Inderdaadquote:Op woensdag 6 april 2005 12:57 schreef du_ke het volgende:
Denk het wel want dan lig ik al zeker 500 jaar onder het gras.
De babyboomer mentaliteit zit er al goed inquote:Op woensdag 6 april 2005 12:57 schreef du_ke het volgende:
Denk het wel want dan lig ik al zeker 500 jaar onder het gras.
Het is meer dat dit een compleet onzinnig topic is vandaar ook mijn onzinnige reactie.quote:Op woensdag 6 april 2005 14:27 schreef Davitamon het volgende:
[..]
De babyboomer mentaliteit zit er al goed in![]()
neequote:Op woensdag 6 april 2005 12:56 schreef KareldeQ het volgende:
Als we een straks een meerderheid van Moslims in NL hebben blijf jij dan hier wonen??
helemaal niet, gewoon een simpele als-dan.quote:Op woensdag 6 april 2005 14:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Het is meer dat dit een compleet onzinnig topic is vandaar ook mijn onzinnige reactie.
Hangt er van af hoe laat 'straks' is.quote:Op woensdag 6 april 2005 12:56 schreef KareldeQ het volgende:
Als we een straks een meerderheid van Moslims in NL hebben blijf jij dan hier wonen??
De allochtone bevolking groeit ongeveer 40x zo snel als de autochtone. Maargoed dat is allemaal statistiek en dus eng en gevaarlijk, enzo.quote:Op woensdag 6 april 2005 14:13 schreef WarSnake het volgende:
Blijft ongelovelijk dat sommige mensen denken dat Moslims een meerderheid krijgen in Nederland.
Dan nog, en 40x zo snel houden ze niet zo lang vol hoor.quote:Op woensdag 6 april 2005 14:40 schreef Davitamon het volgende:
De allochtone bevolking groeit ongeveer 40x zo snel als de autochtone. Maargoed dat is allemaal statistiek en dus eng en gevaarlijk, enzo.
Dan nog wat?quote:
Volhouden?quote:en 40x zo snel houden ze niet zo lang vol hoor.
Het evenement begint om 15.00, dus vertel, wat ga je doen?quote:Op woensdag 6 april 2005 14:38 schreef golfer het volgende:
[..]
Hangt er van af hoe laat 'straks' is.
Dan nog duurt dat nog wel even voor ze in de meerderheid zijn.quote:Op woensdag 6 april 2005 14:43 schreef Davitamon het volgende:
Dan nog wat?
Na een aantal jaren zullen ook de allochtone gezinnen kleiner worden, dus dat groeipercentage zal dan afnemen.quote:Volhouden?Het is geen marathon ofzo hoor.
Waar baseer je dit op?quote:Op woensdag 6 april 2005 14:45 schreef The_Langolier het volgende:
Na een aantal jaren zullen ook de allochtone gezinnen kleiner worden, dus dat groeipercentage zal dan afnemen.
De algemene tendens bekeken over meerdere generaties laat zien dat dergelijke grote gezinnen naarmate de tijd vordert minder zullen voorkomen. Huidige kinderen zijn (geloof het of niet) veel meer in aanraking gekomen met de Nederlandse cultuur, tevens zien zij dat, financieel gezien, het gunstiger is voor hen om een kleiner gezin te handhaven. Hierdoor is het dus waarschijnlijk dat het binnen 1 à 2 generaties afgelopen is met dat groeipercentage.quote:Op woensdag 6 april 2005 14:48 schreef Davitamon het volgende:
Waar baseer je dit op?
Het echt trieste is dat tegenwoordig dit soort topics nog serieus bedoelt zijn ook.quote:Op woensdag 6 april 2005 14:42 schreef Toffe_Ellende het volgende:
je neemt de topicstarter nog serieus ook
Topic gaat over allochtonen, maar het geeft wel aan hoe jij tegen zaken aankijkt. Bovendien is 40x sterk uit de duim gezogen, of je kunt het tegendeel bewijzen aan de hand van je statistieken.quote:Op woensdag 6 april 2005 14:40 schreef Davitamon het volgende:
[..]
De allochtone bevolking groeit ongeveer 40x zo snel als de autochtone. Maargoed dat is allemaal statistiek en dus eng en gevaarlijk, enzo.
Uit de grote duim van het CBS.quote:Op woensdag 6 april 2005 15:01 schreef JanPoedel het volgende:
Bovendien is 40x sterk uit de duim gezogen
Ja met een straks die zover voor ons ligt dat niemand dat nog mee zal maken. Simpelweg een zeer beroerde als-dan dusquote:Op woensdag 6 april 2005 14:38 schreef Landmass het volgende:
[..]
helemaal niet, gewoon een simpele als-dan.
Ja maar als je die cijfers hebt weet je ook dat de allochtone bevolking lang niet alleen maar uit moslims bestaat.quote:Op woensdag 6 april 2005 14:40 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Dan wel ja, dan wel!quote:Op woensdag 6 april 2005 15:09 schreef Pool het volgende:
Maar stel nou dat het niet hypothetisch was hè....
Ja want in je statische cijfertjes staat ook dat de geboorte en streftecijfers onder allochtonen steeds meer in de Nederlandse richting gaan.quote:Op woensdag 6 april 2005 14:43 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Dan nog wat?
[..]
Volhouden?Het is geen marathon ofzo hoor.
Inderdaad, fuck de volgende generaties. Weet je zeker dat je geen babyboomer bent?quote:Op woensdag 6 april 2005 15:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja met een straks die zover voor ons ligt dat niemand dat nog mee zal maken. Simpelweg een zeer beroerde als-dan dus.
*proest*quote:
Ik heb het niet kunnen vinden helaas. Misschien wil je zo vriendelijk zijn om de exacte locatie van de betreffende statistieken aan te wijzen. Dat moet voor jou geen probleem zijn, aangezien jij met deze waardes aankomt.quote:
Hoezo 'fuck de volgende generaties'. Je hebt het hier over mensen hoor, niet over kernafval.quote:Op woensdag 6 april 2005 15:16 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Inderdaad, fuck de volgende generaties. Weet je zeker dat je geen babyboomer bent?
De TS heeft het niet over een meerderheid in relatie tot andere geloven, maar over een absolute moslimmeerderheid. Dat dus 50%+1 van alle Nederlanders moslim is.quote:Op woensdag 6 april 2005 15:19 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Als er ooit een meerderheid moslims komt in Nederland dan is dat zo omdat niemand meer christelijk is. Het heeft mij inziens dan niks met aantallen of een overspoeling te maken.
Kan ik er niet uit opmakenquote:Op woensdag 6 april 2005 15:23 schreef Pool het volgende:
[..]
De TS heeft het niet over een meerderheid in relatie tot andere geloven, maar over een absolute moslimmeerderheid. Dat dus 50%+1 van alle Nederlanders moslim is.
Ik woon al in zo'n stad dus ja.quote:Op woensdag 6 april 2005 12:56 schreef KareldeQ het volgende:
Daar stoor ik me inderdaad ook aan.quote:Op woensdag 6 april 2005 15:26 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Kan ik er niet uit opmaken
stiekem wel natuurlijk, maar hey, iedereen gaat er automatisch vanuit dat alle moslims slecht zijn. Om maar nog eens aan te geven hoe zielig het eigenlijk wel niet is
Dat lijkt me sterk aangezien zo'n stad niet bestaat in Nederland. De stad met de meeste moslims is amsterdam, en daar is het percentage moslims een 12,7%quote:Op woensdag 6 april 2005 15:29 schreef Mr_Belvedere het volgende:
[..]
Ik woon al in zo'n stad dus ja.
Ik zal het even voor doenquote:Op woensdag 6 april 2005 15:32 schreef djenneke het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk aangezien zo'n stad niet bestaat in Nederland. De stad met de meeste moslims is amsterdam, en daar is het percentage moslims een 12,7%
bron: http://www.rivm.nl/vtv/object_map/o1208n22742.html
Nee, eh.....je hebt toch die...Ali B ofzo, die doet allemaal vet goeie dingen voor Warchild enzo mên.quote:
Ja, als je het zo gaat zien kunnen we het land wel opdoeken ja.quote:Op woensdag 6 april 2005 15:33 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Ik zal het even voor doen
Zwart=allochtoon=moslim is geen blanke nederlanderzo.. makkelijk he?
o ja, en je hebt ook najib ahmali, en die maakt de hele dag leuke grapjesquote:Op woensdag 6 april 2005 15:35 schreef Pool het volgende:
[..]
Nee, eh.....je hebt toch die...Ali B ofzo, die doet allemaal vet goeie dingen voor Warchild enzo mên.![]()
Toch denken veel mensen zo..quote:Op woensdag 6 april 2005 15:38 schreef The_Langolier het volgende:
[..]
Ja, als je het zo gaat zien kunnen we het land wel opdoeken ja.![]()
Ow, dan klopt het vooroordeel niet.quote:Op woensdag 6 april 2005 15:32 schreef djenneke het volgende:
Dat lijkt me sterk aangezien zo'n stad niet bestaat in Nederland. De stad met de meeste moslims is amsterdam, en daar is het percentage moslims een 12,7%
Saddam trok profijt van een bekende hadith: gehoorzaam je heerser, ook al is hij alleen een moslim in naam.quote:Daarnaast zul je een hoop van de problemen niet in het geloof vinden, maar in politieke tegenstellingen. Een zondigere moslim dan Saddam kon je haast niet vinden, dus aan de islam heeft het bij hem niet gelegen.
Dus eigenlijk zijn Turken afvalligen?quote:Op woensdag 6 april 2005 16:01 schreef Ultravolt het volgende:
[..]
Saddam trok profijt van een bekende hadith: gehoorzaam je heerser, ook al is hij alleen een moslim in naam.
De islam kent hgeen humaniteit, geen schediingvan kerk en staat. Dit betekent dat het staatsgezag absoluut is en niet wordt getemperd door de kerkelijek macht of ethische beginselen. En dus dat het geregeld uit de hand loopt.
De islam is geen stoffelijke vijand, maar een soort mind virus.quote:Op woensdag 6 april 2005 15:54 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Je zou niet de eerste zijnMaar kom op, vertel waar je mee bezig bent, volgens mij zijn we daar wel allemaal benieuwd naar.
over je sig: je moet em wel helemaal weergeven:
[..]
Yep, en volgens de arabieren, die zichzelf als Gods volk beschouwen, deugen ze als niet-Arabieren toch al niet en ze zijn veel te seculier. Volgens de laatste berichten is dat nu echter snel aan het veranderen.quote:Op woensdag 6 april 2005 16:03 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Dus eigenlijk zijn Turken afvalligen?
Dus is het maar beter om niet alle moslims over een kam te scheren?quote:Op woensdag 6 april 2005 16:10 schreef Ultravolt het volgende:
[..]
Yep, en volgens de arabieren, die zichzelf als Gods volk beschouwen, deugen ze als niet-Arabieren toch al niet en ze zijn veel te seculier. Volgens de laatste berichten is dat nu echter snel aan het veranderen.
Moslims niet, islam wel. Er waren ook goede nazi's, maar als ideologie was het nazisme kwaadaardig.quote:Op woensdag 6 april 2005 16:13 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
Dus is het maar beter om niet alle moslims over een kam te scheren?
quote:Op woensdag 6 april 2005 15:16 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Inderdaad, fuck de volgende generaties. Weet je zeker dat je geen babyboomer bent?
Die gegeven komen ook gewoon van het CBS hoorquote:*proest*
Vage veronderstellingen hebben weinig met statistiek te maken.
Weer zo'n malloot die nazisme en de islam op een lijn trekt: www.tetriestvoorwoorden.nlquote:Op woensdag 6 april 2005 16:28 schreef Ultravolt het volgende:
[..]
Moslims niet, islam wel. Er waren ook goede nazi's, maar als ideologie was het nazisme kwaadaardig.
Daar is natuurlijk al lang en breed over nagedachtquote:Op woensdag 6 april 2005 17:49 schreef Samarinde het volgende:
Mochten ze in de meerderheid komen in Nederland is er maar een oplossing: if you can't beat them, join them. Ik weet nog wel een goede besnijdenissendokter
Bron: Paul Frentropquote:Paul Cliteur buigt niet ver genoeg
door Paul Frentrop
Nu begrijp ik waarom Koninklijke Olie destijds de zo veelbelovend ogende werknemer Wouter Bos toch heeft laten gaan. Een paar dagen na een terreuraanslag in Madrid roepen dat de Nederlandse troepen niet in Irak moeten blijven is onderhandelingstechnisch en diplomatiek natuurlijk niet slim.
Mij stond daarna nog maar één ding te doen. Ik moet immers zorgen dat ik hier in Nederland nog een beetje genoeglijk kan blijven leven in deze oorlogstijd. Want op de keeper beschouwd is wat we nu terrorisme noemen natuurlijk niets anders dan een efficiënte manier van oorlog voeren.
Het begon met één man die een vrachtwagen vol explosieven het kamp van de Amerikaanse militairen in Libanon binnen reed. Eén ontploffing, één dode terrorist en toenmalig president Reagan trok de Amerikaanse troepen schielijk terug uit Libanon. Dat is sindsdien van Syrië en Hezbollah.
De Sovjet-troepen wegjagen uit Afghanistan was veel moeilijker. Dat konden de gelovigen alleen met behulp van door de Verenigde Staten geleverde luchtdoelraketten voor elkaar krijgen.
Toen Osama Bin Laden vervolgens vond dat de Amerikaanse troepen Saoedi-Arabië moesten verlaten, kon hij in die politiestaat weinig uitrichten. Maar de oplossing had hij snel gevonden. Hij liet zoveel mogelijk Amerikaanse burgers in New York en Washington vermoorden en zie: de Amerikaanse troepen verlieten Saoedi-Arabië en verhuisden naar Irak.
Als de Amerikanen echt boos worden zijn ze echter een formidabele tegenstander. Dus aanvallen op Amerikaanse troepen in Irak hadden weinig zin. Integendeel, in de ogen van de Verenigde Staten fungeert het leger daar net als die kleverige stroken, waarmee je vliegen vangt. Liever dat ze daar op onze soldaten schieten, dan op burgers in de Verenigde Staten, is de gedachte.
Dat geldt ook voor andere landen. Een aanval op Italiaanse troepen in Irak veroorzaakte vele slachtoffers, maar had geen enkel effect. Een aanval op Spaanse burgers in Madrid, maakt echter dat de Spaanse troepen uit Irak worden teruggetrokken.
Als ik terrorist was, wist ik het nu wel. Onze jongens en meisjes in Irak kunnen weer rustig in slaap vallen als ze wachtdienst hebben. Een terrorist die hen uit Irak weg wil jagen, weet nu dat hij in Nederland moet zijn. Liefst vlak vóór nieuwe verkiezingen, die Wouter Bos dan mag winnen.
Die volgende verkiezingen zijn hopelijk nog ver weg. Maar overleven is vooruitzien, dus ik weet wat mij te doen staat.
Paul Cliteur heeft aangekondigd de scherpe kanten van zijn uitspraken af te halen. Hij zal voortaan in 'Buitenhof' omstreden onderwerpen mijden. Maar dat is natuurlijk niet genoeg. Gerard van het Reve werd katholiek, toen hij de toorn van de kerk had gewekt. Ik verklaar dat er maar één god is en dat is Allah. Ik bid vijf maal per dag richting Mekka en zal die stad één keer in mijn leven bezoeken. Tijdens de rammadan eet ik niet bij zonlicht. Van mijn inkomen geef ik - via de belasting - al meer dan de volgens de Koran aanbevolen 10 procent aan de armen. Ik ben dus islamiet.
Dat kun je tegenwoordig beter in Nederland zijn, dan in het Midden-Oosten. Zeker, wanneer je zoals ik, heel erg goed geïntegreerd bent. Mijn beheersing van de Nederlandse taal is uitstekend. Ik ben zo hoog opgeleid, als maar kan in Nederland. Mijn dochters besnijd ik niet. Ik drink wel eens een biertje en heb Nederlandse vrienden.
Van alle door welke commissie ook op te zetten profielen, zal ik dus in het hoogste passen. Ik ga ervan uit dat daar een beloning tegenover staat. Subsidie, belastingverlichting, een van staatswege ter beschikking gestelde fiets zoals de regeringsleiders op de Eurotop in Amsterdam ontvingen, of misschien alleen maar een gratis toegangskaart voor de nationale parken. We zullen zien.
In ieder geval verwacht ik uitgenodigd te zullen worden op de nieuwjaarsreceptie van de koningin, in alle praatprogramma's op televisie en in alle fora die in Paradiso, de Balie of de Rode Hoed worden georganiseerd. Ik hoef daarvoor slechts een bescheiden onkostenvergoeding te ontvangen.
Want ik ga ervan uit dat ik voortaan als publicist goed de kost kan verdienen. Ik zal acht maal per jaar een paginagroot artikel in NRC Handelsblad mogen schrijven over de integratieproblematiek en een vaste column krijgen in de Volkskrant. Van welke universiteit ik de benoeming op de bijzondere leerstoel 'Immigratiekunde en assimilatie in het licht van globalisering' zal accepteren, heb ik nog niet beslist.
Vanzelfsprekend zal ik lid, zo geen voorzitter, worden van alle adviescommissies van de overheid op het gebied van multiculturele vraagstukken, alweer tegen een bescheiden vergoeding.
Mijn leven zal druk gevuld zijn, maar bevredigend.
Denk niet dat het hierom is dat ik islamiet ben geworden. Wie dat denkt verwart oorzaak en gevolg. Het is gewoon zo dat Allah beloont wie hem dient. Soms al in dit leven, maar in ieder geval in het hiernamaals. Ik heb gewoon het geluk dat ik die beloning nu al krijg. Dat is de wil van Allah.
Ook thuis heb ik een veel gelukkiger leven sinds ik islamiet ben geworden. Hoewel ik nog niet overweeg een tweede vrouw te nemen, is mijn echtgenote sinds ik haar 'eerste vrouw' noem een stuk inschikkelijker geworden. Met de afwas hoef ik bijvoorbeeld niet meer te helpen. Dat zijn kleine dingen, maar toch. Je moet het leven nemen zoals het komt en als ik bekijk hoe in Nederland gereageerd wordt op de dreigingen uit de woestijnlanden, is wat ik doe het enige verstandige.
In theorie zijn er natuurlijk andere oplossingen, maar daar hoeven wij hier niet over na te denken. Dat moeten de Amerikanen doen bij de verkiezingen in november. Die hebben hun lokale Wouter Bos in de vorm van een democratische presidentskandidaat.
In Nederland beperken we ons tot de bijzaken. Dit onder aanvoering van onze eigen handhaver van de rechtstaat, de man van de christelijke sharia, minister van Justitie Piet-Hein Donner.
Die dreigde onlangs af te treden. Niet vanwege tekortkomingen bij de terreurbestrijding , maar omdat partijgenoot Maxime Verhagen het ambtenaren wilde verbieden om de hoofddoekjes te dragen die Donner al had besteld voor de vrouwelijke cipiers. Net als fundamentalistische moslims vindt Donner immers dat iedereen ten allen tijde zijn geloof moet uitdragen. Niks scheiding van kerk en staat.
Voordat ik moslim werd, vond ik dat een achterlijk standpunt. Achtienhonderd jaar achterlijk, om precies te zijn. In 204 schreef kerkvader Tertullianus immers al voor dat christelijke vrouwen gesluierd moesten gaan. Dat leidde destijds tot een felle discussie die de vroeg-christelijke gemeente in twee kampen verdeelde. Tertullianus, zou later zelfs tot ketter worden bestempeld maar dat ging over de vraag of weduwen mochten hertrouwen. Tertullianus vond van niet.
Maar ik dwaal af. Dat komt misschien omdat ik zo gelukkig ben. De islam is immers voor de vrede, zo weet ik als moslim. En als die brutale Ayaan Hirsi Ali iets anders beweert, is het terecht dat ze wordt doodgeschoten. Je moet immers wel respect tonen voor andermans levensovertuiging.
Dat laatste is de enige smet in mijn nieuwe bestaan. Als moslim word ik hier in Nederland gediscrimineerd. Want iedere keer als moslims ergens ter wereld een aanslag plegen tegen onschuldige burgers, word ik daar op aangekeken. Als jullie dat blijven doen, moeten jullie niet verbaasd zijn dat ik mij steeds meer met die terroristen verwant ga voelen. Dan hebben jullie er zelf om gevraagd, als er hier aanslagen plaatsvinden.
Dat heeft de AIVD ook al ontdekt. Die ziet risico's voor terreuraanslagen in de eerste plaats stijgen omdat Nederland mee helpt het bestuur van Irak weer op te bouwen, nadat de Amerikanen Saddam Hoessein gevangen hebben genomen. En in de tweede plaats omdat Nederland een land is geworden waar strijders voor de Jihad kunnen worden gerecruteerd. Dit komt volgens onze geheime dienst door het moslimvijandige klimaat dat hier is ontstaan door de wijze waarop het allochtonendebat wordt gevoerd.
Iemand als Marcel van Dam begrijpt dat. Die zei meteen dat de VVD zich moet schamen voor zijn 'Beleidsnotitie integratie van niet westerse migranten in Nederland.'
Hij overtuigde Paul Cliteur. Maar andere opinieleiders gaan gewoon door met kritiek leveren op islamitische gebruiken. Zij tonen dus geen respect. Terwijl ze toch moeten weten wat dat voor gevolgen heeft. Wat zijn die ongelovigen toch dom. Nu begrijp ik ook waarom ze volgens de islamitische wet minder rechten hebben dan gelovigen. Die verdienen ze niet, zo wist de profeet al. Ik zal bij de eerstvolgende vergadering van één van mijn adviescommissies minister Donner eens aanraden, dat principe ook hier in de wet te verankeren. Net als de regel dat wie het ware geloof afvalt, de doodstraf verdient. Daar is immers niets op tegen, want geen verstandig mens zal dat doen. Jullie moeten gewoon andermans cultuur leren respecteren. Dat is beter voor iedereen.
Salem aleikum.
Strooien met selectieve cijfers is geen statistiek.quote:Op woensdag 6 april 2005 14:40 schreef Davitamon het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 26 februari 2005 15:31 schreef Sidekick het volgende:
[..]
In 1994 was het in feite een relatieve stijging van 5,4% ten opzichte van het jaar daarvoor
In 1997 was het in feite een relatieve stijging van 4,8% ten opzichte van het jaar daarvoor
In 2000 was het in feite een relatieve stijging van 4,0% ten opzichte van het jaar daarvoor
In 2003 was het in feite een relatieve stijging van 3,6% ten opzichte van het jaar daarvoor
En in 2004 was het in feite een relatieve stijging van 1,75% ten opzichte van het jaar daarvoor zoals je zelf goed uitrekende.
quote:Op zaterdag 26 februari 2005 15:46 schreef Sidekick het volgende:
[..]
Nee, dat is niet logisch. Het geeft aan dat de gezinsgrootte afneemt.
Als iedere moslim-generatie steeds hetzelfde aantal kinderen zou nemen, dan zou de relatieve groei gelijk blijven, en de absolute groei sterk zou toenemen. En aan de cijfers te zien blijft de absolute groei gelijk.
Het geeft simpelweg aan dat je niet kan stellen dat een verdubbeling van de afgelopen twintig jaar, ook een verdubbeling van de huidige moslimbevolking laat zien in de komende 20 jaar.
Een groot deel van de Islamieten in Nederland doet aan uithuwelijken en haalt een meisje 'uit de bergen'. Ik kan uit die tabel die jij geeft niet halen dat dit enkel gezinsgrootte betreft. Waarop baseer jij dit?quote:Op woensdag 6 april 2005 18:43 schreef Sidekick het volgende:
Laat ik eens een beter beeld geven van de groei van het aantal moslims in Nederland: http://statline.cbs.nl/StatWeb/table.asp?TT=2&LA=nl&DM=SLNL&PA=70086ned&D1=0-16
En zoals ik al postte in een ander topic:
[..]
[..]
Kan idd ook door een lager aantal islamitische immigranten komen. Maar het punt is dus dat de groei van moslims van de afgelopen jaren niet zomaar is door te trekken naar de toekomst.quote:Op woensdag 6 april 2005 20:11 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Een groot deel van de Islamieten in Nederland doet aan uithuwelijken en haalt een meisje 'uit de bergen'. Ik kan uit die tabel die jij geeft niet halen dat dit enkel gezinsgrootte betreft. Waarop baseer jij dit?
quote:Als je nou eens gewoon naar de CBS-cijfers kijkt.
In 1990 waren er 458.000 moslims in Nederland, in 2004 944.000
Ik zal jullie de cijfers van de tussenliggende jaren besparen. Allemaal met CBS-statline te verkrijgen, overigens.
Wanneer je een trendanalyse uitvoert op die cijfers van 1990-2004, zou je in 2018 (weer 14 jaar later dus), mogen verwachten, volgens een
lineaire trend: ongeveer 1.450.000 in 2018
exponentiële trend: ongeveer 2.000.000 in 2018
Dezelfde analyse met betrekking tot het percentage moslims in Nederland:
In 1990 3.1%, in 2004 5.8%, tussenliggende percentages laat ik weer weg, eveneens CBS-statline.
lineaire trend: ongeveer 8,5 % in 2018
exponentiële trend: ongeveer 11% in 2018
Persoonlijk lijkt mij de exponentiële trend zeer onwaarschijnlijk, en lijkt zelfs de lineaire trend mij een overschatting van de te verwachten groei.
Al met al worden kreten als: we worden overspoeld, we raken in de minderheid dus niet door de cijfers ondersteund.
En laat nu de discussie maar losbarsten over dat statistieken niks zeggen en trendanalyses flauwekul zijn.
Nu ja, in Ulrum is ook al een AZC, dus het gevaar dreigt!quote:Op woensdag 6 april 2005 14:31 schreef robh het volgende:
Nee, dan verhuis ik naar een boerderijtje vlakbij Leens. Met room for a pony.
Ook de absolute stijging op zeer korte termijn is opzienbarend. Evenals jouw conclusies die duiden op zeer kortetermijndenken.quote:Op woensdag 6 april 2005 22:07 schreef OllieA het volgende:
Goh, laat ik dan deze post van mij ook weer eens herhalen:
[..]
Dus jij vindt een geschatte lineaire stijging van 2004-2018 van 5.8% naar 8.5% zeer opzienbarend?quote:Op donderdag 7 april 2005 00:10 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Ook de absolute stijging op zeer korte termijn is opzienbarend. Evenals jouw conclusies die duiden op zeer kortetermijndenken.
Hoeft niet; de Agia Sofia te Istanboel was ook ooit een Kerk, daarna een moskee, nu een museum. Worden die mooi recycledquote:Op donderdag 7 april 2005 00:21 schreef -Xerxes- het volgende:
Zou wat zijn; breken ze ons alle kerken af en bouwen er moskeeën voor in de plaats.
Niet dat ik ooit naar de kerk ga; maar tochs
Ow okay, dan vind ik alles bestquote:Op donderdag 7 april 2005 00:22 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Hoeft niet; de Agia Sofia te Istanboel was ook ooit een Kerk, daarna een moskee, nu een museum. Worden die mooi recycled
Jesus was ook een Jood. En het waren Romeinen die hem aan het kruis nagelden.quote:Op woensdag 6 april 2005 22:22 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:
Stel je voor, als de joden nu eens de macht overnamen!
Ze hebben de here ook reeds aan het kruis genageld, dus dat zijn ook geen lieverdjes!
/sarcasme
Ik vind dat deze thread kantje boord is
mooi.quote:
quote:Op donderdag 7 april 2005 00:26 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
mooi.
Zolang bier de nationale drank is, zal het wel loslopen met een meerderheid aan moslims
S-A-R-C-A-S-M-Equote:Op donderdag 7 april 2005 00:25 schreef Shark.Bait het volgende:
[..]
Jesus was ook een Jood. En het waren Romeinen die hem aan het kruis nagelden.
Vandaar ook de 'straks' in zijn openingspost.quote:Op woensdag 6 april 2005 14:38 schreef Landmass het volgende:
[..]
helemaal niet, gewoon een simpele als-dan.
Ik heb het niet kunnen vinden helaas. Misschien wil je zo vriendelijk zijn om de exacte locatie van de betreffende statistieken aan te wijzen. Dat moet voor jou geen probleem zijn, aangezien jij met deze waardes aankomt.quote:
Ja, natuurlijk. Nederland heeft - en zal - langer bestaan dan 14 jaarquote:Op donderdag 7 april 2005 00:20 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dus jij vindt een geschatte lineaire stijging van 2004-2018 van 5.8% naar 8.5% zeer opzienbarend?
Jij vindt een analyse over 14 jaar, uitgaande van 14 jaar daarvoor getuigen van korte termijn denken?
Misschien moet je zelf eens beter zoeken, wijsneus. Binnen 1 minuut had ik de volgende tabel er uitgetoverd. Het verbeterde asielbeleid heeft weliswaar een daling teweeg gebracht, maar de relatieve verschillen zijn nog steeds opzienbarend.quote:Op donderdag 7 april 2005 08:11 schreef JanPoedel het volgende:
Davitamon is ons vergeten, maar wij vergeten jou niet hoor. Vandaar nogmaals het volgende:
[..]
Ik heb het niet kunnen vinden helaas. Misschien wil je zo vriendelijk zijn om de exacte locatie van de betreffende statistieken aan te wijzen. Dat moet voor jou geen probleem zijn, aangezien jij met deze waardes aankomt.
Don't give up your dayjob. In de periode 1996-2003 zie ik bij autochtonen een steiging van 1.22%. Bij de allochtonen is dit 21.6%. Dat is een overdrijving van 100% vanuit jouw perspectief.quote:Op donderdag 7 april 2005 15:30 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Misschien moet je zelf eens beter zoeken, wijsneus. Binnen 1 minuut had ik de volgende tabel er uitgetoverd. Het verbeterde asielbeleid heeft weliswaar een daling teweeg gebracht, maar de relatieve verschillen zijn nog steeds opzienbarend.
Helaas, geen voldoende voor statistiek (en taalkunde, 'steigen' aiaiai) voor jou dit jaar. Volgend jaar beter Jan. Als je naar 2002 en 2001 kijkt zie je dat er geenszins sprake is van overdrijving, en dat mijn factor zelfs nog aan de lage kant was.quote:Op donderdag 7 april 2005 15:44 schreef JanPoedel het volgende:
[..]
In de periode 1996-2003 zie ik bij autochtonen een steiging van 1.22%. Bij de allochtonen is dit 21.6%. Dat is een overdrijving van 100% vanuit jouw perspectief.
Mijn punt is dat jij in je xenofobe drang, een verdraaid beeld probeert te schetsen. Jij pikt er 1 jaartal uit waar blijkbaar weinig blanke kinderen zijn geboren, maar wel veel niet-blanke kinderen zijn geboren. Waar veel blanke ouderen zijn doodgegaan, maar weinig niet-blanke ouderen. Ik gebruik de termen blank en niet-blank, omdat jij allochtonen blijkbaar ziet als niet-westerlingen. De westerse allochtonen heb je namelijk niet meegenomen in je statistieken.quote:Op donderdag 7 april 2005 16:15 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Helaas, geen voldoende voor statistiek (en taalkunde, 'steigen' aiaiai) voor jou dit jaar. Volgend jaar beter Jan. Als je naar 2002 en 2001 kijkt zie je dat er geenszins sprake is van overdrijving, en dat mijn factor zelfs nog aan de lage kant was.
En er is met de verschillen die je zelf noemt (een relatieve groei van bijna 18x dat van autochtonen) inderdaad niks aan de handJe punt?
Ik geef een correcte uitéénzetting van cijfers. Eerst wordt er aan de bron getwijfeld. Als dat niet blijkt te werken worden de cijfers zelf in twijfel getrokken. Blijkt dat geen zoden aan de dijk te zetten; worden er subjectieve toeschrijvingen gedaan naar mijn persoon. Helaas voor jou: I could not care less. Of dacht je werkelijk dat ik dit riedeltje (en bijbehorende 'argumentatie' volgorde) van te laat geboren na-oorlogse 'verzetshelden' nog niet eerder had gehoord? Want oh oh wat wil men graag even te kennen geven dat men dapperder is dan de mensen die de oorlog hebben meegemaakt. En bij gebrek aan beter zien figuren zoals jij in iedereen die kanttekeningen zet in een 'discussie' als deze schijnbaar een 'xenofoob'. Afgezien van het voorgaande komt 'je punt' niet echt over. Wat is je punt eigenlijk?quote:Op donderdag 7 april 2005 16:49 schreef JanPoedel het volgende:
Nee, dat is een sterk argument.quote:Op donderdag 7 april 2005 15:30 schreef Davitamon het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk. Nederland heeft - en zal - langer bestaan dan 14 jaar
Nee, je moet een dag in een willekeurige metro in een willekeurige grote staat doorbrengen...quote:Op donderdag 7 april 2005 17:56 schreef OllieA het volgende:
[..]
Nogmaals: Al met al worden kreten als: we worden overspoeld, we raken in de minderheid dus niet door de cijfers ondersteund.
Maar als jij graag bang wilt blijven, ga je gang.
1. zeg dat dat je iemand anders grofweg quote.quote:Op donderdag 7 april 2005 00:31 schreef vanitasvanitatumetomniava het volgende:
S-A-R-C-A-S-M-E
Ik citeerde grofweg 'das gesundenes volksempfinden' van de laatste eeuwen, die sterke gelijkenissen vertoont aan deze topic.
En nu maar verder discussieren over 'die entlosung'![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |