abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 26 juli 2005 @ 13:36:32 #276
7859 456
Onze excuses voor het ongemak
pi_29139719
Kzit zwaar aan de homeopatische zalf (SLR gelei) en Diclofenac
Klote zooi, achillis pees ontsteking, dus voorlopig geen rondje rond de kerk
Dans Paris à vélo on dépasse les autos
pi_29270898
Introductie: Ik join de club als echte amateur: ik doe niet aan schema´s, hartslag of westrijden en heb geen speciale kleding: ik loop met m´n MP3 speler en schoenen van 10 euro totdat ik geen zin meer heb of totdat er iets pijn doet. Op dit moment is dat ong 1 tot 1,5 (heel soms 2) uur per dag.

Nu vroeg ik me af of jullie aan speciale voeding doen of zo. Geen shakes of dat soort onzin, maar de laatste tijd heb ik het idee dat ik iets mis.. Naar aanleiding van een ander topic misschien ijzer in m´n voeding? Het geval is dat ik door onduidelijke reden steeds vaker moeite begin te krijgen met het volhouden van m´n tijden:
Ik heb het gevoel dat het niet de conditie is, maar m´n benen worden gewoon gruwlijk moe.. En overdag voelt m´n hoofd steeds vaker alsof ik al in geen 3 dagen meer heb gegeten.. beetje zweverig zeg maar...

M´n voeding is de afgelopen maanden niet veranderd. Voor het lopen weinig (koffie en 2 boterhammen met jam), daarna eet ik meer (en ook echt wel genoeg). Op die manier kon ik eerst loop-tijd opbouwen, en nu heb ik het idee dat het achteruit gaat...
pi_29272223
quote:
Op maandag 25 juli 2005 20:43 schreef turnpike het volgende:
In de plensregen trainen kan anders heel lekker zijn hoor.....zo'n echt expeditie gevoel
Klopt. Als de buien beginnen als je al een tijdje aan het lopen bent is het geen probleem, maar zodra je zelf nog binnen zit en buiten een wolkbreuk gaande is... och, dan wacht ik wel even.

'Expeditiegevoel' dekt de lading overigens wel, ja.
pi_29282503
Heb inmiddels ruim 2 weken niet meer gelopen... Irritant: vakantie... Al heb ik wel aardig veel gemountainbiked. Hopelijk morgen weer!

@MrGry: Misschien toch wel hanidg om goede schoenen te nemen? 'slechte' schoenen zorgen volgens mij veel eerder voor blesure's, en aangezien je met een hoog frequentie loopt (elke dag)...

En je hoeft geen speciale runningkleding oid te hebben, maar het loopt met synthetische kleding toch veel lekkerder dan katoen (door grote vochtcapaciteit van het laatste).

Naar wat ik gelezen heb zul je echt niet te veel voor het lopen moeten eten (brood is volgens mij ook niet erg geschikt door grote verteringstijd) maar ook niet veel (zorgt voor steken in je zij (naar mijn weten). Wat eet je over het algemeen? (hoeveelheid maakt nauwelijks uit: omdat je zelf wel merkt of je wel of niet te weinig hebt gegeten).
  maandag 1 augustus 2005 @ 09:51:40 #280
88360 kleinmeiske
Tja, het is een gave ...
pi_29316545
quote:
Op zaterdag 30 juli 2005 18:30 schreef McGry het volgende:
Introductie: -knip-
Als je elke dag 1 tot 2 uur loopt, zou ik eerder aan oververmoeidheid denken. Je lichaam bouwt conditie op door te herstellen van de inspanning, met elke dag hardlopen kan dat echt niet.

Mocht je niet dagelijks lopen, dan zou ik gewoon eens langs de huisarts gaan om je ijzer te bepalen, hoewel een laag ijzergehalte niet de enige reden hoeft te zijn waarom je conditie niet meer opbouwt. Meestal doet de assistente het prikken, binnen een paar minuutjes weet je de uitslag.
Het nadeel van in de bergen fietsen: what comes down, must go up!
  maandag 1 augustus 2005 @ 13:07:48 #281
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_29321286
Ik heb zelf vorige week een hartslagmeter gekocht, gewoon voor de gein proberen. Kwam een boekje bij over trainen met de hartslagmeter, staat ook veel info in aangaande overtraining.

Van wat ik ervan begrepen heb lijkt de diagnose van kleinmeiske erg plausibel, je loopt waarschijnlijk teveel, met te weinig variatie en neemt niet genoeg rust.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_29336803
Nog een hardloopnewbie hier! Ben nu een paar weken geleden begonnen met een beginnersschema van runnersworld.nl. Gaat op zich allemaal goed, ware het niet dat ik dus een beetje last van mn linker enkel heb. Het is niet echt mn enkel, maar zit zeg maar tussen mn enkel en mn hiel in. Ben er nog niet helemaal uit wat het nu is... Wat is wijsheid, langs de huisarts of even een weekje niet lopen en kijken hoe het dan gaat?
  maandag 1 augustus 2005 @ 21:57:46 #283
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_29339159
je achillespees?
Je voelt natuurlijk zelf hoe erg het is en in het begin dat je loopt heb je hier en daar sowieso wel last, maar het is toch een gevaarlijke plaats.
pi_29339701
Nee, het is niet aan de achterkant, maar echt aan de buitenkant van mn voet, schuin achter mn enkel.
Ik bel morgen mn huisarts wel even denk ik.

Toevoeging:
Ik heb er dus last van bij het afrollen van mn voet en het lijkt iedere keer na het lopen erger te worden. Loop vandaag al de hele dag een beetje door mn huis heen te strompelen.
Nouja, dat wordt mn huisarts bellen dus.

[ Bericht 42% gewijzigd door Liejannuh op 01-08-2005 22:48:40 ]
pi_29340967
Hmm, misschien nog een OP-link-tip-request: een website met medische info mbt blesure's enzo.

(hier de OP in aanbouw: http://wiki.fok.nl/index.php/OP/amateurhardlopers, voeg er links/info enzo aan toe!
pi_29347286
quote:
Op zondag 31 juli 2005 00:40 schreef the_disheaver het volgende:
@MrGry: Misschien toch wel hanidg om goede schoenen te nemen? 'slechte' schoenen zorgen volgens mij veel eerder voor blesure's, en aangezien je met een hoog frequentie loopt (elke dag)...
Na eerst enkele maanden op etnies-sneekers gelopen te hebben ben ik naar een schoenenwinkel gegaan en om loop-schoenen gevraagd.. ik heb dus niet de duurste, maar ze zijn wel speciaal om te lopen! De periode van rotte-knieen ben ik trouwens al voorbij
quote:
Naar wat ik gelezen heb zul je echt niet te veel voor het lopen moeten eten (brood is volgens mij ook niet erg geschikt door grote verteringstijd) maar ook niet veel (zorgt voor steken in je zij (naar mijn weten). Wat eet je over het algemeen? (hoeveelheid maakt nauwelijks uit: omdat je zelf wel merkt of je wel of niet te weinig hebt gegeten).
Inderdaad, eten voor het lopen vindt ik naar niets, lopen met een volle maag voelt rot.. Vandaar veel jam en koffie.. om snel wakker te kunnen worden!
Wat ik over het algemeen eet is rijst, veel groenten (oa bruine bonen), veel fruit, en veel vis. Verder vrijwel geen zuivel en over het algemeen weinig vlees.
Te weinig kan het denk ik idd niet zijn: als ik net gegeten heb ik het niet heel anders, en met de hoeveelheden die ik naar binnen kan werken denk ik dat me daar sowieso niet druk over hoef te maken !
quote:
Als je elke dag 1 tot 2 uur loopt, zou ik eerder aan oververmoeidheid denken. Je lichaam bouwt conditie op door te herstellen van de inspanning, met elke dag hardlopen kan dat echt niet.
Oververmoeidheid? En voel je dat dan in je hoofd? Ik bedoel, zware benen en een moe lichaam kan ik me dan wel voorstellen, maar een zweverig hoofd door oververmoeidheid?
Overgens loop ik al een tijdje zo.. dwz vroeger wat minder, maar de afgelopen 2 maanden ongeveer 1 uur of meer per dag, daarvoor nog nooit last gehad.. Maar denk je serieus dat het dat kan zijn?
quote:
Mocht je niet dagelijks lopen, dan zou ik gewoon eens langs de huisarts gaan om je ijzer te bepalen, hoewel een laag ijzergehalte niet de enige reden hoeft te zijn waarom je conditie niet meer opbouwt. Meestal doet de assistente het prikken, binnen een paar minuutjes weet je de uitslag.
Ik ben nu niet in NL.. maarik zal eens kijken hoe makkelijk dat hier gaat. Overgens krijg ik binnenkort van een bevriende arts al wat ijzer pillen.. zal wal laten horen of het heeft gewerkt
pi_29448649
Jee, wat een tobberij hier allemaal met blessures, regen etc. Hopelijk kan iedereen snel weer zo vaak & zo hard lopen als hij/zij wil!

Ik heb niet meer gelopen sinds november vorig jaar, toen ik een knieblessuretje opliep bij de Zevenheuvelenloop, een paar maanden stopte en in die paar maanden ontdekte dat andere sporten ook best leuk zijn en een minder desastreus effect hebben op mijn toch al vrij magere postuur. Maar het bloed kruipt waar het niet gaan kan, en eerlijk is eerlijk: ik mis het ontzettend! Na een tijdje aarzelen ben ik overstag: ik ga gewoon weer lekker rennen Heb met een paar vriendinnen al wat loopjes op een rijtje gezet waar we naartoe willen: Posbankloop, Bridge to Bridge, Bergrace by night, Zevenheuvelen....heb er veel zin in. Nu alleen eens beginnen met trainen
pi_29677280
quote:
Op vrijdag 5 augustus 2005 18:43 schreef thaleia het volgende:
Jee, wat een tobberij hier allemaal met blessures, regen etc. Hopelijk kan iedereen snel weer zo vaak & zo hard lopen als hij/zij wil!
Welja. Ik heb er ook een. Maar de sportarts was optimistisch en over een weekje mag ik weer proberen.

Maar ik heb een vraag: zijn er hier hardlopers die iets weten van fitnessen naast het hardlopen/die zelf fitnessen naast het hardlopen? Ik ben zelf totaal geen fitnesstype (saa-haai) maar mij is aangeraden (niet door die sportarts, dus misschien wel door iemand die niet wist waarover ze praatte) te gaan fitnessen om buik- & rugspieren te versterken en in het algemeen mijn houding verbeteren zodat ik niet nog vaker dit soort irritante blessuretjes krijg.
Nou wil ik heel graag zorgen dat ik niet nog vaker dit soort irritante blessuretjes krijg, maar ik hou dus niet van fitness, dus ik wil wel eerst weten dat dat inderdaad goed is en dan wil ik er weleens over na gaan denken (er zit hier een sportschool 100m van mijn huis)
Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?
  dinsdag 16 augustus 2005 @ 09:46:06 #289
99899 turnpike
have spacesuit, will travel
pi_29682502
Ik kan er niks "zinnigs" over zeggen, maar op myasics staat een hele rits aan krachtoefeningen speciaal voor hardlopers....oefeningen waarvoor je niet naar de sportschool hoeft.
We blijven ons verzetten! En weten doen we niks...
pi_29684823
Dat vind ik anders best zinnig! Dank

Ik denk dat ik -als de blessure inderdaad binnenkort over gaat- het eerst maar eens ga proberen door gewoon naast het hardlopen zelf thuis die krachtoefeningen te doen. Is wel echt nodig, mijn buik & rug zijn niet zo sterk. Maar als ik daar gewoon thuis wat aan kan doen met een leuk muziekje erbij....bespaart me ook nog aardig wat abonnementsgeld.

Ik hoop dat ik over een weekje ofzo weer kan beginnen met hardlopen, dan zit de zevenheuvelenloop er misschien nog in. Al ben ik wel zo iemand die dan ook wel graag sneller wil zijn dan vorig jaar, en anders doe ik net zo lief niet mee. Wellicht moet ik die instelling eens veranderen, dat zou ook wel wat blessures kunnen voorkomen

Is de rest hier nog middenin de (al dan niet door blessures opgelegde) zomerstop? Nog leuke wedstrijdjes in de planning?
pi_29686649
Ik heb ruim 2 weken niet kunnen rennen vanwege een rugblessure (spit) . Maar nu gaat het alweer een stuk beter. Vanaf begin september heb ik al een aantal wedstrijdjes in de planning staan:
  • 7 sept: Grote Beekloop - 8 km.
  • 18 sept: Airborneloop - 15 km.
  • Eind september is er waarschijnlijk een zwemloop (500m zwemmen, 5 km rennen). Dat lijkt me ook erg leuk om eens te doen.
  • 9 oktober: de halve marathon van Eindhoven , dat is mijn huidige grote doel!
  • 20 november: de Zevenheuvelenloop, ook heel leuk .
  •   zaterdag 20 augustus 2005 @ 21:25:44 #292
    33317 GotenSSJ
    eilander 4-life
    pi_29822754
    Kunnen jullie mij vertellen of dit schema wat is ? :

http://procoach.b-b.nl/index.aspx?ChapterID=1886&ContentID=14417

Ik wil die gaan volgen namelijk aangezien mijn conditie echt ruk is
    Xbox Live Gamertag : ThaD16
    pi_29826699
    quote:
    Op zaterdag 20 augustus 2005 21:25 schreef GotenSSJ het volgende:
    Kunnen jullie mij vertellen of dit schema wat is ? :

http://procoach.b-b.nl/index.aspx?ChapterID=1886&ContentID=14417

Ik wil die gaan volgen namelijk aangezien mijn conditie echt ruk is
    Lijkt mij een vrij langzaam schema. 12 weken om het doel van 30 minuten te behalen lijkt mij een beetje lang. (al weet ik niet hoe je conditie is, belangrijker: hoe het zal worden). Ik ben zonder schema begonnen, maar heb de 30 min. wel sneller gehaald. (al had ik geen doel gesteld, wat wel handig is. Bovendien begon ik in de lente, wat makkelijker loopt (qua motivatie) dan in de herfst.

Maar als het jou wat lijkt, begin er gewoon mee, en probeer het schema aan te passen als het goed, of juist niet gaat.
      zondag 21 augustus 2005 @ 10:32:23 #294
    33317 GotenSSJ
    eilander 4-life
    pi_29832840
    (al weet ik niet hoe je conditie is, belangrijker: hoe het zal worden)

Nou behoorlijk ruk
    Zonder te stoppen kan ik 2.20 min. achter elkaar hardlopen

Edit : Maar ik ga met dat schema vandaag beginnen
    En ik zie wel wat het word
    Xbox Live Gamertag : ThaD16
    pi_29838011
    Wat iig geen goed idee is om hard te gaan lopen na een zwaar Engels ontbijt. Ik heb het halverwege eventjes discreet uitgekotst in de bosjes.
      maandag 22 augustus 2005 @ 09:54:35 #296
    76500 Spyder
    onweerstaanbaar onuitstaanbaar
    pi_29860752
    Waaraan kun je zien/merken dat je hardloopschoenen aan vervanging toe zijn? Of vervang je die na een bepaald aantal km's?
    Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
    pi_29867035
    Even een tip voor beginners en gevorderden: start to run begint weer. Een erg leuk programma! www.starttorun.nl

Er werd wel een aantal km genoemd toen ik mijn schoenen ging kopen. Ik heb uitgerekend dat ik daar jaren over ga doen. Ik ga in het voorjaar voor nieuwe kijken. Dan heb ik ze bijna twee jaar.
    "wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
    Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
    *OUD heilige*
    pi_29878130
    quote:
    Op maandag 22 augustus 2005 09:54 schreef Spyder het volgende:
    Waaraan kun je zien/merken dat je hardloopschoenen aan vervanging toe zijn? Of vervang je die na een bepaald aantal km's?
    Er wordt aangeraden om de schoenen na zo'n 1000 tot 1500 kilometer te vervangen. Ik denk dat de schokdemping tegen die tijd dan niet meer goed genoeg werkt.
      dinsdag 23 augustus 2005 @ 09:08:16 #299
    76500 Spyder
    onweerstaanbaar onuitstaanbaar
    pi_29878493
    quote:
    Op dinsdag 23 augustus 2005 08:34 schreef Wolfje het volgende:

[..]

Er wordt aangeraden om de schoenen na zo'n 1000 tot 1500 kilometer te vervangen. Ik denk dat de schokdemping tegen die tijd dan niet meer goed genoeg werkt.
    Bedankt, dan word het hoog tijd voor nieuwe schoenen dus!
    Deze post wordt U aangeboden door: Audi, Bosch, Corel, Davilex, Eneco, Friki, G-Star, Hak, Intertoys, Johma, Kia, Lada, McDonalds, Nike, Ohra, Pepsi, Quantum, Radio 3FM, Sony, Toyota, Uncle Ben's, V&D, Wasa, Xerox, Yokohama, Zeeman
    pi_29878664
    quote:
    Op dinsdag 23 augustus 2005 08:34 schreef Wolfje het volgende:

[..]

hmm, lijkt mij vrij weinig... bij 25 km/week is dat 40-60 weken. Ofwel 1 jaar.

Misschien ook wel... Eerst mijn eerste 1000 km lopen
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')