] gmail.com
  vrijdag 22 april 2005 @ 10:18:44 #82
1762 YPPY
Yppiaans
pi_26425670
Sporten is gezond en hardlopen is voor mijn de meest praktische variant daarvan. Daarom ben ik begonnen. Inmiddels vind ik het ook leuk om te gaan. Vooral omdat het nu veel makkelijker gaat dan in het begin.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_26425703
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 10:18 schreef YPPY het volgende:
Sporten is gezond en hardlopen is voor mijn de meest praktische variant daarvan. Daarom ben ik begonnen. Inmiddels vind ik het ook leuk om te gaan. Vooral omdat het nu veel makkelijker gaat dan in het begin.
Ik straks weer, nu proberen 30min aan een stuk
  vrijdag 22 april 2005 @ 10:27:16 #84
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_26425830
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 10:18 schreef YPPY het volgende:
Het vermindert trouwens de kans op hart en vaat ziekten aanzienlijk.

btw, Daywalker, bij mij valt dat nogal mee dat afvallen, nu al zes kg op zeven weken
pi_26425855
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 10:27 schreef placebeau het volgende:

[..]

Het vermindert trouwens de kans op hart en vaat ziekten aanzienlijk.

btw, Daywalker, bij mij valt dat nogal mee dat afvallen, nu al zes kg op zeven weken
gemeen kwa gewicht blijf ik min of meer hetzelfde, maar met cm's niet 4cm verloren bij de middel
  vrijdag 22 april 2005 @ 12:53:53 #86
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_26429528
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 10:28 schreef DaYwALKuR het volgende:

[..]

gemeen kwa gewicht blijf ik min of meer hetzelfde, maar met cm's niet 4cm verloren bij de middel
Zie je nou wel, je wordt strakker
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
pi_26429618
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 12:53 schreef kleinmeiske het volgende:

[..]

Zie je nou wel, je wordt strakker
gelukkig wel
pi_26440107
Hardlopen voel je je idd beter van. Ik mis het nu wel hoor, dinsdag nog ff 10 km gelopen op het strand van Agadir, Marokko
Misschien van het weekend nog effe 5 km door Marrakech.

Doen jullie in de vakantie nog aan hardlopen?
pi_26440846
Alleen voor mezelf (marathons komen later )

Weet iemand wat je hiertegen kunt doen:
- Conditie is echt stukken beter, echter de benen werken niet mee kuiten/bovenbenen. Gewoon doorblijven trainen, worden de benen dan vanzelf beter?
  vrijdag 22 april 2005 @ 21:15:06 #90
1762 YPPY
Yppiaans
pi_26441563
Wanneer ik een weekendje weg ga, neem ik vaak wel hardloopschoenen mee. Met vakantie ligt het eraan waar ik heen ga of ik daar ga lopen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_26446639
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:19 schreef amr_diab het volgende:

Doen jullie in de vakantie nog aan hardlopen?
Niet echt specifiek hardlopen, maar ik ga ook niet vaak naar een strandvakantie oid . Swinters wintersport (dus amper tijd om hard te lopen ) en zomers rotsklimmen en dan ben je savonds bekaf, dus ook geen zin om hard te lopen .
Ben wel vorig jaar nog in Kroatie geweest, zuipvakantie en heb toen eigenlijk niks aan sporten gedaan. (maargoed was ook n week na die klimvakantie, moest dus ff uitrusten! ).
  zondag 24 april 2005 @ 18:16:12 #92
62913 Blik
The one and Only!
pi_26479290
wil gaan beginnen met hardlopen, ben aangestoken door het batavierenrace-virus (groep van 25 man in etappes hardlopen). Dit wil ik gaan doen omdat ik ga stoppen met voetballen en dus geen sport meer doe. Het probleem voor mezelf echter is dat ik me er meestal niet toe kan aanzetten om te beginnen. Als ik thuiskom van mijn stage heb ik meestal geen zin meer om te gaan lopen en heb ik meer zin om tv te gaan kijken. Zijn er goede manieren om je er toch toe aan te zetten?

Een ander probleem is dat ik vaak niet eens 3 keer per week de tijd heb om te gaan lopen. Lukt het opbouwen van snelheid en conditie wel goed als je 1 a 2 keer per week gaat trainen?
pi_26479341
Hmmmnee, ik weet niets beters dan "gewoon gaan". Wat ik WEL weet is dat je je er na een tijdje beter toe kunt zetten, omdat je je reeds opgebouwde vorm niet wilt verliezen. En wat ook helpt is als je een wedstrijd in de planning hebt staan, dus dat je iets hebt om naartoe te trainen.
pi_26482603
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:47 schreef DaYwALKuR het volgende:
- Conditie is echt stukken beter, echter de benen werken niet mee kuiten/bovenbenen. Gewoon doorblijven trainen, worden de benen dan vanzelf beter?
niemand?
pi_26482668
quote:
Op zondag 24 april 2005 18:16 schreef Blik het volgende:
Zijn er goede manieren om je er toch toe aan te zetten?

Een ander probleem is dat ik vaak niet eens 3 keer per week de tijd heb om te gaan lopen. Lukt het opbouwen van snelheid en conditie wel goed als je 1 a 2 keer per week gaat trainen?
Ik heb om de hoek van de woonkamerdeur een stapeltje met trainingskleding, mp3speler, hardloophorloge en mijn schoenen liggen. Klaar om aan te trekken.

En iedereen heeft 3x in de week tijd om te lopen, dat riep ik eerst ook namelijk (ik ben op een doordeweeksedag gemiddeld 2 uur in totaal thuis, excl. slapen. In die twee uur moet ik alles doen: eten, huishouden, administratie, sociaal leven etc).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_26482996
quote:
Op vrijdag 22 april 2005 20:47 schreef DaYwALKuR het volgende:
Alleen voor mezelf (marathons komen later )

De benen worden vanzelf sterker als je blijft trainen .
pi_26487567
Ik hoor dat veel mensen lopen met een mp3speler, nou vraag ik me af doen jullie dan normale oordopjes in of zo'n speciale ? .
pi_26488362
[quote]Op vrijdag 15 april 2005 16:15 schreef DaYwALKuR het volgende:
De kuiten zijn nu een stuk steviger in de taille zou ik van 113 naar 103cm zijn gegaan, lijkt me beetje teveel he echter ik blijf telkens op hetzelfde gewicht

Er komt niet bij je op dat je spieren opbouwt die zelfs meer kunnen wegen?
pi_26490981
quote:
Op zondag 24 april 2005 23:46 schreef Sport_Life het volgende:
Ik hoor dat veel mensen lopen met een mp3speler, nou vraag ik me af doen jullie dan normale oordopjes in of zo'n speciale ? .
Wat voor speciale?
(Ik niet, dus)
pi_26491523
quote:
Op zondag 24 april 2005 20:55 schreef Wolfje het volgende:

[..]

De benen worden vanzelf sterker als je blijft trainen .
Ok, dus gewoon blijven doorgaan
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')