abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 6 april 2005 @ 10:54:48 #51
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_26018560
quote:
Op woensdag 6 april 2005 10:10 schreef goddess-in-heaven het volgende:
Volgens mij is dit een logisch gevolg. Deze mensen zijn hoogopgeleid, de kans op een baan in Nl is klein o.a. door de negatieve berichten in de media en de verslechterde economie. De kansen in Turkije zijn groot en vaak hebben ze daar familie e.d. waardoor ze makkelijk terug kunnen. De economie zit daar in de lift en er is vraag naar hoogopgeleid personeel.
Kop ---> spijker.
When it comes to being Plug 1, it's just me, myself and I
  woensdag 6 april 2005 @ 10:56:22 #52
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26018580
quote:
Op woensdag 6 april 2005 10:54 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Kop ---> spijker.
hij gaf toch ook aan dat hij de radicale islamisering die de gemeenschap in zijn greep heeft zag als reden om weg te gaan. media is slechts een reactie op een bestaand probleem.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
pi_26018610
quote:
Op woensdag 6 april 2005 10:51 schreef saban het volgende:

[..]

Cultuur/taal verschillen tussen de Nederlanders en Britten zijn niet zo groot.
Een Belg zal zich ook makkelijker 'inburgeren' in Nederland, als bijvoorbeeld in Irak.

Ik voel me zoals ik zei zowel Turk als Nederlander.
Als jij zegt dat je het FIJNER vindt om je moedertaal te spreken, dan maak ik toch echt op dat de weegschaal doorslaat naar de Turkse kant

Niet dat je dat niet mag, tuurlijk wel, maar het is wél tekenend voor veel allochtonen, en ik denk dat daar ook een groot deel van de problemen ligt.
Je krijgt van huis toch vooral de Marokkaanse of Turkse identiteit mee, je voelt je toch meer verwant met die cultuur, je voelt je minder op zijn plek hier daardoor, de omgeving ziet je ook weer daardoor minder als NL-er, je voelt je daardoor er weer minder bij horen , kringetje rond.

Als je als ouders ervoor kiest om in een ander land te wonen en de toekomst van je kinderen dus dáár ligt (voor de eerste 20 jaar of zo tenminste) lijkt het mij zaak dat je dus ervoor zorgt dat je kids zich daar thuis voelen, zich ook Nederlander voelen en dat doe je door jezelf er thuis te voelen en dat begint met de taal leren en je zelf ook iets meer verdiepen in de NL cultuur
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
pi_26018612
milagro; Als jou ouders Nederlands zijn, en ze wonen in Afganistan, jij komt op de wereld, zal jij je zelf dan Afgaan noemen ?

Of stel jij bent Nederlands, je woont in Afganistan, je krijgt kinderen, zijn zij dan Afganen ?
ne okuyon, bokmu var?
  woensdag 6 april 2005 @ 10:58:29 #55
15675 nossio
overtuigd satanist
pi_26018628
quote:
Op woensdag 6 april 2005 10:52 schreef Chadi het volgende:
begrijpen ze toch niet.. doe geen moeite
dat is de juiste instelling!
[<knip Censuur op Fok!>]
  woensdag 6 april 2005 @ 10:58:57 #56
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_26018634
Ik denk dat we terug moeten naar een wat socialere samenleving. En fundamentalisme vanuit welke hoek dan ook helpt daar niet bij. En zolang de overheid dit probleem niet bij de wortels aanpakt veranderd er dus niks.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 6 april 2005 @ 11:00:08 #57
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26018657
quote:
Op woensdag 6 april 2005 10:58 schreef saban het volgende:
milagro; Als jou ouders Nederlands zijn, en ze wonen in Afganistan, jij komt op de wereld, zal jij je zelf dan Afgaan noemen ?

Of stel jij bent Nederlands, je woont in Afganistan, je krijgt kinderen, zijn zij dan Afganen ?
moet je eens vragen aan een amerikaan, waarvan zijn ouders in nederland zijn geboren.
  woensdag 6 april 2005 @ 11:00:22 #58
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_26018660
ik vind vooral de reden van vertrek zorgwekkend, dat moslims vertrekken omdat hier te veel radicale moslims zijn, moet je toch aan het denken zetten.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_26018668
quote:
Op woensdag 6 april 2005 10:57 schreef milagro het volgende:

[..]

Als jij zegt dat je het FIJNER vindt om je moedertaal te spreken, dan maak ik toch echt op dat de weegschaal doorslaat naar de Turkse kant

Niet dat je dat niet mag, tuurlijk wel, maar het is wél tekenend voor veel allochtonen, en ik denk dat daar ook een groot deel van de problemen ligt.
Je krijgt van huis toch vooral de Marokkaanse of Turkse identiteit mee, je voelt je toch meer verwant met die cultuur, je voelt je minder op zijn plek hier daardoor, de omgeving ziet je ook weer daardoor minder als NL-er, je voelt je daardoor er weer minder bij horen , kringetje rond.

Als je als ouders ervoor kiest om in een ander land te wonen en de toekomst van je kinderen dus dáár ligt (voor de eerste 20 jaar of zo tenminste) lijkt het mij zaak dat je dus ervoor zorgt dat je kids zich daar thuis voelen, zich ook Nederlander voelen en dat doe je door jezelf er thuis te voelen en dat begint met de taal leren en je zelf ook iets meer verdiepen in de NL cultuur
Ik heb hier helemaal geen problemen met de Nederlanders of met de Nederlandse cultuur, ik leef gewoon met hen mee.
Ik zie daardoor het probleem ook niet ?
Het is niet dat ik me hier minder Nederlands voel, het is dat ik me meer Turks voel.
ne okuyon, bokmu var?
pi_26018689
quote:
Ik noem mijn kinderen nu toch ook niet half Brits

Bilal, een vriendje van mijn zoon, noemt zichzelf Nederlander met Marokkaanse ouders
Tuan noemt zichzelf een Nederlander met Vietnamese ouders
pi_26018700
quote:

Ik denk dat een goed voorbeeld is. Als je wordt opgevoed in een gezin met ouders die van een andere afkomst zijn, word je daar het meest mee geconfronteerd. Dat wordt jouw cultuur. Dus voel je je zo. Als ik in een ander land was geboren en mn ouders waren ook Nederlands, zou ik me nog NEderlands voelen
(denk ik)
pi_26018702
quote:
Op woensdag 6 april 2005 11:00 schreef Klonk het volgende:
ik vind vooral de reden van vertrek zorgwekkend, dat moslims vertrekken omdat hier te radicale moslims zijn, moet je toch aan het denken zetten.
Dat is niet het enige hoor, dat is misschien wel één van de minste redenen, maar daar hen worden wij ook over één kam gescheerd. Rotte appels, heb je altijd.
ne okuyon, bokmu var?
  woensdag 6 april 2005 @ 11:02:34 #63
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_26018717
quote:
Op woensdag 6 april 2005 10:56 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hij gaf toch ook aan dat hij de radicale islamisering die de gemeenschap in zijn greep heeft zag als reden om weg te gaan. media is slechts een reactie op een bestaand probleem.
Er is echt niet 1 reden aan te wijzen, waarom hoogopgeleide allochtonen emigreren naar hun moederland.

Het is meer een combinatie van matige economische tijden hier en veel vraag naar dergelijke mensen in Turkije. Daar is nu heel veel te verdienen. En de situatie wat betreft hun afkomst is er ook niet bepaald beter op geworden.

Alle moslims zijn hier nu eenmaal kut de laatste tijd (lees alleen al wat reacties in dit topic, fundamentalist of niet maakt niet uit, het is beter als ze weg zijn), en dat is vooral merkbaar in de maatschappij voor deze mensen zonder dat het nadrukkelijk wordt geformuleerd. Ik hoor het elke dag om me heen.

De meesten zijn hier echt wel sterk genoeg voor, maar het kan goed als de bekende druppel fungeren.
pi_26018744
quote:
Op woensdag 6 april 2005 11:01 schreef milagro het volgende:

[..]

Ik noem mijn kinderen nu toch ook niet half Brits

Bilal, een vriendje van mijn zoon, noemt zichzelf Nederlander met Marokkaanse ouders
Tuan noemt zichzelf een Nederlander met Vietnamese ouders
Wil je mijn vraag beantwoorden zonder erom heen te praten.
Jou situatie is niet hetzelfde als die van ons.

Dus nogmaals, als jij Nederlands bent en je woont in Afganistan, je krijgt kinderen, noem jij ze dan Afgaan terwijl je zelf Nederlands ben ?
ne okuyon, bokmu var?
  woensdag 6 april 2005 @ 11:04:04 #65
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_26018750
quote:
Op woensdag 6 april 2005 11:01 schreef saban het volgende:

[..]

Dat is niet het enige hoor, dat is misschien wel één van de minste redenen, maar daar hen worden wij ook over één kam gescheerd. Rotte appels, heb je altijd.
jeps, dat is inderdaad ook zo, maar helaas worden de rotte appels hier geknuffeld.
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
  woensdag 6 april 2005 @ 11:04:11 #66
54997 Posdnous
Moslima-knuffelaar
pi_26018754
quote:
Op woensdag 6 april 2005 10:56 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

Media is vooral gericht op het negatieve. Is ook logisch, doe je niks aan.

maar het is wel vervelend als je elke dag geconfronteerd wordt met zogenaamd 'jouw soort' .
pi_26018758
quote:
Op woensdag 6 april 2005 11:00 schreef saban het volgende:

[..]

Ik heb hier helemaal geen problemen met de Nederlanders of met de Nederlandse cultuur, ik leef gewoon met hen mee.
Ik zie daardoor het probleem ook niet ?
Het is niet dat ik me hier minder Nederlands voel, het is dat ik me meer Turks voel.
Als je je meer Turks voelt dan voel je je automatisch minder Nederlander
Je voelt je dermate meer Turks dat je je hier niet thuisvoelt zelfs
Je spreekt liever je moedertaal .
En dat vind ik dus vreemd voor een Nederlandse jongen
  woensdag 6 april 2005 @ 11:04:22 #68
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26018760
quote:
Op woensdag 6 april 2005 11:02 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Er is echt niet 1 reden aan te wijzen, waarom hoogopgeleide allochtonen emigreren naar hun moederland.

Het is meer een combinatie van matige economische tijden hier en veel vraag naar dergelijke mensen in Turkije. Daar is nu heel veel te verdienen. En de situatie wat betreft hun afkomst is er ook niet bepaald beter op geworden.

Alle moslims zijn hier nu eenmaal kut de laatste tijd (lees alleen al wat reacties in dit topic, fundamentalist of niet maakt niet uit, het is beter als ze weg zijn), en dat is vooral merkbaar in de maatschappij voor deze mensen zonder dat het nadrukkelijk wordt geformuleerd. Ik hoor het elke dag om me heen.

De meesten zijn hier echt wel sterk genoeg voor, maar het kan goed als de bekende druppel fungeren.
ik bedoelde dat de "spijker-op-zijn-kop" nog wel wat zeer relevante aanvulling nodig had.
  woensdag 6 april 2005 @ 11:05:42 #69
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_26018803
Om het wat radicaler te zeggen je ziet dat de goede weg gaan en dat het tuig blijft. Terwijl het tuig er uit moet en de goede moeten blijven. Ondertussen hebben we een overhied vol met praatjes en zie je in de praktijk van alle dag op straat geen reet veranderen. Schiet dus echt niet op zo.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  woensdag 6 april 2005 @ 11:06:42 #70
15675 nossio
overtuigd satanist
pi_26018828
quote:
Op woensdag 6 april 2005 11:01 schreef saban het volgende:

[..]
Rotte appels, heb je altijd.
Ik zie ook bij andere bevolkingsgroepen hetzelfde probleem.
Al die problemen van de radicale nederlanders in Australie.
De integratie problemen van de belgen in Canada.
Dit om maar een paar voorbeelden te noemen.
Ook hier hetzelfde probleem als in Nederland en de rest van Europa.
Nee generaliseren is ook niet alles.
[<knip Censuur op Fok!>]
pi_26018860
quote:
Op woensdag 6 april 2005 11:03 schreef saban het volgende:

[..]

Wil je mijn vraag beantwoorden zonder erom heen te praten.
Jou situatie is niet hetzelfde als die van ons.

Dus nogmaals, als jij Nederlands bent en je woont in Afganistan, je krijgt kinderen, noem jij ze dan Afgaan terwijl je zelf Nederlands ben ?
Ja ze zijn daar geboren en daar zal mijn en hun toekomst liggen en ik zal er dus alles aan doen dat ze zich vooral Afghaans voelen ja, lijkt me wel zo praktisch.

Het wordt anders als ik daar tijdelijk als ex patriat of zo zou zitten en mijn kids daarom toevallig tijdens mijn uitzending daar geboren zouden worden.
Dan is ons verblijf daar dus tijdelijk en wordt alles anders.
  woensdag 6 april 2005 @ 11:10:21 #72
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_26018917
quote:
Op woensdag 6 april 2005 11:04 schreef Posdnous het volgende:

[..]

Media is vooral gericht op het negatieve. Is ook logisch, doe je niks aan.

maar het is wel vervelend als je elke dag geconfronteerd wordt met zogenaamd 'jouw soort' .
lijkt me idd heel erg vervelend. ik zou als marokkaan of turk met een goede opleiding ook per direct vertrekken, maar dan wel omdat een gedeelte van mijn eigen volk het ronduit aan het verpesten is. niet zozeer vanwege de media.
pi_26018923
quote:
Op woensdag 6 april 2005 11:07 schreef milagro het volgende:

[..]

Ja ze zijn daar geboren en daar zal mijn en hun toekomst liggen en ik zal er dus alles aan doen dat ze zich vooral Afghaans voelen ja, lijkt me wel zo praktisch.

Het wordt anders als ik daar tijdelijk als ex patriat of zo zou zitten en mijn kids daarom toevallig tijdens mijn uitzending daar geboren zouden worden.
Dan is ons verblijf daar dus tijdelijk en wordt alles anders.
Ik geloof niet echt dat je je kids dan Afgaan zou noemen.
Jij bent Nederlands, je kinderen zijn geboren in een ander land (in dit geval Afganistan), dat maakt ze niet automatisch Afgaan, ookal blijven ze er 20 jaar leven.
Gelukkig is het mijn eigen keus om voor mijn eigen 'nationaliteit' te kiezen.
ne okuyon, bokmu var?
pi_26018948
quote:
Op woensdag 6 april 2005 11:10 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

lijkt me idd heel erg vervelend. ik zou als marokkaan of turk met een goede opleiding ook per direct vertrekken, maar dan wel omdat een gedeelte van mijn eigen volk het ronduit aan het verpesten is. niet zozeer vanwege de media.
De media heeft helaas invloed op 'de mens'.
Ik had nog ergens een leuk poster gemaakt; Media = Alien
ne okuyon, bokmu var?
pi_26018970
quote:
Op woensdag 6 april 2005 11:10 schreef saban het volgende:

[..]

Ik geloof niet echt dat je je kids dan Afgaan zou noemen.
Jij bent Nederlands, je kinderen zijn geboren in een ander land (in dit geval Afganistan), dat maakt ze niet automatisch Afgaan, ookal blijven ze er 20 jaar leven.
Gelukkig is het mijn eigen keus om voor mijn eigen 'nationaliteit' te kiezen.
Vraag het me dan niet
Jij stelt een vraag, ik geef antwoord en dan zeg je dat je me niet gelooft

Ja dan houdt het op, hè

Succes in Turkije
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')