Mmmm...vreemde redenering. Uiteraard mag Bea over dit soort zaken zelf een beslissing nemen, maar waarom zou ik daar geen kritiek op mogen hebben?quote:Op zaterdag 9 april 2005 13:17 schreef DaveM het volgende:
Ik vind dat alleen stemmers op de SP, GL of de LPF recht van spreken hebben.
Wie op een andere partij stemt steunt de huidige monarchie en dus dat Beatrix redelijk veel vrijheid heeft om zelf te bepalen wat ze wel en niet wil doen voor de miljoenen die ze jaarlijks krijgt.
Dan moet je ook niet zeuren als ze een keuze maakt die je niet bevalt.
Sorry? Dit is de eerste keer dat ik me in deze discussie meng, dus waarop baseerde jij dan dat 'vermoeden'?quote:Op zaterdag 9 april 2005 12:31 schreef pyl het volgende:
[..]
Ik vermoedde het al, maar na lezing van deze zin wist ik het zeker: je hebt volstrekt geen idee waarover je praat.![]()
Ehm, D66 is toch ook tegen eigenlijk?quote:Op zaterdag 9 april 2005 13:17 schreef DaveM het volgende:
Ik vind dat alleen stemmers op de SP, GL of de LPF recht van spreken hebben.
Wie op een andere partij stemt steunt de huidige monarchie en dus dat Beatrix redelijk veel vrijheid heeft om zelf te bepalen wat ze wel en niet wil doen voor de miljoenen die ze jaarlijks krijgt.
Dan moet je ook niet zeuren als ze een keuze maakt die je niet bevalt.
Eh...je kan geen bron voor geen resultaat hebben maar ik wil wel mijn methodiek delenquote:
En de koningin is geen ongekozen staatshoofd?quote:Op zaterdag 9 april 2005 09:40 schreef Ulx het volgende:
[..]
wereld leider? Geloof en Staat dienen gescheiden te blijven, en als de Paus een staatshoofd is, dan is hij een ondemocratisch gekozen autocraat van een theocratie.
hmmm, mijn moeder is getrouwd met een protestant en ze was katholiek. je wordt niet als katholiek geboren ofzo.quote:Op donderdag 7 april 2005 16:55 schreef Gia het volgende:
[..]
Maxima is WEL katholiek. Dat verandert niet als je met een niet-katholiek trouwt.
Ja hoor. Kijk maar eens naar Monty Python's 'The Meaning of Life'.quote:Op zaterdag 9 april 2005 13:56 schreef het_fokschaap het volgende:
[..]
hmmm, mijn moeder is getrouwd met een protestant en ze was katholiek. je wordt niet als katholiek geboren ofzo.
Eh...ik anders wel. Mijn ouders hebben mij ingeschreven na mijn geboorte als R.K.quote:Op zaterdag 9 april 2005 13:56 schreef het_fokschaap het volgende:
hmmm, mijn moeder is getrouwd met een protestant en ze was katholiek. je wordt niet als katholiek geboren ofzo.
precies, je ouders hebben je ingeschreven als katholiek. maar je bent niet als katholiek geboren zoals bv. de moslism zeggen dat iedereen moslim is bij geboorte, maar dan van het ware geloof afdwaaltquote:Op zaterdag 9 april 2005 14:04 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Eh...ik anders wel. Mijn ouders hebben mij ingeschreven na mijn geboorte als R.K.
Juist daarom vroeg ik ernaar - 't was niet meer dan een flauwigheid, sorry.quote:Op zaterdag 9 april 2005 13:51 schreef Tijger_m het volgende:
Eh...je kan geen bron voor geen resultaat hebben
Zij laat haar persoonlijke (=protestantse) voorkeuren zwaarder wegen dan gewoon daar aanwezig te zijn namens het katholieke deel van het volk.quote:Op zaterdag 9 april 2005 13:27 schreef pyl het volgende:
[..]
Mmmm...vreemde redenering. Uiteraard mag Bea over dit soort zaken zelf een beslissing nemen, maar waarom zou ik daar geen kritiek op mogen hebben?
Hoe weet jij waar ik op stem?quote:Op zaterdag 9 april 2005 15:40 schreef DaveM het volgende:
Jij geeft haar die ruimte door te stemmen op een partij die Beatrix geen strobreed in de weg wil leggen.
Natuurlijk heb je die ruimte.quote:Op zaterdag 9 april 2005 15:53 schreef pyl het volgende:
[..]
Hoe weet jij waar ik op stem?![]()
Hoe dan ook, het lijkt me niet dat ik ooit de ruimte kan verliezen om haar te bekritiseren.
Slechts 30% van het nederlandse volk is Katholiek. (En het percentage belijdend katholiek, daar zullen we het maar helemaal niet over hebben.) 70% is dus niet-katholiek. Ging het in een democratie niet om 'de meerderheid'? Zo nee, dan wil ik ook niemand meer horen dat het huidighe Kabinet democratisch gekozen is. Zo ja, dan heeft bea dus prima het merendeel van haar volk vertegenwoordigd.quote:Op zaterdag 9 april 2005 15:40 schreef DaveM het volgende:
[..]
Zij laat haar persoonlijke (=protestantse) voorkeuren zwaarder wegen dan gewoon daar aanwezig te zijn namens het katholieke deel van het volk.
Zucht....en van die 30% (inderdaad merendeels naam-)katholieken is zij niet de koningin?quote:Op zondag 10 april 2005 11:30 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Slechts 30% van het nederlandse volk is Katholiek. (En het percentage belijdend katholiek, daar zullen we het maar helemaal niet over hebben.) 70% is dus niet-katholiek. Ging het in een democratie niet om 'de meerderheid'? Zo nee, dan wil ik ook niemand meer horen dat het huidighe Kabinet democratisch gekozen is. Zo ja, dan heeft bea dus prima het merendeel van haar volk vertegenwoordigd.
Bea heeft daar niks te zoeken. Bij de dood van de vorige twee pausen, o.a. onder Dries van Agt is er helemaal geen oranjevorst op bezoek geweest. Nu kwam tenminste de hoogste regeringsleider, premier Balkenende, nog namens Nederland. Deze kon hierdoor tussen de bedrijven door zinvol netwerken.quote:Op zaterdag 9 april 2005 15:40 schreef DaveM het volgende:
[..]
Zij laat haar persoonlijke (=protestantse) voorkeuren zwaarder wegen dan gewoon daar aanwezig te zijn namens het katholieke deel van het volk.
Jij geeft haar die ruimte door te stemmen op een partij die Beatrix geen strobreed in de weg wil leggen.
Ik vind het ook raar dat er weer een door de nederlandse media opgeklopt verhaal van kwam. Ik vermoed dat oppositiepartijen met wat mensen op sleutelposities in de media hun belangen hebben laten prevaleren om een zinloos relletje te ontketenen. Misschien hoopten zij voor de tweede keer in een maand via de achterdeur de huidige coalitie in diskrediet te brengen?quote:Op zaterdag 9 april 2005 16:50 schreef gekke_sandra het volgende:
Best raar..
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |