abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 9 april 2005 @ 13:17:03 #251
61927 DaveM
uitgefokt
pi_26094977
Ik vind dat alleen stemmers op de SP, GL of de LPF recht van spreken hebben.

Wie op een andere partij stemt steunt de huidige monarchie en dus dat Beatrix redelijk veel vrijheid heeft om zelf te bepalen wat ze wel en niet wil doen voor de miljoenen die ze jaarlijks krijgt.

Dan moet je ook niet zeuren als ze een keuze maakt die je niet bevalt.
pi_26095228
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 13:17 schreef DaveM het volgende:

Wie op een andere partij stemt steunt de huidige monarchie en dus dat Beatrix redelijk veel vrijheid heeft om zelf te bepalen wat ze wel en niet wil doen voor de miljoenen die ze jaarlijks krijgt.

Mmmm...vreemde redenering. Uiteraard mag Bea over dit soort zaken zelf een beslissing nemen, maar waarom zou ik daar geen kritiek op mogen hebben?
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_26095700
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 12:31 schreef pyl het volgende:

[..]

Ik vermoedde het al, maar na lezing van deze zin wist ik het zeker: je hebt volstrekt geen idee waarover je praat.
Sorry? Dit is de eerste keer dat ik me in deze discussie meng, dus waarop baseerde jij dan dat 'vermoeden'?
  zaterdag 9 april 2005 @ 13:51:05 #254
15869 gr8w8
Better by design.
pi_26095799
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 13:17 schreef DaveM het volgende:

Ehm, D66 is toch ook tegen eigenlijk?
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_26095820
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 12:32 schreef pyl het volgende:

Bron?
Eh...je kan geen bron voor geen resultaat hebben maar ik wil wel mijn methodiek delen '

Ik heb in 3 talen op google gezocht en 0 relevante hits gevonden maar mischien is jouw Google-Fu beter als de mijne?

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-04-2005 13:52:39 ]
  zaterdag 9 april 2005 @ 13:52:34 #256
15869 gr8w8
Better by design.
pi_26095834
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 09:40 schreef Ulx het volgende:

[..]

wereld leider? Geloof en Staat dienen gescheiden te blijven, en als de Paus een staatshoofd is, dan is hij een ondemocratisch gekozen autocraat van een theocratie.
En de koningin is geen ongekozen staatshoofd?
Welkom bij de V&D der webfora.
pi_26095925
quote:
Op donderdag 7 april 2005 16:55 schreef Gia het volgende:

[..]

Maxima is WEL katholiek. Dat verandert niet als je met een niet-katholiek trouwt.
hmmm, mijn moeder is getrouwd met een protestant en ze was katholiek. je wordt niet als katholiek geboren ofzo.
pi_26096007
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 13:56 schreef het_fokschaap het volgende:

[..]

hmmm, mijn moeder is getrouwd met een protestant en ze was katholiek. je wordt niet als katholiek geboren ofzo.
Ja hoor. Kijk maar eens naar Monty Python's 'The Meaning of Life'.

"I'm a Roman Catholic,
And have been since before I was born,
And the one thing they say about Catholics,
Is they'll take you as soon as you're warm...

You don't have to be a six-footer,
You don't have to have a great brain,
You don't have to have any clothes on -
You're a Catholic the minute Dad came..."
pi_26096108
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 13:56 schreef het_fokschaap het volgende:

Eh...ik anders wel. Mijn ouders hebben mij ingeschreven na mijn geboorte als R.K.
pi_26096151
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 14:04 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Eh...ik anders wel. Mijn ouders hebben mij ingeschreven na mijn geboorte als R.K.
precies, je ouders hebben je ingeschreven als katholiek. maar je bent niet als katholiek geboren zoals bv. de moslism zeggen dat iedereen moslim is bij geboorte, maar dan van het ware geloof afdwaalt

je gelooft wat je zelf wilt geloven of waar je je lekker bij voelt, je geloof is niet hetgeen waar anderen je voor ingeschreven hebben
pi_26097351
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 13:51 schreef Tijger_m het volgende:
Eh...je kan geen bron voor geen resultaat hebben
Juist daarom vroeg ik ernaar - 't was niet meer dan een flauwigheid, sorry.
  zaterdag 9 april 2005 @ 15:40:25 #262
61927 DaveM
uitgefokt
pi_26098482
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 13:27 schreef pyl het volgende:

[..]

Mmmm...vreemde redenering. Uiteraard mag Bea over dit soort zaken zelf een beslissing nemen, maar waarom zou ik daar geen kritiek op mogen hebben?
Zij laat haar persoonlijke (=protestantse) voorkeuren zwaarder wegen dan gewoon daar aanwezig te zijn namens het katholieke deel van het volk.

Jij geeft haar die ruimte door te stemmen op een partij die Beatrix geen strobreed in de weg wil leggen.
  zaterdag 9 april 2005 @ 15:46:25 #263
61927 DaveM
uitgefokt
pi_26098688
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 13:51 schreef gr8w8 het volgende:

[..]

Ehm, D66 is toch ook tegen eigenlijk?
geen idee eigenlijk.

doet D66 er nog toe dan?
pi_26098914
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 15:40 schreef DaveM het volgende:
Jij geeft haar die ruimte door te stemmen op een partij die Beatrix geen strobreed in de weg wil leggen.
Hoe weet jij waar ik op stem?

Hoe dan ook, het lijkt me niet dat ik ooit de ruimte kan verliezen om haar te bekritiseren.

Waar gaat dit nog over?
  zaterdag 9 april 2005 @ 16:34:01 #265
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_26100045
Als ik het zo lees had Bea beter wél naar die begrafenis kunnen gaan. Dan zou er een hoop gezeik voorkomen zijn. Overigens denk ik dat men in Rome er helemaal niet zo bij stilstaat dat ze er niet was. Volgens mij zijn het vooral wij, de Nederlandse bevolking, die er schande van spreken. Nou ja, een gedeelte dan.
Overigens vind ik nog steeds ze het haar beslissing was of ze wilde gaan of niet. Bovendien, we hebben vertegenwoordiging gestuurd in de vorm van onze minister-president. 't Is dus niet of er niemand was om ons land te vertegenwoordigen.
(Un)masking for the greater good.
  zaterdag 9 april 2005 @ 16:41:33 #266
61927 DaveM
uitgefokt
pi_26100291
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 15:53 schreef pyl het volgende:

[..]

Hoe weet jij waar ik op stem?

Hoe dan ook, het lijkt me niet dat ik ooit de ruimte kan verliezen om haar te bekritiseren.
Natuurlijk heb je die ruimte.

Alleen het is net iets geloofwaardiger als je ook kritiek hebt op het systeem waarin ze af en toe van hun zwaar betaalde verplichtingen mogen afzien.

Wil je een miljoenensalaris, moet je ook de minder leuke kanten aanvaarden zoals aanwezigheid op begrafenissen.

En dat hoeft nog niet eens elke keer, want B, W-A, Maxima en Constantijn kunnen die verplichtingen nog afwisselen ook.

[ Bericht 8% gewijzigd door DaveM op 09-04-2005 16:46:46 ]
pi_26100536
Best raar..
Delivered without an information leaflet
pi_26108386
Ik vind het wel goed, nee zelfs beter, dat Balkenende in Rome was.
In de wandelgangen wordt politiek bedreven, of je daar voor of tegen bent.
Ik zag zelfs op het plein Chirac met iedereen die een beetje belangrijk was een babbeltje maken.
Geen zaken doen maar "netwerken".
En om in deze wereld wat voor elkaar te krijgen moet je lobbyen, netwerken, contacten leggen daar waar het kan.
Met de koningin wordt een beleefdheidshandje geschud.
Op handelsmissies is dat anders, dan opent dat deuren.
pi_26108600
En voor je het weet word je gedwongen door die misdadiger Mugabe om hem een hand te geven. Zoals Charles is overkomen, en die heeft daar achteraf zijn excuses voor moeten aanbieden omdat dat tegen de regeringspolitiek is.
  zaterdag 9 april 2005 @ 22:10:16 #270
71048 Tokay
makes your day!
pi_26109399
Op het 10 Uur Journaal zie ik net Máxima (met een zwarte rouwsluier) een traantje wegpinken tijdens een speciale herdenkingsmis voor Paus Johannes Paulus II, waar ze met Willem-Alexander naartoe is geweest.

Is dit een soort goedmakertje, omdat Beatrix gisteren niet in Rome aanwezig was?
"Are we going to be friends forever?", asked Piglet. "Even longer", Pooh answered.
- A.A. Milne, Winnie the Pooh
pi_26110170
Nee, dat was al eerder gepland.
  zondag 10 april 2005 @ 11:30:14 #272
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_26118130
quote:

[..]

Zij laat haar persoonlijke (=protestantse) voorkeuren zwaarder wegen dan gewoon daar aanwezig te zijn namens het katholieke deel van het volk.
Slechts 30% van het nederlandse volk is Katholiek. (En het percentage belijdend katholiek, daar zullen we het maar helemaal niet over hebben.) 70% is dus niet-katholiek. Ging het in een democratie niet om 'de meerderheid'? Zo nee, dan wil ik ook niemand meer horen dat het huidighe Kabinet democratisch gekozen is. Zo ja, dan heeft bea dus prima het merendeel van haar volk vertegenwoordigd.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_26118294
quote:
Op zondag 10 april 2005 11:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Slechts 30% van het nederlandse volk is Katholiek. (En het percentage belijdend katholiek, daar zullen we het maar helemaal niet over hebben.) 70% is dus niet-katholiek. Ging het in een democratie niet om 'de meerderheid'? Zo nee, dan wil ik ook niemand meer horen dat het huidighe Kabinet democratisch gekozen is. Zo ja, dan heeft bea dus prima het merendeel van haar volk vertegenwoordigd.
Zucht....en van die 30% (inderdaad merendeels naam-)katholieken is zij niet de koningin?

Wat is democratie volgens jou? Uitsluitend de wil van de meerderheid? Je lijkt potdorie Emile Ratelband wel.....

Nee, ik vrees dat wij hier van doen hebben met een oprisping van dat aloude, oer-Hollandse sentiment (waarvan iedereen dacht dat het een stille dood was gestorven): antipapisme.

zondag 10 april 2005 @ 11:52:51 #274
92803 Bela
homo ludens
pi_26118513
quote:

[..]

Bea heeft daar niks te zoeken. Bij de dood van de vorige twee pausen, o.a. onder Dries van Agt is er helemaal geen oranjevorst op bezoek geweest. Nu kwam tenminste de hoogste regeringsleider, premier Balkenende, nog namens Nederland. Deze kon hierdoor tussen de bedrijven door zinvol netwerken.

Beatrix had het natuurlijk slim bekeken door niet te gaan. Waar kroonprins Charles van Engeland de moordenaar Robert Mugabe publiek geen hand kon weigeren werd zij tenminste niet bloot gesteld aan die kans op persoonsbeschadiging. Overigens zou haar aanwezigheid op de begrafenis van de kerkvorst een precedent geschapen hebben. Voortaan zou er altijd een van Oranje moeten verschijnen bij de dood van welke kerkvorst of sekteleider dan ook om het altijd verontwaardigd roepende slachtofferstemmetje van een zelfbenoemd miskende voor te kunnen blijven.
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
  zondag 10 april 2005 @ 11:56:17 #275
92803 Bela
homo ludens
pi_26118584
quote:
Op zaterdag 9 april 2005 16:50 schreef gekke_sandra het volgende:
Best raar..
Ik vind het ook raar dat er weer een door de nederlandse media opgeklopt verhaal van kwam. Ik vermoed dat oppositiepartijen met wat mensen op sleutelposities in de media hun belangen hebben laten prevaleren om een zinloos relletje te ontketenen. Misschien hoopten zij voor de tweede keer in een maand via de achterdeur de huidige coalitie in diskrediet te brengen?
De helden van de opiniepeiling worden de schlemielen van de dagelijkse bestuurlijke verantwoordelijkheid.
Ook al geanalyseerd door het computersysteem van Team Support Systems, in samenwerking met de Rijksuniversiteit Groningen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')