Klopt. Als de buien beginnen als je al een tijdje aan het lopen bent is het geen probleem, maar zodra je zelf nog binnen zit en buiten een wolkbreuk gaande is... och, dan wacht ik wel even.quote:Op maandag 25 juli 2005 20:43 schreef turnpike het volgende:
In de plensregen trainen kan anders heel lekker zijn hoor.....zo'n echt expeditie gevoel
Als je elke dag 1 tot 2 uur loopt, zou ik eerder aan oververmoeidheid denken. Je lichaam bouwt conditie op door te herstellen van de inspanning, met elke dag hardlopen kan dat echt niet.quote:Op zaterdag 30 juli 2005 18:30 schreef McGry het volgende:
Introductie: -knip-
Na eerst enkele maanden op etnies-sneekers gelopen te hebben ben ik naar een schoenenwinkel gegaan en om loop-schoenen gevraagd.. ik heb dus niet de duurste, maar ze zijn wel speciaal om te lopen! De periode van rotte-knieen ben ik trouwens al voorbijquote:Op zondag 31 juli 2005 00:40 schreef the_disheaver het volgende:
@MrGry: Misschien toch wel hanidg om goede schoenen te nemen? 'slechte' schoenen zorgen volgens mij veel eerder voor blesure's, en aangezien je met een hoog frequentie loopt (elke dag)...
Inderdaad, eten voor het lopen vindt ik naar niets, lopen met een volle maag voelt rot.. Vandaar veel jam en koffie.. om snel wakker te kunnen worden!quote:Naar wat ik gelezen heb zul je echt niet te veel voor het lopen moeten eten (brood is volgens mij ook niet erg geschikt door grote verteringstijd) maar ook niet veel (zorgt voor steken in je zij (naar mijn weten). Wat eet je over het algemeen? (hoeveelheid maakt nauwelijks uit: omdat je zelf wel merkt of je wel of niet te weinig hebt gegeten).
Oververmoeidheid? En voel je dat dan in je hoofd? Ik bedoel, zware benen en een moe lichaam kan ik me dan wel voorstellen, maar een zweverig hoofd door oververmoeidheid?quote:Als je elke dag 1 tot 2 uur loopt, zou ik eerder aan oververmoeidheid denken. Je lichaam bouwt conditie op door te herstellen van de inspanning, met elke dag hardlopen kan dat echt niet.
Ik ben nu niet in NL.. maarik zal eens kijken hoe makkelijk dat hier gaat. Overgens krijg ik binnenkort van een bevriende arts al wat ijzer pillen.. zal wal laten horen of het heeft gewerktquote:Mocht je niet dagelijks lopen, dan zou ik gewoon eens langs de huisarts gaan om je ijzer te bepalen, hoewel een laag ijzergehalte niet de enige reden hoeft te zijn waarom je conditie niet meer opbouwt. Meestal doet de assistente het prikken, binnen een paar minuutjes weet je de uitslag.
Welja. Ik heb er ook een. Maar de sportarts was optimistisch en over een weekje mag ik weer proberen.quote:Op vrijdag 5 augustus 2005 18:43 schreef thaleia het volgende:
Jee, wat een tobberij hier allemaal met blessures, regen etc. Hopelijk kan iedereen snel weer zo vaak & zo hard lopen als hij/zij wil!
Lijkt mij een vrij langzaam schema. 12 weken om het doel van 30 minuten te behalen lijkt mij een beetje lang. (al weet ik niet hoe je conditie is, belangrijker: hoe het zal worden). Ik ben zonder schema begonnen, maar heb de 30 min. wel sneller gehaald. (al had ik geen doel gesteld, wat wel handig is. Bovendien begon ik in de lente, wat makkelijker loopt (qua motivatie) dan in de herfst.quote:Op zaterdag 20 augustus 2005 21:25 schreef GotenSSJ het volgende:
Kunnen jullie mij vertellen of dit schema wat is ? :
http://procoach.b-b.nl/index.aspx?ChapterID=1886&ContentID=14417
Ik wil die gaan volgen namelijk aangezien mijn conditie echt ruk is
Er wordt aangeraden om de schoenen na zo'n 1000 tot 1500 kilometer te vervangen. Ik denk dat de schokdemping tegen die tijd dan niet meer goed genoeg werkt.quote:Op maandag 22 augustus 2005 09:54 schreef Spyder het volgende:
Waaraan kun je zien/merken dat je hardloopschoenen aan vervanging toe zijn? Of vervang je die na een bepaald aantal km's?
Bedankt, dan word het hoog tijd voor nieuwe schoenen dus!quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 08:34 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Er wordt aangeraden om de schoenen na zo'n 1000 tot 1500 kilometer te vervangen. Ik denk dat de schokdemping tegen die tijd dan niet meer goed genoeg werkt.
hmm, lijkt mij vrij weinig... bij 25 km/week is dat 40-60 weken. Ofwel 1 jaar.quote:Op dinsdag 23 augustus 2005 08:34 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Er wordt aangeraden om de schoenen na zo'n 1000 tot 1500 kilometer te vervangen. Ik denk dat de schokdemping tegen die tijd dan niet meer goed genoeg werkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |